christian_schoolgirls_beheaded_in_poso_3

(bilden: en av tre kristna flickor på väg till en kristen skola, som överfölls och halshöggs av muslimer i Indonesien. Skall sanningen visas även om den är hemsk? JA!)

Tillhör du dom som tror att vanliga muslimer inte utövar diskriminering och våld mot ”otrogna”, tänk om!

Jag använde en hantverkare (jag specificerar ej, för att skydda honom) vilket jag gjort under några år. Han kommer från Syrien. Jag tänkte jag nu skulle fråga honom om muslimernas syn på oss svenskar etc.

Döm om min förvåning när han säger att han är kristen! Så jag frågade hur det är att vara kristen arab i Sverige, ”alla måste väl tro att du är muslim, eller hur?” Jo säger han, dom Svenskarna förutsätter det, sätter sig inte gärna bredvid mig etc.

Då frågade jag om han inte kan hänga ett litet kors runt halsen? Nej, svarade han, för då skulle muslimerna diskriminera honom! Människor från muslimska länder som överväger att anlita honom frågar först om han är muslim, varpå han förstås svarar att han är kristen. Då vänder muslimerna på klacken. Dom vill bara anlita muslimer!

Sen berättade han något som förvånade mig! Han kan inte hänga ett kors eller andra kristna symboler i sin bil, för då skulle bilen bli vandaliserad, fönstrena krossas etc! Så stort är alltså hatet mot kristna hos araber i vårt land! Jag blev paff över att höra detta!

Här gör vi svenskar allt för att inte diskriminera muslimerna i vårt land, medan dom själva i smyg utövar diskriminering mot den kristna arabiska minoriteten.

Och självklart blev jag än mer förvånad när han berättade att i Syrien var det inga problem att leva som kristen, så länge han inte visade kristna symboler utanför sitt bostadsområde! Däremot blev han i Sverige diskriminerad av andra araber systematiskt! I jobbet och privat!

Och han tycker att svenskarna är otroligt flata som ständigt ger efter för  muslimernas krav på moskébyggen etc!

Han kan bara inte fatta hur svenska (kvinnor främst) konverterar till en sån religion! Jag förmodar han tyckte det var konstigt att dom vill ta några steg tillbaks i utvecklingen med tanke på vår utbildning, sekularisering, jämlikhet etc.

Jag sade knappt något under samtalet för jag blev så överraskad av allt han sade sade plus att han verkligen tände på alla cylindrarna!

Kristna minoriteter finns förstås även i andra muslimska länder t ex kopterna i Egypten och Etiopien.Vi känner alla till folkmordet på miljoner kristna armenier i Turkiet (se tidigare inlägg).  År 2007 mördas tre kristna i Turkiet! I Indien och  södra Thailand mördas icke muslimer i muslimskt dominerade områden.

I Indonesien halshögg muslimer tre kristna skolflickor (bilden ovan). Kan ni tänka er den oerhörda skräck dessa stackars skolflickor kände när de såg kompisarna halshuggas? För det är väl ingen som tror att de halshöggs i samma ögonblick? Jag tänkte först endast länka till bilden, men så frågade jag mig: varför dölja verkligheten? Det ärliga är att visa den nakna sanningen! Annat vore lögn!

Här en intervju med en koptisk (egyptisk) ortodox präst som bl a berättar om förföljelserna av kristna.

Här en motion från Kristdemokraterna som tar upp problemet!

Jag tycker inte det är mer än rätt att minoriteterna behandlas som dom själv behandlar sina minoriteter!

Dags att ställa krav på muslimerna att upphöra med sin diskriminering! Jag är för invandring av kristna minoriteter från muslimska länder. Där slipper vi de kulturella olikheterna som är så problematiskt med muslimer!

Men är det konstigt egentligen att ”den enda sanna religionen” ger sig på dom otrogna hundarna? Det bör dom väl göra, är det inte rentav deras plikt?

Tyvärr är det så att muslimer i Sverige har det mycket bättre än kristna i muslimska länder! Sverige har även fått epitetet världens bästa land för muslimer! Jag tror honom.

Muslimskt våld utövas inte bara av terrorister!

