Slöjanhängare-klent begåvade!

Ett vanligt argument emot slöjförbud är att ”islamofobernas” uppfattning skulle bekräftas! Och som vi vet så är alla islamkritiker islamofober. Du är helt enkelt rasist om du inte gillar islam!

De som anser detta befinner sig i ett intellektuellt träsk, långt underlägsna mig intellektuellt. Ta det gärna som en utmaning! Jag känner förakt för er, pga er svaga begåvning, att ni som vuxna människor inte klarar av att tänka klart och nyktert. Borde jag annat?

Skryter jag? Tycker inte det. Det är inte precis några snillen jag jämför mig med! Nej, det är inget skryt, bara ett uppgivet konstaterande att media är översvämmat av dumbommar! Att jag är smartare än dom är inte mycket att yvas över! Jag skäms inte, men jag skulle föredra att vara bättre än smarta människor än dessa.

Nu är det så att islam har dåliga sidor och goda sidor. Den som inte talar sanning och erkänner islams dåliga sidor tappar all trovärdighet. Det enda raka är att öppet erkänna islams dåliga sidor och framhäva de goda (vilka de nu är?)! Allt annat leder till att dom förlorar debatten och trovärdigheten!

Så erkänn att niqab, burka, heltäckande slöja är symboler för islams kvinnoförtryck! Genom att godkänna symbolerna så godkänner ni kvinnoförtrycket!

Det fanns nog dom som bar judestjärnan frivilligt, som tyckte den var snygg. Men de flesta bar den för att det var ett påbud. Samma sak med slöja.

Eller är strategin att förneka kvinnoförtrycket i syfte att förneka islams dåliga sidor? Ett intellektuellt och moraliskt kramptillstånd!

Ni är helt rökta i längden om ni inte erkänner att alla negativa aspekter av islam måste fördömas, medan dom goda skall framhävas. Har jag rätt eller har jag rätt?

Dessvärre är slöjan bara en av väldigt många negativa aspekter av islam.

(med slöja avser jag alla muslimska kvinnliga huvudbonader).

De flesta muslimska länder saknar religionsfrihet, så varför är det så viktigt att ge muslimerna religionsfrihet? Dom hatar religionsfrihet, utom när det gäller islam!

SVD
Med täckta ansikten kan vi inte mötas  Humanisterna tiger om grunden för sin tro   Kritiken missar målet   Vi är ingen nostalgisk kulturelit   ”Rasbiologi främmande för Humanisterna”   ”Wolodarski slarvar bort stort utvecklingsprojekt”
Sharia och de parallella rättssystemen  Vem har makten över Sharialagen?   Kan islams kvinnosyn förändras?   Islam är inte immunt mot sekularisering   Kvinnokroppen görs till slagfält

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Svensk Rysk Muslim
    Maj 25, 2013 @ 18:35:51

    (med slöja avser jag alla muslimska kvinnliga huvudbonader).
    Slöja kan man naturligtvis inte förbjuda.
    Nu får du förklara dig, tycker du att alla kvinnliga huvudbonader ska förbjudas? Eller ska det vara OK med hijab? Sluta fumla och skriv tydligare.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 26, 2013 @ 20:07:15

      I inlägget nämner jag inte ens förbud! Så vad snackar du om? Läs en gång till! Däremot ANSER jag att heltäckande religiösa plagg som burka o niqab bör förbjudas. Övrigt vill jag inte förbjuda (även om slöja är/var förbjudet i turkiska parlamentet).

      Svara

  2. Svensk Rysk Muslim
    Maj 25, 2013 @ 18:30:36

    ”All omskärelse kan väl inte förbjudas?”
    Det finns tre typer religiösa (kulturella, medicinska och estetiska. Kan man operera näsan så ska man väl kunna omskära sig för att få ett mer tilltalande utseende på sitt könsorgan (män). Medicinska omskärelser kan man väl inte förbjuda, eller hur tänkte du när du skrev ALL?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Maj 26, 2013 @ 20:02:51

      Jag skrev fel! All (icke medicinisk) omskärelse av omyndiga bör förbjudas! Om vuxna frivilligt vill stympa sig själva, så varsågod. Skiter jag fullständigt i.

      Svara

  3. profanum_vulgus
    Sep 03, 2010 @ 08:49:40

    Är skägg och kalott symboler för islams mansförtryck?

    Ska vi förbjuda all symbolisk klädsel eller bara den som muslimska kvinnor bär?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 03, 2010 @ 10:39:35

      Jag vill att vi erkänner symbolerna till att börja med! Sen skall förbud övervägas där ojämlika bestämmelser existerar. Ifall kvinnor åläggs X, Y och Z och männen slipper detta, ja då är det en diskriminering vi skall överväga att förbjuda! Och utan tvekan innehåller Koranen många ojämlika bestämmelser som drabbar kvinnor, t ex om slöja!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Sep 03, 2010 @ 10:56:42

        Om män åläggs Å, Ä och Ö och kvinnor slipper det då?
        T.ex. kravet på skägg, bör vi överväga att förbjuda skägg?

        Vad är det för debatt du pratar om egentligen? Det är väl skitsamma om folk anser att slöja, gymnastikskor eller hip-hop-byxor är fullt och inte bör bäras eller tvingas på någon. Det tycker väl de flesta och det är en icke-fråga.
        Den debatt som finns är ju om förbud.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 03, 2010 @ 13:43:58

          När Koranen föreskriver något extremt så bör vi förutsätta att de som följer dessa extrema påbud gör det för att dom av koranen (och kanske mannen) åläggs att följa dem. Skägg åläggs inte av koranen såvitt jag vet, framförallt är det inte extremt!

          Förbjud extrema företeelser som påbjuds, i synnerhet när de är diskriminerande (tex riktade mot visst kön).

          Svara

        • profanum_vulgus
          Sep 03, 2010 @ 13:54:34

          Det står i tiotals haddither att männen inte får klippa skägget (de som gör det betraktas som bögar), ibland med tillägget att man ska klippa mustaschen.

          Slöja står heller inte i Koranen, där står det att kvinnorna ska täcka brösten (av samma skäl som männen ska ha skägg, för att skilja sig från andra religioner, kristna och judiska kvinnor bar ju heltäckande kläder på den här tiden och nomadernas kvinnor gick barbröstade).

          Så, återigen; Ska vi förbjuda skägg?

          Så Laestadianerna som bär slöja pga kravet i bibeln bör förbjudas att göra det också?
          Eller var det bara när just koranen föreskrev något som det skulle förbjudas?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 03, 2010 @ 18:17:11

            Som jag skrev sist. Vi bör bara förbjuda extrema yttringar, t ex burka och niqab! Slöja kan man naturligtvis inte förbjuda. All omskärelse bör också förbjudas!

  4. Micke
    Sep 02, 2010 @ 14:12:35

    Detta var ytters läsvärt, fortsätt gärna i detta spår.

    Tyvärr kommer nog inga av dina debattmotståndare våga ta debatten med sakliga argument då de inners inne vet att de inte har något att sätta emot

    Svara

Kommentera

