Media triggade Breivik!

Detta inlägg är censurerat av DN (Svd har permantent censurerat hela bloggen!).

Det verkar som att Breiviks terror var riktad mot media, inte mot islam eller massinvandringen. Som jag skrev tidigare så ansåg han att media byggt upp ett ogenomträngligt pansar, som gjorde det omöjligt att stoppa den muslimska massinvandringen på politisk väg. Enda sättet att bryta igenom medias pansar var genom ett spektakulärt och grymt terrordåd!

Media svartmålar alla islam- och invandringskritiker. Dessa stigmatiseras, svartmålas, förföljs, hotas och misshandlas. Dom får problem att få jobb och sparkas från sina jobb, nekas medlemskap i fackföreningar etc. Han nämner svenska invandringskritiker vars politiska möten regelmässigt störs av anhängare av regeringens invandringspolitik.

Hade media skött sitt jobb, så hade demokratin fungerat och han hade aldrig utfört dåden.

Detta lär media försöka tysta!

Missa inte Oskorei´s briljanta inlägg: ”Åter till frågan om näthatet”

Manifest

(Du behöver ha Acrobat Reader installerad)

Logiken bakom Breiviks terror!

Jimmie Åkesson har faktiskt rätt

http://www.aftonbladet.se/ipadoriginal/article13466193.ab Anzor, 17, greps ihop med Breivik Ringde – för att kapitulera Jurist ska utreda terrordådet i Norge 17-åring greps med Breivik på Utøya Breivik ringde polisen från offers mobil – ville ”kapitulera” Ringde polisen tio gånger.  Utredare söker Breiviks egen film.   Polisen valde omväg till Utøya.   Norsk kommission utreder terrorism Åkesson om hur Norgeattentaten påverkat honom.  ”Ett långt försvarstal.” Terrordåden har blottat ett djupt splittrat Norge” Så levde norske massmördaren tiden förre terrorattentaten  32 unga förda till sista vilan Så är Breiviks liv i cellen ”Hemliga koder i manifestet”  Breivik trodde han hade stöd för sina handlingar  De tror på vår tids undergångsvision Kristna vita lever mitt ibland oss ”Hur ska vi identifiera de ensamma farliga männen?” ”Vi måste hjälpas åt att tolka verkligheten på nytt” ”Ett öppet samhälle kräver ansvar för det egna ordet” ”Medierna bör avstå från Breiviks förskönande bilder” ”Det här ska vi göra för att förebygga extremismen” ”Vår nordiska gemenskap står upp mot extremismen” Hemliga budskap kan ha gömts.  Med te får hon norrmän att le attitydskifte Läs artikeln. ”Vit makt-våld lika stort hot som islamisk extremism”.   ”Kommer att gå under jorden”. Inspirerade Behring Breivik.  idningar med bilder bojkottas Mejlkampanj. Varnade redan 2006.   Jägare fick licens för Utøyavapnet. Breiviks omöjliga krav.   Tragedin i bilder. De dödades i terrordåden Hela listan.  Tårfyllt minnestal av Brundtland.

a a g k n  n t t .   .   e n  t a r . : n .   . a t 7 e e r t l r   s n s r e a   s x   o e t t i a n e g g l v g n p     r r m g d l d n s   r a n o n t d r n t n n o a t t a t e g r n a e n s d a n m p n k m k n a a t t a n   r n a d k t d r e   D d n p e a t   r s t s i r n   r k n o e n i r n d r a r n e a n n t e d n e a d r a n n r n r       m . t   n m t r n a   o a r g r e i a

28 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kaljander
    Maj 29, 2012 @ 22:19:22

    Du triggade Breivik.

    Svara

  2. Trackback: Logiken bakom Breiviks terror! | Pettersson – försöker göra skillnad
  3. P-A Hultman
    Aug 18, 2011 @ 08:27:31

    Det finns kunskap så finns det okunskap. Kan den som påstår på denna blog att Sverige har ”Massinvadring” ange hur måna flyktingar som kommer till Sverige så får var och en anse om det är ”Massinvandring” eller tomma ord. Samt givetvis källan till påståendet..

    Svara

  4. Anders
    Aug 13, 2011 @ 20:43:39

    Du sa tidigare att statsvetaren som kommenterade upploppen i England försökte avta upprorsmakarna sitt ansvar genom att enligt dig (vi kan tvista om detta..) antyda att upprorsmakarna inte skulle ha utfört sina dåd om samhället inte hade misslyckats – trots att hon sa uttryckligen att ”detta är på inget sätt en ursäkt”.

    Nu säger du att massmördaren i Norge inte skulle ha utfört sina dåd om samhället inte (i det här fallet media) hade misslyckats.

    Jag tror att det svåraste för en människa är att erkänna för sig själv när man har fel, kan du?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 21:12:35

      Man är lite väl naiv om man tolkar artikeln på annat sätt än att hon lägger skulden på samhället. Jo du är naiv! Den gentliga skulden måste läggas på invandringspolitiken som dränerat landet ekonomiskt!

      Självklart har samhället misslyckats i England! Jag har aldrig påstått annat! Men även om samhället har misslyckats så utgör det inget skäl att röja som dom! Du drar helt fel slutsatser! Men jag menar att samhället har misslyckats pga att pengarna inte räcker till, vilket i sin tur beror på massinvandring av arbeslösa! Där har du grundproblemet! Hade England haft strikt arbeskraftsinvandring så hade alla varit nöjda (utom de ekonomiska flyktingarna som inte släpptes in).

      Samhället har även misslyckats här! Yttrandefriheten är demokratins viktigaste egenskap! Utan den har vi ingen verklig demokrati! Yttrandefriheten fungerar dåligt här! Etablissemanget missbrukar tidningsägandet genom att stänga ute invandringskritiker från det offentliga samtalet. Dom bedriver en omfattande politisk censur! Tidningarna sköter inte sitt jobb! Breivik har helt rätt i det avseendet!

      Svara

      • Anders
        Aug 13, 2011 @ 21:23:43

        Om det nu är så illa, varför syns du ständigt på de största mediesidorna? Dina resonemang känns lika verklighetsfrämmande som Breivik när han ställde krav ifrån fängelset.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 13, 2011 @ 21:56:10

          Du menar varför mina alla mina kommentarer inte raderas? Jag har aldrig påstått att censuren är total! Men den är omfattande. Framförallt är den politisk! Du skulle bara veta hur många kommentarer som raderats. och min blogg har varit helt svartlistad på Svd sen över ett år.

          Menar du att resonemanget i inlägget är verklighetsfrämmande? Breivik hävdar detta! Jag instämmer hela vägen bortsett från att jag tror på demokratin och att jag anser våld därför är fel!

          Om du anser jag har fel, så argumentera för detta. Vad exakt är fel och varför?

          Svara

      • Anonym
        Aug 14, 2011 @ 21:17:21

        Du gör dig själv skyldig till det som beskyller ”Pk-eliten” för; du ursäktar våldsverkare med det samhälle de lever i. Den ende ansvarige för massmordet är det svin som höll i avtryckaren.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 14, 2011 @ 23:01:07

          Jag instämmer helt! Men invandringsförespråkarna har bestämt sig för att det finns fler skyldiga, dvs framförallt SD (i Sverige). Om det finns fler skyldiga så är det MEDIA! Dom har missbrukat sin makt till att kväva yttrandefriheten. Ett mycket allvarligt brott! Förutom media, så är alla som uppträtt ohederligt, skyldiga! Dvs dom som ljugit om sina motståndare och försökt kväva debatten. Alla dom har uppträtt antidemokratiskt och fått Breivik att tappa tron på demokratin.

          Hade debatten varit fri så hade hans frustration aldrig byggts upp och han hade trott på demokratin.

          Vem är skyldigast? Den som skapat problemet (massinvandringen) eller den som vill åtgärda det (SD)?

          Svara

          • Lövet
            Aug 17, 2011 @ 12:03:21

            ”On 14 augusti 2011 at 23:01 KLARTEXTEN! said:
            Jag instämmer helt! Men invandringsförespråkarna har bestämt sig för att det finns fler skyldiga, dvs framförallt SD (i Sverige). Om det finns fler skyldiga så är det MEDIA!
            /…/

            Vem är skyldigast? Den som skapat problemet (massinvandringen) eller den som vill åtgärda det (SD)?”

            Har ”MEDIA” skapat det du kallar för ”massinvandringen”? Hur satt du när du klurade ut det?

            Du påstår att terroristen och massmördaren aldrig hade utfört sina dåd om debatten varit fri? Hur fan vet du det? Vad får dig att tro att anledningen till att terroristen och massmördaren utförde sina dåd inte beror på att han tycker det är roligt att döda försvarslösa ungdomar och att han är inget annat än en feg skit?

          • KLARTEXTEN!
            Aug 17, 2011 @ 22:05:58

            Genom att förhindra en fri debatt har massinvandringen kunnat fortsätta! Jag är helt övertygad om att svenska folket hade stoppat massinvandringen om man lagt alla korten på bordet vad gäller t ex kostnader, asylhanteringen och framtid dom framtida konsekvenserna! Och om dom inte stigmatiserats så snart dom kritiserade massinvandringen! Dom har totalt ignorerats!

            Brevik själv hävdar att media omöjliggjort en fri debatt och allsidig belysning av massinvandringen. Helt enkelt ett odemokratiskt förfarande!
            Därmed är även en demokratisk förändring omöjlig!

            Du klarar ju själv inte av att argumentera för massinvandringen! Ingen klarar det! Ändå har den fortsatt! Visar tydligt att det inte gått rätt till!

    • KLARTEXTEN!
      Aug 15, 2011 @ 01:21:54

      Låt oss inte hänga upp oss på vad författaren egentligen menade! Kanske jag har fel där (bjuder på det!). Det viktiga är att massinvandring av arbetslösa har dränerat Englands ekonomi, vilket resulterar i alltfler fattiga och sen dessa upplopp. Så visst är det samhällets fel (för att dom massimporterade arbetslösa).

      Och visst triggade media Breivik. Det säger han själv och vi har ingen anledning att betvivla detta.

      Svara

  5. goliat
    Aug 12, 2011 @ 21:59:49

    Om du inte har fattat det än, efter att ha läst hans ”manifest” förmodar jag, så är hans incitament att använda media som en nyttig idiot, vilket media gladeligen gått med på, inklusive du, och publicerat hans ”manifest”, så att alla kan läsa vilket jobb det var att iscensätta hela operationen, och hur bra det kommer att bli när hans idéer är genomförda. Men som du brukar säga, något i stil med: lägg alla korten på bordet. Vilket jag i princip håller med om. Men…om du argumenterar baserat på hans texteter tar du i princip hans ståndpunkt och då är du rökt för en avsevärd tid framöver.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 01:41:13

      Som jag skrivit: det som är bra är bra! Det dåliga är dåligt! Vad är problemet med detta? Alla vet att jag är emot allt politiskt våld! Då har vi löst det problemet!

      Men jag kommer aldrig att ta avstånd från det bra i manifestet! Medias våldtäkt på yttrandefriheten och därmed demokratin är av oerhörd dignitet! Något som inte verkar bekymra dig! Ser du inget problem med medias ständiga mörkande och censur? Ett demokratiskt problem! Utan yttrandefrihet är ingen verklig demokrati möjlig! Jag kan garantera dig: jag kommer bara att allt kraftigare poängtera detta!

      Jag vägrar spola ut barnet med badvattnet!

      Svara

  6. goliat
    Aug 12, 2011 @ 21:35:47

    Och sen vill jag tillägga att du försöker använda det faktum att du blivit censurerad som ett försök att göra dina åsikter mer intressanta, eller hur? Om media censurerar mig måste jag ha något viktigt att säga, eller? Kanske du skulle fundera på om du har något att säga eller om du bara reitererar dina förvirrade tankar hela tiden? Jag förväntar mig varken svar eller förståelse för den senaste meningen, så om du inte vill svara så var så god.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 13, 2011 @ 01:26:04

      Jag poängterar att jag blivit censurerad för att visa att det är vardag för mig. Alla invandringskritiker lever under den verkligheten. Ju frispråkigare desto hårdare censur. Jag orkar endast ”censur-markera” en liten andel av censurerade inlägg. För jag förutsätter att normen är censur! Jag utgår från det helt enkelt. Detta är en del av ett stort demokratiskt problem. Det vill jag illustrera . Inte att locka läsare, för då kunde jag lätt tona ner lite och få många gånger fler läsare. Men det intresserar inte mig. Jag skulle mycket lätt kunna få mina inlägg godkända, men beslöt mig för länge sen för att det är viktigare att vara ärlig än att få många läsare. Hellre tala sanning för ett fåtal än ljuga för många.

      Svara

      • Observer
        Aug 18, 2011 @ 22:20:57

        Bra att du står upp för sanning Klartexten! Och bra att du säger saker och ting i Klar Text, och på ren och skär svenska! Jag skriver under mycket av vad du sagt i dina kommentarer till detta inlägg.

        Det betyder dock inte att jag försvarar en galning och en galen hund som ansöker om att få uppträda i frack i domstolen efter att ha mejat ned försvarslösa ungdomar.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 24, 2011 @ 16:27:27

          Ingen kan försvara honom, inte jag heller förstås! Jag fördömer hans illgärningar men prisar det fina han skrivit! Men förstås inte det dåliga han skrivit.

          Svara

  7. goliat
    Aug 12, 2011 @ 20:59:31

    Håller du fortfarande på och tjatar om det här!

    Kan du inte göra som andra media och bloggare och slinka in i glömskans mirakel! Börjar kännas rätt uttjatat nu.

    Dags att skriva lite positivt om världen och islam. Är det inte rammadam nu, deras stora fest. kanske ett inträngande reportage? Släpp Breivik nu, annars verkar du spela i samma vansinniga liga som han.

    Inside reportage skulle jag uppskatta. vad har de för sig på nätterna egentligen? Annars går det bra med ett om ankungar.

    Svara

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 70 andra följare

