Rasistiska tankegångar!

Jag tänkte häva ur mig lite rasistiska tankegångar.  Du vet där jag hävdar att religion bör vara underordnat våra samhälleliga värderingar som jämlikhet, yttrandefrihet och personlig integritet.  Jag vet att det naturligtvis låter horribelt, men låt mig åtminstone försöka motivera.

Jag vet att jag har fel, för det säger ju t om statsministern! Men dum som jag är så begriper jag förstås inte varför. Och ni som är så smarta kan säkert förklara för mig, tända ett ljus! Illuminate me!

Vi börjar med religiös omskärelse. Om jag skär av förhuden på en vuxen person utan dennes tillstånd så döms jag för misshandel. Men om jag gör samma sak med ett barn så är det OK. Samhället hjälper tom till. Kan någon förklara för mig varför exakt samma sak är misshandel mot en vuxen men inte mot ett barn?

Dessutom är det djupt orättvist mot pojkar, för kvinnlig omskärelse är olaglig, medan manlig omskärelse tillåts! Det finns många varianter av kvinnlig omskärelse och i rättvisans namn borde de varianter som kan jämställas med manlig omskärelse tillåtas. Men det gör dom inte! Reglerna är alltså könsmässigt orättvisa, dessutom! Upplysningsvis omskärs majoriteten av flickorna i Somalia, ofta mycket genomgripande (faraonisk omskärelse ”Infibulation”). Så en kvinna född i Somalia är sannolikt omskuren, rejält! Något för FI att titta på, för det är ju orättvist mot kvinnorna!

Visst är det gamla traditioner, 1000-åriga t om! Så vill vi få slut på misshandeln så måste vi mycket bestämt sätta ner foten, dvs förbjuda det rakt av! Inget tjafs! Fängelsestraff för icke medicinisk omskärelse. Oavsett om den sker i eller utanför Sverige! Bor du i Sverige så accepterar vi inte att du misshandlar ditt barn någonstans! Inte här, inte i Afrika! Vi skyddar svenskar från övergrepp varhelst det sker! Straffen skall vara så hårda att denna barnmisshandel upphör! Oavsett traditioner så kommer dom att lära sig, tro mig!

Du kanske inte bryr dig, och för mig är det inget problem, men för de omskurna är det ett trauma under operationen och det påverkar deras sexualitet resten av livet. Dessutom kanske dom inte vill tillhöra föräldrarnas religion! Men då är dom redan omskurna!

Alla som vill flytta in till landet får en lista med exempel på förbud: omskärelse och all annnan misshandel och ett samhällskontrakt.Vi har yttrandefrihet. Vi får kränka religioner t ex. Vi vägrar ta ett enda steg tillbaks i utvecklingen! Vi har distanserat oss från religiös påverkan och vägrar retirera för att muslimerna gapar och hotar! Vi respekterar varandras personliga integritet. Inga undantag för religion! Listan tar upp sådant som erfarenhetsmässigt brukar skapa problem här! Den som vägrar acceptera detta får vända direkt! Hej hej!

Skall vi skruva tillbaks utvecklingen eller skall religioner underordna sig våra värderingar?

Religioner har ingen gräddfil! Inga särskilda förmåner eller undantag! Vårt samhälle skall regleras enligt VÅRA traditioner.  Vi har vår kultur, som ni är välkomna att dela. Den kulturen präglar samhället.

I skolan simmar pojkar och flickor ihop, dom har gymnastik och religionsundervisning ihop. Inga undantag! Duger inte detta så har ni inget i vårt svenska samhälle att göra! Vi betalar er en summa pengar och ni flyttar tillbaks till ert hemland!

Vi vill skapa ett samhälle där alla skolbarn kan delta på lika villkor, inga kulturella avsteg! Våra normer gäller här. Dom är bättre än dom muslimska så dom måste ändra sig, inte vi! Hänsyn mot företeelser som förtjänar det, inte mot de som gapar högst!

Ser vi något inom islam som är ännu bättre, så anammar vi självklart det. Vi är inte dumma! Men det är då för att det ännu bättre förverkligar våra ideal och våra normer! Principen är: inga försämringar!

Invandrare har samma rättigheter som svenskar. Inga undantag! Muslimska barn och kvinnor undantas inte! Även dom har full rätt till personlig integritet, självbestämmande, jämlikhet! Icke rasister anser att det är ok att muslimska kvinnor och barn har sämre rättigheter. Jag tycker det är fel, men eftersom jag är rasisten så måste jag  ha fel. Begriper dock inte varför, men det kanske du gör? Förklara!

Religiös tolerans innebär att religionen visar tolerans för samhället, inte tvärtom! Religionsfrihet innebär frihet från religiös påverkan.

När ni passerat gränsen så är ni svenskar, inte muslimer!

Vi vill inte ha ett segregerat samhälle! Inte ett samhälle där muslimer bor för sig, kristna för sig osv! Alla deltar på lika villkor, det är vårt samhällskontrakt. Ett kontrakt alla invandrare måste godkänna för att släppas in! Flyktingar flyttar tebax så snart förhållandena i hemlandet normaliserats!

Nästa fråga är dåligt ställd (otydlig). Många anser ju att invandrare har mer rättigheter än oss och därför bör vi ha samma rättigheter som dom, misstolkning alltså. Besvara frågan: skall alla svenskar tillämpa invandrarnas normer?

Ingen utan pass släpps in! Period! Ut direkt! Vi måste veta vilka vi släpper in! Dom kan vara krigsförbrytare, efterlysta mördar och gud vet vad! Och som bekant ljuga om sin ålder och hemland.

Grunden för vårt samhällssystem är yttrandefriheten. Sanningen och det fria ordet måste ljuda utan inskränkningar! Det kallas liberalism (eller hur Folkpartister?). Så alla försök att begränsa yttrandfriheten bestraffas extra hårt! Media censureras inte, utan får fritt får berätta sanningen, visa bilder på alla omskrivna brottslingar etc. Idag pixlas invandrarbrottslingar och deras namn döljs, medan endast svenskar får schavottera! Det skapar en falsk bild av samhället och ger upphov till ryktesspridning och fördomar! Presentera sanningen och allmänheten behöver inte spekulera och skapa sig fördomar.  Alla behandlas lika! Utan yttrandefrihet tystas smarta tankar och dumma men starka,  får  oförtjänt företräde! Politikerna får därför ett dåligt beslutsunderlag, fattar dåliga beslut och vi får alla betala dyrt för detta! Därför måste lagen om ”Hets mot folkgrupp” avskaffas!

Fyyy vad orättvist säger vissa. Men jag fattar inte vad som är orättvist!

Ifall vi tror på våra egna normer så bör vi tillämpa dom på oss alla! Såvitt jag förstår, så är jag rasist för att jag kräver samma rättigheter för alla! Icke rasister vill ha olika regler för olika grupper. Fattar noll!

Jag skulle t om vilja gå så långt som att hävda att länderna bör tillämpa samma principer: Dvs rätten att värna den egna kulturen. Rätten att föda sin egen befolkning. Rätten att göra som de flesta andra länder, i vart fall grannländerna gör osv.

Är jag ute och cyklar? Varför?

Såvitt jag förstår så förespråkar SD vad jag skrivit, men ingen av de övriga partierna!

SVD
Vad ska vi ha DO till?  Ny elev med slöja medan DO dröjer Restaurang avvisade MS-sjuk – stäms av DO  Samediskriminering i domstol Replik: DO ger stöd till skolledare   Brasiliansk stortidning heldigital  Äntligen fritt fram för affischerna  Vad ska vi ha DO till?  Björklund: ”Ansvarslöst att dra ned i Afghanistan”
DN
Missgynnade studenter inget för DO Få föräldralediga anmäler missgynnande till DO  DO-kritik efter skolvåldtäkt  DO dröjer med beslut om heltäckande slöja  DO stämmer Göteborgs kommun  DO i domstol om samediskriminering  Hägglund: Så gör vi om SD kommer in ”Minoritetsregering riskerar att gå på pumpen”.  ”Värnskatten blir kvar nästa mandatperiod”.   Miljonär = pensionär?  Valfläskkollen.   Valfläskkollen – Alla artiklar.   Det här lovar blocken. Borg flaggar för fler skattesänkningar  Finansminister till DN: Egen majoritet för alliansen.  Så tolkar du opinionsmätningar.
”Bra om vi kan sluta ljuga om politiska motståndare”   Läs frågor och svar.   Ville sänka skatten för fotbollsproffs.   Vad gör Lars Ohly i riksdagen? Så startades Vänsterpartiet.   Vad kan du om Lars Ohly? 
AB
Ny elev med slöja medan DO dröjer  Samediskriminering i domstol  TV: – Jag skulle invadera Finland  Respektlöst mot Maria Wetterstrand   Retorikexperten: Inte så snyggt av Björklund att kalla MP-ledaren ”prestationsflicka”    Få bästa kollen på valsajten      Nyheterna   Skvallret   Avslöjandena   Bloggarna   Nalin Pekgul besviken på Sahlin  partierna om: Trafik & kommunikationer   Så går det för ditt parti – just nu 303

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Micke
    Sep 08, 2010 @ 09:25:18

    Rolig approach, blir självklart svårt för en pkiiit att komma med något annat ön floskler som svar på detta.

    Svara

  2. profanum_vulgus
    Sep 08, 2010 @ 09:23:10

    Glöm inte att det religiöst ”judeo-kristna”-parti som du brukar framhålla här inte är emot omskärelse. Två av deras främsta företrädare är troende extrema judar.

    Sedan är det inte samma RÄTTIGHETER man får om någon tvingas att anpassa sig i personliga frågor. Om nån unge t.ex. vill ha hip-hop-byxor på sig och prata som en amerikansk mulatt från underklassen så får den ungen ingen rättighet genom att vi förbjuder hans klädstil och sätt att prata.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 08, 2010 @ 09:39:39

      All religiös omskärelse bör förbjudas, således även av judar. Såvitt jag vet är detta SD:s uppfattning. Jag vet att dom har judiska och muslimska medlemmar, även högt uppsatta! Varför inte? Det är ju det minst rasistiska partiet! Man kräver samma rättigheter för alla invandrare! Därför har jag så stor respekt för SD, för att dom är logiska och konsekventa! Sätter individens rätt främst! En logisk och rättvis uppfattning. Judar skall såklart heller inte få misshandlas! Jag vet att syftet inte är misshandel, men resultatet är det! All misshandel skall förbjudas, oavsett om det kallas omskärelse eller annat.

      Dags att inse att även invandrare, inklusive muslimer tjänar på likabehandling av alla! Övriga partier säger att det är OK att misshandla muslimska och judiska barn samt muslimska kvinnor!Dom är väldigt rasistiska!

      Svara

      • profanum_vulgus
        Sep 08, 2010 @ 15:20:51

        Båda bröderna Ekeroth är ju emot förbud av rituell omskärelse (och förbud mot skäktning).

        Nej det säger faktiskt alla partier, även SD. Kvinnor får man dock inte omskära oavsett religion och det håller alla större partier med om också.

        Men det är som sagt inte tilldelning av rättigheter som folk reagerar på, utan bristen på friheter.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 08, 2010 @ 15:48:57

          Skriv tydligare i dina kommentarer. Jag vill inte tvingas läsa flera kommentarer för att veta vad du åsyftar!
          SD är emot all religiös omskärelse. Jag vet! Bröderna Ekeroth kan jag inte svara för, men inom SD tycker inte alla likadant! Partiet är t ex emot dödsstraff med 2:e mannen Björn Söder är förespråkare (liksom mig)! SD tillåter olika uppfattningar, så länge man är överens om kärnfrågorna som invandring.

          Kan du bevisa att bröderna Ekeroth är för religiös omskärelse och skäktning? Det låter osannolikt, men inte omöjligt.

          Svara

  3. Tommy
    Sep 08, 2010 @ 08:10:45

    Kan bara hålla med.

    Svara

Kommentera

