Vart är vi på väg?

Just nu pågår en demonstation i  Hisingen, Göteborg mot ett moskébygge. 100 demonstranter står mot 300 motdemonstranter.

Förutom muslimer kan vi räkna med att motdemonstranterna utgörs av ”nyttiga idioter”, dvs väsentligen vänsteraktivister. Dessa tycks inte ägna en tanke åt vart samhället är på väg!

Ingen av oss skulle oroas av några moskébyggen eller minareter ifall det inte var för att allt pekar på att muslimsk majoritet är vad vi är på väg mot i förlängningen. Den ansedda dagstidningen The Telegraph förutspår att muslimerna i Europa kommer att växa från 5 till 20 % de närmaste 20 åren. Detta är grunden till vår oro!

Önskar vi den utvecklingen? Är det  ett sådant land du vill överlämna till dina barn och barnbarn? Du måste ställa dig den frågan!

Ifall allt pekade på att islam är och förblir en liten minoritet i vårt land, skulle jag inte bry mig alls, såklart!

Vi måste betrakta verkligheten! Vi har facit! Har Storbrittannien, Nederländerna och Frankrike blivit bättre länder efter sin stora muslimska invandring?

  Har vår muslimska invandring gjort Sverige till ett bättre och tryggare land? Vad talar för att en fortsatt ökad muslimsk befolkning gör Sverige till ett bättre land?

Besvara dessa frågor ärligt! Så vet du var du egentligen står!

Polisen tvingades använda pepparsprej.

Spänd stämning i Landskrona.

 Antirasister kommer  försöka stoppa demonstration

 8 april 2010 Är du för eller emot  moskébygget?

Demonstrationer mot moskébygge

Demonstranter drabbade samman i Göteborg. Polisen tvingades använda pepparsprej.

Polisen befarar oro i Landskrona

  • Spänd stämning vid demonstration i Landskrona
  • Fel man uthängd efter dödsdrama
  • 23-åringen häktad
  • Ännu en anhållen i Landskronafallet
  • Nya förhör med 23-åringen i dag
  • Landskrona reser sig mot våldet
  • Mordmisstänkt förnekar brott
  • Mördaren i Landskrona ännu fri
  • 78-åring avled efter misshandel på p-plats
  • http://www.dn.se/nyheter/sverige/hatskhet-och-oro-efter-dodsdramat-i-landskrona-1.1074628
  • Advertisements

    40 kommentarer (+lägga till din?)

    1. Lövet
      Apr 14, 2010 @ 08:58:36

      ”Jag tror jag förstår vad du menar och genmäler att jag inte behöver det egentligen utan det räcker med att se hur islam växer i Sverige! 100.000 nya invandrare per år!”

      Det är intellektuellt bedrägeri att försöka påskina att vi har en invandring av 100.000 muslimer per år. Jo, jag vet att du inte skrev det, men andemeningen för de som inte tänker efter eller har tillräcklig kännedom blir att alla de 100.000 invandrare du talar om är just muslimer. Inte återvändande svenskar, EU invandrare etc..

      Paroller och slagord, beblandade med lite text, såsom ”det räcker med att se hur islam växer i Sverige! 100.000 nya invandrare per år!”, eller ”Den ansedda dagstidningen The Telegraph förutspår att muslimerna i Europa kommer att växa från 5 till 20 % de närmaste 20 åren” (nu är The Telegraphs online upplaga inte samma sak som tidningen, dessutom har Adrian Michaels inga refererade källor eller belägg för sina framtidsvisioner. Däremot har han konstaterat att den radikalisering han målat upp skräckscenarier om i tidigare artiklar inte har infunnit sig och trumpet fått tillstå att invandrare framgångsrikt integreras i västsamhället. Det skriver du inget om?) är en enkelt sätt att polarisera debatten.

      Men du och jag vet att slikt tillvägagångssätt är intellektuellt bedrägeri. Men ändamålen helgar som sagt medlen och för att vara källkritisk behövs ett mått av skepsis.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Apr 14, 2010 @ 09:37:45

        Jag skrev sanningen. Hur kan det bli ”intellektuellt bedrägeri”? Var och en begriper att 100.000 invandrare inte är liktydigt med 100.000 muslimer! Antalet invandrar (och muslimer) har nått rekordnivåer! Tag fasta på vad jag de facto skriver! Läs inte in saker jag inte hävdat! Och sen kalla mig för bedragare! Du borde inse att du har fel!

        Jag är övertygad om att artikelförfattaren har rätt i sin prognos. En annan sak att han sagt förbjudna saker. DN sparkade ju en chefredaktör efter att han kritiserat invandringen! Det är tabu!

        Tänker du besvara min frågor någon gång? Eller tänker du bara avkräva mig svar (vilket du ständigt får) utan att själv svara? Att ständigt undvika att besvara ställda frågor men själv kräva svar, kallas intellektuellt bedrägeri, eller hur?

        Svara

        • Lövet
          Apr 14, 2010 @ 14:25:39

          ”Jag skrev sanningen. Hur kan det bli ”intellektuellt bedrägeri”? Var och en begriper att 100.000 invandrare inte är liktydigt med 100.000 muslimer!”

          Det blir intellektuellt bedrägeri eftersom du har benägenheten att koppla ett stycke text med paroller. Exempelvis:”det räcker med att se hur islam växer i Sverige! 100.000 nya invandrare per år!” Syftning. Det är ungefär som att säga ”det räcker med att se hur många Sverigedemokrater är kriminella! 100 mord i sverige per år”.

          Se där? Nu skrev jag bara sanningen. Jag har aaaldrig påstått att sverigedemokrater mördar 100 personer per år, eller mördar över huvud taget. Jag har bara låtit den som läser göra den kopplingen. Intellektuellt bedrägeri. En femårings taktik. Grattis.

          ”Jag är övertygad om att artikelförfattaren har rätt i sin prognos.”
          Då är du kanske även övertygad att samma artikelförfattare har rätt när han skriver att muslimska invandrare framgångsrikt integreras i västsamhället? Nej? Cherrypicking?

          ”Tänker du besvara min frågor någon gång?”
          Radikal religionsutövning har aldrig bidragit till mer frihet och demokrati, oavsett vilken religion vi talar om. Tvärtom. Se bara på Vatikanstaten, det är ingen demokrati direkt. Däremot bidrar sekularisering till mer frihet och demorati. Religioner i sig varken bidrar till eller motverkar mer frihet och demokrati.

          ”Överlag står muslimerna för hög arbetslöshet, hög kriminalitet, intolerans och judehat! Kort sagt kostar dom mycket mer än dom bidrar med!”
          Är det sanningen, eller är det din uppfattning av sanningen?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 14, 2010 @ 16:12:34

            Mitt förslag är att du sprarar ev. kritik tills jag säger något felaktigt! Bara dumt att komma med kritik när jag har rätt!

            Som jag skrev i en annan kommentar nyss: muslimerna har gjort mer skada än nytta för Sverige! Sverige har blivit ett sämre land. Och dom kostar oss förjävla mycket pengar!

            Svara

        • Lövet
          Apr 14, 2010 @ 14:46:29

          ”Tänker du besvara min frågor någon gång?”
          I Mellanöstern finns en patriarkal tradition, där mannen har ett större värde än kvinnan. Islam säger inte det, men deras arabiska, iranska, turkiska eller kurdiska kultur gör det. Bara det faktum att kristna syrianer i Södertälje har samma synsätt borde vara en tillräckligt stor hänvisning för att du skulle kunna följa logiken.

          …men antagligen stör det bara till det i din förutfattade mening.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 14, 2010 @ 16:06:00

            Fortfarande vägrar du besvara mina enkla frågor. Då gör jag det själv:

            Muslimerna har inte gjort sverige till ett tryggare eller mer välmående land. Tvärtom!

            Inte ett enda kristet land har blivit bättre av muslimsk invandring. Tvärtom!

            Dom har gjort mer skada än nytta!

            Du visste det, därför vägrade du svara!

            Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 14, 2010 @ 16:08:19

            Jaså islam säger inte det? Läs koranen sura 4:34! Sen kan du titta på arvslagarna och sharia-lagarna (inkl strafflagarna) också. En kvinna är i princip värd hälften mot en man, samma sak med hennes vittnesmål och arv! Där framgår deras kvinnosyn! Du saknar tom grundläggande kunskap om islam! Det är den bittra sanningen! När skall du inse att du saknar komptetens att bedöma islam?

            Beträffande kristna araber, så är dom gudskelov inte muslimer även om dom har en del av mellanösterns kultur i sig. Det finns uppenbarligen inget i den kristna tron som omöjliggör integration och acceptans av vårt samhällsystem.

            Dessutom är nästan hela världen patriarkal historiskt. Inte bara mellanöstern. Vad som skiljer är islams bristande anpassningsförmåga och flexibilitet! Islam kan inte anpassa sig till vårt moderna samhälle!
            Våra värderingar och vårt samhällssystem strider mot koranen!

            Vilken annan religion stenar kvinnor, avrättar dom och homosexuella för sexuella ”brott”? Muslimska länderna är underutvecklade och människor vill bara därifrån till kristna länder! Därav alla flyktingar!

            Om islam inte hade varit utvecklingshämmande så hade väl muslimska länder varit välmående och folk ville inte fly dom, eller hur? Nu betalar dom 100.000 tals kronor bara för att komma därifrån! Säger allt om dessa pissländer!

            Islam är den gemensamma nämnaren! Islam=förtryck, fattigdom, diktatur, krig och annat elände!

            Se på alla europeiska länder dit muslimer har flytt! Dom har bara försämrats!

            DU ÄR BLIND! Vägrar tro vad du ser och hör!

            Svara

          • Lövet
            Apr 14, 2010 @ 16:49:06

            ”Jaså islam säger inte det? Läs koranen sura 4:34! Där framgår deras kvinnosyn! Du saknar tom grundläggande kunskap om islam!”

            jag har läst sure 4.34.
            Kan du vara snäll och översätta följande ord?
            radjul, qaama, hadjara, daraba, Ghaib-Un, ßalaha?

            Svara

            • KLARTEXTEN!
              Apr 14, 2010 @ 17:15:02

              Här har du sura 4:34 i svensk översättning (finns här också):

              [4:34] Männen har gjorts ansvariga för kvinnorna,** och GUD har begåvat dem med vissa egenskaper och gjort dem ansvariga för uppehället. De rättfärdiga kvinnorna kommer med glädje att acceptera detta arrangemang eftersom det är GUDs budord, och hedra sina makar i deras frånvaro. Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan (får ni använda negativa uppmuntringar som att) överge dem i sängen, sedan får ni (som sista alternativ) slå dem. Om de lyder er får ni inte överträda mot dem. GUD är Den Högsta, Ojämförlig.

              En kommentar: det är inte nödvändigt att läsa koranen för att förstå islams grunder. Men du måste förstå dess betydelse och historiska ursprung! Och kunna slå i den! En märklig sak är att den inte alls är kronogiskt eller ens logiskt uppbyggd. Bara enligt systemet att dom kortaste kommer först för att sen sluta med dom längsta surorna!

              Är det en sak alla måste veta om koranen, så är det att vartenda ord anses vara guds eget ord! Följaktligen får inte ett enda ord ändras! Detta ger koranen en enorm tyngd och oföränderlighet! Helst skall den läsas på arabiska, ursprungsspråket. Alla översättningar är tolkningar!

            • Lövet
              Apr 14, 2010 @ 17:31:57

              Vad är det för en oerhört risig översättning? Jag trodde du var påläst!

            • KLARTEXTEN!
              Apr 14, 2010 @ 17:40:33

              Vad löjlig du är! Fast jag antar att du skämtar! Tog första bästa översättning bara. Typiskt dock att du undviker att kommentera själva budskapet, uppenbarligen därför att den inte bekräftade din tes!

        • Lövet
          Apr 14, 2010 @ 19:58:30

          ”Jag är övertygad om att artikelförfattaren har rätt i sin prognos.”
          Då är du kanske även övertygad att samma artikelförfattare har rätt när han skriver att muslimska invandrare framgångsrikt integreras i västsamhället?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 15, 2010 @ 01:02:39

            Är det din uppfattning att muslimer framgångsrikt integreras i Sverige och i väst i övrigt? Det är uppenbart att författaren blivit dragen i örat och måst rätta in sig i PK-ledet! Det är allmänt känt att integrationen inte fungerar!

            Nu vill jag att du ger ett ärligt svar på mina frågor. Det är fundamentala och därför viktiga frågor?

            1. Har muslimerna gjort Sverige till ett tryggare och mer välmående land?

            2. Har stor muslimsk invandring gjort något kristet land tryggare och mer välmående?

            Jag är uppriktigt trött på att du ständigt undviker att ge raka svar på mina frågor! Så börja med att ge klart och tydligt svar.

            Jag har alltid besvarat dina frågor så nu får du göra samma sak.

            Svara

    2. Lövet
      Apr 13, 2010 @ 17:59:15

      ”Hävdar du att Sverige blivit ett tryggare och mer välmående samhälle pga den muslimska invandringen? Självfallet finns det även högutbildade och produktiva muslimer! Men det väsentliga är förstås hur det är överlag! Överlag står muslimerna för hög arbetslöshet, hög kriminalitet, intolerans och judehat! Kort sagt kostar dom mycket mer än dom bidrar med! Och då ser vi bara krasst ekonomiskt!”
      Hur det är överlag vet du inget om, eller hur? Är den enl dig höga arbetslösheten ett momentanvärde kanske? Talar vi om temporära uppehåll för de som snart återvänder till Afghanistan? No clue city.

      Du påstar saker hit och dit, som t.ex. att Nederländerna ska ha problem med Solamier. Dom har snarare problem med Sommelierer! Ogrundad dynga säljs här som fakta. De flesta gånger faktafel uppmärksammas kommer en s.k. ”bait-and-switch”, dvs ignorering och kort inpå nästa påhitt. Upprepar man det tillräckligt ofta tror folk att det är sant. Lysande.

      Möjligen är det så att du sjukligt rädd för Islam.

      Som jag har sagt tidigare, det finns i varje helig skrift för varje monotheism oerhört egendomliga passager som med lätthet kan ställas som argument för att de som följer religionen i fråga är ditt, resp. datt. Fundisar i alla religioner, förenen eder.

      En sann kristen följer Bibeln, inte sant?

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Apr 13, 2010 @ 19:17:14

        Låt oss göra det enkelt. Kan du visa på något kristet land som blivit tryggare och mer välmående pga muslimsk invandring?

        Har sverige blivit tryggare och mer välmående pga densamma?

        Förstår du inte absurditeten i att försvara något du inte begriper (islam)? Det är ju omöjligt för mig att övertyga dig om att du har fel, eftersom du misstror vad jag skriver i det avseendet. Då måste du själv inhämta kunskap!

        Jag är inte ett dugg rädd för islam! Men islam skadar vårt land, vårt samhällssystem! Jag tror jag känner till islams fördelar mycket bättre än du! Jag har upprepade gånger skrivit att jag tyckte om att läsa om islam! Jag tyckte om många sidor av islam! Dessutom känner jag mycket fina muslimer! Inget fel på dom, men på deras religion! Jag är inte enögd!

        Men jag har förmåga att se väsentligheterna, nämligen att det är oförenligt med vårt samhällsystem! Hade du kunnat grunderna om islam hade du också insett det!

        Svara

    3. Erik
      Apr 11, 2010 @ 21:13:14

      Julgranen tillhör den germanska kulturen, den symboliserar livets träd Yggdrasil.

      Nej vi ska givetvis INTE ha fler muslimer i Sverige! Det som pågår nu är inget annat än en ren jvla kolonisering. Den ska motarbetas tills den avstannar och returneras.
      Svenska folket idag är TOTALT grundlurade av ickesvenska mediaintressen, bolsjeviker, socialister och liberaler till att bejaka att ge bort SITT EGNA FOSTERLAND. FRIVILLIGT och till råga på allt betala för det med dryga skatter!
      Vakna upp för i h-vete alla dumsvennar! Sätt er in i vad som pågår. Sätt er in i hur kurvorna för våldsbrott och inte minst sexualbrott numer pekar spikrakt uppåt! ”Antalet anmälda våldtäkter i Sverige har ökat kraftigt från 768 stycken 1975 till 5 446 anmälda våldtäkter 2008. …”
      http://frianyheter.wordpress.com/2009/05/03/anmalda-valdtakter-1975-2008/
      Källa:
      Brottsförebyggande rådet – Statistikdatabasen över anmälda brott: http://statistik.bra.se/solwebb/action/index
      Det är nog med förnedring nu!

      Svara

    4. Lövet
      Apr 11, 2010 @ 17:42:40

      ”Den ansedda dagstidningen The Telegraph förutspår att muslimerna i Europa kommer att växa från 5 till 20 de närmaste 20 åren. Detta är grunden till vår oro!”

      Va? Hela 20 muslimer? Huga! 😉

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Apr 11, 2010 @ 22:46:40

        20 % skall det vara förstås. Korrigerat.

        Svara

      • KLARTEXTEN!
        Apr 12, 2010 @ 21:07:09

        LÖVET:
        Jag ställde några frågor till dig som du inte har besvarat. Upprepar frågorna. Ber om ärliga svar!:

        Storbrittannien, Nederländerna och Frankrike är länder som haft en kraftig muslimsk invandring. Anser du att dessa länder blivit mer välmående och harmoniska efter denna invandring?

        Vad får dig att tro att det skulle bli ett annat resultat i Sverige? Dvs att landet skulle bli bättre av muslimsk invandring.

        Svara

        • Lövet
          Apr 13, 2010 @ 08:23:18

          Du kan knappast jämföra kolonialmakter där de problem som finns härstammar från en särdeles historiskt utstuderad ”master and servant” mentalitet. De kolonier ”invandrarna” kom ifrån under tiden för invandringen var just Storbritannien, Nederländerna och Frankrike. Den disharmoni som härskar beror inte på att en minoritet är muslimer, utan snarare p.g.a. att de behandlas som andra gradens invånare.

          Varför tar du inte upp Tyskland som exempel?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 13, 2010 @ 11:53:06

            Hur vet du att det beror på att dom ”behandlas som andra gradens” invånare? Låt oss anta att orsaken skulle vara detta i samtliga länder. Då kan vi konstatera att resultatet i vart fall blir skit! Eftersom muslimsk invandring ger samhällsproblem, så bör invandringen upphöra. Vi behöver inte fördjupa oss i skälen, bara konstatera att vi inte kan lösa dessa skäl!

            Nederländerna har stor problem med t ex Somalierna. Vad har det med kolonialism att göra?

            Vad beror det på att det svenska samhället inte har förbättrats av den muslimska invandringen då? Där kan du knappast skylla på kolonialism.

            Sen att det är västs eget fel att muslimerna inte integreras är absurt! Dom vill inte integreras! Vet du om att koranen förbjuder integration av muslimer?

            Det lyser igenom att du saknar kunskap om islam! Varför läser du inte på?

            Lövet, när skall du inse att du saknar kompetens att försvara islam? Först när man förstår något kan man försvara det!

            Kan du visa mig ett enda kristet land som blivit bättre pga muslimsk invandring?

            Svara

          • Lövet
            Apr 13, 2010 @ 14:30:21

            ”Hur vet du att det beror på att dom ”behandlas som andra gradens” invånare? Låt oss anta att orsaken skulle vara detta i samtliga länder. Då kan vi konstatera att resultatet i vart fall blir skit! Eftersom muslimsk invandring ger samhällsproblem, så bör invandringen upphöra. Vi behöver inte fördjupa oss i skälen, bara konstatera att vi inte kan lösa dessa skäl!”

            Skillnaden är den att Sverige inte har haft några större kolonier och ej heller behandlat invånarna som kommer från dessa kolonier till dags dato som andra klassens medborgare. Förstår du fortfarande inte?

            Det fanns en anledning till att jag frågade varför du inte använde Tyskland som jämförelse.

            ”Nederländerna har stor problem med t ex Somalierna. Vad har det med kolonialism att göra?”

            Nej det har de inte. Det bor ca 10.000 Somalier i Nederländerna. För 10 år sedan var det 20.000.

            ”Vad beror det på att det svenska samhället inte har förbättrats av den muslimska invandringen då?”
            Har det inte? Jag känner en samling högutbildade och oerhört företagsamma muslimer som kom som flyktingar till Sverige på 90-talet och idag bidrar åtskilligt till statskassan.

            Det förefaller som om ditt enda argument är att försöka måla de som har en annan ståndpunkt än din egen som ”icke pålästa”. Jag är inte den enda du försöker stämpla denna etikett på (detta är ett oerhört arrogant och fegt tillvägagångssätt). Däremot är du inte lika benägen att läxa upp uppenbart kunskapsbefriade från ditt eget läger.

            När PI skriver generaliseringar om Zigenare tar det hus i helsike och du gör hela bloginlägg om hur PI hetsar mot Zigenare. När liknande svepande generaliseringar om muslimer sker på din egen blog händer i bästa fall ingenting. If the shoe fits…

            Svara

            • KLARTEXTEN!
              Apr 13, 2010 @ 14:55:33

              Hävdar du att Sverige blivit ett tryggare och mer välmående samhälle pga den muslimska invandringen? Självfallet finns det även högutbildade och produktiva muslimer! Men det väsentliga är förstås hur det är överlag! Överlag står muslimerna för hög arbetslöshet, hög kriminalitet, intolerans och judehat! Kort sagt kostar dom mycket mer än dom bidrar med!

              Ser vi även på vilka demokratiska och andra värden dom har urholkat, så blir facit än mer katastrofalt! Dom har inte bidragit ett skit till vår demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet! Tvärtom!
              Nå, kan du visa upp ett kristet land som blivit tryggare och mer välmående pga muslimsk invandring?

              Med muslimerna har kvinnans rättigheter i landet försämrats, yttrandefriheten ifrågasatts, judeförföljelserna, dödshoten och terroristbrotten accelererat. En nedåtgående spiral tack vare muslimerna!

              Du säger att jag inte ställer samma krav på islam-kritikerna. Nej och skälet är att islams brister är så uppenbara, vi läser dagligen om allt elände islam ”tillför” samhället! Däremot är det oerhört mycket svårare att se det ev. positiva islam bidrar med. Vad är det i islam som gör att det trots allt skit är bra ändå (inget enligt mig)? Är islam i grunden bra eller dåligt? Frågan är mycket viktig! Allt pekar på att islam är dåligt! Såväl samhällsekonomiskt som med hänsyn till våra grundläggande värden! Vill du hävda motsatsen måste du kunna islam! För antingen gör du som islamkritikerna, pekar på det uppenbara, eller så måste du föra ett resonemang utifrån kunskap om islam! För det finns inget uppenbart som säger att islam är en religion som är bra för vårt land!

              Det är faktiskt elementärt att man måste förstå vad man pratar om! Du är självklart inte unik, utan nästan alla andra gör samma fundamentala misstag! Argumenten mot islam finns i överflöd, men argumenten för syns inte till! Skall du då ändå argumentera för måste du kunna religionen eller visa på uppenbara sakförhållanden! Det duger inte att du antar saker som du inte vet. Du kan omöjligen avgöra ifall jag har rätt eller ej! Återstår bara för dig att gissa, och du gissar att jag har fel, därför att du vill tro det!

              Det vore en tillgång för debatten och sanningen, om du satte dig in i islam, med tanke på din analytiska förmåga! Var inte så lat! Jag tipsar dig gärna!

              Betr. PI och zigenarna så menar jag att dom skadar sig själva, dom utmålar sig själva som rasister. Gagnar varken dom själva, zigenarna eller SD! Men man måste gå betydligt hårdare fram mot något som hotar vårt land så mycket som islam! Zigenarna är, som sagt, inget hot!

            • Lövet
              Apr 13, 2010 @ 19:04:55

              ”Betr. PI och zigenarna så menar jag att dom skadar sig själva, dom utmålar sig själva som rasister. Gagnar varken dom själva, zigenarna eller SD! Men man måste gå betydligt hårdare fram mot något som hotar vårt land så mycket som islam! Zigenarna är, som sagt, inget hot!”

              och då behöver man inte samma standard i fakta och källkritik?

            • KLARTEXTEN!
              Apr 13, 2010 @ 19:11:39

              Min poäng är att PI kanske har rätt betr. zigenarna! Men jag menar att skriverierna gör mer skada än nytta även om dom har rätt!

            • Lövet
              Apr 13, 2010 @ 19:52:45

              ”Min poäng är att PI kanske har rätt betr. zigenarna! Men jag menar att det gör mer skada än nytta även om dom har rätt!”
              Så ändamålen helgar medlen. Fy f_n.

            • KLARTEXTEN!
              Apr 13, 2010 @ 20:00:56

              Man bör inte ge sig på en folkgrupp utan starka skäl! Det är min poäng! Skulle inte islam växa så det knakade skulle jag nog inte vara så hård i min kritik! Men muslimerna är ingen folkgrupp! Lika lite som kristna. Men nu är islam ett starkt hot både kvalitativt (en mycket farlig ideologi) och kvantitativt (muslimerna växer i antal)!

              Ju skadligare något är desto intensivare måste det bekämpas!

            • Lövet
              Apr 13, 2010 @ 20:07:46

              Man bör inte ge sig på en folkgrupp utan starka skäl! Det är min poäng! Skulle inte islam växa så det knakade skulle jag nog inte vara så hård i min kritik!”

              Man bör inte ge sig på en folkgrupp utan starka skäl! (Irony alert).
              Och skulle du använda någon annan källa än Adrian Michaels (gammal FT korrespondent som är ansvarig för The Telegraphs politikavdelning för online-versionen, lite som Mahlzahn för Spiegel.de) orefererade och käll-lösa statistik skulle det förhålla sig på just det sättet.

            • KLARTEXTEN!
              Apr 13, 2010 @ 20:36:59

              Zigenarna är en folkgrupp, men inte muslimerna. Islam är som bekant bara en religion. Får man be om ett förtydligande? Titta på Axess på TV nu!

              Jag tror jag förstår vad du menar och genmäler att jag inte behöver det egentligen utan det räcker med att se hur islam växer i Sverige! 100.000 nya invandrare per år!

              Tänker du besvara mina sist ställda frågor?

    5. H
      Apr 11, 2010 @ 15:43:51

      Pingu,
      Jag förmodar att du inte trivs speciellt bra i Sverige? Vi firar fortfarande den (judiska) påsken, det italienska luciafirandet och den tyska julgranen. Tack och lov så är samhällskicket islam alltför långt ifrån våra traditioner så det kommer att hållas nere. Kriget om deras kvinnor kommer vi att vinna och då förlorar dom allt.

      Svara

    6. chris
      Apr 11, 2010 @ 14:21:57

      @Pingu. Så vi har muslimerna att tacka för bättre öppettider, menar du?

      Svara

    7. Pingu
      Apr 11, 2010 @ 14:10:00

      Alla vet ju att unga kvinnor från Iran är väldigt snygga; ju fler iranier som kommer till Sverige desto snyggare blir vårt land. Att det om några år skulle finnas 20 muslimer i Europa skrämmer mig inte alls! 1975 var Sverige ett litet skitland i södra Arktis där affärerna var stängda under kvällstid- och på söndagar, där det tog 3 månader att få en telefon och där det i övrigt mest fanns granskog och sossar. Sedan invandringsvågen på 1970-talet har allt blivit mycket bättre!

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Apr 11, 2010 @ 14:21:45

        Att du anser att iranska kvinnor är snyggare än svenska visar bara hur du brister i ditt omdöme! Det är ett välkänt faktum att vi har världens snyggaste tjejer! Så redan där har du fel!

        Längre öppettider är det bästa islam har bidragit med här? Det var inte mycket att hänga i julgranen! Till priset av ökad brottslighet som våldsbrott, våldtäkter, hedersmord, hedersvåld, mordhot, terrorism, krav på inskränkningar av yttrandefriheten …… Gradvis avskaffande av våra traditioner och införande av muslimska i skolor mm. Vill du att dina barn och barnbarn växer upp i ett muslimskt samhälle, där sharia så småningom kan bli en realitet? Priset verkar lite väl högt tycker jag!

        Svara

        • Pingu
          Apr 11, 2010 @ 14:32:13

          Avskaffande av våra traditioner? Tänker du på det italienska luciafirandet, den tyska julgranen eller andra katolska bemärkelsedagar? Kanske påsken som firas til minne av en judisk upprorsledare? Det enda äktsvenska är barbariet.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 11, 2010 @ 14:48:47

            Jag tänker förstås främst på våra urgamla vikingatraditioner, som midsommar, våra kristna traditioner som jul, konfirmation och dop. Varför flyttar du inte till Iran? Kanske för att du inte skulle få uttrycka din mening längre? För att du skulle råka illa ut om du var ihop med en muslimsk kvinna? Kanske du tycker det är obehagligt med offentliga avrättningar? Att du är en förhatlig kristen? Här kan du känna dig trygg, så länge vi inte har muslimsk majoritet vill säga.Varför vill 100-tals miljoner muslimer flytta till kristna länder?

            Sanningen är att dom muslimska länderna överlag är misslyckade länder. Dom som är rika är det endast pga att dom råkat hitta olja.
            Nyttig idiot är du, eller, inte pga sin industri eller elektronik? Dom är helt beroende av icke muslimska länder för att ens kunna se på TV eller köra bil eller surfa på internet. Det enda vi behöver från dom är oljan, något dom inte själv har tillverkat ens! Resten är skit! Dom är helt misslyckade, vilka sopor!!

            Svara

          • Richard
            Apr 11, 2010 @ 15:43:53

            Hur definierar du Pingu egentligen traditioner? Det är ingen som bryr sig om ursprunget utan vad man gör det till. Att vi år efter år firar en speciell dag är i sig trevligt och inget som ska försvinna för att vissa anser att de är felaktiga för just deras lilla grupp.

            Svara

            • KLARTEXTEN!
              Apr 11, 2010 @ 22:50:13

              Dessutom kan man undra vilka muslimska traditioner Pingu firat. Omskärelse kanske? Men han är svarslös nu, så vi lär nog inte höra av honom mer. ”Another one bites the dust!” Theyre weak!

          • Robin Shadowes
            Apr 12, 2010 @ 00:48:52

            Det är just p g a sådana idioter som dig som vi kommer slänga ut er härifrån. Islam har en body count på 270 miljoner dags dato. Har svårt att tänka mig att vikingarna under sina 3-400 år kom ens i närheten av en promille av den siffran. Nej, dom enda barbarerna här i Sverige är ni mohammedanerso piss of and die!!!

            Svara

    8. Jeppe
      Apr 11, 2010 @ 14:03:10

      Det är redan för sent känns det som.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Apr 11, 2010 @ 14:27:31

        Nej! Absolut inte! Invandringen är den största enskilda faktorn som gör att muslimerna islam växer här! Vi har kommit långt om vi minskar den muslimska invandringen!

        Svara

    Kommentera

    Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

    WordPress.com Logo

    Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

    Twitter-bild

    Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

    Facebook-foto

    Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

    Google+ photo

    Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

    Ansluter till %s

    %d bloggare gillar detta: