Mord är billigt i Sverige!

Nu har vi åter igen ett mord utförd av en tonåring, en 16-årig pojke mördade sin gravida flickvän, Beatrice 16 år (bilden nedan). Pojken är från Irak och enligt offrets mamma var det frågan om ett hedersmord, vilket låter rimligt. Särskilt med tanke på att hon tänkt utföra abort.

 Hur länge tänker politikerna se mellan fingrarna på islams bisarra sedvänjor? Problemet med islams kvinnosyn tas inte på allvar! Man blundar in i det sista för problemet! Tro mig, fler svenska tjejer kommer att hedersmördas!

Jag har själv pratat med unga muslimska män och föraktet för svenska tjejer är djupt rotat. Man är supertrevlig mot tjejerna, men bakom ryggen föraktar man dom.

Vill en tonåring ta livet av någon är det bara att slå till. Det har väl aldrig varit så billigt som idag!

I England och USA kan ungdomar bli inlåsta i över 20 år för mord. Här slipper man undan med ungdomsvård i 1-2 år. Fullständigt skrattretande!

Skulle någon avskräckas av straffet? I helvete heller! Krävs det att de ansvarigas barn drabbas för att få till stånd en förändring?

Det skall göra ont att mörda, ont utav helvete! Helt ointressant om han blir en bättre människa eller ej! Det skall vara ett straff! Knäcks mördaren så har för en gångs skull ingen oskyldig drabbats! Spar tårarna åt dom oskyldiga!

Allmänheten vet att mördaren fick ett hårt straff, som sig bör och anhöriga behöver inte plågas av vetskapen att mördaren slapp billigt undan!

Kallas rättvisa. Bara en tidsfråga innan jag beskylls för rasism även för detta!

Rätt är inte rättvisa! Rätt rätt är rättvisa! Om du förstår.

16-åringen häktades misstänkt för mordet
I dag häktades pojken som misstänks ha mördat Beatrice, 16, i
16-årige pojken förd till sjukhus – begärs häktad
 I dag häktades den 16-årige pojke som misstänks för mord på Beatrice, 16
  ”Saknaden går inte att beskriva med ord – jag känner en stor bitterhet”
Mördade av unga pojkar
 Det extremt ovanliga har hänt igen
  16-årig flicka hittad död i Västerås
Anhållne pojken: Jag slängde våra telefoner
  16-årige pojken överlämnade sig själv till polisen
 ”Att uppmärksamma unga på glid räddar liv”
Mordmisstänkt pojke hörs igen
16-årig flicka hittad död vid skola i Västerås.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1978004/har-hittades-beatrice-dod
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1978509/han-slangde-sin-och-beatrices-mobil
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1978005/16-aringen-anmalde-sig-sjalv-allt-blev-svart
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1978007/vannen-hon-var-sa-glad
http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1978008/britta-svensson-det-finns-ett-monster-garningsmannen
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1980171/beatrice-mamma-det-var-ett-hedersmord
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1979261/misstankte-mordarens-mamma-han-grat-och-slog-sig-sjalv
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1980311/16-aring-begars-haktad-for-mordet-pa-beatrice
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1980301/sanna-17-hon-var-sa-oskyldig
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1979384/beatrices-mamma-berattar-hon-stamde-traff-med-sin-mordare
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1980977/16-aringen-haktad-misstankt-for-mordet-pa-beatrice
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1980571/beatrice-dodades-med-en-sten
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1980301/sanna-17-hon-var-sa-oskyldig

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. marianne
    Maj 07, 2010 @ 22:14:55

    VARFÖR VÅGAR DE INTE SKRIVA ATT DET VAR EN INVANDRARPOJKE SOM MÖRDADE FLICKAN, ETT HEDERSMORD?
    VARFÖR TIGER DOM OM DETTA?
    VI MÅSTE STOPPA ALL INVANDRING I SVERIGE!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 07, 2010 @ 22:48:40

      Expressen skrev det, men det är dom enda såvitt jag vet. Svensk media gör sitt bästa för att dölja sanningen!

      Svara

  2. Micke
    Maj 07, 2010 @ 14:04:16

    Jag hoppas att du skämtade om att du önskade någon du ogillars barn mördade, tappade all respekt för dig där.

    Svara

    • Robin Shadowes
      Maj 07, 2010 @ 16:50:12

      Har du hört talas om talesätten som man sår får man skörda, som man bäddar får man ligga och sår man storm så skördar man virvelvind. Tycker absolut dom förtjänar att själva drabbas av kulturberikningen. Det vore inget annat än poetisk rättvisa.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 07, 2010 @ 17:28:39

      Jag ändrade formuleringen, men egentligen med samma budskap. För jag anser trots allt att, ifall det krävs för en förändring, så är det bättre! Bättre att en ansvarigs barn dör än att många övrigas barn dör!

      Det är alltid fel när en oskyldig dör! Men det är mindre fel att en ansvarigs barn dör!

      ”Om du mördar min familj, så mördar jag din!” Så har det alltid funkat och så kommer det alltid att funka! Varför? Det är orättvist, JA! Men om det kan avhålla honom (och andra) från sådana dåd, så är det ändå värt det! Ett hot måste verkställas för att man skall kunna hota effektivt!

      Inte hugget i sten att jag har rätt, men jag tror inte på en rättvisa som drabbar oskyldiga hårdast! Om någon måste behandlas orättvist, låt det bli den skyldige. Om rättvisan är orättvis, så låt åtminstone orättvisan drabba rättvist!

      Svara

      • Micke
        Maj 10, 2010 @ 15:18:20

        En skyldigs barn är ett oskyldigt barn, tro mig jag tror på talesättet öga för öga tand för tand men att rättfärdigt mörda något så oskyldigt som ett oskyldigt barn är mycket fel. Nu pratar jag inte om dessa ensamkommande flyktingbarn med mustasch utan ”riktiga barn”.

        Jag antar att ni själva inte har barn då jag med all sannolikhet kan säga att ni inte skulle skriva på detta vis.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Maj 10, 2010 @ 19:41:24

          Visst har du rätt! Om jag säger så då, att jag föredrar att en ansvarigs barn drabbas framför en oskyldigs. Har nu ändrat inlägget. Man behöver en åthutning emellanåt!

          Svara

  3. Robin Shadowes
    Maj 07, 2010 @ 05:16:52

    I ett mohammedanskt land är ett människoliv intet värt och knappast något annat liv heller. Och Sverige måste numera räknas till den kategorin.

    Svara

Kommentera

