Fritt fram för flick-aborter!

(bilden: vissa påstår att detta är kvinnans kropp. Ser mer ut som ett barns kropp)

Socialstyrelsen har nu gett klartecken för abort pga kön. Då får man kontra genom att läkarna vägrar informera om kön. Visst, några kommer att åka utomlands för att kolla upp könet. Men ett antal liv kommer att sparas. Behöver lagen ändras, så gör det!
Bara vi får slut på dessa jävla flick-mord!
Dags för politikerna att slå näven i bordet och informer invandrarna om att ifall dom vill tillämpa sina förbannade medeltida värderingar så får dom göra det någon annanstans än här! Men eftersom vi vet att Rheinfeldt är en mes så lär det inte hända så länge han är statsminister. Dock har vi en utmärkt kvinna i regeringen som gärna fick ta över, Nyamku Sabuni!
Man bör ge ett klart budskap: Flytta hem eller anpassa er!
Jag har aldrig varit förtjust i aborter, men ingen motståndare egentligen. Men det går fan för långt när man mördar pga kön! För ingen skall inbilla mig annat än att det är mord!
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5122794.ab
http://www.expressen.se/1.1565559

25 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anonym
    Nov 19, 2013 @ 14:14:11

    https://klartexten.wordpress.com/2011/01/28/islam-har-gjort-mycket-positivt-for-sverige/

    I detta inlägg skyller du direkt på oss muslimer, utan statistik, ingenting. Du skriver det på ett så fult förnedrande sätt. Detta visar bara bristen på kunskap. Finns det någonting i Islam som säger till oss att förstöra eller göra andra kriminella gärningar? svaret är nej så du kan inte skylla det på islam. ”Islam har gjort mycket positivt för Sverige” självklart är du ironisk och du skyller på Islam när du vet att dessa gärnignar inte har någon grund i Islam.
    Sedan nämner du ”Muhammed teckningar”, om någon skulle teckna av Jeses på ett så fult sätt som de gjort skulle du självklart se reaktioner runt om världen…

    https://klartexten.wordpress.com/2010/12/29/vad-gott-tillfor-islam/

    ”Balkongflickor, hedersmord, hedersvåld, tvångsäktenskap, kvinnoförtryck, flickaborter, omskärelser osv”

    Inget av detta har en grund i Islam, jag förstår inte vad du fått detta ifrån?
    det skrev jag ju om i kommentaren, men du kunde inte koppla ihop det så här har du det igen: ”Sen kommer vi till det här med tvångsäktenskap, ett äktenskap inte kan byggas på avsaknaden av ömsinthet och barmhärtighet. Man kan inte ingå ett äktenskap där frun har tvingats gifta sig med en man som hon inte älskar.
    Här kan vi se exempel på en händelse:

    Återberättat av Abu-Hurayra:
    ’’Kvinnan, vare sig det är en änka eller en jungfru, kan inte bli gift utan hennes medgivande.’’ Han tillfrågades, ’’Oh profet! Och vilket är hennes medgivande?’’ Han svarade, ‘’Hennes tystnad’’.
    (Återfinns i Bukhari och Muslim)

    Hadithen visar att fruns medgivande är ett villkor för äktenskap, om en fader skulle gifta bort sin dotter utan hennes medgivande, och då blir äktenskapet ogiltigt och annulleras.

    Allah säger i Koranen: ” Tvång skall inte förekomma i trosfrågor” (Koranen 2: 256)

    Jag tycker att denna vers är klar och tydligt, tvång får inte förekomma. Inom islam är kärleken mellan kvinnan och hennes man viktig och det är absolut inte tillåtet för någon att tvinga en kvinna gifta sig med en man hon inte älskar. Och jag vet och har läst om mycket hedersmord som sker i Sverige och i andra länder, och det ska vi inte förneka men det ska vi absolut inte skylla på Islam eller profeten. Dessa heder mord grundas på gamla kulturer som inte har någon grund i Islam alls.”

    Nu när jag kollar igenom din blogg och kommentarer ser jag att många försökt förklara för dig de fel du skrivit och försökt förklara missförstånden, men du verkar inte förstå. Eller du vill inte förstå, du skriver att Islam ”är en vålsam” religion när Islam egentligen betyder ”fred”. Men dina åsikter påverkar inte mig positivt eller negativt, den ända som förslotat på det är du. Jag känner att det inte är värt att fortsätta få dig att förså för mycket att det jag ska skriva har många skrivit så jag avslutar detta här och ber Gud att vägleda dig.Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och jag hoppas verkligen att för din egen skull försöker se det fina med Islam, det finns inget negativt med det då allt har en mening. Ha det fint🙂

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 20, 2013 @ 09:17:40

      Fortfarande mycket ospecifik!

      Alla gärningar som islam uppmuntrar till är per definition INTE kriminella (enligt islam). Men enligt västerlandet. Sura 9:19 uppmanar till krig mot oss otrogna t ex! Sura 4:34 ger mannen tillåtelse att aga hustrun om hon inte lyder. Sharia föreskriver barbariska straff. Muhammed förespråkade stening för äktenskapsbrott, avrättning för homosex …..osv i all oändlighet. Ingenting kriminellt enligt islam såklart!

      Min huvudpoäng är att MUSLIMER är ett stort problem ÖVERALLT! I hemlandet och i väst. Förtryck, ingen yttrandefrihet, kvinnoförtryck, terrorism, slakt, krig osv. Allt beror inte på islam kanske. Men eftersom det är ett mönster som går igen i många muslimska länder är det en logisk slutsats att det hänger ihop med islam.

      När det gäller hedersvåld, balkongflickor etc så bottnar det i ett allmän brist på kvinnans mänskliga rättigheter. Synen att mannen basar över kvinnan (4:34). Detta usla beteende mot kvinnan hade inte varit möjlig i en religion med en bättre kvinnosyn. Islam säger tydligt att kvinnan är underordnad mannen! Med det sagt är mycket möjligt.

      Jag vet inte om tvångsäktenskap förordas i islam, men definitivt bland muslimer!

      Och för varje snällt ord du citerar, så kan jag citera våldsamma ord. Om Koranen el. haditherna någonstans godkänner våld så ÄR det godkänt oavsett dina vackra ord!

      Dags du slutar ljuga också! Alla vet att islam förespråkar dödsstraff för den som konverterar från islam! Så sluta med ”inget tvång i trosfrågor”!

      Islam är behäftad med jättestora problem, annars skulle inte otaliga miljoner fly till kristna länder!

      Om islam är bra: Varför är inte muslimska länder förebilder med jämlikhet, yttrandefrihet, fred, ingen terror, välutbildade människor, blomstande vetenskap och näringsliv, välfärd, demokrati. Varför flyr dom ändå kristna länder osv?

      Du kommer bara med en massa tomma ord!

      Svara

      • jasmine
        Nov 20, 2013 @ 11:25:18

        [9:19] Do you consider providing water to the Pilgrims and tending the Sacred Mosque equal in worth to believing in Allah and the Last Day and striving in the cause of Allah?21 The two are not equal with Allah. Allah does not direct the wrong-doing folk to the Right Way. ”

        Vart står de det? Vad ger dig rätten att tolka detta hur du vill utan att studera tillbaka? Och sätta ihop bilderna.
        Om vi nu blivit beordrade att döda er ( som vi INTE har) varför lever ni fortfarande? Varför får en muslim gifta sig med en icke muslim? För att sedan döda henne eller? Inget du säger går ihop.

        Kvinnan:

        ”Dwell with your wives in kindness for even if you hate them, you might be hating someone in whom God has placed so much good.” [Noble Quran 4:19]

        Och profeten Muhammed (frid vare över honom) sade att ”den bästa av er är den som har bäst beteende mot sin fru”

        Om kvinnan har så lågt värde enligt dig varför är paradiset vid hennes fötter?
        Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) said, ”Paradise is at the feet of mothers.” Once a man came to him and asked, ”O, Messenger, who among mankind is worthy of my kindness and love?” The Prophet answered, ”Your mother.” ”Who next?” ”Your mother.” ”Who next?” ”Your mother.” Only after the third time he said, ”And your father.”

        De flyr till krista länder för deras ledare i de muslimska länderna är dåliga! De praktiserar inte islam någonstans i deras politik eller handlingar, så hur kan du skylla detta på islam? När islam inte haft något i det ? Säg mig.
        Döda folk som konverterar från islam? Skojar du? Vart i islam säger det att vi ska göra det? INGENSTANS, den personen får själv stå för sina handlingar.

        Ska JAG sluta med ”inga tvång i trosfrågor”? Det STÅR ju i Koranen! Så precis det finns inget tvång. För i slutändan handlar islam och vad man hade för avsikt, hade du en god avsikt kommer du belönas med det och hade du en dålig så ja.

        Som sagt jag avslutar detta här, jag ser inte att detta kommer sluta någonstans, och jag hoppas du kan respektera det, jag är lycklig och bekväm i min religion, och förstår det du tyvärr misstolkar.

        Jag ber Allah att vägleda dig!

        Ha det gott, hejdå:)

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 21, 2013 @ 05:38:33

          Du kommer med en massa verser igen. Jag säger att så länge andra verser har våldsamma uppmaningar, så är det meningslöst vad du kommer dragandes med! Våldet har redan rättfärdigats genom ”våldsverserna”! Allt bekräftas av verkligheten, en våldsam, intolerant, dysfunktionell muslimsk värld, varifrån otaliga miljoner desperat försöker fly!

          Du ignorerar FULLSTÄNDIGT 9:29 som uppmanar till krig mot oss ”otrogna”!!!
          Du ignorerar fullständigt 4:34 som ger mannen makten över kvinnan! osv osv

          Kristna länder funkar bra, punkt! Muslimska länder funkar SKIT, punkt! Det är muslimernas eget fel! Gemensamma nämnare är islam!

          Det största problemet i muslimska länder är att en alltför stor andel muslimer är fundamentalister och våldsbenägna. Det skapar en ohanterlig våldsspiral i dessa länder som, med massinvandringen, sprider sig till kristna länder. Ju fler muslimer, desto mer problem!

          Då försöker många muslimska härskare hindra fundamentalisterna och förbjuder fria val, eftersom dom har stort stöd av folket. Resultatet blir diktatur och sen en motreaktion som den arabiska våren. Nu har Egypten praktiskt taget diktatur IGEN! Fundamentalism och terror är ett ständigt närvarande hot i muslimska länder och enda sättet att minska problemet är att folket sekulariseras. Annars får dom skylla sig själv och vi bör självklart stänga våra gränser mot muslimerna! Varför skall vi betala för deras korkade problem?

          Svara

  2. Anonym
    Nov 13, 2013 @ 17:07:07

    Jag kan tyvärr inte svara så snabbt eftersom jag pluggar på gymnasiet, tajt med lektioner, kommer därför inte kunna ”ge svar på allt” i brist på tid och kunskap men hur som helst har jag inte läst många av dina inlägg på bloggen, men jag kan snabbt se att mycket är missförstånd och feltolkningar utav verser och hadither. Jag försöker inte kritisera någon för att angripa den osv men jag tycker inte det är rätt att sådana misstolkningar som finns på många ställen i denna blogg sprids.

    En vers som många islamofober använder sig av är ”kill them where ever you find them”,som faktiskt har misstolkats ordentligt. Och man kan inte tolka den utav bara de orden, här är hela versen:

    2:190-194 ”Fight in the cause of God those who fight you, but do not transgress limits; for God loves not transgressors. And kill them wherever ye catch them, and turn them out from where they have turned you out; for persecution and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, kill them. Such is the reward of those who reject faith. But if they cease, God is Oft-Forgiving, Most Merciful. And fight them on until there is no more tumult or oppression, and there prevail justice and faith in God; but if they cease, let there be no hostility except to those who practice oppression. The prohibited month, for the prohibited month, and so for all things prohibited, there is the law of equality. If then any one transgresses the prohibition against you, transgress ye likewise against him. But fear (the punishment of) God, and know that God is with those who restrain themselves.”

    Denna versen uppenbarades efter att muslimer i flera års tid blivit utsatta av förföljelser, mord mm. utan att ha gjort något i självförsvar, denna versen gav de rätten att skydda sig. Det står klart och tydligt ”IF they fight you…”. Det var inte så att muslimerna på den tiden gick in vart som helst och började döda massor med människor. Här är en bra förklaring till en versen: http://www.youtube.com/watch?v=9ajZkO9WIWw

    Om det av någon anledning skulle bli krig är det enligt Islam ej tillåtet att döda barn, kvinnor, gamla och fredliga människor. Man får inte heller förstöra hus eller skördar och man måste respektera de religiösa i kloster och låta dem dyrka vad de vill. Och det är synd att man inte ser dessa exempel och detta beteende i många länder men det här är det som Profeten och Islam lär oss.

    Sen kommer vi till det här med tvångsäktenskap, ett äktenskap inte kan byggas på avsaknaden av ömsinthet och barmhärtighet. Man kan inte ingå ett äktenskap där frun har tvingats gifta sig med en man som hon inte älskar.
    Här kan vi se exempel på en händelse:

    Återberättat av Abu-Hurayra:
    ’’Kvinnan, vare sig det är en änka eller en jungfru, kan inte bli gift utan hennes medgivande.’’ Han tillfrågades, ’’Oh profet! Och vilket är hennes medgivande?’’ Han svarade, ‘’Hennes tystnad’’.
    (Återfinns i Bukhari och Muslim)

    Hadithen visar att fruns medgivande är ett villkor för äktenskap, om en fader skulle gifta bort sin dotter utan hennes medgivande, och då blir äktenskapet ogiltigt och annulleras.

    Allah säger i Koranen: ” Tvång skall inte förekomma i trosfrågor” (Koranen 2: 256)

    Jag tycker att denna vers är klar och tydligt, tvång får inte förekomma. Inom islam är kärleken mellan kvinnan och hennes man viktig och det är absolut inte tillåtet för någon att tvinga en kvinna gifta sig med en man hon inte älskar. Och jag vet och har läst om mycket hedersmord som sker i Sverige och i andra länder, och det ska vi inte förneka men det ska vi absolut inte skylla på Islam eller profeten. Dessa heder mord grundas på gamla kulturer som inte har någon grund i Islam alls.

    Denna vers talar inte bara för äktenskaps frågor, utan all sorts tvång.

    Sen kommer vi även till detta om att vi muslimer på något sätt har något emot kristna och judar, när vi i det verkliga fallet älskar både Jesus och Moses, hur kan jag kalla mig själv muslim och jag inte älskar profeterna som kom innan min profet?

    Det har återberättats i många hadither kärleken och respekten Profeten Muhammed lov och pris vare över honom visade mot allt och alla. Det lär oss att visa respekt mot andra, därför är det viktigt att studera islam och inte muslimerna.

    Profetens(S) ställföreträdare Imam Ali(A) har sagt: ”människor är av två slag; antingen din broder i tron eller din like i skapelsen” (Nahjul Balagha brev 53)

    Så om någon inte är en broder i tron så är denna vår like i skapelsen och med det en respekterad medmänniska

    Vid ett tillfälle var det exempelvis en begravningsprocession som passerade förbi Profeten (SAW), han reste sig då upp av respekt, hans följeslagare blev lite förvånade och frågade varför han gjorde så då det var en jude som dött. Han svarade då: Är det inte en människa med en själ?

    När Profeten (SAW) återintog Mekka visade han stor barmhärtighet med folket där, trots att de hade kastat ut honom och resten av muslimerna. De hade tagit muslimernas pengar och torterat och dödat många muslimer. När Han kom tillbaka som en vinnare så höll han ett tal till folket och även de som hade behandlat honom illa. Han frågade dem vad de tyckte att Han skulle göra med dem. De svarade. -Vi hoppas att du gör gott, du är en generös bror och son till en generös bror. Profeten (SAW) sa:- Gå, ni är fria! Även om Han kunde göra vad som helst med dem. För att Islam spreds inte med svärdet utan genom att människor fick kunskap om Koranen.

    Så det här med att det är ”vi mot de” finns inte i Islam, varför skulle det annars vara tillåtet för en muslim att gifta sig med en ickemuslimsk kvinna?

    Vi muslimer älskar och respekterar därför alla. Jag vet inte om du tror på Gud eller är religiös men vi tror på att Judendomen, Kristendomen och Islam kom i takt efter varandra från SAMMA Gud. Det är just därför religionerna är så lika (iallafall innan Bibeln och Toran tyvärr skrevs om). Vi tror alltså på att Judendomen först kom med Moses, sedan kom Kristendomen med Jesus och sist Islam med Muhammed. Och vi älskar och respekterar alla de profeterna innan Muhammed (SAW).

    Det finns till och med en hel vers i Koranen om Maria (Jesus mor), om det skulle vara så att vi ”hatade Jesus” varför skulle detta finnas?

    Sedan är det snart Ashura, vilket betyder att vi sunnimuslimer fastar, varför?

    Ibn ’Abbâs sade: ”Profeten kom till Madînah och han fann att judarna fastade under ’Ashôrâ´-dagen. Han frågade dem: ’Varför fastar ni denna dag?’ De sade: ’Detta är en stor dag, och under den räddade Allâh Profeten Môsâ, och Han dränkte Fir’awn och hans folk. Môsâ brukade fasta under den dagen för att visa tacksamhet gentemot Allâh, och vi efterliknar honom i att göra detta.’ Profeten sade då: ’Vi har mer rätt till Môsâ än ni.’ Så han brukade fasta under den dagen och säga till andra att fasta.” [al-Bokhârî och Moslim]

    Jag förstår att jag inte kan ändra på dina åsikter bara sådär men jag hoppas att detta fick dig att se på islam på ett annorlunda sätt, eller kanske får dig att söka efter det goda och rätta i det och inte misstolkningar. Jag tycker att det är synd att Islam svartmålas i media, på grund av fel som muslimer har gjort.
    Det är fortfarande tur att många tillslut bestämmer sig för att söka efter den riktiga sanningen, exempelvis = http://www.theguardian.com/world/shortcuts/2013/oct/23/arnoud-van-doorn-anti-islamic-convert-hajj

    Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och jag hoppas att vissa saker klargjordes, tyvärr kan jag inte klargöra allt, som sagt på grund av brist på tid men framför allt kunskap då jag inte vill ge mig in på saker jag inte kan mycket om🙂

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 15, 2013 @ 01:21:04

      Du skulle kritisera vad JAG SKRIVIT! Det har du INTE gjort! Betyder det att vad jag skrivit stämmer?

      Sen finns det koranverser som förespråkar fred, kärlek, förlåtelse osv. Det är en sak. Jag fokuserar på dom som förespråkar våld, förtryck, krig, terror och intolerans! Att följa dessa verser är uppenbarligen i enlighet med islam. Och det är just därför du bor i Sverige! Du bor här för att muslimska länder inte funkar som de borde. Våld, intolerans, terrorism, kvinnoförtryck är ett jätteproblem i muslimska länder!

      Så länge Koranen har verser som uppmanar till våld, kvinnoförtryck så räcker det! Hjälper inte att den ÄVEN har andra verser, för den som följer dom våldsamma intoleranta koranverserna har följt Koranen.

      Du hittar på saker som jag ALDRIG skrivit, t ex att muslimer skulle tycka illa om Jesus! Jag är inte okunnig om islam! Jag vet att Jesus är en profet enligt islam och självklart respekterar muslimerna Jesus! Skillnaden är förstås att ni anser han predikade islam, medan vi anser att han predikade Kristendom.

      Återigen! Kritisera mina INLÄGG, om du hittar något felaktigt! Du verkar ha skrivit två identiska kommentarer, tar bort den sista. Du får hojta till om det skulle vara skillnad på dom.

      Ha det så bra själv!

      Svara

      • jasmine
        Nov 15, 2013 @ 01:42:10

        Jag förstår inte varför du blir så defensiv?

        Jag har läst NÅGRA av dina inlägg och inte ALLA som jag redan sagt och även förklarat varför. Jag har även kommenterat och gett svar på dessa för jag säger det helt klart och tydligt du MISSFÖRSTÅTT allt!

        Aa det ger än tillåtelse att använda våld i självförsvar!

        Vi säger exempelvis att du sitter hemma en lugn kväll med din familj, helt plötsligt kommer flera män in och försöker döda er, har inte du rätten att försvara dig? Eller är det din skyldighet att kolla på medan din familj slaktas och din mamma våldtas? NEJ! Du har rätten att skydda dig själv och din familj.

        Och nej Islam förtrycker inte kvinnor, det är västvärldens syn på kvinnor som förtrycker oss! De sjuka idealen och ”objekten” kvinnor har blivit, hur är vi fria om vi tvingas visa vår skönhet för att accepteras! Det handlar om respekt, jag vill inte vara en del av denna världs köttmarknad.

        Som du säkert heller inte visste så har Islam höjt upp vår status till himlen att till och med paradiset är under våra fötter. Innan islam hade kvinnorna inga som helst rättigheter! Kolla bara på kvinnorna idag, hur fria är de? De sorgligt vilket objekt kvinnor har blivit!

        Jag hoppas att du en dag bestämmer dig för att kolla upp den riktiga sanningen om islam med ett ÖPPET sinne. Må Gud vägleda dig.

        Några sista frågor bara som jag inte vill att du ska svara på här utan fundera på de själ, fundera och tänkt för det kommer inte skada, vill du inte veta sanningen innan det är försent?
        Ha ett öppet sinne, snälla
        1. Vad är meningen med ditt liv? Varför finns du?
        2. Tror du bara att man lever dör, lever, dör, finns det inget bättre?
        3. Vad tror du kommer hända när du dör?
        4. Tror du inte att vi alla kommer att stå till svars för de goda och onda vi gjort?
        5. Hur kunde allt detta skapats av sig själv, kolla bara ut från fönstret, på himlen, på fåglarna, på solen när den går ner, är det inte vackert? Det kan väl inte ha skapats av säg självt?

        Lycka till och hejdå!:)

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 15, 2013 @ 02:21:07

          Hittar du verkligen INGET fel i vad jag skrivit??? Ta ett inlägg, citera mig och säg vad som är felaktigt! Var specifik! Försök igen!

          Svara

          • Lövet
            Nov 15, 2013 @ 09:17:04

            Hon verkar fokusera på det du har missförstått, men det verkar du missförstå.
            😀

          • jasmine
            Nov 15, 2013 @ 10:23:17

            Ja precis! Tack äntligen någon som förstår! (Lövet)

            Får jag fråga, har du överhuvudtaget läst det jag skrivit? Du tar upp dessa ämnen på bloggen och de har jag svarat på, jag har inte tid och sitta och citera dig, förstå ditt fel själv när du läser igenom det jag skrivit. Du har helt enkelt fel, all din fakta antingen vinklad eller missförstådd. Du förstår väll att du inte kan hålla på och spridda dessa fel, och trots att du använder koranverser så misstolkar du de också, de har en helt annan mening en vad du tänker.

            Jag förklarade det i BÖRJAN och SLUTET av det jag skrev att jag inte kan eller har tid att sitta och poängtera varje fel du gjort, jag har valt 3 ämnen som du skrivit om på bloggen eftersom du självklart tror att vi muslimer tvingas gifta oss med män vi inte älskar, att vi hatar judar och kristna och att vi av någon anledning skulle gå och döda oskyldiga människor. Det är tre väldigt viktiga ämnen, du har skrivit om de och du har blandat in islam. Och det är fel ÄNNU EN GÅNG.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 19, 2013 @ 07:56:39

            Du har hittills endast hittat ETT övertramp i mina inlägg och det korrigerades av mig. Då säger jag inte ens att det var ett fel, men det var övertramp på det sättet att jag saknade underlag för påståendet. Du säger att du hittat en massa ytterligare fel, ”men har inte tid” att precisera felen. Om du inte kan hitta något felaktigt i mina inlägg (dvs något specifikt som du kan citera), så svamlar du bara! Jag sade från början att du sannolikt inte skulle hitta fler fel. Du får jättegärna motbevisa mig. Länka till ett inlägg och säg exakt vad som är ”felaktigt”. Tråkigt att du inte lyckas med denna enkla utmaning! Du behöver inte poängtera ”varenda fel jag gjort”! Men påpeka NÅGRA i vart fall, men inget allmänt svammel!

            Rent allmänt om islam:
            – otaliga miljoner muslimer flyr till kristna länder (kvitto på att muslimska länder inte är bra)
            – om islam var bra för ett land, skulle dom inte i hög grad sargas av krig, terror och massflykt
            – 97 % av all dödlig terror i väst utförs av muslimer (förmodligen än mer i muslimska länder)
            – det existerar inte EN enda demokratisk muslimsk välfärdsstat
            – muslimerna är värdelösa när det gäller högre vetenskap. nästan inga Nobelpris, trots 1,5 miljarder människor
            – nästan all högre vetenskap o viktiga uppfinningar har skapats av kristna/judar. Muslimer nästan NOLL!
            – kvinnor o bögar har det bäst i kristna länder o värst i muslimska länder
            OSV

            SNÄLLA! Gör ett nytt försök! Hittar du verkligen inget fel i något inlägg??? Något du kan citera och säga ”detta är felaktigt pga….” Kanske du är okunnig om islam?

          • jasmine
            Nov 19, 2013 @ 10:49:34

            Tycker du verkligen det är tråkigt? Det tror jag inte.
            Du har skrivit om hedersmord, ”balkonghoppande kvinnor”, ”islam förtrycker kvinnor”, det handlar om att länka ihop delarna och förstå själv vilket jag förstår att du har väldigt svårt att göra så visst jag kan länka och skriva EXAKT vad du har fel, om det är så svårt att förstå.

            De 3 ”ämnen” jag tog upp har du skrivit om på bloggen, kanske inte exakt citerat som jag skrivit det men det finns sådana väldigt lika fördomar.
            Jag återkommer mer specifikt senare. Som sagt är inte detta en tävling, det handlar inte om att krossa och motbevisa. Utan att visa den riktiga sanningen och på denna blogg är det mesta väldigt fel ELLER missförstått, det handlar inte om mig utan dig, jag vet redan sanningen och ser båda sidorna, du ser endast en.

            Men som sagt, jag återkommer snart:)

          • KLARTEXTEN!
            Nov 20, 2013 @ 09:00:22

            Det är PRECIS det jag ber dig visa: ”på denna blogg är det mesta väldigt fel ELLER missförstått”. Varsågod! Du svamlar lite väl mycket nu.

          • jasmine
            Nov 15, 2013 @ 10:26:56

            Jag har hittat många fel som jag sagt några gången, vill du att jag ska påminna om det i varje kommentar? Jag har REDAN svarat! Du har skrivit om dessa ämnen på bloggen! Och jag har gett dig svaret, jag sa det från början jag är inte här för att ge dig kritik och krossa ner dig jag är här för att visa de rätta svaren på de du skrivit fel, kan du läsa det jag skrev eller? Jag förstår inte vad det svåra med att försöka förstå är…

      • jasmine
        Nov 15, 2013 @ 10:42:02

        Och en till sak, nej jag bor inte i Sverige för det.
        Jag tycker att du ska sätta dig bak och tänka för som jag förstått det tror du att du kan ALLT islam och alla.
        Lärda som studerar islam i flera år kan ibland missförstå och inte tycka samma i vissa saker, men jag tror knappt att du suttit och verkligen STUDERAT islam i flera år för då skulle du inte skriva som du gör på bloggen, ändå ger du dig själv tillåtelsen att tolka och skriva vad du vill om olika koranverser, du tolkar de och tar inte ens hela versen eller hadithen UTAN förklaring och lägger ut den till DIN FÖRDEL. De klart det skapas hat och missförstånd när det
        1.Inte finns någon förklaring till denna anledning ( det finns alltid en anledning till varför något hänt, de just därför man inte kan skriva och tolka hur som helst)
        2. Du har inte med hela texten utan en del av den för att vinkla den till din fördel.

        En sak till du läser allas kommentarer med ett låst sinne, du stressar och försöker bevisa att du har rätt när du i själva verket har fel. Det är synd att du inte förstår att alla som kommenterar gör det för att de ser att du har fel och vill rätta dig FÖR DIN EGEN SKULL. Men du är för ignorant för att förstå det.

        Svara

  3. jasmine
    Nov 08, 2013 @ 16:50:45

    Jag är muslim och det är förbjudet att döda eller göra abort genom att kolla om det är en flicka eller en pojke. Sen ska du också veta att abort överhuvudtaget är förbjudet inom islam.
    Innan islam brukade man begrava flickor LEVANDE efter som att de var just flickor, när Profeten Muhammed (lov och frid över Honom) kom så förbjöd han allt detta!
    Jag förstår inte vart du fått denna information om att muslimer gör detta, eftersom det ingenstans i islam sägs att man ska göra det, tvärt om så är det helt förbjudet.

    Jag tycker du ska söka lite information om islam och Profeten, hur han handskades med olika situationer. Eftersom att jag är säger på att de tankar och info du har absolut inte stämmer, och jag skulle även rekommendera att du läser hemsidor som INTE är islamfientliga och endast sprider fel info.

    Koranen sändes inte ner till dessa hemsidor eller till media! om du vill veta sanningen om islam så kolla i Koranen och Profetens Sunnah!!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 12, 2013 @ 08:04:31

      Kanske jag inte har tillräckligt på fötterna när det gäller detta inlägg. Erkännes. Men när det gäller många andra inlägg om islam har jag rätt. Hittar du fler saker du tycker är felaktiga så är du välkommen att påpeka detta! Jag är INTE intresserad av att sprida felaktigheter om islam!

      Svara

      • Lövet
        Nov 12, 2013 @ 09:13:44

        ”Jag är INTE intresserad av att sprida felaktigheter om islam!”

        – om jag ertappas. (fattas)

        ”Jag tycker du ska söka lite information om islam och Profeten, hur han handskades med olika situationer. Eftersom att jag är säger på att de tankar och info du har absolut inte stämmer, och jag skulle även rekommendera att du läser hemsidor som INTE är islamfientliga och endast sprider fel info.”

        Food for thought!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 13, 2013 @ 01:06:17

          Hon kan inte bara svamla utan måste vara specifik! Exakt var har jag fel? Annars helt omöjligt att bemöta. Jag har skrivit otaliga ganska specifika inlägg om Muhammed och islam. Borde inte vara något problem för henne att hitta fel, om det finns. Men tvivlar på att hon hör av sig, för dom flesta muslimer ger upp väldigt snabbt när dom inser att dom inte kan dupera mig, som dom kan er andra.

          Svara

          • Anonym
            Nov 13, 2013 @ 12:10:30

            Jag har hittat mycket fel, och har inte gett upp. Jag gör inte detta för min skull, tycker det är synd att det ska spridas fel, vinklad info om vad som helst. Just denna gång gör de extra ont då det är ens religion det handlar om. Men du ska veta att de finns en sanning bakom varje fel du skrivit på denna blogg, skulle det vara rätt så är det ändå vinklat till din fördel, och eftersom att det är så många inlägg så tar det tid! Jag sitter ju inte framför datorn hela dagen, eller hur?
            Men det kommer:)

          • KLARTEXTEN!
            Nov 13, 2013 @ 14:45:22

            Du är välkommen med specifik kritik.

          • Anonym
            Nov 13, 2013 @ 12:17:29

            En till sak, bara hur du skrivit detta inlägg visar att du bara skrivet, du söker inte efter sanningen, eftersom helt klart 100% av det du skrev i detta inlägg var fel, det har inget med islam att göra. Varför ska du ha fel i detta o rätt i resten då? Du skriver ju bara utifrån dina fördomar och utifrån det du gör i media, du läser allt med ”islamofobiska” ”hatiska” glasögon, då kan man ju misstolka så mycket som helst. Och tro inte att jag gett upp, det kommer ett svar för varje inlägg du skrivit om islam och vår kära profet Muhammed. Vill du efter dessa svar förstå sanning så är det bra och det glädjer mig (för din egen skull) men vill du inte så är det ditt eget problem, men att leva ett sånt fördomsfullt liv måste inte vara kul.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 13, 2013 @ 14:46:30

            Tro mig. Jag längtar efter din kritik! MEN nu har jag ändrat artikeln. Fattar så här i efterhand inte alls hur jag tänkte när jag skrev inlägget. Varifrån fick jag att det var muslimska aborter? Precis som du säger, så finns det INGET skäl att tro att aborter har med islam att göra. Inte UTESLUTET att det handlar om muslimska aborter, men heller inget belägg för det. Så utan kunskap skall man inte påstå något sådant. Korkat helt enkelt! Du är välkommen att påpeka fler fel, om du hittar.

          • Lövet
            Nov 13, 2013 @ 13:21:04

            Svamla?

            Det är Klartexten! som har för vara att i sin ankdamm hävda vad skit som helst utan att ha tillräckligt på fötterna. Att människor har bättre saker för sig än att ständigt påvisa dina fel borde du ha förståelse för, du har ju själv aldrig tid att kolla upp dina egna fakta när de blir satta på skam. ”Jag har inte tid just nu” är en bekannt fras du använder nästan lika ofta som begreppet Islam. Dessutom brukar hänvisningar rörande dina mest fantastiska faktafel generera direkta personangepp. Det som fullständigt tar udden ur diskussionen är att du inte bara glömmer vad din diskussionspartner sagt tidigare i diskussionen, utan även vad du själv gett ifrån dig.

            Hursomhelst har Jasmine mot din förmodan hört av sig och jag är övertygad att det inte är sista gången.
            När hon återkommer vore det trevligt om du kunde:

            1) ta tid för att kontrollera de fakta du motbevisats på.
            2) avhålla dig från att blanda in personangrepp i diskussionen.
            3) komma ihåg vad både du och din diskussionsparter har sagt i diskussionen.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 13, 2013 @ 14:56:05

            Tycker du jag har varit otrevlig mot Jasmine? Knappast. Hon var trevlig och saklig och förtjänar ett likadant bemötande. Jag ser fram emot annan kritik från hennes sida. Lär knappast bli någon tung kritik, men man kan ju alltid hoppas!

            Och kära Lövet. Du är rätt så bra på personangrepp själv, handen på hjärtat! Fast jag brukar inte ta åt mig något speciellt.

Kommentera

