11-åring våldtagen av flykting.

En 26-årig papperslös flykting som fått avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd, fick gömma sig hemma hos en Stockholms-kvinna och hennes dotter. Han tackade för frikostigheten med att ligga med hennes 11-åriga dotter vid ett par tillfällen. När mamman upptäckte detta slängde hon ut honom. Otack är världens lön!

Huruvida det även fanns ett stänk av svartsjuka förtäljer inte historien.

Pliktskyldigast polisanmälde hon mannen efteråt, men då var det ju så dags. Nu har han väl hittat en annan lika generös familj att bo hos.

Och snacka om puckad människa! Först kasta ut honom och därefter polisanmäla honom!

Våldtäkt, ett urvattnat ord!

Skall tilläggas att flickan hade sex frivilligt,  men att det var våldtäkt i lagens mening. Personligen anser jag det löjligt att missbruka ett ord på det viset.  Självklart skall våldtäkt endast vara täkt med våld! Utan våld – ingen våldtäkt!

Behåll straffet men ge brottet en korrekt benämning! Annars urvattnas språket. Det leder bara till förvirring! Vad kallas det när man verkligen våldtar en minderårig? Problem va!

Varför inte kalla barnmisshandel för mord? Det är en gåta hur denna dumhet kunnat vandra hela vägen till lag. Det ger anledning till oro faktiskt.  Dumheten är rätt högljudd i det här landet!

11-åring våldtagen i hemmet

11-åring våldtagen i hemmet

Advertisements

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Nülle
    Aug 29, 2010 @ 16:58:10

    Instämmer helt i detta med missledande nya benämningar på gamla brott. De utgör i sig en våldtäkt på själva språket och leder bara till förvirring.

    Vem vet, kanske är det delvis avsiktligt? Det förhindrar ju ganska effektivt oliktänkande att bilda sig en klar uppfattning om vad gällande lagar och rättspraxis egentligen innebär.

    (Jag är f.ö. inte ens bekväm med nyspråket ”våldtäkt MOT barn” istället för det gamla ”AV barn” eller ”PÅ barn”, alternativt barnvåldtäkt. Heter det även ”stöld MOT”, ”misshandel MOT” etc.?)

    Svara

  2. Sture
    Nov 28, 2009 @ 17:24:43

    Ja, så kan det gå när man hyser illegala invandrare. Synd bara att flickan ska bli lidande för föräldrarnas klanlojalitet (om de är från samma land) eller självdestruktiva tolerans (om de är svenskar).

    Kanske är det dags att kriminalisera medhjälp till illegalt uppehälle i landet?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 28, 2009 @ 17:53:01

      Är helt övertygad om att kvinnan är svensk. Bara dom är naiva nog att lämna sin flicka ensamt med en okänd man!

      Svara

  3. Alex
    Nov 27, 2009 @ 21:16:03

    Samma sak med mordbrand, inte fasen dör det någon varje gång ett hus brinner ner…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 27, 2009 @ 21:40:23

      Sant! Men det är i vart fall en brottsrubricering man använt länge med samma innebörd. Det kan inte sägas om våldtäkt.

      Svara

  4. Pappan
    Nov 27, 2009 @ 18:47:07

    Stämmer. ”otukt med barn” är den korrekta juridiska beteckningen för detta brott. Men nu har vi ju även fått det omvända problemet: när minderåriga pojkar förgriper sig på och rentav våldtar vuxna kvinnor. vad skall vi kalla det? och vad skall vi GÖRA ÅT det??

    Pappan

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 27, 2009 @ 21:46:23

      Jag tycker att generellt ändrar man inte brottsrubricering för brott begångna av eller mot barn. Man ändrar straffet bara. Så undviker man förvirring. Kan möjligen rubricera det som ringa/grovt.

      Vad man skall göra åt det? Vete gudarna! Det är rimligen ett sällsynt fenomen, att barn våldtar vuxna.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: