Hur ser Sverige ut om 50 år?

Om 50 år kommer våra barnbarn att ställa oss till svars för massinvandringen!  Kan vi ta ansvar för den? Kan politikerna ta ansvar för den?

Har du hört någon riksdagspolitiker fråga sig hur Sverige ser ut om 50 år? Ifall massinvandringen tillåts fortsätta? Ingen vågar ens prata om detta!

Om du får frågan: ”hva gør vi nu, din gamle skurk?” Vad svarar du då?

 n a  . : . p S  s ? n r r n t n m e t e   t t m s 0
3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. samia
    Maj 31, 2012 @ 23:12:00

    Janni. Dra inte alla invandrare o speciellt inte alla muslimer över en kam. Det finns vissa muslimer med välutbildade jobb i sina hemländer. Som läkare jrister och advokater. Men åk du själv som 45 åring till turkiet. Hur lätt tror du livet skulle vara. Du hade nt kunnat pusha och hjälpa dina barn som kanske turkarna kan vet och gör med sina. Och plus att jag har aldrig förstått mig på de flesta som ser invandrare som bara muslimer. Kom igen. De största befolkningen är människor från europa och norden. Sluta se invandringen som om man vill uttrycka ordet muslimer fast med annat ord. Lägg ner. utan invandrare hade ni inte haft all dess maträtter. Ni hade levt på potatiser. Det är vi invandrare som ger ljuset. Sluta tänk på det negativa för det positiva med oss är tusen ggr mer. Muslimer har tusen gånnger bättre utbildningar och erfarenheter. gemför nt er med oss. Det du skrev var allvarligt talat så jävla skämmigt.

    Svara

  2. Janni
    Jun 27, 2010 @ 20:26:07

    Jag har alltid (till skillnad från exempelvis familjer från Somalia och andra muslimska länder) påpekat för mina barn det viktiga med en bra utbildning och peppat dom så gått jag kunnat.
    Min dotter har gått på Karolinska och är snart färdig läkare och mina 3 söner har läst på Handelshöskolan i Stockholm varav dom två äldsta nu jobbar i New York. Min dotter komer troligen söka sig till ett forskningsprojekt i Singapore och min yngsta son vill även han jobba på Wall Street och mina två andra grabbar är just nu i färd med att fixa ett stimulernade välbetalt jobb åt honom.
    Jag tror att dom med bra utbildning kommer söka sig härifrån där lönerna är låga och skatterna höga.
    Kvar blir en allt större befolkning från Mellanöstern och Afrika och deras barn (dom föder betydligt fler barn än svenskar) och i dessa familjer tycks inte utbildning vara direkt priorieterat.
    Det här leder naturligtvis sakta men säkert till hela landets förfall.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 27, 2010 @ 21:19:41

      Jag tror precis som du, att icke muslimer i hög utsträckning kommer att utvandra från Sverige till länder som USA. Sverige kommer att framstå som ett skräckexempel på hur det kan gå när politikerna vägrar göra konsekvensanalys av sina handlingar.

      Svara

Kommentera

