SD skall tystas i Universiteten!

Lunds Universitet vill förbjuda studenterna att blogga politik. En idiot fattar att detta endast gynnar de etablerade politiska partierna!

Så det är ett politiskt ställningstagande nu ett knappt år före valet! SD skall tystas på alla fronter!

Ingen verklig demokrati kan utövas utan fritt meningsutbyte! Beslutet är inget annat än en påle i hjärtat på yttrandefriheten! Det går i analogi med medias försök att tysta SD och dess sympatisörer!

Hade universitetet haft någon form av ryggrad skulle man istället försöka förbjuda all antidemokratisk bloggning, men det vågar man inte, av rädsla för muslimska protester!

Studenter förbjuds blogga om politik

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mikael
    Feb 06, 2010 @ 15:28:27

    Jag är student i Lund och universitetets försök att tysta oss studenter är så naivt så man baxnar. Detta gör att oss snarare förbannade och självklart kommer vi att ta strid för vår yttrandefrihet.
    Förbudet är politiskt korrekt slag i luften.

    Svara

    • Halvt påläst
      Feb 06, 2010 @ 17:12:24

      Jag är själv skeptiskt till din syn på medstuderande, jag har själv pluggat historia där. Jag tror att majoriteten av studenterna är PK, fast om du vet bättre säg gärna till. Jag smög in en flyer från Folkfronten(numera Svenskarnas Parti) mellan några tidningar på institutionen. Veckan därpå låg den i en papperskorg och Securitas pratade med en personal som var hysterisk, dock vet jag inte om det fanns något samband. Jämför flyern med extremisters klistermärken med sitt budskap över hela campus, även i toaletterna. Bara jag reagerade, fast jag var inte dum nog att säga ifrån.

      Svara

      • Demokratbloggen
        Feb 06, 2010 @ 18:25:00

        Svenskarnas parti är ju för fan ett nazistparti!

        Själv tycker jag att både Islam och Nazism ska totalförbjudas eftersom de undergräver grundlagen om medborgerliga fri- och rättigheter!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 06, 2010 @ 19:38:23

          Även om jag är emot förbud i princip, så skulle jag inte lyfta ett finger för dom!

          Svara

        • Halvt påläst
          Feb 06, 2010 @ 20:48:26

          @Demokratbloggen
          Ett nazistparti eh? Nä det tycker jag inte. Partiet har ingen ”officiell” ideologi utan de låter partiprogrammet sköta snacket. Universiell svenskhet kan man säga, fast jag låter hellre de själva berätta vad de står för. Jag tror att du tänker på NSF. Det är två helt skilda partier. Att säga att NSF och SvP är samma parti är ju lika dumt som att säga att V och SD är det.

          Men även om SvP skulle vara ett ”Nazistparti” så finns det autentiska skäl för mig att inte hålla med dig när det gäller NS och undergrävande av medborgerliga fri- och rättigheter. Jag går inte närmare på det utan jag kan dock säga att du hade garanterats nämnda rättigheter i ett NS-samhälle, förutsatt att du uppfyller dina skyldigheter givetvis. Det inkluderar folkomröstningar.

          Men för att på ett ungefär citera Voltaire, ”Jag avskyr dina åsikter men jag är villig att dö för din rätt att uttrycka dem”. Min fråga till dig är då följande: Är du villig att låta mig tycka som jag gör även om du sannolikt anser mig vara extrem? Vilket fall som helst är det iaf inte jag som är totalitär.

          Svara

      • KLARTEXTEN!
        Feb 06, 2010 @ 19:37:50

        Sanningen, dom bästa argumenten, vinner alltid i längden, inte ANTALET käftar! Så därför är det viktigt att tysta även den minoritet som tycker annorlunda, som har rätt!

        Det handlar egentligen inte om hur många dom är, utan ifall dom har rätt eller ej! Fast det hjälper förstås om man är många!

        Alla blir mer imponerade av ett geni än många idioter!

        Svara

  2. Johan
    Feb 06, 2010 @ 12:06:46

    De behöver inte ens vara anonyma, de behöver bara starta en egen blogg istället för den som universitetet tillhandahåller!

    Dumma media

    Svara

  3. Demokratbloggen
    Feb 06, 2010 @ 11:35:28

    Jag tror att de bloggar i alla fall. Det går ju att göra det anonymt!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 06, 2010 @ 12:06:40

      Jo visserligen, men det visar att Universitetet inte klarar av att navigera rätt. Man vågar inte stå upp för vår demokrati utan väljer istället att tysta alla!

      Svara

  4. Carl
    Feb 06, 2010 @ 11:05:56

    Som sagt många gånger, men som inte så många fattat.

    Som man röstar i val, får man leva.

    Svara

Kommentera

