Vem vill undervisas av ett spöke?

Nu har DO två fall med lärarstuderande med heltäckande klädsel. Jag tycker synd om det barn som tvingas ha en sådan lärare! Den förälder som accepterar en sådan lärare åt sitt barn kan inte vara riktigt funtad!

Tror du att en sådan lärare är en lämplig förebild åt ditt barn? Jag skulle definitivt vägra! Kanske vi bör offra våra barns värderingar och psykiska välbefinnande för islam?

Detta är Sverige, inte Saudi-Arabien!

En applåd till kvinnorna som vägrar tolerera niqab i skolan!

SVD
Vad ska vi ha DO till?  Ny elev med slöja medan DO dröjer Restaurang avvisade MS-sjuk – stäms av DO  Samediskriminering i domstol Replik: DO ger stöd till skolledare   Brasiliansk stortidning heldigital  Äntligen fritt fram för affischerna  Vad ska vi ha DO till?  Björklund: ”Ansvarslöst att dra ned i Afghanistan”
DN
Missgynnade studenter inget för DO Få föräldralediga anmäler missgynnande till DO  DO-kritik efter skolvåldtäkt  DO dröjer med beslut om heltäckande slöja  DO stämmer Göteborgs kommun  DO i domstol om samediskriminering
AB
Ny elev med slöja medan DO dröjer  Samediskriminering i domstol
19 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Micke
    Sep 07, 2010 @ 19:09:48

    Jonas och Profanum Vulgus; kan ni inte ens vinna när ni är 2 mot en? Jag skulle vilja hävda att denna blogg har ett passande namn och tar upp raka konkreta frågor utan att dansa runt omkring själva kärnan. Man blir serverad antingen en åsikt eller fakta och kan därefter reflektera och ta ställning.

    Fortsätt i samma spår Klartexten, att dessa pkieter i sina löjliga försök att använda härskartekniker fallerar kraftigt gör bara det hela mer komiskt att läsa när du med lugn och sans bemöter deras floskler.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 07, 2010 @ 21:14:33

      Tackar! Jag tar inte åt mig ett dugg av vad dom skriver! Men läser jag något som är sant, då måste jag ta åt mig! Har inte hittat något sådant dessvärre. Stackars Jonas klarar inte ens en elementär debatt. Han ”vet” att något är fel, men vet varken vad! eller varför! Jag vet inte hur Profanus skall klara sig ur sitt dilemma. Intressant!

      Svara

  2. profanum_vulgus
    Sep 07, 2010 @ 15:10:26

    Jag har bevisat mina påståenden om Aisha ca 10-12 gånger här på bloggen. Uppfattningen delas av SAMTLIGA Koranforskare.
    I korthet så är bevisen följande:
    1. Aishas ålder under andra år är känd (t.ex. när hon blir överbefälhavare över de muslimska styrkorn) och eftersom Muhammeds ålder är känd vid giftermålet så kan man räkna ut att hon var 16 år när de gifte sig.
    2. Det var kutym att beskriva åldern för en ”ung kvinna” som 6 när hon var 16, 7 när hon var 17 osv. Första siffran i talet var underförstådd.
    3. Det saknades helt och hållet social acceptans för barnäktenskap vid den här tiden.
    4. De enda som hävdar att hon var 6 år när de gifte sig är rabiata islamofober.

    Jag kan tänka mig att man kan spendera 10-15 år på universitet utan att t.ex. höra talas om Per-Albin Hansson om man t.ex. enbart läser matematiska ämnen och enbart umgås med autistiska kursare. Men hur skulle det vara en merit i en politisk diskussion?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 07, 2010 @ 15:22:50

      Haditherna påstår att hon var 6 år, så ”rabiata muslimer” hävdar det. Du har inte bevisat att hon var 16, du har bara påstått det! Dessutom ett befängt påstående som strider mot sunt förnuft! Finns inget rimligt skäl att man skulle undvika att tala om den riktiga åldern! Du har inte redovisat källa eller länk för ditt påstående, vilket jag har gjort för mitt:

      Narrated Hisham’s father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married ‘Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old (Sahih Bukhari, Book 58: 236 , en av dom främsta haditherna).

      Kan det sägas tydligare? Ingen frisk människa tror dig!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Sep 07, 2010 @ 17:15:06

        Jag har t.o.m. (som folk i din ålder brukar kräva) länkat, jag har dessutom hänvisat till böcker, artiklar och avhandlingar.

        Man har talat om den riktiga åldern, när man på den här tiden på arabiska skrev ”en ung kvinna på sex år” så menade man 16 år. Detta framgick för alla som läste texten eftersom personen kallades för ordet för ung kvinna och en ung kvinna kunde inte vara 6 eller 26 år.
        Det är inget konstigt med det och det är precis samma sak när du säger till någon att du är född 89, då menar du ju 1989, ”1900” är underförstått. Eller när du skrev på lunarstorm att du var en kille på 14 jordsnurr så fattade alla att du menade 14 år och inte 14 dagar.
        DESSUTOM skriver andra hadither ut hela åldern.

        MEN, sen spelar ju det ingen roll eftersom Aishas ålder i förhållande till Muhammeds ålder är väl känd genom flera historiska källor som berättar om hennes senare liv. Så om hennes ålder vid giftermålet ska stämma med vad du påstår så måste man korrigera Muhammeds ålder med 10 år VARJE GÅNG den nämns.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 07, 2010 @ 18:27:01

          Har du bevis? Är det så att i alla hadither så måste man lägga till en etta framför varje ålder? Jag antar att Muhammed dog vid 163 års ålder. Nästan som Fantomen. Kanske man endast skall lägga till en etta framför bara Aishas ålder eller är det generellt? Du inser väl att du håller på att ramla ner för ett stup va? Presumtionen måste bli att ”ure full of shit”. Men eftersom jag nu är en gentleman så säger jag inte så utan bara ber dig presentera bevis.

          Svara

        • profanum_vulgus
          Sep 08, 2010 @ 09:43:35

          Nej, men varje gång det står något om en ung kvinna i en arabisk text från före meddeltiden och hennes ålder anges med en enda siffra. (det finns även gott om andra fall där första siffran är förutsatt)

          Måste man lägga till 1 och 9 framför alla tal som vi anger här i Sverige?
          Måste man ta bort tio år i allas ålder i alla andra hadither som anger Aishas ålder?

          Jag inser att det är bättre att undervisas av ett spöke än att aldrig ha undervisats alls.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 08, 2010 @ 09:50:26

            Varför behöver man inte sätta en siffra framför mäns ålder, bara kvinnors? Och varför ville dom inte skriva ut korrekt ålder på kvinnor?

            Jo det är bättre att undervisas av ett spöke än att inte undervisas alls. Ifall vi stoppar spökena så lär alla ändå undervisas, eller hur?

        • profanum_vulgus
          Sep 08, 2010 @ 13:41:39

          Det är jag ganska säker på att man behöver om den första siffran är underförstådd, t.ex. genom att en person kallas för ung man på sex år.

          Varför måste man bara lägga till 19 före vissa årtal i Svenskan?

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 08, 2010 @ 13:57:03

            Varför inte skriva ut åldern? Varför ”underförstå” att det skall stå en etta framför kvinnans, men inte mannens ålder. Jag fattar inte logiken.

        • Micke
          Sep 08, 2010 @ 14:49:12

          vänsterpolitik=ingen logik

          Finns ingen logik alls i vänstermänniskors sätt att tänka, barn är rädda för spöken!

          Svara

  3. Jonas
    Sep 07, 2010 @ 09:22:41

    Du är en lågutbildad idiot.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 07, 2010 @ 10:58:34

      Haha. Två akademiska examen. 600 tenterade poäng på Universitet och högskola.

      Svara

      • profanum_vulgus
        Sep 07, 2010 @ 11:45:08

        Det tror jag inte på. Vilka ämnen kan man läsa i 10-15 år utan att lyckas lära sig politikens grunder och det mest basala i vår närhistoria?

        Svara

        • Jonas
          Sep 07, 2010 @ 12:59:57

          Haha,

          Kunde inte sagt det bättre själv.

          Dessutom, varför heter bloggen ”klartexten”? Alla inlägg består ju av oinsatt babbel.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 07, 2010 @ 13:59:30

            ”oinsatt babbel” som du inte klarar att argumentera emot! Vad har du själv för akademiska meriter? Har du någon vettig tanke du vill framföra? Någon idé, om någonting?

        • KLARTEXTEN!
          Sep 07, 2010 @ 14:02:42

          Jag har läst mycket annat än samhällsvetenskap. Du behöver inte tro mig. Jag struntar i vilket. På min blogg säger jag sanningen helt enkelt. Jag har sagt att du skall bevisa dina påståenden om Aisha. Annars åker det i papperskorgen! Du har ljugit tillräckligt om henne!

          Svara

        • Jonas
          Sep 07, 2010 @ 14:49:31

          Vad finns det att argumentera mot och varför skulle jag behöva det?

          Ta ditt inlägg ovan, till exempel:

          Du uttrycker en åsikt, ogrundad och utan skäl. Du påstår att våra barns psykiska välbefinnande påverkas av att läraren har niqab, utan källa eller orsak. Du presenterar en poll som är så viktad att det är löjligt. In alles är det så långt ifrån klartext man kan komma. Det är politiskt svammel som bara vill ingjuta FUD i läsaren. Du föraktar våra politiker och pratar om PK-maffia hit och dit men du använder själv än värre retoriska mönster.

          Det är patetiskt helt enkelt. Här ryms inga intressanta slutsatser, åsikter eller idéer.

          Så, efter att ha ödslat för mycket tid på dig:

          Du är en lågutbildad idiot!

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 07, 2010 @ 15:41:30

            Du får gärna anse mig lågutbildad. Gör mig inget. Men vad säger det om dig, om JAG är lågutbildad, vad är du då, som sannolikt inte läst hälften av vad jag läst? Skrämmande tanke. Nu hävdar jag inte att man måste ha högskolepoäng för att vara smart! Allt är ett svar på Jonas påstående.

            Kanske du kan slå mig på fingarna vad gäller LHC? https://klartexten.wordpress.com/category/jordensvart-hal/
            eller varför inte svininfluensan? https://klartexten.wordpress.com/category/svininfluensan/
            Du är patetisk!

            Så du menar att barnen mår bra av att se spöken på ljusa dan? Fråga några barn! Visa bild på en kvinna med Niqab och fråga om dom skulle vilja ha en skolfröken som ser ut så. Låt dom bestämma. Misstänker dom håller med mig. Såvida du inte frågar muslimska barn, då vet man aldrig.
            Läsarna röstar och bestämmer pollens resultat! Inte jag! Jag ställer bara frågorna. Jag har uppmanat folk att föreslå frågor! Mina frågor fokuserar på de centrala viktiga bitarna.

Kommentera

