Är islam förenlig med demokrati?

Man kan inte debattera SD utan att debattera islam! Utan islam fanns inget SD! Det är min uppfattning! Med islam är SD en nödvändighet! Eftersom SD främst riktar in sig mot den muslimska invandringen så måste islam debatteras när SD debatteras! Genom att undvika en ärlig diskussion om islam undviker man en ärlig diskussion om SD!

Är islam förenlig med demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet? Finns det något muslimskt land som har allt detta och samtidigt välstånd? Vi vet alla att svaret är ett rungande NEJ!

Alla välfärdsstater är icke muslimska! Inget muslimskt land har demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet! Det finns endast i icke muslimska länder! Nästan alla flyktingar är muslimer och alla som kan flyr till kristna länder! Räcker det?

Detta visar att kristendomen är kompatibelt med de värden jag nämnt och med välstånd! Och att islam INTE är det!

Kristendomen har visat sig anpassningsbar till ett modernt samhälle, men inte islam!

Den som anser annorlunda är fri att argumentera sin syn på min blogg! Ingen censur, så länge DU resonerar (dvs väsentligen med egna ord) och du håller dig till ämnet! Jag har ingen förhandsgranskning av kommentarerna! Jag förväntar mig dessvärre ingen, eller klen respons. Det ligger i sakens natur, då jag har rätt. Titta igenom videona i detta inlägg i ämnet!

Vi har tydliga varningssignaler: judeförföljelserna i Malmö, dödshoten mot Vilks och yttrandefriheten, ”balkongflickorna”, hedersmorden, terrorismen mm.  Kvinnans roll inom islam är kraftigt underordnad mannen (se t ex koranen sura 4:34) och hon är förfördelad vad gäller arv, vittnesmål, tvångsgifte, skilsmässa etc. Redan idag har islamisterna makten i alla dom fyra största muslimska organisationerna! Och muslimerna ökar i en rasande takt, främst genom den sk ”flyktinginvandringen”!

LARS VILKS chattar i Expressen idag kl 14!

Politiskt samarbete för att stoppa SD
Vinnarvågen ska möta verkligheten
DN:s politikreporter Henrik Brors:
Språkrör nöjda med grönt valmanifest.
Snabbguide. Riksdagskollen.
Lokalpolitiker vill samarbeta över blockgränserna.
”Sahlin skrämmer väljare”Hårdare tag för jämställdhet MP-kongressen: ”Vi ska ta ett ekonomsikt ansvar” SvD:s valsajt Faktakoll, opinionsbarometer och mer! http://www.expressen.se/Nyheter/chatt
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1990544/mona-sahlin-ingen-ska-kastas-ut-ohord
Samarbetar hellre än låter SD få makt
Sifo: SD åter under riksdagsspärren
Sifo: SD och KD under riksdagsspärren
Oppositionen i ledning.
Ras för SD i nya Sifon
Även KD och V farligt nära spärren. Men nedgånen för SD är så pass stor att den är statistiskt säker. 108
 Gröna fiender för båda blocken
ANALYS | Sifo Gröna i sikte. Bara MP klarar konkurrensen.
Se fler opinionssiffror
AKTUELLA LÄGET | Se utvecklingen sedan valet 2006.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1989315/sd-rasar-ner-under-riksdagssparren
21-åring gripen för Vilks-attentatet
Misstänkt anhållen för Vilks-attentatet
13/5 Vilks: ”Jag har fått ett nytt mordhot”
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1989304/har-grips-han-for-attentat-mot-lars-vilks
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1989314/thomas-mattsson-de-ar-ett-reellt-hot-mot-yttrandefriheten
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1988735/vilks-bostad-utsatt-for-mordbrand
Överfölls under en föreläsning i Uppsala
Folk skek: ”Stäng av filmen”
Lars Vilks överfallen
Lars Vilks överfölls under föreläsning
”Inte skadad, men lite mörbultad.”
Ögonvittne till händelsen: ”Folk skrek och rusade fram mot Vilks”.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1984848/han-visade-en-film-med-gaypar-i
http://blogg.expressen.se/thomasmattsson/entry.jsp?messid=597428
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1984753/lars-vilks-overfallen-under-forelasning
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1985104/vilks-efter-kaoset-jag-ar-i-psykisk-chock
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vilks-overfallen-under-forelasning-1.1092322
al-Qaida-man som hotade Vilks ”dödad”
Vilks-gripen kvar i häkte
”South Park” retar fundamentalister
Nytt terroråtal i Vilkshärvan
Överfallen på föreläsning
Konstnären Lars Vilks överfallen på Uppsala universitet. ”Jag är inte skadad, men lite mörbultad”, säger han.
Tre misstänkta släppta.
”Vad händer med Vilks?”
”Har överlevt ett attentat”
Sveriges muslimer de verkliga offren
anklagad    tumultet  yttrandefrihet inom konsten
Lars Vilks: Gårdagen var ett nederlag för alla
Två gripna i terrorrazzior i USA
Tumult vid iranska ambassaden
Vilks hemsida hackad
Vilks överfallen under föreläsning
Nytt terroråtal i Vilkshärvan
Misstänkt i Vilks-fall kvar i häktet
Vilks: ”Jihad Jane” ingår i mitt konstverk
18/3-10 Stort medieintresse för Jihad Jane
18/3-10 Jihad Jane inför rätta
16/3-10 Många frågetecken i Vilks-utredning
15/3-10 Två män häktade i Vilks-härvan
14/3-10 Ännu en amerikanska i komplotten mot Vilks
Attacken mot Vilks är inget enskilt fenomen
Två gripna i terrorrazzior i USA
S-politiker häktad för planerad kidnappning
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1986501/23-aringen-havdar-att-misshandeln-var-en-olycka
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1986500/sa-dodades-inger-78-ar
 http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1986550/britta-svensson-det-gar-inte-att-komma-undan-genom-att-tala-om-annat
Bakgrund: Konflikten runt Lars Vilks
Muhammedkrisen dag för dag
Fredrik Strage: En attack mot ”South Park” är en attack mot livet
Ulrika Knutson: Vilks får förnedra, jag får kritisera
Dan Jönsson: Den enes konstkritik blir den andres kulturkamp
Ulrika Kärnborg: Lars Vilks röjer en svensk konsensuskultur
Lars Vilks i Andy Warhols fotspår
Axess-chefredaktören om konst som biter
Lars Vilks: Jag siktar på hela religionsfältet
Konstnären Gunilla Sköld Feiler om skilda kultursfärer
DN:s konstkritiker om principen som är helig – ibland
Kajsa Ekis Ekman: ”Talet om ‘det fria ordet’ stänger samtalet”
Topp tre med Maria Schottenius (14/3)
Lars Linder: Nödvändigt att försvara rätten att få vara dum
”Konstvärldens stöd lamt och tyst”
Grattis, Lasse
Utslag på vad vår yttrandefrihet tål
Pakistan är en smitthärd för islamistisk fundamentalism
Rätt till fel åsikt
Ett hot mot alla
Manifest för en ny upplysning
Niklas Ekdal: Danmarks sak blir vår
Konsten att försvara det man inte gillar
”Båda sidor har rätt – och fel”
Karikatyr i muslimskt nyhetsbrev
Vilks hem utsatt för mordbrand
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1988735/vilks-bostad-utsatt-for-mordbrand
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7130643.ab
http://www.expressen.se/ledare/1.1988485/sakine-madon-vilks-har-ratt-att-provocera
Vilks hem utsatt för mordbrand
Inslagna fönster och flaskor med bensin. ”Det är uppenbart att det här är ett högriskområde”, säger Vilks.
13/5 Vilks: ”Jag har fått ett nytt mordhot”
12/5 Vilks hemsida hackad
12/5 Lars Vilks: Gårdagen var ett nederlag för alla

16 kommentarer (+lägga till din?)

  1. alex
    Jan 10, 2011 @ 15:09:53

    Hahaha du är ju helt jävla dum i hööve, som tror att Islam är problemet för dessa länder, det är styrda fanatiker som använder religionen som ett makt medel, innan man yttrar sig så som du gör läs på vettja.
    Problemet är dessa fanatiska människorna som inte ens själv har öppnat boken utan styr dessa muslimska länderna med deras åsikter.
    Och stackars muslimerna som rymmer till bättre länder inte för att de är kristna för att de är demokratiska.

    Kom igen inse kristendomen elller judendomen är inte bättre än Islam , jag anser inte att man kan ändra en skriven religion eller dess heliga böcker jag tror inte kristendomen har gjort vårat land till det demokratiska landet det idag är , man har insett att religion kan man inte blanda in i samhället , det får vara en privatsak.

    Och man får väl hoppas med att dessa fanatiker i muslimska länder dör och att religionen i dessa länder också blir en privat sak , inget man blandar in i samhället.

    Tycker bara såna som du är dumma i huvet som uttalar sig om något dem inte ens vet , du kan inte döma Islam efter muslimska länder det finns flera olika muslimska länder och dem alla styr inte på samma sätt och tror inte på samma saker men ändå så säger dem att dem styr efter religionen, it doesnt make sense om dem går efter en och samma religion men olika sätt och styra , då måste du ju fatta att det är deras fanatiska åsikter som styr..

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 11, 2011 @ 08:48:17

      Du är en idiot! Det är allmänt känt att islam förutom religion är en politisk ideologi. Koranen som är guds ord, vartenda ett, genomsyrar dom muslimska samhällena som en våt filt! Därför har dom ingen vetenskap att tala om, ingen demokrati, inget välstånd! Bara en massa skit, krig, fattigdom och elände!

      Det fina med kristendomen och judendomen är att dom kan acceptera ett sekulärt samhälle! Det kan inte islam! Och vi har facit! Alla stora demokratier är icke muslimska! Nästan alla muslimska samhällen är diktaturer, mer eller mindre och har dom inte råkat hitta olja så är dom fattiga! Kort sagt så är muslimska länder skit!

      Svara

      • Sibana
        Mar 16, 2012 @ 12:27:10

        lilla vän. Judendomen accepterar inte ett sekulärt samhälle. Det är i så fall en nymodern variant som lämnat religionen. Sånna muslimer existerar också. Men det är inte sånna människor vi pratar om. Judendomen i sin helhet accepterar inte det och är också en väldigt sträng religionen.
        Vad beträffar kristendomen så är det svårt att säga kristendomen som ett generellt uttryck då det finns extremt många grenar inom kristendomen som också skulle motsäga allt du säger. Som är emot homosexuella, emot giftermål över religionsgränser, emot abort, emot lättklätt och andra ”moderniteter”. Den svävande flummiga protestantismen som nästan bara existerar som den gör HÄR I SVERIGE, ja den är modern och borde kanske vara en förebild för andra samhällen. Men jag håller med Alex här.. Get your facts straight dumbass.. Du låter mer korkad än muslimen som spränger sig själv i Guds namn.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Mar 17, 2012 @ 12:36:36

          Det enda judiska landet i världen är sekulärt! Fatta! Självklart finns det även djupt religiösa judar, men dom utgör inget samhällsproblem, i motsats till muslimerna!

          Judarna har varit en grundpelare för vetenskap och kultur. Judarnas bidrag till vetenskapen är helt enormt, i beaktande av hur få dom är. Dom har extremt många nobelpristagare. Historiens bästa schackspelare (Bobby Fischer, Garri Kasparov …) och pokerspelare (Stu Ungar) var/är judar.

          Muslimerna har inte gjort ett skit för mänskligt framåtskridande! Dom har bromsat det!

          Du är en typisk PK-idiot! Det är ju ett faktum att världens främsta sekulära, demokratiska välfärdsstater har utvecklats ur kristendomen! Världshistorien har inte kunnat uppvisa en enda sekulär, demokratisk muslimsk välfärdsstat! Typiskt PK-idioter som inte fattar ens fundamentala fakta!

          Svara

  2. Emelie
    Maj 18, 2010 @ 02:37:17

    Men snälla, hur kan du ens påstå att kristendom är anpassningsbart till ett modernt samhälle, med demokrati? Vilket skämt. Ingen religion står för nya moderna tankar och har alltid motarbeta ”nyheter”. Kyrkan brände såkallade ”kättare” på bål för att de påstod att solen var universums centrum och inte jorden.
    Kristendomen vill inte ens att folk ska använda kondom för att skydda sig mot sex. Det är omodernt om något. Har de inte insett att folk vill knulla utan att få barn?

    Svara

    • Emelie
      Maj 18, 2010 @ 02:39:23

      Kristendom* katolska kyrkan syftar jag på. Lika bra att jag rättar mig själv innan någon annan kommer och fånar sig.

      Svara

    • Robin Shadowes
      Maj 18, 2010 @ 06:46:22

      Svenska kyrkan vill jag säga har anpassat sig alldeles utmärkt då man numera viger både homosexuella, accepterar abort och fjäskar för mohammedaner. Idag står dom dessutom långt ut på vänsterkanten och har inget problem med Darwin längre. Det går dessutom alldeles utmärkt att bli präst utan att varken tro på gud eller djävulen. Fast du tänkte kanske mer på dom katolska, ortodoxa, evangeliska, mormonska och andra avknoppningar?

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 18, 2010 @ 06:51:03

      Kristna samhällen är överlag välfärdssamhällen, demokratiska, jämlika och har yttrandefrihet! Motsatsen gäller de muslimska länderna!

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 26, 2010 @ 11:57:01

      Kristendomen betedde sig illa för flera hundra år sedan. Islam mördar forfarande dagligen i modern tid! Kristendomen har hängt med det moderna samhället medan islam bromsar utvecklingen i dom muslimska samhällena: krig, fattigdom, vidskepelse, grymheter är muslimernas lott! Dags att byta till en vettigare religion!

      Svara

  3. Någon
    Maj 17, 2010 @ 14:54:51

    Kristendomen = Våldsam anti-demokratisk religion.
    Judendomen = Våldsam anti-demokratisk religion.
    Islam = Våldsam anti-demokratisk religion.

    Mellanöstern är en katastrof, pga religiösa fanatiker, inte pga att det är Islam… Det hade lika gärna kunnat vara Judendomen eller Kristendomen. Alla religioner kan misstolkas och utnyttjas för att kuva befolkningen. Koranen är inte värre än bibeln, enligt bibeln ska vi ju stena barn till döds om dom inte lyder sina föräldrar.

    Men däremot håller jag med om att vi absolut måste bekämpa fundamentalistiska muslimer. Jag är jävligt less på att se folk begå brott och vara allmänt vidrig och sen försöka gömma sig bakom sin religion. Muslimer som läser koranen som moderna kristna läser bibeln, dvs inte tar den på 100% allvar, har jag absolut inget emot.

    Svara

    • Magnus Johansson
      Maj 17, 2010 @ 15:18:29

      I teorin ligger det möjligtvis något i vad du säger. I praktiken har du så fel att du måste ljuga tänderna alldeles gula för att kunna skriva någon sådant.

      Islam är problemet genom en överliberaliserad politik. Vi ger ju bort våra resurser till massreproducenter.

      Problemet med liberaliserad tillväxtekonomi är att vi kommer få slut på nästa generations resurser. (Vi försöker på tillväxt genom fler människor dvs liberaliserad invandringspolitik) (Omskrivning av ett Margaret Thatcher citat)

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 17, 2010 @ 15:48:37

      Du missar några jätteviktiga fakta!

      Alla välfärdsstater är icke muslimska! Inget muslimskt land har demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet! Det finns endast i icke muslimska länder! Nästan alla flyktingar är muslimer och alla som kan flyr till kristna länder! Räcker det?

      Detta visar att icke muslimska länder (t ex kristna) är kompatibelt med våra värden och välstånd! Och att islam INTE är det!

      Kristendomen har visat sig anpassningsbar till ett modernt samhälle, men inte islam!

      Bara en idiot kan missa sambandet islam-problem!

      Svara

      • Erik Andersson
        Okt 03, 2010 @ 19:56:34

        Bara en idiot kan missa sambandet bokreligion-problem!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Okt 04, 2010 @ 07:03:16

          Du kanske skall definiera ”bok-religion problemet”! Jag förmodar att du menar att religion i sig skapar problem. I princip rätt! Men finns gradskillnader även i helvetet! Kristendomen är en privatreligion och hade en fredlig profet. Islam är en total-religion som inkluderar politisk ideologi och deras profet lät mörda 600-900 krigsfångar, knullade en 9-åring och deltog i närmare 30 militära slag. Islam skiljer sig markant från kristendomen. Glöm att alla religioner är lika dåliga!

          Svara

  4. Veijron
    Maj 17, 2010 @ 14:31:15

    Vet du vad demokrati betyder?

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: