Skitsnack!

Ofta får politiker höra att dom snackar skit vilket minst lika ofta är sant. Mer sällan ägnar dom sig åt skitsnack utan att snacka skit så att säga.

Riksdagskandidaten Edvard Unsgaard berömde sin städfirma för att dom städade upp skit i hans trappa. Han ringde dom en söndag och redan inom en timme var skiten borta! Han berömde dom för att dom var så serviceinriktade. Vad är problemet? Det är ju faktiskt en städfirma och dom gjorde sitt jobb på ett utmärkt sätt! Och det är relevant att det var invandrare, för jag föreställer mig att dom vill bjuda till mer. En fördom kanske.

Låter väldigt oskyldigt, för att inte säga trevligt sagt av honom. Inget i artikeln ger mig uppfattningen att han var nedlåtande, snarare imponerad och glad över deras fina service! Något sådant ser man nog trots allt rätt sällan här tror jag.

Möjligen kan man säga att han inte var taktfull i sina uttalanden, men vi vill väl inte ha alltför välpolerade politiker? Vi vill ha levande människor! Vi vill ha politiker som säger vad dom tänker och tycker utan att ängslas över konsekvenserna!

Riksdagskandidat i blåsväder på nätet

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jan 11, 2010 @ 19:49:54

    Jag undrar bara, är det nån som vet varifrån bajset kom??? Var det från en hund eller katt eller människa??? Hela grejen verkar ju rätt sjuk…

    Svara

  2. Micke
    Jan 11, 2010 @ 16:43:10

    Svenska avundssjukan i ett nötskal… Jag fattar inte vad problemet är? Jag gav beröm till sin städfirma för ett excellent utfört arbete. Hade det varit ett fackligt, svenskt städbolag så hade de nog fått svaret att det kostar massor extra, tar 2 veckor att utföra och kan bara utföras efter fackförhandling.
    Konstigt att det ska till invandrare för att få vissa avundssjuka svenskar att fatta hur saker SKA funka och funkar, utom i just Sverige…..

    Svara

Kommentera

