Släpp inte in Turkiet i EU!!!

Armenian hanged

Varför inte?

Turkiet delar varken geografi, religion, kultur eller värderingar med EU:s nuvarande medlemsländer.

DOM ÄR EJ EUROPÉER!

Ett grundläggande krav på medlemsstat i Europeiska Unionen är rimligen att det i vart fall skall ligga i Europa! Men 97 % av landets yta ligger i Aisen och 97 %  bor i Asien! Endast 3 % av landet ligger i Europa och endast 3 % av befolkningen lever i Europa! Så Turkiet har inget med EU att göra, varken geografiskt eller befolkningsmässigt!

Armeniska folkmordet

För alla seriösa historiker är folkmordet på de kristna Armenierna ett historiskt faktum.  I analogi med revisionisterna har Turkiet alltsedan de slaktade Armenierna förnekat detta! Det är en statsstyrd systematisk förnekelse! Varhelst informationsmöten om folkmordet sker så kan vara säker på att turkiska statstjänstemän deltar för att störa mötet!

I turkiska skolböcker nämns inte ens folkmordet, där uppemot 1.5 miljoner kristna Armenier mördades!

video om folkmordet.

Cypriotiska avrättningar

I DN berättas om cypriotiska soldater tillfångatagna av turkarna 1974 och som nu hittats avrättade i brunnar! Någon som är förvånad över att Turkiet inte vill ha en utredning av detta heller?

Muslimsk invasion!

Med Turkiet som medlem i EU skulle Europa översvämmas av muslimska immigranter. Turkiet har c:a 70 miljoner invånare, varav 99 % är muslimer. Vi kan inte hindra lämmeltåget av muslimska invandrare! Öppna dörrar!

Idag är 5 % av EU muslimskt. År 2050 beräknas 20 % av EU vara muslimskt, även utan Turkisk immigration! Med Turkiet i EU lär islamiseringen av Europa accelereras kraftigt!

Islam

Islamisternas inflytande i Turkiet är kraftigt ökande! Om vi haft problem med islamister i Europa så lär desas problem öka drastiskt!  Vanliga muslimer i våra länder radikaliseras med ökad terrorism som följd!

Även vanliga muslimer i Europa demonstrerar för inskränkningar av yttrandefriheten! Med få undantag försvarar ingen yttrandefriheten. Skal vi förbjuda religionskritik så  kan vi säga adjö till yttrandefriheten! Antingen är den total, eller så finns den inte!

Med Turkiet i EU skulle en stark röst tala för inskränkningar av yttrandefriheten! Tro mig!  Även propagera för andra muslimska sedvänjor som flickaborter, kvinnoförtryck, omskärelser etc. Och islam skulle sätta sin prägel på EU:s lagstiftning. Hur mycket gott kommer av det?  Inget alls såvitt jag kan se! Ett stort steg tillbaks i utvecklingen med andra ord! Vi har inte genom århundraden kämpat oss till demokrati, jämlikhet, yttandefrihet och välstånd, bara för att låta det spolas bort av missriktad hänsyn till islam!

Burkan som förr ej syntes i Istanbul har nu blivit mycket populär sen islamisterna vunnit terräng! Jag vet att Turkiet har en sekulär regim, men dom tvingas ta hänsyn till vindarna i landet! Och som i övriga världen blåser starka muslimska vindar tillbaks mot 600-talet.

Mycket elände skulle komma med Turkiet i EU!

Ett sådant land platsar INTE i EU!

Därför är det viktigt att Turkiet blir en EU-stat 

Advertisements

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trackback: Armeniska folkmordet, ett faktum! « KLARTEXTEN!
  2. erkan
    Mar 11, 2010 @ 12:54:59

    bunlari yapan öncelikle insan,kimin ne irk oldugu farketmez!!!!!!insan olmaktan utaniyorum………………………………………………

    Svara

  3. Maria
    Mar 04, 2010 @ 21:30:54

    Att ha med Turkiet som en medlem inom EU vore som att dränka mänskliga rättigheter som vi har i århundraden kämpat för.
    Vi vill ha ett demokratiskt europa, europa som har gränser

    TURKIET passar inte in… de brott som begåtts mot mänskliga rättigheter av Turkiets regering och som fortfarande begås är många.

    2006 Nobelpristagaren Orhan Pamuk har flytt landet pga inskränkningar inom yttrandefriheten.

    Svara

  4. ELSA
    Dec 31, 2009 @ 04:16:50

    Då är min fråga, hur korrumpterat är inte Italien egentligen? Innan du klandrar Turkiet för saker som de delvis har orsakat, borde du undersöka andra eu-länder och deras bakgrund. Folkmordet på armenierna är en prutt i luften jämfört med vad européerna gjort i Afrika! Det är nuvarande eu-länder som har framkallat situationerna i Afrika och ändå är det inget eu-land som tar ansvar och bryr sig om dem!

    Moraliskt sett har EU ingenting att ge Turkiet, det är endast framtidsbilden med bättre ekonomiska förhållanden samt minskad arbetslöshet, som ger befolkningen hopp om att få komma med i EU.

    Turkiet är egentligen en enorm resurs för EU, men allt handlar väl om rätt timing? Dock bör EU sluta upp med sitt dubbelspel till politik…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 01, 2010 @ 15:19:58

      Mitt främsta argument emot Turkiet i EU är att vi kommer att översvämmas av muslimer. Förresten vad har Afrika med detta att göra? Dom skall väl inte in i EU?

      Jag bryr mig inte ett dugg om vad Europa har gjort! Jag bryr mig bara om att EU inte skall importera en massa muslimer!

      Armeniska folkmordet illustrerar ”clash of the civilisations”! Muslimsk hegonomi.

      Svara

  5. Alexander
    Aug 11, 2009 @ 16:41:41

    ”Armeniska folkmordet” hahaha armenier och kristna borde inte ens finnas kvar vilket det är ångest att landet ”Armenien” existerar som inte borde göra.

    Svara

  6. fine trasmissioni
    Aug 11, 2009 @ 13:34:25

    Turkiet och turkarna har ingenting att göra med Europa. Låt dem vara där de är nu. Vi klarar oss utmärkt utan dem.

    Svara

  7. håller med
    Aug 11, 2009 @ 11:15:21

    Britterna skulle ha slängt ut turkarna ur Trakien efter första världskriget så hade problemet varit löst. Turkiet har mer gemensamt med Syrien och Irak än med Europa och ska inte ges tillträda till vår inre marknad. Lika barn leka bäst d v s Europa är och förblir en kristen världsdel som vi måste slå vakt om. Okritisk invandring av muslimer till Europa skapar cancerogena metastaser i samhällskroppen som riskerar att på sikt slå ut i fullt utvecklade cancerhärdar. Varningssignaler finns redan i Paris norra förorter och i England. Här hemma har vi som bekant Rosengård, Bergsjön, Ronna och Rinkeby. Det börjar med stenkastning mot samhällsföreträdare som polis, brandkår och ambulans sedan kommer krav på särlagstiftning och autonomi. Tag ställning och säg nej till den här utvecklingen genom att rösta på Sverige Demokraterna innan det är för sent.

    Svara

  8. Johan Stenbrunn
    Aug 11, 2009 @ 10:49:56

    ”Mycket elände skulle komma med Turkiet i EU!”
    Det vet du inget av, eftersom det har aldrig skett. Du har för mycket fördomsfulla tankar…
    ”Även vanliga muslimer i våra länder propagerar för inskränkningar av yttrandefriheten! Man vill förbjuda kritik av religioner! Då kan vi säga adjö till yttrandefriheten! Den skall vara total, eller så finns den inte!”
    Att dra alla över en kam känns skamligt ! Hur kan du kalla dig Svensk, jag skäms !
    ”Turkiet delar varken religion, kultur eller värderingar med EU:s nuvarande medlemsländer.”
    Det delar ingen av EU:s nuvarande medlemmar heller.
    Varje EU land har egna värderingar, lagar,åldersgränser, uppfattningar,historisk backgrund. Även religion skiljer sig. En svensk protestantisk kristen kan inte dela samma tankar eller åsikter till en engelsk protestantisk eller tysk protestantisk. Varje individ och samhälle delar olika åsikter om allt. Du är bara naiv och sväljer allt som sanning och det som tystas ner som falskhet.
    ”Med Turkiet i EU skulle en stark stämma tala för inskränkningar av yttrandefriheten! Tro mig! Kanske även propagera för andra muslimska sedvänjor som könsstympningar, hedersmord, flickaborter, kvinnoförtryck etc.”
    Eftersom jag studera historik och etnisk folkgrupper kan jag säga, du har så mycket fel att jag skäms bara av att läsa. Först varje EU land kan tala för sig själv och ingen annan land. Se på Sverige vi anvisar många av EU medlemmarnas kvar och svar. P.g.a det kan skada vårt fina land och samhälle. Men du basunerar ut idioti. Heders mord sker enligt Kurdisk tradition, då flickan skall gifta sig inom släkten för att bi-behålla ”det” rena blodet från familjen. I Turkiet är det förbjuden och där för så uppstår det strider bland annat mellan kurder och turkar. Dessutom så är könsstympning förbjudet inom Islam och inom Turkisk lag. Jag tror du förväxlar Somaliska/Sudanesiska/Arabiska traditioner med turkiska.

    Jag vill gärna påpeka en sista gång, snälla var kritisk till dina egna fördomar och källor. Börja inte skriva massa strunt. Visst har folkmordet skett, vilket är oförnekligt och kan inte bortförklaras. Vi vet att Turkiet har problem med religiösa extremister, vi vet att Turkiets politik inte är kompaktbil med det Europeiska eller Svenska.
    Men snälla, som Svensk vi vet bättre. Så tänk tänk för innan du skriver ut vad du känner. Bearbeta dina fördomar och påstående.

    Tack för ditt inlägg !

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 11, 2009 @ 17:19:40

      Johan visst har du rätt på flera punkter och visst har jag tagit i! Texten är justerad.

      Jag har aldrig påstått att ALLA muslimer vill inskränka yttrandefriheten, men vi har dom som skriker om förbud och sen har vi dom som inte säger emot! Så jävla mycket hjälp får vi från ”vanliga muslimer”! Vi som hjälpte dom när dom kommit med mössan i hand!

      Skillnaden mellan kristna och muslimer är mycket större än mellan olika kristna inriktningar, såklart! Dessutom har vi den växande islamismen! Som även knackar på Turkiets dörr! Nej tack!

      Min poäng är dock att våra religiösa och kulturella skillnader är för stora. Och det är förstås oacceptabelt att ha ett land i EU som inte ens kan erkänna historiska fakta. Inom EU kan vi ha en enad front mot muslimska försök till inskränkningar av vår yttrandefrihet, jämlikhet och demokrati. Med Turkiet i spricker denna front!

      Svara

  9. Eddie
    Aug 11, 2009 @ 10:44:11

    Vad är din ställning om Serbien och EU undrar jag? Ska de komma med i EU? Det är ett kristet land, som har begått folkmord på Bosnier som är muslimer. Serbien förnekar dessa brott och även idag skyddar krigsförbrytare i Serbien. Kommer du driva samma kampanj mor Serbien? Eller är du så förblindad av ditt hat mot muslimer att din världsbild är helt propagandastyrd som i Tyskland på 30-talet?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 11, 2009 @ 17:14:22

      Jag har alltid varit skitförbannad på Serbien för deras övergrepp på muslimerna! Det är dock en annan regim nu och tar de på sig ansvaret för vad dom gjort så ser jag inget hinder för inträde. Förnekar dom brotten skall dom INTE in i EU! Och alla krigsförbrytare skall utlämnas, helst avrättas om jag fick bestämma!

      Svara

  10. Jonny
    Aug 11, 2009 @ 10:29:09

    Med Turkiet i unionen skulle EU få gräns till: Georgien, Iran, Irak och Syrien. Alla dessa är länder med synnerligen svåra inrikespolitiska och utrikespolitiska konflikter. EU skulle då inte kunna undvika att bli djupare indraget i dessa konfliker.

    Turkiet samt dessa länder har även synnerligen korrumperade tjänstemän. Vapenhandel, kriminella ligor, människorhandel och ”flyktingar” skulle öka kraftigt och orsaka svåra problem i Europa, svårare än idag.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: