Homosexuella stödjer SD!

If two men among you commit indecency punish them both.” (Koranen  sura 4:16), så  Koranen förbjuder homosexualitet.

Sverigedemokraterna har uppenbarligen stort stöd bland de homosexuella!  4,7 %  av allmänheten uppger att dom kommer att rösta på SD, men bland  homosexuella är siffran 7 %! Detta enligt resultatet av ”dagens fråga” på Sveriges största Gay-site.

Uppenbarligen har dom insett att den ökade islamiseringen utgör ett hot mot dom!I muslimska länder lever dom farligt och i vissa  är homosexualitet även belagt med dödsstraff! Den muslimska massinvandringen ökar muslimernas makt!

Muhammed förespråkade dödsstraff för homoseuella!

En röst på dom etablerade partierna är en röst på islam.

Den som inbillar sig att kvinnors och homosexuellas situation förbättras med ett växande muslimskt inflytande är inte riktigt klok!

Sveriges största gaysite säger JA till SD

”Islam fördömer homosexualitet” QX

52 kommentarer (+lägga till din?)

  1. hotel collection bedding sets
    Sep 26, 2012 @ 07:17:33

    We’re a gaggle of volunteers and starting a brand new scheme in our community. Your site provided us with helpful information to work on. You have performed an impressive process and our entire neighborhood might be thankful to you.

    Svara

  2. Theme Songs
    Sep 22, 2012 @ 14:54:25

    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your weblog?
    My blog is in the exact same niche as yours
    and my users would truly benefit from some of the information you provide
    here. Please let me know if this okay with you. Thank you!

    Svara

  3. Mathilda
    Jan 23, 2012 @ 16:42:43

    KÄLLFEL!
    Jag råkar ha koranen hemma enbart för att kunna bemöta egna och andras fördomar om islam. Jag antar att du som skriver inte själv läst i koranen så min fråga är; vem citerar du? I min svenskt översatta koran står i sura 4:16 (ironiskt nog): ”Utan kränkning av någons rätt. Detta är en bestämmelse från Gud; ja, Gud är den Vetande, den Milde.” Så, där du pekar på muslimers åsikter om homosexualitet skrivs om rättigheter. Nu vill jag att du berättar för mig vart i koranen det står om homosexuella för jag vill gärna läsa stycket. (For the record; accepterar både religion och läggning och är av den åsikten att alla ska få plats i sverige och att alla människor, överallt på jorden, oavsett kön, färg, läggning, åsikt, religion har LIKA VÄRDE och SKA accepteras och ges respekt.
    Mvh,
    Mathilda

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 23, 2012 @ 19:07:49

      I inlägget har jag klart angivit var i koranen förbudet finns: sura 4:16 ”If two men among you commit indecency punish them both.”

      Det är du som är fördomsfull! Du dömer utan att veta vad du pratar om! Jag tar reda på fakta och dömer sen. Är koranen ett kärleksbudskap? Här har du 534 koranverser där judar och kristna fördöms och förbannas: http://skepticsannotatedbible.com/Quran/int/long.html

      Likaledes står det i sura 4:34 att kvinnan är underordnad mannen och att han får aga henne.

      Bara en idiot begriper inte att muslimsk massinvandring innebär en urholkning av bögars och kvinnors rättigheter på sikt! Tänk efter för fan! Jag har inget emot utlänningar per se. Ta gärna hit kineser, japaner, Koreaner, indier etc för dom delar våra grundläggande värderingar om allas lika värde! Islam delar INTE din syn på allas lika värde! Hur mycket respekt bör du ge dom som inte respekterar dig?? Hönshjärna!

      VANLIGA muslimer röstade fram islamister nyligen i Egypten, Marocko och Tunisien. Så islams värderingar delas av muslimen i gemen!

      Varför lyssnar du inte på muslimerna själva?

      Svara

  4. frnkopplad
    Jan 02, 2012 @ 18:14:25

    Sen är det väl så att det är VÄLJARNA som tilldelas den största makten: Gör partiet tvärtemot väljarnas vilja eller ignorerar de så förlorar partiet dess röster. I detta fallet är det de homosexuellas röster de förlorar ifall SD inte stödjer deras vilja. Jag ser inget problem i det. Däremot ser jag problem i om SD fortsätter motarbeta rätten till fri abort. Då ser jag mig om efter ngt annat parti att rösta på. Piratpartiet eller frihetspartiet får det bli!

    Svara

  5. Tsss...
    Sep 12, 2011 @ 13:56:03

    Nu har ju inte SD en särskilt HBT-vänlig politik, heller… Er familjepolitik är ytterst konservativ och speglar INTE rådande ”svenska värderingar”

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 12, 2011 @ 15:21:04

      SD står för jämlikhet! För bögar och alla andra! Islam står INTE för jämlikhet! Med fortsatt muslimsk invandring lägger bögarna ett rep om sin egen hals! Min fråga till dig: står muslimerna för HBT-värderingar bättre än vad SD gör? Fick SD bestämma skulle homosexuella garanteras att deras rättigheter aldrig urholkas. Fortsätter den muslimska massinvandringen så KOMMER ni att förlora allla era rättigheter. Ert liv kommer att kriminaliseras!

      Svara

      • frnkopplad
        Jan 02, 2012 @ 15:27:27

        För övrigt HAR redan muslimerna deklarerat för mig att jag är mindre värd som ensamförälder. Men det skiter jag i. Jag svarar gärna att jag är sverigedemokrat och att det är jag men inte de som hör hemma här. Jag gör inget annat kriminellt så det är nästan lite kul att jag ibland blir sedd som en kriminell. Skit på er muslimkvinnor- jag VET att ni är hunsade och därför vill ni gärna ge igen på någon som er man anser är mindre värd! Vore ni så lyckliga med er religion skulle ni inte ha behov av att trycka ner andra. Men det vet alla att VÅLD föder våld och den förtryckta förtrycker andra. Eftersom det är kvinnor som blir förtryckta i er religion (även här i sverige men inte alls lika tydligt) så förstår även jag som avskyr ert hyckleri att även NI inte är mer än människor. Jag önskar bara att ni kunde vara människor någon annanstans. Lika lite som giraffer trivs i snön, trivs ni tydligen här.

        Svara

      • Anonym
        Jul 07, 2012 @ 02:08:53

        Är du helt pantad eller. Sd är främlingsfientliga, homofobiska o kvinnofientliga. Snygg jämlikhet va. Nä stackars Sd ni är bara tragiska.

        Svara

    • frnkopplad
      Jan 02, 2012 @ 15:17:24

      SD är nybörjare, det får man komma ihåg. Vare sig SD eller KD,M,C eller FP tänker på att det finns familjer där det bara finns en vuxen som tar allt ansvar för barn. Ingen förutom V och S tar hänsyn till familjer som icke är den klassiska ”kärnfamiljen”. Bögar som har barn vill bara efterlikna kärnfamiljen, gifta sig i kyrkan och leka mamma,pappa barn. Ensamföräldrar kan inte det. Ensamföräldern som måste arbeta heltid har valt bort att ta bra hand om sitt barn eftersom detta kräver att barnet/barnen måste spendera 9 timmar eller mer på dagis /skola/fritids. De har inte råd att leja någon som hämtar från dagis.

      Ensamföräldern som väljer att arbeta deltid pga att hon eller han inser att det är grymt att ett barn ska ha en längre arbetsdag än en vuxen, sviker istället familjen då det ekonomiskt inte går ihop om hon dessutom har ett låglönejobb( vilket de flesta ensammammorna har). Endast V vill införa 6 timmars arbetsdag vilket är det enda egentliga alternativet som skulle gagna just ensamföräldrar och deras barn.

      Den ”valfrihet” som har införts med skolval, dagisval och vårdnadsbidrag är inget alternativ för de barn som bara har en förälder. Börjar föräldern 7.30 och barnet/barnen klockan 8.15 i skolan- hur är det ens möjligt att följa barnet till skolan? Är det valfrihet att barnet måste gå i den närmaste skolan som blivit nedklassad och utklassad till en riktig skitskola för att ”det fria skolvalet” gjort att de bättre skolorna ligger flera kilometer därifrån? Vilken ensamförälder med fasta arbetstider kan följa med sitt barn till skolan som ligger 7 stationer ifrån hemmet innan arbetstidens start?

      Nej,det är fanimig inte många som lever i den verklighet jag lever i som ensamförälder. Det är inte samma spelregler. Jag tycker inte synd om HBT-personer. När en ensampappa som dessutom är bög blir diskriminerad- DÅ kan vi snacka politik!

      Svara

  6. Trackback: Kristen skola prickas för kränkning. « Varjager's Weblog
  7. Jempa
    Feb 25, 2011 @ 10:58:37

    det konstiga när det pratas om homosexuella är att det alltid är bögar det refereras till. Homosexualitet=bögar, homosex=bögar, homoadoption=bögar.det känns lite som att vi lesbiska faktiskt glöms bort i debatten. ibland är det dock skönt eftersom det är bögarna som får mest skit. anyway, som jag sa så handlar ju inte homosex bara om bögsex utan även om lesbiskt sex, och säg nån kille som inte tycker om att se på det?
    Och ang din fråga: Ja, jag kan tycka att heterosex ser mysigt ut. Faktum är att jag kan tycka bögsex ser mysigt ut också, t.ex. i en spelfilm där två personer älskar med varandra. det är mysigt oavsett vilka kön personerna har. Där spräckte jag nog några av dina fördomar tror jag :D

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 25, 2011 @ 11:05:08

      Hetero-killar gillar kvinnor, att se dom och ha sex med dom! Andra män är inget attraktivt. För dom som är mer eller mindre bisexuella är det förtås annorlunda.

      Svara

      • Jempa
        Feb 25, 2011 @ 11:27:22

        ja men det är ju ändå lite dubbelmoral att säga att homosexualitet är onaturligt och att homosex är äckligt och sen sitta och runka till det, för tro mej, lesbiskt sex tillhör kategorin homosex.
        och sen har du fördomar om homosexuella att vi skulle tycka att straight-sex är äckligt:s

        Svara

        • Lövet
          Feb 25, 2011 @ 12:00:13

          Svara

          • Jempa
            Feb 25, 2011 @ 12:28:17

            ha ha precis så är det. jag undrar egentligen varför, jag menar, straighta kvinnor är ju attraherade av män, dock är de inte lika fascinerade eller tycker det är särskilt sexigt som män tycker att lesbiskt sex är.

        • KLARTEXTEN!
          Feb 25, 2011 @ 12:13:00

          Hur du än vrider och vänder på det så gillar heterosexuella killar tjejer som har sex! Är det dubbelmoral? JA! Tacka fan för det! Sex har inget med moral att göra, desto mer med sex. Jag är jävligt dubbelmoralisk, liksom du, när det gäller sex! Vi är primitiva djur, acceptera det!

          Svara

    • frnkopplad
      Jan 02, 2012 @ 15:44:33

      Själv uttrycker jag mig kanske inte så korrekt när jag skriver ”bögar”. Jag syftar på alla homosexuella, alltså bi/ lesbiska samt killar som har sex med killar när jag skriver ”bög”.

      Som vanlig heterosexuell har jag aldrig fattat detta till synes omättliga behov som en del icke hetero har, av att bli bekräftade osv. Jag hade skitit totalt i om jag skulle bli omnämnd i rätta ordalag så länge jag inte blivit diskriminerad.

      Jag fattar inte på vilket sätt homosexuella blir diskriminerade? Nu pratar jag självklart INTE om muslimers verklighetsbild, utan på den civiliserade världens synsätt. Förutom det uppenbara att barn inte kommer med storken förstås. Barn är ingen mänskilg rättighet, utan något som naturen har ordnat liksom övriga djurlivet.

      Svara

  8. daniel
    Dec 13, 2010 @ 19:36:40

    nu blev jag lite förvånad här…när blev homosexualitet något normalt och friskt och uppbyggande? i ett nationellt sverige hör absolut inte homsexualitet hemma..så detta var ett bottennapp.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 13, 2010 @ 20:25:38

      Jag vet inte vem som har sagt att homosexualitet är normalt, friskt och uppbyggande. Inte jag i varje fall. Däremot säger jag att ingen valt att vara homosexuell. Den läggningen kan man inte rå för och skall därför heller inte lastas för den! Och frivillig sex skall ingen straffas för, oavsett läggning! Man kan lastas för sina fria val, men inte för sin läggning!

      Svara

      • daniel
        Dec 13, 2010 @ 23:22:46

        vad jag vet så finns det ingen forskning som visar att någon föds homo? det ter sig till och med onaturligt både genom religiös livsåskådning samt evolutionsteoretiskt synsätt. vi är skapade med en ”pinne” samt ett ”hål” och för att kunna föröka oss som art så krävs det att kunna föda barn, vilket är omöjligt för 2 ”pinnar” men det är tragiskt att samhället inte förstår den viktigaste grundpelaren för människans liv överhuvudtaget. det går inte komma med någon klyscha och säga att ”kärleken” måste gå först. homosexualitet är absolut ingen naturlig drivkraft och grundar sig garanterat i någon förvirring i huvudet.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 14, 2010 @ 01:07:23

          Jag har skrivit om detta i ett annat inlägg. Och visst är det onormalt dvs strider mot evolutionen etc. Men det är likförbannat inget man själv väljer! Därför skall man inte behöva lida för det i onödan! Även om det är onormalt så måste alla homosexuella respekteras av det skälet! Du håller väl med om att det inte är rätt att lida för något man inte kan påverka eller välja! Var istället glad att du inte är homosexuell.

          Vi kan inte tycka illa om allt som är onormalt. Då skall vi även tycka illa om alla sjuka, trafikoffer, blinda etc. Det vore rätt absurt eller hur? Sen kan man tycka den homosexuella akten är motbjudande. Men det är ju inte vårt problem! Och ingen annans heller så länge det sker frivilligt!

          Religion= politisk åskådning väljer man däremot själv och måste stå till svars för!

          Svara

          • Jempa
            Feb 24, 2011 @ 18:49:09

            vad vi gör i sovrummet (eller andra privata platser) har ingen annan med att göra, inte heller vem vi blir kära i.
            dessutom förstår jag inte varför så många killar verkar tycka det är äckligt med bögsex, trots att de själva gärna stoppar in den i flickvännens rumpa. smyghomo eller bara dubbelmoral?

          • KLARTEXTEN!
            Feb 24, 2011 @ 23:39:04

            Är man hetero så är det naturligt att tycka att bögsex är äckligt! Vad man än gör med en tjej, så är det ändå en tjej! Det är poängen. Tycker du heterosex är mysigt?

        • frnkopplad
          Jan 02, 2012 @ 15:50:16

          Ähh-trilla av pinn,grabben! Jag känner en hel del bögar och det har varit helt naturligt för de att ”välja” det liv de har i dag som vuxna. Jo- väldigt många föds bögar. Det gör det även i djurlivet. Förresten är väl det bara bra för alla de som insett att jorden ändå är överbefolkad? Varför ska någon behöva påtvinga en annan en livsstil som känns helt fel?

          Förvirrad eller ej- skit i hur andra lever sina liv så kanske du också får leva i fred! Att vilja bestämma över andra är det redan alltför muslimer som sysslar med utan att Sd-anhängare också sysslar med det… Peace!

          Svara

  9. Muslim
    Dec 06, 2010 @ 18:38:11

    tycker ni det bra om nån har sex med er syster och inte strafa de heller?????????
    Detta är till de som in håller med islam säger.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 06, 2010 @ 20:25:09

      Det är helt OK att någon har sex med min syster om det sker frivilligt. Varför inte? Jag har inte med saken att göra och du har inte med att göra om någon knullar din syster! Det är hennes privatliv som du inte har med att göra! Vilket straff tycker du är rätt för dom? Om du älskar islam, varför flyttade du ifrån ett muslimskt land till ett kristet land? Älskar du kristendomen mer?

      Varför vill 100-tals miljoner muslimer flytta till kristna länder? Tycker ni så illa om islam?

      Svara

  10. Muslim
    Dec 06, 2010 @ 18:35:26

    knulla hans/hons mamma som snackar skit om islam eller koran.

    Svara

  11. Hass
    Jul 14, 2010 @ 19:05:13

    28 länder i världen har dödsstraff för homosexuella, 26 av dem är muslimska. Att en homosexuella skulle rösta på Mona Sahlin är lika konstigt som att en jude skulle rösta med nazisterna. Dödslängtan måste vara det enda som skulle motivera en sådan röstning eller så kanske man vill bli förföljd, vad vet jag? De andra riksdagspartierna är inte så mycket bättre, så vad återstår…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 15, 2010 @ 11:09:21

      En röst på Alliansen eller Röd-Gröna är en röst på fortsatt muslimsk massinvandring! Ett rep om halsen för de homosexuella! I takt med att muslimernas makt ökar försvåras de homosexuellas situation. Elementär logik.

      Svara

      • Hass
        Jul 18, 2010 @ 13:26:19

        Så, men varför kritiseras då inte Sahlin med fleras inställning till muslimer? Med kritik menar jag ta i rejält, inte argumentera från och i underlägesposition.
        Lyss här då: Det är rätt öppenbart att Mona Sahlin är rätt så inskränkt, så varför ses hon här som fritänkare och öppen? Hon är ju så fördomsfull och rasistisk att hon rört ihop ras med ideologi och tro, människan tror ju för att någon är arabisk/orientalisk att har medfödd islam eller dylikt. Att det skulle vara en nödvändig inslag i deras kultur. Mycket dumt tänkt, det finns kristna araber, ganska mycket till och med, det finns muslimska ljusa bosnier. Hon är lika dum som någon som säger att vara tysk och blond är samma som nazist.
        Islam är en ideologi, ett människopåfund som personer väljer att anamma eller inte. Vi måste förhålla oss till denna ideologi, antingen positivt eller negativt. Det är oansvarigt och dumt att på förhand säga att vi måste tolerera en viss åsikt eller politisk inriktning. Ingen går omkring och säger att det är inskränkt att vara anti-folkpartisk, nej. Men dåligt upplysta personer som Sahlin et al kommer undan med att islam skulle vara ett slags kulturyttring eller nästan del av livsstil. Nonsens.

        Svara

    • profanum_vulgus
      Jul 19, 2010 @ 11:00:57

      Vilka länder skulle det vara?

      Svara

    • Anonym
      Sep 23, 2010 @ 10:40:59

      Men nu glömmer du väl ändå att SD faktiskt gämför Homosexuella med Pedofiler och folk som utövar Tidelag? För mig är det fortfarande en gåta varför en Homosexuell skulle rösta på SD.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Sep 23, 2010 @ 11:07:36

        Jag känner igen vad du skriver från kommentarer om pridefestivalen. Någon reagerade mot bögarnas ”perverterade framträdande” med läder, piskor etc. Men jag kan inte minnas att homosexuella jämställdes med pedofiler och tidelagare! Länka för jag är övertygad om att du har fel! Och även jag kan tycka att det går till överdrift under pridefestivalen. Homosexualitet framställs som perverst! Homosexualiteten vulgariseras vilket även borde få bögarna att känna sig illa berörda. Eller är det så dom ser på sig själva?

        Jag har bloggat om detta och skrev att homosexualitet är inte normalt, men däremot måste det accepteras fullt ut och får inte diskrimineras. Vi behöver inte ljuga och inbilla oss annat än att det normala förstås är att sexualiteten främst är för reproduktion. Dvs det normala är sex mellan man och kvinna. Men även det onormala måste accepteras. För det är inte självförvållat!
        Du skall döma SD efter deras partiprogram, inte efter vad någon enskild person säger och citera det utanför sitt sammanhang! Kom igen när du vet vad du pratar om!

        OBS jag säger inte att homosexualitet på något sätt är fel! För det är det INTE! Jag säger bara att det är onormalt, dvs det är inte normen!

        Sen tycker jag du bör jämföra SD:s syn på homosexualitet med islams. Sen kan du överväga hur många miljoner muslimer vi bör ta in! Du väljer mellan islam (massinvandring) och icke islam. Ditt val! Vi som inte är bögar får inga problem med muslimsk majoritet. Det är inte vi som hängs utan bögarna! Ni importerar era bödlar!

        Jag skulle kämpa som ett djur för att stoppa alla med en ideologi hatisk mot mig!

        Svara

        • Östen
          Sep 24, 2010 @ 14:35:07

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 24, 2010 @ 14:46:29

            Jag hittar inget jag kan kritisera i Björn Söders text! Menar du att homosexualitet är normalt? Jag anser det inte vara normalt, men att det alltid måste respekteras och aldrig får diskrimineras. Det normala är givetvis sex mellan man och kvinna. Förstår du inte det?

          • Östen
            Sep 24, 2010 @ 14:50:46

            Nää, du frågade efter en länk bara.

        • McKay
          Nov 02, 2010 @ 13:10:08

          En norm är inte ett statiskt begrepp, med andra ord dynamiskt skiftande. Detta är i sin enkelhet bra i utvecklingssynpunkt.
          Normer ska alltid ifrågasättas.

          Monogamin ses fortfarande idag som norm, med sin starka koppling till heterosexualitet.

          Ur rasbiologiskt perspektiv är ”hetro” en antropologisk nödvändighet, alltså naturligt normalt för rasens fortlevnad.
          Monogamin är inte det, dock underlättar det om alla delar samma ståndpunkt – till fördel för samhället.

          Samtidigt är det idag, med hänvisning till dynamiska normer, normalt att vara homosexuell.
          Dvs tillåtet.
          Bli inte förvånad om allt fler av den yngre generationen börjar förhålla sig mer och mer till polyamori, som ett utbrytande från normen monogami, vilket på kort tid säkert blir normalt (läs öppet)
          Det krävs faktiskt inte alls många för att något normalt till slut blir betraktat som norm, samtidigt som det ena faktiskt inte utesluter det andra.

          ”Vi som inte är bögar får inga problem med muslimsk majoritet. Det är inte vi som hängs utan bögarna!”

          Där har du så fel du bara kan ha. En troende muslim hänger sig åt religionen islam per definition, vilket omgående blir ett större begrepp än just homosexualitet.
          Det är en islamsk norm att inte acceptera någon annan tro än sin egen, dvs islam. Detta gör oss andra icke-muslimer till måltavlor.
          Med detta menar jag religiös måltavla, föremål för konvertering / rekrytering.
          Religiös erövring har pågått sedan människan funnits, så varför det inte skulle pågå idag är bevis på hur naiva människor är, speciellt i Sverige.

          Det innebär inte per automatik att man är terrorist, eller använder sig av militanta medel, även om det förekommer. Media är experter på att ge en ensidig bild, med andra ord: att skapa en norm.

          Så återigen, det krävs inte mycket för att det normala ska bli en norm. Det sker oftast osynligt
          Att vara homo eller inte spelar ingen som helst roll i sammanhanget religiös erövring.

          Sätt det i perspektiv till jordens 2 biljoner islam-anhängare!

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Nov 05, 2010 @ 00:48:08

            Enkla basfakta: islam förbjuder homosexualitet och Muhammed själv förespråkade dödsstraff för detta! Och han är muslimernas främsta förebild! Enligt koranen bör muslimerna lyda och följa Muhammeds exemplel.

          • frnkopplad
            Jan 02, 2012 @ 17:31:22

            Av PRECIS samma orsak är jag riktigt rädd för islamens inverkan på det svenska samhället. Desto fler som kommer hit- desto mer blir islam normen för det svenska samhället. Så har det inte blivit för andra religioner och dess utövare (skulle vilja kalla muslimer för FÖRÖVARE, eftersom de ÄR det då de begår övergrepp på svenskheten,mina barndomsminnen och mitt barns arv),skillnaden är att islam är så djupt rotad i dess utövare och har så otroligt stark makt ekonomiskt. Det finns INGA så starka lobbyister med så starka påtryckningsmedel som oljeschejkerna leder, inget alls mäter sig med detta. De är tålmodiga, har många anhängare och slår självklart till mot den svagaste länken, vilket sverige i särklass ÄR eftersom invånarna här har hållits med lagomt långt koppel. Svenskarna är därmed de mest lättlurade hittintills icke övertygade muslimerna.

        • frnkopplad
          Jan 02, 2012 @ 16:27:31

          Oj, såg nu att detta inlägg är lastgammal, men nu har jag ju sett den och inflikat med kommentarer så jag fortsätter (om nu ngn läser öht) Jo, det finns gott om bögar som inte gillar att alltid bli förknippade med det ståhej som visas upp på pridefestivalen bland annat. Det har blivit ett sätt att synas helt enkelt. Man får som hetero en uppfatting som är skev; att bögar gillar att klä sig i SM-mundering osv. Men det attraherar i själva fallet mest hetero/bi sexuella och transpersoner i de fall där man är man och iklär sig kvinnokläder.

          Det är väl så det börjar: Får man uppmärksamhet på ett eätt och inte genom att vara seriösa (vilket ju media alltid gillar, dvs media gillar ju allt annat än seriöst upplägg- i bögsammanhang gillar ju medelsvensons att se skojiga män med vackra ben, klä ut sig till kvinnor a´la christer vadhannuheter).

          Men så är det nog så att bögar har en förkärlek för flärd överlag, oavsett politisk åskådning, vilket inte alls är ett feminint drag då jag känner många av honkön som inte är ett dugg flärdfulla. Bögar gillar att kvinnokaraktärer som Ingrid Bergman medan kvinnor i gemen mer känner igen sig i vardagshjältar och är mer realistiska.

          Jag skulle vilja sammanfatta min bild av bögar i sverige (känner ingen annan) som en romantiserad version av kvinnan. (Emma finns bara i fantasin,men hon är fin- tycker Kalle)

          Men det är väl uppenbart varför: Man är en kille som vill vara kille men samtidigt älskad av en man som vore man en kvinna i en romantisk film, med alla de inslag av dramatik som detta innebär. DRAMA- QUEEN!

          Svara

  12. David
    Jul 04, 2010 @ 12:13:08

    Vem är ”måna”? Menar du möjligtvis ”Mona”?

    Det här är så patetiskt att det finns inte! Som att extremhögern och nationalismen skulle ha en bättre inställning till kvinnors och homosexuellas rättigheter än muslimer! Gays som är dumma nog att rösta på sd borde tas ifrån sin rösträtt!

    Gå och lägg er, idioter!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 04, 2010 @ 19:09:13

      Ibland skriver jag Måna Muslim (hon månar om muslimerna). Varför blandar du in extremhögern. Jag skulle aldrig rösta på något högerextremististiskt parti! Enligt islam är homosexualitet straffbart! Du hittar inga större islamofober än muslimerna! Ifall dom röstar på dom etablerade partierna så kommer den muslimska massinvandringen att fortsätta och så småningom har dom majoritet! Då hängs homosexualla i vårt land.

      Och långt, långt innan dess måste homosexualla gå under jorden. Tro mig!

      Svara

    • frnkopplad
      Jan 02, 2012 @ 17:10:01

      Ehhh- din kommentar vittnar om hur extremt naiva människor i gemen är i sverige. Att ens jämföra ”extremhögerns” politik som faktiskt upphörde att vara i ngn som helst maktposition i europa år 1945 närkriget tog slut, med DAGENS extremfundamentalistislamer är vääääldans naivt och faktiskt helt korkat. Jag lever i dagens värld. VAR lever DU?

      Svara

  13. anna
    Jun 28, 2010 @ 18:00:32

    om det finns nåt som är bra med muslimer är att de aldrig skulle godkänna bögbröllop, som i Sverige!

    Svara

  14. Becca & baby
    Jun 15, 2010 @ 14:51:26

    Ojoj, det här gillar jag!

    Svara

  15. Allah
    Apr 28, 2010 @ 13:41:22

    Undrar hur upprörd måna är över detta?

    Svara

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 70 andra följare

