Politiskt inkorrekt-kursändring!

Jag har grunnat en del på min inställning till bloggen ”Politiskt inkorrekt”  (PI)och har kommit fram till följande:

1. Det är en förbannat viktig blogg, och dom gör en skitbra jobb (vilket jag ansett hela tiden)!

2.För att PI skall behålla sin trovärdighet hos läsarna (vilket förstås är jätteviktigt) så måste dom behandla alla folkgrupper lika, även zigenare. Dom kan inte blunda för vad zigenare gör ifall dom berättar vad muslimer gör! Dom hänger faktiskt ut även etniskt svenska brottslingar. Kravet man kan ställa är att dom behandlar alla lika! Det önskar vi alla att svensk press ville göra!

3. Polisen ger PI vital information! PI kan då inte sticka kniven i ryggen på dom! Det går inte! För det är vitalt för PI att ha bra kanaler! Kort sagt har jag överseende med att Polisen får en mjukare behandling. Det är rimligt! Det är polisens sak att ta hand om de få rötäggen som finns.

3. Dom är några arroganta jävlar, ibland! Men det är jag också.

Så jag anser det motiverat att stryka min gamla kritik mot dom!

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Liba
    Apr 24, 2010 @ 00:48:44

    Klartexten: mycket fint och ärligt skrivet. Tror man på något, kan försvara det. Ändrar man åsikt då kan man ärligt erkänna detta. Jag läser både din och PI blogg. Ni behövs båda två.

    Svara

  2. Malte
    Apr 22, 2010 @ 02:04:09

    Roligt att du till slut lyckades svälja din stolthet och erkänna att de hade rätt hela tiden, d.v.s. det som vi andra visste hela tiden.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 22, 2010 @ 09:48:14

      Det handlade inte om min stolthet. I så fall hade jag slingrat mig mer, sannolikt inte gjort någon deklaration alls.
      Min stolthet bygger på att jag är ärlig! För mig är det mycket enkelt! Jag skriver vad jag tror på. Ändrar jag mig så skriver jag det!

      Svara

  3. Robin Shadowes
    Apr 21, 2010 @ 23:57:56

    Tänk bara på att inte skriva MENA-pack för då ryker du fortare än araben hinner yla allah akhbar.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 22, 2010 @ 09:55:28

      Deras dilemma är nog att dom inte kan hålla med dig, även om dom skulle tycka att du har rätt! Jag håller med dig och förmodligen även dom. Dom måste hålla en ”anständig” ton för att behålla sin trovärdighet hos den breda läsarkretsen.

      Svara

      • Robin Shadowes
        Apr 23, 2010 @ 01:57:05

        Deras besatthet av ”anständighet” kommer bli deras undergång och eventuellt personerna bakom bloggens död i det långa loppet. Som du säkert har lagt märke till så behöver inte fienden hålla sig till regel-boken på samma sätt som vi. Dom ändrar ofta reglerna allt eftersom om det krävs. Jag anser t o m att det har fördelar att använda ”förbjudna” ord som neger och blatte och liknande. det fungerar nämligen som vaccin mot anklagelserna mot rasism, islamofobi och liknande. Folk använder dessa ord privat med folk dom känner ändå. Det är bara när det kommer folk man inte känner man blir mer pk. Dessutom är dom orden väldigt milda jämfört med vad mussarna kallar oss. Men sedan finns det ju sådana som mig som skiter blankt i om pk och mussarna blir krängkta eller inte. Ibland får jag betala priset att bli bannad men det är sånt man kan leva med.

        Svara

  4. Allah
    Apr 21, 2010 @ 16:22:50

    Modigt av dig att skriva om din tankeprocess om detta. Mer sådan här ärlighet, så kommer samhället hamna rätt

    All heder åt dig bloggkollegan =)

    Svara

  5. Cavatus
    Apr 21, 2010 @ 15:36:30

    Så bra, då kan du delta i utdelandet av materialet på denna sida. Svenska folket behöver nämligen få information om att det finns ocensurerade nyheter att tillgå på nätet:

    http://www.korta.nu/flygblad

    Svara

Kommentera

