Rökarna utrotas! Hämnden är ljuv!

rökning

Kanske mer korrekt att säga att rökningen utrotas! Men egentligen är det ju samma sak, för utan rökning inga rökare! Stockholms stad inför rökförbud för alla anställda på arbetstid.

En riktigt rolig artikel finns i Expressen. Jag måste nästan nypa mig själv för att inse att den är skrivet på fullt allvar! Författaren tycks helt sakna sjukdomsinsikt! Fortfarande har jag lite svårt att fatta att den verkligen inte är avsedd som en ren parodi!

Ifall tobak hade införts idag hade det blivit totalförbud direkt! Tobak är så pass jävla skadligt att jag inte kan tänka mig att det skulle tillåtas! Jag vill nog påstå, betydligt mer skadligt än vad gemene man inser!

Rökarnas påtvingade ”cold turkey” framkallar inte många tårar hos mig, dessvärre! Jag har väl inte hjärtat på rätta stället eller nåt.

Stackarnas påtvingade abstinens är verkligen tragisk, enligt dom själva (inkl artikelförfattaren). Jag vet inte om förbuden är skitbra, men min medkänsla med rökarna är så pass låg att jag knappt gitter bry mig. Dessutom lär en och annan icke rökare slippa få i sig deras hälsobringande gaser.

Kanske är det en hämnd för alla år då allt skedde på rökarnas villkor?  Talibanernas hämnd! Då jag inser hur (fd) rökarna känner det så hamnar inlägget under kategorin ”katastrofer”.

Video: Nyköpings rökförbud

DN AB SVD

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. jempa
    Feb 14, 2012 @ 18:08:04

    problemet med rökning på arbetstid, förutom att det är hälsovådligt, är att rökare, i o m att de springer ut stup i kvarten för att ta ett bloss, är att de på så sätt, har en jävligt dum ursäkt att få ta en paus. vill man som ickerökare ta en välbehövd paus finns inga ursäkter för det, för beroendet går ju före allt annat!

    Svara

  2. Edie
    Sep 02, 2009 @ 06:20:28

    Jag tycker att det är bra att det ska bli förbjudet att röka på arbetstid. Får man betalt av arbetsgivaren så ska man ARBETA och inte göra andra saker.
    Vill i framtiden även se ett förbud mot saker som kaffedrickande, godisätande, privata telefonsamtal och sms och -framför allt- privat nöjessurfande;
    blokering av facebook och liknande sidor då detta stjäl enormt mycket tid från arbetsgivaren.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 02, 2009 @ 10:07:16

      Nja, jag vet inte om du skämtar eller inte! Jag skiljer dock på hälsovådliga sysslor och annat. I den mån arbetet blir lidande måste något göras, men annars måste man se till att folk trivs! Annars lär det inte gå så bra för företaget!

      Svara

      • Edie
        Sep 03, 2009 @ 22:56:14

        Naturligtvis skämtar jag inte. Jag stör mig enormt på folk som snackar i mobilen och skickar sms. Jag hatar såna människor. Facebook och annan skit kan folk hålla på med hemma. Om facebookidioterna och mobilidioterna trivs på jobbet är inte mer intressant än om idioterna som röker gör det.
        För den delen så är godisätande och kaffedrickande knappast nyttiga saker.
        Jag vill ha ett förbud mot t ex fet mat.
        Till att börja med på arbetsplatserna, men det finns ingen anledning att folk ska äta onyttig mat privat heller.
        Rökning och övervikt kostar samhället och sjukvården enorma summor, och folk som röker eller är överviktiga borde sättas i läger.
        Bilar, musik och alkohol vill jag också förbjuda.
        Och flygplan.
        Dom är tamefan t om värre än ciggaretter.

        Svara

Kommentera

