Invandringen måste ses långsiktigt!

I den mån det existerat invandringsdebatt har endast motståndarna berört de långsiktiga konsekvenserna av massinvandringen. Invandringsförespråkarna har alltid blundat för de långsiktiga konsekvenserna!

Dels har vi konsekvenserna av en stor muslimsk invandring. De senaste 15 åren har muslimerna ökat från 250.000 till 500.000. Om trenden fortsätter så är de 1 miljon om 15 år, 2 miljoner om 30 år och 4 miljoner om 45 år! Är detta önskvärt? Finns det någon som inbillar sig att jämlikheten, yttrandefriheten och demokratin ökar med en muslimsk majoritet?

Samma sak gäller invandringen som helhet. Idag är 1,3 miljoner av vår befolkning invandrare. Det tar inte många år innan svenskar är i minoritet i sitt eget land.

Man frågar sig osökt varför svenskar inte bör föda sin egen befolkning? Ingen kan väl förneka att det är det normala för ett land.

Att debattera invandring utan att beakta de långsiktiga konsekvenserna är vansinne! Konsekvenserna blir långsiktiga och bör därför beaktas och debatteras.

Hur vill vi att Sverige ser ut om 30,50 eller 70 år? Har du frågat ditt barn eller barnbarn om dom gillar muslimska värderingar och  vill ha mer av den varan? Det är deras framtid det gäller så vi bör ta hänsyn till dom! Vi är borta när deras helvete börjar. Ett alternativ förstås är att skita i dom och istället ömma för de som bor utanför vårt land.

 

SVD
Begär att valet görs om Statsvetare: Alliansen klarar att regera Försökte hacka valets röstsedlar Chatt: ”Behövs teambuilding” SvD.SE LISTAR Här kan SD hota en Reinfeldt-regering. Afghanistan och Vattenfall tuffa utmaningar. Chatt: ”Behövs teambuilding”  FP vill överklaga valresultatet Här är Sveriges nya riksdag De åker ur riksdagen – och de kommer in  Upp till bevis för S och MP  Nya namn i riksdagen Chatt: Henrik Oscarsson om politiska läget Här är Sveriges nya riksdag Fortsatt tyst om regeringsbildande Abba stämmer inte Dansk folkeparti JO-anmälan för utförsäkring Björklund: Vallöftena klaras Tumme upp för valet trots strul Upp till bevis för S och MP Vad ligger bakom framgångarna? Vill ha haveriutredning för KD Spanskt stålbad väntar Fortsatt tyst om regeringsbildande Pensionskris i Europa  Tuff tid för välgörande verksamhet Bombman kan åtalas i Belgien Sahlin talar ut om SVT:s valvaka Israel sägs redo kompromissa Säkerhetspådrag inför fredagsbönen Här är Sveriges nya riksdag Kamp mot bidragsfusk ska granskas FP vill överklaga valresultatet Isaf släppte al-Jazira-fotograf Nya namn i riksdagen Farhågor om Sudan i FN Rekord i lokaler för förtidsröstning  Sjukförsäkringsreformen är ännu inte klar Glöm Miljöpartiet och börja regera istället Ska ryskan ersätta svenskan i Finland? Yttrandefriheten är på väg att begränsas Nu bör Reinfeldt ha is i magen Dödsdömda Lewis avrättad Miljarder ska satsas på kvinnors hälsa Känd Iranbloggare kan få dödsstraff Tham: Fundera över ny s-ledning Flera brister i valmetoden Hård kritik mot socialnämnden i Mark Miss med gotländska valsedlar Ännu ett SD-avhopp Centerepok går i graven Röstade fyra gånger – polisanmäls Läsarna: Så ska Sverige styras
DN
Björklund: Vallöftena klaras  FN varnar Danmark Nyval möjligt men inte troligt Ahmadinejad: USA kan ha legat bakom 9/11 Bombman kan åtalas i Belgien Förintelseförnekarens guidetur väcker avsky Kamp mot bidragsfusk ska granskas ”Inget valsystem är perfekt” Israel sägs redo kompromissa Säkerhetspådrag inför fredagsbönen Isaf släppte al-Jazira-fotograf Farhågor om Sudan i FN Nya namn i riksdagen Rekord i lokaler för förtidsröstning Folkpartiet vill överklaga resultatet Regeringspusslet läggs i det tysta Var tredje utförsäkrad söker sjukpenning igendsdömda Lewis avrättad Åkte 30 mil, nekades rösta Röstade fyra gånger – polisanmäls Känd Iranbloggare kan få dödsstraff Miss med gotländska valsedlar Obama vill ha stöd för fredssamtal Centerepok går i graven Hård kritik mot socialnämnden i Mark Ännu ett SD-avhopp Valmyndigheten säker på att det stämmer  överklagar inte valresultatet Personval stärker konservativa i KD Färre kvinnor – så påverkas politiken Möjligt omval öppnar för taktikröstande Valsystemet försvaras Kiruna kan få kvinna i toppen

57 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Fikret Tüfekçi
    Nov 04, 2010 @ 04:31:45

    woow nice site

    Svara

  2. Lövet
    Sep 28, 2010 @ 11:13:01

    ”On 23 september 2010 at 21:17 KLARTEXTEN! said:
    Religionsfrihet innebär att dom som bor här får utöva sin religion fritt, inte att smälla upp moskeér etc. Inte heller att alla religioner skall få flytta hit.”

    Religioner ska få inte få flytta hit? Religionsfrihet innebär inte att de som utövar religionen ska få smälla upp [sätt in lämplig bönestuga]? Mig förefaller det att du aldrig kommer att förstå begreppet religionsfrihet. Jag föreslår att du helt sonika slutar att använda ordet och befria de med kännedom om ordets betydelse från att behöva skämmas å dina vägnar.

    Innan du börjar raljera föreslår jag lite research angånde religionsfrihet i avsende på mänsklig rättighet, i synnerhet rätten ”att fira gudstjänst eller samlas i anslutning till en religion eller övertygelse och att bygga, etablera och underhålla lokaler för det ändamålet

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 28, 2010 @ 12:07:04

      Jag pratar om religionsfrihet, du pratar om byggnationsfrihet! Jag menar att dom bör få rätt att utöva gudstjänst i t ex hyrda lokaler. Men det innebär ingen ovillkorlig rätt att bygga egna religiösa byggnader. Varför skall muslimers rättigheter i väst alltid vara mycket större än våra rättigheter i deras länder?

      Svara

      • Lövet
        Sep 28, 2010 @ 14:01:34

        ”Varför skall muslimers rättigheter i väst alltid vara mycket större än våra rättigheter i deras länder?”
        Varför förstår du inte det svenska språket?

        Favorit i repris:
        Innan du börjar raljera föreslår jag lite research angånde religionsfrihet i avsende på mänsklig rättighet, i synnerhet rätten ”att fira gudstjänst eller samlas i anslutning till en religion eller övertygelse och att bygga, etablera och underhålla lokaler för det ändamålet

        Svara

      • profanum_vulgus
        Sep 28, 2010 @ 14:14:20

        Vill du kopiera deras länder??!

        Det är väl förresten bara muslimska länder som är nära allierade med kristna stater som förbjuder byggande av kyrkor eller synagogor?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 28, 2010 @ 14:42:08

          Måste man överdriva åt det ena eller andra hållet? Bara att inse att vi bör ha rätten att prioritera vår egen kultur!

          Svara

  3. 5180
    Sep 25, 2010 @ 23:53:14

    Under islams guldålder, när Europa föll in i medeltidens slummer, var det främst muslimska vetenskapsmän som fortsatte att utveckla samt bevara de vetenskapliga framstegen som grekerna/romerna, etc, hade gjort. När sedan Renässansen skedde var de europeiska vetenskapsmännen influerade av dessa muslimska vetenskapsmän, tillsammans med de antika grekerna och romarna. Deras främsta bidrag vad jag har förstått är att de i mångt och mycket bevarade de antika upptäckterna. Vill du ha enstaka namn samt mer specifika saker är det bara att googla/wikipedia.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 26, 2010 @ 12:45:41

      Helt rätt! Det är vad jag fick lära mig i historieundervisningen. Muslimernas bidrag var att bevara arvet från antiken. Dom var inte filosofer som kan jämföras med våra västerländska. Inte för att dom är dumma, utan för att islam förbjuder människor att tänka fritt, så några stora filosofer blir dom aldrig!

      Svara

      • 5180
        Sep 26, 2010 @ 17:24:33

        Muslimska vetenskapsmän med med originella upptäckter går att finna många av, wikipedia är ett bra verktyg här. Visst kan man säkerligen argumentera för att grekerna gjorde fler upptäckter, men hur får du det till att islam förbjuder människor att tänka fritt? Att de ens fick syssla med den sortens vetenskap under medeltiden visar ju på att de var mer öppna och toleranta än Europas kristna ledare som ju förbjöd allt sådant? Lät kristendomen folk tänka fritt? Nej.

        Vill du förbjuda islam så tycker jag att vi samtidigt kan förbjuda kristendom och judendom samt riva alla kyrkor eftersom de är snarlika värdelösa ökenreligioner allihopa

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 26, 2010 @ 19:18:39

          Min uppfattning är att islam inte var sämre än kristendomen förr, men det var då de! Idag har kristna länder överlag sekularisterats och är långt långt före muslimska länder i utvecklingen!

          Religionen ställer upp begränsningar. Inga teorier eller rön som strider mot koranen eller haditherna accepteras! Enorma begränsningar! Hur många Nobelpristagare har muslimerna? Inte många! Jämför med t ex judarna eller från kristna länder! Enorm skillnad!

          Svara

  4. Trackback: Rädda Sverige,nu!
  5. Pether
    Sep 24, 2010 @ 08:02:54

    Alltså du behöver ju hjälp. Du visar på klart paranoida drag. Och att du ens tror att media skulle visa en korrekt bild av muslimer och dess antiterrordemonstrationer får mig bara att skratta.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 24, 2010 @ 14:49:56

      Har du hittat den ”korrekta” bilden? Tacksam för länk etc. Går inte bara på media utan på deras religiösa texter, historia etc. Du litar inte på nyheter om muslimer men om SD?

      Svara

  6. Ledsen
    Sep 23, 2010 @ 23:28:52

    Kan inte låta bli att skriva om hur ledsen jag blir när jag läser era kommentarer. Jag är själv muslim, praktiserande. Jag känner mig 100 % svensk. Pluggar, mina föräldrar jobbar, skattar, stör inte andra, har svenska kompisar osv.. Samtidigt har vi vårat egna levnadssätt. Jag har aldrig märkt att det stör någon. Ingen kan beröva mig den person jag innerst inne är, även att jag bor i Sverige och känner mig Svensk på mitt sött. Tråkigt nog börjar jag nu känna mig bortstött, från det jag anser vara mitt eget hem! Samtidigt blir jag ledsen på att man alltid drar alla muslimer över en o samma kant. Kriminella finns väl överallt? Jag blir ledsen på muslimerna som utför handlingar som gör att islam fördöms. Själv ser jag MIN ISLAM som en religion med kärlek till alla och allt. Så utövar i alla fall jag min religion. Tråkigt att ni förstör den bilden kära muslimer. För 22 år sedan när min familj kom till Sverige reagerade ingen negativt på att min mamma hade slöja. Hon gick i skolan, läste svenska och fick jobb. Ingen såg det som ett hot mot samhället, nu gör ALLA det. Tråkigt. Jag antar att muslimerna har sig själv att skylla på, lite i alla fall. Men det mest tråkiga är som sagt att alla muslimer döms ut. Vore bättre om man kunde försöka lösa problemen istället för att skylla på en befolkning eller en religion. Jag vet många invandrare som gärna skulle vilja arbeta och utvecklas, men som aldrig får chansen. Istället för att se på dessa som individer och försöka hjälpa dem, döms dessa ut för att de är invandrare (bara för att andra invandrare råkar vara kriminella). Ja, stackars den som råkar födas som en invandrare. Det onda har verkligen tagit över det goda i världen. Undra hur detta kommer att sluta.. Till slut kommer inget land längre att ställa upp för ett annat när naturkatastroferna tar över. Får vi då hjälp när det är Sveriges tur? Om alla kunde tänka på ett lite mänskligare sätt skulle det mesta nog lösa sig.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 24, 2010 @ 00:00:49

      Jag blir glad när muslimer kommenterar! Händer för sällan! Tro mig, jag vet att det finns många bra muslimer! Känner själv flera. Jag kom dock omedelbart att tänka på en sak: varför är ni vanliga muslimer så tysta och låter fundamentalisterna ta över? Ni måste sätta dom på plats! Men ni är alltid tysta när er röst behövs, tex behövde Vilks den.

      Svenskar fattar inte islam. Så ni muslimer måste rensa i er egen skit! Bara ni kan tala om vilket islam som skall gälla i Sverige. Alla fyra största muslimska organisationerna i Sverige är islamister! Se på filmen ”slaget om muslimerna” (finns i min blogg och på Youtube).

      Ingen vill utvisa sådana som dig! Måste vi vilja ha hit miljoner muslimer till, för annars blir du sårad? Kan DU inte förstå och respektera om vi vill föda vårt eget folk hädanefter? Hur kan du bli ledsen för det? Varför flydde dina föräldrar hit? Jo, såvitt jag vet var det problem i deras muslimska hemland, som i så många andra muslimska länder? Kan du inte tänka dig att islam skapar problem i dessa länder? Att det hämmar ekonomisk och demokratisk utveckling? Jag tror definitivt det.

      Och sverige måste sluta vara hela världens socialbyrå! Vi måste börja tänka på oss själva. Problemen i muslimska länder bottnar i islam som alltså är utvecklingshämmande (ekonomisk och social utveckling bla) och det är dags att dom slutar exportera problemen!

      Vi är rädda att om massinvandringen fortsätter så kommer islam att bli mycket starkare i Sverige än idag! Vi ser alla problem i de muslimska länderna, bristande demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet. Vet du hur ett muslimskt Sverige skulle se ut? Vill du tvingas fly ifrån Sverige också pga religiöst förtryck??? Alla tänker inte som dig heller! Du kan inte veta hur en majoritet muslimer skulle bete sig, eller hur? Vårt samhällssystem kan gå åt helvete.

      Vad tycker du? Jag är nyfiken på din kommentar till detta.

      Titta och fundera på denna video så länge (en Irakier intervjuas bl a):

      Svara

      • Ledsen
        Sep 24, 2010 @ 17:03:34

        Om jag ska vara riktigt ärlig, är jag inte särskilt insatt i andra invandrares liv i Sverige. Jag är väl så dum och tror att alla är som mig och min familj. Visst känner jag andra muslimer, men har flest svenska vänner. De muslimer jag är vän med, är sådana som mig.
        Jag var ganska tydlig med att jag faktiskt tycker att invandrare och muslimer har sig själv att skylla på. En gång hörde jag en sheikh säga: ”Jag förstår européernas hat mot er, när sådana som Bin Ladin och Irans ledare utför fruktansvärda handlingar och påstår att det är i islams namn”. Alltså, till och med lärda imamer håller med er i ert tankesätt vilket även många muslimer gör. Dessutom, de flesta muslimer som ställer till det i Sverige är de opraktiserande. De praktiserande är oftast lugna fina människor som håller sig för sig själva och orsakar inga problem alls. De opraktiserande gör sig ökända, och kallar sig därefter muslimer. Förstår att ingen vill utvisa sådana muslimer som mig. Men det hindrar inte att även jag känner mig otrygg och träffad när jag läser vad folk tycker om muslimer. Ingen säger ju de dåliga muslimerna, alltid är det muslimerna.
        Självklart respekterar jag att ni vill föda ert eget folk, jag förstår hur du tänker och jag tycker inte det är något fel med det. Jag menade i stort sett bara att det är tråkigt att alla muslimer alltid ska dras över en och samma kant. Har en begått ett mord, blir alla mördare och bör utvisas, har en kvinna med slöja blivit misshandlad, tror ni att alla kvinnor med slöja är förtryckta. Ingen ser då de kvinnor med slöja som arbetar och skapar karriär precis som alla andra kvinnor. Vi är precis som er, vissa är bra människor, andra är sämre. Dessvärre syns inte de som är bra och jag kan inte komma på ett sätt hur de ska kunna synas?! Det är inte heller rimligt att de bra muslimerna måste förklara sig så fort någon dålig har ställt till med något.
        Faktiskt så flydde inte mina föräldrar. De bodde i Dubai med bra yrke, ekonomi och liv. Precis som du säger är det så att de som flyr har problem i sina hemländer. Men vad har islam med det hela? Vilka muslimska länder följer egentligen islam? Iran? Eller Irak där sunnimuslimer och shiamuslimer dödar varandra varje dag? Detta hör inte till islam! Min mamma brukar säga att det är just därför mellanöstern aldrig utvecklas. De är sådana egon, tar allt i islams namn, lurar sig själva och andra hatar sig själva och andra. Dessutom vill faktiskt regeringarna i de länderna att befolkningen ska vara fattig varför de flesta problem uppstår. Det ligger mycket bakom allt. Men du måste ju i alla fall hålla med mig om att de som har det svårt i sina hemländer faktiskt har rätt att få ett bättre liv någon annanstans?!?!
        Mest av allt är jag irriterad på hela mänskligheten. Om alla skötte sig själva tog hand om sina liv skulle dessa diskussioner inte behöva tas upp. Du måste hålla med mig? Jag försvarar ingen muslim eller invandrare. Jag pratar bara utifrån vad jag själv känner som en svensk muslim, (om man nu får vara det, läste någonstans att man inte kan vara svensk om man praktiserar islam) men jag väljer i alla fall att kalla mig svensk muslim eftersom jag faktiskt inte har något annat land jag älskar mer än Sverige.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 24, 2010 @ 17:59:40

          Jo jag tycker du verkar ärlig och seriös! Saken är dock att antingen visar muslimerna i ord och handling vad dom står för eller så drar vi våra egna slutsater ändå! Och vi dömer i första hand efter era handlingar och i andra hand efter vad ni säger. Ser vi vad muslimer gjort offentligt så framträder Vilks-överfallen, Muhammeddemonstrationerna etc tydligt. Inga muslimer demonstrerade för rätten att rita av Muhammed eller för Vilks, eller hur? Ni döms efter vad ni gör och vad ni inte gör! Självklart!

          Och när demonstrerade muslimerna emot judeförföljelserna i Malmö? När muslimer demonstrerar tycks det vara mot våra viktigaste principer, t ex yttrandefriheten.

          Sen har svenska religiösa muslimer valt islamister som ledare i de fyra största muslimska organisationerna i Sverige! Då dömer vi er efter det också, självklart!

          Jag säger inte att muslimska länder följer koranen! Jag säger att islam skapar problemen. För att man i viktiga frågor kan hänvisa till koranen och haditherna. Sen är det oväsentligt om dom ljuger eller ej! Att man alls KAN hänvisa till en religiös skrift skapar problemen!
          Muslimska länder kommer aldrig att nå västs nivå så länge islam råder där. Inte förrän länderna sekulariseras helt kan detta inträffa, men med islam kan länderna aldrig sekulariseras helt!

          Så problemet för dessa länder är kolossalt stort, kanske omöjligt att lösa! Men det är deras problem, inte vårt! Dom har själv valt islam! Får vi en muslimsk majoritet pga invandring så hamnar vi också i skiten! Vi får exakt samma problem.

          Det är som när Titanic sjönk. Våra livbåtar klarar inte hur många som helst! Särskilt inte muslimer som gjorde att Titanic (muslimska landet) sjönk!
          Även om vi vill, så vore det självmord! Så vi måste säga nej. Muslimska länder måste ta sitt eget ansvar och lämna religionen bakom sig, eller skylla sig själv! Deras problem är självförvållade, och vi vill inte ha hit grundorsaken islam!

          Fick jag bestämma så skulle icke muslimska länder stänga alla gränser mot muslimska länder. Låta dom klara upp sina problem, vilket skulle sluta i katastrof förmodligen. När dom gått under eller skippat islam så kan vi samarbeta igen.

          OBS! Jag säger inte att islam är en hemsk religion, det är en fin och vacker religion (bortsett från en del hemska regler)! Jag säger bara att den skapar jätteproblem och hindrar utveckling mot demokrati, välstånd, jämlikhet och yttrandefrihet.

          Svara

        • Lövet
          Sep 24, 2010 @ 18:55:06

          Kära Ledsen,

          jag beklagar att du måst utstå denna oerhörda enfald.
          Jag beklagar att du antagligen inte kommer att få några svar på dina frågor, samt att de reaktioner du får inte är annat är populistisk demagogi.

          Antagligen kommer vi se en rad av ”vi” vs ”dom”, ”sunt förnuft” och en enkelriktad världsuppfattning, vilket inbegriper att ”Islam är av ondo”, att ”muslimer kan vara trevliga ungefär som nazister kan vara det”, att ”religionsfrihet inte betyder” det det egentligen betyder, att ”upplysningen skedde på grund av kristendomen” etc. etc.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Sep 24, 2010 @ 19:35:06

            Jag beklagar Lövet att du saknar förmåga att bemöta mina argument sakligt! Men vem som helst är välkommen att göra detta. Jag vet att jag lät cynisk (inte meningen, men skillnaden mellan en grym sanning och cynism är endast avsikten). Men tyvärr är det nödvändigt att vara ärlig. Därmed inte sagt att jag har rätt. Men jag har inte sett några bra invändningar.

            Du är snäll Lövet, men jag föredrar ärlighet, dock utan cynism!

            Lövet, tänk till och kom med sakliga motargument, på punkt efter punkt, om du kan. Vi kan dock enas om att vi alla önskar att jag hade fel! Men jag har en förmåga till objektiv analys, utan sentimentala hämningar. Trösten i vad jag skrivit är att islam är ett problem när många är muslimer och att det är islam, inte muslimer som är grundproblemet. Dessvärre är muslimer bärare av islam. Jag hoppas du ser skillnaden.

          • Ledsen
            Sep 25, 2010 @ 01:01:42

            Konstigt nog så döms muslimerna alltid efter vad de gör, eller efter vad en muslim gör, vare sig det är i Sverige eller i hemlandet. En svensk däremot döms aldrig efter vad en annan svensk gör. Det är där orättvisan ligger. Du för gärna peka ut han och han och han är si och så. Men det jag inte gillar är att du säger ni. Du vill väl inte att jag säger ni och inkluderar dig när jag pratar om någon svensk som begått en ful handling.
            Inte för att försvara någon men jag tror faktiskt inte muslimerna menar att demonstrera mot de viktigaste principerna som yttrandefrihet. Men det finns ju inte något egentligt syfte med mohammedkarikatyrerna, mer än att uppröra muslimerna. Det är inte heller rätt att göra narr av någons religion, vare sig det är islam, kristendom eller judendom, tycker inte jag i alla fall.
            Med tanke på att det finns människor som utövar religionen islam, och fortfarande är normala skulle jag hävda att det är människorna det är fel på, inte islam. Allt behöver inte relateras till islam. Allt handlar inte om islam. Majoriteten muslimer i Sverige är ju inte ens troende! Hur kan man då skylla på islam? Sen är det ju lite hur man tolkar religionen och dess skrifter. Det är mycket troligt därför det finns muslimer med helt olika grundprinciper. Vissa är islamister och tolkar skrifterna på det sättet, andra är fredliga och tolkar alltså skrifterna på det sättet.
            Jag ser inget fel i att man utövar sin religion i andra länder än sitt hemland så länge man samtidigt kan respektera de med helt annan bakgrund, de som inte tror på gud, de med annan religion etc. Jag tror det är där problemet ligger. Bland både muslimer och svenskar. Man måste lära sig respektera varandra, förstå varandra. Någonting måste vi väl ändå ha gemensamt. Vi är ju ändå alla människor på denna jord!!!
            Ja, det är i alla fall tråkigt att det ska behöva vara så här. Har i alla fall tagit till mig lite av vad du sagt men tyvärr kan jag inte ändra på alla dåliga människor. Hade jag kunnat det hade jag gjort det för länge sedan!Hoppas i alla fall att du också har tagit till dig lite av vad jag sagt. Och jag hoppas verkligen att du börjar se oss muslimer lite mer som individer, skulle uppskatta det!

          • KLARTEXTEN!
            Sep 25, 2010 @ 12:06:16

            Er uppfattning av svenskar grundas väl också på vad ni ser svenskar göra i första hand? Och efter vad dom säger. Eller hur? Jag tror ni fungerar exakt likadant!

            Jag tror inte vi dömer en individuell muslim efter vad vi hört om muslimer i allmänhet. Det bör vi inte göra i varje fall. Det kan färga dock, det kommer man aldrig ifrån! Varje individ har rätten att dömas som en individ!

            Men gruppen muslimer dömer vi efter vad vi hört och sett om muslimer!

            Ifall muslimer bara hörs när dom klagar på yttrandefriheten så påverkar det vår syn på muslimer. Vilken bild av muslimer förmedlar muslimer? Jo att yttrandefriheten är ett problem och terrorism, hedersvåld, barnäktenskap etc. Det är upp till muslimerna att visa vad muslimer står för!

            Sen hör vi dom berätta att islam är fredens religion medan 50 människor dör dagligen i Irak, barn hängs för att dom har amerikanska sedlar, kvinnor stenas i Iran….. Vi tror inte på vad ni säger, vi tror på vad ni gör!

            Och du har inte svarat på frågan varför ni har valt islamister till era ledare!

            Jag vet att det finns många bra muslimer! Men jag dömer islam efter vad muslimer som grupp gör. När jag pratar om muslimsk invandring så talar jag om gruppen, inte individen! Träffar jag en muslim så dömer jag honom som individ! inte som en grupp! Men invandringsfrågan är en ”grupp”-fråga. Därför måste vi generalisera, annars blir all debatt omöjlig. Jag känner underbara muslimer. Dessa dömer jag inte! Jag dömer dom helt individuellt.

            En grupp människor har andra egenskaper än en individ! Då blir gruppens normer, dvs islam viktigare. Folk tenderar att respektera den som är kunnig, som kan islam bättre. Han blir lätt auktoritet i gruppen. Folk som inte begriper islam så bra har svårt att bli ledare bland troende muslimer. Så ser jag på det. Så tendensen är att fundamentalisterna blir ledande.

            I Sverige är ni en grupp med gemensamma grundvärderingar. Muslimerna har målat en tavla av hur muslimer är. Ni måste måla om den tavlan, inte vi! Ni kan aldrig ändra faktumet att vi dömer efter vad ni gör, inte efter vad ni säger. Svenskar som inte kan islam kan inte tala om vad islam är! Vi kan däremot döma efter vad vi ser och hör! Så fungerar mänskligheten, även svenskar.
            Jag tror att problemet bottnar i synen på Umma, dvs en muslim kritiserar inte en annan muslim, särskilt inte en som följer sin muslimska övertygelse.

            Yttrandefrihet handlar om rätten att säga saker som kränker och gör folk arga. Yttrandefrihet är inte att säga saker som gör dig glad eller likgiltig! Den behövs bara när folk blir arga och ledsna. Ni måste välja om ni accepterar yttrandefriheten till 100 % eller inte! Vi tänker inte inskränka yttrandefriheten för religion. För det är grunden för demokratin. Börjar vi inskränka yttrandefriheten inom ett område så hindrar inget att det inskränks även för andra områden.

            Om inget muslimskt land har yttrandefrihet, jämlikhet, demokrati och välstånd, men alla de länder som har allt detta är icke muslimska, ja då säger det mig en hel del om islam. Klarar jag inte av att dra logiska slutsatser, ja då är jag ingen människa!

            En logisk slutsats måste bli att islam, hur vacker religion det än är, skapar samhällsproblem. Det fungerar inte ihop med demokrati, yttrandefrihet, jämlikhet och välstånd. För att uppnå allt detta krävs ett rationellt tänkande fritt från religiösa bindningar. Det är inget fel på muslimer som människor, ingen genetisk skillnad.

            Så länge muslimer inte accepterar yttrandefriheten till 100 % så har vi en fundamental konflikt!

            Vi måste nå dithän att ingen får hänvisa till gud! Så snart man får hänvisa till gud, så kommer detta att missbrukas! Du kan aldrig hindra detta (medvetna eller omedvetna) missbruk! Och det skapar alla problemen i de muslimska länderna!

            Sen tillkommer koranens bud och hadithernas exempel: kvinnan ärver hälften, mannen får slå kvinnan etc. Homosexualitet är förbjudet. Och att koranen säger att Muhammeds exempel skall följas. Han stenade för äktenskapsbrott. Kan du som muslim välja bort vad du bör följa? Problemet är att det alltid kommer att finnas fundamentalister som hänvisar till koranen och haditherna för utförande av handlingar vi inte kan acceptera. Andra muslimer kommer att säga att man inte behöver följa reglerna (ologiskt). Den konflikten kommer alltid att finnas inom islam! Eller hur? Jag ser en flodvåg av problem!

  7. 5180
    Sep 23, 2010 @ 21:37:08

    Nu svarar jag här istället eftersom det blev så smalt där uppe.

    Du säger själv att de som bor här ska få utöva sin religion fritt, men samtidigt anser du att det inte ska få byggas moskéer. Då får ju dessa människor inte utöva sin religion fritt!

    Själva meningen med religionsfrihet är att ”vi” inte kan bestämma vilka religioner vi vill ska ”importeras” hit. ”Vi” kan inte bestämma vem som ska få utöva vilken religion. Yttrandefriheten fungerar på samma sätt. ”Vi” ska inte inte välja vad som skall få uttryckas eller inte uttryckas. Både religionsfrihet och yttrandefrihet är oinskränkliga demokratiska grundpelare som inte får rubbas, precis som mötesfrihet, rätten till privatliv, etc.

    Vidare menar du att all erfarenhet pekar på att muslimer är mindre sekulariserade än oss. Jag skulle vilja hävda att det möjligtvis är så att all din erfarenhet pekade på det. Den absoluta majoriteten av alla muslimer jag träffat är öppna, sekulariserade, toleranta, osv. Jag kan självklart inte argumentera mot dina egna erfarenheter, men jag tycker inte att du bör dra alla över en kam, precis som extremisterna gör fel när de bränner en svensk flagga och fördömer alla svenskar p.g.a. att de inte gillar Vilks teckningar.

    Jag är generellt sett emot religion i alla dess former, men förbud och murar löser inga problem. Istället bör vi bemöta befängda sharia-lagar med förnuft och rationella argument, precis som renässansens tänkare motade bort kristendomens järngrepp. Precis som jag försöker förmå dig att få en lite mer tolerant och öppnare syn på muslimer.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 23, 2010 @ 22:30:11

      Man behöver ingen särskild religiös byggnad för att utöva sin religion. Jag sade inte bygga fritt, eller hur? Vi tar in vilka vi vill. Vi hindrar ingen att utöva sin religion där dom befinner sig.

      Det är mina slutsatser av hur muslimer beter sig i och utanför Sverige! Inte personliga erfarenheter! Förbud löser många problem! Därför har vi lagar! Muslimer är inte mottagliga för argument! Tror du det så gå till ett muslimskt forum och käfta emot! Varsågod så lycka till så j-a mycket!

      Rita av Muhammed och visa bilden bland i ett muslimskt område. Lycka till. Sen vet du hur toleranta dom är.

      Du fattar inget om islam och inget om muslimer! Däremot inbillar du dig en hel del.

      Svara

      • 5180
        Sep 23, 2010 @ 23:04:00

        Ojoj här började de personliga påhoppen! Får jag då be dig berätta för mig varför du vet mer om islam och muslimer än vad jag gör? Jag tycker det är konstigt att du påstår något sådant då du varken känner eller har träffat mig.

        Sedan frågar jag dig: spelar det någon roll för dig om muslimer utövar sin religion i en moské eller i en källarlokal? Är inte du emot dem oavsett?

        Käfta emot är inte samma sak som att argumentera. Jag käftar inte heller emot dig, utan försöker argumentera. Kan vi hålla det på en civiliserad nivå?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 24, 2010 @ 00:30:08

          För att jag har läst på och lärt mig, samt tänkt till. Jag kan acceptera ett islam som inte växer sig starkare. Jag vill att samhället sekulariseras inte tvärtom med fler moskeer. Det finns tillräckligt med fundamentalism. Bättre om tron minskar i samhället, inte ökar!
          Jovisst skall vi vara civiliserade.

          Svara

  8. Mikael
    Sep 23, 2010 @ 21:12:11

    Av de 1,3 miljoner invandrarna, hur många kommer från norden? En majoritet.

    Svara

  9. dib
    Sep 23, 2010 @ 21:04:19

    ”De senaste 15 åren har muslimerna ökat från 250.000 till 500.000. Om trenden fortsätter så är de 1 miljon om 15 år, 2 miljoner om 30 år och 4 miljoner om 45 år!”

    Vacker matematik.
    Igår drack jag en öl. Idag två. Om det fortsätter så här kommer jag knäcka över 1000 bärs på torsdag kväll nästa vecka!
    Men, jag måste onekligen ge dig lite cred för att du begripit åtminstone steg ett i hur exponentialfunktioner fungerar.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 23, 2010 @ 21:21:18

      Det jag skrev var sant! Det är dock inte en formel för befolkningstillväxt. Jag har gjort ett mer nyanserat inlägg om detta. Poängen är att om den muslimska massinvandringen fortsätter så får vi en muslimsk majoritet så småningom. Förstår du det? Skall vi ignorera det?

      The Telegraph räknar med 20 % muslimer i Europa år 2050!

      Och långt innan vi nått ditt har vi fått problem som bara ökar i takt med den muslimska populationen. Kan du visa mig något europeiskt land som har blivit bättre av muslimsk massinvandring?

      Svara

      • dib
        Sep 23, 2010 @ 21:44:57

        Jag ifrågasätter mest din matematik, eftersom den är slarvig (för att uttrycka det milt). Du antar en exponentiell ökning av antalet muslimer, men implicerar (även om du inte uttryckligen säger det) en oförändrad befolkningsmängd i övrigt.
        Jag gissar att det i detta hafsverk till beräkning finns med något antagande om att barn till muslimer aldrig blir sekulariserade, vilket är ett absurt antagande.

        Huruvida något europeiskt land blivit ”bättre” av muslimsk massinvandring vet jag inte, med undantag för att jag föredrar Sverige nu framför det Sverige jag observerade för 20-30 år sedan (därmed långt från sagt att all integration gått väl, men xenophobin på 80-talet var riktigt läskig). Jag är tveksam till om detta är muslimernas förtjänst, av den enkla anledning att jag, uppenbarligen till skillnad från dig, har svårt att skylla all förändring under decenniers tid på ett enda fenomen.

        Nåja, allt utom det första jag sagt är överflödigt – min grundläggande poäng är: om du skall försöka använda dig av matematik för att bevisa någonting, ansträng dig då för att inte få den att bli löjlig. Annars skrattar folk bara åt dina slutsatser.

        I övrigt ser jag fram emot torsdagens fylla (men inte fredagens baksmälla…)

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 23, 2010 @ 22:38:56

          Behövs ingen matematik. Det räcker med sunt förnuft. Om vi har en muslimsk massinvandring under lång tid så får vi så småningom muslimsk majoritet (även pga deras höga födelsetal) och för att svenskar flyr landet. Vill du det? Vill du ge ett muslimskt Sverige åt dina barnbarn? Eller ett Sverige med t ex 6 gånger så många muslimer? Det räcker att observera hur muslimer beter sig i Europa och i sina hemländer för att inse att det innebär enorma problem!

          Och läste du inte artikeln i min länk till The Telegraph som förutspår att muslimerna ökar från 5 till 20 % på 40 år? Hur kan någon frisk människa önska det? Allt pekar på att muslimer överlag är intoleranta och inte respekterar yttrandefriheten, för att bara nämna några saker.

          Min bedömning är korrekt, om än inte politiskt korrekt!

          Svara

          • 5180
            Sep 24, 2010 @ 09:11:01

            Du skriver hela tiden ”Allt pekar på det”. Kan du hänvisa en källa till ”allt”? Sedan pekar inte mina erfarenheter åp det, alltså pekar inte ”allt” på det.

          • KLARTEXTEN!
            Sep 24, 2010 @ 14:48:23

            Det är vad vi får veta om muslimer och muslimska länder via media. Och via deras urkunder. Dvs jättemånga källor, urkunder, nyhetsrapportering, historia etc.

          • 5180
            Sep 24, 2010 @ 17:18:32

            Media: Du litar på medias islambevakning men inte deras SD-bevakning?

            Urkunder: Vad menar du? Människor som bor där?

            Historia: Historiskt sett så har kristna länder varit väldigt våldsamma och diktatoriska. Drar vi alla kristna över en kam?

          • KLARTEXTEN!
            Sep 24, 2010 @ 18:14:49

            Min uppfattning om islam grundas på alla källor: böcker, media, muslimers uttalande, historia, analyser etc. Jag tjänar inget på att lura mig själva. Jag försöker analysera ärligt och kritiskt.
            Urkunder=heliga skrifter (koranen, haditherna)
            Historia: skillnaden är att kristna länder överlag utvecklats till fina och välmående sekulära demokratier, vilket muslimska länder inte har!

          • 5180
            Sep 25, 2010 @ 17:03:22

            Alla länder har sina upp- och nedgångar. Västvärlden är mer sekulariserad och utvecklad idag tack vare renässansen. Renässansen bygger i sin tur på upplysning och vetenskap och vi har otaliga muslimska vetenskapsmän att tacka för detta.
            Att med den vetskapen proklamera islam som en hopplös religion är fel.

          • KLARTEXTEN!
            Sep 25, 2010 @ 17:20:06

            Berätta vilka ”muslimska vetenskapsmän” vi har att tacka för upplysningen! Och redogör kort för deras bidrag.

        • SARA
          Okt 16, 2010 @ 23:05:25

          du behöver hjälp med din tänkande
          jag ber till ALLAH som är bara en och perfekt och vet allt ALLAHU AKBAR
          för dig och för allihopa
          lev ditt liv och sluta prata dåliga saker om andra
          lev livet är ett altrenativ till ett lyckligt liv
          jag hoppas du ska förstå och väx upp du tänker inte rätt …jag hoppas att du och alla andra ska förstå att vi är olika och även om du inte gillar nån viss person så kan man va snäll iaf och att allihopa ska leva ett lyckligt liv INSHALLAH

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Okt 20, 2010 @ 23:43:12

            Vackra ord! Du vet att Muhammed stenade för äktenskapsbrott, och förordade dödsstraff för homosexuella? Så detta blir guds vilja och bör följas av muslimerna. Eller hur? Så islam är kärlek? Kan du reda ut skiten?

  10. Lövet
    Sep 23, 2010 @ 20:54:50

    ”I den mån det existerat invandringsdebatt har endast motståndarna berört de långsiktiga konsekvenserna av massinvandringen. Invandringsförespråkarna har alltid blundat för de långsiktiga konsekvenserna!”
    De långsiktiga konsekvenserna av invandringen? Nästan alla assimileras, börjar jobba och betala skatt, de flesta blir svenska medborgare. De flesta är sekulära. Den största delen invandrare är återvändande svenskar. Du kanske skulle klargöra vilka invandrare du inte vill ha in? Specificera din önskan och skriv att du inte vill ha in muslimska invandrare, för det är ju sanningen, eller hur?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 23, 2010 @ 21:10:15

      Lövet du vet inget om vare sig islam eller hur sekulära vanliga muslimer är! Du vet heller inte hur benägna dom är att följa fundamentalister! Du vet inget av detta!

      Jo det är sant att jag främst vill stoppa muslimska invandrare! Bra att du har förstått det. Och att vi framförallt föder vårt eget folk! Invandring utöver det efter behov!

      Svara

      • Pether
        Sep 23, 2010 @ 21:11:38

        Och du vet då allt om sekulära muslimer, ty, du har läst det på en blogg på internet.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 23, 2010 @ 22:47:32

          Sekulära muslimer existerar knappast (Det är som att prata om fyrkantiga bollar). I betydelsen att dom inte tillämpar islam utanför privatlivet. Glöm det! Visa mig en, vill ta en historisk bild, tänkte skicka till Guiness rekordbok. Nej dom är möjligen moderata, dvs kan inte islam särskilt bra. Så dom är inte renläriga muslimer. Kanske det du menar? Tex 1000 taxichaufförer som demonsterarade mot Muhammedteckningarna, är det dom du menar? Eller menar du dom som valde islamisterna i Gaza eller Algeriet? Eller dom som verkar vara på väg att välja islamister i Turket kanske?

          Svara

      • Lövet
        Sep 24, 2010 @ 13:28:32

        ”Lövet du vet inget om vare sig islam eller hur sekulära vanliga muslimer är!”
        Att du in absurdum upprepar falsarier konverterar dessa inte till sanning.

        Man kan med hävd säga att du har baserat din kunskap om Islam och muslimer på en förutfattad mening, som du sedan har sökt information om för att stärka (Hur vet jag det? För att du själv sagt det på denna blogg).

        Ett sådant tillvägagångssätt är varken vetenskapligt eller objektivt.

        Svara

  11. Pether
    Sep 23, 2010 @ 16:41:06

    Du glömmer att endast 10% av ‘muslimerna’ är praktiserande muslimer. De andra är sekulariserade medborgare.

    -Nä, nu flyr vi från religiöst förtryck, vårt mål är att skapa en stat som religiöst förtrycker dess medborgare.

    Verkar vara sunda tankar!
    Usch, ni islamofober verkar inte vara födda med en hjärna.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 23, 2010 @ 17:02:13

      Jaså, 90 % av muslimerna flyr religiöst förtyck? Hur vet du vad de ”flyr” ifrån? Många flyr fattigdom, sunnimuslimer flyr ett land styrt av shia-muslimer och tvärtom, andra flyr för att dom är kriminella har kanske begått grova brott (kastar alla ID-handlingar och får en ny identitet av dumma svenskar), andra vill bygga terroristceller här, andra är fundamentalister som bekämpar sina sekulära hemländer (t ex Egypten, Turkiet etc) och behöver en trygg bas att jobba ifrån, men så gott som alla är muslimer! Dom har fått islam med modersmjölken. Dom är djupt indoktrinerade med muslimska antidemokratiska värderingar.

      I alla muslimska samhällen tar funamentalisterna kommandot och moderaterna låter sig styras av dom. Enda sättet att hindra detta är att införa millitär diktatur vilket skedde i Turkiet, Egypten etc. Släpp loss det muslimska folket och det slutar med Sharia. Så muslimska länder är typiskt antingen shariastater eller diktaturer eller i kaos.

      Det finns inga välfungerande muslimska länder. Skulle Sverige bli det enda undantaget? Haha!

      Bara korkade naiva svenskar tror att hela världen älskar demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet! Du är väl både dum och naiv antar jag.

      Svara

      • 5180
        Sep 23, 2010 @ 20:12:13

        Indonesien fungerar väl helt ok? Det är ju det landet i världen med flest muslimska invånare.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Sep 23, 2010 @ 20:17:50

          I Aceh-provinsen gäller Sharialagar och med stening på G! Indonesien har också stora problem med terrorister och islamister. Oroligt. Indonesien är inget välfärdsland och yttrandefrihet och jämlikhet kan du förstås glömma! Kan mycket väl bli verklighet även i Sverige med muslimsk majoritet. Och kom inte och säg att detta inte är rätta islam. Detta är rätt islam! Tror ni dom hittar på egna regler, när det bara är att läsa innantill i koranen och haditherna?

          Svara

          • 5180
            Sep 23, 2010 @ 20:28:20

            Ok. Anser du att all invandring är av ondo? T.ex. högutbildade asiater, sekulariserade iranier, osv, som svenska företag behöver för att klara sig?

          • KLARTEXTEN!
            Sep 23, 2010 @ 20:47:25

            Ursäkta den ostrukturerade redogörelsen:
            Jag har lärt känna araber här, för jag ville ta del av muslimernas syn på oss svenskar. Så jag lärde känna några av dessa på ett ytligt plan. Sen frågade jag om deras religion. Alla var kristna! Och ja, jag stödjer invandring av kristna från muslimska. länder. Jag vet inte exakt SD:s syn här dock. För det kan vara tufft för dom i muslimska länder. Och jag gillar dom! Får bra kontakt med dom! Har aldrig varit rasist! Tvärtom har jag alltid varit invandrarvänlig tills jag förstod problemen.

            Min syn är följande kort sagt: vi måste i princip föda vår egen befolkning, därför måste stöd åt barnafödande öka kraftigt och bostadssituationen lösas för det uppväxande släktet. I övrigt bör invandring främst ske från icke muslimska länder (snarare icke muslimer). Framförallt euoropa. Har inget emot kineser, japaner, indier, thailändare osv. För deras religion skapar inga problem (tror jag). Rasen är inget problem för mig. Jag är inte rasist som sagt.

            ”Sekulariserade” muslimer är ingen garanti mot problem. Fast en sekulariserad muslim bryter mot koranen. Jag tror moderata är ett bättre ord. Dom är trots allt muslimer och hakar gärna på radikala och fundamentalister. Dom är svaga! Du såg hur tysta dom var när Vilks och Westergaard hotades. Knäpptysta! Dom är följare till tuffare muslimer. Jag litar inte på dom vid en muslimsk majoriet. Jag är övertygad om att dom flesta i Gaza var ”sekulära”, liksom de flesta i Algeriet. Men dom röstade fram fundamentalisterna. Och riktigt sekulära muslimer är sällsynta. Att skaffa sig en muslimsk majoritet och hoppas på att dom inte vill ha sharia är vansinne! Ett helt vansinnigt risktagande!

            En liten muslimsk population är inget problem normalt. Men jag vill inte att de växer för det leder sällan till något gott! Behöver svenska företag dom så ok, i begränsad omfattning. Vi kan inte lägga ner företagen.

          • Simon
            Sep 23, 2010 @ 20:56:10

            Smart. Världen är helt överbefolkad men vi ska pinka revir och föda fler svenskar så inte muslimerna tar över?
            Prova att tänka igen, lite långsammare nu.

          • KLARTEXTEN!
            Sep 23, 2010 @ 21:11:41

            Överbefolkning i andra länder är deras problem. Vi skall inte göra det till vårt! Dom kan ju tex föda färre barn, eller hur?

          • 5180
            Sep 23, 2010 @ 20:57:17

            Vad tycker du då om religionsfriheten? Är inte den viktig i ett demokratiskt samhälle? Tycker inte du att det är just religionsfriheten som skiljer oss från fundamentalister (muslimska såväl som andra religioner)? Att påstå att sekulariserade muslimer på något sätt är ”svagare” än sekulariserade svenskar anser jag är väldigt islamofobiskt och orättvist. Känner massvis med sekulariserade muslimer som lever mycket mindre enligt sin religion än vad sekulariserade svenskar gör.

            Vi har kommit en lång väg sedan medeltidens kristna förtryck i Europa. Låt oss inte falla tillbaka dit.

          • KLARTEXTEN!
            Sep 23, 2010 @ 21:17:13

            Religionsfrihet innebär att dom som bor här får utöva sin religion fritt, inte att smälla upp moskeér etc. Inte heller att alla religioner skall få flytta hit. Vi bestämmer själv vilka vi vill ha hit! Det är vår rätt att stoppa vilka vi vill! Det är ingen mänsklig rättighet att få bo här! Se istället till att muslimska länder avskaffar islam. Då först finns det hopp för dom länderna! Det problemet vill vi inte importera!

            Frågan är bara om det är sant att muslimer är mindre sekulariserade än oss. Jag är helt övertygad om det. All erfarenhet pekar på det. Såg du inte demonstrationerna mot Muhammedteckningarna, det var ”moderata” muslimer!

            Låt oss inte falla tillbaka till religiöst förtryck! Precis! Därför vill vi inte ha hit islam!

  12. Oscar
    Sep 23, 2010 @ 13:30:25

    Både moderater och sossar hoppas kunna locka till sig muslimer. Sossarna är deras naturliga parti, därför kontrar moderaterna med att tillsätta islamister:

    http://www.friatider.se/somalisk-islamist-mer-popular-an-reinfeldt

    ” Moderaternas satsning på en somalisk islamist i riksdagen har blivit en succé. Partiets nya stjärnskott fick fler personröster i Göteborg än Fredrik Reinfeldt.
    Göteborgsmoderaternas toppnamn och nya stjärnskott, Abdirizak Waberi, lyckades kamma hem 772 personröster från Göteborgarna i riksdagsvalet. Partiledaren Fredrik Reinfeldt lyckades i samma valkrets endast kamma hem 576 personröster. Siffrorna är nu klara efter Valmyndighetens ”onsdagsräkning” då bland annat alla personröster räknats samman. Nu tar den somaliska islamisten plats i riksdagen och kommer bland annat ta upp frågan om hur det svenska samhället bättre ska kunna anpassas till islam.

    Abdirizak Waberi är rektor för den muslimska friskolan Römosseskolan i Göteborg. En skattefinansierad skola som har två timmars imam-ledd islamundervisning i veckan. Bland annat undervisas eleverna på skolan om att en man har rätt att ta fyra hustrur. Waberi har även gjort sig känd för att utifrån Koranen försvara mäns rätt att slå sin fru.

    Trots att det rör sig om en muslimsk skola fick Sverigedemokraterna 2% av rösterna i skolvalet på skolan. Det var mer än vad Centerpartiet fick, som inte lyckades få några röster alls.”

    Svara

    • Liba
      Sep 23, 2010 @ 15:10:49

      Oskar, när Waberi kom upp på M lista till riksdag för Göteborg, ringde jag till M-kansli i Gtb och protesterade att Waberi är nominerad. Då fick jag bla, ha, bla, ha till svar och massa bortförklaringar. Eftersom Fredrik & co är ohederliga och ljuger oss rakt i ansikte om annat och tiger om invandring, är det helt OK för NyaModeraterna att släppa in till finrummet denne islamist. Han släpps in, men SD som kritiserar slapphänt invandring mobbas även efter valet.

      Möjligen har svenska folket insett skador som beljugna och korrupta politiker har gjort. Men mycket mer måste göras än alla demokrater här i landet VÅGAR att resa sig mot etablisemang. Denne Waberi samt islamister i andra partier som S,Mp,Kd,C,V – med andra ord som nästlade sig i alla partier får träning och kunskap hur nuvarandre arbete i riksdagen fungerar och sedan när de bildar eget muslimsk parti, tränade som de blir sätter de kniven vid strupe på oss alla.

      Svara

      • Lappri
        Sep 24, 2010 @ 02:09:01

        @ Liba bra att du tog initiativ och ringde. Under valrörelsen var det två Moderatanställda som konfronterade mig, som jag gav följande besked att jag ej kunde rösta på M eftersom de hade en islamist i sina rullor. Bägge såg ut som fågelholkar och visste ingenting om detta. En av dessa (en kvinna) – (som om kön har betydelse) blev mycket intresserad av detta och lyssnade intensivt och intresserat (på riktigt) på min kanonad om islam, kulturmarxism och Frankfurtskolan. Nog om detta. Min poäng är att aktiva Moderater inte vet om detta och än mindre dess röstunderlag, vilket är förskräckligt otäckt.

        Svara

Kommentera

