Poker-geniet Isildur1!

Den okände svensken Isildur1 tog pokervärlden med storm när han i november och december 2009 krossade världseliten på dom högsta nivåerna på Full Tilt Poker!

Det var inget annat än en massaker! Ett flertal tunga namn har höjt honom till skyarna! Den fruktade Patrik Antonius erkände öppet att han inte hängde med när Isildur1 skruvade upp tempot! Han ville spela så många heads-up bord samtidigt att det bara blev för mycket för den tuffe Antonius!

Durrrr (Tom Dwan) blev överkörd, demolerad! Och han är allmänt ansedd som världens bäste pokerspelare online! Jag vill minnas att Isildur1 gick väl i stoleksordningen 20 miljoner kronor plus mot honom.

Förutom Antonius fick Isildur mycket beröm av William Thorson, Jonas Danielsson (Nebuschad) och ett flertal andra tunga namn. Många anser att han var världens bästa No Limit Holdem spelare online!

Han låg väl totalt drygt 30 miljoner kronor plus när det olycksaliga inträffade. Jag hade observerat honom till och från under kvällen (12 december tror jag) och sett hur han vann stort, bl a mot Brian Townsend.

Efter att han spelat drygt 10 timmar i sträck heads up och många bord så tog han sig an Brian Hastings. Naturligtvis måste Isildur1 vid det laget ha varit ganska trött, mör. Definitivt inget läge att möta en ur världseliten med så mycket pengar på spel. Dessutom är spelade dom Pot limit Omaha, inte Isildur1:s bästa spel! Hans bästa spel är No Limit Holdem!

Jag har inte följt spelet i detalj, men förstått att Isildur1 hade en våldsam otur i många potter! Men otur är dessvärre en normal del av poker och något man måste kalkylera med. Hur som helst förlorade Isildur1 praktiskt taget allt han tjänat under bara några timmmar mot Hastings. Jag råkade kika när jag såg att Hastings hade runt 600.000 $ på sex bord! Och Isildur1 hade runt 100.000 på varje bord. Då förstod jag att Isidlur1 förlorat mycket stort mot Hastings.

Att Isidlur1 är ett otroligt poker-geni tvivlar jag inte ett ögonblick på! Emellertid kan man såklart inte riskera allt efter att redan ha spelat 10 timmar i sträck! Och i en spelvariant som inte är ens bästa (0m än bra).

Nu ser jag Isidlur1 kämpa på 50$ cashgame på Full Tilt (senast igår kväll). Jag är övertygad om att han kommer att kämpa sig tillbaks till en stor bankrulle och sprida skräck på dom högsta borden återigen! Men spela utvilad och riskera max 1/3 av vad du vunnit. Prioritera NL Holdem! Sluta när du förlorat 1/3 av rullen! Kom igen sen och gör soprent!

Kommentera

