Vi gillar olika, men inte allt!

Aftonbladet har en gullig kampanj ”vi gillar olika”. Det är inget fel med att ”gilla olika”. Jag gillar Kineser, Japaner, Thailändare, Indier och afro-amerikaner bl a! Jag gillar olika! Men jag är inte så jävla dum att jag gillar allt som är olikt!

Problemet med kampanjen är att dom gillar  inte olika åsikter! Man gillar dock att muslimerna inte delar vår syn på demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet. Men olika åsikter om massinvandringén accepteras inte! Den som har invändningar mot invandring smutskastas och svartmålas. Så det är en väldigt hycklande kampanj!

För Helin har demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet inget stort värde! Däremot skall vi tvingas acceptera islam, som inte accepterar dessa värden. Detta är var Helin menar med att ”vi gillar olika”. För oss Sverigedemokrater är det allra viktigaste i invandringsdebatten just olikheter i värderingar. Det är vansinne att importera antidemokratiska värderingar ”för att vi tycker synd om dom”.

För mig är det enkelt: inga antidemokratiska åsikter här. Period! Ser inte Helin faran med att importera antidemokratiska värderingar så borde han söka hjälp!

Jag tar avstånd ideologier som strider mot vår värdegrund. Och islam är en ideologi. Vet du inte så läs på! Dessutom ogillar jag fördomsfulla människor. Människor som dömer utan att ta reda på fakta. Ingen kan försvara islam utan att känna islam, men de flesta gör det ändå!

Jag gillar inte nazism och av samma skäl gillar jag inte islam heller. Överhuvudtaget ogillar jag totalitära ideologier. Jag gillar inte nazismen även om jag vet att det finns snälla och justa nazister. Jag kan dock tänka mig att jag skulle gilla enskilda nazister som människor, även om jag tar avstånd från ideologin. På samma sätt gillar jag enskilda muslimer men tar avstånd från islam.

Att det finns muslimer som är OK innebär inte att islam är OK, eller hur? Att det finns nazister som är OK innebär väl inte att nazismen är ok?  Hur vore det ifall man behandlade folk efter samma principer?

Jan Helins retorik är nazi-influerad,  påminner mig om Göbbels. Vädja till människans lägre instinkter, känslorna, det instinktiva. Koppla bort intellektet. Hitta ett mobboffer och hetsa mobben! Tilåt inga avvikande åsikter! Censurera!

Om jag gillar olika, måste jag då tycka att alla skall bo i Sverige? Är jag rasist annars? Jag köper inte det! Ifall vi av något skäl måste ha invandring så vill jag att deras värdegrund inte skiljer sig markant från vår. Är det rasistiskt? Jag vill att dom har en demokratisk värdegrund. Att dom uppskattar yttrandefrihet och jämlikhet.

Tänker jag fel? Eller skall vi ta hit människor som inte delar vår syn på yttrandefrihet och jämlikhet, och hoppas på att dom så småningom skall komma på bättre tankar? Och om dom aldrig omvänds, har vi ett problem då? Jag tror det!

Jag vet att Sverige skulle bli ett outhärdligt land om majoriteten var nazister. Även om de flesta skulle vara justa. Vore majoriteten i Sverige muslimer skulle det också medföra problem.  Jan Helin kanske skulle vilja redogöra för varför just Sverige skulle lyckas med vad alla muslimska länder misslyckats med!

Är du så säker på att islam är välgörande för vårt land att det är värt att ta chansen. Låter inte skitsmart!

Så här stödjer du kampanjen ”Vi gillar olika”

Därför gillar vi olika

Vår kampanj nu ännu viktigare

                                          n t n s k t d l d r t d g n r   t r e t r t n r 3  t s a g e e P a   r  m a a  r    D e t ö i e D e e l D a t   l n a  e              n n  S n a s n n a e ö e l l n a n 0 l s  n k  d D d s i v d n g t d  t d g n r n n r k t n

52 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Psykiatern
    Aug 11, 2013 @ 11:29:43

    Er besatthet är en psykisk sjukdom. Sök hjälp för era plågor.

    Svara

  2. Trackback: Kejsaren har inga kläder. « Malte on the Roxxx
  3. Trackback: Åsiktsflora. « Malte on the Roxxx
  4. Jessica
    Maj 02, 2011 @ 21:30:08

    Jag håller med vad du säger. Jag har ett jätte stort problem, själv är jag invandrare men vågar inte säga vad jag tycker. I Sverige så är de (ni?) extremister. Varför måste man vara nazister om man inte gillar muslimer?
    Jag kommer från Panama och är så jävla stolt över att vara det. För två år sedan när jag flyttade hit så brukade jag skoja med nazistiska skoj på facebook och det var många som inte gillade det.

    Finns det en sak jag inte förstår så är det att det finns något som kallas för tryckfrihet och åsiktsfrihet, men det är ändå olaglig att vara nazister. Fan va löjligt.

    Muslimerna borde respektera vår/era kultur! Själv tror jag inte på kyrkan (Katolska kyrkan) och det hatar mest är att folk vill vissa sin religion. Halsband med en hängande kross, täcka håret, snubbar med en lång och löjlig kjol.

    Åker vi till deras land så måste vi kvinnor täcka håret, åker de hit så måste de använda bikini!.

    Syftet med min meddelande är att ni som är Sverige Demokraterna borde veta att det är inte alla invandrare som är ”dåliga”. Vill ni deportera invandrade så gör det! men deportera de afrikaner/araber som alltid är fulla på gatorna! De som inte gör en skit! Men inte oss ungdomar som lär oss på riktigt.

    Svara

  5. Trackback: Snacka går ju, men … | Señor H
  6. Mats
    Jan 27, 2011 @ 12:52:59

    Vad är det för rasister här finns? Läser ni sk ”fakta” från någon konstig tidning? Herregud säger jag. Vi kan börja med Rosengård där de flesta som bor där är trötta på att vissa idioter (läs idioter, vilket inte har att göra med om man är vit, muslim, katolik, osv osv). Men här plötsligt så är det alla som bränner och lever jävel. Dessutom skriver ni att föräldrarna skiter i ungarna. Jaha de flesta säger att de är trötta på eldandet så jag tror nog att de flesta föräldrar bland invandrarna inte skiter i sina ungar

    SD som naturligtvis skall bli mobbade. Om man är så dum i skallen och hyllar den danska modellen. Nu har det kommit ett nytt förslag för annhörighetsinvandring där som säger att om man inte har gått i vissa skolor, har si och så mycket pengar med sig, är man inte välkommen. Himla tur då att det inte gäller danskarna själva för många, många danskar skulle inte klara de höga kraven. Detta hyllar Jimmie Åkesson. Jag ser många många invandrare jobba och har sig. Klart det finns rötägg där men jag tror att de flesta vill göra rätt för sig. Precis som det finns SD anhängare som inte vill jobba (men de klagar ni inte på, de är ju fiiiina svenskar)

    Kolla upp fakta, det vill säga riktig fakta inte från någon rasisttidning osv

    Alla hade tryckt på ”vi stödjer inte kampanjen” Du menar att majoriteten av SVerige är så dumma i skallen, och att alla vet? Sicket skitsnack hur fan vet du det. Det är nog snarare tvärtom. Ja fråga inte dessa rasister här, utan bland vanligt folk. Jag som bara trodde det fanns 8 % idioter (de som röstar på SD) i vårt land.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 27, 2011 @ 18:34:46

      Det är inte vår sak att agera socialbyrå åt människor från misslyckade muslimska länder! Dom måste ta hand om sin egen befokning, eller hur?

      Svara

      • Jessica
        Maj 02, 2011 @ 21:34:20

        Det stämmer. EU och FN borde hjälpa dem genom att förbättra deras regering och inte genom att bidra miljarder av kronor.

        Svara

  7. ragnar
    Jan 19, 2011 @ 13:43:02

    Gör som i Danmark!!!!! Där åker grova brottslingar ut på livstid, även om de är födda i Danmark. Plus att föräldrarna också utvisas. Halleluja!

    Svara

  8. lonelywolf
    Jan 19, 2011 @ 13:16:40

    Det som jag tycker e mest konstigt är att ”alibaba ”kulturen inte själv sätter en gräns för hur deras ungar uppför sig !
    de låter allt hända utan att bry sig !
    om jag hade eldat upp en bil så hade min far tagit mig i örat och sagt:
    nu e du skyldig den här personen en bil !
    gör dig redo att betala honom !
    men de från alibaba land skiter fullständigt i va ungarna hittar på
    – Och då ska de inte heller bo här !
    en bra uppfostran är ju grunden till att ett land fungerar bra !
    och de som inte vill vara med och göra detta
    -får de ju sticka hem igen !
    då har de säkert ,det bättre i deras hemland i sandlådan !
    om vi ska ha ett mångkulturelt land -så har vi inte plats till några få som förstör det hela !
    de ska skickas hem till sitt ursprungsland tillsammans med sina föräldrar ,då de inte skött sin uppgift med att uppfostra ungarna till de medborgare vi behöver i vårt land !!!

    Svara

  9. lonelywolf
    Jan 19, 2011 @ 13:02:59

    En liten klick invandrar ungar gör det surt för alla andra som vill bli accepterade !!
    och deras föräldrar håller ingen koll på på vad skitungarna hittar på !
    Det borde finnas ett föräldra ansvar:
    föräldrarna betalar för ungarnas skit !
    Då drabbar det hela familjen och då kan man inte skita i va ungarna gör !
    (se det som en uppfostran av föräldrar )
    Då blir föräldrar tvungna att se till så ungarna sköter sig annars blir det minus i kassan !
    Titta på tex :Rosengård Malmö
    -en klick alibaba ungar hittar på jävelskap o resten av sverige får invandrar fientlighet som resultat !
    (inte konstigt det kommer fram folk som vill rensa ut bland skiten av typ skytten Mang!)
    (fast det har ju vart lugnt ett tag efter att Mang börja rensa-nu när han e inlåst börjar de jävlas igen o bränna bilar och annat jävelskap! )
    Vi hade inte de problemen innan irakier och annat skit kom in i landet!
    De som gör kriminella handlingar ska skickas tillbaka till det land de kom ifrån omedelbart !

    Oavsett hur länge de bott i landet !!!
    Enkel biljett inget snack !
    De är inte värda vår gästfrihet !
    Vi har tagit emot dem med öppna armar o de pissar på oss !!
    så skicka hem skiten igen !
    De är inte värda vår omsorg och det drabbar de invandrare som redan bor här !
    vi har haft invandrare i massor av år och de flesta har anpassat sig till vår kultur ,dock europeer !!!!
    de flesta funkar bra i vårt samhälle
    Men det finns en klick som inte vill vara en del av vårt samhälle!
    och de skall skickas hem till det ,de tydligen tycker är bättre !
    och det tycker jag e synd
    Synd för det finns många som vill sköta sig o tycker vårt land är ett bra land att bo i !
    så rensa bort skiten-så kan vi som bor kvar och uppskattar sverige ,så vi kan ha det gott tillsammans !!
    Allt skit de hittar på ,kostar massor av pengar och lidande-pengar som vi kunde använda på bättre sätt !
    och om det beror på några skitskallar
    -så skicka hem dom o så kan vi få lugn o ro igen !!
    och så hoppas jag att polisen tar krafttag -o fångar in alibaba ungarna
    -och skickar hem dom där hör hemma !
    kalla mig inte rasist-kalla mig realist !
    vi hade det bra innan de kom in i landet !
    och vi har haft invandrare i många år i vårt land
    -men ingen har uppfört sig så illa som dem innan !

    Svara

  10. tomatofaceblogger
    Okt 07, 2010 @ 19:32:34

    Aftonbladet respekterar människovärdet och mångfalden. Jag gillar både olika och kampanjen. Ett bra initiativ av Helin och co., tycker jag!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Okt 07, 2010 @ 20:03:57

      Hur mycket mångfald har du ifall muslimerna blir i majoritet? Önskar du att dina barnbarn växer upp i ett muslimskt Sverige? Helin klarar inte av en enkel debatt, då knäcks han! Mina sakliga inlägg raderas, för de skulle få honom att framstå som den idiot han är!

      Skall man respektera en ideologi som stenar kvinnor, hänger homosexuella och knullar småbarn? SD kritiserar en sådan ideologi! Det är deras ”brott”! Den sortens mångfald betackar jag mig för! Hur fan du och Helin kan gilla den ideologin övergår mitt förstånd!

      Svara

      • tomatofaceblogger
        Okt 07, 2010 @ 20:44:30

        Jag försvarar inte stening och tror inte att Sverige kommer bli ett muslimskt land. Allt behöver dock inte dras till sin gräns. Dra ner på fördomarna och omfamna det som är bra i olika kulturer i stället!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Okt 08, 2010 @ 12:44:06

          Vet du inte att Koranen skriver att muslilmerna skall följa Muhammeds exempel? Och han stenade för äktenskapsbrott! Så stening är helt i enlighet med Koranen! Det är inget extremististikt!

          På 15 år har muslimerna fördubblats från 250.000 till 500.000! Detta fortsätter så länge massinvandringen pågår! The Telegraph förutspår att muslimerna ökar från nuvarande 5 % till 20 % år 2050! Hur tror du det ser ut år 2070? Inser du inte den uppenbara risken för islamisering av Sverige med denna utveckling?

          Vill muslimerna införa sharia? I England vill 40 % av muslimerna ha Sharia! I Gaza och Algeriet röstade en majoritet för sharia! Hur vet du att det inte införs i Sverige, att ditt barnbarn hängs pga dessa lagar? Och kvinnan är inte vatten värd inom islam!

          Dom föder mycket mer barn än oss dessutom. Ditt barnbarn får betala priset för ditt flummande! Vem bör du prioritera? Dina barnbarn eller folk som inte ens bor i Sverige?

          Svara

        • ragnar
          Okt 08, 2010 @ 15:56:14

          Du tror -jag vet. I en tysk sifo undersökning för några år sedan frågade man inflyttade muslimer (ej extremister) om de var beredda att döda för att Koranen skulle bli världsomfattande. 70 % (sjuttio) svarade ja!!

          Svara

  11. Nisse
    Sep 26, 2010 @ 02:58:15

    Texten borde snarare vara ”Vi är hycklare”. Kampanjen stinker äcklig självgodhet på nåt sätt. Vi som aldrig aldrig befattar oss med mångkulturen men uppskattar den i teorins sagovärld och känner oss så förbannat duktiga för det. Man blir äcklad.

    Svara

  12. Andreas Eldh
    Sep 25, 2010 @ 23:19:38

    Vi sätter oss i riksda’n
    Melodi: Vi sätter oss i ringen
    Text: Andreas Eldh

    E A
    Vi sätter oss i riksda’n
    H7 E
    Och tar varann i hand
    E A
    Vi är en massa vänner
    H7 E
    Som tycker om varann
    A E
    För vi har lika värde
    H7 E
    I Sverige må ni tro
    A E
    Och vi gör ingen skillnad
    H7 E
    På färg och religion

    Svara

  13. Lina
    Sep 22, 2010 @ 12:47:31

    Ni som säger att Islam är en ”god och vacker” religion, ta en titt på detta och sen vill jag ha en grundlig förklaring till deras beteende, för ni kan inte komma och säga att alla dessa TOKIGA muslimer är extremister, i vår bemärkelse? Dom är helt vanliga invandrare som helt plötsligt flippar ur för ingenting, just därför att dom vet att dom kan. Någon borde kastat in en rökbomb, fått ut packet och sedan i lugn och ro fortsatt med filmen för vi lever ju i YTTRANDEFRIHETENS LAND………….eller?!?!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 22, 2010 @ 12:51:33

      Precis! Man borde kastat ut varenda en som störde och fortsatt med filmen och föreläsningen!

      Svara

    • ragnar
      Sep 22, 2010 @ 16:36:47

      I en tysk sifo undersökning för ett par år sedan frågade man inflyttade muslimer (ej extremister om de var beredda att döda för att Koranen skall bli världstäckande.70% /SJUTTIO)svarade JA. Därför kan man dra alla muslimer över en kam. Kräv nolltolerans på invandringen!

      Svara

  14. mrvo
    Sep 22, 2010 @ 06:08:46

    En liten kort analys om valet. (Senaste siffrorna) 22sep 05:50

    94.1% Röstade inte på Sverigedemokrater, som är främlingsfientliga.
    94,5% Röstade inte på Kristdemokrater, som är homobifientliga.
    68.3% Röstade inte på Moderater, som är fattigdomsfientliga.
    71.2% Röstade inte på Socialdemokrater, som är kapitalfientliga.
    92.9% Röstade inte på Folkpartiet, som är barnfientliga.
    92.6% Röstade inte på Miljöpartiet, som är landsbygdsfientliga.
    94.1% Röstade inte på Vänsterpartiet, som är privatfientliga.
    93.7% Röstade inte på Centerpartiet, som är Miljöpartifientliga.
    99.?% Röstade inte på Piratpartiet, som är upphovsrättsfientliga.

    Vi tar kampen mot orättvisorna, let’s go!

    Gonatt.

    Svara

  15. annelie
    Sep 21, 2010 @ 19:22:17

    Jo jag hoppas att du läst på om islam.
    för ett : den är inte ond.
    två : idioter finns i alla religösa sekter ( t.ex george bush som jämnade två länder med marken i kristendomens namn ) . Men ingen dömer ut kristendomen för det, utan George själv !
    förstår du skillnaden? det finns shia och sunni muslimer. Det finns troende, och så finns det extremister. Det finns idioter till människor och det finns goda. hur kan man dra muslimer över en kam? det finns lika mkt extremister bland kristna, eller nazistiska eller andra sekter/religioner/politiska partier som är minst lika hotfulla.
    och alla muslimer kommer inte hit för förpesta den ” ursprungliga ” svenskens liv.

    Ingen säger att du måste bli muslim, eller gilla religionen. men du måste förstå att det finns så mkt gott i den religion ( precis som i alla andra relgioner ) och att det ofta är utövaren i sig som utnyttjar religionen för egen vinning ..
    många muslimer / kristna / buddhister ägnar sina liv åt välgörenhet och är goda individer.

    inga fördomar – döm varje person för sig !

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 21, 2010 @ 19:44:00

      Har jag sagt att islam är ond?Jag har läst på om islam. Det finns en hel del fint i den. Jag tyckte om det! Men det hjälper inte om den inte är är förenlig med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet! Det räcker för att jag skall döma ut den ideologin.

      Nazismen är förstås heller inte alltigenom ond! Men det räcker för mig att den är oförenlig med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet! Sen är den ointressant för mig, hur vacker den än skulle vara i övrigt.

      Inget samhälle får acceptera att vi ger avkall på dessa grundläggande värden, inte i ”religionsfrihetens” eller något annat namn! För som sagt, islam är inte bara en religion utan även en politisk ideologi, och skall därför bedömas som en sådan! Hur hade det sett ut om Nazismen även var en religion? Borde vi då inte få kritisera nazismen?

      Svara

      • LasseM
        Sep 22, 2010 @ 14:27:27

        Dömer du ut kristendom också? Jag har läst bibeln och om jag väljer att läsa och följa den ordagrant (så som vissa gör) så är den inte heller demokratisk. Dessutom används kristendomen definitivt också som en politisk ideologi som kan, och har, använts på icke-demokratiska sätt. Du kanske dömer ut all religion? Själv kan jag se skillnaden mellan den privata religionen och religion i samhällets institutioner. Den privata muslimska tron är lika lite ett hot mot samhället som den kristna tron.

        Själv tar jag avstånd från människor med åsikter som strider mot mina värderingar. Jag tror inte att det finns snälla nazister, utom i de fall där de egentligen inte begriper vad nazism är. Jag dömer folk efter deras grundläggande värderingar, inte efter deras religion, hudfärg eller kultur.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 22, 2010 @ 15:44:17

          Är du blind? Har du inte noterat att världens främsta demokratier alla är icke muslimska och väldigt många kristna? Hur ser det ut i dom muslimska länderna? Wake up!

          Svara

    • Anders
      Sep 22, 2010 @ 00:45:02

      Islam är precis den typen av smörja man borde ha lämnat kvar på medeltiden. Det har absolut ingen plats i ett modernt samhälle. Det är en av mina absolut högsta önskningar att Islam dör en snabb smärtfri död.

      Med det sagt kan jag väl också passa på att nämna att jag önskar samma öde åt världens samtliga religioner. Varsågod – jag dömde ut kristendomen.

      Man kan dock inte blunda för att man inte utan problem kan importera stora mängder människor från länder med helt andra värderingar än de vi har och förhoppningsvis värnar om i Sverige. Invandringen måste hållas på en lagom nivå för att inte spåra ur. Segregeringen vi ser i samhället tyder på att vi har tagit emot för många på för kort tid, eller helt enkelt misslyckats med att assimilera dem. Jag kan hursomhelst inte se poängen med att ta emot alla dessa invandrare när det råder både arbetslöshet och bostadsbrist.

      Jag är väl medveten om att det även finns etniska svenskar med tvivelaktiga värderingar men dessa har vi mycket svårt att göra något åt. Vi kan inte precis stå och stoppa dem vid gränsen. För övrigt har vi till exempel inte snabbt växande nazistghetton, så jag inte kan se dessa grupper som något större hot i dagsläget.

      Svara

    • ragnar
      Sep 22, 2010 @ 07:56:04

      Man kan visst dra alla muslimer över en kam! I en tysk sifo undersökning för ett par år sedan frågade man inflyttade muslimer(ej extremister) om de var beredda att döda för att Koranen skall bli världsledande. 70% (sjuttio) svarade JA. Skrämmande!!
      Säkert samma siffra i Sverige + vänsterpackets stöd. Vad är då inte siffran i de muslimska länderna, 99,9%?.

      Svara

  16. Tony Al Safandi
    Sep 21, 2010 @ 17:14:23

    Vad dtycker du då om Judendom och Kristendom som också egentligen är två totalitära ideologier?
    ”Jag vet att Sverige skulle bli ett outhärdligt land om majoriteten var nazister. Även om de flesta av dom skulle vara justa”, kan du förklara hur dessa nazister skulle vara justa? Du säger ”Dessutom ogillar jag fördomsfulla människor. Människor som dömer utan att ta reda på fakta.”, och nazister är dessa människor. Varje människa som har huvudet på skaft kan förstå det, såvida man inte håller med om deras totalt banala rasbiologiska teorrier och andra helt bizzarra utlåtanden. Jag får bilden av att du inte är långt ifrån en sådan människa, du kanske inte dömmer folk efter ras, men efter ideologi. Den ”fakta” du har om Islam bör du kolla upp snarast! Att ”Problemet är även att islam förbjuder integration” är inte sant. Visst enligt islam så är det bara mannen som får gifta sig med en icke-muslim, och om en man skall gifta sig med en muslimsk kvinna skall han konvertera, men det är EXAKT samma sak inom Judendom, där är det tom hårdare enligt de ortodoxa judarna! Där får varken mannen eller kvinnan gifta sig med en icke-jude.
    En anna sak du säger är: ”Det betyder att jag inte accepterar människor med annan ideologi, så nazister stoppas och även muslimer, för islam är inte förenlig med vår värdegrund.” När du säger detta, vems värdegrund pratar du om? Pratar du om den svenska modellen? DEn svenska värdegrunden? För jag trodde att den svenska värdegrunden innebar RELIGIONSFRIHET, YTTRANDEFRIHET, ÅSIKTSFRIHET, JÄMLIKHET OAVSETT ETNICITET OCH KÖN, men när du säger de saker som du säger går du själv emot den svenska värdegrunden, liksom de nazister och muslimer du så glatt dömmer! Sedan förstår jag itne hur du kan likna islam med nazism, det är ju bara helt sjukt. Du inser nog inte allvaret i ditt beslut att likna Islam med Nazism. Nazismen, som är ansvarig för en etnisk rensning som skördade offer på ca 6miljoner judar. Sedan dog det också mer under andra världskriget på grund av nazismen, så att jämställa Islam och Nazism är helt enkelt skjukt. Och innan du svarar vill jag att du tänker efter riktigt noga, om verklige står för yttrandefrihet, så skall du veta att yttrandefrihet innebär att jag har rätt att yttra min åsikt till dig!

    Svara

    • Paradis-Oscar
      Sep 21, 2010 @ 17:21:32

      Att likna islam med nazism är en adekvat liknelse och jag blir bestört av att du inte förstår den. Innan du skrev din kommentar borde du ha tänkt efter lite mer noggrant.

      Svara

      • Pennina
        Sep 22, 2010 @ 14:14:52

        En religion kan inte vara sekulariserad, däremot kan ett samhälle vara det. Om ni bara hade läst en gnutta historia så hade ni vetat att det var islam och arabvärlden som var toleranta och upplysta långt före oss. Medan vi levde som barbarer på medeltiden bevarade de ett kulturarv åt oss. Sedan har korståg och annat jävla skövlande från väst och USA fått en del muslimska stater att slå bakut. Det betyder inte att de aldrig varit ”på vår nivå” om ni nu vill använda det språkbruket. Vilka töntar ni är.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 22, 2010 @ 15:46:33

          Det var då det! Jag har läst historia på universitetsnivå så jag känner mycket väl till det! Skillnaden är att de flesta kristna länder utvecklats till sekulära demokratier med jämlikhet, yttrandefrihet och välstånd! Det kan du inte säga om något muslimskt land!

          Svara

        • Kaibigan
          Sep 28, 2010 @ 23:11:01

          Det är väl 800 år sedan väst bedrev korståg. Mycket närmare i historien är de muslimska turkarnas framfart i Europa.

          Svara

    • Paradis-Oscar
      Sep 21, 2010 @ 17:23:08

      Alla fattar väl att islam inte är jämförligt med kristendom eller judendom, eftersom de två sistnämnda är betydligt mer sekulariserade än islam. Gör er inte dummare än ni redan är.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 21, 2010 @ 17:46:54

      Jag ville ha fram att islam liksom nazism är en politisk ideologi! Men det är även socialdemokarin! Jag säger inte att islam är lika dåligt som nazism. Jag säger att båda är totalitära ideologier, dvs islam är oförenlig med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet!

      Svensk värdegrund är först och främst: demokrati, jämlikhet och yttrandefrihet! Alla ideologier som är förenliga med detta accepterar jag. Inga andra. Jag vill inte att några anhängare av totalitära ideologier släpps in i landet! Det har inget att göra var de är födda eller hudfärg!
      Ifall de uppfyller vår värdegrund så skall de ha religionsfrihet, åsiktsfrihet etc. Men islam är inte bara en religion utan även en politisk ideologi och skall därför behandlas som en sådan! Det tillhör islams baskunskaper, elementär kunskap alltså! Men vi bör inte ta hit en massa människor som inte uppfyller nämnda värdegrund!

      Hittar du någon felaktighet i det jag skrivit, så påpeka det, så ändrar jag! Men jag tror inte du kan islam. Vi har facit! Otrooligt många länder med kristen tradition har utvecklats till sekulära demokratier med jämlikhet, yttrandefrihet och välstånd. Inget muslimskt land har nått dit och många är diktaturer, ytterst få har jämlikhet och yttrandefrihet och bara oljestaterna har välstånd (för ett fåtal)!

      I Sverige har islamisterna makten i alla de fyra största muslimska organisationerna! Det säger mig att dom tar kommandot bland muslimerna (därför att alla vet att dom tolkar koranen och haditherna rätt). Det bådar inte gott.

      Svara

      • Kaibigan
        Sep 28, 2010 @ 23:25:17

        Jag har vistats en hel del i Malaysia som är ett muslimskt land. De anser sig vara ett sekulärt samhälle och har hyffsad yttrandefrihet, demokrati och god levnadsstandard, fullt jämförbar med vår om man har ett jobb som tex lägre tjänsteman. MEN, de har en muslimsk polis som bevakar att muslimer följer muslimska lagar. Dvs samma lagar gäller ej för medborgare med olika bakgrund. Malaysia består av 60% malajer (muslimer), 30% kineser och 10% indier som i regel är icke-muslimer. Motorn i samhället är kineser och indier, muslimerna är urinnevånare men hade haft levnadsstandard som Bangladesh utan de inflyttade icke-muslimerna. Även om de har en under omständigheterna bra demokrati är kunskap om yttervärlden begränsad, man talar om terrorister och beivrar den men undviker konsekvent att tala om att muslimer ligger bakom. Folket sympatiserade med Saddam-Irak innan kriget, men även min bildade malaysiska väninna som är etnisk kines visste inte att Saddam tog livet av 5000 kurder i ett senapsgasanfall. Sådan information saknas även i det mest demokratiska muslimska landet.

        Svara

        • Kaibigan
          Sep 28, 2010 @ 23:27:26

          Rättelse: ”visste INTE att Saddam tog livet av 5000 kurder i ett senapsgasanfall” skall det vara.

          Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 29, 2010 @ 00:08:33

          Jag har också varit i Malaysia, en kortare tid på semester. Minns att man blev vänligt tillsagd av kvinnorna när man tänkte fota dem. Mycket trevliga människor minns jag och dom pratade utmärkt engelska i motsats till Thailändarna. Åkte från Singapore, via Malaysia till Thailand. Folk i Singapore var tråkigast, Malayerna var roligare och Thailändarna härligast!

          Jo man kände av att det är ett muslimskt land. Men minns det med positiva vibbar. Gick förbi Penangs fängelse (där huvudpersonerna i ”Dadah is death” satt inledningsvis (Kevin Barlow och Brian Chambers). Vinkade till mannen i vakttornet medan jag fotade honom och han vinkade glatt vinkade tillbaks! Jag gillade malayerina. Men islam låg som en mild våt filt över landet.

          Svara

          • Kaibigan
            Sep 29, 2010 @ 20:12:06

            Malaysia har ju varit en brittisk koloni, så engelskan är god (och post och samhälle fungerar). Jag har bott i Singapore, det var ju en del av Malaysia tidigare, men klipptes av pga en dominerande kinesisk majoritet (80%) som malajerna kände sig hotade av. Jag har fotat damer i Malaysia, men de var icke utövande muslimer. Jag känner en dam på ett företag, hon får anonyma lappar på sitt skrivbord om hur en muslim borde uppföra sig. Kvinnor i den situationen drar sig till västerlänningar och etniska kineser i sitt umgängesliv. Men, jag trivs bra i Malaysia. I Singapore också, men att arbeta där var hemsk, av samma anledning som du nämner. Gick man till någons plats för lite småprat sneglade de alltid ängsligt mot chefens kontor. Thailändare har många bra sidor, så länge de kan tjäna pengar, om jag får vara lite elak. Min sambo är thailändska, så jag har sett många mycket mindre trevliga sidor i Thailand och hos thailändare också. Jag skulle vilja påstå att malajerna i Malaysia har en ärligare vänlighet. Nu är detta forum lite för litet för att fördjupa sig mer. Alla folk har sina fördelar och nackdelar, sedan får man inte glömma att alla, precis som vi, är individuella, med allt vad det innebär. För att knyta an till rubriken, jag är inte för etnisk resning av Sverige, eller att vi ska vara av en homogen ras, men vi som är medborgare här har rätt att granska och solla bland dem som vill bli medlemmar i detta land och inte minst, få ha åsikter. Jag tycker alla hederliga människor är lika mycket värda, men det är ingen mänsklig rättighet att få bo i just Sverige.

  17. Mackan
    Sep 21, 2010 @ 15:20:30

    Lysande argument! Enda anledingen till att den förbannade kampanjen existerar är för att folk ska känna sig duktiga inför andra människor. ”Titta jag gillar olika, då e vi vänner!” De som klickar på knappen vet inte ett skit om vad dem ”klickar emot”. Jag röstade inte SD, men letar fortfarande efter den andra knappjäveln ^^

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 21, 2010 @ 15:50:55

      I dagens politiskt korrekta Sverige finns bara en ”sanning”! Och den får inte ifrågasättas!

      Svara

  18. Sophia
    Sep 21, 2010 @ 11:36:34

    http://www.jagochmittdjur.se/sdspin.swf

    SD:s så kallade politik är ett skämt, and that’s it.

    Svara

  19. Kaibigan
    Sep 20, 2010 @ 19:00:50

    Otrygghet som orsak till röst på SD är bara struntprat. De som tror det har ingen aning om vad pratar om. Folk säger inte samma sak till en politiker på resande fot som de säger till kollegor på kafferasten eller med goda vänner. Det folk snudd på mangrant är oroliga för är islams etablering i Sverige och brottsligheten där invandrare är överrepresenterade. Det handlar om svenska ungdomar som blir misshandlade och rånade, invandrarflickor som kastas ut från balkonger, imamer som vaktar utanför diskon så deras unga landsmän inte vågar gå dit, svenska flickor som rutinmässigt kallas ”jäfla blonda hora” i skolan. Det är detta folk oroar sig för. De 5,7% som SD fick är toppen på ett isberg, många mer skulle vilja rösta på dem, men avstår av tradition och att tillräcklig kompetens saknas hos SD i näringslivsfrågor. Många betraktar det som hjälp till invandrarflickor att rösta på SD. De andra partierna vågar inte ta i frågorna ovan. Bara det faktum att TV, tidningar dagligen ältar ”integration” betyder ju att ett problem finns. Jag har varnat för detta i många år, nu har vi dem i riksdagen. Politiker: kliv ur garderoben!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 20, 2010 @ 19:05:18

      Sant! Problemet är även att islam förbjuder integration! Muslimer bör inte beblanda sig med icke muslimer. Tex , muslimska kvinnor får inte gifta sig med icke muslimska män. Muslimska män får gifta sig med icke muslimska kvinnor. men kvinnorna konverterar till islam regelmässigt.

      Svara

  20. ragnar
    Sep 20, 2010 @ 18:08:56

    Jag skickade ett mail till JAn Helin på hans blogg. ” om vi gillar olika. Varför finns det inte knapp för ”vi stöder inte kampanjen” Naturligtvis togs det inte in. Vem hade trott någon annat i PK Sverige.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 20, 2010 @ 18:10:42

      Alla vet att en majoritet hade tryckt på den knappen! Jag gjorde samma reflexion! Avslöjar vilken osäkerhet SD-kritikerna känner för sina argument. Dom vill inte veta hur stort motsåndet är mot deras enfald.

      Svara

Kommentera

