Kvinnorna utnyttjar männen!

Också! Det är naturligtvis så att kvinnan  även utnyttjar mannen för att få uppehållstillstånd och pengar i Sverige! Hallå! Vem fattar inte det?

Inledningsvis: det finns jättebra svenska killar som bara blivit förälskade i Thailändska tjejer och vice versa. Och så lever dom lyckliga här eller där med barn. Det är ett faktum. Nedan pratar jag om dom andra:

Vem tror ni betalar hennes flygbiljett hit, och hennes uppehälle tills hon kommer igång här? Det finns Thailändska kvinnor som har satt i system att ha kontakt med många västerländska män samtidigt. Dom ber alla männen skicka pengar till flygbiljetter, vilket många gör. Sen kommer dom aldrig, utan bara kasserar in pengarna.

Glöm inte att många av männen, inte alla, verkligen är förälskade i kvinnorna.

När hon väl fått sitt permanenta uppehållstillstånd kanske hon skiljer sig. Båda har utnyttjat varandra. Mannen får sex och ”kärlek”. Kvinnan får pengar och sitt uppehållstillstånd.

Självklart måste kvinnan i dom fallen ge mannen sex för detta, eller hur? Eller skulle han ägna sig åt välgörenhet? Kanske dags att vakna upp ur Törnrosa-sömnen?

Och ifall man skiljs innan det permantenta uppehållstillståndet erhållits, så räkna lugnt med att mannen beskrivs som en elak, egoistisk hustrumisshandlare. Allt för att öka sympatierna för henne och öka chanserna att hon ändå får stanna. Sådana finns förstås också, problemet är att ALLA ”är” sådan när kvinnan tjänar på den beskrivningen!

Ibland är kvinnan seriös i sina känslor till mannen och ibland älskar mannen verkligen kvinnan. Som i alla andra förhållanden kanske det ändå inte funkar.

Ibland är det en ensidig förälskelse medan andra parten bara utnyttjar. Och självklart förekommer ett ömsesidigt utnyttjande, ”ge mig pengar och uppehållstillstånd så får du sex och kärlek”! I dom fallen ligger det i sakens natur att mannen skaffar en ny när hon fått uppehållstillståndet.

Och funkar det inte alls så kanske hon inte hinner få uppehållstillståndet. That´s just part of the game! Ge dig inte in i leken om du inte leken tåler!

Vidare gifter sig många svenska kvinnor med amerikanare, därför att det är praktiskt taget omöjligt att få grönt kort (arbets- och uppehållstillstånd) i USA på annat sätt.

Många svenskar jobbar svart i USA, MÅNGA! Så vi har massor med papperslösa ”flyktingar” där, men dom föredrar det framför att vistas i denna skitkalla trista håla! Dom är andra klassens medborgare liksom utlänningar som jobbar svart här.

Svenskar utnyttjas i ännu rikare länder på samma sätt som Thailändskor utnyttjas i Sverige! Whats the big deal? Så funkar världen! Smell the coffee!

Ifall en svensk flyttar till Saudiarabien och tjänar 3 gånger så mycket som hemma, är han utnyttjad då? En slav? Knappast enligt svensken, men om han ändå tjänar hälften mot en infödd kollega, så är han ju det enligt vår retorik. Han är ju underbetald, grovt underbetald!

Vi ägnar oss ofta åt hyckleri och ljugeri, där mannen är en gris och kvinnan ett oskyldigt offer.

Slutligen, jag älskar Thailand och thailändarna! Man kan inget annat!

Läs mer”Han hade haft fyra kvinnor före mig”

Lagen står på mannens sida

  • Polischefen misstänks för fler brott
  • ”Jag tvingades tatuera in hans namn”
  • ”Jag jobbade för honom utan lön”
  • Fem män som systematiskt har utnyttjat kvinnor
  • Allt fler thailändskor söker nytt liv i Sverige
  • Regler för fruimport ses över
  • Migrationsministern öppnar för hårdare kontroll.
  • About these ads

    57 kommentarer (+lägga till din?)

    1. Nadia
      Dec 25, 2012 @ 00:23:46

      Kvinnorna har själva valt att komma hit, männen har valt att importera dessa. Vuxna människor gör val som de får stå för. alltså har vi inga offer här. Däremot har jag själv bevittnat när svenska män behandlat sina ”hämtfruar” mycket illa bara för att de kan. Vem respekterar någon som aldrig säger ifrån, som inte har några åsikter, som de knappt kan kommunicera med? Kvinnorna tror att det är bäst att agera ”slavar” åt männen, för att de är rädda för att bli hemskickade.

      Jag är kvinna och jag gillar inte heller Thailand. Det har inget med kvinnorna och de svenska männen att göra. De har inget med mig som kvinna att göra, jag är nästan lika liten som en thailändska, (men givetvis mycket snyggare). Ingen i min samhällsklass skulle hämta en thailändska, de har en ”lågstatus stämpel” på sig. Låter jättehemskt när jag sätter ord på det, men vi vet alla att det är sant.
      Jag gillar inte Thailand på grund av folket där. De bryr sig om en sak, och det är pengar. De skulle sälja sin farmor för pengar. Svenskar talar alltid om de ”leende thailändarna” eller hur vänliga de är. De är vänliga för att de vill lura de svenska turisterna på pengar, (är de så dumma så det går på det får de skylla sig själva, men det är osympatiskt). De är intresserade i dina pengar, det är därför de ler när de ser dig.
      Thailand är inget fattigt land längre, ytterst få människor svälter. Ändå gör de allt för att komma till Sverige. Varannan kille i Thailand är helt plötsligt ”ladyboy” eller ”gay” för att det går att tjäna pengar på det. Nej, tack, jag föredrar andra asiatiska länder:).

      @Sherlock, ”Vem fan skriver att de ser bra ut”, jag gör det:). För att det är sant, varför kan inte kvinnor skriva så om sig själva?

      ”Folk som har över 30 lax och åker på en räkmacka”, det kan ju inte vara så att de som tjänar över 30 000 i månaden betalar toppskatt? De har kanske inte alls så bra ställt som du tror? Och jag känner ingen, absolut ingen, som tjänar över 30´ i månaden och har ett ”räckmacke” jobb. De flesta som tjänar över 30´ har arbetstider på långt över heltid, 70-80h/vecka är inget ovanligt och det svarar till 2 heltidstjänster.

      Det finns många vackra svenska kvinnor. Beskrivningarna som männen radat upp om de svenska kvinnorna passar bara in på kvinnor i förorterna, kvinnorna ser ut som Roland beskrivit i ex. Svedala. Detta är helt enkelt ett klassfenomen. De vackra kvinnorna som klär sig med stil och klass är inte intresserade i Svedala bönderna. Därför åker dessa män till Thailand.

      Livet i Sverige är inte så orättvist som många verkar tro, ibland får man faktiskt precis det man förtjänar:).

      /

      Svara

    2. Sherlock
      Aug 09, 2012 @ 19:30:32

      Hmm- jo på sätt och vis kan jag förstå varför svenska män gillar thailand och thailändare. FRämst de kvinnliga. Som svensk kvinna som back-packat ensam i thailand var det ett helvete. Thailändska män tycker man är en jättelik figur, kanske ganska lik alla de thailändska män som är dubbelkönade och säljer sex, thailändska kvinnor skrattar åt en och tycker man är konstig som frågar om de är kära i sin man (löööv-what is this? hahaha jo al fanny!) och de andra männen från andra länder är ju där för att de är intresserade av småpojkar, småtjejer eller thaländska kvinnor som vill följa med de hem i tron att de är lika fogliga hemma (inte som de hemska svenska kvinnorna som kräver att männen ska vara lite intressanta och jämlika…i alla fall lite intelligenta). Thailand är ett skitland, med en skitstat och förutsägbara människor. Men fick jag vara där med en mängd pengar på kontot och kunde köpa mig allt som behövs hade jag väl gillat skiten. Landet i sig är ju fantastiskt med otroligt bra förustättningar i landskapet och bra väder, förutom under regnperioden…

      Verkar typiskt ”svenskt” manligt att tycka thailand är ”the shit”… Förutsägbart och skvallrar dessutom att de män som skriver detta inte är särskilt intresserade av jämlikhet. Avundsjuka???

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Aug 09, 2012 @ 22:35:03

        Jag har varit i Thailand ett antal gånger. Många trodde kanske det var för tjejerna, men brydde mig inte alls i dom. Jag brukade säga till direkt att jag inte vill ha någon bartjej vid mitt bord. Då kunde man äntligen koppla av! Jo landet är underbart o även människorna (verkar det som). Men klandrar inte äldre män som blir förälskade i Thailändskor. Jag gillar bara våra egna kvinnor mycket bättre.

        Svara

        • Sherlock
          Aug 10, 2012 @ 19:53:47

          Jo, saken är den att jag råkade på ganska många unga svenska killar, kroppsbyggare och på flykt undan svenska rättvisan (som inväntade preskiberingstiden för ekonomiska brott)fast inte såna som du förstås- du verkar ju schysst och du är ju träningstjej, det är ju skillnad, men de flesta är ju inte som du hemma…” Varför blir det förresten såna där skrivfel på din sajt? Syftar nu på att ibland går det inte att gå tillbaks och rätta skrivfelen för att då man backar raderas redan skrivna bokstäver? En annan sak jag tänkt på ang detta är att de kvinnor som är här och som bor med en svensk man och trivs med detta , alla egentligen längtar tillbaks och de planerar tillsammans att flytta till tjejens hemland när de kommit i pensionsåldern. Sverige verkar i mångt och mycket ha blivit ett land där man vill bo för att få ihop en dräglig pension för att sedan flytta härifrån.

          För att här finns det en mångkultur som gör att landet blivit odrägligt att bo i och kunna slappna av. I Thailand och philippinerna är det däremot ett paradis för de som är ekonomiskt oberoende. Där kan man fortfarande skapa sig sitt eget paradis. Det är sorgligt att trygghetssystemen har skapat denna skillnad och det är än mer sorgligt att män är så jävla korkade att de inte inser detta och bara skyller allt på kvinnor. Är man thailändska och vill ha tryggheten hos en svensk man bara för att sedan kunnan återvända med cash på fickan, ‘är det lurendejeri och kvinnorna utnyttjar svenska män som inte kan få svenska kvinnor. Alltmedan svenska kvinnor är överjävliga feminister som kräver alltför mycket och är osexiga och manliga…

          Allt är kvinnornas eget fel. Så bekvämt att ha den här synen för de svenska männen. SD delar i mångt och mycket denna kvinnosyn. Jag har insett att det finns naturliga skäl bakom köns-skillnader: Män har starkare fysik (hade de inte haft det hade ju idrottare tävlat i samma grenar tillsammans) och att kvinnorär det som föder barn. Go figure! Detta sägerjag till alla som hävdar att det är jämlikt i samhället i sverige och andra s.k moderna samhällen.

          Kvinnor kan vara lika kåta som män. Män kan vara lika okåta och frigida som kvinnor utmålas att vara. Asiatiska kvinnor är inte kåtare än övriga kvinnor på planeten Tellus. Det är bara ett rollspel som har sin grund i att överleva och att leva upp till de roller som bland annat svenska män har tilldelat de.

          Män ÄR ju så jävla pantade! Käka östrogen så kanske KANSKE ni också kan börja tänka utan ert kukhuvud!?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Aug 10, 2012 @ 22:43:50

            Jag har ingen aning om skrivproblemen du nämnde eller hur de löses. Jag har inte funderat så mycket på de saker du i övrigt skriver om. Men visst utnyttjas svenska män av lycksökande kvinnor. Men några är nog medvetna o är beredda att betala ett pris för detta. Andra blir förstås väldigt besvikna. Och du har nog rätt när det gäller trygghetssystemen. Sverige är nog ett land man bör lämna. Ett sjunkande skepp.

            Svara

    3. sabrije
      Dec 07, 2011 @ 10:42:38

      HEJ SAN MIN SYSTER HON HAR VARIT GIFT NU I 7 ÅR OCH HON VILL FÖRSTÖRA HENNES MAN UPEHÅLTISTAND FÖR ATT HAN HAR LURAT HENNE VAD KAN HON GÖRA ELLER HUR KAN HON GÖRA ATT SIKCA HAN TILLBACKA TILL SIN HEMLAND DEM HAR TVÅ BARN OCHSÅ.

      Svara

      • Sherlock
        Dec 08, 2011 @ 00:06:13

        Är detta ett skämt? Antar det. Åk hem.

        Svara

      • KLARTEXTEN!
        Dec 12, 2011 @ 14:49:59

        Jag är tyvärr för dåligt insatt i reglerna. Har mannen betett sig kriminellt, eller hotat henne, så ökar förstås chanserna. Har han barn i Sverige är det betydligt svårare att få honom utvisad. Kanske du kan ringa migrationsverket och fråga: 0771-235 235

        Svara

    4. Sockertoppen
      Sep 27, 2011 @ 02:30:47

      Jag har själv utnyttjat en svensk man för uppehållstilltånd. Jag kom i kontakt med mannen på en dejtnings sida och han blev snabbt förälskad i mig. Det han inte visste var att jag bara var ute efter uppehållstillstånd. Jag spelade med och låtsades vara förälskad i han ochså. Det tog inte långt tid förräns han regelbundet började skicka mig tusentals kr varje månad. Han sa att jag var hans dröm kvinna och den vackraste osv. Jag spelade hela tiden med. Till sist ordnade han så att jag fick komma till sverige och vi gifte oss. Efter två år fick jag mitt uppehållstillstånd och då lämnade jag honom och på köpet fick jag ett utav hans hus och en stor summa pengar. Under dom två åren som jag var gift med han fick jag många fina dyra smycken och en massa annat. Plus så skickade han varje månad pengar till min familj. Han hade ett stort företag och hade alltid mycket att göra. När han var på jobbet passade jag på att träffa andra män som jag hade sex med. Han misstänkte aldrig något och lyckades aldrig genomskåda mig.
      Det har gått nio månader sen jag lämnade han. Jag bor kvar i Stockholm och har det jätte bra. Jag 27 år och ser mycket bra ut vilket jag alltid utnyttjar. Många tjejer från andra länder utnyttjar män för uppehållstillstånd vilket jag förstår. Vad hade ni själva gjort om ni bodde i ett fattigt land i ett trångt hus med 6 andra pers?

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Sep 27, 2011 @ 02:52:11

        Jag hade inte trampat på en människas känslor som du har gjort. Du gick längre än nödvändigt. Att gifta sig och ta sig till landet kan jag inte klandra dig för, men resten var smustigt. Jag vet vad jag hade gjort i hans ställe. Jag skulle inte låta dig komma undan så lätt. Fortsätter du så, så kan du sluta i en container. Men jag uppskattar din ärlighet!

        Svara

        • Wunder
          Sep 27, 2011 @ 12:01:30

          Men hallå! Sockertoppen driver med dig. Ingen tjejj som gjort något dylikt skulle skriva om det här – hon skulle nog inte ens läsa din blogg. Och inte heller skulle hon skriva en så bra svenska. Du är lurad!

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 27, 2011 @ 15:32:05

            Jo tanken slog mig, språket avslöjar ”henne”. Men jag låter svaret ligga kvar för att illustrera min syn på detta (trots allt) verkliga fenomen.

            Svara

          • Sockertoppen
            Sep 27, 2011 @ 22:33:19

            Inga problem med skrivningen jag har översättningsprogram

            Svara

            • Sherlock
              Dec 08, 2011 @ 00:11:36

              Men vafaan lägg NEEEER! Du vill bara att klartextens hemsida ska besudlas av blondinbella-nonsens. Tills dess att ingen läser detta. Hörru Klartexten: Tracka id och BLOCKA!

        • Sockertoppen
          Sep 27, 2011 @ 22:31:54

          Men om jag hamnar i en container då måste nån med våld lagt mig där då får jag ännu mer pengar av brottofferfonden Sverige är fantastisks. Sockertoppen

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 28, 2011 @ 01:27:29

            Du menar att dina anhöriga får det. Jag menar bara att man bör tänka sig för innan man blåser folk. Jag skulle aldrig kritisera någon som gav igen med råge.

            Svara

            • Sockertoppen
              Sep 28, 2011 @ 02:20:04

              Mannen som jag utnyttjade vet än idag inte att jag bara lurade han. Vi har fortfarande kontakt och han ger mig fortfarande pengar fast att jag fick en stor summa efter skilsmässan. Han kommer ALDRIG fatta att han har blivit lurad.
              Det låter som att du själv har blivit lurad. Förstår att det har gjort dig till en bitter människa. Men å andra sidan så har du isåfall lärt dig en läxa.

            • KLARTEXTEN!
              Sep 28, 2011 @ 19:22:53

              Nej, jag har inte blivit lurad på pengar eller annat av någon tjej. Skulle inte funka på mig. Jag är allför cynisk själv. Skulle aldrig gifta mig med en tjej från utlandet. För att man aldrig vet om man utnyttjas eller ej. Varför gå över ån efter vatten? Svenska tjejer är fina!

      • Sherlock
        Dec 08, 2011 @ 00:08:27

        Jaaadu-sugarpie. Vi ser nog att du är en man som säger sig vara en tjej, bla bla bla… Vem faaan skriver att ”jag ser bra ut” . Gå och droga ner dig-eller nåt!

        Svara

    5. dejza
      Maj 02, 2011 @ 23:56:35

      Har själv utnyttjat en man för att få uppehållstillstånd

      Svara

    6. Ronald
      Feb 15, 2010 @ 05:27:19

      De bästa tjejerna om Du vill gifta Dig hittar Du aldrig i de asiatiska länderna.
      De finner Du i Lettland och Litauen, men se för fan upp ordentligt ifall de har ryskt namn för då bör Du sticka fort.

      Svara

    7. 3pa2
      Feb 13, 2010 @ 10:16:34

      Vuxna människor, vuxna nog att ingå äktenskap får man trots allt ge dem den krediten att de är fullt medvetna om vad de ger sej in på. Allt är ett givande och tagande.
      Allt har sitt pris.
      Alla som ondgör sej är inte så ”duktiga” själva utan mer eller mindre avundsjuka.

      Svara

    8. Ronald
      Feb 12, 2010 @ 23:05:20

      Thailand och Laos trots Laos är kommunistiskt hjälps åt att leva på sexturismen från andra länder. Allt är korrumperat ihop i hela Asien oavsett land. Oavsett om det är Kina, Laos, Thailand eller syd & Nordkorea jobbas det ihop på deras högsta nivå oi all tysthet och hemlighet. De är precis som alla de som styr i arabvärlden. De bugar och ler till oss och visar sig vänliga till tusen, men hatar oss här i väst som pesten längst in. De gör allt för att suga ut oss och utnyttja oss. När fan kommer den dagen, då folk i våra länder slutar vara så djäkla naiva och blåsta att de inser egentligen vad det handlar om. Till och med våra egna västerländska politiker är oftast så korkade att de inte fattar hur det egentligen ligger till och det är ju faktiskt både bedrövligt och tråkigt. Sent skall väl syndaren vakna kanske, för vi får skylla oss själva med den insikten vi har och att vi har värderingar som istället hjälper oss att bli våldtagna av dessa utsugare och bedragare som lurar oss i de länderna.

      Svara

    9. Perra
      Feb 12, 2010 @ 18:43:40

      Min bror träffade en skyst tjej från brasilien då han varit där 8a ggr. Det uppstod samtycke och hon flyttade till sverige.Nu efter 2 år så är det annat ljud i skällan. Först var hon jätte nöjd med allt och det har inte varit några problem i själva förhållandet .Men nu så börjar hon ställa större och större krav om allt.Vill slösa mer pengar resa osv.Min bror är ej miljonär men har annars ganska hyfsad lön.Men hennes ekonomiska krav gör att deras förhållande mest troligt inte kommer att överleva.Hon är annars jätte bra tjej och så men har börjat visa en sida som är lite för oseriös i ett vanligt förhållande.Min bror har alltid levt efter att han vill kunna ha en liten summa sparad på banken för oförutsedda utgifter och så men har absolut aldrig varit snål.Och har verkligen köpt henne allt det som är rimligt.Kläder mobiltelefoner dator ja allt hon behöver för ett vardagligt liv men hon är aldrig nöjd utan vill bara spendera mera och tror att min bror har obegrensat med pengar. Tråkigt då min bror säger att detta kommer att göra att det inte håller i längden.

      Svara

    10. Ronald
      Feb 12, 2010 @ 18:16:14

      Det jag starkt reagerar emot, är att dessa svenska dumhuvuden till män, tar hit allsköns kvinnor från Thailand och Asien. Gifter sig både där och här med dem och får sedan inte bara dem att försörja här, utan även halva deras släkt i utlandet. Därefter kommer deras vänninor och syskon och ibland även fler som de ser till att skaffa karlar åt här i Sverige, och då oftast med sin mans hjälp. Sedan kräver de av sin svenske man att de åker till deras land dessutom årligen, bygger hus och öppnar firma åt andra de känner där. Mannen är så in i helvete förälskad i dem att han gör vad som helst, men en del tröttnar och blir till och mmed förbannade, när de upptäcker hur hårt de blivit utnyttjade och då blir det ju bråk. Därför har den Thailändska ambassaden i Stockholm blivit tvungen att starta en särskild avdelning för alla de problem dessa kvinnor har blivit utsatta för. Problem av att till slut ha blivit utslängda av den svenske mannen eller fått en hurring av dem i ren panik. Ni svenske män, vet tamejfan inte vad Ni ger Er in i om Ni blir nerkärade i någon Thailändska eller asiatiska. Ni fattar inte ju att detta har blivit en industri i deras länder. Ni är så till den grad naiva, när Er pitt börjat stå att Ni helt enkelt bara tänker med fel huvud. Att tänka med sitt kukhuvud innebär större fara än Ni vet, men tyvärr är det bara så Ni oftast gör. Många svenska män som jag mött, har hamnat i situationer de kommit att ångra bittert. Situationer, där de skilt sig från sin fru i Sverige, har flera underåriga barn och sedan gift sig med en asiatiska istället. De första 2 åren har det gått bra, men sedan har det börjat ordentligt bli besvärligt. När de då först fattar, är det ju för sent. Först har de skrutit om hur intelligent den nya frun varit och aldrig heller fattat att de är kända för att ha högre IQ än i våra länder enligt den amerikanska forskningen. Tusentals säger av dem de är från Thailand, men kommer ursprungligen från Laos. De har oftast jobbat i Thailand inom sexindustrin där och studerat i Thailand vid sidan om. Sedan har de köpt ett flertal av sina fina betyg och diplom av korrumperade personer i Thailand. De utger sig ofta att vara allt från IT-ingenjörer till specialister på allt möjligt och lurar i sina blivande offer till män härifrån allt möjligt skit som de dessutom tror på utan att fatta ett dyft. Kvinnojourerna i Sverige har dessutom inte tagit emot så många asiatiskor någonsin som efter deras invation de senaste åren här. I Stockholm exempelvis kan man inte längre ens vända på skallen, utan att se en asiatiska längre. De finns här precis överallt numera i hela Sverige och har totalt invaderat vårt land. De öppnar en sushibar med sin svenske mans pengar snart i varenda hörn och en drop in för thaimassage i samma hus. Sedan erbjuder de även sex mot bra betalt i dessa nya tidens horhus, utan att någon myndighet stoppar det trots det är olaglig business i Sverige. Vem fan vill bli avrunkad 4 ggr i månaden för 700-1200 spänn? Eller sätta på dem för flera tusen kronor när det nästan är gratis i deras egna länder? Dessutom är dert ju olagligt att betala för sex i Sverige. Hellre bjuder jag då en asiatiska på resan hit och gökar henne i tre månader gratis för maten och en inköpt garderob åt henne. Inte flänger runt på deras horhus och massageställen överallt i ett land sådant är totalt förbjudet. Ni män, som går på denna industri och låter Er luras är ju alltför patetiska.

      Svara

      • JO
        Sep 30, 2010 @ 13:41:02

        Ja, du har rätt. Jag sitter nu med kfm och knappt råd med mat o hyra. När jag sedan stämde henne för all skit ekonomiskt så skyddade mitt svenska samhälle henne. Jag har förstört mitt liv pga en thaibrud. Fattar inte hur i helvete jag kunde va så dum.
        Allt det du skrev stämmer.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 30, 2010 @ 19:41:53

          Jag beklagar att du råkat illa ut!

          Svara

        • Sherlock
          Aug 09, 2012 @ 19:42:15

          Haha- jag tycker det är ganska kul faktiskt. Att tänka med sitt kukhuvud får ju konsekvenser uppenbarligen. Varför skylla på tjejen när du egentligen vet att det är ditt eget fel som tänder på de som verkar svagare? Varför inte tända på de svenska kvinnor som lever här, på samma villkor? Jag är ganska så trött på alla ni killar som jag hört till förbannelse, klaga på svenska tjejer osv osv… Ja- det är väl just DÄRFÖR som landet barkar åt helvete? För att ni anser att ni är OFFER för jämlikheten och feminism osv? Väx upp för faan och sluta tänka med kukhuvudena- så KANSKE vi svenska kvinnor och svenska män- kunde leva tillsammans utan att leta efter ngt annat hela tiden? Eller ni kanske egentligen tycker MUSLIMERNA har fattat ngt vi själva inte har gjort? Har jämlikheten gått för långt? Ja, tycker ni det så fattar inte hag varför ni är lacka på islam. Borde ju passa er världsbild som hanen i handsken?

          Svara

    11. Ronald
      Feb 12, 2010 @ 17:43:44

      Jag gillar asiatiskor. Men bara för sexens skull. Jag har bott där halvårsvis i snart 8 års tid. De är små mjuka sexiga och blöta och kan allt om sex. Vem fan vill göka med dessa förstörda kvinnor vi har i Sverige idag, som klär sig nästan i samma kläder?
      Samma svarta nassestövlar som de klampar fram som åsnor med och som ekar på långt håll på varenda hårt underlag de kommer på? Samma klädstil oavsett hur de ser ut, där de skall visa sina lår oavsett ålder och hysteri i att bleka sina hår och låter det växa långt. Samtidigt de försöker attrahera männen och nästan visar sitt arsele på stan, är de som krokodiler i sin attityd. Istället för att fråga dem var de kommer ifrån, blir man ju tvungen ibland att fråga vilken flod de föddes vid. Sticker Du fram handen kanske de biter av den på Dig. Nä, då föredrar jag hellre att umgås med trevliga asiatiskor, ge dem en slant och vara trevlig tillbaka och njuta av stunden och livet ihop med dem. Det kan man bara göra med en kvinna från norden första tiden och sedan tar det succesivt slut och har Du otur drabbas Du av underhåll i 18 års tid eftersom de lurar av Dig en unge också som de knappt kan uppfostra ens. Djävla tur för oss svenskar att vi då har Asien istället och de fina kvinnorna där.

      Svara

      • Sherlock
        Dec 08, 2011 @ 00:17:21

        MEN FÖR I HELVETE- NI KOMMER JU FÖR FAN INTE ENS FRÅN EN FLOD! – VISSTE INTE ATT DET FUNNES KLOAKER I NORRA NORRLAND? Ni måste ju ha pittar stora som en undulats om ni gillar pippa med thailändskor. Ge er av till en mindre seriös sajt. Typ en porrsite! Ok?

        Svara

    12. Less
      Feb 12, 2010 @ 12:13:11

      Men kvinnor som tar hit afrekaner?
      varför skrivs det inget om det?

      Där är det kvinnorna som uppvaktas och så gifter de sig för att männen skall få komma hit..

      Kollegan berättar hur hans fru´s syster som jobbar åt en biståndsorganisation
      hur hon har gift sig med en ny karl på varje resa..

      Så han får komma hit..

      FAN NU FÅR VI SÄTTA NER FOTEN OCH SÄGA NEJ TILL DESSA Hittagare

      Svara

      • Sherlock
        Aug 09, 2012 @ 19:45:39

        Ja VERKLIGEN! ALLA som JAG tänder på som INTE tänder på MIG- ska få straffskatt! Hehehe, ni är faan för hysteriskt roliga. Kunde göra Southpark-avsnitt av det här ämnet!!!

        Svara

    13. Cecilia
      Feb 12, 2010 @ 10:49:45

      Om ”svensken i Saudiarabien” i ditt exempel stängs in, inte tillåts prata med folk, misshandlas, våldtas, tvingas tatuera in chefens namn, tvingas att ta ett banklån för att betala hans räkningar, inte får stänga dörren när han är på toa etc så stämmer jämförelsen med kvinnorna i artikelserien. Btw ”amerikanare” är bilar, såna kan man inte gifta sig med, däremot amerikaner.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Feb 12, 2010 @ 11:21:24

        Kriminellt beteende är givetvis förkastligt oavsett var det sker. Självklart va?

        Jag hoppas inte ditt språkpeteri är ett uttryck för låg intelligens, kanske bara en tillfälligt omdömesförlust.

        Svara

    14. David
      Feb 12, 2010 @ 10:40:51

      Hej,
      Du har nog glömt en viktig faktor som gör att många blir upprörda. Det är i grunden inget jämbördigt utbyte. Det är säkert som du säger att en del kvinnor utnyttjar svenska män i Thailand. Men deras valmöjligheter för ett gott liv är färre. Därför är det mer upprörande att svenska män utnyttjar Thailänska kvinnor, eftersom de har fler anledningar till att låta bli. Sedan kan nog inte svenska mäns fysiska och sexuella våld försvaras med att kvinnorna får tåla det efetrsom det ingår i spelet. Med största sannolikhet ingick inte misshandel i överenskommelsen från början. Kvinnorna kom nog inte hit med förhoppningen att bli våldtagna, isolerade och misshandlade. Dessutom är det olagligt.
      Jämförelsen med svenskar i utlandet är missvisande, eftersom svenskar som arbetar utomlands gör det med ett mycket större mått av frivillighet. Deras rättsställning är starkare, deras möjligheter att åka hem är större, de kan göra sig förstådda i landet, deras status där är högre och de har sällan samma beroendeställning till enbart en persom. Det gör att deras utsatthet är väsentligt mindre.

      Duvan

      Svara

      • Wunder
        Feb 12, 2010 @ 10:53:31

        Tjabba Duvan – jag tror nog alla förstår precis det du skriver om. Utifall en karl åker till Thailand för att köpa sig en ”slav” så är det nog väldigt få som finner det OK. Några få dillar om svenska kvinnors ”okvinnlihjet” mm – men det är nog mest skitsnack av ett fåtal.

        Personligen tror jag folk talar förbi varandra.

        Anledningarna till att jag blir upprörd är (1) att artiklar som denna spär på det nu så utbredda mansföraktet. Män är svin och kvinnor är det så synd om så. Dessutom (2) att dett skadar de som har ett helt OK förhållande av dylik typ – där kvinnan är ”importerad” eller kommit hit för egen maskin. Tänk dig själv – du har åkt til Thailand för att skaffa en tjejj – du lyckades och ni har varit lyckligt gifta i flera år. Och så kommer dylika artiklar. Så kul! För att inte tala om de asiatiska tjejjer som träffat en karl via jobbet. Eller varför inte en asiatisk adopterad tjejj?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 12, 2010 @ 11:24:10

          Man får inte glömma att många förhållanden är seriösa från båda parter! Många är lyckligt gifta här och har barn! Jag inbillar mig att dom flesta är seriösa.

          Svara

        • David
          Feb 12, 2010 @ 13:05:33

          Ok, om det var det du menade, så håller jag med dig. Kanske inte heller kul för barn till svenskar och ”importfruar” att läsa dylika artiklar.

          Att rötäggen lämnas ut har jag dock inget problem med. Häng dem högt!

          Svara

          • Wunder
            Feb 12, 2010 @ 13:48:47

            Man skall var lite försiktig med att hänga ut ”rötägg”. Situationen när en tjejj kommit hit och förhållandet spricker kan var nog så komplicerat när det gäller skulden. Det finns många exemple (t.ex. i vårdnadstvister) där ena eller båda parterna far med osanning.

            Svara

      • KLARTEXTEN!
        Feb 12, 2010 @ 11:19:12

        Jämbördigt? Självklart inte! Kvinnan bjuder sin kropp och sin ungdom medan mannen ger henne uppehållstillstånd och pengar. Det är väl upp till henne. Kräv inte att mannen skall tänka åt alla och ta ansvar för alla! Många kvinnor har fått ett bättre liv här tack vare svenska män!

        Att misshandel inte är OK är ju så självklart att det inte ens skall behöva skrivas!

        Vaddå att svenskar utomlands har ett större mått av frivillighet. Vem tvingar hit Thailändskan?

        Svara

        • Sherlock
          Dec 08, 2011 @ 00:31:07

          I desperationen finns ingen hjärna, ingen logik. Bara en serie av handlingar. Vad har männen sina kåta handlingar att skylla på? DEt måste väl ändå innebära att män som åker till asiatländer för att hitta ”riktiga” kvinnor är precis lika hjärndöda? Varför skulle inte de inhemska kvinnorna duga, om inte vore för en precis nån snusdreglande ocharmig jävel som ngn precis beskrev? Försök inte skylla dina egna tillkortakommanden på att små tighta asiatarslen är så jävla sexiga. ”Ahhh- jag är ju bara MAN, jag kan ju inte TÄNKA när man har detta framför ansiktet” Säger du sånt här är du precis lika äcklig som vilken fanatisk muslim som helst som gärna skyller allt på sin religiösa övertygelse. Kryp tillbaks till din grotta, Kryp!

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Dec 12, 2011 @ 15:06:44

            När jag åker till Thailand så är det aldrig för kvinnornas skull. Går jag ensam till en bar så ber jag direkt om att få bli lämnad ensam. Jag fattar inte vitsen att betala något alls för kvinnor. Dessutom gillar jag våra svenska kvinnor allra bäst. Men andra tänker annorlunda och jag klandrar dom inte. Om man lockas av dessa tjejer så kan man inte hjälpa det. När det kommer till sex, har man ingen fri vilja (i princip).

            Svara

        • Sherlock
          Aug 09, 2012 @ 20:00:30

          Glöm isf inte alla männen som fått uppehållstillstånd pga sin svenska flickvän/fru. Jag tog hit en kille från Schweiz som lever här ftf. Bara som exempel. Jag åkte ju liksom inte dit för att ”skaffa en man” utan för att jobba ett halvår. Men shit happens. Tänkte närmast på alla de gambianer och jamaicaner som fått uppehållstillstånd pga svenska kvinnor som mer eller mindre åkte dit av samma anledningar som svenska småpittade män åker till thailand för stt skaffa fruar, eftersom de skäms för att egentligen tända på småhöftade killar och asiatiska leende kvinnor som liknar pojkar utgör ett bättre alibi….

          Ja, de 2 könen lever i separata världar bland de flesta. Folk är idioter. Oavsett ursprung. Mne på sätt och vis klandrar jag inte alla som lever under vardagliga hot och press. Klandrar gör jag alla idioter som lever ganska tryggt men ändå inte ställer högre moraliska krav på sig själva! Ibland skäms jag för mänskligheten och fram för allt män , eftersom männen är främst de som missbrukar sin högre ställning.

          Svara

      • Sherlock
        Dec 08, 2011 @ 00:21:47

        Men det kommer snart inte att finnas något övertag eftersom vi snart får samma usla liv i svedala som i de länder du talar om. FRI MARKNADSEKONOMI kallas det visst för. Vi som inte har en lön på 30 lax och över åker på en räkmacka. Vi andra får sänkt lön och får ta 3 deltidstjänster och har sen inte tid att sitta här och jiddra! Exactly like the sweet o´l united states of america! Yiiiiihaaa!

        Svara

    15. Andro
      Feb 12, 2010 @ 10:14:53

      Efter att en kusin hade varit några veckor i Thailand och haft roligt för bortåt 100.000:- på tre veckor så stod han i begrepp att komma hem med en kvinna därifrån. Tyvärr hade hon varit gift tidigare och det var inte helt klart m.m. så kvinnans resa sköts upp, för att sedan aldrig bli av och biljettpengarna betalades åter.
      Min kusin hade fortfarande svårt att inse att kvinnan närmast var en ‘prostituerad’ som unnade sig att vara med en kärlekskrank person som gärna duperades av sig själv, och kvinnan, till en liten förälskelse. Sådant vi alla behöver för att vardagen skall få litet glans och skjuts!
      Då blir det väldigt tokigt att resonera som här att kvinnan ‘betalar’ med sex för att få komma till Sverige eller något annat rikt ordeuropeiskt land. Det blir mycket torftiga resonemang på krämarnivå om ‘varan’ sex.
      Alltså, vad som händer efter några år efter fruimporten är ofta att kvinnan utvecklas snabbt och blir obekväm för mannen som tog hit henne, Uppkäftig, påstridig och med bättre uppfattning om tillvaron i väst och inte längre en mild tjänsteande som önskades av en person med uttryckssvårigheter. För nog är det oftast så att det är de som behöver få känna sig i några sekunder som herre på täppan och därför tar till denna import då de är oattraktiva för mer västerländskt utvecklade kvinnor!

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Feb 12, 2010 @ 11:13:43

        Jag tror du slår huvudet på spiken! Jag försökte modifiera inlägget lite, men haft problem med uppkopplingen.

        Svara

    16. pelle
      Feb 12, 2010 @ 09:52:44

      Härligt med paralellen med svanskar i Saudi-arabien. Hoppas LO läser detta.
      Tackar!

      Svara

    17. Wunder
      Feb 12, 2010 @ 09:26:12

      Hej – jag vet inte om du har rätt i din beskrivning. Men … den är lika trolig som motsatsen som vi får i oss från tidningar.

      Så – hejja på – förvilla dem som känner sig säkra på hur det är!!

      Svara

    18. Jocke
      Feb 12, 2010 @ 08:53:14

      Nej, du har missförstått. Det är alltid synd om kvinnor. De kan inte göra fel. Såklart att unga flickor som jobbar på massageinstitut i Bangkok kan bli förälskade i svettiga, snusande glesbygdsbor! Kärleken är blind, no?

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Feb 12, 2010 @ 09:28:22

        Kärleken kanske är blind, men inte girigheten. Jag tror de flesta thailändskor har ett STORT hjärta! Men självklart finns det även gott om cyniker som vill utnyttja naiva västerlänningar.

        Svara

        • Jocke
          Feb 12, 2010 @ 09:37:27

          Ok, jag kanske var lite väl rajlerande och brysk. Tsunamin visade oss hur gästvänliga de kan vara och du har rätt, många thailändskor har stort hjärta.

          Däremot tror jag inte att det handlar om kärlek, utan mer en vild förhoppning om att de kan komma till ett modernt västland.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Feb 12, 2010 @ 09:41:13

            Jo, det kan sägas vara själva poängen! Dom vill komma till väst, kanske främst Sverige. Så är det säkert i de allra flesta fall.Kvinnan behöver inte vara cyniker för det, även om en del är det, vilket man inte får blunda för.

            Svara

          • Ronald
            Feb 15, 2010 @ 05:24:35

            Vill de främst komma till Sverige?
            Nix!
            1)Norge
            2)USA
            3)Tyskland
            4)Frankrike
            5)Holland
            6)Danmark
            7)Muslimska asiatiskor sedan till muslimska oljeländer.
            8)Sedan kommer Sverige på 8:e plats faktiskt.

            Svara

    Kommentera

    Följ

    Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

    Gör sällskap med 70 andra följare

