Bloggare censureras hårt av tidningarna!

Bloggare censureras hårt av tidningarna!

Bloggare som mig själva får välja mellan att antingen säga sanningen, rakt upp och ner, eller få blogglänkarna borttagna av tidningarna, vilket resulterar i ett drastiskt minskat antal läsare.

Detta är tidningarnas sätt att styra oss bloggare, att få in oss i fållan, att få oss att utöva politisk självcensur!

 Missförstå mig inte, det handlar inte om hur vi säger det, utan om vad vi säger, budskapet. Massor av mina blogglänkar har plockats bort efter ett kort tag. Vissa sanningar får du inte blogga om, då åker du bort! Att det är sant gör saken än värre! Då kan ju ingen säga emot! Då måste det bort!

Detta öde drabbar inte vänsterbloggarna, som ju älskar invandring, utan bara oss som är invandringsmotståndare. Tidningarna missbrukar sin makt! Man tar girigt emot enorma presstöd samtidigt som man kväver yttrandefriheten! Detta görs i smyg! Ingen annan än den censurerade märker något!

Detta är en systematisk strategi vars syfte är att hindra SD att komma in i riksdagen, att tysta hård kritik.  Det är ett grovt övergrepp mot den demokratiska processen!

Jag väljer att säga den osminkade sanningen och får därmed leva med att få blogglänkarna borttagna. Tidningarna har en gräns som inte får passeras, vad gäller invandringspolitiken och islam.Säger jag min hjärtas mening, så kommer jag ofta att gå över gränsen. Det vet jag av erfarenhet. Det räcker med att du säger något träffsäkert, då är du rökt!

Jag räknar också med risken att jag helt och hållet bannlyses av tidningarna. Mitt syfte är dock oftast inte att utmana och provocera! Bara att säga den ärliga sanningen!

Detta innebär att jag hädanefter kommer att vara än rakare i mina inlägg. Hänsynslösare. ”Kotta vad de kotta vill”! Jag tar ut svängarna ordentligt! Men fortfarande vill jag stå med båda fötterna på jorden. Vad jag skriver skall vara sant, äkta, trovärdigt.

Jag föredrar att säga sanningen till få än att ljuga för många! Tidningarna tillämpar den motsatta principen!

Kan man inte vara ärlig, så bör man vara tyst! Vi bloggare måste sätta press på tidningarna att inte censurera oss enkom för våra politiska preferenser, som ändå är helt inom demokratins ramar.  Om vi utövar självcensur så har vi tystats! Det får inte ske!

Allt detta för att vi är negativa till invandring och islam, för att vi värnar vårt fina demokratiska samhälle! Vi reagerar mot hot, våld och förtryck och antidemokratiska tendenser. Det är allt!

Den som tror att lögnen kommer att triumfera bedrar sig djupt! Lögnen kan vinna slaget, men aldrig kriget! Lär av historien!

DN r . b . r . n d . a . k l . r . g .  5  SVD  a   ?   a    r  r e  ”                  ”  ”        ”    ”   ”    y s d .  . n 
10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. -45
    Feb 03, 2011 @ 01:56:56

    Skönt att konstatera man inte varit ensam om att tänka i samma tankebanor.Något är absolut fel med PI om det nu varit det från start eller om det hände i samband med den ”nya andan”lär vi väl aldrig få besked om.Då jag i sep. av en ren slump hittade in i den för mig tidigare fullständigt okända parallella media världen donerade jag en rätt stor summa som tack för den friska luften och ocensurerade kommentars möjligheten, därför ansåg jag mig kunna få svar på en så enkel fråga varför flera av de sedvanliga blogghänvisningarna försvann tillika med reklamen och köpmöjligheten av Julia Caesars böcker i samband med den ny andan, men fick aldrig något svar.Jag instämmer, det är överlag något som känns helt fel med PI.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 03, 2011 @ 02:12:57

      Nu menade jag inte att det är något fel med PI. Jo jag noterade med förvåning att man inte lierade sig med SD mer. Men till min glädje tycks man ha ökat trycket mot islam, som enligt min mening är det stora problemet. Så jag har ingen anledning att ställa mig kritisk till PI. Sen verkar det iofs konstigt att dom inte hänvisar längre till hennes böcker. Kanske av kommersiella skäl. Jag ser dock ingen oroande kursändring, så jag ser inget skäl att kritisera dom. Det vore välgörande ifall dom rensade luften och berättade vad som hänt. Men jag antar att det kommer.

      Svara

      • -45
        Feb 03, 2011 @ 02:37:51

        Du har tydligen ändrat åsikt sedan April 2010, där uttalar du misstanken på ett mer kritiskt sätt.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Feb 03, 2011 @ 12:34:31

          Då var jag väldigt kritisk till PI:s skriverier om zigenare. En folkgrupp jag känner starkt för. Jag vet inte varför jag känner starkt för dom. Kanske dom är relativt asociala. Men i mina ögön är dom oförargliga. Dessutom kristna. Dom har ingen agenda att förändra vårt samhälle på något sätt! Så att attackera dom, även ifall dom skulle stjäla mer än andra, verkar småaktigt.

          Men vid närmare eftertanke kom jag fram till att PI helt enkelt attackerar alla som missköter sig! Jag kritiserade även att dom inte gav sig på poliser som misskötte sig. Men insåg att dom måste ha fått mycket information från just polisen och skulle dom då attackera kåren, skulle dom kanske gräva sin egen grav. Så jag såg inte längre skäl att vara kritisk till PI. Fortfarande gillar jag inte skriverierna om zigenare, men så länge dom går på alla folkgrupper, muslimer, zigernare, svenskar etc så har dom ju en poäng! Jag skrev ett inlägg sen där jag förklarade detta.

          Svara

          • -45
            Feb 03, 2011 @ 15:30:09

            Som jag skrev så var det först i september jag hittade in dit och detta med Romerna är för mig en okänd sak.Anser också att de i det stora hela är harmlösa såvida de inte tränger sig in hos äldre människor.Igår läste jag att de själva helt tar avstånd från den sk Vitboken som den sparkade Linna skall tilldelas ansvaret för.Att de på PI hade tillgång till insidersuppgifter från polisen begrep jag på en gång.Att favorisera en viss grupp busar är inte bra, därvidlag håller jag med dig
            Hur illa ställt det är med den ”hyllade” yttrandefriheten i Sverige anser jag vara en av de viktigaste punkterna man måste fokusera på.Folket är så nedsövda att de inte längre mäktar med att se helheten/nyanserna längre.

            För övrigt tycker jag att din sida är intressant att besöka.

          • KLARTEXTEN!
            Feb 03, 2011 @ 16:05:25

            Kul att du gillar min blogg! För att summera PI så anser jag dom vara hårda men rättvisa och väldigt viktiga genom sin starka fokus på verifierade fakta och förstås sin stora läsekrets. Svensk media filtrerar fakta för att styra opinionen. Den enda skillnaden mot de forna öststaterna är att vi andra slipper fängelse. Censuren är densamma.

  2. Robin Shadowes
    Apr 04, 2010 @ 08:14:09

    För skojs skull delar jag med mig av svaret jag fick varför jag blev bannad:

    Svar ja.

    Vi har varnat dig innan ikväll i flera av dina inlägg. Åtskilliga tirader
    raderade där mina kollegor skrivit vad som gäller. Ditt språkbruk är inte
    acceptabelt helt enkelt. Samma sak var innan när du hette Robin. Det
    fungerar inte att du babblar om MENA-pack m m. Vi vill inte se sådant. Ska
    vi bredda oss bland folket håller inte din grova och låga nivå.

    Låter precis som ett god dag yx-skaft-svar man får om man frågar AB, SVT, Expressen m fl varför dom raderar och stänger av kommentators-funktionen. Dessutom låter dom värre saker passera än MENA-pack. Verkar som om somliga är mer jämlika än andra…

    Svara

  3. Robin Shadowes
    Apr 04, 2010 @ 00:03:43

    Bloggen PI är en ulv i fårakläder. Jag blev bannad bara för att ha använt uttrycket MENA-pack vilket nog de flesta svenskar tycker är rätt oskyldigt med tanke på alla kommentarer man läst om fallet med poliserna som sade apa-jävel och blatta-jävel. Om de flesta tycker det var rätt oskyldig så kan ju mitt MENA-pack även räknas till den kategorin. Som om inte det var nog så skall dom tydligen börja använda moderatorer också inom kort. Dessutom fick jag ett riktigt goddag yxskaft-svar när jag mejlade och undrade om banningen. Vad tycker ni goddag yxskaft-svar och moderatorer påminner om? Associerar ni det verkligen med något politiskt inkorrekt? Snarare är det sånt som Aftonhoran och andra fulmedier använder sig av. Jag kan beslå dem med minst en lögn. Den här bloggen har ju kritiserat dem för att vara zigenar-fientliga men samtidigt så varnar och bannar dom användare som skriver eller länkar till partiet ND. Hyckleri är bara förnamnet. Varför är dom anonyma? Varför vet vi INGENTING om dom som driver sidan? Kan det vara för att dom skulle kunna ha kopplingar till Expo och AFA? Jag har en ytterst berättigad fråga från serien/filmen The Watchmen: Who watches the watchmen…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 04, 2010 @ 00:19:45

      Jo jag är skeptisk till Politiskt inkorrekts hantering av vissa frågor. Jag misstänker att det antingen är poliser (sannolikt) som sitter med i PI eller att dom av andra skäl inte vill stöta sig med dom. Något är ruttet i varje fall. Överlag tycker jag dock dom gör ett fint jobb, med undantagen poliser och zigenare. Kanske det finns fler dock. Jag är rätt sällan inne på PI, kanske en gång i månaden.

      Att dom skall börja moderera är ett svaghetstecken, misstänker att folk blir alltmer kritiska och det tål dom inte. Jag vill dock att det skall gå bra för PI! Men deras agerande skadar dom själva. Det tar lång tid att bygga upp ett gott rykte, men det kan raseras mycket snabbt!

      Sen är deras kommentarer till kommentatorerna helt dumma! Det gör att man undrar vad det är för folk som sitter där. Jag är själv otrevlig ibland, men det är i debattens hetta. Men dom är mer dumma än otrevliga, och då är dom ändå ganska otrevliga! Den dag jag förlorar en debatt om islam, i synnerhet mot en muslim, då måste jag ändra åsikt! Jag vill att dom kastar in handduken (ger upp), inte jag! Och handdukarna ligger i travar!

      Att stryka sakliga kritiska kommentarer är bara ynkedom! Enda skälet är förstås att man är svarslös! Jag är besviken att dom inte är smartare än så, trodde mer om dom.

      Det värsta är dock att dom skadar sin egen trovärdighet något oerhört och därmed SD:s chanser att komma in i riksdagen.

      Svara

      • Robin Shadowes
        Apr 04, 2010 @ 08:09:32

        Dom vill tydligen att deras fans skall skänka pengar till deras blogg vilket är smått komiskt då jag också har noterat hur kaxiga och otrevliga dom är när dom snoppar av diverse olika användare. Jag får inte riktigt ihop det med att dom är emot ND medan dom samtidigt påstår sig vara om än inte medlemmar men anhängare till SD. Det ligger minst en hund begraven här. Jag tror dom har skapats för att dra till sig anhängare till SD men även rena rasister. Förmodligen samlar dom in ip-adresser men syftet är säkert att även kunna göra kopplingen mellan SD och rasister/nazister med syftet att sänka partiet. Men då kanske vän av ordning säger att dom faktiskt hänger ut kriminella utlänningar. Ja, men jag tror dom fått tillstånd från högsta ort till det. För att fiska krävs bete och det får väl då anses som collateral damage helt enkelt. Nedsläckningarna handlar förmodligen om rena false flag-operationer för att lägga ut dim-ridåer.

        Svara

Kommentera

