Intolerans mot intoleransen!

Är det rätt att vara intolerant mot dom intoleranta, att vara intolerant mot nazister?

Alla vet vi att islam är en intolerant religion. Intolerant mot främmande religioner, kvinnor, homosexuella, kritiker, oliktänkande osv! Våld tycks vara en naturlig del av islam. Muhammed själv erövrade hela arabiska halvön under sin livstid. Tyder inte på att islam är någon fredens religion precis! Och Muhammeds exempel måste följas enligt koranen!

Så länge islam är i klar minoritet är många av oss inte oroade, men när islam växer (som den gör) så finns det anledning till oro! Betänk att The Telegraph räknar med att antalet muslimer ökar från 5 till 20 % i Europa till år 2050! Med den utvecklingen är EU muslimskt år 2080!

T ex är homosexualitet strikt förbjudet i många muslimska länder, i vissa även belagt med dödsstraff, självklart med stöd av koranen. Förre premiärministern i Malaysa står nu anklagad för homosexualitet.

Att kvinnor är andra klassens medborgare är numera så självklart att ingen gitter bry sig. Likaså är utövare av andra religioner andra klassens medborgare, om dom överhuvudtaget tillåts. I många muslimska länder lever kristna och judar under svåra omständigheter.

Hur mycket skall vi tolerera en sån religion? Är den värd att tolereras? Skall vi tolerera att dom sprider intolerans eller skall vi vara intoleranta mot de intoleranta? Vad blir resultatet om vi tolererar intoleransen?

Islam och tolerans är oförenligt!

I Iran hängdes nyligen två demonstanter och nio till står på kö! Själv är jag inte nöjd förrän dom iranska prästerna hänger. Detta kan mycket väl bli en verklighet även i ett muslimskt Sverige! Inbilla dig inget annat! Koranen är tidlös!  Betänk att iranierna är ett av världens mest kultiverade och utbildade folk och dom införde prästväldet och sharia!

Hur blir det med toleransen i Sverige tror ni? För era barnbarn?

Fransk varning för islamofobi

Nya avrättningar i Iran

”Nio till kommer avrättas i Iran”

Homosexåtalad Ibrahim slår tillbaka

Advertisements

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Liba
    Feb 03, 2010 @ 00:19:27

    Vi har redan flera iranier som Zana Hussan här i Sverige som propagerar för islam och diktatur som finns i Iran. Han har förflutet som AFA aktivist och är vänstervriden. När man läser hans blogg, mår man illa. På bilden ser man en känslokall person med isiga ögon. Man ryser om sådana får makt här i landet i framtiden. Han är i den ålder och kombinera med hat mot demokrati och våra värderingar kan kan bidra till ett samhälle med sharia lagar.

    Till alla er som försvarar islam: ni kommer också att dömas enl. sharia lagar när islam tar över i Sverige.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 03, 2010 @ 18:57:55

      Så sant så! Dom första som kommer att pekas ut som guds fiender är vänstern! Ett antal av dom kommer att dingla och resten skiter i byxorna, ifall sharia införs här, vilket det ju bör enligt koranen.

      Men fram tills dess är dom klassade som nyttiga idioter av muslimerna!

      Svara

  2. Johan
    Feb 02, 2010 @ 11:41:52

    Ju fler muslimer det blir i Europeiska länder dessto mer sådana här händelser kommer att inträffa. Kristna och muslimer har aldrig tidigare fungerat i samma samhälle. Det tog 700 år av krig att fördriva muslimerna ut ur Europa och hur det blir den här gången vet vi inte.

    Svara

  3. Lövet
    Feb 02, 2010 @ 11:20:41

    Iran är en militärdiktatur och förhåller sig så.
    Naturligtvis är det en skandal att demonstranter blir avrättade. Förekomsten av dödade demonstranter inskränker sig däremot inte till regimer med Ayatollor i styrande ställning.

    http://www.sr.se/EKOT/arkiv.asp?DagensDatum=2005-06-08&Artikel=635823

    ”22 demonstranter ihjälskjutna i Etiopien

    Ett 20-tal demonstranter har skjutits till döds i Etiopiens huvudstad Addis Abeba. Det var demonstranter som protesterade mot vad de anser var valfusk och en långsam rösträkning efter Etiopiens parlamentsval.
    Etiopisk militär förde bort skolbarn”

    Att demonstranter dödades i Kina 2008 efter Tibetdemonstratrionerna är inte heller det något du kan ge Islam ansvaret för.

    Ergo: i Etiopien har demonstranter som yttryckt sitt missnöje över konstigheter i valprocessen blivit dödade. I Kina har demonstranter som yttryckt sitt missnöje över regeringen dödats. Dom har inte blivit skjutna för att regeringen är muslimsk, eller för att de lever i ett muslimskt land.

    Det förefaller mer som om demonstranter har det tufft i diktaturer, oavsett religion.

    Hur många regimkritiker gjorde sig inte Hitler och Stalin av med, utan att vara Muslimer för fem öre?

    Mugabe rensade rätt rejält, utan att därför vara Muslim, eller Zimbabwe muslimskt.

    ”Alla vet vi att islam är en intolerant religion.”
    Vet vi? Vad vi vet är att militanta islamister tenderar att vara intoleranta. I övrigt förefaller inte Islam att vara mer eller mindre intolerant än övriga monotheismer.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 02, 2010 @ 13:31:26

      Naturligtvis förtrycks folket i alla diktaturer! Dom flesta kristna länder är inte diktaturer dock utan fullfjädrade demokratier. Däremot är dom flesta muslimska länder diktaturer.

      Om du kände till koranen så skulle du inse att du har fel. Förnekar du att kristna i muslimska länder har det mycket svårare än muslimer i kristna länder?

      Svara

      • Lövet
        Feb 03, 2010 @ 09:28:36

        Dina belägg för att Islam är en intolerant religion kommer inte från koranen, istället tar du upp som exempel att demonstranter avrättats i Iran.

        Lika gärna kan hävdas att Kristendomen är intolerant och ta upp exempel som ligger närmare geografiskt och ideologiskt. Nynazister bränner flyktingförläggning med flyktingar i Lichtenhagen och Muslimska tjejer blir attackerade och dödade av personer ideologiskt motiverade av SD-liknande tongångar.

        Gör detta Kristendomen intolerant? Näppeligen. Däremot kan man ju försöka bygga upp argument runt detta.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 03, 2010 @ 12:32:42

          Iran är ingen militärdiktatur! Det är en religiös diktatur! Prästerna har makten, inte militären! Dom lyder prästerna!

          Ditt snack om Etiopien och Tibet är löjligt för dom utgör inget hot mot Sverige! Islam är däremot ett växande hot mot Sverige och hela västvärlden! Jag pratar bara om hotet mot SVERIGE!
          Först och främst förstår jag inte hur du kan argumentera om islam utan att kunna grunderna om den religionen! Det är helt uppenbart att du inte gör det! Jag har i massor av inlägg och kommentarer hänvisat till citat ur koranen som styrker att islam är intolerant och ojämlik. Läs boken ”Islam i Sverige” av Jan Samuelsson, kristallklar och objektiv. Beskriver islam både positivt och negativt, men framförallt kunnigt och ärligt. Jan Hjärpe är en ren lögnare.

          Skillnaden mellan nazister och muslimer är att muslimerna ser ut att bli majoritet här om kanske 70 år! Det är en avgörande skillnad! Nu kommer nazisterna aldrig att få någon större uppslutning, varför dom heller aldrig blir något hot mot vårt samhällsystem. Islam är däremot ett mycket allvarligt hot mot vårt samhälles grundvalar! Ser du inte det?

          Ifall nazismen verkligen vore ett jämförbart samhällshot så skulle jag ägna mycket mer tid med att attackera dom! Nazism är dessutom ingen religion! Den är ateistisk t om.

          Om jag ständigt skall argumentera emot islam mot en som vägrar skaffa information, så är det som att prata till en vägg. Det är vettlöst att prata om saker man inte begriper!

          Det vore en sak om du vägrade läsa men litade på t ex mig. Men nu varken läser du på eller litar på mig. Hur skall du kunna föra ett konstruktivt resonemang om islam då? Resultatet blir något som liknar Monty Pythons ”argument-scetch”:

          Svara

      • Lövet
        Feb 04, 2010 @ 08:45:50

        Iran är ingen militärdiktatur! Det är en religiös diktatur! Prästerna har makten, inte militären! Dom lyder prästerna!”

        http://www.harpers.org/archive/2009/11/hbc-90006158
        http://www.nytimes.com/2009/06/17/opinion/17pletka.html?_r=1
        http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/12/01/AR2009120103283.html
        http://www.foreignpolicy.com/articles/2009/10/07/the_rise_of_the_Iranian_dictatorship

        ”Ditt snack om Etiopien och Tibet är löjligt för dom utgör inget hot mot Sverige! Islam är däremot ett växande hot mot Sverige och hela västvärlden!”
        Jag tog upp Etiopien och Tibet för att påvisa att dödade av demonstranter inte inskränker sig till regimer med Ayatollor i styrande ställning. Det vet du om du läst det jag skrev. Du kan påstå att ”Islam är ett växande hot mot Sverige och hela västvärlden” så mycket du vill, det gör det inte mera sant. Sanningen är att Iran är en militärdiktatur med religiös förevändning. På det sättat skiljer sig inte Iran från de flesta andra diktaturer i historien.

        ”Nu kommer nazisterna aldrig att få någon större uppslutning, varför dom heller aldrig blir något hot mot vårt samhällsystem.”

        om vi istället använder oss av benämningen ”nationalister med xenofobiska förtecken”, så finns där ett antal påfallande växande partier som befinner sig i Sveriges grundlags absoluta utkanter. Om vi använde din matematiskt tveksamma tillväxträkning vad gäller Muslimer i Sverige på ”nationalister med xenofobiska förtecken” istället, så utgör de defenitivt ett klart hot och växer betydligt snabbare.

        ”Ifall nazismen verkligen vore ett jämförbart samhällshot så skulle jag ägna mycket mer tid med att attackera dom! Nazism är dessutom ingen religion! Den är ateistisk t om.”
        Hitler var kristen, det hindrade inte honom från att vara ledare för nSDap. Nynazister har en litet annorlunda inriktning. Deras credo är inte rasbiologin, utan hatet mot utlänningar, handikappade, socialbidragstagare och oliktänkande.

        ”Jag har i massor av inlägg och kommentarer hänvisat till citat ur koranen som styrker att islam är intolerant och ojämlik.”

        Och det har du gjort i objektiv källkritisk anda? Eller har du kanske citerat för att stärka din agenda? Ärligt talat, Klartexten: det är inte så komplicerat att hitta citat av religionstexter för att försöka öka på en ståndpunkt. Vem som helst kan göra detta, det sker dagligen överallt och det finns en uppsjö Korancitat som kan användas till att försöka bevisa motsatsen till det du försöker bevisa.

        Låt inte ditt sökande efter passande citat bli till en Påvebildsredigering.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 04, 2010 @ 14:15:50

          Hävdar du att det är militären som styr Iran, inte prästerna?

          Jag har aldrig påstått att alla diktaturer är muslimska, däremot att muslimska länder är diktaturer, i långt högre utsträckning än andra religioner!Framförallt är min poäng, som sagt, att islam hotar Sverige. Det är det enda reela hotet mot vårt samhällskick!

          Om vi nu skall prata nazism så utgörs majoriteten av nazister muslimer och vänstern. Ingenstans frodas judehatet så starkt som just där! I Sverige frodas nazismen! Många judiska skolbarn förföljs och misshandlas av muslimska klasskompisar, måste gömma sina religiösa symboler etc. Det räcker med att läsa Aftonbladets smutskampanj mot judarna! Det bedrivs i samma andra som Julius Streichers ”Der Sturmer”! Och massor med naiva dumbommar håller med! Som i nazityskland bryr sig inte denna judehatande vänster om judeförföljelserna här.
          Jag tycker det var lika bra att skriva ett kort inlägg om detta när jag ändå är igång.

          Dom sk ”nynazisterna” du pratar om är ju inte ens nazister! Hur kan man vara nazist utan att judehatet utgör kärnan i ideologin?

          Du ifrågasätter att jag citerar koranen i ”källkritisk anda”! Du ifrågasätter, men saknar kunskap själv. Ser du verkligen inte hur intelligensbefriat ditt resonemang är? Du kan lika gärna påstå att Einstein har fel, utan att först studera hans teorier! Lika meningslöst påstående! Du kan inte med någon rätt hävda att varken jag eller Einstein har fel utan att ta del av de fakta vi hänvisar till! Och det vägrar du, med en dåres envishet!

          Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: