Ge SD en ärlig chans!

Nu tycks politikernas främsta mål vara att säga nej till Sverigedemokraternas förslag, oavsett hur bra de är och oavsett om man delar SD:s uppfattning i den frågan eller ej.

Vad visar detta väljarna? Återigen beter sig makten som omogna barnrumpor! Tänk om en människa betedde sig så mot en annan människa? Skulle det betraktas som annat än mobbing? Skulle det betraktas som annat än korkat? Politikerna oroar sig för disciplinen och moralen i skolan och samhället. Hur är det med deras egen moral och disciplin? Nej låt oss värdera politikernas agerande efter normala principer.

Sverigedemokraterna försöker komma med ansvarsfulla förslag, som bara saboteras av motståndarna, vare sig det handlar om invandring eller ej. Politikerna är dumma helt enkelt!

T om den korkade socialdemokratiske talmanskandidaten Björn von Sydow, avsäger sig uppdraget, enbart för att SD inte skall kunna rösta på honom!

Och media skall vi inte snacka om, dom är ju uppenbarligen inget annat än maktens megafoner!

Det blir ett dyrt kalas! Hur kan allmänheten annat än döma ut ett så ointelligent agerande? Jag kan tala om att det finns endast en väg att gå: behandla SD:s förslag som alla andra förslag

Makten har bekänt färg: SD har aldrig bedömts objektivt och rättvist, vare sig i invandringsfrågan eller någon annan fråga! 

SVD 
Statsvetare: Guldläge för SD  Uppgörelse kring Westerberg förnekas  ”Säpo kan orsaka ilska”  Myndigheter tiger om hot TV: Säpo höjer terrorberedskap Hotet om terrorattentat mot Sverige har aldrig varit högre. Terroristexpert: ”Aktiviteten har antagligen ökat”.  Utfryst Wilders får plats  Ny regering förbjuder burka  Färre irakier dödades i september Nya partisekreteraren tror på förnyelse  bin Ladin orolig för miljön  SD avgör talmansvalet SvD OPINION |  Just nu efterlyser vi debattartiklar om talmansvalet. Mejla!  Uppgörelse kring Westerberg förnekas    ”Det känns fantastiskt”  Schlingmann lämnar sin post  Högsta hotnivån i Sverige  ”Det handlar om strategiska hot”  TV: Säpo höjer terrorberedskap  Militärskandal skakar USA   ”Islam är inte den monolit många vill se”  Högsta hotnivån mot Sverige hittills      S-politiker vägrar samåka med SD
DN
SD-röster kan avgöra talmansval  Härstedt (S):  Åkesson (SD):  ”Talmannen en viktig symbol”  Sofia Arkelsten ny M-partisekreterare  Tidigare talesperson i klimat- och miljöfrågor.  Schlingmann avgår som partisekreterare.   Terrorexpert tonar ned hot  Förhöjt terrorhot mot Sverige.   Usama bin Ladin oroad över miljön  Förbud mot burka väntar i Holland
AB
Ökat terrorhot – mot Sverige Sluta mumla nu, Säpo   Hotet kan komma från oväntat håll   Kommando Holger Meins tog 12 som gisslan på ambassaden  Läsarna: SD får bilda en egen fackförening  Jimmie Åkesson om synen på partiets sympatisörer Oansvarigt av fack att utesluta SD:are
EXP
http://www.expressen.se/nyheter/1.2157847/sahlin-om-terrornivan-jag-blev-informerad-i-gar  http://www.expressen.se/nyheter/1.2157304/individer-i-sverige-med-kopplingar-till-internationella-organisationer  http://www.expressen.se/nyheter/1.2157273/terrorexpert-finns-en-okad-aktivitet http://www.expressen.se/nyheter/1.2157068/hojd-terrorberedskap-i-sverige
 
9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lage Swärd
    Okt 01, 2010 @ 11:02:00

    Främlingsfientlig är man, om man diskriminerar någon
    för hudfärg, ras och dyligt.Klarlägganden, och debatt
    om invandringspoletiken, är en demokratisk rättighet,
    och inte samma som främlingsfientlighet.Det finns många svenskar, som har det svårt.I första hand, bör vi hjälpa dem.Vi har världens högsta skattetryck.

    Svara

    • Lövet
      Okt 01, 2010 @ 11:35:57

      ”Främlingsfientlig är man, om man diskriminerar någon för hudfärg, ras och dyligt.”

      Enligt Nationalencyklopedin är ”främlingsfientlig” ett uttryck för avståndstagande från eller fientlighet mot främlingar, grundat på kulturella skäl.

      ”Klarlägganden, och debatt
      om invandringspoletiken, är en demokratisk rättighet, och inte samma som främlingsfientlighet.”

      Sant. Tyvärr motsvarar de opinionsinlägg som kommit från SDs sida inte kriteriet debatt.

      ”Det finns många svenskar, som har det svårt.I första hand, bör vi hjälpa dem”.

      Tacka den borgeliga regeringen för avskaffandet av tryggheten i samhället.

      ”Vi har världens högsta skattetryck.”

      Fel.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Okt 01, 2010 @ 12:40:13

        Om jag har skrivit ”Främlingsfientlig är man, om man diskriminerar någon för hudfärg, ras och dyligt.”, så skrev jag förstås fel! Jag tänkte uppenbarligen på rasism! Främlingsfientlig är rimligen fientlig mot främlingar, oavsett skäl och vilka främlingar det gäller. Som du vet så är jag inte fientlig till främlingar i allmänhet!

        Ifall jag gillar och accepterar vissa kategorier av främlingar betyder det inte att jag vill att alla dom flyttar hit! Så även när det gäller främlingar jag gillar, så vill jag att dom inte invaderar vårt land! För vi bör ha en sund befolkningstillväxt, dvs föda vår egen befokning! Men om vi måste ha invandring så föredrar jag alltså icke muslimer.

        Vi är invandringsfientliga, inte invandrarfientliga och heller inte främlingsfientliga!

        Vi är emot utomeuropeisk invandring i allmänhet, muslimsk i synnerhet! Jag är inte invandrarfientlig! För jag är inte allmänt fientlig mot de invandrare som redan bor här! Fientlig är jag endast mot de invandrare som inte respeketerar våra normer, framförallt yttrandefrihet, jämlikhet och demokrati, men även de som bryter mot lagarna. Jag accepterar även muslimer som bor här, men det innebär inte att jag vill ha fler!

        Du och många andra använder begreppen rasist, islamofobi, främlingsfientlig slarvigt och felaktigt!

        Vill du att alla du gillar flyttar hem till dig? Nej, tänkte väl det!

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Okt 01, 2010 @ 12:46:33

          Kan du specificera vilka ”opinionsinlägg” från SD som inte är ”klarlägganden och debatt om invandringspolitiken”?

          Svara

        • Lövet
          Okt 01, 2010 @ 13:32:57

          Jag svarade på det som Lage Swärd skrev. Det kanske är dags för dig att ta en titt på hur tråden ser ut innan du reagerar. Att du inte kan se tråden när du är inloggad förstår jag, samtidigt framstår du som en helidiot när du: 1) inte vet vad du skrev sist i samma tråd. 2) tror att det som kommenteras är något du skrivit.

          Alt handlar inte om dig, Klartexten. Relalalaxa. 😉

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Okt 01, 2010 @ 14:27:28

            Hehe. Jag tycker dock att resonemanget i mitt svar ändå är relevant. Dvs jag tror att han accepterar min definition på främlingsfientlighet, i vilket fall är den korrekt! Sen är ju poängen snarare att Sverige har ett av världens högsta skattetryck! Det räcker.

          • Lövet
            Okt 02, 2010 @ 14:28:11

            ”Hehe. Jag tycker dock att resonemanget i mitt svar ändå är relevant. Dvs jag tror att han accepterar min definition på främlingsfientlighet, i vilket fall är den korrekt!”

            Det blir bara värre desto mer du skriver. I inlägget innan detta skrev du att:
            ”Om jag har skrivit ”Främlingsfientlig är man, om man diskriminerar någon för hudfärg, ras och dyligt.”, så skrev jag förstås fel! Jag tänkte uppenbarligen på rasism! Främlingsfientlig är rimligen fientlig mot främlingar, oavsett skäl och vilka främlingar det gäller.”

            1) det var inte du som skrev: ”Främlingsfientlig är man, om man diskriminerar någon för hudfärg, ras och dyligt”, det var Lage Swärd. Vaför tror du att han accepterar din definition på främlingsfientlighet, när han har gett en egen definition i just den här tråden (det bloggbidrag du trodde att du själv skrivit) som inte är ekvivalent med din egen?

            Följande kvarstår dock : jag förstår att: ”du inte kan se tråden när du är inloggad, samtidigt framstår du som en helidiot när du: 1) inte vet vad du skrev sist i samma tråd. 2) tror att det som kommenteras är något du skrivit.”

            Gör något åt detta, det är förödande för en diskussion när du först påstår X och när du får kommentarer på ditt påstående vet du inte vad det handlar om. Folk ger upp. Du kanske tror att de ger upp för att du vunnit någon form av seger, men folk ger upp när du ger svar som signaliserar att din hjärna gjort en reset.

          • KLARTEXTEN!
            Okt 02, 2010 @ 14:45:34

            Med tanke på att Lage Swärd inte besvarar din kommentar känns det rimligt att jag gör det istället. Det vore ju tragiskt om du ”eldade för kråkorna”! Eller hur?

            Så, accepterar du min definition på främlingsfientlighet? Och ja, jag skall försöka vara mer uppmärksam på vem kommentatorerna riktar sig till, vilket lär hindra accidentiella, men inte medvetna kommentarer från mig. Jo min kommentar var accidentiell, men ”har vi baxat skiten ända hit ….” som Feldt skrev så…

  2. Cavatus
    Sep 30, 2010 @ 14:45:38

    Du har väl beställt Julia Caesars bok VÄrldsmästarna? Den är ett måste och kommer att bli alla dissidenters bibel!

    Svara

Kommentera

