Jag såg Jonas Gardell i TV för kanske en vecka sen, med anledning av hans nya trilogi ”Torka aldrig tårar utan handskar”. Det var fantastiskt att se denna, känslomänniska, berätta om sina erfarenheter från AIDS-tragedin på 80-talet. Väldigt äkta och angeläget!

Han grät nästan när han berättade och bad om ursäkt för det. Själv var jag också gråtfärdig av hans känsliga beskrivningar. Och det händer sällan vill jag lova.

TV-serien är också en fullträff! Särskilt briljerar juden ”Paul”. Det imponerar att Gardell inte räds visa bögarnas promiskuösa livsstil. Inget förskönande, bara verkligheten (tror jag)! Ändå känner man sympati för dom. Det känns som att dom söker något, bekräftelse? Alla vill vi finna bekräftelse, men dom flesta av oss behöver inte göra det med livet som insats.

Jo faktiskt, jag känner för bögarna (homosexuella män). Vem har valt den läggningen? Om inte, hur kan man lastas för den? Det känns som ett svek när man sen anklagas för att stödja homosexuella för att komma åt islam! Förstår dom inte att jag blev SD just för att islam inte ger någon rättvisa åt kvinnor, homosexuella m fl? Att man måste vara islam-kritisk om man värnar jämlikhet för kvinnor och bögar? Det är ett fullkomligt logiskt val. Det enda alternativet!

Men jag skulle jättegärna vilja veta vad Jonas Gardell tänker om muslimsk massinvandring, att det gör islam allt starkare för varje år. Konsevenserna som ett starkt islam får för  homosexuella. Vad tänker du om det Gardell? Är ett starkt islam bra för bögarna, eller tänker du att bögarna bör offras för ett starkt islam?

Nu känner jag även för lesbiska, men dom är inte lika stigmatiserade som männen, har det inte lika svårt.

Jag har själv varit kritisk till bögarnas promiskuösa sexliv. Något som ju gör dom till smittspridare, om dom är oskyddade. Men man kan endast lasta dom som visste att AIDS spreds sexuellt och ändå hade många oskyddade samlag.

Jag var själv ytligt bekant med en homosexuell kille som påminde mycket om Gardell, mycket pratig och utåtriktad, med känslolivet ”for all to see”.  En härlig och engagerad kille, med stort hjärta!

vad är min agenda? Densamma som jag haft hela livet: verka för demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet.  Motarbeta alla ideologier som verkar i annan riktning, hårdare ju större hot!

