Varför är journalister så jävla dumma?

Det finns ett fåtal vettiga samhälls-journalister i Sverige, som har en förmåga att helt eller delvis se och erkänna verkligheten och debattera denna. Det är fundamentalt! 

Jag tänker då närmast på Dilsa Demirbag-Sten, Per Gudmundson (SVD), Sakine Madon (Exp) och Ulf Nilsson (EXP). Jag har inte sett mycket Ulf har skrivit om invandringen, men vad jag sett var vettigt. Dilsa är en engagerad humanist, men slutsatserna är inkonsekventa och ologiska. Samma sak gäller Per Gudmundson.

Ingen av dessa kan förmå sig till att svära i kyrkan, dvs erkänna att SD har rätt! Att erkänna att SD har rätt om invandringen och islam, är nog för vissa samma process som när bögarna kommer ut! Man vet vad man känner, men vågar inte erkänna det!

Men de allra flesta journalister är stendumma när det gäller invandrarfrågan och islam i synnerhet! Först och främst så är det ytterst sällsynt att de ens kan islams grunder! Dom är dock tvärsäkra på att islam är en ”fredens religion”, att fundamentalister och radikala muslimer har missuppfattat Koranen. Sådant häver dom ur sig utan att förstå islam! Är inte det intelligensbefriat? Dom varken fattar eller beskriver verkligheten korrekt. Resonemangen är idiotiska rent ut sagt och slutsatserna förstås absurda! Det är det snällaste jag kan säga.

Detta korkade verklighetsförnekande känner vi bara igen från forna Sovjetunionen, Nordkorea och andra extremt totalitära stater.

Andra fördomar dom basunerar ut är att Sverigedemokrater är rasister. Främsta argumentet är att dom är islamkritiska. Då är man per definition rasist. Inte ens Muhammed påstod något så korkat! Islam är förutom en religion även en politisk ideologi. Och sådan får man kritisera utan att vara rasist!

Men givetvis har dom aldrig en chans i en debatt, inte skuggan av en chans! Därför debatterar dom aldrig invandrarfrågan. Deras ”debatteknik” går ut på att slänga ur sig idiotiska påståenden, huka sig och stryka obekväma kommentarer!

Får man inte lära sig värdet av faktakunskap och logiskt tänkande på journalisthögskolan? Och släpper dom ut rena idioter därifrån? Det verkar dessvärre så!

Man blir trött, jag slaktar dom med ett par fingrar på min vänstra hand. En baggis! Men det är förbannat tråkigt!

Största problemet islamkritiska bloggare har är det överflöd av negativa nyheter om islam i media. Debatten är inget problem, det är som att stjäla godis från ett barn! Varje dag läser vi om det muslimska eländet, terrorattentat, krig, upplopp, hedersmord, demonstrationer, hot, fatwa, flyktingar. En aldrig sinande ström av elände från den muslimska världen!

Här kan ni läsa vad Aftonbladets Martin Ezpeleta tycker om islam och invandringen. Snurrigt och okunnigt som vanligt. Han fattar noll:

Integrationspolitiken är dålig – inte invandrarna

Rasism är det osvenskaste som finns

 Killinggängets Andres Lokko 

varför flyttade han inte till Iran, om han gillar islam?

AB
”Bomben skulle dödat tusentals” Spanien röstade emot burkaförbud   ”Var är alla liberalerna när det handlar om slöj- förbud?
SVD
Terrorattack mot ryskt kraftverk ”Glöm ej vad talibaner står för”  ”Afghanska styrkor tar över 2014”  Läckt dokument om ISAF-styrkan. Tillbakadragandet av utländska trupperna ska börja om några månader.  ”Inte här för attvinna ett krig”  ”Tidsfråga innansammanbrott”SvD:s Jan Blomgren: ”Sämsta säkerhetsläget efter 2001.”
DN
Ledaren Murat Karayilan intervjuad.  Spanien säger nej till burkaförbud  http://www.dn.se/go/e/board_15;afu=www.dn.se/http://www.dn.se/nyheter/varlden/terrorattack-mot-ryskt-kraftverk-1.1140641  Presidentens hemliga män en privat industri 

44 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Fabror Bosse
    Jul 25, 2010 @ 00:29:32

    ”Profanum_vulva” får gärna redogöra för exakt vilka ”folkmord och medeltidsövergrepp” som svenskar begår/har begått i mellanöstern, i detalj mot vilka och när tack.

    Det verkar vara jävligt lätt hänt att man som vänstertomte/kommunistspån och slänger sig med begrepp som ”vi i väst” eller ”vi rika européer” när man diskuterar inrikespolitik.
    Men ingen köper denna fula och lögnaktiga retorik nå längre.

    Förstå era enfaldiga människor att Sverige/svenskar enbart svarar för det eventuella övergrepp och missdåd som vi har begått och INGET annat.

    Ta er ”white guilt” och stoppa upp den för denna svennebanan betackar sig er pseudointelektuella bullshit.

    Lycka till i nästa val idioter.

    Svara

    • profanum_vulgus
      Jul 25, 2010 @ 13:13:33

      Svenska soldater ingår i ockupationsstyrkorna i Afghanistan som du vet. Men om du läser hela diskussionen så ser du att det var ”vi” som i västvärlden.

      Menar du att Sune är vänstertomte/kommunistspån?

      Det vore trevligt att träffa en svennebanan som kan prata svenska och som är läskunnig.

      Svara

  2. Niklas
    Jul 24, 2010 @ 16:00:43

    Jag skulle vilja ge Sakine Madon, som skriver i Expressen, erkänsla för genomgående ganska vettiga åsikter. Föredrar henne framför Dilsa som ofta som du säger inte når fram till logiska slutsatser. Men så har Sakine också debatterat på Exilen en gång i tiden.

    Johan Hakelius är också skön med sin subtila ironi. Helt unik inom svensk journalistik.

    Svara

  3. profanum_vulgus
    Jul 24, 2010 @ 10:32:02

    Sune:
    Du menar att Islam kan fläcka vårt fina västerländska demokratiska samhälle som begår folkmord och medeltidsövergrepp i muslimska länder.

    Svara

    • sune
      Jul 24, 2010 @ 14:21:22

      Vad vår egen statsmakt och andras gör för skit i andra länder är en sak. Det finns väl inget land som inte utnyttjar andra länder i underläge, om de kan. Det är en helt annan sak att vilja leva i det sverige som jag växte upp i och inte i något arab-land. Är det så svårt att greppa och respektera att medborgare i ett land vill att det som är bra med sverige ska förbli bra? Alla andra länders medborgare får ju vilja bevara det som är bra med deras länder. Förutom sverige. För att det sitter ärthjärnor som bara måste ifrågasätta precis allt vad man än skriver eller säger. Som bara måste ifrågasätta: ”Vad är svenskt då? Men om du tänker efter så äääär det inte svenskt, för från början kom det faktiskt från ishlamabad… ” osv i all oändlighet. Jaa, och astrid lindgren var från persien och galenskaparna från ushlugestan och sist men inte minst: eftersom vi fiiina västerlänningar är befläckade med blod på våra händer, muslimskt blod gud förbanne så har islam all RÄTT att få förstöra vårt fiiina samhälle. Men du, jag har ett hett tips till dig då: Du som vill ha ett sånt samhälle som det muslimska- ta då och ÅK dit och STANNA där så stannar jag också precis där jag är eftersom jag trivs här. Tjenis!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Jul 24, 2010 @ 15:01:10

        Nu vet jag inte vad du fick för bryt. Du hävdade att muslimerna skulle fördärva den västerländska demokratin. Det är ganska lustigt för jag har ännu inte mött en demokrat som haft denna rädsla.

        Om ”vi” slutade bomba, ockupera, tortera och förtrycka dem i demokratins namn så skulle de ju sluta komma hit dessutom.

        Du verkar också förutsätta att man skulle vara antinationalist, historielös och multikulturalist bara för att man inte är fascist och för att man kan prata ordentlig svenska. Vad beror det på?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 24, 2010 @ 15:36:35

          Jag tror vi är överens om att vi bör lämna de muslimska länderna åt sitt öde! Men själklart skall dom inte fly hit sen när det blir ännu värre problem!

          Förklara ditt sista påstående!

          Svara

        • profanum_vulgus
          Jul 24, 2010 @ 16:05:13

          Värre problem kan de knappast få. 24 år med Saddam innebar samma mängd dödade, fängslade och torterade som 1 år med västerländsk ockupation. Vilken ledare skulle de kunna hitta som är 24 gånger värre än Saddam?

          Det är ständigt så med SD-slöddret, att så fort de träffar någon som kan prata svenska utan amerikaniserade inslag så tror de att denna är mångkulturalism. Jag vet inte varför.

          Svara

    • Bossebus
      Aug 10, 2010 @ 15:22:37

      Fläckarna består nog mest av sperma från våldtagna kvinnor och småflickor som råkar vara på fel plats,men det är ju så synd om dom så det blir väl som vanligt en friande dom av det sk rättsväsendet.

      Svara

  4. Josef Boberg
    Jul 23, 2010 @ 19:12:19

    Massmedia = ”Trattmedia” (video 2,5 min) – så det så.

    Svara

  5. sune
    Jul 22, 2010 @ 22:51:51

    Kan vi hålla oss till verkligheten istället för religiösa texter, tack? I verkligheten ÄR det många muslimer som är ett jävla pack, helt enkelt. Jag tänker rösta på SD ac så många anledningar att jag inte ens orkar nämna de här. Att kalla mig för rasist är bara löjligt. Islam är ett läskigt kvarlevande skit från den stenålder som borde varit utrotat i moderna samhällen. Neandertalare vill inte jag ha i mitt samhälle och vill inte behöva förklara för barnen varför en del inte vill ta tjejer i hand eller låta barnen bada tillsammans beroende på om de är flicka elelr pojke, inte heller vill att alla barn ska få gå i skolan och varför en del går klädda som plupp på stan. En miljon andra anledningar finns men den främsta är ändå att något som man mörkar så här mycket och som man måste gå under förtäckt identitet för att få prata om, bara MÅSTE upp till ytan. Nu får det faan vara nog- wake up and smell the god damn coffee!

    Svara

    • profanum_vulgus
      Jul 23, 2010 @ 09:31:23

      Sverigedemokraterna har ju förklarat sig vara ett religiöst parti, något så lustigt som ett ”judeo-kristet” parti faktiskt.
      Så du kommer nog få förklara för ungarna en del ändå, t.ex:
      Varför vissa låter sina barn dö istället för att de ska få blodtransfusioner.
      Varför vissa läser besvärjelser eller pratar med osynliga gubbar istället för att ta sina barn till läkaren.
      Varför vissa pratar rapparkalja när de blir uppspelta.
      Varför vissa påstår att evolutionen är en skröna.
      Varför vissa vill skära halsen av djur.
      Varför vissa vill döda det förstfödda handjuret i alla besättningar och elda upp det.
      Varför vissa anser att icke omskurna pojkar ska stötas ut ur samhället
      Varför vissa vill döda homosexuella OCH deras släktingar.
      Varför vissa klär sig som tomtar.
      Varför vissa försöker ta sig slavar från grannfolken
      OSV OSV OSV

      Svara

      • sune
        Jul 24, 2010 @ 08:50:05

        Ja, om det vore livets ord-anhängare eller Jehovas vittnen som hade varit lika många som islam-fundamentalisterna i landet hade jag varit like bekymrad över det. Men det är det ju inte, det är muslimerna som tar överhanden i hela europa. Sitter du bara hemma med näsan i böcker och letar efter bibel-citat dagar och nätter igenom eller finns du med ute på gatan du också ibland? Man undrar ju…

        Svara

      • KLARTEXTEN!
        Jul 24, 2010 @ 15:30:10

        Skillnaden mellan muslimer och de du syftar på är att muslimer vill påverka sin omgivning och hela samhället, medan de andra gör det inom gruppen!

        Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 24, 2010 @ 15:28:05

      Håller helt med!

      Svara

    • Bossebus
      Aug 10, 2010 @ 15:15:54

      Jag innstämmer med att muslimer är blåsta,
      försök som svensk att promenera genon Rosengårg i Malmö,om det är kväll blir du med största sanolikhet rånad eller misshandlad av något gäng för de måste vara många för säkerhets skull? På dagtid kan du bli anklagad för vad som helst i ett försök att få skadestånd som är populärt numera,Polisen verkar inte ha förstått detta, men i samma andetag kan de uppmana att inte vistas i rosengård med omnejd under kvällstid.

      Svara

  6. profanum_vulgus
    Jul 22, 2010 @ 14:33:19

    Kan det inte vara så att de känner till Sverigedemokratins grunder och att de därför anser att utövarna som tycker annorlunda har misstolkat sverigedemokratin?
    Alltså precis som du och islam?

    Eller kan det vara så att de känner till flera religioners grunder och vet att dumheterna går igen i kristendom, judendom, hinduism, zoroastrism osv osv osv? Det gör det ju lite fånigt att plocka fram grundtexterna och ens tolkning av dem varje gång man ska skriva något om någon religiös.

    Man kanske ska tillägga att Sverigedemokraterna beskriver sig som havande en ”judeo-kristen värdegrund”. Kan du nämna en enda dumhet inom islam som inte går igen i judendom eller kristendom, och därmed i Sverigedemokraternas ideologi?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 22, 2010 @ 15:08:34

      Vad menar du med ”Sverigedemokratins grunder” exakt?
      Sverigedemokraterna har inte identisk ideologi med kristendomen och judendomen! SD säger att dessa religioner fungerar väl ihop med demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet. Eftersom många människor är svaga så är dessa religioner ljusår bättre än våldsreligionen islam! SD är ingen religiös organisation, jag är heller inte religiös! Men trots detta anser vi att kristendomen och judendomen är att föredrar framför islam. Själv tycker jag även att buddhismen och hinduismen m fl religioner förefaller kompatibla med demokrati.

      Mitt största problem med islam är att det inte är kompatibelt med demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet.
      Jag instämmer i att alla religioner är dumma och det får vi leva med! Det viktigaste är att dom måste vara kompatibla med vårt samhällssystem och våra värderingar. Islam misslyckas med detta! Övriga religioner har visat sig fungera väl med vårt samhällssystem!

      Skall vi förstå muslimerna måste vi göra som dom, gå till Koranen!
      Dom hänvisar ständigt till denna och har så gjort sen Muhammed! Grundtexten för muslimer är mycket viktigare än motsvarande för övriga religioner! Framförallt är grundtexten mycket aggressiv, imperialistisk och våldsam! Muhammed lät t ex avrätta 600-900 judar efter ett slag. Han deltog själv i halshuggningarna. Muslimernas profet är det mest krigiska och mordiska av alla profeter jag känner till!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Jul 22, 2010 @ 17:15:28

        Precis som du menar med islams grunder. Alltså att journalisterna sett sverigedemokraternas ideologiska grunder i ljuset av sin upplysning och insett vad de innebär oavsett vad olika utövare av dem påstår.

        Vad är det som finns i Islam som saknas i judendomen eller kristendomen som gör de senare kompatibla med demokrati?

        Judarna har hänvisat till Torah och Talmud i 5 400 längre och de kristna har hänvisat till bibeln i 600 år längre.

        Då har du inte hört talas om Moses va? Efter att ett grannfolk ockuperats så blev han rasande på sina soldater för att de inte hade dödat alla män och pojkar. Han beordrade dem genast att avrätta alla män, pojkar och kvinnor som haft sex samt att förslava och våldta alla kvinnor och flickor som var oskulder.

        Svara

        • sune
          Jul 24, 2010 @ 09:01:22

          Men herreGUD- vad är poängen med att gå tillbaks i historien hundratals och tusentals år? Det är NU som det pågår saker så hemska att det lika gärna kunde utspelats tusentals år sedan. Det är NU vi måste stoppa att historien upprepas av folkmord, kvinnoförtryck för att en ideologi tillåts ta fäste i vårt moderna samhälle som är så odemokratisk och omodern att den skulle fördömas på rotmos om det inte hade varit den heliga kon muhammeds namn som använts för att genomföra skiten. Är det bara färgblinda som kan se verkligheten som den är?

          Svara

        • Josef Boberg
          Jul 24, 2010 @ 09:41:29

          IdagTiden = HändelseTiden – så det så.

          Svara

  7. Nils
    Jul 22, 2010 @ 00:10:37

    Att vara journalist är inte att vara korkad. Journalisterna är bara ett symptom på tidningsägarnas politiska korrekthet och vurmande för mångkulturen. Detta är ganska simpelt. Skulle en journalist gå emot de tysta överenskommelser som finns inom mediabranschen så skulle denne med all säkerhet få se sig om efter en ny bransch. Därför är det enligt min mening av yttersta vikt att bryta mediemonopolet i Sverige och införa alternativa tidningar. Nationell Idag är ett strålande exempel på att det faktiskt är möjligt. Tidningen är invandringskritisk och nationalistisk och framförallt demokratisk då den inte backar från obekväma frågor. Dessutom kommer den ut var vecka och innehar presstöd. En stor seger mot gammelmedia om man får fråga mig. Då jag tidigare har arbetat med tidningen så vet jag dessutom att den är starkt uppskattad av många aktiva SD:are.

    Nog om det. Det som slår mig när jag surfar runt på denna bloggen är den hätska tonen mot islam. Visserligen har jag ingenting övers för extrema religioner som exempelvis islam och judendomen. Det är medeltidsreligioner enligt min mening. I både koranen och Talmud kan man finna hårresande citat som utan tvekan skulle leda till fängelsestraff om de hade yttrats av en svensk. Men dagens rättssystem är inte som det borde minst sagt. Det är dock också en annan fråga.

    Min bestämda åsikt kring mångkulturen är att den främst är ett hot mot svenskarna på ett demografiskt plan. Hur ställer sig blogginnehavaren till det? Ta en titt på min hemstad, Södertälje. Här är den muslimska minoriteten extremt liten om man jämför med exempelvis Malmö, Landskrona, Botkyrka eller Hissingen. Svenskfientligheten är dock högst påtaglig här i Södertälje. Flera grova brott begås var vecka och här har även varit rena raskravaller. Skillnaden är dock att det inte har varit muslimer som har begått det hela. Det har rört som om syrianer och kaldéer, dvs kristna från mellan östern. Alltså av människor från samma geografiska område som sina muslimska antagonister. Är det inte lite ohederligt då att göra som många SD-sympatisörer att lägga över skulden på islam? Vore det inte mer smart att tala om problemen utifrån ett etniskt perspektiv då det är där problematiken är. Nämligen att problematiken ingår i det mångetniska samhället.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 22, 2010 @ 04:47:58

      Södertäljes problem är säkert som du beskriver. Muslimerna vill i förlängningen avskaffa demokratin och införa sharia! Det vill inte syranerna i Södertälje! Det är en kollossal skillnad! Islam utgör ett hot mot hela vår samhällsordning, det drabbar våra barn och barnbarn! Inte dig och mig!
      Kriminella syrianer är lika lite ett hot mot demokratin som övriga kriminella! Ingen större skillnad!

      Läs på om islam, om du vågar!

      Vad gäller journalister så finns det sådana med ryggrad. Betecknande för dessa är att dom har högre IQ än sina korkade kolleger! Alla som bibehåller den politiskt korrekta lögnen är i ett förlorande lag! Det är bara en tidsfråga innan SD:s syn på invandringen slagit igenom i samhället. Det är ett tryck som media inte kan censurera bort i längden! Det är en tsunami!

      Att inte skriva sanningen är vidrigt, ynkligt! Alla vet att dom ljuger eller är dumma i huvudet. Bara obegåvade människor ljuger! För lögnen är ett desperat försök att hantera verkligheten utan att dom råkar illa ut. Den intelligente klarar av att säga sanningen utan att råka illa ut.

      Hur man kan sjunka så djupt att man hittar på en låtsasvärld är ju bara tragiskt. Hade dom varit intelligenta så hade dom läst på om islam, som dom så ihärdigt försvarar (utan att begripa)! Respekt förtjänar dom inte!

      Svara

    • sune
      Jul 25, 2010 @ 09:47:18

      Ur mitt eget perspektiv har jag bara negativa erfarenheter från just muslimer, oavsett om de kommer från en religiös familj eller ej och även om de är födda i sverige. Jag jobbar inom vårdsektorn och yrket har drabbats hårt just av den här stora gruppen som släppts in i vårdsektorn. Problemet är att personalen har delats in i 2 grupper med helt olika förväntningar på sig. Vården har blivit ett lågstatus-yrke därför att SFI formligen slänger in alla sina elever i omvårdnadsprogrammet. Patienter med utländsk bakgrund har rätt till tolk, att bli förstådda medan de svenska patienterna saknar den rätten. Det är den verklighet som uppstått. Vad jag vill säga är att jag bara har erfarenhet av just muslimer och jag skulle nog egentligen byta ut ordet islam mot ordet mångkulturell då jag förstår att inte hela samhällets problematik går att lägga på just islam. Klokt skrivet, Nils.Kloka tankar!

      Svara

  8. ezzabelle
    Jul 21, 2010 @ 18:26:29

    Att journalister är idioter och att folk skriver idiotiska saker om islam i tidningen är väl två olika saker? För många svenska journalister har fängslats för spionage utomlands när de arbetat med jävligt bra repotage. Du säger att det finns få vettiga journalister i sverige, men det stämmer inte alls. Jag vet/känner många journalister som är extremt duktiga på att se saker i perspektiv och på realistiska sätt. Du kanske bara tror jag försvarar vänner eller så, men jag skulle inte vara vän med de annars. Jag hade tyckt din åsikt var mer relativ om du riktat dig mer mot en grupp journalister, i stället för alla i hela sverige. Skärp dig…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 22, 2010 @ 04:42:39

      Jag syftade på journalister som tycker till om invandringen och islam i synnerhet. Inga andra! Jag kan på rak arm nämna tre vettiga journalistern som skrivit om invandringen. 99 % av alla artiklar om invandring och islam är ren idioti! Okunnigt och obegåvat!

      Svara

  9. hodamerei
    Jul 21, 2010 @ 18:14:30

    – HAHAHA den första kommentaren var ju lätt roligast!

    Svara

  10. Ålén
    Jul 21, 2010 @ 15:08:51

    Det är sällan man får läsa en sådan enormt IQ-befriad text som den ovan. Du hoppade av plugget efter åttan, right? Har du ens LÄST Lokko-texten? Kanske. Har du ens FATTAT Lokko-texten? Inte en chans i helvetet.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 22, 2010 @ 16:09:05

      Jag vet inte vilken Lokko-text du syfta på, denna kanske: http://www.expressen.se/1.85366 Den texten är intetsägande och förvirrad!

      I Aftonbladet-artikeln jag länkade till i inlägget påstås Lokko säga ”Han menar att Bert Karlsson är orsaken till rasismens framfart i Sverige. Utan honom skulle vi inte ha Sverigedemokraterna i dag.” Andres Lokko är en idiot!
      Hade Ny demokrati fått igenom sin politik så hade vi inte haft de enorma problem i Sverige vi har idag! Ifall Lokko menar att SD inte borde funnits så menar han också att islamkritiken inte är berättigad! Så varför flyttar han inte till ett muslimskt land, om han tror att islam är bra?

      Det är nog du som är IQ-befriad!

      Svara

      • Björn
        Jul 26, 2010 @ 20:53:31

        Alla som anser att Ulf Nilsson är en bra journalist är IQ-befriade. Han är en förgrämd, halvalkad gammal gnällspik som för det mesta bara rapar upp gamla floskler blandat med överdrifter och rena lögner för att driva sin tes.

        Svara

        • Josef Boberg
          Jul 26, 2010 @ 22:22:42

          Apropå Ulf Nilsson

          Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jul 28, 2010 @ 23:37:54

          Ulf Nilssons styrka är hans sunda förnuft, att han inte förlorar sig i detaljer utan alltid ser helheten. Sen är jag medveten om att han inte är en djup samhällsanalytiker. Men man skall aldrig underskatta styrkan i det enkla sunda förnuftet. Utan det är vi hopplöst förlorade!

          Svara

  11. Trackback: Att stoppa mobbningen av demokratin « Aktiv Demokrati's blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: