Kvinnoförtyck naturlig del av islam!

Märkligt att man fortfarande tjötar om motsättningen mellan moderata och fundamentalistiska islam! Jag ber att få påminna om att det endast finns en Koran!

Denna Koran är guds egna ord, förmedlade av Muhammed. I denna bok står klart och tydligt att kvinnan är underordnad mannen och mannen skall slå henne (Koranen sura 4:34)! Det har aldrig existerat något islam där kvinnan är likställd med mannen! Kommer heller aldrig att finnas!

Den som hävdar annat vet inget om Koranen!

Så här enkelt är det. Fundamentalisterna har rätt, även om vi alla önskade att moderata muslimer hade rätt! Följaktligen ligger det i sakens natur att fundamentalisterna tenderar att vinna över moderaterna, särskilt i tider med ökad religiositet (mer Koranstudier).

Talibanerna kan såklart sin Koran bättre än dom flesta! Dom drivs av just religionen!

Jag tror det vore bra att man antingen undersöker detta på egen hand eller sluta ljuga om att det finns ett ”könsjämlikt” islam! Islam är Koranen! Vad som står där får inte ifrågasättas av någon människa! Vem kan ifrågasätta guds ord? Punkt slut!

Ibland är sanningen ett beskt piller!

SVD Kortlivad kamp för afghanskor
”Talibanernas tryck ökar”
DN Demonstrationer på Teherans gator
Advertisements

49 kommentarer (+lägga till din?)

  1. FUCK SD
    Mar 30, 2010 @ 22:48:16

    HA AHA HA AHAHHAHA VILKA TÖNTAR SD SUPPORTERS E SOM BARA E KAXIGA PÅ NÄTET

    Svara

  2. KLARTEXTEN!
    Dec 08, 2009 @ 16:22:44

    Profanum_Vulgus: Alla kommentarer om flyktingströmmar skall du göra under inlägget ”Sverige blir muslimskt”. Dom hör hemma där! Lägg dom under rätt inlägg fortsättningsvis! Jag har flyttat din senaste komentar dit. Detta inlägg handlar om kvinnoförtryck!

    Svara

  3. Liba
    Dec 08, 2009 @ 15:08:14

    Till Klartexten: nu ska jag inte förespråka vad som borde göras med profanum_vulgus inlägg, som är ute för att vilseleda, irritera och med stupida inlägg trötta ut. Han är redan avstängd från diskussion på en annan blogg. Hans inlägg slussas på en spec. fil (papperskorgen)för att inte störa seriös debatt. Han kommer att hålla på med babbel i all evighet.
    Ursäkta, om jag kommer med detta förslag.

    Svara

    • profanum_vulgus
      Dec 08, 2009 @ 15:16:26

      Du är ursäktad, bättre beröm kan man inte få. Nu är det ju förvisso bottenskrapet av intellektuella brister som vill tysta mig. Men generellt är det väldigt fint beröm när åsiktsmotståndare anser att man måste tystas för att de inte klarar debatten.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 08, 2009 @ 15:26:44

      Jag accepterar inga lögner från honom. Han måste vara saklig och vi måste strukturera debatten. Sen inga upprepningar av saker som redan överbevisats. Sen lär han få än större problem.

      Svara

  4. Sven Johansson
    Dec 08, 2009 @ 11:32:41

    Gårdagens inslag på Kalla Fakta, om Alia Khalifa och hennes problem att kombinera islamistisk niqab och studier till barnskötareAlia Khalifa, borde innehållit frågor som:

    • Måste en kvinna lyda sin man?

    • Får en man slå sin fru om hon inte lyder?

    • Anser du att islamisk sharialagstiftning bör införas i hela eller delar av Sverige?

    • Vad anser du om Muhammeds uttalande om att världsfred är omöjlig innan muslimerna utrotat judarna.

    • Kan en kvinna bli våldtagen inom äktenskapet?

    • Skall religiös lag vara överordnad sekulär lagstiftning?

    • Borde ett kvinnligt vittnesmål i domstol väga hälften mot en mans?

    • Gäller religionsfrihet även muslimer?

    Det finns en mängd viktiga frågor som journalister inte ställer. Om orsaken är okunskap eller inte låter jag vara osagt. Men om man värnar vårt västerländska fria samhälle, med värdegrunden om alla människors lika värde och närmast total jämställdhet mellan könen, då är det dags att visa det i ord och handling.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 08, 2009 @ 13:44:39

      Journalisterna gör allt för att dölja att problemen bottnar i Koranen. Man vill förespegla att fundamentalisterna överdriver när dom i själva verket gör den enda naturliga tolkningen av Koranen!

      Journalisterna undviker känsliga frågeställningar för att man vet att annars skulle kritiken mot själva islam öka. Det vill man till varje pris undvika. Istället ägnar man sig åt att vilseleda allmänheten. Journalisterna är allmänt okunniga om islam anser jag. Detsamma gäller så gott som alla kristna som försvarar islam.

      Det finns goda skäl till kritik av islam, eftersom vi dagligen läser om problem orsakat i islams namn. Utan att känna Koranen. Däremot måste du kunna Koranen för att försvara islam. Du måste ju förneka det uppenbara! Då måste du visa att Koranen inte alls föreskriver våld, förtryck etc.

      Svara

  5. Liba
    Dec 08, 2009 @ 11:20:12

    Profanum_vulgus: Dina makalösa inlägg hittar jag i alla möjliga bloggar. Du försvarar medeltiden som islam stagnerade i. Ja, det har funnits även inom kristendomen, men den fundamentalismen kan kritiseras och bekämpas. Eftersom du kan inte och VILL INTE förstå att islam=förtryckande religion, talar du med andra ord att du förespråkar våld med religion som förtäcke. Möjligen kan även du ta till din sängkammare ett flickebarn eftersom Muhammed gjorde detta. Tack till alla, även till Klartexten, som ställer upp för försvarlösa kvinnor och barn förtryckta inom islam. Varför vill alla dessa ”starkars” muslimer komma till Sverige och andra demokratiska länder, när de hade det så bra där hemma, här känner de sig bara förtryckta och anlitar DO för orätvisor. Kan inte fega svenska politiker ställa upp för majoritet av svenska folket och i klartexten säga att det är svenska lagar som gäller här i landet och basta, kommer SD parti till riksdag nästa år. Jag funderar på att ge dem min röst.

    Svara

    • profanum_vulgus
      Dec 08, 2009 @ 12:12:21

      Jag försvarar inget av den sorten.

      Det har jag inget problem med att förstå. Problemet är väl snarare att ni inte kan förstå att kristendomen=förtryckande religion.

      Aisha var inget flickebarn, hon var 16 när hon trolovades med Muhammed och 19 när de giftes. Men möjligen gör du dina döttrar gravida eftersom Lot gjorde det.

      Tja kanske kommer muslimerna hit just för att de inte trivs med förtryck i sina hemländer. De flesta som kommer hit kommer väl dessutom från länder där kristna för krig?

      Svara

      • Johan
        Dec 08, 2009 @ 12:20:58

        Det är väl klart att kristendomen är en förtryckande religion. Alla religioner är mer eller mindre förtryckande, eftersom religion ser det som en dygd att tro istället för att söka kunskap.

        Svara

        • profanum_vulgus
          Dec 08, 2009 @ 12:43:37

          Precis. Sedan är då frågan om hotet mot vårt samhälle kommer från de 0,4% som är muslimer eller från de 10% som är kristna.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Dec 08, 2009 @ 13:57:28

            Du hävdar rena absurditeter! Antingen gör du siffran 0,4 % sannolik eller sluta tjata om den. Uppenbara obestyrkta lögner vill jag slippa! Vi vet att du ljuger om denna såväl som när Muhammed hade samlag med sitt barn till fru! Så jag litar inte mycket på något du säger. Du är uppenbarligen bara ute efter att ljuga och vilseleda.

          • profanum_vulgus
            Dec 08, 2009 @ 14:28:02

            Det är andelen av befolkningen som går i moskén.

            Men det spelar ju ingen roll om de skulle vara 5%, det är fortfarande en bråkdel av de kristna.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 08, 2009 @ 14:37:01

            Idag ja, men de förväntas öka till 20 % år 2050. Fördubbling vart 20:e år. Om vi har så här stora problem vid 5 %, hur är det inte vid 20 %?

          • KLARTEXTEN!
            Dec 08, 2009 @ 15:35:56

            Denna fråga hör hemma under ”Sverige blir muslimskt” så vi får fortsätta den debatten där!

      • KLARTEXTEN!
        Dec 08, 2009 @ 13:53:22

        Ifall du skall hävda att kristendomen är förtyckande så måste du visa
        1) att den skapar stora samhällsproblem
        2) att dessa är grundade i NT
        3) att de sanktioneras av kyrkan

        Muhammed hade samlag med Aisha när hon var 9 år! Eftersom du hävdar att du känner till islam, så måste jag dra slutsatsen att du medvetet ljuger! Som du vet nämns detta i haditherna. Självfallet nämns detta inte i Koranen eftersom endast guds ord står där! Muhammeds liv återges i haditherna, islams främsta urkunder bredvid Koranen. Exempel med Aishas egna ord:

        ”The Prophet consummated his marriage with me in my house when I was nine years old. Neither a camel nor a sheep was slaughtered on behalf of me.” Tabari IX:131

        ”Unexpectedly Allah’s Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.”Sahih Bukhari 5:58:234

        Narrated ‘Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that ‘Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death).” what you know of the Quran (by heart)’Sahih Bukhari 7:62:65

        ‘A’isha (Allah be pleased with her) reported that Allah’s Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old. Sahih Muslim 8:3311

        ”Aisha said, ”The Apostle of Allah married me when I was seven years old.” (The narrator Sulaiman said: ”Or six years.”). ”He had intercourse with me when I was 9 years old.” Abu-Dawud 2:2116

        Listan kan göras lång! Här finns fler utdrag ur haditherna.

        Svara

        • profanum_vulgus
          Dec 09, 2009 @ 09:07:37

          1) Inte mer än du behöver visa att islam gör det.
          2) Kristendomen bygger lika mycket på GT, NT förutsätter GT: Jesus själv var ju en (skicklig) tolkare av GT.
          3) Inte mer än du behöver visa att det sanktioneras av moskéerna.

          Ja i arabiskt språkbruk på den tiden så utelämnade man första siffran i åldern om den var självklar, så gör man på sina håll än idag (precis som att vi kan säga att det är år 09, utan att någon tror att det är 1809). Dessutom används om Aisha ordet för en ung kvinna och inte för ett barn.
          Om Aisha var 16 respektive 19 så passar detta ihop med alla andra historiska källor. Om hon var 6 respektive 9 så har alla andra historiska källor fel.
          Att Aisha var 28 då Muhammed dog är dessutom känt, 19+9=28.

          http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm
          http://www.islamicity.com/articles/articles.asp?ref=ic0811-3718

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Dec 09, 2009 @ 14:52:48

            1) samhällsproblem: var och en som följer nyheterna vet att islam förknippas med många och stora problem: terrorism, kvinnoförtryck, tvångsäktenskap, könsstympningar. Ändå utgör dom endast 5 % av befolkningen men syns mer än alla andra! Säger inte lite om intensiteten! Ifall du blundar för detta, så säger det mer om dig än om islam.

            2) Kristendom bygger såklart på Kristus liv och budskap som endast nämns i NT! Fattar du inte det så fattar du inget. GT har mycket lägre status i kristendomen än NT! Elementärt! Detta visar återigen på din bristande förståelse.

            3) Vi gör så här: jag nämner några samhällsproblem som har stöd i Koranen eller i dagens muslimska tradition, så nämner du motsvarande stora samhällsproblem som har stöd i NT eller dagens kristna tradition.

            Samhällsproblem: som drabbar många människor negativt, fysiskt eller psykiskt. Ju fler som drabbas och ju hårdare de drabbas desto större samhällsproblem.

            Koranen och dagens muslimska tradition: terrorism, kvinnoaga, kvinnan är underordnad mannen, icke muslimska ledare behöver ej åtlydas, omskärelser, stening vid sex utanför äktenskapet, tvångsäktenskap, hugga händer av tjuvar, könsstympningar, slöjor, ingen samkönad gymnastik, simning, sexundervisning, mördandet av icke muslimer, jihad, islam skall ta över världen …. (finns mer)

            Aisha: du har fortfarande inte presenterat starkare bevis än mina sex hadither!

          • profanum_vulgus
            Dec 09, 2009 @ 15:22:45

            1.
            Terrorism har vi inte haft i Sverige sedan 70-talet.
            Kvinnoförtrycket ska enligt vad jag sett minskat kontinuerligt sedan 70-talet.
            Tvångsäktenskap har vi inte i Sverige.
            Könsstympningar, manlig könsstympning har aldrig varit förbjudet i Sverige, det var vanligare förr än nu. Det finns endast två kända fall av kvinnlig könsstympning i Sverige.

            2.
            Kristus huvudsakliga budskap var att GT gällde till punkt och pricka (därav talesättet). Hela poängen med messias var att återinföra den judiska lagen.

            3.
            OK:
            A:
            Terrorism: Har vi inte i Sverige. Terrorism förbjuds i koranen, det är förbjudet att angripa civila, obeväpnade och produktionsmedel.
            B:
            Kvinnoaga: Ingen stort problem, alla neutralaundersökningar visar att mansaga är vanligare. Stöd finns dock i bibeln.
            C:
            Kvinnlig underordning: Inget stort problem i Sverige. Stöd finns dock i bibeln.
            D:
            Omskärelse: Ett stort problem för pojkar. Stöd finns i bibeln.
            E:
            Stening vid sex utanför äktenskapet: Har inte inträffat i Sverige i modern tid. Stöd finns i bibeln.
            F:
            Tvångsäktenskap förekommer inte i Sverige. Stöd finns i bibeln.
            G:
            Hugga händer av tjuvar förekommer inte i Sverige. Enligt bibeln ska de istället avrättas.
            H:
            slöjor, inget problem. Stöd finns i bibeln.
            I:
            Ingen samkönad gymnastik (!), inget problem i Sverige.Visst stöd finns i bibeln.
            J:
            Mördandet av ickemuslimer, inget problem i Sverige. Stöd för dödande av icke troende finns i bibeln.
            K:
            Heligt krig, inget problem i Sverige. Stöd finns i bibeln.
            L:
            Religionen ska ta över världen: Inget problem i Sverige, stöd finns i bibeln.

            Aisha:
            Jo dina sex hadither plus tio historiska källor.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 10, 2009 @ 14:43:26

            OBS! att vi pratar om samhällsproblem orsakade av NT eller Koranen eller av av dagens kristna eller muslimska traditioner.
            Samhällsproblem definierades som problem som drabbar ett stort antal människor.

            1. Svenska terrorister har vi haft många av! Dels planerat och utfört terrordåd utomlands. Dels deltagande i stridigheter med islamister utomlands.
            2. Kristendom: NT är det viktiga. Vilka samhällsproblem orsakas av bibeln?
            3.
            A. Eftersom terror i islams namn ökar, så motsäger detta ditt påstående!
            B. Kvinnoaga föreskrivs i Koranen. Och utförs självklart! Varsågod länka till ”neutrala” undersökningar! Kyrkan stödjer ej kvinnoaga vilket moskeerna gör!
            C. Kvinnlig underordning: Föreskrivs i Koranen. självklart ett stort problem för muslimska kvinnor! Kyrkan stödjer det ej (om ej kvinnliga präster).
            D. Omskärelse: Ett stort problem för muslimska pojkar, men även för en del flickor! Du vet att kristna ej omskär! Återigen försöker du vilseleda! Om du inte slutar med detta stängs du av! Du VET att kristna inte omskär! Så självklart inget kristet samhällsproblem.
            E. Stening: Ett samhällsproblem i vissa muslimska länder. Kristna stenar ej! Återigen försöker du vilseleda!
            F. Tvångsäktenskap: vanligt bland svenska muslimska tjejer. Återigen vilseleder du!
            G. Hugga av händer på tjuvar: islamsk lag! Förekommer i ett flertal muslimska länder. Förekommer ej i kristna länder. Återigen ljuger du!
            H. Slöja: föreskrivs i Koranen. Många muslimska kvinnor är tvingade/känner sig tvingade att använda detta, även barn! Stort samhällsproblem! Kränkande för kvinnan! Förekommer ej bland kristna. Återigen vilseleder du!
            I. Ej samkönad gymnastik/simning/sexualundervisning: samhällsproblem genom att många muslimska ungdomar missar denna undervisning! Inget samhällsproblem bland kristna då ett ytterst litet fåtal extrema påverkas.
            J. Mördandet av icke muslimer: stort problem för kristna utomlands, såväl i muslimska som icke muslimska länder! Att kristna mördar muslimer är mycket mer sällsynt.
            K. Heligt krig: Förebereds av muslimer även i Sverige. Utförs f n utomlands. Stort samhällsproblem i flera Icke muslimska länder: USA, England, Nederländerna, Spanien etc. Och självklart i många muslimska länder! Kristet heligt krig förekommer inte!
            L. Religionen skall ta över världen: Kommer att drabba hela världen, om vi inte stoppar islam! Någon sådan kristen kamp existerar inte alls! Enbart muslimerna kämpar för världsherravälde. Och det är inskrivet i Koranen!

            Aisha: Slutpratat om Aisha. Jag har gett dig många tillfällen att bevisa ditt påstående. Du har inte ens försökt!

            Du ägnar dig systematiskt åt att försöka vilseleda. Du är inte ärlig när du debatterar.

  6. Jocke
    Dec 08, 2009 @ 09:47:00

    Profanum Vulgus,

    Du gör vänstern en otjänst genom dina löjliga försök att relativisera problemen med islam. Vad kommer det sig att ALLA problem med islam måste förnekas eller åtminstone förringas ? Det verkar som om vänstern har bestämt sig för att driva igenom islamiseringen till varje pris.

    Är islam vänsterns slutliga lösning på borgarfrågan ?

    Svara

    • profanum_vulgus
      Dec 08, 2009 @ 10:00:27

      Vadan detta hetsiga försvar av kristendomen?
      Är kristendomen den slutliga lösningen på arabfrågan?

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Dec 08, 2009 @ 13:27:34

        Kristendomen har inte ens något som behöver försvaras! Den ger inte upphov till några samhällsproblem! Trots att jag inte är religiös så inser jag att Kristendomen är kärlekens religion! Jesus dödade ingen och förespråkade inte våld utan förlåtelse! Med Muhammed var det tvärtom på de två första punkterna utan minsta tvekan!

        Jag måste inte försvara kristendomen egentligen, utan svarar på dina angrepp.

        Du säger själv att du inte vill att Sverige blir muslimskt. Du vet att islam växer. Är du blind?

        Det finns ingen arabfråga! Jag har inget emot araber! Däremot vet jag att islam medför stora problem för oss! Jag ser dessvärr endast en fungerande metod. Begränsa muslimsk invandring.

        Ifall Koranen inte innehöll dessa förtryckande bestämmelser (liksom mycket annat som vi inte kan acceptera) så vore det ju bara att undervisa om Koranen så var problemet borta. Men Koran-undervisning accentuerar problemet!

        Svara

        • profanum_vulgus
          Dec 08, 2009 @ 13:46:19

          Så knutby, pedofiltystandet i JV, sexövergrepp på frälsningsarméns dagis och leastadianernas kvinnoförtryck är inga problem?

          Jesus förespråkade visst våld. Han förebrådde Faristeérna för att de inte avrättade olydiga barn och han uppmanade hela tiden till att GT skulle följas till punkt och pricka.

          Sverige kommer aldrig bli muslimskt, islam är mindre än pingstkyrkan allena.

          Liksom bibel-undervisning.

          Svara

  7. demokratbloggen
    Dec 08, 2009 @ 08:52:04

    Anmäl dig gärna hos Sverigedemokraterna (Googla Sverigedemokraterna) och erbjud dig att dela ut valsedlar, respektive kolla på platser där man kan förtidsrösta att valsedlarna inte har plockats bort.

    Eller helt enkelt anmäl direkt när du inte själv hittar Sverigedemokraternas valsedlar när du ska rösta. Då är det valfusk och straffbart. Det får inte förekomma valfusk i en demokrati. Men man kan å andra sidan misstänka att Sverige inte är helt och fullt ut demokratiskt, eller hur, efter att ha sett videorna?

    http://demokratbloggen.wordpress.com/

    Svara

  8. Sampa
    Dec 08, 2009 @ 07:00:32

    Just därför är det så oerhört viktigt att det införs ett totalstopp av muslimsk invandring till Europa.
    Att som svenska politiker, tro att exempelvis en somalisk man ger upp sina grundläggande värderingar (som inte på något sätt passar i ett modernt västerländkst sammhälle) när han äntrar svensk mark är bara naivt, dumt och framförallt är detta expriment en fara för den inhemska befolkningen.

    Svara

  9. Magda
    Dec 08, 2009 @ 02:26:35

    Om jag förstår dig rätt..
    Om en kvinna förtrycks av en muslimsk man, så är det pga islam, om en kvinna förtrycks av en kristen man, så är det en handling som har sin grund i dåliga förhållanden i familjen, fattigdom, alkohol etc.

    Varför kan inte en muslim som förtrycker en kvinna ha gjort det pga. alkohol? Varför pga. islam?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 08, 2009 @ 06:27:40

      Vad jag säger är att islam påbjuder detta förtryck. Det är sanktionerat av religionen. Resultatet blir förstås att det är mycket lättare att utföra det! Inga samvetskval.

      Om islam inte fanns skulle förstås fortfarande en del av dessa utöva våld, som alla andra. Så allt förtrycket beror inte på religionen.

      Framförallt anmäls inte muslimskt våld och förtryck tillnärmelsevis lika ofta eftersom även kvinnan vet att Koranen påbjuder detta.

      Så länge religionen föreskriver våldet och förtrycket det så upphör det aldrig!
      Detta är förstås bara ett exempel på vad Koranen föreskriver med negativa samhälleliga och mänskliga konsekvenser.

      Det våld icke muslimer utövar är lyckligtvis inte sanktionerat av någon!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Dec 08, 2009 @ 08:21:18

        Men bibeln föreskriver ju också kvinnans underkastelse under mannen. Den föreskriver ju också att barn ska straffas med våld och att de t.o.m. ska dödas om de är olydiga.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 08, 2009 @ 13:18:53

          Först och främst så är detta ytterst sällsynta företeelser utförda av störda individer. De ev. problem som uppstår är av en minimal skala jämfört med muslimskt dito. Något som inte sanktioneras av kyrkan! Visa mig var i NT detta står.

          Däremot islams problem läser vi om dagligen.

          Svara

  10. Dennis Homo Sapiens Nilsson
    Dec 08, 2009 @ 00:27:52

    Kristna fundamentalister är inte så mycket bättre än deras motsvarigheter inom islam.

    Att klä kvinnoförtyck i religionens namn är inget nytt.
    ”Cavemen” finns även i vår ”moderna” värld.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 08, 2009 @ 00:39:41

      Känner du till att Kristendomens främsta urkund är Nya Testamentet? Hur många dödade Jesus? Muhammed dödade oräkneliga!

      Kristna fundamentalister är inget samhällsproblem! Problem förknippade med islam läser vi om dagligen! Följer du inte nyheterna?
      Islam drabbar jättemånga familjer. Terror, terrorhot, mordhot, kvinnoförtyck, könsstympning, hedersmord, tvångsgifte, barnmisshandel, ”you name it”!

      Detta är religiöst grundat. Nämn du samhällsproblem grundat i bibeln!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Dec 08, 2009 @ 08:19:59

        NT är ingen främre urkund än GT. Det är ju t.o.m. så att kristna har redigerat i NT men inte i GT. Anledningen till att man inte vågat röra GT är att Jesus sagt att inte ens ett komma får ändras i lagen och att den är för evigt giltig.

        Hmm, hört talas om Knutby? Laestadianer? Pedofilin inom Jehovas Vittnen? Sexövergreppen på frälsningsarméns förskola?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 08, 2009 @ 13:14:56

          Avarterna du nämner är långt ifrån något samhällsproblem! NT rules! Kanske dags du börjar inse det!

          Svara

        • profanum_vulgus
          Dec 08, 2009 @ 15:14:18

          Om bibeln är så bra så undrar jag vad som är fel på koranen.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Dec 08, 2009 @ 15:49:38

            Du kan inte byta samtalsämne hela tiden under pågående diskussion (fly ifrån ämnet vi diskuterar)! Det är ett svaghetstecken! En sak i taget diskuteras, under lämpligt inlägg! Kommentarer under varje inlägg skall handla om ämnet i inlägget, såklart. Jag kräver dock inte att du skall från början veta vart det skall ligga. Det kan jag ta på mig.

            Vi avverkar först pågående diskussion innan vi går in på Koranen (för femtioelfte gången). Om du ständigt byter ämne innan föregående är avklarat så portar jag dig. Vi penetrerar en fråga i taget. Sen byter vi. Annars återkommer du till de oavslutade ämnena ständigt och jämt. Avslutat är avslutat!

            Jag påminner om att pågående ämne är orsaken till flyktingströmmarna, under rubriken ”sverige blir muslimskt”

          • profanum_vulgus
            Dec 08, 2009 @ 16:02:56

            Hur har jag bytt ämne?

            Det är ju du som dragit in flyktingströmmarna inte jag!

  11. Allah
    Dec 07, 2009 @ 23:57:55

    Exakt. Det finns bara en koran, en islam och ett budskap. Att man ständigt paketerar om det, gör inte att innehållet ändras.

    Svara

  12. Demokratbloggen
    Dec 07, 2009 @ 23:05:26

    Att ljuga ingår som krigsstrategi i de muslimska skrifterna. Koranen är en krigsstrategi, så om vi har mycket muslimer så har vi krig i landet.

    Vi har mycket muslimer.

    http://demokratbloggen.wordpress.com/

    Svara

  13. profanum_vulgus
    Dec 07, 2009 @ 22:58:51

    Ja det är precis som kristendomen. Det finns bara EN bibel och de moderata kristna som försöker anpassa sig till den nuvarande strömningen i samhället bidar bara sin tid.

    Bibeln säger klart och tydligt att kvinnor är underordna män, att kvinnor ska lyda män, att kvinnor är orena när de har mens, att kvinnor inte får uttala sig i församlingar, att kvinnor ska dölja sitt hår osv osv.

    Svara

    • Allah
      Dec 08, 2009 @ 00:01:08

      Så det är därför vi ser så många Svenska kristna kvinnor i heltäckande slöja?

      Eller att Carola, denna förtrycka kvinna inte finns?

      ja du har rätt. Livet är verkligen som i Life Of Brian. Kristna springer omkring helt blindgalet och kastar sten, våldtar och skriker om rätten att få gifta sig med 9 åringar.

      Att ingen tar tag i detta. Det är ju hemkst. Du är rätt person profanum, att föra upp detta på medias agenda.

      Svara

      • profanum_vulgus
        Dec 08, 2009 @ 08:16:35

        Nej de är väl inte fler än de muslimska dito. Men som sagt, du ser inga hängningar eller steningar heller. De religiösa väntar bara på sin tid. Varför skulle inte kristna försöka få igenom sin religion?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 08, 2009 @ 13:13:18

          Först och främst därför att bibeln inte förespråkar något världsherravälde, vilket Koranen gör. Dessutom ökar muslimerna medan vi minskar, dom flyttar (flyr) till våra länder. Vi flyttar inte till deras länder.

          Svara

        • profanum_vulgus
          Dec 08, 2009 @ 14:27:11

          Wafan, har du inte gått i skolan? Kristendomen bygger ju på tanken att messias återkommer när hela världen är kristen.

          Det är ju fler kristna i Irak än det är muslimska Irakier här.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Dec 08, 2009 @ 14:39:06

            Var i NT står det att kristna skall erövra världen? Berätta på vilket sätt kristendomen är ett samhällsproblem! Muslimerna ökar, kristna minskar i antal. Det är poängen.

          • profanum_vulgus
            Dec 08, 2009 @ 15:13:35

            Mat 24:14, t.ex. Jesus återvänder när hela världen är kristen.

            Ja t.ex. knutby, pedofili inom JV, sexövergreppen på frälsningsarméns skola, hoten mot Ecce homo, kraven på att anpassa naturkunskapen osv.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 08, 2009 @ 15:40:51

            Oavsett vad som står i NT så eftersträvar kristna uppenbarligen inte världsherravälde. Uppmanas i NT till erövring av världen?

            Det är skillnad mellan samhällsproblem och enskild kriminalitet. Muslimernas våld, hedersrelaterade våld är av mycket större omfattning! Så det blir ett samhällsproblem som drabbar oerhört många fler!

          • profanum_vulgus
            Dec 08, 2009 @ 16:01:21

            Ja som sagt i Mat 24:14.
            Kristna har väl erövrat mycket större del av världen än vad Muslimer gjort? De har ju dessutom hållit på 600 år längre.

            Hur har du mätt då?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: