Lars Vilks hemsida!

(Koranen sura 9:5) So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them ….. (sök mer själv)

Här har ni länken till Lars Vilks hemsida:

http://www.vilks.net/ (kan ligga nere pga muslimska hacker attacker)

 Och skriv gärna din åsikt i kommentaren!

Sifo: SD åter under riksdagsspärren
Sifo: SD och KD under riksdagsspärren
Oppositionen i ledning.
Ras för SD i nya Sifon
Även KD och V farligt nära spärren. Men nedgånen för SD är så pass stor att den är statistiskt säker. 108
 Gröna fiender för båda blocken
ANALYS | Sifo Gröna i sikte. Bara MP klarar konkurrensen.
Se fler opinionssiffror
AKTUELLA LÄGET | Se utvecklingen sedan valet 2006.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1989315/sd-rasar-ner-under-riksdagssparren
21-åring gripen för Vilks-attentatet
Misstänkt anhållen för Vilks-attentatet
13/5 Vilks: ”Jag har fått ett nytt mordhot”
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1989304/har-grips-han-for-attentat-mot-lars-vilks
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1989314/thomas-mattsson-de-ar-ett-reellt-hot-mot-yttrandefriheten
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1988735/vilks-bostad-utsatt-for-mordbrand
Överfölls under en föreläsning i Uppsala
Folk skek: ”Stäng av filmen”
Lars Vilks överfallen
Lars Vilks överfölls under föreläsning
”Inte skadad, men lite mörbultad.”
Ögonvittne till händelsen: ”Folk skrek och rusade fram mot Vilks”.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1984848/han-visade-en-film-med-gaypar-i
http://blogg.expressen.se/thomasmattsson/entry.jsp?messid=597428
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1984753/lars-vilks-overfallen-under-forelasning
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1985104/vilks-efter-kaoset-jag-ar-i-psykisk-chock
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vilks-overfallen-under-forelasning-1.1092322
al-Qaida-man som hotade Vilks ”dödad”
Vilks-gripen kvar i häkte
”South Park” retar fundamentalister
Nytt terroråtal i Vilkshärvan
Överfallen på föreläsning
Konstnären Lars Vilks överfallen på Uppsala universitet. ”Jag är inte skadad, men lite mörbultad”, säger han.
Tre misstänkta släppta.
”Vad händer med Vilks?”
”Har överlevt ett attentat”
Sveriges muslimer de verkliga offren
anklagad    tumultet  yttrandefrihet inom konsten
Lars Vilks: Gårdagen var ett nederlag för alla
Två gripna i terrorrazzior i USA
Tumult vid iranska ambassaden
Vilks hemsida hackad
Vilks överfallen under föreläsning
Nytt terroråtal i Vilkshärvan
Misstänkt i Vilks-fall kvar i häktet
Vilks: ”Jihad Jane” ingår i mitt konstverk
18/3-10 Stort medieintresse för Jihad Jane
18/3-10 Jihad Jane inför rätta
16/3-10 Många frågetecken i Vilks-utredning
15/3-10 Två män häktade i Vilks-härvan
14/3-10 Ännu en amerikanska i komplotten mot Vilks
Attacken mot Vilks är inget enskilt fenomen
Två gripna i terrorrazzior i USA
S-politiker häktad för planerad kidnappning
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1986501/23-aringen-havdar-att-misshandeln-var-en-olycka
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1986500/sa-dodades-inger-78-ar
 http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1986550/britta-svensson-det-gar-inte-att-komma-undan-genom-att-tala-om-annat
Bakgrund: Konflikten runt Lars Vilks
Muhammedkrisen dag för dag
Fredrik Strage: En attack mot ”South Park” är en attack mot livet
Ulrika Knutson: Vilks får förnedra, jag får kritisera
Dan Jönsson: Den enes konstkritik blir den andres kulturkamp
Ulrika Kärnborg: Lars Vilks röjer en svensk konsensuskultur
Lars Vilks i Andy Warhols fotspår
Axess-chefredaktören om konst som biter
Lars Vilks: Jag siktar på hela religionsfältet
Konstnären Gunilla Sköld Feiler om skilda kultursfärer
DN:s konstkritiker om principen som är helig – ibland
Kajsa Ekis Ekman: ”Talet om ‘det fria ordet’ stänger samtalet”
Topp tre med Maria Schottenius (14/3)
Lars Linder: Nödvändigt att försvara rätten att få vara dum
”Konstvärldens stöd lamt och tyst”
Grattis, Lasse
Utslag på vad vår yttrandefrihet tål
Pakistan är en smitthärd för islamistisk fundamentalism
Rätt till fel åsikt
Ett hot mot alla
Manifest för en ny upplysning
Niklas Ekdal: Danmarks sak blir vår
Konsten att försvara det man inte gillar
”Båda sidor har rätt – och fel”
Karikatyr i muslimskt nyhetsbrev
Vilks hem utsatt för mordbrand
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1988735/vilks-bostad-utsatt-for-mordbrand
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7130643.ab
http://www.expressen.se/ledare/1.1988485/sakine-madon-vilks-har-ratt-att-provocera
Vilks hem utsatt för mordbrand
Inslagna fönster och flaskor med bensin. ”Det är uppenbart att det här är ett högriskområde”, säger Vilks.
13/5 Vilks: ”Jag har fått ett nytt mordhot”
12/5 Vilks hemsida hackad
12/5 Lars Vilks: Gårdagen var ett nederlag för alla

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annette Olsson
    Okt 22, 2014 @ 21:16:26

    Stödjer Lars Vilks konst i alla avseenden!

    Svara

  2. Bar
    Okt 19, 2012 @ 02:00:04

    (En Studie)

    Oj Bertel? Har du börjat snacka engelska? Bättre än ingenting alls. Bli inte rädd, jag vet hur du tänker. Sätt dig bekvämt ner i din dubbelfjädrade länstol och dra några djupa andetag, för nu lägger jag fram min syn på saken apropå din ”killer instinct”

    Under våra decennier av brevkontakt har jag naturligtvis fått en bra bild av dig, trots att du egentligen aldrig besvarat mina skrivelser. Anledningen att du aldrig svarat är mina val av ord i meningarna, mina öppna tankar, samt mina textlekar, där det ofta syns att jag älskar att hitta på nya ord. Eller då jag uppmuntrad av mitt eget sus, försöker förverkliga det som jag anser borde betänkas av alla individer i ett samhälle, ett slags ”Machiavelli” men med fokus på den sociala strukturen. Tidigt, långt före Vilks, beskrev jag mina meningar som måleri. Du anser helt enkelt att jag är för burdus i mina ordval, du har din tradition. Det syns tydligt genom åren att det är jag som hela tiden surrar som en arg geting runt ditt huvud, uppmanande dig att släppa allt du håller i och ansluta till ”revolutionskommittén” innan det är för sent. Nu är det för sent. Sorgligt ser jag hur du och dina likar sitter sönder melonen av ren okunskap, allt medan min livstid börjar rinna bort, med tanke på de långsamma samhällsreaktionerna i ett rum av vakuum.

    Ett genomgående drag hos dig är din rädsla. Du har velat anta en skepnad av ”Östermalms kärring attityd”, som på 1600-talet utvecklades i form av destruktiv besatthet av symboler och ceremonier eftersom få kunde läsa. Under min livstid ser jag parallellen, att ni inte har tillräckligt med intellekt samt en övertro på alla slags dyrbarheter. Ni är helt enkelt lurade av gammal invand tro och tradition. Som jag skrev i en tidningsdebatt;

    Till Elin Grelsson

    Det du skriver ser jag som onödigt, eftersom det dels försöker tysta ner individernas önskemål, om än så primitiva, dels att alla diskussioner runt invandring, diskriminering osv. blottläggs av att medelklassen vill ha lugn och ro i sin hemby. Det onödiga i ditt försök är alltså ett genetiskt betingat problem med rötterna i tidig medeltid. Dvs. Hur kan du tro att förändra något som de berörda inte ens ser? Gör som jag, arkiverar min prosa för framtiden. Att försöka som du tänker, kommer att ta kanske 250 år, och då har det biologiska ”rivjärnet” redan vridit halsen av överhettad demokrati ett antal gånger. He he.

    Bar

    Med den kunskap jag har, är det lätt att se den ofärdiga ungdomen som beroende i en värld av Facebook, bloggning och global kommunikation som ett psykiskt spel där de utvecklar sig utan lagar och förordningar, samt med primitiviteten som normalfunktion, multiplicerar fram en lycka och försvar istället för avancemang framåt. Det är i denna situation du och jag befinner oss mitt i omvandlingen som vuxna. Jag vill påstå att, trots dina arbetstimmar under ett helt arbetsliv som chef och jurist har du ändå lyckats skapa ett ”fuskland” där de unga tvingats retirera. Jag ser det som att du och dina klankompisar först sett till att få ert på det ”torra”, för att sedan isolera och distansera er från de problem som ni anar med ert förnuft. Som tack för ditt förstörande intellekt, uppbringar du en god pension medan de unga får klara sig bäst de vill utan dig. Med anknytning till ditt engelska räddhågsna försvarsutlåtande vill jag verifiera min ståndpunkt, att det är du och dina klanfränder som förstört Sverige. Du har aldrig ens vågat uppge din ståndpunkt, eller vad du röstar på för parti, du flyr frågorna med att sända en bild av dina plåtfiskar som nu efter alla år är ganska deprimerande. Naturligt kan jag tolka din status som intelligent, men ditt samordnade intellekt är dödsbringande, eftersom det är beroende av den abstrakta formen, psykos. Därför är den inte trovärdig. Det intellekt jag ser i min livstid, är inte trovärdig, snarare ett ”tillägg” inom försköningen av Kepler och Descartes önsketänkanden, som om du Bertel, vore klaustrofobiskt väl igenkännande utifrån din stollereaktion, så att du aldrig så enkelt kunde lägga ihop två äpplen med sju bananer där resultatet blev tre äpplen och fem bananer och en citron. Bertel, nu då jag tolkat ditt omdöme såsom mörare, kanske jag vill erinra om svenskarnas benägenhet att anmäla varandra. Kanske du borde anmäla mig? Jag har under 25 år trakasserat dig. Du har ständigt varit öppen, aldrig svarat, alltid en ”sluss” för överlevnad, ”nyvunnenhet” och expansion för mig. Bertel, de positiva sakerna du frambringat inom mig är totalt övermäktiga. De utökar min känsla att förstå bortom allt skit ni håller på med.

    – Du borde skämmas, Bertel! Ser att du är god, men ändå inte.

    Då jag sålde konst till dig, träffade jag många pensionerade chefer som var som du. De hade under sina ”effektivitetsdagar” alltid en hobby sidan om, som de fortsatte med som pensionär. Inget ont i detta, men jag anade att dessa personers beteende varit styrda av lättja i deras sinnen. De hade varit underkuvade med en briljant förmåga utan att våga ta steget ut mer än som “hemrevolutionär”, dvs. att glömma de gradvisa egna försöken att blockera tidens hejdlösa expansion inom den psykiska realiteten, ett slags utfyllnad ur en intetsägande och självgod inställning till världen utanför dem själva. Ofta var de psykiskt beroende av en galen kärring, samt groteskt snåla. Jag vet att du var varse om denna utveckling, men som dina tankars mening säger, ”Jag säger ingenting, då har jag ingenting sagt”. Hur kan ditt ointellektuella sinne tro att jag skall gå på detta ditt försök till vansinnesutbrytning? Det är hyckleri Bertel, din tysthet och rädsla avslöjar din fullkomliga begränsning. Det är fullständigt klart att du och din medelklassgenerationsattityd dödar många av de uppstigande unga individerna som skulle klassas som genier för en god yttring i framtiden. Du och din klassnivå dödar framkomligheten för de unga generationerna och för Europa mot ett psykiskt förfall. Det är tid för en ny filosofi! Min filosofi! Er filosofi kan vi slänga på sophögen. Destruktionens variabel kan gå att fixa!

    Tänker på den artikel jag läste om att den danske kronprinsens favorit restaurang stängdes efter hälsoministeriet varit där och kontrollerat. Denne kronprins hade varit utsatt för matförgiftning under flera år, ha ha. Funderar på ditt förhållande till verkligheterna, där du endast är varse om ”en hand full av dollars”, så att du glömmer perspektivens inverkan, dvs. att perspektivets tolkning ger förkunskaper till ”professuren”. Du är som den danske kronprinsen, lika begåvad, ha ha Ha.

    Min tid som fullmäktigeledamot och samtidig ledare för mitt eget i parti, gav mig en vidgad blick för din mänskliga tillhörighet inom skalan vad som är giltigt. Enligt de termer som är giltiga, måste jag bryta mot dessa. Jag har en aning om vad som öppnar förståelsen via en intellektuell anarki. Att man under de närmaste hundra åren avskaffar religionen.

    Förresten, jag såg en tidningsartikel om att TV-programet ”solsidan”, där det var en insändare som skrev; Vem vill bo bland så puckade människor?

    HUSSÄLJARNA JUBLAR EFTER SOLSIDANEFFEKT
    ANTALET SÖKNINGAR PÅ SALTSJÖBADEN ÖKAR PÅ BOSTADSSAJTERNA EFTER ATT SERIEN VISAS
    Den populära tv-serien Solsidan verkar ha fått effekt på bostadsmarknaden.
    Efter att programmet hade haft säsongspremiär ökade antalet sökningar på orten Saltsjöbaden med 87 procent på bostadssjaten Hemnet.
    – Vi kan verkligen tala om en Solsidaneffekt, säger försäljningsdirektören Andreas Löwgren.
    Humorserien Solsidan med bland andra Johan Rheborg, Mia Skäringer och Felix Herngren ses varje vecka av nästan två miljoner tittare.
    Och nu har den populära serien gjort avtryck på bostadsmarknaden. På bostadssajten Hemnet ökade antalet sökningar på Saltsjöbaden – orten där serien utspelar sig – med 87 procent efter att Solsidan hade säsongspremiär den 8 oktober.

    KNEP FÖR SÄLJARNA
    – Jag tror att det är en kombination av människor som dels är nyfikna på hur husen ser ut i Saltsjöbaden, men också folk som blir seriöst intresserade av att flytta dit efter att ha sett serien, säger Andreas Löwgren som är försäljningsdirektör på Hemnet.
    För de som bor i Saltsjöbaden och är i säljartagen kan intresset för orten vara ett bra säljarknep.
    – Det är klart att det får ett stort pr-värde för huset som ska säljas, och säljaren kan trycka på att huset ligger i Saltsjöbaden eller Solsidan för att öka intresset för annonsen, säger Andreas Löwgren.

    BESÖKARNA MINSKAR
    När Solsidan sänds klockan 20 på söndagskvällar märker Hemnet också att antalet besökare på sajten sjunker kraftigt, för att sedan öka igen i reklampausen, och sedan minska igen fram till 20.30 när programmet är slut.
    – Antalet besökare minskar med nästan 30 procent när Solsidan visas. Men vid 21-tiden när människor har sett klart serien och satt på datorn når vi en peak och folk letar efter objekt i Saltsjöbaden.
    En vanlig söndag har Hemnet cirka 400 000 besökare.

    Bertel, du får gärna tro att du är bättre än dina gudar. Men du är inte det! Då jag under grundskolans högstadium, försvarade alla hackkycklingar på min skola, med skolans bästa betyg (kom tvåa) fick jag många fördelar inför mitt vuxenliv. Jag var en brottare på väg till elitseriens bästa motstånd, jag var aggressiv, explosiv, vann eller förlorade alltid inom två minuter mot den bästa, träningstid, sexton år. Inom golfen har jag gått tillbaks till 17.9, ser golfen numera som en fokusering, mer på individen och konditionen än på själva golfspelet. Forumet var en lokalisering av den intellektuella standarden inom ”medelklassernas” syn på saken. Ett slags stadfästande av ”buffert”. Det var då jag upptäckte symbiosen mellan psykos och intellekt, att de utnyttjade varandra inom/via inskränkt intellekt, som jag fått en hint om då jag arbetat på stängda psykiatriska kliniker, samt flera år på Maria Pol på söder i Stockholm, inom slutna rum under mer än tio år, samtidigt som jag studerade på Frescati. Nog måste jag ha sett din tystnad, om än sporadiskt, men även som en psykisk handling?

    Förlåt Bertel, jag menar ju hela din grupp, inte enbart dig. Mina retuscher kan vara alltför vilseledande och uppmuntra till underkastelse, därför skrapar jag bort det med de nyss levande uppätna ostonens skal. Jag menar och har överseende med att du helt enkelt inte förstår vad du gör?

    Bertel, du måste sluta spela intellektuell. Jag ser dig och dina likar som flaxande fåglar utan fjädrar på vingarna, troendes att ni kan flyga, som alla intellektuella i dag. Ni verkar ha drabbats av sjukdom. Det går varken att låtsas eller argumentera då det gäller våra framtida generationer, om du verkligen inte kan flyga, det jag ser nu hos dig nu, som inte du ser, är att din stillasittande livsstil tror sig vara vägledande. Du som flockas i dina vänners vardag, ser jag som samordnad sekt med rötterna långt tillbaks i tiden, där dina innersta variationer var fastkedjade som idag.

    Tänk Bertel hur mycket du skulle kunna ha gjort för ungdomen i det verkliga skedet då du var aktiv? Som alla megalitiska monument, pyramiderna och alla solens torn i Sydamerika, all arbetskraft till ingen nytta, tänker på dig som vill räta på ryggen och låtsas du är intellektuell, ett dråpslag för de kommande generationerna. Ditt intellekt har gått i försvarställning för psykosernas framfart, inget annat.

    Klart är att ditt intellekt frapperas av intrycket, via analys, att du har en ”sekt-skalle”. Du offrar okunnighet i en mekanisk omedveten gest. Då jag blir varse om dessa tendenser i riksdagen, där problematikens ”Jihad”, via intellektets status frambringar diktatur, ligger steget inte långt från mina farhågor, som om demokratins motor får ett första utegångsförbud.

    Jag vill rikta skarp kritik mot juristskrået och tandläkarna som utnyttjar de svagas situation, för att berika sig själva och deras månghundraåriga klan. Juristernas talesmän sitter i de beslutande organen som just jurister, som dem som är varse om alla situationer, alla konstellationer, även de globala psykiska, ändå vill de inte ge några medbogaraktiva direktiv i lagstiftningen. Tandläkarna lurade de oskuldsfulla svenskarna som bilhandlare skulle ha gjort. Bertel, pöbeln av ointellektiskt uppförande kan graderas, men du intar första platsen som mörare av de unga generationerna eftersom du tvångsmässigt hellre tar smällen som ointellektuell än förnedringen, att betraktas som slaktare av den potentiellt viktiga framtiden för ungdomarna. Du och din fattiga respons för insyn och förståelse, kanske dödar redan idag?

    Bar Jesus

    Svara

  3. Bar
    Sep 12, 2012 @ 06:58:16

    (utdrag från min bok ”Stollarna”) En ”monolog” med min vän Bertel.

    Bertel.

    Kanske jag ändå kan vara mer avancerad än Lars Vilks? Jag har ju mina teorier om ”ingenting”, där ett globalt intellektuellt tankeperspektiv kan tolkas som konst utan att vara filosofisk. (Som du vet tolkar jag filosofin i vår tid som totalt vidrig) Som en parallell(1) vill jag erinra hur jag lägger fram hypotesen om svaga ”paroller” mot en övermakt som endast ger sig tillkänna via mänsklighetens, därmed naturliga psykoser. Då ställer jag följdfrågan;

    – Går det att se in i denna vår närmaste bebodda planet?

    Eftersom få är involverad, måste jag besvara mig själva som av publiken sett, ”stollemässigt sätt” Ha ha ha. Hela min konst handlar om att skapa känslor och intellekt utifrån en monolog med världens människor. Jag har skapat en ny konstart som grundar sig på ”ingenting”, dvs. en övermäktig bedömning där allting är som du önskar, inbakat i en soptunnegrå demokratisk imperialism.

    Min tolkning av utställningsproblemet skickade jag rakt in i forumet för saken. Jag menade att problemet i sig, är inkapslat av den ointellektuella pöbeln. Vilks är en stjärna, en som jag beundrar, vi har många skolor att bevaka samtidigt.

    Som jag brukar måla: Om ni ändå vill gå där ni redan gått, spelar det ingen roll vart konsten tar vägen. Min konst ser oändliga utvecklingar i ett stort perspektiv. Min vän Lars Vilks har genom decennierna legat som en vilande groda i väntan på regn. Nu blommar alla ut i det jag själv trodde var lönlöst, ha ha. Att kunna se, bedöma och förstå gränserna vad konst egentligen är. Det är Vilks som med sin fina strategi, låter oss frigöras för nya ”konst-verkligheter”, ett synnerligen fint drag.

    Det där med ”ingenting” lärde jag mig som ung. Därför vill jag i smyg, berätta för dig att jag alltid levt i ”ingenting” Hur skulle annars min person överlevt? Det jag talar om i termer av konst, har jag alltid sett som konst. För mig ter sig allt som ”ingenting”

    Här är du. Tack Vilks,

    En exceptionell sak,

    Så stark.

    Ni låtsades vara ni,

    som hemska skrik.

    Nu ser jag er!

    Du vet vem gud är,

    varför gör du det?

    Chicken Brains!

    Bar Jesus

    (1) Se tidigare texter.

    Då jag strövar runt i skogarna på Orust, känner jag en tillfredställelse eftersom jag har flera svampställen som jag kommer ihåg som värda att besöka. Varje gång jag gått dit genom åren, växer det nya sorters svampar. Bertel, det där med mitt uttryck, autodidakt, eller ”in situ” eller À priori, vill bevisa att svampmycel ligger länge i marken för att utvecklas. Tänkte på Gustav Vasa som slängde ut alla katoliker i mitten på 1500-talet. Om 40 år kanske vi slänger ut alla vidskepliga muslimer ur landet? Förövrigt uttrycks detta i bakgrundljudet av min konst generera en publicistisk reaktion, som om någon trodde alla variabler var konstant närvarande? Det är nu jag har en upplevelse för de efterlängtade uppbrotten, som om jag var ung igen. Jag har den enda utrycksfulla kapaciteten att fråga om dansen även gäller mig? Så primitiva är ni! Min konst handlar om en ”önskesituation” Bertel, allt är välbehållet checkat och klart, det behövs ingenting mer. Om konsten skall hålla, kan jag inte bara skita i era tillblivandens idé. Min konst uttrycker verkligen kännedomen om en okänd intellektuell världstanke, där det fortfarande finns ett stycke mark att erövra, men inte mer.

    Efter detta, går det att initiera länkar för genombrytning, att via konsten skapa ytterligare genombrytningar som gynnar förmågan att uttrycka oss förbi alla spärrarna som fördunklingar av intellektets ursprung. Kan ibland undra om jag ser ett tredje mode förutom intellekt och psykos? Skulle konsten kunna regleras, borde jag ha fel om tolkningen som ”ingenting” Dvs. mitt konstverk skulle förstöras, som inte går att förstöra? Det som Lars Vilks började, kommer att sätta sprätt på alla konstarter utanför det realistiska. Jag välkomnar detta genialiska drag, ett led i utvecklingen för skapandet av prioritet åt det som aldrig annars skulle ha gjort showen fullständig, att gå vidare mot okända mål känns legitimt? Bertel, jag är så glad över reaktionerna som skapats. Det är då jag ändrar mig apropå att begå självmord. Nu vill jag se hur det går!

    Plötsligt, som om jag var delaktig, jag som studerar ”ingenting”

    Från Bar

    Svara

  4. Anders Ohlsson
    Mar 13, 2011 @ 15:12:24

    Hej,
    Jag har skrivit en bok om islams hot och skulle vilja sända den till Lars Vilks med e-post, men har tyvärr inte hans mail. Har du hans adress?
    Boken kommer i nästa vecka ut på internet och är helt gratis.Säner även ett mail till dig om du vill ha boken också.

    Svara

  5. Björn
    Maj 18, 2010 @ 20:31:40

    Lars Vilks gömmer sig bakom konsten och yttrandefriheten för att kunna förolämpa och smäda andra människors religion och tro ! Det han ägnar sig åt är en form av hets mot folkgrupp om än i förtäckt form ! Hets mot folkgrupp är i lag förbjudet och bör och kan bestraffas ! Man kan som bekant inte ge utryck för vilka åsikter som helst för då kan man göra sig skyldig till hets mot folkgrupp ! Smädelse av religion är också en form av hets mot ett folk dvs. muslimer och deras tro ! Det borde visas mer av respekt för människors tro i samhällena !

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 18, 2010 @ 23:41:50

      Ifall det hade varit ”Hets mot folkgrupp” så hade förstås åtal redan väckts! Tror du inte packet har polisanmält både teckningar och film?

      Skall vi förbjuda kritik av dom som tror på tomtar också? Det är ju bara vidkskepelse för fan. Deras människofientliga religion förtjänar ingen respekt!

      Varför fly till ett kristet land på andra sidan jordklotet? Varför inte till ett muslimskt grannland om religionen är så jävla viktig. Detta är INGET muslimskt land!

      Svara

    • Il Padre
      Maj 20, 2010 @ 07:10:26

      Du ska akta dig för att pådyvla folket i ett avkristnat land som Sverige religiösa hänsyn! Våra förfäder har haft det nog djävligt med präster och katekesen under gången tid… Så sluta upp med flosklerna! Titta istället på den mycket upplysande videon med sonen till en Hamasledare! Den killen blir ju riktigt förbannad på den egyptiske utfrågaren som inte begriper den avgrundsdjupa skillnaden mellan västerlandet demokrati och islams styrande imamer efter Koranen. Han är också mycket tydlig med att för en rättrogen muslim finns inget ”mellanläge” som delvis anpassad muslim. Antingen är man otrogen eller rättrogen och vad de senare enligt Koranen bör göra med oss alla andra otrogna framgår med önskvärd tydlighet! Som sagt Björn Said, lägg av med dina religiösa dravelförklaringar!

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Maj 20, 2010 @ 13:40:41

        Just antingen-eller illustrerar väl Koranens inneboende kompromisslöshet! Guds ord dagtingar man inte med! Människan skall inte försöka förändra dom! Islam kan aldrig reformeras!

        En annan sak att det t o m finns muslimer som tror annorlunda, men det är så uppenbart att dom är ute och cyklar att dom inte är någon match för fundamentalisterna (som har rätt!).

        Svara

Kommentera

