Nyfascisten Anne Ramberg

 

Nyfascismen har bytt ansikte! Man inser att man måste verka rumsren i 21:a århundradet. Medan en demokrat är för yttrandefrihet och demokratiska rättigheter för ALLA, så vill nyfascisten begränsa dessa rättigheter för sina politiska motståndare. Som Hitler, absolut ingen skillnad!

Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg hävdar att SD inte bör få nämdemannauppdrag. För om de är nämndemän i t ex migrationsdomstolen så skulle domstolen inte vara ”obunden”. Så den som är EMOT massinvandringen är ”bunden”, medan den som är FÖR massinvandring är ”obunden”? Hon är uppenbarligen dum förutom att vara nyfascist!

 

About these ads

21 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Erik
    Okt 09, 2012 @ 14:57:42

    Anne Ramberg har rätt i sak, fast jag håller inte med om hennes argument kring migrationsdomstolar. Jag tycker att migrationsärenden borde dömas av invandringskritiker, fast jag tycker inte att Sd kan kallas invandringskritiskt längre, de har istället tyvärr anslutit sig till den tramsiga counter jihad rörelsen. Men mot bakgrund av Sd`s kopplingar till grovt kriminella som EDL så borde de inte samtidigt få sitta i domstolar. Mot den bakgrunden har hon i sak rätt men borde ha inkluderat V i resonemanget, de sitter i samma båt som Sd i det fallet.

    Svara

    • Klartexten
      Okt 13, 2012 @ 01:25:26

      Har hon ”i sak rätt”? Vadå i sak? Hon är fan en idiot! Menar även du att invandringskritiker är partiska medan invandringsförespråkare är opartiska? Det är fan sinnesrubbat!

      Svara

      • Erik
        Okt 13, 2012 @ 08:06:05

        Kära herr Klartexten. Du läste inte mitt inlägg ordentligt. Jag skrev ” Jag tycker att migrationsärenden borde dömas av invandringskritiker, fast jag tycker inte att Sd kan kallas invandringskritiskt längre, de har istället tyvärr anslutit sig till den tramsiga counter jihad rörelsen”

        Sedan skrev jag varför jag liksom hon anser att Sd inte bör få sitta i domstolar men att jag även anser att inte V ska få sitta som nämndemän. Detta pga SD`s koppling till det grovt kriminella EDL och V`s koppling till det grovt kriminella AFA.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Okt 14, 2012 @ 16:04:52

          Återigen hänger du upp dig på EDL. Jag är glad att *DL finns! islamistdräggt och AFA-drägget skall veta att dom har militanta motståndare som svarar med samma mynt. Så länge AFA och aggressiva islamister finns, så har *DL ett existensberättigande. Och tro mig! Det blir mycket värre i framtiden. Då blir det blodiga terrordåd från båda sidor. Detta är bara en försiktig början!

          Svara

          • Galmin Tireantvs
            Okt 14, 2012 @ 16:53:18

            De organisationer vi kan vänta oss blodiga terrordåd från i framtiden har knappast något existensberättigande.

          • KLARTEXTEN!
            Okt 14, 2012 @ 19:24:56

            Så islamisterna har inget existensberättigande? Vilka organisationer som hämnas på islamisterna har vi ingen aning om. Men det kommer att bli våldsamt. Politikerna gör ju allt för att stärka islam, men dom som ser hotet från ett starkt islam kommer inte att finna sig i det. Idag demonstrationer och lite slagsmål, imorgon terrordåd från båda håll. Terrorism är en naturlig del av islam, så utvecklingen är ofrånkomlig, om den muslimska massinvandringen fortsätter. När vi har tillräckligt många muslimska galningar ökar terrorismen kraftigt. Och folk lär inte knyta händerna i byxfickorna längre. Hämnd gäller!

            När islamisterna spränger oskyldiga svenskar, så hämnas man på oskyldiga muslimer. Som ett brev på posten. Inget kan ändra den mänskliga naturen. Vi snackar minst 20 år i framtiden. Då är muslimerna dubbelt så många. Och det hjälper inte att babbla att ”dom flesta muslimer är fredliga”. Se på Algeriet med 100.000 slaktade. Vanliga muslimer som inte kraftfullt tar avstånd från våldet har ett ansvar!

          • Erik
            Okt 17, 2012 @ 23:33:31

            Oj då herr Klartexten, så Breivik var inte en ensam galning i alla fall? Ni planerar alltså för fler terrordåd? Nu förstår jag varför du spritt Breiviks terrormanual så ivrigt. Vilka är måltavlor? Civila muslimer? Politiker? Journalister? Poliskåren?

          • KLARTEXTEN!
            Okt 19, 2012 @ 23:52:30

            Du skämmer bara ut dig själva! En normal person skulle inte misstolka som du.

  2. Anonym
    Okt 08, 2012 @ 18:19:09

    EDL arbetar grabbar som samlat sig i självförsvar? Knappast!

    Svara

  3. rasputin
    Okt 08, 2012 @ 17:31:40

    om vi alla utmanar muslimerna med att berätta att nu ska vi bota deras barn i saudiarabien och pakistan och alla muslimska länder genom internet vad ska politikerna göra då?
    Skulle du vilja jobba på en ambasad då?
    för politikerna vill släppa in många mer så VI måste visa vad dom är för djur.
    eller så låter vi det fortsätta så här. Vill du värkligen göra något så skicka något som detta till deras bloggar i muslimska länder. Detta är lagligt men andvänd internetkaffe. För dom har rabies.
    Good day
    This is information from Sweden
    Vi are going to send info about Islam to children in Saudi Arabia, Iran and every Muslim country the reason is to cure all children from Islam.
    Internet belongs to us and we are in you HOME computer. Mission is, no Muslim in EU.
    Prophet Mohammed was 50 years old he marred Aicha 6 years old child and when prophet Mohammed was 53 years old he had rape Aisha that was 9 years old child so prophet Mohammed was a paedophile. Prophet Mohammed was a slave owner so he was a BAD man that shod have be stoned fore he’s crimes.
    Why do Allah think that girls are big darkness that the Quran wraiths in sura bina 60.
    Sweden have the Quran as toilet paper.
    Have a nice day.
    Sweden

    Svara

    • Anonym
      Okt 09, 2012 @ 14:47:05

      Rasputin, vet du ”värkligen” vad du skriver om? Är du drogpåverkad när du skriver? Eller behöver du bara ett par terminer på SFI?

      Svara

  4. Klartexten
    Okt 07, 2012 @ 14:12:33

    Håller med! Fast jag anser att nämndemannasystemet helt borde avskaffas. Inga politiska domstolar överhuvudtaget! USA har mycket att lära oss: vanliga Svensson lottas till juryn,vanligt folk, inte bara politiker! Och sen har dom inga hemliga rättegångar (lyckta dörrar)!

    Svara

  5. ladycobra
    Okt 07, 2012 @ 11:19:37

    Jag är övertygad om att denna Anne Ramberg inte alls representerar alla andra advokaters åsikt angående detta. Jag anser också att det borde vara högre krav på nämndemän oavsett partitillhörighet, de borde vara utbildade inom juridik m.m. för att sitta som nämndemän.

    Dessutom anser jag att en nämndeman som är så intelligent att han röstar på SD som är det vettigaste partiet är en säkerligen bra nämndeman.

    När riksdagens allmänna motionsperiod avslutades på fredagen står det klart att Sverigedemokraterna lämnat in fler motioner än någonsin tidigare.

    I år lämnades 329 motioner in vilket är en ökning jämfört med föregående år då SD var det parti som sett till sin storlek lade fram flest motioner. Sett till innehållet berör motionerna alla politiska områden.

    Ett område som sticker ut är dock frågor som kan kopplas till kriminalpolitik och brottsbekämpning. Omkring 50 av de motioner partiets riksdagsledamöter lämnat in berör kriminalpolitiken.

    Andra områden som engagerat partiets ledamöter är bl a skolfrågor, invandringspolitik och djurskyddsfrågor.

    http://avpixlat.info/2012/10/06/mattias-karlsson-berattar-om-sds-motioner/

    http://avpixlat.info/2012/09/20/kent-ekeroth-tar-krafttag-mot-brottsligheten/

    .

    Svara

    • Erik
      Okt 07, 2012 @ 20:03:52

      Jag gillar faktiskt Ekeroths förslag. Dock är SD i allmänhet och Ekeroth i synnerhet fel människor att peka finger mot grov brottslighet, de borde sopa framför egen dörr först. Precis som V (som är kopplade till AFA) så har SD och Ekeroth kopplingar till det grovt kriminella EDL. Så visst Kent, bra förslag, med när det kommer från dig så är det stenkastning i glashus.

      Svara

      • ladycobra
        Okt 07, 2012 @ 21:11:55

        Jag undrar vad du har för belägg för att Ekeroth grovt kriminell?? Om han vore grovt kriminell så satt han ju naturligtvis inom lås och bom..detta är rent förtal anser jag. Du kan ju visa faktadokument på detta du hävdar innan du skriver något sådant.

        Svara

        • Erik
          Okt 08, 2012 @ 09:06:08

          Du förvränger det jag säger i klassisk SD stil. Sa jag att Ekeroth var grovt kriminell???? Jag sa att han var kopplad till grovt kriminella grupper och borde klippa dessa band innan han går och pratar brottsbekämpning. Ekeroth har täta kontakter med EDL och har även hämtat hit hulliganer från EDL som ”backup” vid demonstrationer. EDL har i UK flertalet gånger gått till angrepp mot polisen och skadat polismän.

          Brittisk polis är betydligt mer vana, bättre rustade och har bättre lagar för att hantera denna typ av kriminellt avskum. Om Ekeroth fortsätter hämta hit EDL, hur länge dröjer det innan svenska poliser blir allvarligt skadade eller kanske mister livet (att kasta gatsten mot polisen som EDL gör kan sluta så illa, poliser är bara människor)?

          Man kan inte såsom SD och V gör spela på båda sidor om staketet. Antingen är man en ”utomparlamentarisk” grupp som vandaliserar, kastar sten på polisen, misshandlar meningsmotståndare (som EDL) eller t.o.m begår terrorbrott som det uppmanas till på gates of Vienna (vilket Breivik agerade på). Eller så är man hederliga medborgare som använder lagliga metoder, respekterar polisen och andra myndigheter. Om Ekeroth tillhört den sista hade jag applåderat hans förslag och jag hoppas ändå att de går igenom.

          Jag lägger åter ut denna film som EDL gjort om sig själva, där de poserar maskerade och med illegala militära automatvapen (UK har stängare vapenlagar än Sverige). Jag tycker du ”Ladycobra” ska titta på den och skriv sedan om du tycker att det är i sin ordning att svenska riksdagsmän hämtar dessa till Stockholm?

          Svara

          • ladycobra
            Okt 08, 2012 @ 09:15:03

            Jag undrar vilka som beter sig illa,, jo det är vänsterfascister som stör möten som SD hållit utomhus, så det behövs stor polisstyrka för att hindra att någon kommer till skada.

            Om denna asyl och migrationspolitik fortsätter tror jag att det kommer att bli uppror och motsättningar i Sverige då man inte bryr sig om vad folk tycker utan med denna politiskt färgade media försöker mörklägga allt negativt med denna asyl och migrationspolitik somkostar massor med miljarder.

            Jag anser att det borde bli en folkomröstning om flyktingmottagande.

            Det är inte bara Aftonbladet som har svårt att förhålla sig till Sverigedemokraternas stigande popularitet.

            Även Expressens redaktion valde att censurera en opinionsmätning ikväll, när resultatet inte blev som den vänsterliberala tidningen hade önskat sig. 1.175 personer tillfrågades bland Expressens läsare.

            Fredrik Reinfeldt M 35 %

            Jan Björklund FP 3 %

            Annie Lööf C 3 %

            Göran Hägglund KD 2 %

            Åsa Romson MP 0 %

            Stefan Löfven S 22%

            Jonas Sjöstedt V 4 %

            Jimmy Åkesson SD 32%

            Här är mätningen som nyss försvann från Expressens hemsida:se nedanstående artikellänk.

            http://www.friatider.se/akesson-for-popular-expressen-morkar-matning

            Även nedan kan man läsa om den uppenbara utfrysningsmetod inom SVT och egentligen hela Media.

            http://avpixlat.info/2012/10/07/partiledardebatt-i-agenda/#more-36100

            Nedan en annan röstning, där siffrorna visar.

            Vem var bäst i debatten?

            •Jimmie Åkesson (79%, 1 348 röster)

            •Stefan Löfven (8%, 137 röster)

            •Jonas Sjöstedt (4%, 75 röster)

            •Fredrik Reinfeldt (4%, 70 röster)

            •Annie Lööf (3%, 52 röster)

            •Jan Björklund (1%, 16 röster)

            •Göran Hägglund (0%, 8 röster)

            •Åsa Romson (1%, 8 röster)

            Antal röster: 1 714

            .

            http://www.folkbladet.nu/329831/jobben-i-fokus-under-partiledardebatt

          • Galmin Tireantvs
            Okt 08, 2012 @ 10:10:28

            Se hela, inklusive slutet…

          • Anna Carlbro
            Okt 08, 2012 @ 12:23:46

            EDL består av riktiga arbetare, inte latte-varianten vi har på Stockholms söder och på våra redaktioner.
            Många av EDL:S anhängare gör sig inte i de finare salongerna, många är busar. Fylla och slagsmål har varit vardagen för många av dem. Men det är de som står i frontlinjen när det gäller islams utbredning. Det är deras kvarter som tas över av en främmande kultur.
            De kommer att slåss – för att de har blivit angripna.
            Vi kommer säkert att få se samma utveckling här i Sverige. Arbetarkillar som helt enkelt får nog, som inte längre vill bli påhoppade av invandrargäng och misshandlade och rånade. Politikerna håller på att skapa en explosiv situation. Deras skuldbörda växer, men de fortsätter att elda på. De förnekar svenskarna rätten att vara svenskar.

          • Galmin Tireantvs
            Okt 08, 2012 @ 20:45:06

          • KLARTEXTEN!
            Okt 13, 2012 @ 01:37:06

            Du missar väsentligheterna. Som exempel nämner jag ”Inglorious basterds”. Dom betedde sig som svin och borde således fördömas. Du missar då att dom behandlar svin enligt svinens egna spelregler, vilket förstås är fint!

            Likaså är EDL en reaktion på antidemokratiska och hatiska islamister. Vem är värst? Islamisterna eller EDL (som skapades som en reaktion på islamisterna, liksom I basterds skapades som en reaktion på nazisterna).

            Vi måste tillåta att motreaktionen respekterar reglerna lika lite som svinen!

            Istället betraktar du EDL som ett isolerat fenomen. Lika idiotiskt är det att betrakta Inglorius basterds som ett isolerat fenomen. Dumt som fan! Skärp dig!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 70 andra följare

%d bloggare gillar detta: