Provocera judarna!

Det antisemitiska drevet njuter nu av att judarna tydligen ”gjort bort sig”! Äntligen tycker man sig ha fullgoda skäl att öppet skita på judarna! Muslimerna stod för förlösningen! Muslimerna bär på ett starkt judehat som smittat av sig på den svenska vänstern. Man har plockat upp Hitlers fallna mantel!

Den antisemitiska vänstern applåderar judeprovokationerna, ”hoppas att dom gör bort sig igen”. Ett lyckat propagandanummer av islamisterna! Det är allmänt bekant att terroristorganisationen IFF sponsrade konvojen! Flera av aktivisterna deklarerade före avresan att de ville dö jihad-döden! Således provocera israelerna till dödligt våld.

Samtidigt har jag sett uppgifter på att skeppen först varnades, att soldaterna först kom utan skarpa vapen, men attackerade och tvingades begära förstärkning. Det framgår tydligt av videofilmerna att de Israeliska soldaterna attackerades med klubbor och slangbellor, som absolut minimum! Högst sannolikt även med järnrör, knivar, saxar och andra tillhyggen! Ifall dessa soldater skjutit omkring sig skulle det knappast kunna hända!

Israel erbjuder sig att överlämna förnödenheterna till Gazas befolkning. Det accepterar dock inte Hamas. Så tydligen är inte förnödenheterna det viktiga utan propagandan! Man vill förödmjuka Israelerna, inte ge Gaza förnödenheter, som bara är bara ett svepskäl!

Samtidigt med detta propagandanummer regnar det raketer in i Israel. Det sistnämnda blundas det dock för.

Muslimerna sträcker upp en olivkvist i ena handen men kastar handgranater med andra! Hycklare!

Vill Palestinierna ha fred? Vill palestinierna häva blockaden? Sluta upp att beskjuta Israel med raketer då? Nej, så långt vill man inte gå!

Palestinierna har valt en regim som vill utrota Israel. Israel har rätt att känna sig hotat av dessa, särskilt som de ständigt raketbeskjuts!

I denna video kan du se hur Hitlers arvtagare resonerar:

Här kan du se vilka ”kulturpersonligheterna” på skeppen var, islamister och kommunister om vartannat.

DN

Turkiska islamister riktar tack till Israel

Aktivister ville dö som martyrer Uppgifter i turkiska medier. Gazasvenskar anlände till Arlanda.  Knesset nära handgemäng.  DN:s Per Jönsson: Första rättsmedicinsk undersökning genomförd.  Frågor & svar  ”Som chef gav jag ordern: inga skott mot civila”  ”Israel kommer att tvingas backa” Lasten stoppad, enligt Israel. Israeliska fartyg i blockad.  Israels Sverigeambassadör: Det måste bli möjligt att föra fredssamtalen framåt ”Israel begick överlagt mord”  ”Massivt militärt övervåld mot en fredlig hjälpinsats.” Henning Mankell: Fredrik Reinfeldt: Tufft test av vänskapen USA–Israel. Omtvistad turkisk grupp i Gazakonvoj.  Israeler dömer ut ingripandet. Betraktar kapningen som en propagandaseger. ”Israel bröt mot internationell rätt.” USA föreslår israelisk utredning. FN-chefen Ban Ki-Moon: Netanyahu: Kritikerna är hycklare Hamas ställer villkor för att ta emot lasten Fackförbund i blockad mot Israel Tufft test av vänskapen USA–Israel Omtvistad turkisk grupp i Gazakonvoj Reinfeldt vill inte kalla hem ambassadör  Israeler dömer ut ingripande Israel: ”Förnödenheterna på väg till Gaza”  Israels USA-ambassadör: ”USA agerade liknande när de stred mot tyskar under andra världskriget” Två svenskar i isoleringscell i israeliskt fängelse  Frigivna svenskar flygs till Istanbul Nicaragua bryter med Israel Mehmet Kaplan: De betedde sig som pirater Israel deporterar alla gripna  Inget hinder för fotbollsmatch i Israel Nationaliteter och kända namn i konvojen Israelisk eld dödade fem palestinier ”Vi besköts med plastkulor”  Ahmadinejad varnar Israel Tel Avivbo: Vad Israel än gör är det fel  Irland hotar Israel: Skada inte våra medborgare Egypten öppnar gränsen till Gaza Svenskarna fick besök i fängelset Israel planerar stoppa nästa hjälpfartyg  Förbundet kontaktar Uefa Cement till Gaza Elva svenskar på fartygen Professor i folkrätt: Israel har brutit mot internationell rätt  ”Israel kan redan tidigt ha beslutat om anfall”  ”Israels brott mot folkrätten kräver kraftfulla åtgärder”   Björn Wiman: Massakern på hjälpkonvojen kommer att skaka världen  Lasta skeppet till Gaza City  Diskutera Gazakonvojen
SVD
Rykten om lättnader i blockad
Oklart om konvojens last   SvD.se rapporterar från Turkiet. De nio aktivister som dödades i attacken begravdes idag i Istanbul.  Turkiska medier: ”Sköts på nära håll”  Förnekar avtal med Israel  Biden ger Israel rätt att borda et var rena avrättningar”  FRAMME I ISTANBUL | Mattias Gardell till SvD.se: ”I åtminstone fyra fall handlar det om rena avrättningar”. Exklusivt till SvD: ”Vi är rädda” Sista fartyget på väg till hamnen – aktivister ombord befarar nytt blodbad. Biden ger Israel rätt att borda  USA:s vicepresident: ”Vi vet inte vad som fanns ombord”. ”Vill höra deras berättelser”  Bildt väntar på svenskarna i Istanbul. ”Kaplan har sagt saker vi ska följa upp”, säger han till SvD.se på plats. eklusivt till SvD: ”Vi är rädda” Sista fartyget på väg till hamnen – aktivister ombord befarar nytt blodbad.   WEBB-TV | Egypten öppnade gränsövergången till Gaza. Samtidigt har Israel börjat deportera aktivister. ”Israel kan hävda krigstillstånd”   Folkrättsprofessor: Fredens folkrätt gäller inte. TV: ”De slog ned kaptenen” Carmesund hemkommenMötte pressen på Arlanda. Reinfeldt: ”Oacceptabelt” Statsministern: Lättnad att se de första svenskarna komma hem. Gazakris testar vänskapsband Hårt test för USA och Israel. Obama pressas att fördöma. ”Israels ställning kan bli ännu skakigare”   Claes Arvidsson: ”En politisk katastrof och borde behandlas som en sådan”.   Konvojens väg – och platsen för attacken. Analys:”Våldet har enat svenska partier.”
AB
”Offren sköts ihjäl med skott i pannan” Mattias Gardell och sex andra svenskar anlände till Istanbul i natt  FN-chefen: Häv Gazablockaden   Fredspristagare fruktar för sitt liv  De israeliska soldaterna visste exakt vilka Dror Feiler, Mehmet Kaplan och Henning Mankell var   Fredspristagare fruktar för sitt liv Vågar de anfalla det nya fartyget?  Sällan har Israel  Därför blir upprördheten så stor mot Israel ”Fem svenskar hem detta dygnet” Följ senaste utvecklingen om Konvoj-attacken  ”Vad tar de till nästa gång, en atombomb?” nning Mankell landade i Sverige i natt   ”De skjuter människor som sover”  Israel: Låt inte extremisterna vinna  Israels Stockholm-ambassadör: ”Syftet med Ship to Gazas seglats var inte fred och försoning   ”Misshandel och mycket förödmjukande behandling”   Ulf Carmesund:   Fredrik Reinfeldt:  Dags för bojkott!
Advertisements

28 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jerry
    Jul 15, 2010 @ 11:02:33

    Turkiet godkänns av Sverige som EU kandidat…

    Samtidigt florerar dessa åsikter; http://euturkiet.blogspot.com/

    Observera det är EUTURKIET bloggare… man mår illa!

    Svara

  2. Trackback: Алексей
  3. fd medlem mp
    Jun 03, 2010 @ 15:17:07

    Tack för denna artikel, det är ont om vettiga analyser i gammelmedia. Om man läser mellan raderna ser man helt klart att det hela är en av islamister noga planerad komplott med de ”goda” pk vänsterfolket som garnering och täckmantel.

    Bara synd att Israel gick i fällan, man hade kunnat ställt pråmar i vägen. Då hade vi sluppit se förstasidor med hemvändande ”hjältar”.

    Jag håller med annan kommentar här om Mankell och Kaplan. Den sistnämnde är lömsk; tillsammans med Ruwaida m fl har de kapat mp som snart hörs mindre i miljödebatten än i sin snedvridna utrikespolitik.

    Svara

  4. Anders Nyman
    Jun 03, 2010 @ 10:43:02

    Jag tror ändå att man måste skilja på antisemitism och kritik mot staten Israel. Alla länder utom just Israel är ganska överens om att Israel den här gången har brutit mot internationell rätt. Det måste man kunna konstatera utan att man för den skull har något som helst emot judar. Att det sedan finns antisemiter som utnyttjar den här situationen för sina egna ruttna motiv är verkligen beklagligt. Frågan är hur vi ska motverka det. Knappast genom att alltid försvara det som staten Israel gör. Tycker blogginnehavaren att vi ska få kritisera staten Israel över huvudtaget?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 03, 2010 @ 13:34:14

      Jag håller med om att man visst skall kunna kritisera Israel när dom gör fel! Men här är det uppenbart att hela aktionen är ett propagandanummer av islamister! Vänsterns nyttiga idioter hakar på!

      Jag hävdar med bestämdhet att så gott som hela den muslimska världen är genomsyrad av stark antisemitism! Samma sak gäller den s k tokvänstern! Dom förespråkar inte gasning av judarna, för det vore inte PK! Dom bryr sig inte när judar mördas, men skriker i högan sky när Israel ger igen på palestinierna!

      Titta på videona i inlägget (särskilt den första och andra)! Så inser du att detta inte är några tomma ord, utan fakta!

      Alla som nu kritiserar Israel är förstås inte antisemiter, men jag hävdar att vänstern är det i hög grad liksom självklart muslimerna! Det finns bra folk som kritiserar Israel idag. Men även många av dom är naiva och begriper inte att dom är brickor i ett spel styrt av islamister!

      Svara

      • danne
        Jun 03, 2010 @ 18:43:44

        du säger det men jag är bara nyfiken på ett par saker.

        Om israel är helt fria från något fel i denna attack varför beslag tog de alla mobiler kameror och datorer som potentiellt kunde innehålla bilder och videos från det som hände? menar alla media uppmärksamhet är väl bra om man inte gjort något som helst fel?

        Sen kan man undra varför de dessutom förstörde och beslag tog alla aktivisters kläder(som de inte hade på sig)?

        Eller är detta normal beteende för att visa att man är helt oskyldig?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jun 03, 2010 @ 20:21:56

          Jag hävdar inte att Israelerna är oskyldiga! Men man VILLE provocera Israel till att bruka våld! och lyckades. För att kamma hem poäng i propagandakriget! Det är allmänt bekant att hela konvojen sponsrades av islamister!

          Jag tror att soldaterna utsattes för kraftigt våld (framgår av filmerna) men att dom sen överreagerade. Men jag vet inte. Med tanke på att det var en provokation så faller skulden tungt på den provocerande parten, dvs muslimerna och kommunisterna.

          Sen menar jag att praktiskt taget hela vänstern och alla muslimer ÄR antisemiter! Det får vi inte glömma! Dom hatar judarna.

          Svara

        • Lövet
          Jun 07, 2010 @ 19:23:53

          ”Sen menar jag att praktiskt taget hela vänstern och alla muslimer ÄR antisemiter! Det får vi inte glömma! Dom hatar judarna.”

          Som t.ex. Murray Bookchin, Judith Butler, Noam Chomsky, Eric Hobsbawm, Harold Laski, Bob Rae, Harold Pinter, Erich Fromm, Naomi Klein, Howard Zinn, Michael Lerner, Arthur Waskow, Rosa Luxemburg, Emma Goldman, Rose Schneiderman, Muriel Rukeyser och Susan Sontag?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Jun 07, 2010 @ 20:09:21

            Jag tänkte framförallt på den svenska vänstern . Den amerikanska har jag sämre koll på.
            Praktiskt taget innebär, som du vet, inte alla, utan dom allra flesta.

        • Lövet
          Jun 08, 2010 @ 11:32:45

          7 out of 10 is not so bad.

          Jag vill inte påstå att du är fullständigt obildad (det är något jag gärna överlåter till dig själv, en uppgift du med mycken entusiasm och föga övertygelse anammat), men säger dig inte namnen jag radade upp någonting?

          Rosa Luxemburg för bövelen. Du kanske inte heller har hört talas om Mathilde Jacob och Karl Liebknecht?

          Franz Kafka?

          Hallå?

          Jesus?

          Judar med humanist- och vänster-inriktning?

          Svara

  5. ddayperspective
    Jun 03, 2010 @ 08:26:12

    VEM är det här som hukar för kameran till höger om Bildt vid svenskarnas ankomst till Turkiet igår?

    Svara

  6. SD
    Jun 03, 2010 @ 07:28:13

    Har en känsla att ngt blev inte helt avslutat i 2:a världskriget.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 03, 2010 @ 08:21:31

      Sign. ”SD” är samma person som ”En vän du inte träffat” (under sign. SD). Han beklagar att Nazisterna inte hann fullborda judeutrotningen och försöker lura i oss att det är en SD-sympatisör som står bakom kommentaren!

      Samma person som skriver ”…aldrig mer skall vi bli så hatiska att en ny förintelse kan äga rum..” beklagar i nästa kommentar att Hitler inte fullbordade förintelsen! Såna är dom muslimernas hantlangare! Antisemiter!

      Jag kan bevisa att signaturerna är samma person!

      Svara

  7. En vän du inte träffat
    Jun 03, 2010 @ 07:26:21

    Av hela texten som du skrivit förstår jag att du själv är en person full av hat. Synd.
    Också av texten tolkar jag att du är en jude själv, eller?!
    Så en jude full av hat. Hur går det ihop? När man säger att aldrig mer skall vi bli så hatiska att en ny förintelse kan äga rum, men själv stödjer du hat och en annan typ av förintelse. Och dina kommentarer om att muslimer skulle sträcka ena hand med olivkvisten och kasta en granat med den andra är bara ett tecknet på att du inte så kunnig i ämnet och kanske inte särskild utbildad heller. (En outbildad jude?… det är nytt!).

    Så gör dig en tjänst (och oss alla), gå och skaffa dig kunskap om Palestina-Israel konflikten, se till att ha båda sidornas fel, se till att förstå vad som verkligen händer där… och senare börja blogga (som en vuxen och kunnig människa) utan hatiska meddelanden.

    Ok?

    Bästa hälsningar

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 03, 2010 @ 08:07:50

      Hat? Jag känner inget hat alls! Om jag är jude så är jag i så fall en kristen jude, medlem i statskyrkan, vilket framgår av inlägg i min blogg. Röstade f ö på PP i kyrkovalet. Idiot! Min utbildning? Säkert långt bättre än din, på ALLA områden! Naturvetenskap, historia, ekonomi, islam, ”u name it”!

      Däremot när muslimer i allmänhet uppenbarligen ett starkt judehat. Uppbackade av de nyttiga idioterna inom vänstern.

      Ifall du anser jag har fel betr. Palestinakonflikten: varför korrigerar du mig inte?

      Svara

  8. Sansaer
    Jun 03, 2010 @ 07:10:11

    det var förstås asas okunskap som överglänste det mesta

    Svara

  9. Sansaer
    Jun 03, 2010 @ 07:08:26

    notera att även tex Turkiet förklarade krig mot Tyskland. Men det var aldrig några strider och det skedde ganska kort före krigsslutet. Om Tyskland hade gått mot segern hade de nog gjort det omvända. Muslimer ställde sig även på Tysklands sida i forna Jugoslavien där de hjälpte till med att utrota Slaver och Zigenare. Den sk ökända skanderbergbrigaden

    Svara

  10. Sansaer
    Jun 03, 2010 @ 06:53:51

    Den som skriver att alla muslimer ställde sig mot Hitler har fel. Tex inom det brittiska mandatet som omfattade bla nuvarande Israel så fanns palestinier som samarbertade med Hitler för att utrota judar. Det är fakta. I övrigt fanns det inte speciellt många självständiga muslimska stater vid tiden för andra världskriget, av de arabstater som berördes så var det nog bara Egypten som var självständigt. Övriga var kolonier till de främst de allierade så det är klart de var emot tyskland. Saids inlägg var hur som helst bland det mest okunniga jag märkt i debatten. En verklig smartis det.

    Att ingen tar upp bosättningsdebatten mer seriöst. Israel är i krig mot palestinier i gaza. Israel har inga bosättningar i gaza! Mot gaza gäller vedertagna gränser enligt FN. Israels illegala bosättningar är till 100 % på Västbanken. Fredsprocessen är i gång enbart med palestinier på Västbanken.

    Gazaborna visade redan när de fick tillbaks samtliga illegala bosättningar i området att de inte var nöjda med detta utan enbart skulle bli nöjda om de kunde ockupera hela Israel. Israels åsikt är förstås att om de släpper in båtar för sk hjälpsändningar utan att gå igenom dem så kommer det att transporteras in vapen också. Och de kan räkna med massiva raketattacker från gaza palestinierna. Detta trots att de inte har ockuperat något av deras land.

    I ett krigstillstånd som det mellan palestinierna på gaza och israel så har ett land rätt att borda en konvoj även på internationellt vatten. Detta enligt FN:s regler.

    Svara

    • Robin Shadowes
      Jun 03, 2010 @ 12:47:02

      Det var uppenbarligen ett stort misstag att ge musslorna självständighet. Hade dessa länder fortfarande varit kolonier så hade vi inte haft dom enorma problem vi idag har.

      Svara

  11. asas
    Jun 03, 2010 @ 02:16:38

    hmm du vet väl att under hitlers tid ställde sig alla arabstater emot tyskland? smartis

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 03, 2010 @ 06:41:26

      Jaså, kanske dags för dig att läsa lite historia! Läs på om stormuftin. Kolla denna länk: http://brotherpete.com/index.php?topic=1010.0

      Och även idag, är muslimernas judehat stort och äkta! Hört talas om judeförföljelserna i Malmö? Och flera muslimska länder och muslimer är förintelseförnekare, i likhet med övriga antisemiter.

      Svara

  12. Kalle
    Jun 03, 2010 @ 01:02:00

    Varför babblar du om judar och muslimer?

    Svara

  13. Jan Svensson
    Jun 03, 2010 @ 00:52:23

    Hur fel får man ha? Ingenstans nämner du att israelerna attackerade på internationellt vatten. Det finns absolut ingenting som skiljer militären från piraterna utanför Somalias kust. Ställ israelerna inför krigsrätt – och gör detsamma med Hamasledarna för all del. Men man har juridisk rätt att försvara sig när någon försöker borda ens fartyg på internationellt vatten. Arbeta för att lagen ändras, eller håll truten stängd.

    Svara

  14. JL
    Jun 03, 2010 @ 00:41:25

    Mitt förakt mot Mehmet Kaplan (MP har förlorat alla mina fortsatta röster), Henning Mankell (som jag aldrig någonsin kommer stödja genom att läsa ens en rad av det han skrivit), Turkiet (islamiststat som bara på ytan har varit Israels allierade, turkar har alltid varit lömska huggormar) och alla andra muslimska länder (som dagligen begår de extremaste av handlingar mot kristna och judar) är oändligt!!!

    Svara

  15. Micke
    Jun 03, 2010 @ 00:14:08

    Men det är ju så synd så synd om palestinierna. Hela Israel ska straffas när dess ledare ”bryter mot folkrätten” men när hamas gör det (som man gör dagligen) så lyfter ingen ett finger. Och det kommer knappast krav att bojkotta gaza och säga upp alla diplomatiska kontakter med palestinierna och införa kraftiga sanktioner mot dessa när hamas och deras undergrupper utför terrordåd mot israelerna.
    Blir jag gripen av en polis på tvivelaktiga grunder och på grund av det försöker knivhugga honom till döds får jag skylla mig själv om jag blir skjuten. Samma sak gäller fredsterroristerna.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: