Häxjakt!

Jesus first stone

Nackas Folkpartistiske kommunalråd Åke Blomqvist köpte sex. Skulle det vara sensationellt? Han verkar skilja sig främst genom att han åkte dit!

Jesus sade ”Den som är utan skuld, kastar den första stenen!” Hur många av stenkastarna är utan skuld? Inte särskilt många tror jag.  Jag skulle säga en minoritet! Inte jag heller! Så jag avhåller mig från att kasta! Frågan är om man ens bör kasta om man är utan skuld!

Hur många kastade för syns skull, för att verka präktiga, att de minsann aldrig skulle komma på tanken att göra något så moraliskt förkastligt! Den som inte kastar, eller tvekar kanske själv hyser moraliskt förkastliga tankar, eller har skelett gömda i garderoben? Så då är det lätt att man tar i lite extra när man kastar.

Vad ondskefullt har han gjort? Visst ja, han bröt mot lagen. Det var inte precis en våldtäkt, hon var prostituerad.  Inge duvunge. En 67-årig man ville ha gruppsex med en 17-årig prostituerad. Big deal!

Eftersom hon inte var 18 så var hon ”underårig”. Borde han begärt leg? Är det kutym? Hade det gjort någon skillnad, för det var ju ändå ett brott. Två krävs för brott, men bara en är kriminell, mannen. Kvinnan som bjuder ut sig går alltid fri. Är juridisk rätt alltid moralisk rätt. I helvete, säger jag! Och så tänker säkert många andra också.

I vanlig ordning beskrivs de prostituerade som värnlösa offer och männen som hämningslösa bestar!

En massa stenkastare har nu tvingat honom att avgå. Undrar hur många av dom som inte är utan skuld? Lätt räknade tror jag.

Jag ger inte ett skit för sexköpslagen! Ett skämt! Inte för häxjakten heller.

Sexköpslagen!

SVD Politiker försökte köpa sex – avgår DN Sexdömd politikers efterträdare har stora skulder   Sexfällda politikern avgår AB Flickan: ”Det gjorde fruktansvärt ont” Toppolitiker arrangerade gruppsex med minderårig Företagschefen ordnade gruppsexträffarna ”Vi har krävt att Åke ska avgå” Även ersättaren tvingas avgå Företagschefen ordnade gruppsexträffarna EXP Sexpolitikerns ersättare tvingas avgå

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. h
    Nov 12, 2009 @ 11:40:11

    Är det helt orimligt att tycka att politiker ska hålla sig inom lagens gränser?? Man får väl säga vad man vill om sexköpslagen, MEN så länge det är olagligt att betala småglin för sex får torsk-Åke helt enkelt behålla korven i byxorna!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 12, 2009 @ 13:39:08

      Jovisst henkee! Det är OK att tillämpa lagarna. Säger bara att han är mänsklig. Vi drivs dessvärre bl a av vår sexualdrift, inte av Svea Rikes Lag. Jag reagerade mot hyckleriet, för han gjorde väl inte mycket mer än vad de flesta gjort eller önskar att dom hade gjort. 17 eller 18, ”big deal!” Det är min inställning.

      Sexuellt umgänge är väl ett större trauma för en 18-årig oskuld än en 17-årig prostituerad! Jag vill inte smutskasta flickan, bara peka på väsentliga fakta.

      Svara

  2. Allah
    Nov 11, 2009 @ 21:44:10

    Ursäkta mitt ordval MEn vilken överlägsen liten fitta

    haha Försöka behandla Betner som ett litet barn. En av de få i landet med hjärna, och mod att använda den.

    Håller med Betner fullständigt.

    Svara

Kommentera

