Nyamko Sabuni

Som bekant så är hon integrations- och jämställdhetsminister. Denna kvinna har verkligen imponerat! Modig, tuff, kraftfull och tydlig!!! En sann demokrat i ordets finaste bemärkelse!

Varenda gång jag hört henne öppna munnen har det kommit vettiga och tydliga ord. Hon svävar inte på målet! Jag är verkligen eld och lågor för denna kvinna! Det bästa i svensk politik idag!!!
Hon kallar sig inte ens feminist men gör mer för kvinnor i detta land än 1000 feminister!

Jag tror att hon är ett framtidsnamn inom politiken! Hon sköter sitt jobb så jävla bra! Fick jag bestämma så blev hon statsminister!
Hennes hemsida: http://www.folkpartiet.se/FPTemplates/PersonalPage____2323.aspx
3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jempa
    Feb 14, 2011 @ 13:30:55

    Det är konstigt att man aldrig såg henne i en debatt under valrörelsen. I de debatter jag såg var det ingen (förutom SD) som tog upp det där med integrationen,vilket jag störde mej på.

    Svara

  2. Per-Arne Nordqvist
    Aug 18, 2010 @ 21:25:36

    Nu har integrationsministern och folkpartisten Nyamko Sabuni sällat sig till den stora skara i regeringen som har otur när det tänker.
    Hon föreslår snävare regler för föräldraledighet för utlandsfödda och fler enkla, lågt betalda jobb för att öka chanserna för flyktingar att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och därmed integreras i det svenska samhället.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 18, 2010 @ 22:25:00

      Jag tycker förslaget är jävligt vettigt! Varför kan dom inte ta lågt betalda jobb? Det är ändå mycket bättre än i deras hemländer! Dom har glidit in på en räkmacka! Så funkar det i USA och överallt annars!

      Svara

Kommentera

