Invandrarna ökar utan invandring!

Utlänningar stärker vår utrikeshandel säger artikelförfattarna i SVD. Men även utan fortsatt invandring kommer invandrarna att öka! Både i absoluta tal och i andel av befolkningen, pga högre nativitet! Så invandring behövs inte alls av handelsskäl. Dessa har svenskan såväl som hemspråket! Och lär ha tillräckliga kulturella kunskaper för att fylla handelsuppgiften!

I Sverige finns redan runt en halv miljon muslimer. Räcker inte det för handeln med muslimska länder? I så fall behöver vi ändå inte oroa oss, för dom kommer att öka.

The Telegraph skriver att idag är 5 % av EU muslimskt. År 2050 är 20 % muslimer och så lär det fortsätta!

Ett exempel: Det var en gång ett kristet land. Krig i omvärlden gjorde att landet tog emot massor med flyktingar. Dessa förökade sig dock mycket snabbare än den kristna befolkningen, så nu är landet muslimskt. Landet heter Libanon och var kristet så sent som på 60-talet! Flyktingarna kom från Palestina. Och det finns fler exempel.

(Här en video om Libanons omvandling. Börja vid 02:20)

 

Idag är 5 % av Sverige muslimskt. Hur är det år 2050?

Jag och många med mig inser att utan ökad nativitet så minskar Sveriges befolkning. Befolkningen kan öka eller behållas oförändrad genom ökade födelsetal, t ex genom ekonomiska incitament till barnfamiljer. Men måste Sveriges befolkning öka? Räcker det inte med en oförändrad befolkning?

En invandring från icke muslimska länder skulle uppfylla våra behov utan att vi för den skull blir en muslimsk stat i framtiden! Dom stora industrinationerna, våra stora handelspartners, är inte muslimska länder! Alltså behöver vi inte fler muslimska ”representanter”!

Kina kommer att få en enorm betydelse för handeln i framtiden, så fler kineser kommer vi att behöva! De är klart underrepresenterade här. Asiaterna är dessutom kända för att vara ambitiösa och hårt arbetande människor.

 

SVD:

Invandring smörjer ekonomin

The Telegraph: Muslim Europe

The Telegraph: Mohammed is most popular boy’s name in four biggest Dutch cities

23 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Nordväst
    Mar 31, 2010 @ 09:29:34

    Varför gör inte miljöpartiet gemensam sak med SD?

    SD är EMOT vidrig halalslakt, FÖR att stoppa dräneringen av statskassan via icke-västlig invandring, och FÖR utökad forskning, som i slutändan är det avgörande för miljön. Svaret är att miljöpartisterna tyvärr är ”muppiga” – de har insett miljöproblemet, men inte omfattningen eller lösningarna. Kortsynthet som annars, alltså.

    Den som tror att världsmiljön under detta århundrade kan räddas av någon annan huvudaktör än Väst/Japan är rätt så… pantad.

    Svara

  2. Nordväst
    Mar 31, 2010 @ 09:26:25

    Å sidan av, om ni vill uppmärksamma medialt inbäddade stackare om det vanskliga med det som har hänt, säg bara följande:

    ”Hur hade det sett ut idag ifall om vi BARA hade släppt in folk från fullt utvecklade I-länder på nivå med oss – d.v.s. andra västerlänningar, japaner, taiwaneser och sydkoreaner?”

    Hade vi haft ett Rosengård och ett Rinkeby då? Hade vi haft en samhällelig nednötning? NEJ! Det beror bl.a. på att de moderniserade I-länderna (i alla fall Väst och Japan) odlar förståelse för varandra; svenskar gifta med japaner uppvisar stort intresse för japansk historia och kultur, medan deras japanska makar/makor tycker det är helfestligt att klä ut sig till viking i plasthjälm, och har ett intresse för Europa och dess kulturer.

    Muslimer har inte detta. De är, i denna jämförelse, enbart parasitära.

    Svara

  3. Nordväst
    Mar 31, 2010 @ 09:22:02

    Dessutom är den enda egentliga rasismen av någon betydelse i vårt land den MOT SVENSKAR. Vi blir hatade av de vi nerövst försöker acceptera som jämlikar av medias multikulti-trams, och föraktade av de vi gödslar med skattepengar. Jag hade hellre gödslat dem om de hade varit kvar i sina hemländer, så att de hade utvecklats.

    Det är uppenbart att även om Sverige förblir rikt i framtiden så kommer svenskarna att avsky U-landsbistånd, eftersom de fick uppleva det värsta som kunde komma därifrån, i Sverige. En sorglig skada efter decennier av att vara ledande humana nation, men klart förståelig efter tragedin i dag…

    Svara

    • frnkopplad
      Jan 02, 2012 @ 08:53:22

      Håller med dig- kan du inte skriva till Magnus Bretner och be honom skriva en sketch där han ironiserar över muslimers avsaknad av såväl humor som intresse för den svenska kulturen? Jag tänker mig en manlig troende muslim som träffar en svensk tjej som försöker få honom att intressera sig för hennes släkt och vad som händer på fester och så tvärtom, när hon gör det. Fast det blir ju ingen rolig sketch å andra sidan. För att ngt ska kunna vara roligt förutsätts det ju att det finns de som känner igen sig i situationen. Alla tycks känna igen sig i hur dumma nazister skriver hotbrev och det är komiskt, det håller jag med om. Men å andra sidan är det ju tragiskt att vi accepterat att muslimer är så fundamentalt hjärntvättade att vi inte ens kan skratta åt deras misslyckande att anpassa sig till andra kulturer.

      Jag har alltid avskytt islam som pesten självt. Inte pga att jag av intresse läst koranen utan pga att alla andra religioner lämnat mig ifred. Jag är ateist och jag ska ha rätt att fullständigt ge faan i att behöva bli påprackad religiöst skit. Muslimer sätter sig i knät och kräver att få sitta där. Nästa gång en jävla hucklekvinna sätter sig i mitt knä pga att det står en hund bredvid och påandra sidan män som hon inte heller vill vara nära, ger jag faan kärringen en käftsmäll! Gör en sketch om det- Bretner! Jag lovar att DEN situationen skulle många (åtminstone kvinnor) känna igen sig i!

      Svara

  4. Nordväst
    Mar 31, 2010 @ 09:19:08

    För övrigt är fallet Libanon inte helt hopplöst – det bor långt fler (maronitiskt kristna) libaneser i främst Brasilien än det gör i Libanon – anledningen till feniciernas ”avkristnande” på hemmaplan är inte HELT hemsk; de har helt enkelt tappat mark p.g.a. utvandringen. Men det är ändå för j-igt.

    Kvalitet före kvantitet, även om Väst behöver fler västerlänningar när resten av världen drog ifrån så skamlöst i demografin (delvis de västerländska imperiernas fel). Dessutom: Muslim inte bra för miljön!

    Svara

  5. Nordväst
    Mar 31, 2010 @ 09:15:01

    Vi behöver inte fler icke-västerlänningar! Sparka ut närapå alla muslimer och afrikaner, men gör det värdigt och med hjälp i sina nya/gamla hemländer så att de kan etablera sig. Därefter kan vi avskriva islamiseringen och ta itu med vår egen nativitet.

    Den lär ändå lösas på sikt om alla främlingar försvinner från landet, eftersom samhället går mot en mer traditionell uppläggning som reaktion på radikaliseringen á la 1968, gemenskapens sammanbrott, ungdomarnas vilsenhet m.m. Om inte annat kommer befolkningen vända uppåt igen då familjer med traditionella värden föder fler barn, som på så sätt blir fler än familjer med överliberala värden.

    Repatriering och framtiden är vår igen. De enda icke-västerlänningar som jag kan tänka mig in i landet är japaner, därför att de redan är förvästrade, och på samma nivå (demografiskt och modernt) som vi.

    Norden åt nordborna!

    Svara

  6. om tex barnen
    Dec 22, 2009 @ 21:39:22

    Någon invandrare sa- svenskar? ja de är lättlurade…

    Att ge bort sitt land. Mot vad? En kultur som innehåller förtryck. Tex omskärelse av barn…det är botten på civilisation- grova övergrepp – ett utslag av en sjuk och förlagd kultur.

    /sorgligt

    Svara

  7. Demokratibloggen
    Nov 23, 2009 @ 19:28:49

    Islam är det största hotet på jorden. Muslimer som inte är radikala kommer alltmer att tvingas in i radikalism. Islam är heller ingen religion i teologisk bemärkelse. Det är en ideologi för att ta över världen och utrota både kristna och judar.

    Se inlägget om nazism och islam

    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13140295

    Svara

  8. Lars-Erik
    Nov 23, 2009 @ 14:54:53

    Den som föds i Sverige är inte invandrare.

    Libanon har aldrig varit ett kristet land. Libanon har i alla tider varit ett mångkulturellt land.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 23, 2009 @ 15:30:01

      Du vet inte vad du pratar om! För 50 år sedan var det kristet.

      Svara

    • Martin
      Nov 23, 2009 @ 16:55:17

      Skitsnack! Realiteten ar att Sverige idag har tiotusentals tredje generations utlanningar – barn vars FORALDRAR foddes i sverige och som ANDA star utanfor det svenska samhallet. Att de rent tekniskt ar lika svenska som Kalles Kaviar ar irrelevant – de ar utlanningar, svenskt pass eller inte.

      Svara

    • frnkopplad
      Jan 04, 2012 @ 18:48:50

      Ursäkta? Det finns gott om adopterade barn som INTE är födda här,men som vuxit upp i en vanlig svensk familj. DE är mer svenska än några första, andra, tredje eller triljonte ”svenskfödda” barn om de växer upp i en familj där inte svenska traditioner är befästa. Rinkeby kommer aldrig bli svenskt. Rosengård kommer aldrig bli svenskt. Dessa är bara en försmak av hur alla förorter kommer att se ut om något decennium om islamiseringen fortgår som nu.

      Svara

      • frnkopplad
        Jan 04, 2012 @ 18:51:51

        Hmm-ibland hamnar kommentarerna på fel ställe. Min replik var menad till ”Lars-Eriks” kommentar att de som föds i sverige är svenska.

        Svara

      • KLARTEXTEN!
        Jan 11, 2012 @ 02:09:41

        Sant, kultur och religion är mycket viktigare än ras!

        Svara

  9. Arni H.
    Nov 23, 2009 @ 14:30:47

    För det första så bör ju befolkningen i Sverige öka för att vi ska kunna täcka våra kostnader och få större handelsutbyte och fler företag i landet.

    Du beskriver Kina som om handeln med Kina i sig kommer att öka – men snart kommer handeln med Kina (specifikt) att minska, även om handeln med kinesiska företag kommer att öka. Detta beror på att Kinesiska företag flyttar till låglöneländer. Kina är idag mycket dyrt att etablera sig i, och därför tittar man på andra marknader. Främst är det Afrika där en stor muslimsk majoritet finns. De kinesiska företagens etablering och den kinesiska statens etablering där gör att vi kommer att ha kortare väg till de kinesiska varorna i framtiden – men med afrikanska arbetare.

    Sen undrar jag vad som är så hemskt med 20% muslimer? Vem bryr sig? Muslimer i sig är inte ett problem – muslimer handlar en hel del. Islamister är ett stort problem för vissa platser på Jorden, men de utgör ett större problem för muslimerna.

    Nativiteten sjunker självklart även inom de muslimska grupperna när de bosätter sig i västvärlden. Det tar någon generation, men så är det när människor får det bättre ställt – oavsett religion.

    Svara

    • Frida
      Nov 23, 2009 @ 15:09:41

      fler mäniskor betyder väl inte tvunget välstånd! Det är kvalitet som gäller och inte kvantitet. Dessutom är jordens överbefolkning det största milöhotet överhuvudtaget

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 23, 2009 @ 15:48:17

      Vi kan öka befolkningen genom att förbättra för barnfamiljer, det ger effekt! Ifall det inte funkar så kan vi ta in invandrare från icke muslimska länder! Fler muslimer behöver vi absolut inte, särskilt inte för vårt handelsutbyte. En halv miljon räcker och blir över! Vår nativitet är idag 1,91, ganska nära 2,11 (status Quo), så det behövs endast en liten nettoinvandring (5-10.000 per år) för att upprätthålla oförändrad befolkning. Jag vill minnas att nettoinvandringen idag är runt 50.000 per år. SCB kalkylerar i sin långtidsprognos med en nettoinvandring på 20.000 per år vilket ger en ökande befolkning. Så nettoinvandringen kan helt klart sänkas till max 5-10.000 per år för en oförändrad befolkning!
      I vilket fall som helst så kommer handeln med Kinesiska företag att öka! Det är poängen!

      Problemet med muslimerna är att islamisterna har rätt! Islamisterna är dom som gör den korrekta (enda) tolkningen av Koranen. Moderata muslimer tillämpar inte ens koranen! Därför leder ökad kunskap om Koranen till att islamisterna stärks. Och intresset för koranstudier har ökat! Det är uppenbart att du saknar elementära kunskaper om islam!

      Sen öppna ögonen: 90 % av alla flyktingar flyr från muslimska länder och inget muslimskt land har demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet! Det är uppenbart att det är islam som skapar krig och oroligheter i dessa länder. Sen flyr dom hit och tar med sig religionen, och därmed grundproblemet. Sen när muslimerna är i majoritet här lär vi få samma problem!

      En seriös tidning som The Telegraph förutspår att muslimerna fyrdubblas på 40 år! Det tyder klart på att nativiteten inte sjunker jättemycket. Allt över 2,11 leder till att dom ökar i absoluta tal. Under det lär dom aldrig komma. Idag är deras nativitet över 3. Du vet inte hur muslimernas nativitet förändras här. Vi kan bara gissa!

      Svara

  10. Olle
    Nov 23, 2009 @ 12:58:47

    Artikeln i SvD. Jag kan hålla med om att invandringen ökar importen när invandrare köper importerad mat och kläder här, men det är ju ingen fördel för Sverige. Det är klart att ett exportföretag kan ha användning för en invandrad nyckelperson som kan sitt hemland, men det är ju ingen brist på utlänningar i Sverige. Att ännu större invandring till Sverige (idag 100 000 personer per år http://migrationsverket.se/pdffiler/statistik/halvar/tab3_oversikt.pdf ) automatiskt skulle öka exporten är ren nonsens. Det skulle vara i ett land som Japan, som aldrig har haft någon större invandring, de kanske skulle ha nytta av några fler duktiga personer som kan affärskulturen i andra länder. Men att det flyttar ytterligare en analfabet från somalias landsbygd till Sverige ökar inte exporten.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 23, 2009 @ 14:02:01

      Fler Kineser och japaner ja! Vårt främsta behov blir nog av kineser i framtiden. Kina växer ju industriellt så det knakar! Men inte fler muslimer när vi nu redan har en halv miljon, räcker och blir över för vår muslimska handel! Såvida vi inte pratar vapenhandel.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: