Ett skepp lastat med antisemiter!

Ett skepp fullastat med judehatare skall inspekteras av Israelisk militär, men förhindras att göra detta. Skottlossning utbryter med ett antal döda som resultat.

Jag vet, lika lite som du, vad som egentligen hände. Men om över 10 dött måste det ha funnits starka skäl att öppna eld! Det verkar som att soldaterna attackerades med bl a påkar. Ett slag med en påk kan döda.

Israel överlämnade Gaza åt palestinierna, man ”bytte land mot fred”, trodde man. Vad blev resultatet när Israel återlämnade palestinskt territorium? Jo, raketregn mot Israel från Gaza! Återlämnad mark blir terrorbaser!

Slutsatsen inget land skall återlämnas ifall inte fred kan garanteras! Palestinierna tycks dock vara helt ointresserade av fred. Yttersta målet är uppenbarligen att förinta Israel!

Kan man dra någon annan slutats?

Jag uppmanar Israel: Häv aldrig blockaden så länge palestinsk raketbeskjutning och terror pågår!

Blockaden har palestinierna själva tvingat fram!

Och vi vet alla hur lite muslimerna värderar ett liv! Vi har sett exempel på att dom gärna offrar sina egna barn för en propagandavinst!

Skit i antisemiternas skrianden! Förnuftiga personer stöttar er!

Ifall man, mot förmodan, öppnade eld utan skäl , så är det förstås fruktansvärt! Lek med tanken att det var ett skepp lastat med judar och att palestinier hade bordat skeppet. Vad hade hänt? ALLA ombord hade mördats! Skillnaden är att:

Israelerna gör av misstag, vad muslimerna gör planerat!

Ifall dina grannar försökt mörda dig och din familj sen ni flyttade in, skulle du inte kunna överreagera då?

Alla svenskar välbehållna   UD bekräftar: Mattias Gardell och hans hustru Edda Manga har lokaliserats – sex svenskar har valt att förbli fängslade  FN fördömer Israels attack  Medlemmarna i FN:s säkerhetsråd fördömer attacken på konvojen Två svenskar saknas ännu    Enligt UD har nio svenskar gripits av israeler – en skadad  ”Israel har inte rätt ingripa militärt”  MUF-ordföranden: ”Ship to Gaza är nyttiga idioter”
Demonstranter försökte storma konsulat    ”De har inte rätt att borda andra fartyg”    Ship to Gaza stormades – flera döda      Blockad mot Gaza måste hävas   Båtprotest mot Gazas isolering    Hård kritik mot Israel     FN:s säkerhetsråd fördömer attacken  Alla svenskar lokaliserade  UD till SvD.se: ”Sex sitter i fängelse och fyra skickas hem. En har inte bestämt sig”  Organisationen bakom fartygskonvojen skickar ett nytt fartyg. Beräknas anlända utanför Gaza i morgon.  ”Blodet från aktivisterna kan inte tvättas bort”
Cordelia Edvardson: En propagandaseger som överträffar Hamas djärvaste förhoppningar.  Säkerhetsrådet fördömer attack
FN:s säkerhetsråd: Alla civila måste släppas. Våld har blivitenda språket
  BRÄNNPUNKT: ”Än en gång våld som verktyg.”
TV: Här förklarar Israel agerandet    Utrikesministern: Anklagar organisatören för terror-stöd.  ”Olagligt att borda fartygen”
  Folkrättsexpert: Israel bryter mot folkrätten. 693
Skärpt polisbevakning vid synagogor i Sverige.
Israel kritiseras. EU kräver utredning. WEBB-TV.
MUF-ordföranden: ”Ship to Gaza är Israelutrotare”.
  LEDARE: ”Israel skadar sin egen sak”.
SvD LIVERAPPORTERADE | Minut för minut under måndagen – här är hela direktrapporteringen.  Rådet i extrainsatt krismöte om Israels stormning av konvojen. Nio svenskar greps i Israel.  Samtliga svenskar från konvojen funna Sex sitter i fängelse. Israel planerar nya ingripanden. 7.000 demonstrerade i Stock- holm. Militärens bilder från attacken. Webb-TV: DN:s Nathan Shachar: ”Våldet oanständigt.” Ship to Gaza: DN Ledare, 1 juni.  Vad tycker du? Fyra svenskar i fängelse  Turkiet kräver att FN:s säkerhetsråd kallas in ”Viktigt att det blir kraftiga motreaktioner”  Israelisk militär: 10 aktivister dödade   Israel kallar konvojen ”en armada av hat”   Gazaflotta når fram på måndagen   FN-organ: Israel stör avsiktligt FN:s hjälpinsatser   Oväntat Israelstöd till Gazaskepp  Elva svenskar på fartygen  ”Israel kan redan tidigt ha beslutat om anfall”  Lasta skeppet till Gaza City   LIVERAPPORT: ”Andra fartyget i hamn i Israel”   Gazakonvojen stormad – flera döda    Tysklands president avgår  Fråga & svar om bordningen    Kontakten med svenskarna helt bruten  Ship to Gaza stormades – flera döda   SvD på plats i Ashdod: ”Första fartyget i hamn”     Demonstranter försökte storma konsulat   ”De har inte rätt att borda andra fartyg”     Hård kritik mot Israel  UD får inte tag på svenskarna    Här ligger Ashdod

66 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Hrafn
    Jun 01, 2010 @ 23:57:56

    ”Palestinierna måste visa att dom är villiga att leva i fred med Israel innan blockaden hävs och innan Israel överlämnar ytterligare potentiella terrorbaser (mark) till dom.” Ähum, jo det gick ju jättebra på västbanken…. Resultatet av fredligheten har blivit att israel river byar och uppför egna bosättningar. Endast genom väpnad kamp har man blivit av med bosättarna i Gaza. Pacifisterna på västbanken håller på att helt trängas bort av de israeliska bosättarna.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 02, 2010 @ 06:33:02

      Det beklagar jag! Bosättarna har inte mitt stöd i varje fall! Ärligt visad fredsönskan skall belönas. Men den måste vara ärlig och övertygande. Det kan bara göras under lång tid och dom måste sopa rent i egna leden. Självklart skall Israel aldrig överväga eftergifter så länge Hamas har makten i Gaza! Att palestinierna väljer en islamstisk regim som vill utrota Israel ger Israel anledning att ställa sig på bromsen!

      Svara

  2. Hrafn
    Jun 01, 2010 @ 23:54:30

    News!

    All wheelchairs from the flotilla will be shipped to Florida. We don’t want to give disabled Hamas militants a tactical advantage.
    Israel has seized toys from the flotilla which could have provided emotional support to Hamas
    Israel is glad to report that the soldier who stubbed his toe while boarding the ship has made a full recovery
    We are in the process of reclassifying ”International Waters” as ”Occupied Tuna Territory”
    Dear Turkey, thanks for the supplies, next time send more kebaps
    Greetings from Israel!

    Svara

  3. Sven
    Jun 01, 2010 @ 20:00:36

    Va? Antisemiter?! Dror Feiler var ju med på en av båtarna och han är ju jude.

    Svara

    • Robin Shadowes
      Jun 01, 2010 @ 21:19:50

      En jude som inte har allah hästarna i stallet.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 02, 2010 @ 06:20:16

      Liksom Helle Klein (Aftonbladet). Naturligtvis finns det även judar som är emot blockaden och det finns förstås även idioter bland judarna!

      Svara

      • Sven
        Jun 02, 2010 @ 19:18:15

        Eller så är han bara en jude som vill ha fred i sitt förlovade land och har fattat att militära aktioner så som blockader och offensiver inte leder till detta. Ett annat exempel är rabbinerna som skyddar palestinska hus från bulldozers och kastas i Israeliska fängelser bara för att de tror på mänskliga rättigheter och fred. Är dessa antisemiter?
        Exempel: http://www.rhr.org.il/index.php?language=en

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jun 02, 2010 @ 22:46:56

          Vad händer erfarenhetsmässigt när man vänder andra kinden till palestinierna? Fler bomber! Det är beprövat, för muslimerna är livet inget värt. Jag tror inte på fred även om Israel återlämnar alla erövrade områden! Jag tror att nästa steg skulle bli att försöka utrota staten Israel.

          Svara

        • Sven
          Jun 03, 2010 @ 18:53:46

          KLARTEXTEN: Jag har också svårt att tro på fred i Israel. Detta är varken israelernas eller palestiniernas fel, det beror snarare på att små extrema grupperingar på båda sidorna motsätter sig fred. Då freden börjar närma sig begår dessa attentat som åter skrämmer befolkningen vilket gör att man röstar fram partier som är för en mer aggressiv attityd mot motståndarna. Jag skulle vilja räkna både Hamas och Hizbollah bland dessa grupperingar.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 03, 2010 @ 20:26:52

            Jo så verkar det vara. Det tragiska är att i Sverige idag är det rumsrent att vara antisemit och att tolerera muslimsk terror och muslimskt våld.

            Hur som helst måste Israel prioritera sin säkerhet! Dom skall inte lämna ifrån sig en tum mark utan garanti för fred! Sen får vänstern och muslimerna gnälla bäst fan de vill! Och blockaden skall bibehållas tills raketbeskjutningarna och terrorn upphör! Bollen ligger hos palestinierna!

        • Sven
          Jun 05, 2010 @ 14:46:28

          Håller med, dock är det en grym generalisering då det finns muslimer som är för fred och det finns terrorister som inte är muslimer utan snarare nationalister.

          Svara

  4. EK
    Jun 01, 2010 @ 11:43:13

    OK, Turkiet ville provocera en brytning med Israel. OK, hitta lite frivilliga i Sverige (perfekt) och andra länder (tyska vänsterpartiet) och någon som finanserar fartygscharter + last (gissa vem), och ordentligt pressinformation. OK, full fart mot Gaza, klart att Israel spärrar, vad annars. OK, hoppas dom skjuter. OK, Israel säger vänd om till Ashkelon, lossa, lasten kontrolleras och går landvägen till Gaza. OK, Israel (militär tänker bara så långt gevärspipan räcker) dabbar sig ordentligt, skjuter ihjäl folk och USA provoceras också att fördömma Israel. OK, svenskar överlever och är hjältar, bra för valet i höst. OK, bra arbete, arabiska ligan, synd att Israel ofta är så oskicklig med sen ”political sense”.

    Svara

  5. nyfiken
    Jun 01, 2010 @ 04:21:19

    Hej,

    har följt din blogg under en längre tid och undrar hur du ställer dig till människor som varken vill ha muslimer eller judar här i Sverige?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 01, 2010 @ 06:13:24

      Hej!
      Man måste fråga sig varför man inte vill ha en viss kategori av människor här. Det måste ju finnas ett rationellt skäl. Islam är fientlig till hela vår kultur, våra värderingar och vårt samhällssystem! Det är en politisk ideologi lika mycket som en religion. Det är förödande för varje samhälle (inkl. de muslimska)! Ett samhälle under islam kommer aldrig att uppnå vad en frihetsälskande människa önskar. Sen har vi förstås all terrorism också!

      Muslimerna har mest utmärkt sig genom intolerans, självömkan, vidskepelse, hat, fattigdom, terror och våld. Intelligens är inte deras starka sida!

      Så är det inte med judendomen! Judarnas bidrag till vår kultur, vetenskap och samhällets utveckling är extremt positivt! Ifall det inte hade varit för judarna så hade vår kultur befunnit sig på en lägre nivå, vetenskapligt och i många andra hänseenden!

      Judarna försvarar sitt land, låt vara aggressivt, men bedriver ingen internationell terror. Svenska judar är i högsta grad välintegrerade i det svenska samhället, dom delar våra grundläggande värderingar. Dom är en tillgång för oss!

      Svara

  6. Hrafn
    Jun 01, 2010 @ 03:37:05

    Att borda ett fartyg på internationellt vatten med vapen i hand är att definiera som ett piratdåd. Nu har dessutom flera svenskar blivit kidnappade av israelerna. Räcker det inte med israelisk förfalskning, mord på medborgare i andra länder, stöld av mark till bosättningarna? Nu får det vara nog.
    Hur det går när palestinierna är “resonabla” ser vi på västbanken. Belöningen blir att de får se sina byar raserade och israeliska bosättningar uppförs i stället.
    Israel har ALDRIG UPPHÖRT att ockupera palestina.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 01, 2010 @ 06:12:25

      Och hur definierar du raketbeskjutningarna mot Israel? Terrordåden i Israel?

      Kan hålla med om att man borde ha väntat till skeppen lämnat internationellt vatten. Man kanske var rädd att man inte kunde stoppa alla skeppen före ankomst ifall man väntade till dess? Som det ser ut så har du rätt i det avseendet.

      Palestinierna måste visa att dom är villiga att leva i fred med Israel innan blockaden hävs och innan Israel överlämnar ytterligare potentiella terrorbaser (mark) till dom. I hög grad offrar Hamas det egna folket för att framkalla omvärldens sympatier! Liv är inte värt mycket för muslimer. Det vi alltför väl! För en propagandaseger så är liv ingenting!

      Svara

    • Jerry
      Jun 18, 2010 @ 15:32:57

      Svara

  7. Danne
    Jun 01, 2010 @ 00:13:38

    Kul att se dig argumentera. 🙂

    Svara

  8. Robin Shadowes
    Maj 31, 2010 @ 23:53:20

    Jävla wordpress, nu försvinner kommentarerna igen!

    Svara

  9. Robin Shadowes
    Maj 31, 2010 @ 23:52:06

    Driv ut alla palestrunter i medelhavet. Dom har fan inget där att skaffa. Dom hör hemma i Jordanien så dom bör dra dit och leva där. Dessutom finns det inget folk som heter palestinier. Dom är araber hela bunten. Alla jävla idioter som kramar palestrunter och mussar i allmänhet borde läsa på om hudna, taqyyia, kitman, takbir, al-hijra så kanske ni förstår mentaliteten hos allahs slavar.

    Svara

  10. Pappan
    Maj 31, 2010 @ 23:44:03

    Araber, alltså även palestinier, såväl som judar ÄR SEMITER. Den ena sidans hänsynslöshet gör inte den andra sidan till fromma lamm. Palestinierna är dumma och desperata nog att rösta fram Hamas som sina officiella representanter. Israel har grava problem med självrättfärdighet, arrogans och elitism. Vilket, trots deras förtjänster, kan bli deras undergång som nation.

    Den ryske filosofen Vladimir Soloviev profeterade att vi kommer att stirra os så blinda på principiellt olösliga mellanösternkonflikter att vi inte märker när Kina tyst smyger snaran runt halsen på oss och sakta drar åt den. Förrän det är för sent.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Solovyov_(philosopher)

    Här är hans vision:
    http://www.goodcatholicbooks.org/antichrist.html

    Svara

  11. Peter
    Maj 31, 2010 @ 22:38:52

    Hoppas på en kraftig reaktion emot Israel !! Jag är så förbannat trött på deras själviska propaganda. Hörde i Radion i våras om en ”judisk” kvinna som hade oerhörda trauman då hennes farmor och farfar dog i koncentrationsläger. Jag beklagar hennes öde. Men min farfar,farmor,mormor,släktingar avrättades i Ryska fångläger,men jag jag har inga trauman= varför – Jo jag är inte jude, vi räknas inte. Jag för min del tycker att ”alla” människor har lika värde,judar,palestinier,polacker,tyskar,ryssar,mm . Men tyvärr så är det inte så. Det dödades 4 judar i Estland under andra värdskriget, ramaskri. Men alla andra estländare med barn,mödrar,farföräldrar,kvinnor,unga tjejer som skickades till ryska läger, där dom unga tjejerna fick arbeta såsom prostituerade. Ahh ingen förståelse, men hade en av dom vari jude, officiella protester. Kan vi inte enbart vara människor och älska varandra för detta. Tydligen inte

    Svara

  12. Peter
    Maj 31, 2010 @ 22:29:49

    Jag har varit nere i Ahsdod. Arbetade på en panamabåt, chartrad av ett ”judiskt” företag i London. Våra vattentankar (dom flesta) var plomberade då det smugglades vapen inte till Hamas utan till Israel- .På dagarna lossade vi vanlig last, på kvällen kom israels militär ombord och gjorde den ”mörka”avlastningen. Vi låstes in som boskap under denna tid. Under min tid i Israel lärde jag mig förstå både det ena och andra. Dom har taskigt självförtroede. Det är alltid synd om dom,dom överdriver alla dödsiffror som gäller dom själva. Inge sympati med några andra. Och nu med detta bordning av skepp på internationellt vatten. Detta innebär sluter för Israel, sympatin och förtroendet från oss icke judar finns inte längre. Skäms !!!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 01, 2010 @ 06:29:12

      Jag tror du har rätt i att Israel agerar fel emellanåt! Vi skall inte förneka det! Men att leva omgiven av mordiska terrorister ger upphov till paranoia! Vem kan hålla huvudet kallt under sådana förhållanden? Man kan bli fientlig inte bara mot terrorister utan även mot deras sympatisörer! Det är naturligt!

      Svara

    • Jerry
      Jun 18, 2010 @ 15:35:00

      Du saknar inte fantasi – för mycket TV…

      Svara

  13. Beck
    Maj 31, 2010 @ 20:29:48

    Nä för Israel har ju alltid varit så kontrollerade och fredsälskande. Seriöst driver du med oss. är detta en ironisk artikel?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 31, 2010 @ 20:33:47

      Menar du att Palestinierna visat att dom är fredsälskande? Terrorns vagga! Ha! Dom har mördat otroligt många oskyldiga! Primitiva blodtörstiga jävlar!
      Israel är mellanösterns enda demokrati och måste försvara sig kraftfullt mot terroristerna såklart!

      Vad hade du gjort om ditt hem varje dag bombas? SKulle du inte sätta hårt mot hårt?

      Svara

      • Anonym
        Maj 31, 2010 @ 20:55:10

        ”Israel är mellanösterns enda demokrati och måste försvara sig kraftfullt mot terroristerna såklart!”

        Och det var terrorister ombord på ”Ship to Gaza”? Henning Mankell, den internationella terroristen som gäckar med sin ständigt strila ström av böcker. Huga.

        En demokrati kapar skepp på internationellt vatten, dödar ett antal av de ombord och sätter resten i arrest samt ställer dom för ultimatumet ”skriv på här eller bli åtalad för något”?

        Svara

      • Lövet
        Maj 31, 2010 @ 20:56:01

        ”Israel är mellanösterns enda demokrati och måste försvara sig kraftfullt mot terroristerna såklart!”

        Och det var terrorister ombord på ”Ship to Gaza”? Henning Mankell, den internationella terroristen som gäckar med sin ständigt strila ström av böcker. Huga.

        En demokrati kapar skepp på internationellt vatten, dödar ett antal av de ombord och sätter resten i arrest samt ställer dom för ultimatumet ”skriv på här eller bli åtalad för något”?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Maj 31, 2010 @ 21:18:33

          Jag, liksom kommentarorn, åsyftade naturligtvis Israels agerande i allmänhet! Varför protesterade dom inte mot raketattackerna mot Israel? Dom vill inte ha fred! Första steget mot att häva blockaden är att raketattackerna och terrorangreppen mot Israel uppnhör!

          Är du också antisemit? Eftersom du tycks stödja raketattackerna? Säg vad du tycker om palestiniernas och islamisternas (Hamas) terror mot Israel! Låt höra!

          Varför attackera dom Israeliska soldaterna om man inte hade något att dölja? Israel skall inte tillåta något in i Gaza utan inspektion! Annat vore korkat!

          Det är löjligt att hänvisa till att dom befann sig på internationellt vatten, eftersom alla visste att dom skulle till Gaza. Formellt fel: ja, moraliskt fel: nej!

          Svara

        • Lövet
          Maj 31, 2010 @ 21:36:58

          Jag vet att detta kan komma som en shock för dig, men kritik mot Israels agerande i specifika frågor är inte samma sak som att vara antisemit.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 01, 2010 @ 06:26:04

            Om du ständigt kritiserar Israels fel, men aldrig muslimernas terror, då tyder det på antisemitism, enligt min karta.

        • Lövet
          Jun 01, 2010 @ 21:57:05

          Det är nog dags för Klartexten att skaffa en ny karta.

          När knäppgökar härjade på den här bloggen med avseende på förnekelse av holocaust, kan du knappast benämna mitt agerande och mina inlägg för antisemitiska. Jag föreslår att du sätter dig i skamvrån och ber om förlåtelse.

          I det här fallet återkommer begrepp som “obeväpnade”, “humanitär hjälp” och “illegal blockad”, etc..

          Hela aktionen är ett enda kaos och även om IDF inte hade laglig rätt att storma fartygen var det rätt knäppt av demonstranterna att ge sig på dem. Israeliska soldater skjuter! Dom är tränade till det och kommer aldrig i svårigheter för att de skjuter, något som alla vet, så varför provocera? Om det inte var så att konvojen besköts innan bordningen, något som nu förefaller vara fallet.

          Man kan inte tycka synd om Israel, även om Hamas är en katastrof för Palestina, just den typ av katastrofregering man an förvänta sig komma till makten I ett område under ockupation av en oerhört mycket starkare och bättre understödd angripare, men inte desto mindre en katastrof.

          Efter generationer av ockupation och apartheid är Palestina och dess supportrar galna och irrationella av hat, precis som Israels unga ofta är galna och irrationella av hat genererad av statspropaganda och allmän värnplikt.

          Det är en av de saker som har tillåtits att eskalera till den grad att den är för långt framskriden för att kunna vändas.

          Det är självklart att Palestina inte ska lobba in raketer till Israel. Självklart.

          Det är däremot lika självklart att Palestina är illegalt ockuperat område, emotionellt och fysiskt nedbrutet av generationer av Israeliska aggressioner och blockader och murar mitt i landet: Man kan med hävd kalla Palestina för världens största fängelse.

          Och Palestinska barn indoktrineras i sin tur av hardliners som Hamas som tutar I dom att judar skulle vara mindre värda.

          Men efter generationer ser vi vem som är det största rötägget, som struntar i otaliga UN resolutioner och använder amerikanska skattepengar till att dela upp Palestina I någon slags labyrint av murar och blockader har berövat människorna deras självkänsla och säkerhet.

          Båda har ansvar för denna katastrof naturligtvis, men det är vansinne att tro att detta ansvar är lika fördelat.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 02, 2010 @ 06:28:39

            Bra skrivet! Faktum kvarstår att din kritik mot muslimsk terror och övergrepp i olika former är obefintlig eller mycket sparsam/mild!
            När Israel undantagsvis och av misstag gör vad muslimerna gör regelmässigt och planerat så hoppar du i taket av indignation.

            Jag vet att du kritiserat nazisterna, men det gör ALLA PK-människor! Nazisternas arvtagare muslimerna, kramar ni om, därför att deras antisemitism är allmänt accepterad och därför rumsren! ANTISEMITISM LIKFÖRBANNAT, bara i annan förpackning!

        • Lövet
          Jun 03, 2010 @ 18:29:43

          ”När Israel undantagsvis och av misstag gör vad muslimerna gör regelmässigt och planerat så hoppar du i taket av indignation.”

          Knappast. Däremot tillrättavisar jag gärna dig när du är ute på en av dina ständigt återkommande cykelturer. -Det kunde inte vara organstöld. -Helt rätt av Israel att döda över ett tusen civilister i operation cast lead, eftersom palestinensare skjutit raketer med noll dödsoffer samt ett ställverk… etc.

          ”Jag vet att du kritiserat nazisterna, men det gör ALLA PK-människor! Nazisternas arvtagare muslimerna, kramar ni om, därför att deras antisemitism är allmänt accepterad och därför rumsren! ANTISEMITISM LIKFÖRBANNAT, bara i annan förpackning!”

          Om jag är antisemit så är även Avi Primor och majoriteten av Israels befolkning det. Yitzhak Rabin skulle hamna under din antisemitstämpel, om han vore i livet dag.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 03, 2010 @ 20:10:31

            Skillnaden mellan dig och judarna är att dom kan kritisera palestiniernas illdåd emellanåt.

            Op gjutet bly var precis rätt! Vad hade dom för alternativ? Skall dom tolerera att ständigt beskjutas eller göra något åt det? Inget land skall behöva tolerera ständiga raketbeskjutningar! Hur fan tänker du egentligen?

            Faktum kvarstår Lövet, din kritik är ensidigt riktad MOT Israel och FÖR islam! Du är oförmögen att se och erkänna islams brister.

        • Lövet
          Jun 04, 2010 @ 12:53:43

          ”Inget land skall behöva tolerera ständiga raketbeskjutningar!”

          Sant. Lika lite som ett folk skall behöva tolerera apartheid, ghetton och genocid.

          ”Faktum kvarstår Lövet, din kritik är ensidigt riktad MOT Israel och FÖR islam! Du är oförmögen att se och erkänna islams brister.”

          Fel. Åt helvete fel. Bara fär att du råkar vara Islamfixerad så har konflikten mellan Israel och Palestina lika litet med religion att göra som situationen i ockuperade Irland har.

          Försök inte att projicera din egen fixering på andra.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 04, 2010 @ 16:44:01

            Vi har diskuterat islam i många olika sammanhang och alltid samma överslätande attityd från dig vad gäller islam brister. Alla som påtalar bristerna kallar du för rasister och islamofober. Detta trots att du inte kan visa på något positivt islam tillfört Sverige!

            Israels blockad gnäller du om, men är tyst om palestiniernas raketbeskjutningar! Och du har inte ens bemödat dig om skaffa kunskap om religionen du så ihärdigt försvarar!

            Hur man kan försvara något man inte begriper övergår mitt förstånd! Kan du förklara?

            Grundorsaken till den palestinakonflikten har väl inget med islam att göra. Däremot har denna konflikt i hög grad med islam att göra. Muslimernas judehat tränger igenom överallt i denna fråga. I koranen står ungefär: trädet säger att ”döda juden som gömmer sig bakom mig”.
            Så länge palestinierna attackerar Israel skall inget land återlämnas och blockaden bibehållas. Det är väl självklart.

            Att muslimerna är rasister är uppenbart och det har stöd i Koranen! Däremot kan INGEN visa att jag eller andra SD-anhängare är rasister. INGEN!

        • Lövet
          Jun 04, 2010 @ 17:57:17

          ”Alla som påtalar bristerna kallar du för rasister och islamofober.”

          Det är lögn och förbannad dikt. Gör inte mig ansvarig för att du inte förstår det jag skriver.

          ”Israels blockad gnäller du om, men är tyst om palestiniernas raketbeskjutningar!”

          Beror din sätt att läsa det jag skriver om raketangreppen i samma kommentar som jag skriver om blockaden på selektiv ovilja eller medicinsk oförmåga?

          ”Grundorsaken till konflikten har väl inget med islam att göra.”

          Well, bin-fucking-go. Skriv nu upp det på en lapp hundra gånger innan du upprepar falsariet ånyo.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 05, 2010 @ 09:59:39

            OK då ställer jag en rak fråga till dig: är jag rasist? Så reder vi ut saken direkt.

            Jag menade att grundorsaken till palestinakonflikten handlade om land, inte om religion (såvitt jag vet). Den aktuella konflikten har i högsta grad med islam att göra! (nu klargjort i min förra kommentar).

            Du försvarar ju raketangreppen i din förra kommentar! Att få dig att fördöma raketangreppen är lika populärt som att dra ut en tand på dig! Samma sak gäller att få dig att erkänna islams brister!

            Du har allvarliga brister i din världsbild, tydligt illustrerad i ditt försvar av en religion du inte begriper! Om ni inte klarar av elementär logik, hur skall ni begripa mer komplexa skeenden?

        • Lövet
          Jun 05, 2010 @ 11:32:51

          ”OK då ställer jag en rak fråga till dig: är jag rasist? Så reder vi ut saken direkt.”

          Nej, du är inte rasist. Om du har någon särart så är det att du är islamfixerad.

          ”Jag menade att grundorsaken till palestinakonflikten handlade om land, inte om religion (såvitt jag vet).”

          Just det.

          ”Den aktuella konflikten har i högsta grad med islam att göra! (nu klargjort i min förra kommentar)”.

          Nej. Det spelar ingen roll vilken religion besättarna resp de ockuperade har. Det har ingen betydelse i Golanhöjden, i Tibet, på Irland, Kashmir eller Västsahara. Det hade ingen betydelse för Wittenstein, Ingermanland, Preussen, Wismar, Bremen, etc.

          ”Du försvarar ju raketangreppen i din förra kommentar!”

          låt mig citera mig själv: ”Det är självklart att Palestina inte ska lobba in raketer till Israel. Självklart.”
          Hur sitter du när du får det till att jag försvarar raketangreppen? Är du säker på att du behärskar den läsförståense man kan avkräva en svensk medborgare?

          ”Du har allvarliga brister i din världsbild, tydligt illustrerad i ditt försvar av en religion du inte begriper!”

          Till skillnad från andra läser jag inte böcker (som fan läser bibeln) för att samla på mig bevis för en redan förutfattad mening.

          Jag försvarar ingen religion. Ingen. Det är viktigt att du förstår detta så att du inte läser in något i det jag skriver som inte finns där.

          Vem försöker jag lura egentligen? Både du och jag vet av erfarenhet att du gör detta hela tiden.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 05, 2010 @ 12:01:11

            Det uppskattas att du inser att jag inte är rasist! Jag tror vi kan säga samma sak om de flesta SD-sympatisörer! Det är säkerligen mycket mer regel än undantag!

            Vad menar du med att jag är ”islamfixerad”? Du antyder att det skulle vara irrationellt. Detta är korrekt förutsatt att islam inte är eller blir något stort problem. Men íslam är och framförallt blir ett stort problem! Jag skulle säga ”problemfixerad”! Om jag ser ett stort och potentiellt katastrofalt problem då känner jag att något måste göras, om jag nu skall tycka till om något alls. Om du ser ett problem som kan leda till katastrof, ignorerar du problemet? Är det ditt råd? Jag har ju argumenterat i otaliga inlägg om islams brister och skadeverkningar på samhället. Det värsta ligger framför oss! Vi ser bara toppen på isberget! Vissa ser inte ens det!

            Jag har utmanat flera islamvänliga bloggare till debatt, då inkluderar jag dom vassaste debattörerna, dom hårdaste. Jinge och Svensson är inte vassa för fem öre, dom är rent enfaldiga. Men ingen vågar, dom vet jag skulle knäcka dom! Jag har ju en lätt uppgift, hävda det uppenbara. Jag kränker dom på deras egna bloggar för att göra dom förbannade för att vilja ge igen! Men dom är dumma och fega! Ingen kan visa att jag har fel, inte ens muslimerna!

            Du har en förmåga att förlora dig i perifera detaljer och ignorera helheten, den stora bilden. Ja helheten tycks oväsentlig för dig, medan en liten detalj blir jätteviktig. Vad hjälper det om du har rätt i någon detalj, men fel i det stora hela? Du undviker diskussioner om det väsentliga, islam! Du jämställer islam med övriga religioner, ”religion som religion” tycker du, utan att veta! Detta fundamentala misstag gör nästan alla PK.

            Hur skall du kunna diskutera islams påverkan på Sverige utan att diskutera islam, utan att förstå islam? Du hävdar ju att de problem muslimerna orsakat ”inte har något med islam att göra”, för att islam ju är lika bra (eller dålig) som t ex kristendomen. Ändå har du inte en susning om detta, ifall du inte skaffat den kunskapen.

        • Lövet
          Jun 05, 2010 @ 12:15:31

          ”Vad menar du med att jag är ”islamfixerad”?”

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 05, 2010 @ 12:32:43

            Que? Islam är det största problemet för Sverige på sikt, så jag fokuserar helt naturligt på det.

        • Lövet
          Jun 05, 2010 @ 15:48:45

          ”On 05 juni 2010 at 12:32 KLARTEXTEN! Said:
          Que? Islam är det största problemet för Sverige på sikt, så jag fokuserar helt naturligt på det”

          Det är detta jag menar med att du är ”islamfixerad”.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 05, 2010 @ 17:35:12

            Frågan gäller om jag överdriver eller inte! Jag är ju knappast fixerad vid detta! Fixerad innebär att man är orörlig och i dessa sammanhang inte skriver om något annat. Jag kan skriva om helt andra saker och gör det emellanåt. Ju mer jag skrivit och lärt mig om islam desto mer har jag insett allvaret!

            Mer korrekt är det att säga att min tyngdpunkt eller mitt fokus ligger på islam. Och att ingen lyckats visa att jag har fel har än mer övertygat mig om att jag har rätt! Det är inte ens en fajt. Motståndarna gömmer sig!

        • Sven
          Jun 06, 2010 @ 10:29:07

          Grejen med att säga att Islam är farligt och odemokratiskt och debattera samt gå till val på detta är att man då motsätter rätten till egen religion vilket gör en själv odemokratisk. Att bli till det man är emot är inte så sjukt great.
          För övrigt håller jag med dig till 100% Löven.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 06, 2010 @ 10:40:59

            Islam är inte farligt och odemokratiskt för att det är en religion! Utan för att den religionen (och ideologin) är helt oförenlig med vårt samhällssystem! Du hittar inte ett enda muslimskt samhälle med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet! Inte heller existerar någon muslimsk välfärdsstat!

            Det är uppenbart att islam är en bromskloss som hindrar utveckling till ett fritt och välmående samhälle!

            Däremot har kristendomen inte hindrat oss från att uppnå allt detta! Nästan alla flyktingar flyr muslimska länder och nästan alla vill till kristna länder! Talar inte allt detta sitt tydliga språk?

            Om inte bläddra i koranen och haditherna! Har du gjort det?

        • Sven
          Jun 06, 2010 @ 14:23:56

          Nej har faktiskt inte hunnit läsa Koranen, jag har dock tänkt göra det till denna sommars projekt då jag anser att jag inte kan döma ut islam innan jag läst deras heliga skrift.
          Bibeln har jag dock läst (då jag faktiskt är kristen) och där finns det ju åtskilliga punkter som går att tolka bl.a. rasistiskt och homofobiskt. Kristendomens mål är också i likhet med Islams att alla ska följa den. Denna spridning har ju inte genom alla tider skett på ett så fredligt sätt som idag.
          Värt att nämna är också att Kristendomen länge bromsade Europas utveckling vilket kan liknas vid de islamiska diktaturernas nuvarande läge.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 06, 2010 @ 15:39:48

            Du fattar inget om islam! Lär dig och kom igen sen! Du kommer inte att lära dig mycket bara genom att läsa koranen! Att läsa koranen är som att läsa lagboken. Du kan gott använda den som ett uppslagsverk. Du använder din tid mer ekonomiskt genom att läsa böcker om koranen och islam! Jag rekommenderar t ex Dr. Jan Samuelssons bok ”Islam i Sverige” eller Christer Hedins böcker. Båda är islamologer, neutrala och tydliga!

            Det är viktigare att du kan hitta i koranen!

            Förstår du inte islam så har du heller ingen som helst kompetens att uttala dig om den eller jämföra den med kristendomen! Det är ren idioti du sysslar med!

            Är du så dum att du inte klarar att dra de logisk slutsatserna av min förra kommentar? Här:

            ”..Islam.. är helt oförenlig med vårt samhällssystem! Du hittar inte ett enda muslimskt samhälle med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet! Inte heller existerar någon muslimsk välfärdsstat! Det är uppenbart att islam är en bromskloss som hindrar utveckling till ett fritt och välmående samhälle!

            Däremot har kristendomen inte hindrat oss från att uppnå allt detta! Nästan alla flyktingar flyr muslimska länder och nästan alla vill till kristna länder! Talar inte allt detta sitt tydliga språk?”

            Vilken del har du svårt att fatta? Det vimlar av halvidioter som försvarar islam utan adekvata eller ens elementära kunskaper! Lär dig att uttala dig om sådant du begriper och vara ödmjuk inför resten!

        • Sven
          Jun 06, 2010 @ 17:25:29

          Jag är faktiskt inte speciellt dum och det tror jag inte du är heller. Det jag ville poängtera var att den muslimska världen ser ut lite som det kristna Europa för 500 år sedan och det tycker jag inte är så konstigt då deras religion är 500 år yngre än våran.
          Dina boktips är säkert bra men jag vill hellre bilda mig en egen uppfattning istället för att låta andra göra det åt mig.
          Kristendomen går visst att jämföra med Islam då båda tror på samma gud, jag ser inte vad det finns för hinder för det.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 06, 2010 @ 21:11:58

            Du förstår uppenbarligen inte vad jag talar om! Jag har läste ett antal böcker om islam. De jag rekommenderade är Religionshistoriker och islamologer verksamma vid våra universitet! Mycket sakliga och ärliga! Hjärpe har samma utbildning men är inte ärlig. Han utelämnar för islam negativ information!

            Läs vilka du vill. Samuelssons bok ger dig dock mycket snabbt en effektiv översikt av islam. Du missar inget väsentligt även om du behöver mer kött på benen.

            Visst går kristendomen att jämföra med islam, men det är inte samma sak som att de är jämbördiga!

            Islam gör anspråk på såväl andligt som världsligt herravälde vilket inte kristendomen gör. En mycket viktig skillnad! Dessutom är vartenda ord i koranen guds eget, så koranen har en mycket större tyngd än bibeln och kan alltså aldrig reformeras! Vem kan ändra guds egna ord?

            Läs på så förstår du och glöm inte att haditherna (Muhammeds liv) är nästan lika viktiga som själva Koranen!

        • Sven
          Jun 06, 2010 @ 22:56:25

          Ok, jag ska vara ärlig, jag kan faktiskt rätt mycket om Islam för att den står med i min ”böcker jag ska läsa innan jag dör-lista”.
          Om jag nu ändå inte kan något om islam på grund av min dåliga bevandring bland din tipsade böcker så skulle jag vilja veta hur ofta du upplever den verkliga världen, dvs träffar muslimer och pratar med dem? Borde det inte vara viktigt för en islam-motståndare som dig att rädda de olyckliga som har råkat för denna ”mörkrets religion”?
          För i den del av den demokratiska som jag bor i så brukar det vara verkligheten som räknas och inte vad man har läst i någon gammal bok.
          Förlåt för att det här nu blev ett personangrepp mot dig, jag menade inte att sänka mig till din nivå och kalla någon för dum när man diskuterar politik.
          Glad Nationaldag och hoppas vårt älskade fosterland slipper SD och deras gelikar i framtiden!

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 06, 2010 @ 23:39:55

            Eftersom jag inte är religiös så är jag fel person att lära dom kristendom. Dessutom har jag ingen tät kontakt med dom som står mig närmast.

            I en debatt skall du vara ärlig och inte be om ursäkt för detta! Man skall tvärtom be om ursäkt när man är oärlig!

            Jag känner flera muslimer och gillar dom! Jag har inget emot muslimer, bara emot islam! Det är skillnad! Trot om du vill, men jag kommer jättebra överens med invandrare, även muslimer, som individer. Skillnad är när vi har med kollektivet muslimer att göra! Jag tror jag har betydligt mindre fördomar än dom flesta!

            Islam kommer att skada vårt samhälle, ju fler muslimer, desto större skada! Vad tror du händer med kyrkan när islam har majoritet här? I Saudiarabien, islams hemland, är biblar förbjudna!

            Följ nyheterna så fattar du att islam=problem! Läs böckerna så förstår du varför!

            Du måste förstå islam som imamerna förstår den! Det är teorin som är styrande för övriga muslimer! Det är islams normer! I ett muslimskt samhälle blir imamerna viktiga som normerande för övriga muslimer! Övriga muslimer kommer att gå in i fållan. Du måste alltså känna fållan!

  14. Enough
    Maj 31, 2010 @ 19:49:37

    ”Israel överlämnade Gaza åt palestinierna, man ”bytte land mot fred”, trodde man. Vad blev resultatet när Israel återlämnade palestinskt territorium?”

    Ptja .. det blev väl ungefär samma sak som när israelerna fick sitt land i gåva efter andra världskriget.

    Lite vill ha Mer…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 31, 2010 @ 20:08:11

      Du menar att Israel började attackera araberna? Var har du läst historia? I Teheran?

      Alltsedan staten Israel grundades har muslimerna försökt förinta den och vare gång fått på käften!

      Svara

  15. Johannes Forsblom
    Maj 31, 2010 @ 19:47:25

    Israel hävdar att massakern på civila var motiverat, eftersom deras soldater blev attackerade och att de handlade i självförsvar.

    Men de blev attackerade när de bordade ett fartyg på internationellt vatten som de inte har någon laglig rätt att gå ombord på, de betedde sig som pirater som kapar handelsskepp utanför Somalias vatten.

    Förmodligen blev soldaterna attackerade av civila som agerade reflexmässigt och utan att tänka i en situation där de blev överlumpade.

    Men vems självförsvar är det som vi talar om här? Det här kommer att bli en brännande juridisk fråga!

    Läs min artikel på:

    http://darenpagatan.blogspot.com/2010/05/israel-attackerade-ship-to-gaza.html

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 31, 2010 @ 20:09:31

      Skillnaden är också att juridik biter på Israelerna, men inte på muslimerna, som ju skiter i allt sånt tjafs! Dom har ju aldrig brytt sig in några spelregler överhuvudtaget! De e bara terror och mord för hela slanten!

      Vilken ”fredsduva” attackerar soldater reflexmässigt? Korkat av dig!

      Varför inte låta israelerna inspektera fartyget, som alla visste skulle till Gaza! Om man inte hade vapen förstås! Israel tycks ha haft goda skäl att inspektera!

      Svara

    • Patrik
      Maj 31, 2010 @ 23:48:28

      De var beredda och försedda med vapen. Det är tal om antisemiter (främst turkar) som är direkt hatisk.

      Svara

    • Jerry
      Jun 18, 2010 @ 15:42:00

      Är detta fredliga ”aktivister”?

      * http://www.youtube.com/watch?v=wSYjuDEZw1w
      * http://www.youtube.com/watch?v=6TxchZ39e-s
      * http://www.youtube.com/watch?v=NOvxNSlmMQU

      Jag vet inte om jag skall gråta eller skratta; ”Förmodligen blev soldaterna attackerade av civila som agerade reflexmässigt och utan att tänka i en situation där de blev överlumpade.”
      ”Fredsaktivister” agerade reflexmässigt…

      Svara

  16. Allah
    Maj 31, 2010 @ 19:35:01

    Ja Klartexten. Dina utropstecken avslöjar dig. Haha Herregud, har de riktigt inavlade tänkarna hittat hit nu eller?

    ”Skit i antisemiternas skrianden! Förnuftiga personer stöttar er!”

    Väl skrivet…

    Svara

  17. Lasse L
    Maj 31, 2010 @ 19:25:56

    Går det inte att på något outgrundligt sätt fixa bort det här med tro på någon gud? Tron har inte funkat på flera tusen år!Försök att tänka på annat sätt.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 31, 2010 @ 19:37:34

      Ingen skulle bli gladare än jag om religiositeten kunde avskaffas! Den tragiska sanningen är nog att påfallande många behöver en gudstro. Då är islam det sämsta alternativet! Den värsta religionen som bara skapar en jävla massa problem!

      Svara

  18. bermudabenny
    Maj 31, 2010 @ 19:03:47

    Du har fel. Alla utropstecken avslöjar dig.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: