Rinkeby-islamisterna stenade kvinna!

Vi skall givetvis inte låtsas om att det saknas koppling till Sverige. Ett antal jihadister har värvats från Rinkeby till de extrema Al Shabab islamisterna i Somalia, varav några av dom stupat i striderna. Dessutom är en av Al Shabaabs ledare i Somalia svensk.

Vidare försöker Al Shabaab hindra ungdomar från att delta i alkoholfria fester i Rinkeby! Ett 40-tal män ställer sig utanför discot och hindrar unga tjejer från att gå in! Det är haram (orent). Det har pågått i fem (5) år!!!

I tisdags stenades återigen en 20-årig kvinna! För att ha haft sexuellt umgänge utanför äktenskapet. Sen har vi ju en som skall till att föda barn, varefter även hon skall stenas!

Den som påstår att stening inte föreskrivs i Koranen är inte sanningsenlig! Den som vet något, vet att sex av haditherna är kanoniska och således jätteviktiga inom islam! Haditherna (sunna) är grunden för tolkning av koranen. Sahih Muslim som jag syftar på är den näst viktigaste hadithen!

Koranen återger endast guds ord som Muhammed fått i uppenbarelser. Allt världsligt Muhammed upplevt återges i haditherna. Koranen uppmanar alla att följa Muhammeds exempel som bl a innebär stening! Så det är helt fel att påstå att stening skulle vara något fundamentalistiskt påfund!

”Utan hadithstudier blir en muslims kunskap om tron ofullständig och en icke-muslim kan inte få en korrekt bild av Islams tro, dess andliga, moraliska, juridiska och kulturella principer.”

Själva Koranen föreskriver piskning för äktenskapsbrott. Men samtidigt föreskriver Muhammed stening och honom skall vi lyda! Så båda är rätt! Bara det att dom flesta inte verkar vilja låtsas om detta, pga att det är en het potatis! Oärlighet!

Vad islam föreskriver beträffande ett visst ”brott” kan endast avgöras genom studier av Koranen och haditherna!  Det kan inte avgöras utan hänvisning till dessa skrifter! För de är lagarna Allah föreskrivit!

Extremisthot mot Rinkeby

SVD

i Wajid Kvinna stenad till döds i Somalia

Man stenad för sex utanför äktenskapet

Mördare stenad i Somalia

i Kismayo Kvinna stenad till döds i Somalia

DN

”Vi måste våga ifrågasätta den religiösa extremismen”

Personer i Rinkeby hotas av al-Shabab

Avrättad somaliska var bara 13 år

AB

Stenas till döds – efter förlossningen

Stenad flicka bad för sitt liv

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. profanum_vulgus
    Dec 03, 2009 @ 12:54:46

    Vad är demokrati då?
    Muslimerna vill väl inte ha demokrati, det är ju det du sagt innan.

    Svara

  2. profanum_vulgus
    Dec 03, 2009 @ 09:48:25

    Vad är det för religion som ockuperar och förtrycker andra folk? Vilken religion är det som bombar barnsjukhus och mördar miljontals människor för olja?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 03, 2009 @ 10:01:21

      Civila dör i krig, olyckor händer och misstag sker. Om ni kunde ha fred i era länder skulle ni slippa skiten. Betr. oljan, där håller jag med dig. Det är cyniskt. Vi bör göra oss oberoende av oljan. Men då skulle arabländerna svälta ihjäl! Utan olja är ni ännu fattigare!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Dec 03, 2009 @ 10:09:36

        Jo, men aldrig annars i den omfattning som de gör när USA och deras knähundar för krig. Det är inga olyckor utan en medveten taktik.

        Jag har fred i mitt land, men mitt land bedriver krig i andras länder vilket gör att folken där far så illa att de kan tänka sig att lämna sina länder.
        Jag är såklart svensk sedan många generationer, den enda främmande inblandning i min släkt jag hittat är holländskt blod på 1600-talet. Kanske är det därför jag är så intellektuellt högstående i förhållande till dig.

        Det är väl ganska enkelt val att välja fattigdom före bomber. Dessutom fördelas ju oljepengarna inget vidare.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 03, 2009 @ 12:08:01

          Hur tror du att Geert Wilders skulle reagera ifall han fick veta att han har en möjligt släkting som tillhör tokvänstern?

          Tänk ifall arabländerna inte hade haft oljan? Saudiaraberna skulle fortfarande leva i tält! Övriga oljeländer också! Jag är emot att vi stödjer dessa länder med vår oljeförbrukning.

          Du kommer aldrig i från att islam inte har ett enda land med demokrati , yttrandefrihet och jämlikhet. Så det duger inte med att ständigt skylla på alla andra!

          Svara

  3. Admin
    Dec 02, 2009 @ 22:11:13

    Läste dåruppe något om piskning i koranen…står inte det i Bibeln under avsnittet Tim Något i stil med att kvinna ska infinna sig i det mannen säger och att kvinnan ska ta lärdom av mannen men hon ska aldrig få chans att undervisa själv..Ganska paradoxalt att vi har kvinnliga präter i Sverige då eller! Låt mig påminnna också att tand för tand och öga för öga kommer ifrån bibeln samt massa annat smörja..men jag fördömmer ingen

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 03, 2009 @ 06:30:36

      Det viktigaste för alla kristna är Nya Testamentet. Det du nämner står nog i Gamla Testamentet, som i praktiken är obsolet (används inte längre). NT (Kristus) är hela poängen med Kristendomen.

      Skall tilläggas att Koranen bygger väsentligen på Judendomen och Kristendomen. Dessa var dock inte skrivna på arabiska, det enda språk Muhammed kunde, så han fick hålla till godo med vad han hört, så han missuppfattade en hel del av dessa religioner.

      Stening är hämtat från Judendomen. När en judinna begått äktenskapsbrott frågade han judiska skriftlärda vilket straff som föreskrevs. Straffet var stening enligt lagen, men detta tillämpades inte. Den skriftlärde undvek att tala om detta men Muhammed fick reda på lagen och dömde henne då till stening. Det är hämtat från judarna, som alltså inte tillämpade det. Säkert är mycket annat också hämtat från judendom och kristendom.

      Betr. kvinnliga präster så är det nog så att de enligt NT ej får predika. Men dels är det inte bekymmer för vanligt folk, dels har samhället ändå tvingat igenom att dom får predika. Vårt fina samhälle har satt jämlikheten före bibeln!
      Det samhället vill jag värna om!
      Skillnaden är att Koranens regler är viktiga än idag, vilket inte GT:s barbariska regler är.

      Sen när det kommer till kritan så bryr jag mig främst om i vilken mån religionen fungerar med moderna människor. Islam har visat sig fungera väldigt dåligt! Medan judendom och kristendom har skapat demorkatiska välmående samhällen med yttrandefrihet och jämlikhet! Inte ett enda sådant muslimskt land finns! Nästan alla flyktingar kommer från muslimska länder. Ett kvitto på misslyckande!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Dec 03, 2009 @ 08:26:37

        Sluta ljuga. Jesus säger helt klart och tydligt massor av gånger (I NT) att lagen gäller och inget får ändras i lagen. De kristna försöker dölja detta budskap om terror, diktatur, folkmord och slaveri men de vet allihop vad de tror.

        Muhammed trodde nog t.o.m. att han var kristen i flera år efter sin resa till Jerusalem. Men den judiska lagen var nog inte direkt okänd för någon och han hade ju aldrig långt till någon som kunde översätta. Det är därför de lagregler som ges är så lika de kristna och judiska, eller ja identiska i princip.

        Stening användes frekvent av judarna på den tiden, men de hade ju ingen stat så därför fick de utföra avrättningarna utanför rättsordningen.
        Den skillnad Muhammed införde (pga att han tyckte att judarna hade en orättvis lag) var att det krävdes vittnen till otrohetsbrottet, hos judar och kristna räckte det med mannens ord.

        Kvinnliga präster är lika otänkbart för en kristen som kvinnliga Imamer eller Rabbiner för andra troende.
        Så fort de kristna får möjlighet kommer de avskaffa detta, precis som de kommer införa mose lag när de blir många nog.

        Har judendomen skapat något demokratiskt samhälle??? Är det dessutom inte just brist på kristendom som lett till demokratin, så länge kristna hade makt så blev det ju inget av den saken.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 03, 2009 @ 08:41:26

          Du har fortfarande inte fattat:
          Islam förtrycker t o m sitt eget folk! Det gör inte kristna eller judar! Vi har facit! vad som hände för 2000 år sedan är historia. Jag dömer efter vad som händer idag! Vad är det för religion som stenar kvinnor år 2009???
          Vi får aldrig låta en sådan religion få majoritet i vårt land!

          Svara

  4. Trackback: Allahu Akbar » Lite sten har ingen dött av, eller?
  5. Lennart Persson
    Nov 18, 2009 @ 19:05:47

    Här kan man läsa lite om vad som sagts om stening i Haditherna (det finns mera, man gillade verkligen steningskonceptet på den gamla ”goda” tiden):

    ”‘Ubada b. as-Samit reported that whenever Allah’s Apostle (may peace be upon him) received revelation, he felt its rigour and the complexion of his face changed. One day revelation descended upon him, he felt the same rigour. When it was over and he felt relief, he said: Take from me. Verily Allah has ordained a way for them (the women who commit fornication),: (When) a married man (commits adultery) with a married woman, and an unmarried male with an unmarried woman, then in case of married (persons) there is (a punishment) of one hundred lashes and then stoning (to death). And in case of unmarried persons, (the punishment) is one hundred lashes and exile for one year.”

    The Book Pertaining to Punishments Prescribed by Islam (Kitab Al-Hudud)
    http://www.guidedways.com/searchHadith.php

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 18, 2009 @ 21:00:35

      Tack för tipset! Hadithen är Sahih Muslim som är en av de sex kanoniska inom Sunni islam, såldedes väldigt viktig! Al Shabab stöder Al Qaida som är sunni. Så för Al Shabaab gäller Sahih Muslim definitivt. Jag tar bort kommentaren inom parantes: ”then in case of married there is of one hundred lashes and then stoning. Som jag ser det så kan det tolkas som att det räcker med att en är gift för att stening skall vara straffet.

      Att kvinnan haft samlag är bevisat genom att hon fick missfall! Därefter tror jag inte hon klarar sig. Återstår sen att bevisa att hon haft samlag med en gift man, men jag tror beviskravet där är mindre. Han verkar ha klarat sig från stening, så erkänner han (vilket han kanske gjorde) så anses kanske beviskravet uppfyllt.

      Ung. en tredjedel upp på denna sida står: ”And the punishment of the Rajam (stening) is to be inflicted to any married person (male & female), who commits illegal sexual intercourse, if the required evidence is available or there is conception or confession.”

      Svara

  6. Olbap
    Nov 18, 2009 @ 19:00:34

    …och samtidigt, i en annan mer politiskt korrekt del av stan så var det jättetyst från socialister/liberalers och invandrarlobbyisters håll….

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 18, 2009 @ 20:48:56

      Jo, dom väljer ju alltid att blunda när något händer som motsäger deras teser. Selektiv perseption! Så bygger man en falsk världsbild! Läs nästa inlägg om idiotiska vänstebloggare! Därmed inte sagt att alla vänsterbloggare är idiotiska. Jag har dock hittills inte träffat på någon som inte är det. Utesluter inte att det finns dock. Kanske ett fåfängt hopp.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: