Abort av flickor: Hedersmord!

Jag definierar hedersmord som dödandet av flickor av religiösa eller kulturella skäl.

Muslimska kvinnor bosatta i Norge reser till Sverige för att abortera foster av fel kön, dvs flickor. Vad bryr sig kvinnoorganisationer och jämställdhetsivrarna om detta? Inte ett skit! För dom är det kvotering till chefs-tjänster som gäller!

I Norge tillåts aborter utan särskilda skäl till vecka 12, i Sverige till vecka 18. Att döda friska ofödda barn bara för att det är flickor är horribelt! Det mest absurda argumentet jag sett FÖR dessa flick-mord är att det skulle vara en jämställdhetsfråga!! På tvärtom-språket?

Låt vara att pojkar värderas högre inom islam, men här bör svenska värderingar gälla! Man skall inte flytta till Sverige om man inte accepterar våra värderingar! Man flyttar inte bara till ett annat land, man flyttar till en annan kultur! Kräver man muslimska värderingar så flytta till ett muslimskt land istället!

Är det så vi vill att de ansträngda sjukvårdsresurserna skall användas? Vill du att DINA skattepengar skall användas till detta? Nej lägg det på sjukvård istället! Politikerna måste sätta ner foten och stoppa dessa hedersmord!

Föräldrarna får veta könet först efter vecka 18, så är problemet löst!
En reflexion: det anses progressivt att ta livet av ofödda barn, men bestialiskt att mörda födda barn. Jag har lite svårt att se logiken. Kanske någon kan hjälpa mig?
Den som läst lite på bloggen vet nog att jag inte har ett uns av religiositet i mig. Är heller inte medlem i Ku Klux Klan. Är bara en människa. Är egentligen inte ens abortmotståndare. Känns bara naturligt för mig att värna om oskyldiga människors liv. Skall du ta livet av ett barn, ha ett bra skäl åtminstone! Att det är en flicka duger INTE!
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4475449.ab

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. KLARTEXTEN!
    Feb 25, 2009 @ 03:12:00

    Har det föresvävat dig att folk kan berätta saker utan att de måste? De kanske är olyckliga över aborten, men under press från mannen. Jag tror knappast kvinnorna ifråga kommer glädjestrålande till abortmottagningen. Jag misstänker att de själv ofta skulle föredra att behålla barnet, men pressen är för stor.Men det anses väl progressivt att låta mannen tvinga henne till aborten. Eller vad säger du?

    Svara

  2. KLARTEXTEN!
    Feb 24, 2009 @ 23:35:00

    Som jag skrev så löses problemet enkelt genom att man berättar könet först efter vecka 18, men då borde det gälla i hela norden.

    Svara

  3. KLARTEXTEN!
    Feb 24, 2009 @ 23:20:00

    Vi vet alla att majoriteten av dessa flick-aborter utförs av muslimska kvinnor. ”Who are you trying to fool?”Svensk kultur är ett stort ämne. Men jag kan lugnt konstatera att det INTE inkluderar muslimsk kvinnosyn!Har du följt media så borde du veta att sjukvårdspersonalen förstått att det finns en grupp kvinnor som begått aborterna av ”kulturella” skäl. Inbillar du dig att det är svenska kulturen som åsyftas?Det är en himmelsvid skillnad mellan att få lägre lön och att mördas! Borde inte vara svårt att begripa!Det där med min ödmjukhet var ironiskt menat!

    Svara

  4. Anonymous
    Feb 24, 2009 @ 18:23:00

    Du som brukar vara så kritisk och inte tror något, på vilket sätt anses du att norskors abortresor till Sverige verkar trovärdigt? Det verkar som en del insatta tvivlar på uppgifterna som man tror kommer från Ja till livet.

    Hur vet du att det är just muslimska kvinnor? Det står inte ett ord om det i artikeln du hänvisar till.

    Du hänvisar till svensk kultur, vilken är den exakt? Vi har fri abort i Sverige till vecka 18 vilket gör att sjukvården inte ens får fråga om skälet till abort. Vi kan därmed inte veta varför någon ”helsvensk”, tillrest från Norge eller invandrare gör abort. Den svenska kulturen är att kvinnan bestämmer över sin egen kropp.

    Själv kan jag tycka att det är sorgligt, ett tecken på att flickor anses mindre värda än pojkar (och ja det gör de även i den så kallade svenska kulturen, se bara på löner mm) om någon gör abort pga av könet. Men jag fördömer dem inte, jag skriker inte mord. Vilket jag tycker är allt annat än ödmjukt (med tanke på din ledstjärna) att göra.

    Svara

Kommentera

