Breiviks manifest!

Manifest

(Du behöver ha Acrobat Reader installerad)

Jag lägger ut manifestet för att jag anser att var och en skall kunna bilda sin egen ofiltrerade uppfattning om bakgrunden till Breiviks dåd. Enligt Breivik själv är hälften av manifestet citat från andra källor. Andra hälften är hans egna formuleringar. Sökordsfunktionen är väldigt användbar!

Själv har jag bara läst en bråkdel av manifestet, men så långt tycks det vara en fin analys av massinvandringens orsaker och konsekvenser. Däremot förstår jag inte slutsatsen, att våld är nödvändigt. Dessvärre har han helt tappat tron på demokratins förmåga att lösa dessa problem.

Att våra politiska motståndare nu försöker pressa oss att ta avstånd från manifestet och våra ideer är tragikomiskt! Tragiskt att dom försöker utnyttja dom döda ungdomarna politiskt. Komiskt därför att dom avslöjar sin dumhet, genom att ens försöka påverka oss. Vi skall naturligtvis fortsätta tala sanning, något våra motståndare också borde testa! Dom har helt grundlöst anklagat oss för nazisympatier, islamofobi, rasism och högerextremism.

SD är sveriges judevänligaste parti, fobi är ett sjukdomstillstånd, vilken ras har muslimer? SD är varken höger eller extremt i en nordisk/europeisk jämförelse. Däremot är sveriges massinvandring extrem!

Bara en dåre kan se en koppling mellan SD:s politik och terrorism! Oerhört tragiskt att Breivik tillgrep våld, dessutom så grymt! Och ja! Jag har förmågan att skilja mellan hans analys och våldet! Det borde alla ha!

Men vi respekterar inte offren genom att ljuga! Vi bör, som alltid säga:

The truth, the whole truth and nothing but the truth!

Breiviks åsikter om Sverige:

sid 519: Only one sizable party in the country, the Sweden Democrats, articulates most Swedes concerns about their country’s immigration and integration policies. Again and again, it has been the object of breathtakingly undemocratic treatment by the political establishment. […] Sweden Democrats have been the targets of events that recall China’s Cultural Revolution. Staged “people’s protests” by members of the ‘youth divisions’ of other parties have led to the firing of Sweden Democrats from their jobs. A few weeks ago, a junior diplomat was dismissed when it became known that he was a member of the party and had criticised his country’s immigration policy.

On several occasions, thugs loyal to the ruling parties have broken up Sweden Democratic meetings and beaten up party leaders. I have written about one such attack[1], which extreme Leftists later openly bragged about on the Internet, around 30 members of the Sweden Democrats were attending a private party outside the town of Växjö. “To clearly demonstrate that the Sweden Democrats are not welcome in our area, about 20 anti-Fascists chose to attack the party. The Sweden Democrats were attacked with knives, axes, iron bars and other weapons. After that, their cars were destroyed.” The brave Leftists then smashed the windows and threw tear gas into the building, forcing people outside, where they were again attacked and beaten with iron bars and axes. Several of the people were hospitalised after the attack. This was a peaceful, private party by unarmed members of a perfectly legal political party that just happens to be critical of the country’s immigration policies. These brave Leftists or “anti-Fascists” do, for some curious reason, seem to behave pretty much like, well, Fascists, a bit like the Brown Shirts in the 1930s, physically assaulting political opponents to silence them. The Swedish newspaper Expressen finally warned against the “low-intensity terrorism”

568: By 2050, 30 percent of the population in Europe will be Muslim.” said Mulla Krekar

588: Sweden is currently arguably the most politically repressive and totalitarian country in the Western world.

Sahlin has also stated that: ”If two equally qualified persons apply for a job at a workplace with few immigrants, the one called Muhammad should get the job. It should be considered an asset to have an ethnic background different from the Swedish one.”

”A concerted effort that aims at educating Swedes that immigrants are a blessing to their country must be pursued,” stressing that her compatriots must accept that the new society is Multicultural. ”Like it or not, this is the new Sweden.”

589: Sweden is a deeply ideological state dedicated to imposing a certain world view on its citizens, and because the state is ideological, dissenters are quite literally treated as enemies of the state.

”The Swedes have a horror of controversy as something unpleasant, inefficient and vaguely immoral. They require for peace of mind, not confrontation, but consensus. Consensus guides everything: private conversation, intellectual life and the running of the State.”

590: PM Reinfeldt has stated that the original Swedish culture was merely barbarism..

592: In contrast to Denmark’s defiance, other Scandinavian countries surrendered to Islamic pressure as fast as humanly possible. Bawer again: ”Sweden took another route. When a political website featured a Jyllands-Posten cartoon, the government sent police to close it down. More recently, hit with his own cartoon crisis involving artist Lars Vilks, Prime Minister Fredrik Reinfeldt not only met Muslim ambassadors, but was praised by one for his ‘spirit of appeasement.

635: The girlfriend of a politician from the Sweden Democrats, a small party critical of mass immigration, was recently attacked[1] at her home outside Stockholm. The young woman was found bound with duct tape[2] in the apartment block where she lives with Martin Kinnunen, chairman of the youth wing of the SD. Three men had forced their way into the couple’s apartment and held the 19-year-old at knife point. Kinnunen tells of several threats and anonymous phone calls to the family. He blames the media[3] for systematically portraying the SD as monsters and thus for legitimising aggression against them, and claims that the Swedish democracy is a sham.

722: Europeans are currently subject to worse insults from our governments than the Americans were at that time, being persecuted in our own cities and subject to a government-supported program of gradual cultural eradication. We need A European Declaration of Independence (verkar vara hans egentliga deklararation. Läs deklarationen på sid 722)

När det gäller Breiviks syn på svensk demokrati så kan jag bara hålla med honom! Men jag tror att den svenska demokratin kan förbättras med politiska medel. Sorgligt att han tog till våld!

Breivik erkänner massmord  Mördarens manifest beskriver attentaten. ”Han har berättat varför han gjorde det.”  Gav upp utan motstånd.  Campinggäster räddade liv.  DN-fotografer skildrar sorgen.  TV-fotograf filmade mördaren.  Chockade norrmän sörjer.                    n : n e t : n s k  a o n a   l p e o  : k a n t r t e s a n n t k a t n r r s e n t t g e k t a r . a a e t A t n    g. .  .         r .    .   . i n e e r t t e e g l n t t a r r a r e a n     a n t k a k s ?           g     n     .      

94 kommentarer (+lägga till din?)

  1. crystalmeth
    Nov 26, 2012 @ 13:17:56

    Jag hoppas för ert bästa att ni nu under slutet av 2012 och början på 2013, renar er själva och omger er av ett skimmer med alla färgerna för att uppnå maximal rening och skydd mot negativ energi. För erat resonemang just nu om vems fel alla terroristattackerna var är lika patetiskt som att påstå att det är den andras fel för att den personen är ful.
    Ni betér er som småbarn.
    Islam och kristendomen är ju i princip samma religion. Texterna i Koranen finns i Bibeln, enda skillnaden är att de är på olika språk och den ena texten är förvanskad för att inte likna den andra. Har ni inte märkt det själva eller var ni för upptagna för att ni insåg att iranier och irakier är mer vackert chokladfärgade än ni själva?
    Allah betyder Gud och Gud är vad vi kallar Honom. G U D. Vi är dessutom inte helt svenska och de enda som är det är samerna men ingen verkar bry sig ett skvatt om de ”riktiga svenskarna”.
    De är våran urbefolkning.
    Har ni ens insett att den ”svenska kungen” är från Frankrike och hans fru från Tyskland? Ja, herregud, vad Sverige är svenskt nu då.

    Såklart får man tycka och tänka vad man vill, jag tycker bara att det är löjligt. Varför inte bara acceptera läget och bara försöka vara en bättre människa utan allt hat?
    Din kropp förstörs av hatet och den negativa energin som du samlar riktas bara mot dig själv och ingen annan. Dina skyddsänglar har det svårt med att försöka få bort det negativa för att du hela tiden drar med dig allt negativt.
    Du är den som förlorar på det och när du dör kommer du ha ett jävla sjå med att renas för att din kropp är fylld med mörker.

    Vad har alla islamister och muslimer gjort er, ni som är emot dem? Alla muslimer är inte som ni verkar tycka och tro att de är. Jag har minst 8 goda vänner och alla de är de vänligaste och godhjärtade som finns. Och de är muslimer.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 27, 2012 @ 09:16:33

      Jag hatar inte muslimer! Det är bara du som är fördomsfull! Dömer folk utan att veta vad du snackar om!

      Visst bygger islam på judendom och kristendom. Tillsammans med muslimerna utgör dom ”bokens folk”. Ingen tvekan om det! Men det finns avgörande skillnader! Koranen anses vara Guds ord, vartenda ett, med följd att inte en stavelse får ändra, annars döden! Koranen sura 9:29 uppmanar till krig mot kristna och judar. Följaktligen är 97 % av all dödlig terror muslimsk! Kristna förföljs och mördas i muslimska länder. Har själv pratat med syrianer (kristna) om den saken och dom mördas verkligen av hatiska muslimer! Så det var mycket mycket bättre för dom här i Sverige. Islam är hatisk och våldsam och intolerant! Dessvärre. Tror du mig inte så öppna en tidning eller slå på nyheterna någon gång!

      Om islam är OK: varför vill 100-tals miljoner fly till kristna länder och varför existerar inte EN enda muslimsk demokratisk välfärdsstat? Du ägnar dig bara åt dumt önsketänkande!

      Svara

  2. M.V.G
    Jul 31, 2012 @ 21:49:09

    Hej, jag tror att Breivik var i tron om att skydda sitt land från okupering av moneyjunkies som tex salin och hennes tempel pack.. låtsas komma med demokrati när något sådant i själva verket inte existerar. När har man frågats om något över huvudtaget innan en bestämmelse så vadå demokrati? Ang religion nu.. Det Isa(Jesus) ville få fram var exact det muhammed försökte förmedla till sina olydliga landsmen. Så i grund och botten är det samma Gud (religion, levnads sätt) men många förvränger det för att det ska gynna deras land eller inte gynna alls utan fördärv. Jag är Illyr från centrum av europa och min far påpekar alltid.. Min son, varför tror du att Gud sände profeter jusst i det området? Jo för att dom bokstavligen var djur och de flesta är ännu idag. Så det är inte fel på Islam utan på de flesta muslimer från öst. Isa(Jesus) är minnst lika viktig om inte viktigare är muhammed för riktiga Muslimer… jag själv är en Sufi muslim som inte talar mycket men känner och vet mer.. Och denna politik som sverige kör med, mass invandring är inte för att gynna oss europeer(svenskar) mm det är satans verk att skapa kaos. En blattejävel från jungeln får mer social hjälp är en svensk.. Det är tragiskt! Jag tror det är mycket skitsnack kring allt detta.. och ang Gjergj Kastrioti som befriade europa från osmanska riket var en överlevare från kidnappning som barn då hans två äldre bröder blev mördade av turkarna.. så det är därför han krigade emot dom medans han själv redan hade konverterat till islam men när han dog ville de ej begrava han som muslim utan orthodox??. Ännu en gång, det är inget fel på den RIKTIGA islam utan de flesta muslimer som har det komplicerat att styra sitt nervsystem och handla med sin humana hjärnhalva utan låter sin reptilhjärna tala för dom. Vi har valmöjligheter pga våra olika hjärndelar.. Man måste imponera på den allsmäktige på det mest humana viset möjligt för vi förklarar våra handlingar i vardagarna pga vad vi bevittnar via våra sinnen och förklarar det i rem-sömnen som de inte vill lära ut för de vill inte ha frid på jorden. M.v.h.M.v.g

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 01, 2012 @ 01:13:38

      Intressant kommentar! Alltid roligt när muslimer hör av sig. Jag är mycket intresserad av era synpunkter också och ni kan islam! ”Och denna politik som sverige kör med, mass invandring är inte för att gynna oss europeer(svenskar) mm det är satans verk att skapa kaos.” . Ord och inga visor! Men du har rätt!

      Svara

  3. Sherlock
    Jul 24, 2012 @ 21:46:07

    Jag uppmuntrar till ALLT kreativt tänkande och handlande. Men jag kan ju å andra sidan skriva vad som helst här utan att ngn tar notis om mina ord… OM DU ÄR MAN – STÄLL DIG PÅ NÄRMASTE TORG IKLÄDD BURKA TILLSAMMANS MED EN ANNAN IKLÄDD GRIS ELLER MAN OCKSÅ IKLÄDD BURKA ELLER MER OCH SÄTT PÅ VARANN (TILL SYNES) . MER ÄN SÅ BEHÖVER MAN INTE GÖRA. VORE JAG MAN HADE JAG GJORT EN HEL DEL REDAN… GÖR NARR AV KORANEN OCH SILAMFUNDAMENTALISTER. KAN INT EFATTA VARFÖR INTE DE KVINNOR SOM TAGIT SIG UR DETTA INTE REDAN HAR GJORT DET? FINNS JU EN MASSA ROLIGT ATT TA AV OCH ATT BERÄTTA FAST I ANNAN VERSION? VAR KREATIVA???? OCH ORÄDDA FRAMFÖRALLT!

    Svara

  4. Galmin Tireantvs
    Jul 03, 2012 @ 19:30:45

    Svara

  5. Sherlock
    Jun 15, 2012 @ 18:21:48

    Alltså- jag måste få inflika en sak här; det här med att sprida hat och att folk skulle med hjälp av såna som klartexten bli påtankade och påeldade. Jag kan ju inte svara på hur andra funkar, men JAG kan ju säga att jag alltid burit på de åsikter (som jag inte ens anser vara åsikter eftersom de enligt mig borde vara självklara trots att jag är bra mycket mer vänster än höger, medan jag förhåller mig liberalare än de flesta liberaler i modern tid). Jag följer klartextens blogg för att det är det enda som känts konstruktivt och som inte känts som en bok man redan läst 27 gånger. Det som känns modfällande är de korkade kommentarerna vilka jag känner igen sedan barna hedenhös. Fast då för tiden var det självklart å andra siidan varför man skulle hålla ihop.

    Svara

  6. Anders Klasson
    Maj 23, 2012 @ 16:48:46

    …Kommentarerna här verkar vara på samma nivå som hos dom unga tjejjer på jobbet som skaffar barn med dom snyggaste killarna i staden och sen kommer tillbaka till jobbet och där beklagar sig över att dom blivit ihop med psykopater.
    När muslimerna sätter igång och dödar era anhöriga så kommer ni antagligen att skylla alltsammans på Sverigedemokraterna – så låg IQ har ni.
    Katter brukar kunna fånga dom svagste och mest korkade fåglarna – allt enligt naturens lag – dom snabbaste och smartaste fåglarna överlever, på så sätt så förädlas naturen. Sett ur den synvinkeln kanske det bara är bra för männskligheten som helhet att muslimerna på sitt sätt plockar bort dom korkade, naiva och hjärntvättade Svenskarna.

    Svara

    • Galmin Tireantvs
      Maj 24, 2012 @ 19:01:02

      Den största terrorattacken i Skandinavien har genomförts av en antimuslim.
      Så oavsett om det är Islamistiska eller Sverigedemokratsympatiserande terrorister som tar kål på oss så:
      1)är detta Islams fel?
      2) är det ett led i det naturliga urvalet?

      Svara

      • Sherlock
        Jun 14, 2012 @ 18:40:26

        För att vara ANTI någonting krävs det att det först FINNS någonting att vara ANTI emot.

        Svara

      • KLARTEXTEN!
        Jun 15, 2012 @ 10:05:36

        Du glömmer att 97 % av dödade i terrorattacker i Europa och USA (de senaste 10 åren) orsakats av muslimska terrordåd! Räknar du bort 911, så blir siffran 91 %. Av totalt 4783 dödade. Lägger du till Breivik, så gör det knappast någon skillnad.

        Då har vi ändå inte nämnt alla 10.000-tals som årligen dödas i muslimska terrorattacker utanför Europa o USA!

        Så JO, det är muslimernas fel att så många dödas i terrorattacker!

        Läs mer här: http://super-economy.blogspot.se/2011/02/islamists-caus-overwhelming-majority-of.html?showComment=1339746817996

        Svara

        • Galmin Tireantvs
          Jun 15, 2012 @ 11:36:25

          Jag uppskattade Super-economys inlägg i ämnet när han skrev den. Han har ett sätt att analysera utan att ta ställning och detta med bristfälligt underlag från RanD. Hur är det nu, läser du de inlägg du själv kommenterar?

          MIn kommentar var nämligen svar på detta inlägg:
          ”Anders Klasson
          Maj 23, 2012 @ 16:48:46

          …Kommentarerna här verkar vara på samma nivå som hos dom unga tjejjer på jobbet som skaffar barn med dom snyggaste killarna i staden och sen kommer tillbaka till jobbet och där beklagar sig över att dom blivit ihop med psykopater.
          När muslimerna sätter igång och dödar era anhöriga så kommer ni antagligen att skylla alltsammans på Sverigedemokraterna – så låg IQ har ni.
          Katter brukar kunna fånga dom svagste och mest korkade fåglarna – allt enligt naturens lag – dom snabbaste och smartaste fåglarna överlever, på så sätt så förädlas naturen. Sett ur den synvinkeln kanske det bara är bra för männskligheten som helhet att muslimerna på sitt sätt plockar bort dom korkade”

          Mitt svar var:
          Den största terrorattacken i Skandinavien har genomförts av en antimuslim.
          Så oavsett om det är Islamistiska eller Sverigedemokratsympatiserande terrorister som tar kål på oss så:
          1)är detta Islams fel?
          2) är det ett led i det naturliga urvalet?

          Svara

    • Erik
      Jul 03, 2012 @ 20:29:27

      Anders Klasson, ditt inlägg låter aningen psykotiskt! Kan du utveckla ditt resonemang något? Vilka är de korkade svenskarna? Vilka är de ”muslimer” som skjuter av dessa ”korkade svenskar”? Gräsrökning och eurabia teorier är en farlig kombination!

      Svara

  7. Erik
    Apr 25, 2012 @ 09:08:40

    Om det vora så att av en slump så sammanfaller din världsbild med terroristens så borde du lägga ut ditt eget manifest och ta avstånd från alla jämförelser med ABB. Nu gör du tvärt om. Du lägger ut terroristens propaganda och argumenterar med näbbar och klor mot alla försök att säga emot. Detta var ju uppenbarligen ABB`s avsikt när han sände ut manifestet till er.

    Manifestet innehåller inte bara världsbild om hur europa styrs av smygislamister som Fredrik R, David Cameron, Merkel m fl. Det inehåller även handböcker för terrorister i hur man gör bomber, undgår upptäckt mm. Om du var emot våld på riktigt skulle du inte sprida sådant.

    Sedan är det lustigt att han tar upp Martin Kinnunen som är en av flera inom SD som blivit tagen mad handen i kakburken av polisen. De avslöjade att han fejkat ett angrepp i sitt hem vilket ni verkar ha satt i system.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 25, 2012 @ 13:18:07

      Du förstår inte. Jag låter folk själv ta ställning till vad Breivik skrivit! Istället för att luras av media. Vad gäller bomber så är hans manifest inte unikt. Sådant finns på nätet för alla som orkar googla.

      Jag skiter i Breiviks syfte med dåden! Sanningen visar jag oavsett om det var hans åsikt eller inte!

      Svara

      • Erik
        Apr 25, 2012 @ 20:51:27

        Varför inte skriva själv och låta folk ta ställning till det? Vaför lägga ut just det skandinaiens värsta terrorist skrivit? Om du och hundratals andra kan sprida dessa ”sanningar” vad finns det för syfte med att lägga ut just ABB? Om du verkligen ogillar honom som du påstår så finns ingen logisk förklaring.

        Syftet med att skicka ut manifestet till meningsfränder var ju givetvis att få er ombord på hans krig och få er att sprida hans budskap. Antingen är du terroristens medhjälpare, eller så är du en nyttig idiot!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Apr 26, 2012 @ 10:55:02

          Jag gillar vissa sidor hos Breivik, t ex hans engagemang och arbete. Men måste helt ta avstånd från våldet! Så det är fel att säga att jag ogillar (hela) Breivik!

          Manifestet aktualiserades genom felaktiga påståenden om manifestet. Då bör folk få läsa själv, och bilda sig en egen uppfattning. Dels förknippas SD med manifestet. Jag måste förneka manifestet eller erkänna manifestets goda sidor. För att göra sistnämnda måste jag göra som jag gör, eller hur?

          Svara

          • Erik
            Apr 26, 2012 @ 20:13:51

            Jag har mycket svårt att förstå den kommentaren, HUR kan du värdera engagemang och hårt arbete eller ens reflektera i de banorna kring en man som sprang runt och sköt prick mot barn? ”Det är svårt att bedömma åldern på någon när man springer efter och skjuter ner dem” sa ABB i rätten när frågan om hans offers ålder kom upp, bara du och möjligtvis några ”tycka synd om alla” vänster flummare kan se något sympatiskt hos en sådan man. Tycker du man kan se sympatiska drag hos ensamkommande flykting ”barn” som begår gruppvåldtäkter också?

          • KLARTEXTEN!
            Apr 28, 2012 @ 00:34:54

            Jag förstår inte hur du tänker! Kan inte en mördare ha starka och positiva egenskaper också? Du kräver att man skall blunda för dom positiva egenskaperna och bara se dom dåliga! Det är dumt! Jag tvekar inte en sekund om att Breiviks dåd var fruktansvärda och inte kan försvaras ur något perspektiv! Det ena utesluter inte det andra!

            Du måste kunna tänka nyanserat även om den som begått fruktansvärda handlingar! Annars får du en felaktig verklighetsuppfattning, som gör att du missförstår världen.

          • KLARTEXTEN!
            Maj 03, 2012 @ 18:55:12

            Beskrev jag Brevik som ”sympatisk”? Tror inte det. För jag upplever inte honom som sympatisk. Men klarar vi inte att hålla isär dåliga och goda egenskaper då blir ju allt en soppa. Då bör vi inte se något av värde i någon brottsling alls. Eller går gränsen vid 70 mord?

            Du måste inse att bara idioter till invandringskritiker (det finns sådana) förnekar Breiviks ideer helt. Resten av oss inser att: förnekande Breiviks ideer är att förneka våra egna! Det är en omöjlighet! Som om du skulle döma ut din fars gener!

          • Erik
            Apr 30, 2012 @ 20:19:38

            Visst kan det finnas sidor hos en massmördare som är sympatiska. Hitler sägs ha varit djurvän, känns helt oväsentligt för mig hurvida det är sant. Detta pga att Hitlers onda gärningar totalt överskuggar allt annat han gjorde. Så även ABB. Jag måste säga att dina argument för att sprida ett manifest med uppmaningar till fler terrordåd och nyttiga tips till framtida terrorist kandidater blir aningen svåra att förstå om man inte utgår från att du egentligen sympatiserar med tanken på politiskt våld.

          • KLARTEXTEN!
            Maj 01, 2012 @ 09:11:12

            Nu snackar du allt skit! Jag säger att många centrala påståenden i Breiviks manifest är jättebra! Att förtiga detta vore idiotiskt! Såvitt jag vet är våldet i manifestet en ytterst liten del.

          • Galmin Tireantvs
            Maj 01, 2012 @ 11:28:59

            KT påminner lite om de där utsagorna man hör ibland:

            ”Allt var minsann inte dåligt i tredje riket, alla hade jobb och man byggde ju Autobahn!” ;)

      • Sherlock
        Jun 14, 2012 @ 18:45:44

        Jag avundas verkligen att du till synes verkar helt opåverkad av alla dessa korkade kommentarer. Jävligt bra kämpat! Själv däckar jag efter en halvtimme om dagen! Pust!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jun 15, 2012 @ 10:12:18

          Tack! Alla tuffa kommentarer slipar min argumentationsteknik. En poäng idiotiska PK missar, när dom ständigt censurerar meningsmotståndare. Pålästa som Lövet (Galmin), sätter en på prov. Har jag fel så hamnar jag ofelbart i skampålen! Misstänker att Lövet anser att jag redan sitter där, utan att veta om det!

          Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 03, 2012 @ 18:31:41

      Om Breiviks avsikt var att folk skulle säga sanningen så slutar jag naturligtvis inte med det!

      PK-drägget krävet att vi tar avstånd från de tankegångar Breivik står för. Inte en chans i helvete! Breivik har väsentligen rätt! Varför skulle någon förneka det???

      Jag vill poängtera att dom som tänker självständigt, men är oeniga med mig, förstås inte är PK. Det inkluderar bl a dig och Lövet.

      Svara

      • Monika Andersson
        Jul 18, 2012 @ 13:09:46

        Du tycks glömma bort att ”invandrare” är människor som alla andra. Det är familjer, mammor, pappor, barn, bröder, systrar. Du och andra som du tar ofta på er martyrrollen och menar att ni är ”sanningssägare”. Som om ni är en förtryckt minoritet som inte kan göra er hörda. Dessa klagorop hörs om och om igen – i media och på nätet. Om ni inte kan se ironin i detta så är det beklämmande. Ni är inga sanningssägare – ni uttrycker bara er åsikt – som alla vi andra.
        Jag är svensk – men jag kunde lika gärna ha någon annan nationalitet. Att jag råkade födas här uppe i norr gör inte mig – och inte heller dig – bättre eller annorlunda än någon annan. Vi är alla samma.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 21, 2012 @ 22:20:56

          Invandring är en sak. Muslimsk massinvandring en helt annan och mycket allvarligare sak! Pga islam flyr muslimerna sina hemländer, men tar med sig grundproblemet: islam! Ju mer Sverige islamiseras, desto mer liknar våra barns Sverige dom muslimska skitländerna!

          Jo muslimska länder är skit, annars hade muslimerna inte flytt till kristna länder en masse! Jag känner sympati med muslimerna, men så länge dom håller fast vid stenålderstron som försatt dom i eländet, så är det självförvållat och problemet permanent! Vi importerar således problemet och drabbas så småningom själv av muslimska länders problem: dålig ekonomisk o vetenskaplig utveckling, med sänkt väldfärd, social oro etc.

          Problemen blir oåterkalleliga och drar landet ner i skiten! INGET muslimskt land är en demokratisk välfärdsstat. Islam är orsaken!

          Svara

        • Sherlock
          Jul 24, 2012 @ 21:56:40

          Martyr? Vem är martyr? En martyr är min mamma som hade allt (jobb och man som delade på allt hemarbete, och barn) och ändå suckade och tyckte synd om sig själv. De som i dag hamnat i långtidsarbetslöshet pga en förändrad arbetsmarknad tycker jag INTE kan räknas till martyrskapet. DE är offer för ett system som sorterar ut de. Verkar som att du är en av de som gärna vill att din granne fortsätter vara utförsäkrad till förmån för en ny svensk, för att ”alla är lika”? I så fall står det dig fritt att ge ditt jobb till en ny svensk! Varsågod och visa din frikostighet!

          Svara

        • Sherlock
          Aug 06, 2012 @ 16:02:11

          Om jag träffade en önskefé som gav mig en enda önskning hade den lytt så här: Jag önskar att alla på hele jorden hade varit sams och slutat kriga; att vi alla kunde leva i frihet och harmoni och inga flyktingar hade funnits. Ordet ”invandring” hade inte ens funnits i ordboken. Varför vill väldigt få förändra den här märkliga världsbilden, undrar jag? Varför vill vi att folk ska förtryckas och behöva fly? Jo, av den enkla anledningen att vi har blivit så förbannade VANA vid den här bilden, av denna världsbild.

          Skulle vi SJÄLVA vilja fly från sverige?

          Jag hade flytt alla somalier om jag kunnat. Och andra imbecilla muslimer som förpestar min vardag. Vet du vart många andra svenskar flyr som har gjort sig en liten hacka för att slippa detta? Till Thailand. Där finns nämligen en jävla massa killar framförallt som ruttnat på kvinnor i hucklen, som är ganska kriminella och som gärna stnnar där tills deras preskibering av brott av ekonomisk art, inträder.

          Så jävla sjukt att europa blivit så här!

          Svara

    • Sherlock
      Jun 21, 2012 @ 16:10:28

      Ändamålet helgar ALDRIG medlen. Eller med andra ord: VARFÖR du dödar någon har egentligen ingen betydelse. När du dödat någon har du förbrukat din rätt att leva. Varför KT sitter här och försöker förklara motiven bakom Breiviks mord är för att dessa ”åsikter” delas av många andra och Sverigedemokrater är utmålade som en av de som delar hans värderingar och motiv.

      Eftersom jag också känner igen och delar denna mer klarsynta analys av samtiden tillsammans med de som också röstade på SD, kan man ju inte annat än svara på frågor angående hans motiv?

      Svara

  8. Lotta
    Apr 23, 2012 @ 12:17:23

    Vi får bara gå till vårt djupaste inre. Ställa oss frågan: hur önskar jag att vårt land ska bli/styras? Av svenskinvandrare eller av??? Varför sänds nästan bara äldsta sonen att etablera sej här? Mycket att fråga sej!

    Svara

    • Galmin Tireantvs
      Apr 26, 2012 @ 12:30:26

      http://klartexten.wordpress.com/2011/08/09/multikulturellt-vansinne/#comment-11636

      1) Det finns ingen legitimitet till hans handlande bara för att han påstås ha någon form av politisk agenda. Det kan bara finnas ett skäl till att en person skjuter ner försvarslösa ungdomar i kallt blod, det är att han tycker det är kul att döda.

      2) Hans ”manifest” är en pamflett utan betydelse, eftersom han inte säger något nytt. Anledningen till detta är ju att han har snott innehållet! Det enda han bidragit med själv är en urusel översättning och bilder på sig själv i Buttricksuniform.

      Diskutera gärna ditt och datt, ,men dra för bövelen inte in den där norska hjärndöingen med sin klipp-och-klistra PDF.

      3) Om man inte visste bättre kunde man tro att (i och med dit eviga ältande om ”Manifestet”) du sitter framför den ständiga TV bevakningen av rättegången och onanerar till ärthjärnans uttalanden.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Apr 28, 2012 @ 00:46:37

        1. Helt rätt! Ingen legitimitet! Men massor med orsaker! Otillräckliga dock!

        2. Inte utan betydelse! Hans dåd har gett pamfletten en betydelse! Dessutom har han samlat det, vilket är värdefullt i sig. Våra motståndare har valt att utnyttja dådet för sina syften. Då tar vi oss friheten att ”utnyttja” den för våra! Alternativet är att vi hukar oss och låter PK:s lögner vara obesvarade! vi måste ge dom svar på tal. Dom pressar oss att ta avstånd från Breivik. Ja från dåden, men inte från hans grundläggande ideer om t ex islam och media! Tar vi avstånd från Breiviks ideer, så har vi även tagit avstånd från våra egna! Dåraktigt! Så jag valde den smarta vägen från första stund! Att stå upp för Breiviks GODA ideer, men skippa resten, samt våldet! Medan Politiskt inkorrekt hukade sig som fega råttor! Därför portades jag där. Och idag är det självklart att göra som jag då gjorde!

        3. Bra att du vet bättre! För jag har nästan inte sett något alls om rättegångarna! Inte ens nyhetssammanfattningarna! Tyvärr! För det hade nog varit bra att se mer.

        4. Glöm inte! Dåden riktades mot MEDIAs censur, som du vet att jag klagat på långt före Breivik! Så där har Breivik rätt! Censuren urholkar demokratin! Utan censuren hade dåden inte skett! Media gödde Breivik med argument! Och förstås den ansvarslösa visionslösa massinvandringen!

        Vi slåss inte emot massinvandring för vår egen skull! Utan för våra efterlevande! Det är vårt ANSVAR att skapa ett tryggt samhälle åt våra barn och barnbarn! Det görs INTE genom att stärka islam i vårt land! Minskar vi massinandringen så gynnar det våra efterlevande! Vad vi gör, görs för våra efterlevande! Dom får ta problemen med ett starkt islam!

        Svara

        • Galmin Tireantvs
          Apr 29, 2012 @ 14:22:58

          Allt som terroristen och barnmassmördaren Breivik tar upp i sin pamflett har någon redan sagt tidigare (du har själv så riktigt påpekat detta), så varför över huvud taget ta upp en terrorist i sammanhanget? Jag är övertygad att man kan hitta en och annan sanning om hur vi i väst behandlar asiatstater hos Osama Bin Laden när man skrapar bort den horribla terrorskiten, men därför skulle inte jag komma på en så korkad idé att hävda: ”Bin Laden hade rätt”, i synnerhet om han STULIT sina idéer från en, innan terrorhandlingarna, oerhört mer känd källa.

          ”Utan censuren hade dåden inte skett! Media gödde Breivik med argument!”

          Jag är övertygad att Breivik hade utfört sina massmord hursomhelst. Han hade tidigt beslutat sig för att bli berömd genom extremt våld, innan han började leta argument för att försöka rättfärdiga sitt fega massmord. Att få ett avslag ifrån försvarsmakten som egentligen tar in vem fan som helst var för mycket för hans sjuka ego.

          Tala gärna om ideerna, skit i att blanda in Breivik som stulit dom. Att tjöta om Breivik som någon slagt upphovsman ger ett sken av legitimitetsförsök, en björntjänst för de idéer du ofta förvisso med bristande delargument och felaktiga detaljer försöker framhäva.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Maj 01, 2012 @ 09:32:59

            Du förstår inte! Våra motståndare har sedan dåden beskyllt oss för att dela Breiviks ideer. Antingen förnekar vi Breiviks ideer och tar därmed avstånd från våra egna ideer, eller så bekräftar vi att ”Javisst! Breivik har tagit våra ideer”!

            Vi kan inte förneka Breiviks världsbild (på det stora hela) för då förnekar vi vår egen! Så vi måste alltså då visa var Breivik har rätt! Förstår du inte detta? ”Därtill är jag nödd och tvungen”

            Och vi har naturligtvis inte inspirirerats av Breiviks tankegångar, han har inspirerats av våra! Ingen kände till Breviks världsbild före dåden! Mer än några få personer. Det finns ingen logisk koppling mellan hans världsbild och våld! Såvida man inte anser att demokratisk framgång är omöjlig. Men då bedriver man förstås inte valrörelser och partipolitik!

            Så länge våra motståndare försöker smutskasta oss med Breivik, så försvarar vi hans ideer!

            Breivik menade att mediacensuren sätter demokratin ur spel. Och där har han rätt! Men situation är inte så hopplös som han målar upp. Och framförallt mördar man inte en massa oskyldiga ungdomar! Visst, i viss mån har alla PK en viss skuld för dagens situation. Men om han måste döda, så borde han dödat de mest ansvariga, inte ungdomar som inte förstått problematiken.

            Och Breivik gjorde ett fint jobb genom att kompilera olika författares tankegångar. Precis som dom som kompilerade Bibeln och Koranen (ingen jämförelse i övrigt förstås!). Dessutom var 1/3 hans egna tankegångar också!

          • Galmin Tireantvs
            Maj 01, 2012 @ 11:22:09

            ” KLARTEXTEN!
            Maj 01, 2012 @ 09:32:59

            Du förstår inte!”

            Jag förstår mycket väl. Däremot har jag ringa förståelse för att du ska vara nödd och tvungen att försvara det du kallar ”Breiviks ideer”, istället för att hänvisa till ideernas ursprung. Som jag sa tidigare: Tala gärna om ideerna, skit i att blanda in Breivik som stulit dom. Att tjöta om Breivik som någon slagt upphovsman ger ett sken av legitimitetsförsök, en björntjänst för de idéer du ofta förvisso med bristande delargument och felaktiga detaljer försöker framhäva.

            ”Så länge våra motståndare försöker smutskasta oss med Breivik, så försvarar vi hans ideer!”

            Det är det som är problemet, ideerna är inte hans, dom har han snappat upp någon annan stans. Att kalla det för Breiviks ideer :
            1) är att ge honom vansinnigt mycket mer cred än han är värd.
            2) ger ett sken av legitimitetsförsök.

  9. Bo
    Apr 21, 2012 @ 00:02:53

    Alla muslimer är inte självmordsbombare, men alla självmordsbombare är muslimer….

    Svara

  10. Jimmie O.
    Apr 12, 2012 @ 15:20:35

    Scheisse… Att läsa de flesta kommentarerna här får mig att tänka på sandlådan. Jag tycker det är grymt löjligt att man väljer att beskylla Sveriges problem på en enda grupp. I detta fall muslimer. Islam är en religion som är lika skitdålig som alla andra abrahamitiska religioner. Och idioter finns det överallt! Och varför är det så viktigt med just ”svenskar”? I grund och botten så är det individen i sig som räknas, så vad spelar det för roll om människan är blatte eller svensk? Av erfarenhet så kan jag säga dessutom att det är oftast den första generationen av invandrande muslimer som tar sin tro på större allvar. Och Sverige blir mer modernt och mindre religiöst för varje dag som går. Gå till kyrksamlingen på söndag och räkna hur många där som är under 50 år.

    Jag tycker det är löjligt att ni attackerar människor istället för de abrahamitiska religionerna. Jag står för religionsfrihet (ingen ska tex tala om för mig vad jag får och inte får tro på), men jag tycker att det finns för hög tolerans när det kommer till religion. Svenska Kyrkan stjäl pengar från er lön varje månad tex. För inte fan har jag bett om att vara medlem i Svenska kyrkan samt betala kyrkskatt.

    1. Lyssna inte blåögt på SD och annat inskränkt inavel från bonnvischan.
    2. Skaffa livserfarenhet innan du talar.
    3. Behandla folk som du själv vill bli behandlad. För i grund och botten är du också en värdelös människa.
    4. Är verkligen Islam värre än judendom och kristendom?
    5. Döm individen efter erfarenhet, inte någon som du inte vet någonting om.
    6. Överväg att begå självmord ifall inte tillvaron är tillräcklig.

    Svara

  11. Jonte
    Feb 06, 2012 @ 20:27:08

    Jag ogillar starkt dina värderingar, Klartexten. Det enda som är positiv med dig är att du inte helt stängt din hjärna för annorlunda åsikter, även om du har en lång väg att gå för att kunna anses vara rehabiliterad till medmänniska. Det finns tillräckligt många högerextremistiska sidor som censurerar sina kommentarsfält och det är modigt av dig att ta dig an alla kritiska kommentarer här.
    (Jag utgår från ovanstående kommentarsfält, har inte läst något annat av dig. Man orkar nog bara lite i taget. Tack alla som kommer med kritiska inlägg!).

    Svara

  12. fri
    Jan 06, 2012 @ 14:58:12

    Insnöade jävla lågt tänkande fördomsfulla människor finns och har funnits överallt, politiker är lika låga, breivik är en gåta, skitso? Ja vem vet, alla system samhället har, ja ner till varje ord är negativt, goda handlingar kmr inte av sig självt, det mesta är bedrägeri, att se saker för vad dom är gör få. Titta på insidan, alla är lurade :-)

    Svara

  13. Anonym
    Dec 31, 2011 @ 13:44:22

    varför har man inte samma hat mot katoliker och protestanter som mot islam och judar? hur många liv har inte katolicismen/protestantism förstört?

    Svara

  14. Anonym
    Nov 24, 2011 @ 17:21:08

    Wow…Ni är ju knäppa…på riktigt…

    Svara

  15. Olli1
    Aug 30, 2011 @ 17:14:05

    Då vill jag att du talar om för mig hur många människor är din ”massinvadring” ,ange hur många som ”massinvandrar” till Sverige, jag tror inte du klarar det.

    Svara

    • LLuke
      Okt 26, 2011 @ 21:41:16

      Tja! Jag bor i förort. Jag ser inte en svensk så långt ögat når. Man får vänta ibland ett bra tag innan man ser en svensk gåendes. Brukar vara hemtjänstpersonal. Och sådana här förorter finns det hundratals i Sverige.

      Svara

      • Olli1
        Okt 27, 2011 @ 20:10:23

        Nämn 20 stycken förorter du som vet.

        Svara

      • Den opatriotiska xxx
        Mar 11, 2012 @ 04:04:24

        Det kan se olika ut i olika förorter och kommuner, sure, men just hemtjänstpersonal är i stor utsträckning, och varit periodvis till övervägande del, just invandrare.
        Det är tack vare dem som äldreomsorgen kunnat hållas flytande.

        Svara

        • Sherlock
          Jun 15, 2012 @ 17:19:26

          Mmm, jag ser också att vårdpersonal bytts ut de senaste åren. De äldre erfarna uskorna och ssk går antingen arbetslösa, som sporadiskt arbetande timanställda eller så är det sjukskrivna och utslitna eller förtidspensionerade. Vårdpersonalen som också inkluderar hemtjänsten, har många invandrade speciellt män eftersom kvinnorna tenderar till att inte ha körkort. Varför vårdföretagen väljer ut dessa är inte särskilt svårt att klura ut; De är billigare eftersom många erhåller feta lönebidrag eftersom de tillhör ”rätt” grupp arbetssökande. DEn andra gruppen som får erhålla lönebidrag är för unga och tycker att bajs och kiss är för äckligt och kan inte hantera folk i vårdbehov pga att de inte har erfarenhet av detta och inte heller önskar sig det.

          Det är en stor jävla myt att svenskar inte vill ta dessa jobb. Det är företagen och även statligt styrda vården som väljer bort svenskar från jobben. Därmed visar vi svenskar oss att vara de mest opatriotiska i (antagligen ) hela världen. Jag skäms för att vara svensk.

          Svara

          • Sherlock
            Jun 15, 2012 @ 17:38:19

            Vill inflika att fler av cheferna inom vårdsektorn med utländsk börd (alltså enligt min definition inte är uppvuxna i sverige) också gärn anställer sitt egna folk. DEt är ju så mänskligheten brukar fungera. Förutom just i sverige alltså där det råder jantelag för hela slanten. För att vi hjärntvättats med att vara så ”medmänskliga” och ”jämlika”. Medans vi alla vet att killar fortfarande runkar till samma bilder som på stenåldern och garvar med de som vi känner gemenskap med. På fyllan förstås. Det är väl så jävla knas att de som kallar sig för ”liberala” i dag förespråkar att det ska vara runkförbud och drogförbud och även kontrollera folks åsikter och förbjuda tecknade figurer för att de ser för unga ut…. Jaja, i en annan värld. I en annan tid… DEt råder en otrolig brist på kreativitet och flexibla sinnen i denna värld. Cred till klartexten som är den enda blogg jag orkat följa alls. Sporadiskt som faan. Men ändå!

  16. Britta Berg
    Aug 16, 2011 @ 22:54:34

    Vi vill ha slut på den muslimska massinvandringen, punkt slut.

    Svara

    • Olli1
      Aug 26, 2011 @ 20:37:13

      Du har således inget lärt av det som hänt i Norge, mycket tråkigt.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Aug 28, 2011 @ 15:09:23

        Vad borde jag lärt mig? Att islam är en bra relilgion? Att massinvandringen är bra för Sverige? Att våra barnbarn kommer att tacka oss för alla miljoner muslimer vi tagit hit?

        Svara

        • GJ
          Nov 22, 2011 @ 09:43:16

          I sverige finns ca 400 000 muslimer totalt, dvs ca 4% av befolkningen.
          Ca 80% av befolkningen är ateister och agnostiker (typisk genomsnittssvensk)
          de resterande 16% är en blandning av buddhister, judar, bahaier, asa-troende, samisk schamanism.
          Det handlar alltså inte om miljoner muslimer. Det finns inte ens en halv miljon muslimer.
          Det du kallar massinvandring är upp till 100 000 personer per år som invandrar till sverige. Av dom är ca 16 000 återvändande svenskar. ca 10 000 andra nordbor. Det handlar alltså om max ca 70 000 utomnordiska personer som invandrar.
          Samtidigt utvandrar ca 45 000 från sverige årligen, många av dom är sannolikt invandrare som återvänder till sina hemländer så fort de kan eftersom sverige är ett tämligen ogästvänligt land med sin främlingsfientlighet och sin dåliga sociala trygghet. Låt oss säga att hälften av utvandringen är utom skandinaver (vilket torde vara lågt räknat). Då återstår en total ökning av befolkningen med ca 25 000 personer per år. Det är detta som är den såkallade massinvandringen…

          Svara

          • GJ
            Nov 22, 2011 @ 09:57:52

            Korrektion: Om alla utvandrare är utom skandinaver, ökar befolkningen med 25 000 utom skandinaviska personer per år. Om hälften av utvandrarna är utom skandinaver och resten svenskar/skandinaver ökar befolkningen med 47 500 utom skandinaver per år.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 22, 2011 @ 15:41:21

            om om om! Gissa inte!

          • GJ
            Nov 22, 2011 @ 10:46:40

            Har hittat nya siffror här: http://www.zaramis.nu/blog/2005/07/21/hur-manga-invandrare-finns-egentligen-i-sverige/
            Vilka säger att det finns ca 100 000 religionsutövande muslimer i sverige. Det skulle betyda ca 1% av befolkningen. Att jämföra med 80% ateister och 19% övriga, kristna samt andra religioner.
            Under länken ovan kan man också läsa vad den s.k. massinvandringen lett till… Av den dryga miljonen utlänningar som finns i sverige är hälften nordbor, sen finns det en stor del adoptivbarn, europeer, nord amerikanare och andra du sannolikt inte kallar invandrare, eller hur vill du räkna? Räknar man bort nordbor, europeer och nordamerikaner, dvs vita europeer om du vill prata ras, så finns det kanske 2% icke vita utomeuropeer. Det är detta som är ”massinvandringen”…

          • KLARTEXTEN!
            Nov 22, 2011 @ 15:47:37

            Det finns kanske 100.000 medlemmar i bidragsberättigade muslimska samfund. Men varför skulle dom övriga inte utöva sin religion? Bara en riktig idiot missar att muslimer i allmänhet är mycket mer religiösa än oss! Vilken planet lever du i?
            Problemet är inte nordborna eller amerikanerna, utan alla dom som inte delar våra grundläggande värderingar. Du måste hänvisa till verklig statistik, inte hålla på att spekulera som du gör.

            Muslimerna har ökat från noll till 500.000 (inte 400 t). Det är dom som oroar mig. Fortsätter flykting (fejk-)invandringen så är det bara en tidsfråga innan dom är uppe i 1 och 2 miljoner och vi har ett nytt Libanon.

            Och bloggen du hänvisar till ”Svensson” skrivs av en idiot som jag lätt krossar i vilken debatt som helst om invandringen. Jag har förolämpat idioten och är därför portad därifrån. Såna vänster-imbeciller klarar inte en fri debatt mot någon som mig.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 22, 2011 @ 15:38:56

            Nettoinvandringen är 50.000 per år, vilket innebär att befolkningen ökar med minst 50.000 årligen. Tillkommer barnen de producerar.

            Befängt påstående att 80 % av muslimerna inte är troende! Du har inget som helst stöd för detta tokiga påstående. Vi bör förutsätta att dom som flyttar hit motsvarar befolkningen i hemlandet. I Tunisien, det kanske mest sekulära arablandet, röstade 40 % på islamisterna! Hur i helvete går det ihop med att bara 20 % är religiösa? I övriga länder kan vi räkna med att dom i ännu högre grad stödjer islamisterna!

            Dessutom har fundamentalismen ökat bland muslimerna och andra generationens muslimska invandrare är radikalare och mer fundamentalistiska än sina föräldrar. Vakna upp!

            Utifrån verkligheten formar du teorier, inte tvärtom!

      • Sherlock
        Jun 15, 2012 @ 17:40:06

        Själv blev jag verkligt FÖRVÅNAD när det hände. Men mer för att det borde hänt för massor av år sedan….

        Svara

    • P
      Apr 17, 2012 @ 16:03:42

      Jag tycker att du ska flytta någonstans.

      Svara

    • Patrik Nermansson
      Apr 19, 2012 @ 21:04:33

      Håller med till 100% UT MED PACKET, SVERIGE ÄR FÖR OSS SVENSKAR

      Svara

  17. Ateist
    Aug 16, 2011 @ 20:27:52

    det är illa ställt med demokratin eller rättare sagt folks förmåga att tänka själv,det behövs bara en ny karismatisk ledare av Hitler typ
    lite propaganda i tidningar tv osv.
    och vips så finns det hundratusentals människor som är bereda
    att dra på sig stövlarna och som gladeligen öppnar gaskranarna
    i koncentrationslägern.
    Tänk själv, och älska din broder och syster oavsett var de kommer ifrån och vad de tror på.

    Svara

  18. Breivik
    Aug 05, 2011 @ 12:05:28

    Lika barn leka bäst

    Svara

  19. Anonym
    Jul 24, 2011 @ 22:49:50

    Ok din text och filmen ger intryck av förtäckt hot från den politiska vingen av ”islamkritikerna”. Lite som Sinn Féin och IRA. Den politiska vingen varnar, lyssnar inte makten så slår den militära vingen till. Mycket smaklöst så nära inpå ”islamkritikernas” terrorattentat.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 25, 2011 @ 04:48:15

      Skämtar du? Skulle jag censurera nyhetsprogram här? Den aspekten nämnde gärningsmannen själv, så den är högst relevant. Eller anser du att man skall dölja sanningen?

      Svara

  20. Politisk korrekt - och stolt!
    Jul 24, 2011 @ 17:27:24

    Ledsen Klartexten men det faktum att du pratar om islam och invandring trots att dådet faktiskt inte har någonting med dessa frågor att göra. Du vet, jag letar febrilt i nyhetsrapporteringen efter fakta om att det skulle vara något islamiskt eller invandrat med det som hänt men, tamejfan, jag hittar absolut ingenting.

    En blond norrman med smak för att läsa bloggar som dina har mördat 97 människor. Vi vet alla var den blonde norrmannen blivit inspirerad: av dig och dina gelikar. Och inte ens nu klarar ni av att föra er med värdighet. Nu ska det bruna äckliga stinkande bajset ut ur Riksdagen.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2011 @ 17:31:59

      Tog du ansvar för 11 september? Varför skulle jag ta ansvar för detta vansinnesdåd?

      Svara

      • Anonym
        Aug 05, 2011 @ 19:59:21

        varför skulle (alla) muslimer ta ansvar för 11/09?

        Svara

      • Said Wahachbadadoo
        Dec 07, 2011 @ 22:27:43

        Jösses vilken rädsla du ger uttryck för. Du måste vara en av de ensamma, rädda, bittra som i ren frustration och förvirring söker en syndabock att klandra. Livetblev visst inte som du tänkt, var är kärleken, nyfikenheten, modet och ödmjukheten. Lider med dig och välkomnar dig att fira nyår hos mig med familj. Vänliga hälsningar, Said. Ps, vi är kristna. Kram på dig.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 12, 2011 @ 14:51:28

          Varför bor du i Sverige? Trivdes du inte i ett muslimskt land? Varför inte? Jösses vilken rädsla du gav uttryck för (genom att fly hit)!

          Svara

        • Sherlock
          Jun 15, 2012 @ 18:00:36

          Jag är övertygad om att författaren till den här bloggen får det bränsle han eller hon behöver för att kunna fortsätta blogga. I annat fall hade han eller hon kroknat för länge sen. Verkar som en mycket sympatisk och harmonisk person som har nära och kära.

          Svara

    • Grey
      Aug 13, 2011 @ 20:21:26

      The news is a filtered source i’m afraid. As always politics and money steer what we ought to see and hear. So in order to truly get perception on the situations around the world we have to get to the one source or get several impartial statements and put them together. It takes a lot more work but only then will you get a clear wiev of what is going on in the world. Now instead of having a piefight front and back in this subject of islam i suggest you forget what you’ve heard in the news AND what you’ve read in Breivik’s manifest, and start to study the subject. Why not start with the Koran? And THEN start watching news clips and partial argument’s filtered from your own point of view? Just suggesting in order to get a clean debate.

      Svara

    • Sherlock
      Jun 15, 2012 @ 17:52:59

      Ledsen, men siffrorna visar på att stödet till SD ökat. Och det känner jag mig stolt över. Jag väntar på den dag då jag kan diskutera dessa frågor vid matbordet hos mina föräldrar.

      Och det verkar som att jag faktiskt kan göra det åtminstone innan i deras tidsålder.

      Jag är medveten om att väldigt många svenskar inklusive andra som bor här men som undrar varför i helvete svenskar mobbar andra svenskar, delar de grundläggande värderingarna med mig och många andra politiskt icke korrekta.

      Vad exakt är du stolt över? Att du medverkar till att dra upp rötterna till allt vad sverige stod för? Att du medverkar till att dra ett stort fett streck över allt i historieböckerna?

      Svara

  21. Evert.
    Jul 24, 2011 @ 12:11:58

    Så länge detta påtvingade och misslyckade experiment med mångkultur och blandning av religioner och ideologier fortgår, lär vi få se en upptrappning av dylika dåd.

    Forna Jugoslavien är ett varnande exempel på fiaskot!

    Media och bloggar svämmar över av muslimkramande dårar bara för att misstanken föll på den demokratifientliga gruppen i begynnelsen.
    Och nu skall dessa invandrande förtryckare från medeltiden utses som offer av någon anledning?

    Chocktillstånd är verkligen oförutsägbara!

    Svara

    • Anonym
      Aug 07, 2011 @ 23:17:01

      du är så dum i huvudet att jag är tvungen att svara på din inlägg. Som först muslimerna på Balkan är inga invandrare utan folk som befunnit sig i Europa en lång tid före dig och dina förfäder. De flesta av Bosniska muslimerna konverterade till islam för att bevara sina ägodelar efter att Turkarna ockuperade medeltidens Bosnien (ca 1460-1870). I kriget som utspelades på Balkan under 90 talet har inom ex-Jugoslavien funnits en Republik (Serbien) som ville breda ut sig på bekostnad av sina grannar. Hur förklarar du då kriget Serbien-Slovenien, Serbien-Kroatien som var båda före kriget i Bosnnien? Där krigade kristna mot kristna. Dessutom, hade Islamofober som du infört vapenembargo mot Muslimerna, som innebar att Serberna hade fria händer att göra vad de vill för att utplåna bosniska Muslimer. Och det gjorde dem. De dödade våra barn, brände ner levande människor, slaktade barn framför deras föräldrar och/eller föräldrarna framför ögonen på deras barn, systematisk våldtog flickor och kvinnor och här dyker du upp med din dumma kommentaren. Så korkad du är. Över 150 000 Bosniska Muslimer dödades under kriget, 90% av dem var civil befolkning som hade ett enda synd att deras förfäder konverterat till Islam en gång i tiden. Största delen av dem var inte politisk aktiva eller religiösa (största delen har aldrig besökt någon moské), men det gjorde inte något. Det är detta krig som ni kallar på, ni ”demokrater”. Hade du vetat vad demokrati är, skulle du aldrig mer besökt denna sajt.

      Svara

  22. Jonas
    Jul 24, 2011 @ 08:21:34

    Politiken inte avgörande? Skitsnack! Hade det varit en islamist hade det varit annat ljud i skällan.

    Det är ju uppenbart att det är ”islamkritikerna” som visat upp sitt rätta ansikte. Sedan uppviglingen av hatet började inför förra valet har vi sett er bli mer och mer agressiva. Klartexten bär en del av skulden till detta dådet. Punkt slut.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2011 @ 09:09:33

      Ha ha! Så du är då ansvarig för alla terrorattentat begångna av svenska islamister? Intressant! Vem hatar vi förresten? Jag hatar varken invandrare eller muslimer! Däremot ogillar jag vår invandringspolitik!

      Hatar du din favoriträtt för att du inte vill äta den varje dag? Hatar du din favoritfilm för att du inte vill se den varje dag?

      Sverige gynnas inte av muslimsk massinvandring. Plain and simple! Det är fakta, inte hat!

      Svara

      • Jonas
        Jul 24, 2011 @ 09:21:15

        Ditt svar har låg trovärdighetsnivå efter att ha läst dina tidigare blogginlägg fyllda av uppvigling och just hat. Dina liknelser är lite haltande, för övrigt.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 24, 2011 @ 10:14:01

          Visa ett enda inlägg där jag uttrycker hat mot muslimer eller invandrare! Vad uppviglar jag till? Protest mot massinvandringen? Du uppviglar till fortsatt massinvandring! Goddag yxskaft! Jag är besviken på invandringsförespråkarnas svaga argumentation. Ni är löljiga!

          Svara

          • Anonym
            Jul 24, 2011 @ 18:55:08

            Du har skrivit artiklar om att Fredrik Reinfeldt borde avrättas pga att han är ”landsförrädare”. I artikeln bifogade du filmklipp där norska landsförrädare bundna med ögonbindlar sköts efterandra världskriget.

            Klokt nog så tog du bort denna artikel strax efter terrorattentaten i Norge.

            Sådana artiklar uppmuntrar knappast folk till demokratiska eller fredliga metoder och Anders Behring Breivik verkar ha gjort just det du manade till, avrätta förrädarpolitiker. 93 st närmare bestämt!

            Du kan självklart hävda att du inte menade att avrättning skulle betyda våld utan egentligen är en uppmaning till att sjunga we shall overcome eller dyl. Du kan självklart också hävda att man inte skulle ta dig på orden utan det endast var ett uttryck for din ilska mot statsministern.

            Bara det att du tog bort artikeln tar jag som intäkt for att du insåg att du gått for långt.

            Den paranoida rädsla for att Norden snart är en islamisk stat om vi inte agerar nu som drev Anders Behring Breivik har du definitivt varit med och spridit. Jag tycker att ett visst mått av självkritik vore det enda anständiga en sån här dag och jag tror jag talar for en stor del av svenska folket. Istället sitter du och maler med dina konspirationsteorier, osmakligt!

          • KLARTEXTEN!
            Jul 24, 2011 @ 19:05:49

            Här kan du läsa min syn på islam och massinvandringen:

            http://klartexten.wordpress.com/2011/07/24/min-syn-pa-islam-och-massinvandringen/

            Inlägget togs bort på förslag av en läsare och jag tyckte det var ett bra förslag. Jag anser att Reinfeldt är en landsförrädare, ja! Men jag vill inte skriva något som kan uppmuntra någon galning till vansinnesdåd! Det värsta som kan inträffa är att invandringskritiker brukar våld!. Det skadar bara vår sak!

            Fast jag skall erkänna att jag varit jävligt förbannad på islamister som framfört hot mot mig på bloggen. Då skruvades tempen upp!

            Om du nu läste igenom inlägget så är parallellerna tydliga med Qusling, som också lät främmande makt invadera landet. Nu är det förstås ingen militära invasion, utan civilpersoner. Han har ingen rätt att föröda vårt land! Han saknar en långsiktig plan för den muslimska massinvandringen som alltså inte är genomtänkt. De långsiktiga konsekvenserna har ignorerats! Detta är mycket ansvarslöst! Och idioten har fortfarande inte fattat att multikulturalismen har misslyckats!

            Till detta kommer hans smutskastning av SD och uttalandet att dom får skylla sig själva som misshandlas, samtidigt som han själv släpper in islamister i Riksdagen! Mannen är ansvarslös och avslöjar en antidemokratisk läggning! Men våld är det dummaste någon kan ägna sig åt!

            Vad menar du med självkritik? Har islam blivit en bra religion och är massinvandringen plötsligt bra för landet? Tror du på det själv? Jag tar inget ansvar för vad dårar gör! Jag framför saklig kritik både mot islam och massinvandringen. Problemet ligger i att vi censuras hårt i tidningarna och att våra motståndare inte vågar argumentera, för dom förlorar ständigt! Jag skrev ett inlägg om faran med att lägga locket på! Alla samhällen mår bra av yttrandefrihet! Eller hur?självklart fortsätter min kritik, i oförminskad takt!

            Notera hur vänsterbloggare smutskastar oss! Tog invandringsförespråkarna ansvar för 11 september eller Stockholmsbomben? Slutade du förespråka invandring efter 11 september? Jag har inget emot dom muslimer som redan bor här, men jag vill inte ha en jävla massa till. För det gynnar inte vårt land! Se videon i inlägget!

          • Lövet
            Aug 08, 2011 @ 11:17:27

            ”On 24 juli 2011 at 19:05 KLARTEXTEN! said:
            …Men jag vill inte skriva något som kan uppmuntra någon galning till vansinnesdåd!”

            Hur ska du lösa problemet? Sätta dig på händerna? ;)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 70 andra följare

%d bloggare gillar detta: