Därför vinner SD alla debatter!

jihad23

Aftonbladet har publicerat en artikel av Jimmy Åkesson där han utvecklar SD´s uppfattning om vilket hot islam utgör mot det svenska samhället. Som humanist måste jag  instämma helt och hållet.  Jag har tidigare själv påpekat vilket hot islam utgör mot vårt samhälle och att islam i grunden är oförenligt med demokrati.

Islams bidrag till vårt samhälle?

Var och en kan själv göra sin lilla undersökning: lista vad positivt islam har tillfört vårt svenska samhälle och lista sen allt negativt islam har inneburit. Det blir mycket illustrativt!

Kebab är det enda positiva jag kan komma på för tillfället (även detta har dock ifrågasatts). Däremot oerhört mycket negativt som flickaborter, omskärelser, kvinnoförtryck, hedersmord, förföljelse av muslimska homosexuella ungdomar, dödshot mot Muhammed-”hädare”, krav på inksränkningar av yttrandefriheten,  terror, radikalisering av muslimer …… Allt präglat av brist på humanism!

Dessutom krav på fler moskeer, avskaffande av fläskkött i skolmaten, våra traditionella sånger vid skolavslutningar skall upphöra etc. Det är en skrämmande utveckling. Är det någon som tror att det tas sådan hänsyn till kristna i muslimska länder? Fuggetaboutit!

Kritikerna har ej lyckats bemöta SD i sak!

SD och dess anhängare har konkret och tydlig kritik av islam. SD´s motståndare saknar vettiga svar på denna kritik, så istället försöker man desperat komma med diffusa beskyllningar om högerextremism, rasism, islamofobi, men en saklig debatt klarar man inte av. Därför att motståndarna har fel! SD har rätt vad gäller islam! Så enkelt är det!

Ifall SD hade fel skulle dom förstås bli massakrerade i en fri debatt. Nu är det istället tvärtom, SD´s kritiker står sig slätt i debatten, men ändå föresvävar det inte dessa att kanske SD har rätt i sin kritik! Det är inget hokus pokus inblandat, dom har rätt helt enkelt! Det vet alla som följer nyheterna!

Aftonbladet har åtminstone vågat ta en debatt med SD, vilket hedrar dom! Även om man förstås  förlorar, eftersom man inte klarar av att bemöta SDs kritik. Men en fri debatt är enda sättet att krossa dåliga ideer och föra fram goda! Fråga Nazismens motståndare!  Må bäste man vinna! Själv vill jag bara att sanningen vinner! Vill vi inte alla det? Vem tjänar på att dölja sanningen?

muslim-outrage

Islams inflytande i vårt samhälle ökar år från år

Med en fortsatt stor muslimsk invandring så kommer islam att prägla vår lagstiftning, mer och mer.

Om 20 år är Sverige mycket mer präglat av islam än idag, om vi inte trycker på bromsen! Ett enkelt matematiskt faktum! För muslimerna får många fler barn än oss och är mer religiösa. Dom flyttar aggressivt fram sina religiösa positioner, medan vi snällt låter dom hållas. Då får vi finna oss i alltmer islamskt präglade lagar. Det blir så per automatik när de tar allt fler platser i kommun och riksdag.

Och jag kan informera om att Jimmy Åkessons artikel INTE är hets mot folkgrupp, oavsett vad idioterna påstår! Så Aftonbladet kommer att frias. En ”no-brainer”!

Det vore ytterst tragiskt om det skulle vara förbjudet att föra en saklig debatt om religioner! Hur kritisk den än må vara! Saklig och sanningsenlig bör den dock vara! Det är mer än man kan säga om SDs kritiker som väsentligen ägnar sig åt osaklig smutskastning och helt undviker sakfrågorna!

Ifall beskrivning av verkligheten anses smustkasta islam, vems fel är det?

Muslimernas brottslighet

Här är en gammal AB-artikel som klart visar att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. Muslimernas andel vet jag inte, utan överlåter till var och en att själv bedöma.  Samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo de senaste 3 åren är utförda av icke-västliga invandrare! Så det är uppenbart att AB försöker mörka detta idag!

Är det någon som tror?

att denna debatt hade kunnat föras i ett muslimskt land? Ingen! Inte ens muslimerna inbillar sig detta! Säger en hel del om islams tolerans!

Journalister tvingas vara politiskt korrekta!

Jag tror att många journalister egentligen inser att det ligger mycket i SD:s islam-kritik, men de tvingas, eller känner sig tvingade, att hålla en politiskt ”korrekt” linje, oavsett personlig uppfattning. Vissa med civilkurage vågar dock sticka ut hakan lite försiktigt.

AB stänger alla kommentarer!

Efter ett tag möts läsarna av texten ” kommentatorsfunktionen är avstängd”, i  artikel efter artikel! Artikelförfattarna vet oftast inte vad dom pratar om utan blir helt ställda när kommentarerna väller in och dom är svarslösa! Då återstår för dom bara att stänga kommentatorsfunktionerna! Patetiskt! Sen kliar dom sig i huvudet och undrar vad som gick snett! Så går det när man tycker något utan att veta varför!

Slutligen

så är jag Socialdemokrat i själ och hjärta! Men jag anser islam vara så skadligt för vårt samhälle och våra värderingar att jag måste rösta på det enda parti som ens erkänner problemet!

Jag har heller inget emot muslimer på det personliga planet utan det handlar endast om islams inflytande i vårt svenska samhälle! Att muslimer kan vara trevliga som människor har inget med det skadliga inflytandet deras religion har. Och invandring i övrigt? Där har jag svårt att argumentera, så där har jag inga starka invändningar.

AB  ”Muslimerna är vårt största utländska hot” Jimmy Åkessons debatt-artikel

SD: källor till Jimmy Åkessons påståenden

LÄS!!!    Islamisering – vad är det – och varför är det ett problem

Några tidigare inlägg i ämnet:

Rätt, rätt, rätt Åkesson!  Nytt inlägg!

Sharia är inte extrem!

Islam oförenligt med demokrati!

Muslimer diskriminerar och mördar kristna!

Hedersvåldet måste diskuteras!

Homosexuell muslim – ett helvete!

Pro-judiska nazister? Märkligt va!

Därför bör SD inte diskrimineras!

Tokvänstern göder sin fiende – Islam!

Tidningsartiklar:

Jimmy Åkesson    Aftonbladet förvränger min debattartikel

Ulf Nilsson  Aftonbladets Jan Helin gör vårt land en tjänst Helt rätt, som vanligt!

AB   Han ska ta debatten med SD lycka till!

SD-text kan vara hets mot folkgrupp    Skulle SvD ha publicerat Åkessons text?     ”DN publicerar inte rasistiska debattinlägg” SD-text kan vara hets mot folkgrupp  Kurdo Baksi: Jag är upprörd och förbannad ”Tidpunkten är noga utvald” Sveriges unga muslimer: ”Det har blivit ok att kritisera muslimer”   Reinfeldt: Kärnan i partiets idé  e gamla ränderna har inte gått ur SD  ”Ju mer buller och bång desto bättre för SD”  JK inleder ingen förundersökning av SD-text  Kritikstorm mot SD:s debattartikel  Sverigedemokraterna stoppade från Aftonbladet eller inte?   Jimmie Åkesson säger bara det som alla redan visste   Här är de vanligaste orden i Jimmy Åkessons debattartikel Partiet visar sitt verkliga jag Därför polisanmäler jag Aftonbladet för hets mot folkgrupp Det kan bli rödblå regering Nej, Åkesson, du får ingen makt – möjligen en riksdagslön Partiledarna fördömer Åkessons debattartikel ”Rädda människor tror på Åkesson”   n i s l s

38 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ludvig
    Maj 31, 2010 @ 20:48:41

    Enligt mig är det såhär. Koranen i grund och botten är en fredlig bok, där står det mycket bra saker! Dock så är det viktigaste inom islam att underlåta sig gud! Detta leder till självmordsbombare som tror att de kommer hamna i paradiset med en massa oskulder om de dödar sig själva, trots att det är mot koranen att döda folk. Det finns många bra islamister. Dock finns det också många som våldtar, mördar och då det är ok för kornanen, trots att koranen säger att mord är olagligt, är underlåtelse av gud så viktigt att man får döda hur många man vill om det är guds vilja. Som ateist tycker jag att alla ska vakna upp från fyllan och fatta att det ej finns en gud, vi måste alla ta hand om varandra och ALLA ska vara goda medborgare. Utvisning till ALLA invandrare som beter sig dåligt är den enda lösningen. Har läst att ca 83% av befolkningen ej tror på evolutionen, detta är skrämmande! Skärpning!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 31, 2010 @ 20:55:02

      Du har helt rätt! MEN koranen är inte någon fredlig bok alls! T ex uppmanar koranen alla muslimer att följa Muhammeds exempel. Vad är hans exempel då? Knulla 9-åringar, bedriva erövringskrig för islam (han erövrade hela arabiska halvön), massmord på judar, stening osv! Detta är exempel på vad Muhammed har gjort.

      Svara

  2. ***
    Maj 13, 2010 @ 23:14:31

    Du säger att du har studerat Isalm då borde du själv kunna svara på dina fråger istället för mig. När du säger det tror jag att du ljuger för det första du borde veta är att terrorister inte är muslimer dem kan säga att dem är det men det är dem inte så förknippa dem inte med muslimer och så måste man veta vad som är en terrorist och en frihetskämpe. Du säger att det är löngner som du har läst då har du verkligen ingen anning om vad Islam är. Det finns alltid flera vinklar att se saker på inte bara en. Bara för att muslimer blir kränkta och förargade för t.ex det du skriver och slår såklar igen med t.ex protester och dåliga gärningar då måste hela den muslimska folket besvara och vara skyldiga till detta. Det är inte bara muslimska länder som är fattiga eller skit länder bara för att det råkar vara dem beror det på att det är deras religion Islam som är orsken. I denna ”diskution” handlar det inte om religionen utan om politik du är inte och kan inte vara en politiker för jag ser brist på kunskap. Du är en av dem där personerna som hatar har lärt sig att hata hur än dåliga och ologiska anledningarna är. Det du gör är olagligt och du kan säker inte lagen om ytterfriheten för då vet du att den gäller bara positiva handlingar när du säger eller gör något som kränker någon eller en folkgrupp gäller den inte mer och då bryter du mot den alltså lagen, det finns en till lag en slags religionlag som säger att man får tror på vad man vill utan att bli ifrågasatt kränkt eller förhindrad. Det var en sak jag glömde att fråga vilka är anledningen tror du för att t.ex terrorist grupper, våldsama protester och krig har skapats ??

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 14, 2010 @ 02:43:31

      Jag uppskattar när muslimer skriver kommentarer här! Görs alltför sällan!
      Jag är ingen expert på islam, men jag har lärt mig grunderna, om tex islams historia, Muhammeds liv, koranens och hadithernas tillkomst, uppbyggnad och betydelse etc. Jag tyckte om att läsa om islam!

      Problemet är dock uppfattningen att Koranen är guds egna ord! Det innebär att islam aldrig kan reformeras! Koranen kommer aldrig att ändras, lika lite som guds ord! Det största problemet är dock att islam (koranen) är oförenlig med demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet! Eller hur?

      Ni vanliga muslimer är snabba att kritisera Muhammedteckningar, men bryr er inte när muslimer hotar och mördar oss! Varför skulle jag respektera det? När Theo van Gogh mördades i Holland hade muslimska barn mördarens bild på sina skolväskor! Borde vi respektera er?

      Ett skäl till att terroristgrupper har skapats är att ni inte tåler att islam kränks (det finns förstås även andra skäl).

      Vad jag inte förstår är, varför bor ni i kristna länder om ni älskar islam? Varför flyttar ni inte till ett muslimskt land istället? Är muslimska länder så dåliga? Är det för att det är skit att leva i dom länderna? Eller?

      Om jag skulle flytta till ett muslimskt land, skulle jag då kunna attackera muslimska föreläsare på era universitet? Sprida dödshot? Vad skulle hända? Ni hycklar! Ni beter er illa här! Hade ni något vett i skallen skulle ni gå ut och demonsterar mot muslimska bråkstakar! Men ni låter dom bråka, för dom är muslimer!! Då är ni medansvariga och vi respekterar er inte!

      Vi hjälper och matar er och ni biter vår hand! Glöm inte att Sverige är ett kristet land! Inget muslimskt land! Passar det inte så varsågoda att flytta!

      Nej, jag har inte gjort något olagligt. Yttrandefriheten är inskriven i grundlagen! Muslimer är heller ingen ras (vissa inbillar sig det).

      Svara

  3. ***
    Mar 30, 2010 @ 13:52:26

    Du ändrar historia ständigt!! Du börjar på att förklara dina anklagerser först och sen helt plötcligt när dina anklagelser inte är är förklarade börjar du med att anklaga på nytt. Mohammed FLYDDE som en frihetskäpe från fiender. Varje religion inte bara Isalm är inblandad med våld. KRISTENDOMEN kan du inte förnek är inblandad med våld en stor mängd faktiskt eller vad säs om judendomen den är också inblandad om med våld. Jag tänker dra några exempel så du inte kan säga att jag har fel. Jesus var inte bra behandlad eller rommarna slutade inte kriga eller judarnas moses blev utsatt för våld också som jesus de slutade heller inte i fred när religionen kom utan ”ondska” fanns kvar. Nu tänker du Jesus eller Moses har inte gjort nått för fel det har inte Mohammed heller. Du kan inte anklaga Islam för att vara den värsta religionen när judendomen eller kristendomen inte är en förebild för den. När du säger att du inte skulle bry dig om de islamska länderna skulle sprängas utrycker du tre saker. Du utrycker hur ond och hur stor hat mänskligheten kan skapa genom åsikter (du ger ett exempel) du utrycker hur fel man kan ha och hur ond och fel din egen religion är och för det tredje utrycker du brist på anledningar. Alla håller inte med för att nästan alla länder är besata av dem muslimska länderna på grunda av oljan som dem säljer. Är dem skit länder nu da ?? Inte när du har en fördel från dem. Och vad har de muslimska länderna med dig eller sverige att göra du bor inte i dem. Och jo de utvecklas kvinnornas rätt utveclas på vissa ställen fort och på andra inte. Desstå mer du skriver desstå mer upptäcks det att du inte hänger med. Demokrati finns i nästan alla muslimska länder eller i alla. Alla medborgare kan rösta på vilken president dem vill ska driva landet. Deras sätt att straffa är på det sättet dem vill de ska vara på. Och ja för att fördydliga det bättre JAA jag tycker att alla terrosrister är frihetkämpare.Det kan inte du kommentera för det finns inget som är emotsägsbart så du försöker förmedla det så spydligt du kan ihopp om att det är lika bra. Du koncentrerar dig så hårt för att gräva upp de avskyvärda så att du missar att ifrågesätta din info. Alla muslimer är inte terrorister mer fel kan man inte ha och bara muslimer är inte terrorister det finns olika terrorister som maffia och det finns både judar och kristna som är det så KRISTNA OCH JUDAR ÄR TERRORISTER OCKSÅ. Igen sverige är inte inblandat med terrorism och när du svarar på det här så svara på varför känner du dig kränkt av Islam. Tro mig jag vet mycket bättre än dig vad krig är för att själv har jag varit med om ett. Vem har sagt att det är muslimer som började kriget mellan judarna. Det var judarna som tog deras land och körde ut dem med hjälp av våld men oj judar ställer inte till med problem alls.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Mar 30, 2010 @ 15:39:58

      Muhammed var otroligt grym jämfört med Jesus! Han krigade och stenade även kvinnor. Han predikade dödsstraff och verkställde dom. Vad gäller kristendom, så fokusera på idag! Inte vad som hände för tusentals år sedan!

      Islam är orsak till 90 % av internationell terror idag. Så fort islam kränks så mördas eller hotas folk av muslimer. Islam växer som fan i väst och även i Sverige. Islam är dåligt därför att det inte accepterar jämlikhet, demokrati och yttrandefrihet. Alla muslimska länder är skitländer! Visa mig ett muslimskt land som fungerar lika bra som våra Europeiska demokratier!

      Muslimska länderna är primitiva, outvecklade, odemokratiska, förtyckande, med svag industri och ekonomi. När oljan tar slut kollapsar alla oljestater och det blir kaos! Fullständigt kaos! Därför att dom inte har förstånd att bygga upp ett välmående land. Koranen är orsaken.

      Antingen accepterar arabländerna Israel, eller så blir det aldrig fred. Då kommer deras lidande aldrig att upphöra, och dom får skylla sig själva!

      Vi vill inte ha en religion här som inte accepterar yttrandefrihet!

      Svara

      • ***
        Mar 31, 2010 @ 11:07:13

        Vem har sakt att Mohammed krigade och höll på och döda människor. I koranen står det tydligt att man inte ska göra det och om han gjorde det skulle han bryta mot Guds lag och därför inte vara profeten. Jesus var inte heller någon förebild och han var inte heller dans på rosor. Vadå det är du som fokuserar på vad mohammed har gjort och jag bara jämför. Säg till dig själv att fokusera. Juste fokusera inte på allt som al qaida har ställt till med det är i det förflutna.Visst jag kan rent av säga vad för saker som kristendomen har gjort vad sägs om rasims den nutida rasism. Om dem där 90procent är sant vf är Italien då full av maffior eller låt och säga hella södra europa. De gör vad dem vill vf hakkar du inte på dem istället och försöker bekämpa dem?? Och om det är sant att om nån kränker Islam så hotas eller dödas dem då skulle du redan vara hotad eller så skulle medlemar i SDD varit döda eller hotade. För ni kränker Islam rent öppet och där är hela bevised för att Islam inte har ett så stort inverkan i Sverige. Många muslimska länder är demokratiska och jämlika låt och säga som sverige jag kan ge dig exempel vad sägs om bosnien och hercegovina och snart kommer in landet in i eu. Vadå svag ekonomi du har ingen aning vilken makt dem har med oljan eller hur rika dem blir utav den och länderna faller inte inte ens under krig. Säg vf är koranen orsaken på vilket sätt?? Vad har koranen med ekonomin eller oljan att göra? Jag vet inte vem som startade kriget jag vet bara att det är inte muslimer som är först i döds summan i krig. Så igenkligen är det judarna som ska skylla sig själva för det är inte muslimer som dör. Vilka vi?? Ni har inget val än att aceptera Islam för det finns inget ni kan göra och destå mer ni protesterar mot den destå mer problem kommer ni få. Ett tips till dig håll dig inanför Sveriges gränser vad som händer utanför har inget med dig att göra!!!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Mar 31, 2010 @ 18:59:53

          Du pratar själv utanför sveriges gränser, om Israel t ex! Känner du inte till Muhammeds liv? Är du muslim? Jag känner till Muhammeds liv och vet att han var mycket krigisk och lät stena för t ex äktenskapsbrott! Skämtar du? Vad är du för en muslim som inte ens känner till koranen eller Muhammeds liv?

          Koranen förbjuder demokrati, därför finns inget vettigt muslimskt land. Så länge det finns olja överlever oljestaterna, sen kollapsar dom! Det blir krig i hela arabvärlden! Visa mig ett bra muslimskt land!

          Om islam är bra, varför bor du inte i ett muslimskt land? Varför flyttade du till ett kristet land?

          Svara

        • ***
          Apr 06, 2010 @ 16:02:40

          Jah har redan svarat på alla dem där frågorna och jag tänker inte skriva en och samma sak igen för det här kommer ingen stans. Jag känner till mycket om mohammed och hans liv. Är du ens muslim om du inte är det håll käften försök att lära dig Islam på ett rättvist och på ett rätt sätt. Du tar dina egna ord och handligar mot mig. Du vet inte ens vem jag är och du börjar anklaga mig där visar du täcken på iver att visa mig avskam om jag hade Islam som min religion. Du kunde bara inte tro att en svensk skulle kunna vara oöverens med dig. Och förrästen har jag skagt något om att sverige är sämre eller bättre något negativt alls sluta fantsiera och kom till verkligheten för nu hittar du på för mycket. Sverige är ett bra ställe att bo på det är df jag gör det och för att jag är svensk har ett inflytande. Vf lyckas du aldrig besvara mina frågor ?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 06, 2010 @ 21:14:55

            Du har skrivit så mycket helt ostrukturerat. Det skulle ta alltför lång tid att läsa allt du skrivit. Kan du sammanfatta dina frågor så skall jag besvara dom?

            Jag har studerat islam. Och jag har bara läst böcker som är positiva eller neutrala till islam. Var inte intresserad av att läsa några lögner om islam, för då fanns bara risken att jag skulle bli vilseledd. Jag tyckte om mycket jag läste! Det är vackert!

            Men jag inser att islam förhindrar en god och harmonisk samhällsutveckling i demokratisk anda! Islam är helt oförenligt med demokrati och jämlikhet! Det är en bromskloss!

            Du säger att islam är bra, men ändå vill du inte bo i ett muslimskt land! Varför inte??? Är det för att muslimska länder är skit att leva i? I så falll bekräftar det bara vad jag sagt; islam kan inte bygga välfungerande, välmående och harmoniska samhällen! Resultatet blir istället förtryck, fattigdom, terrorism, krig, elände och en jävla massa flyktingar!

            Och varför tror du att Sverige är ett bra land att leva i? Jo, därför att vi inte är ett muslimskt samhälle! Ju mer muslimskt, desto fattigare. Nästan som en matematisk formel!

            Alla bra länder i världen är icke muslimska länder!

  4. ***
    Mar 23, 2010 @ 18:12:14

    Ni vet väll att allt som denna sidan har och försöker förmedla är det negativa i Islam. Jag vet inte vem ni är jag vet bara att ni har ingen anning och när kom torristen i Sverige?? Vem ifrågersätter mat? Det där med könsrollerna har inte påverkat sverige överhuvudtaget för inom islam ska MUSLIMSKA KVINNOR varit ”undertryckta.” Okörelser och flickaborter igen inget med´Sverige att göra ni påverkas inte det är inom islam. Och kom inte och säg att ingen svensk har gjort ett hedersmord. Homosexuallitet är nogot som Islam har aldrig upplevt och det är ALDRIG så att i sverige har man upplevt förtryck inom svenska invånare. Förrästen är inte terrorister muslimer de ser sig själva som det men det är dem inte såå kom inte och säg dä för om någon har läst koranen kommer dem att fatta att det här om att försöka styra världen sak och de som försöker att göra det inte är muslmer. Oroa er inte det kommer aldrig att hända har ni sett vart arabländerna ligger?? Och ok om dem inte vill äta fläskkött för att servera muslimer något annat än dää kommer inte ta liver av er och dem kan äta resten och fläskkött är bara en del av det hela. Men ni säger inget om vegitarianer de vill avståå från kött helt och hållet. Vem har sakt att sakt att sveriges kulturela sånger inte ska försätta några muslimer utrycker inte det för hela religionen och hur många svenskar bor det i arabländerna jag kan säga direkt 0. En fråga, vf är du så koncentrerad på att visa den negativa sidan av Islam så att du skapar denna sida med massor av bilder som visar hur dåligt det är, vf skriver du inte om judendomen och dens negativa sidor jag kan börja. Vad sägs om när judarna gick in i sjukus och dödade både gamla och baran i pakistan eller kristendomen, usa har startat många krig eller vad sägs om Hitler eller det där inbörgs kriget i Bosnien då de krisna ville erövra och tvinga muslimerna i det landet att bli kristna men det lyckades dem inte med bara att förstöra och släcka liv. Jag säger inte att Islam är perfekt utan jag säger att ingen människa är perfekt.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Mar 25, 2010 @ 09:46:10

      På en punkt är vi överens: Islam är inte perfekt!

      Jag kan mycket väl kommentera den positiva sidan av islam också. Anledningen att jag fokuserar på den negativa sidan är den verkliga sanningen om islam sällan kommer fram. Det är en mycket förljugen bild av islam som valsar runt i media. En lite gullig bild av islam. Islam är islamistisk och fundamentalistisk och vill att hela samhället styrs enligt koranen. Det är sanningen.

      Judendomen ställer inte till med några problem. Det är skälet till att jag inte kritiserar judendomen.

      På en punkt är vi överens: Islam är inte perfekt!

      Jag kan mycket väl kommentera den positiva sidan av islam också. Anledningen att jag fokuserar på den negativa sidan är den verkliga sanningen om islam sällan kommer fram. Det är en mycket förljugen bild av islam som valsar runt i media. En lite gullig bild av islam. Islam är islamistisk och fundamentalistisk och vill att hela samhället styrs enligt koranen. Det är sanningen.

      Judendomen ställer inte till med några problem. Att dom försvarar sig mot terrorister är en annan sak. Det är skälet till att jag inte kritiserar judendomen.

      Svara

      • ***
        Mar 28, 2010 @ 19:18:08

        Tänk till lite har inte judendomen ställt till med problem.Jag har ju dragit till med ett exempel om vad som judendomen har ställt till med.När har judar någonsin försvarat sig mot terrorister finns det ens några i palestina.Tycker du att det är okey att de dödade oskyldiga? För du säger att de inte har ställt till med problem!! En sak som jag la märket till är att du inte kommenterade den kristna sidan när jag skrev att kristendomen heller inte är perfekt. Visst många (som vi ser på bilden) är direkt av idijoter som vill att eller snarare har förhoppninger om att världen ska hamna i deras händer men sen när har några åsikter har fått islam att tålkas som ett hot. Att tvinga muslimer att byta religion kommer inte att kväva deras åskiter vi kommer att fortfarande ha ett problem. Islam har ingen inblandning med krig och våld. Dessa dödsstraff har man som en lag d vs om man t.ex dödar någon blir det ett dödsstraff det har inget med islam att göra. Detta krig men Irak och Usa vet vi att Irak var inte dem som började eller anföll. Säg mig vad har vad har islam jag menar specefikt ISLAM gjort för fel. Koranen är en fredlig bok det säger både vissa kristna och judar. Visst det finns folk som har tolkat religionen fel och vem vill inte ha makt idag man startar krig man stjäl man slukar andras liv för makt. Och svar mot din kommentar mot terrorism. Terrorister är som frihetskämpare de gav sig på våld på grunda av att Usa inte ville lämna dem i fred.Jag säger inte att dem är perfekta eller att deras sätt är utmärkta jag säger bara sanningen om när man har fördjupat sig. Säg mig skulle inte du om du var muslim känna dig lite sårad eller kränkt om du skulle sätt den är sidan för jag vet att jag skulle om jag var en.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Mar 29, 2010 @ 08:47:13

          Hur kan du påstå att islam är en fredlig religion? Under Muhammed erövrade islam hela arabiska halvön. Efter hans död erövrade kaliferna islam till omgivande länder och nordafrika.

          All internationell terrorism är muslimsk! Alla muslimska länder är skitländer! Utan verklig demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet. Islam hindrar utveckling och framåtskridande! Döm av verkligheten!

          Du tycker att Al Qaida och Hamas är frihetskämpar. Alla muslimska terrorister är frihetskämpar enligt dig! Jag skulle inte bry mig om muslimerna stannade i sina hemländer och sprängde sina egna länder i luften. Problemet är att vi tar hit problemet!

          Israel befinner sig i krig med Hamas. I krig dör oskyldiga! Visste du inte det? Så fort Hamas slutar attackera Israel upphör våldet. Vill du att Hamas skall sluta attackera Israel? Nej, tänkte väl det!

          Svara

      • ***
        Mar 28, 2010 @ 19:22:52

        En till sak jag glömde ni säger första att det inte finns någon positiv sida inom Isalm och sedan säger ni att ni skulle kunna kommentera den.Man kan inte kommentera något om det inte finns! Kan man ens kommentera en popsitiv sida ?? (om den skulle finnas)

        Svara

        • Anonym
          Mar 28, 2010 @ 19:26:42

          Ni säger att sanningen om isalm inte har kommit fram ?? Det har tålkats över hela världen att Isalm är en religion som är full av negativa aktiviteter. Man vet inte riktigt vad som är rätt eller fel inom islam för påstoender att Isalm är negativt har slukat det positiva inom Islam.

          Svara

  5. Andreas Bengter
    Dec 12, 2009 @ 16:37:00

    Islam är en religion som bygger på våldets tyranni! Bli kristen istället alla ni muslimer.. Där lär vi oss att vända andra kinden till om vi blir slagna.. Det är en riktig revolution som om den efterlevdes skulle leda till en förvandlad värld! Guds rike!

    Svara

    • Lövet
      Mar 31, 2010 @ 14:05:58

      ”Bli kristen istället alla ni muslimer”
      Ja, som snubbarna i Hutaree, Repent Amarillo, Army of God, Concerned Christians, The Lambs of Christ, Eric Robert Rudolph eller Scott Roeder?

      Kanske kan Fred Phelps sida http://www.godhatessweden.com/ inspirera en och annan kristen knäppgök till, nej just nej, det finns ju inga krista terrorister. . .

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Mar 31, 2010 @ 19:03:24

        Lövet:
        Islam expanderar och kommer att bli 20 % här och sen öka tills dom är i majoritet. Vill du överlämna ett sådant land till dina barnbarn? Du måste ta ansvar nu! Eller föredrar du att be dom om förlåtelse när vi nått point of no return?
        Oavsett vilka kristna du kommer dragandes med så är dom inget hot mot vår demokrati! I framtiden! Vakna upp!

        Svara

  6. Andreas Bengter
    Dec 12, 2009 @ 16:34:39

    Islam har inte bara medfört dödshot.. utan till och med att folk har dödats och knivhuggits på öppen gata..

    Svara

  7. Golferska
    Okt 22, 2009 @ 08:54:54

    Dr. Peter Hammonds intressanta åsikter.

    Dr. Peter Hammond
    FrontPageMagazine.com

    http://www.virtueonline.org/portal/modules/news/article .php?storyid=8845

    Svensk tolkning av vad han skriver:

    Så länge andelen av befolkningen är omkring 1 % muslimer betraktas de som en fredsälskande minoritet som inte hotar någon. De kan till och med skildras som dygdemönster i tidningar och på film och få beröm för sitt färgstarka framträdande. I stort sätt rättar de sig – utåt – efter landets lagar.
    Exempel:
    Kanada 1.9%,
    Kina 1%-2%,
    Finland 1.8%

    Vid runt 2 % – 3 % börjar de differentiera sig från andra etniska minoriteter och bildar missnöjda grupper samt rekryterar från fängelser och bildar gatugäng. De är nu kroniskt förolämpade över nästan allting och begär särskild hänsyn. Offerrollen tränas och odlas intensivt.
    Exempel:
    Danmark 2%,
    Tyskland 3.7%,
    Storbritannien 2.7%,
    Spanien, 4%
    Thailand 4.6%

    Från 5 % utövar de relativt mer inflytande än deras antal berättigar dem till. De pressar på för att införa halal-mat, halal-hyllor i snabbköpen, halal-simhallar, särskilda bönerum etc. och uttalar hot för att bli åtlydda. Bil- och skolbränder börjar så smått, hedersmord är vanligt, och de infiltrerar vänsterpartier – vilka i sin tur ser sin fördel i att importera ännu fler muslimer. Ökningen av antalet muslimer är nu inte längre linjär utan exponentiell. Det samma gäller våldsbrottsligheten. Här en mycket kritisk punkt!
    Exempel:
    Frankrike 8%,
    Filippinerna, 5%
    Sverige 8,7
    Schweiz 4.3%,
    Nederländerna 5.5%,
    Trinidad & Tobago 5.8%

    Vid 10 % kräver de att regeringen ger dem möjlighet att leva efter sharialagarna. Brottsligheten – speciellt mord, rån och våldtäkt – är exploderande, bil- och skolbränder ökar dramatiskt och varje protest mot detta leder till mer hot och huliganism. Egentliga terror-aktioner inträffar allt oftare, och de lyckas införa full censur av medierna. De har nu – genom vänsterpartier – betydande inflytande på samhället och all kritik av utvecklingen straffas hårt.
    Exempel:
    Guyana 10%,
    Indien 13.4%,
    Israel 16%,
    Kenya 10%,
    Ryssland 10-15%

    Efter ca 20 % utbryter spontana utbrott av gatubråk, de bildar väpnade grupper och dödar urskillningslöst. Bränder i kyrkor och synagogor ökar och lokala massakrer börjar. Politiska mord av motståndare är vanligt och anses legitima. Kvinnor är nu permanent insvepta i tyg och utan rättigheter.
    Exempel:
    Etiopien 32,8%

    Vid 40 % kan väntas omfattande massakrer, ständiga terrorattacker och militär krigföring.
    Exempel:
    Bosnien 40%,
    Tchad 53.1%,
    Libanon 59.7%

    Från 60 % kan man räkna med obehindrad förföljelse av icke-troende och andra religioner, sporadisk etnisk rensning (folkmord), och sharialagar används som vapen mot de otrogna. Det införs Jizzya, den skatt som utkrävs av icke-muslimer.
    Exempel:
    Albanien 70%,
    Malaysia 60.4%,
    Qatar 77.5%,
    Sudan 70%

    Vid 80 % tar staten över etnisk rensning och folkmord. Sharialagar är nu införda i nästan alla frågor och alla icke-muslimer är antingen utrotade, fördrivna eller helt underkastade islamiskt godtycke. Korruptionen finns överallt, fattigdomen är universell, allt förfaller och hungersnöd avvärjs bara på grund av biståndshjälp från icke-muslimska länder.
    Exempel:
    Bangladesh 83%,
    Egypten 90%,
    Gaza 98.7%,
    Indonesien 86.1%,
    Iran 98%,
    Irak 97%,
    Jordanien 92%,
    Marocko 98.7%,
    Pakistan 97%,
    Palestina 99%,
    Syrien 90%,
    Tadjikistan 90%,
    Turkiet 99.8%,
    United Arab Emirates 96%

    Vid 100 % härskar ”Dar-al-Islam” – det islamiska ”Fredens Hus”. Det är tänkt att fred ska råda eftersom alla är muslimer. Sedan börjar muslimerna att döda varandra.
    Exempel:
    Afghanistan 100%,
    Saudiarabien 100%,
    Somalia 100%,
    Jemen 99.9%

    Svara

  8. Il Padre
    Okt 21, 2009 @ 22:30:39

    Islam SKALL bort från gator och torg och framförallt från Sveriges riksdag! Så är det bara… De etablerade partierna skall passa sig att gå emot majoritetsbefolkningen. Det kan sluta verkligt illa för demokratin Sverige. Fortsätter de förnekandet av problemen som alltför främmande kulturer och religioner skapar i Sverige som annorstädes, särskilt då alltoftare ständigt aktuella krävande, skränande muslimer/islamister/jihadister, och blundar för verkligheten inser jag inte hur de ska kunna klara sig undan med några enkla bortförklaringar! Socialdemokraterna är naturligtvis att betrakta som både extraordinärt farliga för Sverige och ovanligt korkade…

    Svara

  9. Sanning
    Okt 20, 2009 @ 18:16:51

    Som Nato chefen sa för ca 10 år sedan…
    Islam är nästa stora hot för västvärlden..

    Blev mycket kritiserat men han hade helt rätt.

    Svara

  10. kaaj
    Okt 20, 2009 @ 18:01:18

    I det här pressmeddelandet visar sverigedemokraterna att det finns belägg för alla påståenden som Jimmie Åkesson förde fram i sin debattartikel i aftonbladet:

    http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/loegner-hets-och-grundloesa-paastaaenden-331610

    http://frianyheter.wordpress.com/2009/10/20/logner-hets-och-grundlosa-pastaenden/

    (samma innehåll i båda länkarna)

    Svara

  11. Per
    Okt 20, 2009 @ 13:27:09

    Du glömmer alla läkare, forskare, jurister, högskolestudenter, barnmorskor, sjuksköterskor, lärare, m.m. i din uppräkning av positiva bidrag till det svenska samhället. Just nu hjälper en muslimsk sjuksköterska eller läkare till att förlösa ett barn eller vårda en svårt sjuk patient någonstans i Sverige.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Okt 20, 2009 @ 14:08:27

      Jag undrade vad positivt ISLAM tillfört vårt samhälle. Som religion eller kultur. Det är ju inte islams förtjänst att vi har sjukvårdspersonal, eller andra högutbildade.

      Svara

    • Sanning
      Okt 20, 2009 @ 18:14:03

      Dom är troligtvis inte troende överhuvudtaget.
      Islam är ett gift!

      Svara

    • Il Padre
      Okt 21, 2009 @ 22:39:27

      Per, sluta genast upp med infantilt sossejoller! Vi talar här inte om olika yrkesutövare! Assimilerade, självförsörjande och naturaliserade muslimer som insett att de varit med om en geografisk förflyttning ifrån forna hemlandet till den västliga demokratin Sverige har det väl aldrig varit problem med? Det är ju de andera… islamisterna, de som delar in mänskligheten i ”rättrogna” respektive ”otrogna”!

      Svara

  12. Andreas
    Okt 20, 2009 @ 11:17:56

    Testa att byta ut muslimer mot judar i det här blogginlägget (och även Åkessons debattartikel) så hoppas hoppas hoppas jag att ni förstår.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Okt 20, 2009 @ 11:31:50

      Skillnaden är att det är sanning om det skrivs om muslimerna och lögn om det skrivs om judarna. The truth! Simple!

      Svara

    • Il Padre
      Okt 21, 2009 @ 22:43:13

      Är du riktigt torr bakom öronen du och politiskt mogen? Annars verkar som det finns en risk för att förståndet allredan runnit ut eftersom du inte verkar begripa skillnaderna och VAD debatten handlar om…

      Svara

  13. Varmt konservativ
    Okt 20, 2009 @ 08:47:19

    Islamapologeterna hävdar att SD för fram konspirationsteorier. De som gör det bör bemöta följande fakta: Socialdemokratin har under en lång rad år samarbetat med organisationer som står Det Muslimska Brödraskapet nära. Det är en organisation som växte fram parallellt med övriga totalitära ideologier under 30-talet. Dess båda främsta ideologer var Sayyid Qutb och Hassan al Banna. Sayyid Qutb skriver i sina Milstolpar, islamisternas egen Mein Kampf följande:

    ”Den vite mannen i Europa och Amerika är vår främste fiende. Den vite mannen krossar oss och förtrycker oss medan vi undervisar våra barn om hans civilisation, om hans universella principer och ädla syften…Vi fyller våra barn med förundran och respekt för den mästare som trampar på vår heder och förslavar oss. Låt oss istället plantera hatets, avsmakens och vedergällningens frön i dessa barns själar. Låt oss lära dessa barn från den tid då deras naglar ännu är mjuka att den vite mannen är mänsklighetens fiende, och att de ska förgöra honom vid första bästa tillfälle.”

    Något att tänka på för alla som undrar var föräldrarna till de mörka krafter som kastar sten på våra brandmän och bränner våra skolor är.

    Från Hassan al Banna kan vi citera följande tänkvärda ord: ”Det ligger i islams natur att dominera, inte domineras, att införa sina lagar hos alla folk och att utvidga sin makt till hela jorden.”

    Muslimska Brödraskapet är den största och mest inflytelserika politiska rörelsen i den muslimska världen, inte ”ett litet fåtal extremister”. I själva verket skulle det antagligen få majoritet i ett flertal muslimska länder om valen där vore verkligt fria och demokratiska. MB är långt ifrån den mest extrema muslimska rörelsen. Den befinner sig snarare i den muslimska mittfåran. MB organiserar en majoritet av muslimerna i Europa och bygger moskéer och ”kultur”-centra i alla europeiska storstäder.

    Den internationellt ansedde professorn och islamforskaren Mattias Gardell har i sin forskning visat att det Muslimska Brödraskapets politiska gren arbetar enligt metoden att islamisera samhället inifrån och underifrån (Bin Ladin i våra hjärtan, s 146-147). Forskningen bekräftar alltså farhågorna om en kraftfull islamistisk kampanj med ett brett stöd i de muslimska grupper, som syftar till att infiltrera och islamisera samhället.

    Därmed kan allt tal om främlingsfientliga fördomar, islamofobi och konspirationsteorier avfärdas som falskt. I själva verket kan man anta att islamisterna använder nazisternas historieförfalskning Sions Vises Protokoll som en ”mänsklig sköld” just i avsikt att misstänkliggöra all kritik mot islamiseringen och likställa den med agitation för ett nytt folkmord.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Okt 20, 2009 @ 09:05:31

      Jag är rädd att du talar över huvudet på de flesta islamist-kramare (ursäkta uttrycket, men det är belysande). Visst är det så att muslimska brödskapet är ursprunget för militanta islam med Qutb som chefsideolog. Men vi vet att både naiviteten och okunskapen är utbredd, tyvärr.

      Svara

  14. Micke
    Okt 20, 2009 @ 08:26:26

    Först och främst, kebab är kanppast infört av muslimer, mycket av den kebaben som görs i sverige görs på gris kött, så är inte muslimer.. ”redan här börjar din okunskap i ämnet göra säg hörd”.

    Utan en stor del av de som äger resturanger/pizzerior i Sverige är Kristna Ortodoxer.

    Du vet att Det SD gick ut med i Artikeln är fel va?. Dom Citerar fel, dom påpekar på undersökningar som inte finns.

    Sedan dom här andra punkterna du tar upp är ganska intressanta, vad hände i jönköping när eco homo var där?. Var det inte kristina som vandilserade och slogs. Var är tryckfriheten då?

    Det är ju inget snack om att det finns problem grupper i alla religioner. Fan även buddsimen har sina svarta får. ”vi ska inte än diskutera kristendomen…”

    Men SverigeDemokraterna är nog ett av dom sämsta parti jag sätt i diskution, herregud 90% av vad dom säger är ju påhitt, vilket gör att när du tar disskution med dom så fallerar dom direkt. Jag om någon tycker vi borde diskutera mer med SverigeDemokraterna. Ett väldigt enkelt sätt för folk o se igenom dom. ”Att begära att folk ska lysna på vad dom säger, och läsa igenom enkel bullshit är tyvärr för mycket begärt för 5% av Sveriges befolkning.”

    Sedan är det ju som det är, när man bor i ett nordiskt land med 10 miljoner invånare, varav 6miljoner av dom är inbreed trångsynta stackare som hellre ser på idol än BBC News.

    Aja låt SverigeDemokraterna komma till tal, gud va komiskt det skulle bli när dom blir bevisade fel i varje ämne dom tar up…..

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Okt 20, 2009 @ 09:00:16

      Jag beklagar då att kebab också föll bort. Men vi kan inte ta ifrån dom att turkarna i vart fall introducerade kebaben. Kolla här. Men dina kebab-kunskaper kanske överstiger mina, vilket dock inte utgör bevis för att islam är välgörande för Sverige.

      Vad är det som är fel i vad SD gick ut med? Specificera. Du hävdar att du lätt överbevisar SD men du är väldigt flummig. Var specifik. Du får gärna utgå från vad jag skrivit.
      Och du, kan du ange vad positivt islam har tillfört vårt samhälle? Du får gärna rada upp det negativa du kommer på också. Din egen lista.

      Svara

  15. Josef Boberg
    Okt 20, 2009 @ 08:02:26

    Undrar hur det blir i mitt kära fosterland Sverige – ifall många nya partier kommer in i Riksdagen efter valet 2010 = ValSamverkan blir en realitet.

    Kan det då måhända bli så att den förödande ca 30-årade BlockPolitiken = BlockeringsPolitiken då får stryka på foten – till förmån för Dynamisk = VerklighetsBaserad politik i Riksdagen (= slut på främlingshysterin också, kanske… 💡 ) – undrar Josef

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Okt 20, 2009 @ 08:13:21

      Vad jag fokuserar på och även Jimmy i sin artikel är ISLAM! Inte invandrare i övrigt. För vi en ärlig debatt så lär det leda till något positivt.

      Svara

Kommentera

