Israel-krisen: Äter judarna spädbarn?

gaza_hamas_demonstration

Aftonbladet publicerade en artikel om att Israeliska armén skulle stjäla organ från döda palestinier! Detta är fullständigt absurt! Detta är bottomline!

Hade påståendena varit underbyggda så OK! Uppgiftslämnarna själva erkänner att det finns inte ett enda bevis! Att då som Aftonbladet fungera som kanal för sådana skrönor är fel! Man kunde lika gärna skrivit att det påstås att judarna äter spädbarn och utför ritualmord! Vad är skillnaden?

Varför är det absurt då? Om Israel överbevisades om något sådant vore det det en fullständigt vanvettig prestigeförlust. Att dom ens skulle ta den risken, med så många inblandade som ändå är nödvändigt, faller på sin egen orimlighet. Jag kan inte föreställa mig att Israelerna skulle vara så korkade (om man nu förutsatte att dom var så pass oetiska)!

Och vi vet att palestinierna tar varje tillfälle i akt att smutskasta Israel! Och det är just vad dom nu tycks ha gjort, hoppas på att folk skall tänka ”ingen rök utan eld”. OBS att ryktena kommer från Israels ärkefiender!

Att publicera så oerhört grova anklagelser (på temat antisemitiska vandringssägner) utan bevis är åt helvete! ÄVEN om AB själv aldrig påstår att organstölderna ägt rum så ger man credit åt dom som påstår det, genom att fungera som kanal för deras budskap.  Jag anser att AB skall erkänna att det var ett misstag att publicera artikeln, att vara kanal för skrönor.

Hur skall regeringen agera då? Man kan självklart inte begå lagbrott! Man kanske inte kan recensera artikeln. Man kan väl heller inte be om ursäkt för vad andra gjort. Om inte annat, så kan man uttrycka sin åsikt i sakfrågan (dvs påståendena om organstöld)!!! Justitiekanslern har  f ö just påpekat att detta går bra för ett statsråd.

Det vettigaste vore dock att kommentera artikeln ifall det nu är lagligt. En juridik-professor hävdar att det INTE alls skulle strida mot grundlagen.

Ifall Rheinfeldts motståndare påstod att han är pedofil, vore det OK att Aftonbladet skrev detta och tyckte att saken borde utredas? Vore det OK av övriga att ta avstånd från de grundlösa anklagelserna? Jag tycker det.  Rykten från illasinnade motståndare duger INTE!

Bildt visar svaghet, han borde visa civilkurage, ställa sig upp som en man och klart ta avstånd från skiten! Eller tror han på ryktena? Säg det då! Han är väl rädd för att betraktas som Israel-vänlig, att detta skall försvåra hans framtida medlingsuppdrag på den internationella scenen. Istället framstår han som en svag åsna!

Judarna har under århundraden anklagats för en massa absurditeter som ritualmord på småbarn etc. Vi behöver inga ytterligare vandringssägner!

En annan sak att man kan undersöka saken. Bara bra att få bekräftat att det är lögn och förbannad dikt från början till slut!

Varför agerade soldaterna så vid begravningen?

Tänkbara förklaringar:

Ifall jag vore en Israelisk soldat skulle jag aldrig sätta foten i palestinskt område utan militäreskort! Att släcka kan mycket väl vara av säkerhetsskäl för att försvåra för prickskyttar.

Jag kan tänka mig att man tvingade fram begravningar på natten och gjöt i cement för att hindra att liken visas upp på gatorna som martyrer i ett propagandaspektakel. Man gör ju allt för att göra propagandanummer av sina begravningar. Logiskt sett borde man då göra så med de mest prominenta offrena.

Vad talar emot organstöld i artikeln?

Själva sättet dom dödade pojken på motsäger helt organstöld! Om man tänker stjäla organ vore man idiot om man siktade på magen!!! En kula i magtrakten kan skada hjärtat, lungorna, levern, nurarna, ja ALLA vitala organ av intresse att transplantera! Så att det skulle vara någon planerad organstöld är HELT uteslutet!

Ville man stjäla vederbörandes organ så siktar man förstås på huvudet!!! Dom låg ju och siktade i lugn och ro! Dom hade all tid att sätta kulan i huvudet istället!

Det enda som kunde tala för organstöld är kulhål i skallen och uppsprättad buk med saknade organ.

Varför har palestinierna inte undersökt liken?

Varför har palestinska obducenter inte kontrollerat liken för att ta reda på om normal (israelisk) krigs-obduktion skett? Om organ saknas, vilka? Man nämner i artikeln att ETT lik gjutits i cement, men de övriga har man ju kunnat undersöka!

Det är palestiniernas skyldighet att själv först göra de undersökningar de kan utföra innan de kastar skit på Israel!

Aftonbladets pressetik suger!

Den tycks vara icke existerande! Det har jag erfarit efter att ha läst alla lögner dom publicerat i fallet baby Thor (egen kategori på min blogg). Där har man helt gått mammans ärenden och publicerat allt skit hon sagt utan minsta kontroll! Senare har det mesta visat sig vara ren och skär lögn! Aftonbladet har många gånger bevisat att de inte bryr sig om källgranskning alls! Man är som en crack-hora, säljer lösnummer till varje pris!

Idag hittar jag inget alls om artikeln i Aftonbladet. En talande tystnad! Jag tror dom har insett sitt misstag.

DN SVD EXP

Naziststämningar

Advertisements

15 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lövet
    Aug 29, 2009 @ 13:03:41

    ”Att skjuta antingen i buken eller bröstet är illa nog, men att skjuta på BÅDE buken och bröstet är helt vansinnigt om man vill ha hela organ! Det är ett säkert sätt att förstöra organen på!”
    Det kan verka så. Nu är det ju på det viset att människan har en del organ i dubbel uppsättning. Njurar, t.ex. För att träffa båda samtidigt samt träffa mjälte och lever ska det nog till en magisk kula, a’ la JFK.

    Som jag sa, IDF använder sig av Full Metal Jacket. Kulan expanderar inte, utan går igenom kroppen som den är.

    Spotpriset för en njure på den svarta marknaden ligger på 160.000 USD.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 29, 2009 @ 13:34:29

      Är det inte självklart även för dig att ifall man vill stjäla organ så undviker man i möjligaste mån att skada dessa! Soldaterna undvek INTE alls att skada dessa! Tvärtom! Dom sköt just där dom kan skada organen maximalt! Dom sköt precis så som man skulle ifall man SKITER I ORGANEN!

      Titta på denna bilden:

      Det framgår tydligt att ett skott i bröstet lätt förstör både hjärta och en lunga. Ett sidoskott förstör lätt båda lungorna och hjärtat.

      Ett bukskott förstör lätt levern och någon njure. Njurarna gränsar till bröstkorgen så varje buk/bröstskott riskerar att skada njurarna. Och självklart föredrar man två framför en njure!

      Det är en självklarhet att en ”organtjuv” undviker skott i buk och bröst, eller hur? Dessa omständigheter talar EMOT organstöld! Inte för! Eller vill du hävda annorlunda?

      Full metal jacket eller inte, så skadas även intilliggande organ.

      Dessutom transplanteras inte mjälte såvitt jag vet. Tvärtom.

      Svara

  2. Lövet
    Aug 29, 2009 @ 12:19:39

    ”En kula i magtrakten kan skada hjärtat, lungorna, levern, nurarna, ja ALLA vitala organ av intresse att transplantera!”
    IDF och annan militär i hela världen använder helmantlad ammunition. IDF t.o.m. stålmantlad (Full Metal Jacket) 5.56mm . En stålmantlad kula expanderar inte, utan lämnar ett fint litet spår genom kroppen och drar högst lite textil genom såret.

    ”Det enda som kunde tala för organstöld är kulhål i skallen och obduktion med saknade organ”
    Nej. Att ta ut organ ur lik som dessutom transporterats från punk A till punkt B först i Jeep och sedan i helikopter är ett bra recept på oanvändbara organ. För bästa möjliga kvalitet tar man ut organen ur en kropp där hjärtat fortfarande är igång. Det är så de flesta lagliga organtransplantationer sker.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 29, 2009 @ 12:42:15

      Det förstår du väl att ifall syftet var att stjäla offrets organ så skulle man självklart skjuta honom i huvudet! Att BÅDE skjuta honom i bröstet (hjärta, lungor) och magen ( intill lever, njurar) är fullständigt vansinnigt! Att skjuta antingen i buken eller bröstet är illa nog, men att skjuta på BÅDE buken och bröstet är helt vansinnigt om man vill ha hela organ! Det är ett säkert sätt att förstöra organen på!

      Det är självklart bäst att ta ut organen från levande, men det är helt OK att ta från döda också. Tänk på alla trafikoffer som donerar sina organ! Självklart prioriterar man vid organstöld hela organ framför levande givare!

      Svara

  3. Lövet
    Aug 28, 2009 @ 17:33:36

    ”Varför granskade palestinierna inte liken för 17 år sedan? Men fick ju tillbaks dessa!”

    Om man är så finurlig att man läser artikeln ifråga förefaller det förhålla sig så att liken kom tillbaka nattetid under mörkläggning (strömförsörjningen bruten dagen till ära?) med en IDF-eskort (förtydligande: beväpnade soldater med bepansrade fordon) som beordade ett fåtal anhöriga att gjuta cement under mörker och i all hast begrava den döde. ”Eskorten” stannade kvar tills jobbet var utfört (läs: cementet hade bränt).

    Nu är det nog så att de flesta palestinier inte äger en tryckluftshammare (eller ens en kompressor), eller är obducenter. En obduktion, om man nu får upp liket ur graven, kostar en rejäl slant. Spotptiset ligger runt 65.000 SEK.


    Bild på mamma Ghanem vid den helgjutna graven.

    ”Har inte palestinierna brytt sig i detta, varför skulle Israel ge dom obduktionsprotokoll (i den mån sådan finns på krigsoffer).”
    Anledingen till att de skulle ge de efterlevande obduktionsprotokollen är att:

    1) det skulle, om nu protokollen påvisar att stygnen bara är tecken på just en ren obduktion, göra slut på käbblet (något som den sittande regeringen i Israel inte har något som helst intresse av. De har fått på pälsen av både USA och Tyskland inom en vecka).

    2) det hade varit rätt sak att göra. Från första början. Det hade visat respekt för människovärdet.

    ”Det vore samma sak som att säga att palestiniernas anklagelser är legitima!”
    Varför skulle det vara samma sak? IDF has själva hävdat att alla lik obduceras. Om man nu (igen) läser artikeln verkar det finnas en diskrepans eftersom ungefär bara hälften av alla lik i den här perioden var obducerade.

    Varför läser du inte artikeln för omväxlings skull? 😉

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 28, 2009 @ 19:17:54

      Du kanske själv skulle läsa artikeln! Artikeln hävdar endast att ETT lik gjutits i cement. Då borde man följaktligen haft möjlighet att undersöka alla andra lik! Eller hur?

      Dessutom, ifall jag vore en Israelisk soldat skulle jag aldrig sätta foten i palestinskt område utan militäreskort! Att släcka kan mycket väl vara av säkerhetsskäl för att försvåra för prickskyttar. Jag kan tänka mig att man tvingade fram begravningar på natten och gjöt i betong för att undvika att liken visas upp på gatorna som martyrer i ett propagandaspektakel. Man gör ju allt för att göra ett spektakel av sina begravningar. Logiskt sett borde man då göra så med de mest prominenta offrena.

      Dessutom så själva sättet dom dödade pojken på motsäger helt organstöld! Om man tänker stjäla organ vore man idiot om man siktade på magen!!! En kula i magtrakten kan skada hjärtat, lungorna, levern, nurarna, ja ALLA vitala organ av intresse att transplantera! Så att det skulle vara någon planerad organstöld är HELT uteslutet!

      Vill man stjäla vederbörandes organ så siktar man förstås på huvudet!!! Dom låg ju och siktade i lugn och ro! Dom hade all tid att sätta kulan i huvudet istället!

      Och skall man nu göra sig besväret att transportera ett lik för organstöld så tar man självfallet inget med skott i bröstkorgen/magen! Elementärt!

      All logik pekar på att killen som begravdes i cement EJ bestals på något organ alls! Självfallet inte! Därmed faller konspirationsteorin att Israelernas begravningsarrangemang skulle ha syftat till att dölja organstölder pladask!

      Det enda som kunde tala för organstöld är kulhål i skallen och obduktion med saknade organ.

      Och diskrepansen du nämner; vad bevisar den? Jo att färre obducerades än Israelisk militär talesman hävdade! Talar ju emot organstöld!

      När man penetrerar artikeln märker man hur lite substans den har! Siffror, hard facts saknas! AB har ägnat sig åt billig sensationsjournalistik! Som vanligt har man inget på fötterna!

      I normalfallet ger man sig på försvarslösa privatpersoner med sina lögner. Nu gjorde man misstaget att ge sig på någon som ger igen!

      Svara

  4. Lövet
    Aug 27, 2009 @ 22:13:58

    Hej Klartexten,

    du skriver rätt mycket. På något konstigt sätt får jag intrycket att du inte läst det jag skrivit innan du kommenterar mina inlägg.

    Nu kan jag ha fel, det har hänt förr. 1983. 😉

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 27, 2009 @ 23:05:44

      Självklart har du rätt (som vanligt)! Jag missade helt artikeln. Hinner tyvärr inte läsa den förrän imorgon bitti. Återkommer då!

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 28, 2009 @ 09:05:34

      Visst ligger det mycket i vad Freiler skriver! Man får INTE inskränka yttrandefriheten. Det gynnar INTE Israel eller mänskligheten i övrigt. I yttrandefriheten ingår dock även friheten att kritisera de som nyttjat den, t ex Aftonbladet! Som jag skrev skall regeringen inte göra något olagligt, men i övrigt bör man uttrycka sin mening! Så också i detta fall! Är det lagligt att kritisera artikeln, så gör det! Annars kan man kritisera själva anklagelserna.

      Att som Freiler blanda ihop Israels ockupation med dessa anklagelser är dock åt helvete! Helt separata frågor.
      Betr. Palestina-frågan är min syn klar: Israel måste återlämna de ockuperade områden MEN endast när och på ett sådant sätt att dess säkerhet inte äventyras! Att ge islamisterna (Hamas) mer territorium och angreppspunkter mot Israel är inte tillrådligt. Men att överlåta områdena till en stabil, demokratisk och sekulär regim, villig att acceptera och leva i fred med Israel är helt OK! Men det vore dåraktigt att överlämna områdena till någon som bara vill förinta Israel!

      Betr. organstölderna så fattar jag inte problemet faktiskt! Såvitt jag vet så har Israel återlämnat alla eller åtminstone nästan alla liken. Det är väl bara för palestinierna att granska obduktionerna och räkna organen! Vad är problemet??? Alla bevis (lik) finns ju hos palestinierna!!! Det står palestinierna fritt att göra precis vad dom vill, tillsätta utredningar, tillkalla utländsk expertis osv. INGET hindrar dom!! Att dom inte redan gjort det säger mig att dom inte är seriösa! Utan bara är ute efter att smutskasta Israel!

      Svara

      • Lövet
        Aug 28, 2009 @ 15:10:29

        ”Betr. organstölderna så fattar jag inte problemet faktiskt! Såvitt jag vet så har Israel återlämnat alla eller åtminstone nästan alla liken. Det är väl bara för palestinierna att granska obduktionerna och räkna organen! Vad är problemet???”
        En det av problemet är nog att detta skedde för 17 år sedan. Tidens tand gnager hårt på lik i varma regioner i allmänhet även under kort tid. En annan del är att det förmodligen finns ett visst motstånd från Israels sida att lämna ut obduktionsprotokollen, om de nu skulle existera. Istället attackeras svenska UD och focus vrids till absurda och antisemitiska jämförelser.

        Hamlet: Madam, how like you this play? Queen: The lady doth protest too much.

        ”Det står palestinierna fritt att göra precis vad dom vill, tillsätta utredningar, tillkalla utländsk expertis osv. INGET hindrar dom!!”
        Förutom IDF, som har för vana att spärra av områden, belägga regionella undantagstillstånd, blockera internationell press, isolera befolkningen, stänga av vatten och el, etc. Exempel: Operation Cast Lead, Januari 2009.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 28, 2009 @ 16:04:56

          Varför granskade palestinierna inte liken för 17 år sedan? Men fick ju tillbaks dessa! Har inte palestinierna brytt sig i detta, varför skulle Israel ge dom obduktionsprotokoll (i den mån sådan finns på krigsoffer). Det vore samma sak som att säga att palestiniernas anklagelser är legitima! Det anser jag inte dom vara då dom själv inte gitt kolla liken. En palestinsk ”kontrollobduktion” skulle vara bättre förstås!

          Varför dra upp saken nu överhuvudtaget? Det är väldigt suspekt att vänta nästan 20 år med att ta upp en sån här sak!

          Svara

  5. Lövet
    Aug 27, 2009 @ 16:02:31

    http://www.aftonbladet.se/kultur/article5700809.ab

    Jag föreslår en daglig dos av det Dror Feiler skriver, för att få perspektiv på tillvaron.

    Det verkar vara ett faktum att det, för 15 år sedan, försvann några ungdomar för att dyka upp igen ett antal dagar efteråt som ihopsydda lik. Mycket möjligt att stygnen är där för att kropparna obducerats. Enligt IDF är detta ett standardförfarande vid dödsskjutningar. Vem vet?

    Vad som inte verkar ha varit ett standardförfarande är att förklara för de efterlevande vad som hänt och varför. Kanske dags att göra det nu? Nej just det, vi har inte tid. Vi är fullt upptagna med att vara upprörda över en artikel i en svensk kvällstidning.

    Hurra för människovärdet.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 27, 2009 @ 19:52:57

      Att Israeliska armén skulle ägna sig åt organiserad organstöld tycker jag faller pladask pga sin orimlighet! För mig är det fullständigt bisarrt! Då tycker jag man lika gärna kan utreda påståendena om ritualmord och att dom skulle käka spädbarn! Om någon anklagar någon annan för organiserad organstöld tycker jag man skall bemöta dylikt med den respekt detta förtjänar! Dvs ingen alls, om man inte ens gitt kontrollera obduktionerna (se nedan).

      Har man inte redan förklarat för dom att dom är obducerade? Varje palestinsk obducent har möjlighet att kontrollera ifall liken genomgått obduktion! Jag förutsätter att det redan gjorts, då ett positivt utfall skulle vara en enorm propagandaseger för palestinierna! Eftersom vi inte hört ett pip om detta så förutsätter jag att deras obducenter kunnat konstatera sedvanlig obduktion. Därför har man tigit om resultaten och istället låtit konspirationsteorierna flöda fritt!

      Tycker du inte själv det vore självklart för palestinska obducenter att kontrollera att obduktion verkligen ägt rum? Om allt tycks ha skett enligt praxis (särkilt Israelisk) så kan det väl inte finnas mycket att orda om?

      Inte ett jävla bevis har dom! Ändå har dom otaliga lik=bevis! Jag tycker anklagelserna suger!

      Skall väl tilläggas att en obduktion inte bara handlar om att sprätta upp en människa utan att fastställa dödsorsaken genom förstås främst undersöka det skadade organet/organen. Ifall en man fått halva skallen bortskjuten så börjar man inte skära i njurarna, hjärtat etc (annat än för utbildningssyfte). Man avlägsnar heller inte t ex njurarna i ett sånt fall. Allt detta kan kontrolleras av palestinska läkare/obducenter. Du kan räkna att obducenter världen över följer ungefär samma metodik (för krigsoffer). Men många plötsliga offer sker förstås obduktionen på ett annat sätt än med Michael Jackson.
      Är dödsorsaken okänd får man väl skära i fler organ, men inte planlöst! Syftet är fortfarande att fastställa dödsorsaken.

      Dessutom är det frågan om man lägger tillbaks ett organ man undersökt (skurit sönder) i liket igen. Det kan förklara ev saknade organ.

      Svara

  6. Christian
    Aug 25, 2009 @ 11:45:50

    Hej,
    Jag håller med dig om att Aftonbladet har uppträtt klantigt, oetiskt, brottsligt eller hur man nu vill definiera det. MEN, det är inte regerings uppgift att kommentera skvaller i skräppressen. Israel (eller någon privatperson) får göra en polisanmälan och så har vi ett trevligt tryckfrihetsfall att gotta oss åt.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 25, 2009 @ 12:05:19

      Jag skrev inte att de skulle recensera artikeln, utan uttala sig i sakfrågan, dvs palestiniernas anklagelser om organstölder. Anledningen till att dom borde göra detta är att anklagelserna har karaktären av vandringssägen (spridda av Israels ärkefiender) i stil med att judarna äter spädbarn. Det är absurt och syftar endast till att öka antisemitismen! Man kunde då göra en insats i motsats riktning.

      Framförallt tycker jag det är svagt av Aftonbladet att inte våga erkänna sitt misstag!

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: