Hatkampanjen mot SD!

I Kristianstadbladet finns en underbart välformulerad artikel som alla borde läsa och begrunda! Den sammanfattar så väl vad många av oss känner efter valet. Klicka på länken: 

 Svenska folket röstade rätt – stoppa SD-fobin

(Skulle artikeln tas bort, så har ni den här nedan också)

Text: Carl Rådemyr, Degeberga
Uppdaterad 25 september 2010 5.01 Publicerad 25 september 2010 5.012010-09-25 05:01:24

Fria ord.

Jag är liberal och anser att de nära sex procent som röstade på Sverigedemokraterna i världens bästa, friaste och mest demokratiska val också hade full rätt att göra det och att de ska kräva sin fulla rätt också i Sveriges riksdag.
 
De gjorde det trots den hat- och hetskampanj som de etablerade partierna och journalisterna bedrivit mot SD. Denna tidning, som kallar sig liberal, tycker att det är ”trist” när medborgarna inte röstar som journalisterna vill.
I TV 4 sitter Lena Sundström och vräker ur sig oförskämdheter mot SD-ledaren, som tidigare inte fått komma till tals och där man censurerar SD:s valfilm. Aftonbladet skryter med att de förbjöd SD att annonsera.

Vänstermaffian ordnar demonstrationer mot SD. Kommunisten Lars Ohly hotar med utomparlamentariska aktioner mot SD. De etablerade partierna försöker nu trixa för att hålla SD utanför. Våld och hot mot sverigedemokrater har förekommit. Skällsorden ”rasister”, ”främlingsfientliga”, ”nazister” haglar. Hat- och hetskampanjen mot SD fortsätter.

SD är det enda parti som vågat diskutera invandringspolitiken och de problem som den kan medföra. Vi är många i det här landet som direkt eller indirekt drabbats av detta. Misstanken att journalister skyddar och döljer är stor.

Ingen människa på det här jordklotet ska tvingas fly från sitt land på grund av religiöst och politiskt förtryck eller fattigdom. Många flyr från islamistiska regimer, där kvinnor stenas och homosexuella hängs.

I inget enda land där islam dominerar finns riktig demokrati. Islamister är numera ledande när det gäller internationell terrorism. Skulle det inte finnas skäl att vara rädd för islam?

Men det största hotet mot mänskligheten är överbefolkningen. På endast ett tjugotal år har Afrika fördubblat sin befolkning, men välståndet har förvisso inte utvecklats att ge dessa miljoner mat och arbete. I stora delar av Asien är problemen lika stora, även om Kina går framåt.

FN vill minska världsfattigdomen – där skall vi vara med – men inte genom att hålla gränserna vidöppna. Det löser inte flyktingproblemen. Dessutom borde Sverige minska sin befolkning i en överbefolkad värld med minst en tredjedel, inte öka invandringen.

Och den som kommer hit och begår grova brott ska inte tillåtas bli svensk medborgare. Sluta upp med skällsorden! Svenska folket valde rätt – inga kommunister i en svenska regering men gärna sverigedemokrater i Sveriges riksdag!”

SVD 
Statsvetare: Guldläge för SD  Uppgörelse kring Westerberg förnekas  ”Säpo kan orsaka ilska”  Myndigheter tiger om hot TV: Säpo höjer terrorberedskap Hotet om terrorattentat mot Sverige har aldrig varit högre. Terroristexpert: ”Aktiviteten har antagligen ökat”.  Utfryst Wilders får plats  Ny regering förbjuder burka  Färre irakier dödades i september Nya partisekreteraren tror på förnyelse  bin Ladin orolig för miljön  SD avgör talmansvalet SvD OPINION |  Just nu efterlyser vi debattartiklar om talmansvalet. Mejla!  Uppgörelse kring Westerberg förnekas    ”Det känns fantastiskt”  Schlingmann lämnar sin post  Högsta hotnivån i Sverige  ”Det handlar om strategiska hot”  TV: Säpo höjer terrorberedskap  Militärskandal skakar USA   ”Islam är inte den monolit många vill se”  Högsta hotnivån mot Sverige hittills      S-politiker vägrar samåka med SD
DN
SD-röster kan avgöra talmansval  Härstedt (S):  Åkesson (SD):  ”Talmannen en viktig symbol”  Sofia Arkelsten ny M-partisekreterare  Tidigare talesperson i klimat- och miljöfrågor.  Schlingmann avgår som partisekreterare.   Terrorexpert tonar ned hot  Förhöjt terrorhot mot Sverige.   Usama bin Ladin oroad över miljön  Förbud mot burka väntar i Holland
AB
Ökat terrorhot – mot Sverige Sluta mumla nu, Säpo   Hotet kan komma från oväntat håll   Kommando Holger Meins tog 12 som gisslan på ambassaden  Läsarna: SD får bilda en egen fackförening  Jimmie Åkesson om synen på partiets sympatisörer Oansvarigt av fack att utesluta SD:are
EXP
http://www.expressen.se/nyheter/1.2157847/sahlin-om-terrornivan-jag-blev-informerad-i-gar  http://www.expressen.se/nyheter/1.2157304/individer-i-sverige-med-kopplingar-till-internationella-organisationer  http://www.expressen.se/nyheter/1.2157273/terrorexpert-finns-en-okad-aktivitet http://www.expressen.se/nyheter/1.2157068/hojd-terrorberedskap-i-sverige

27 kommentarer (+lägga till din?)

  1. hycklare
    Okt 01, 2010 @ 19:05:41

    vilken låtsats liberal. om han vore liberal borde människan fatta att nationalism och kommunism är hot mot den enskilda individens rättigheter ha egna intressen och inte formas lika.

    Svara

  2. Hr Hatte
    Sep 30, 2010 @ 08:23:33

    Till AZ. Jag är lite osäker på hur du vill att man ska tolka den fakta du valt ut. Är din poäng att det inte föreligger något som helst hot mot västvärlden från Muslimska terrorister?

    Svara

    • AZ
      Okt 01, 2010 @ 01:32:44

      Hmmm, så här tolkar jag. Terrorister är terrorister oavsett om de är muslimska eller vilka som helst och de skall man bekämpa.
      Hur stor hot är muslimska terrorister mot Sverige, hmmm, tror inte att det nån risk alls. Och varför är England hatad utav terrorister och talibaner…hoppas att den fråga kan även du besvara på rätt sätt.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Okt 01, 2010 @ 11:23:42

        Terrorism är inget stort hot för samhället, det tror jag inte heller. Värre är om vi går mot muslimsk majoritet. Då har vi alla problem!

        Svara

  3. Hr Hatte
    Sep 30, 2010 @ 08:21:16

    Det verkar ju fullständigt huvudlöst att inte driva igenom sina ideer bara för att man råkar dela dem med SD. Vad är det som gör att man inte gillar SD? Förmodligen deras invandringspolitik. Varför då inte jobba ihop inom de områden där man har samma syn (som tex betyg i skolan). Vad man gör nu är att man driver landet i fördärv för några principers skull. Och om de tror att de kan straffa svenska folkets röster (ni 6% som röstade fel, ni ska få se vad ni ställ till med logiken) så kommer detta bara att reta upp folk ännu mer och SD kommer att få fler röster och mer stöd nästa gång. Man måste ta tag i och diskutera frågorna som gjort SD till ett riksdagsparty.

    Svara

    • AZ
      Okt 01, 2010 @ 01:18:29

      Varför?

      För att västvärldens vetiga människor vill inte samarbeta med nazister och terrorister, helt enkelt…inte svårt att förstå, eller hur? 🙂

      Svara

  4. TeeRazz
    Sep 30, 2010 @ 06:22:53

    Jag röstade på SD av följande skäl för att jag är humanist;
    # SD vill förbättra äldrevården = humanistiskt skäl.
    # SD vill ta krafttag mot kriminaliteten. Brottsoffren kommer alltså att må bättre = humanistiskt skäl.
    # SD vill begränsa invandringen och hjälpa de invandrare som är i Sverige = humanistiskt skäl.

    Dessa skäl ser vi dagligen exempel på att Sveriges regeringar har misslyckats med de senaste 30 åren.
    Ge SD en ärlig chans att visa om de kan lyckas förbättra dessa skäl och för en saklig debatt om SD. Sluta upp med att kalla oss okvädningsord som rasister, nazister, extremister när vi är humanister!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 30, 2010 @ 11:11:23

      Humanister exakt! Jag känner mig som humanist, mer än något annat!

      Svara

    • Undrar...
      Okt 01, 2010 @ 01:12:55

      ”# SD vill begränsa invandringen och hjälpa de invandrare som är i Sverige = humanistiskt skäl.”

      Varför upplever inte så då de invandrare som är redan här? 😉
      De gäller i princip alla invandrare även de 95% som inte är kriminella.

      Svara

      • Jannice Jarpe
        Okt 01, 2010 @ 07:46:57

        Har SD fått jobba något kring dessa invandrare? De kom väl in i rikstan nu som först..så hur skulle ni kunna uppleva något över huvudtaget??

        Svara

      • KLARTEXTEN!
        Okt 01, 2010 @ 11:22:51

        Menar du varför invandrare inte uppfattar att SD vill hjälpa alla som sköter sig? Svar: pga tidningarnas desinformation och smutskastning. Många invandrare är medlemmar i SD och många röstar på SD!

        Svara

        • AZ
          Okt 01, 2010 @ 16:32:15

          Vilka invadrare??? De som, vad hette han, Arklov eller nåt liknande som sitter i finkan nu. Förresten, som på valsedeln nån serbisk namn (det enda faktiskt) och det uppfattar jag som joke, ironi på nivå som har passerat alla gränser, samma som om SD skulle ha judar bland medlemmar (för de som inte vet…serber hade samma öde på Balkan som judar i tex. Polen).
          Så, visst man blir förvånad när man ser såna ”bright” men men, som man säger, människans dumhet har inga gränser…

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Okt 01, 2010 @ 18:15:59

            Dina åsikter grundar sig på okunskap om vad SD står för. Visa istället att du besitter någon intelligens. Lär dig om SD, så lovar jag att du bittert ångrar att du inte röstade på SD. Men du får en ny chans om fyra år! Även muslimer gynnas av SD, ifall dom inte är islamister. Alla muslimer som inte är islamister, är SD i hjärtat!

  5. Jannice Jarpe
    Sep 30, 2010 @ 05:52:25

    Blir glad av att läsa fakta. De som reagerar som tex AZ här ovanför, reagerar inte riktigt vuxet. Varför inte diskutera och komma med bra argument för?

    Till dig AZ, vad ska jag som mamma göra, när mitt barn blir utsatt för hatbrott av ett gäng muslimer? Då de hånar honom för att han äter griskött, är blond, har blåa ögon..skriker efter honom att de ska ”kn*lla din mamma* och när han dagligen får höra att det är fel på honom för han har svenska föräldrar.
    Hur ska jag göra i denna situation? Ingen vågar diskutera denna fråga med mig, eftersom det är en fråga som handlar om muslimer/invandrare. Men mitt barn ska kunna utsättas av dessa saker, för han är svensk. Är det okej? Jag har inte ett hat mot invandrare..utan tvärtom så har jag många invandrarvänner. Det jag inte klarar av, är när vi vanliga svenskar, ska ta ett steg åt sidan, och få skit pga vårt ursprung. Åter igen AZ, ge mig råd om vad jag ska göra, för att mitt barn inte ska bli behandlad så här!!!

    Svara

    • AZ
      Okt 01, 2010 @ 01:00:44

      Jag har blivit retad för att jag inte ätit griskött och behöver jag hata alla kristna för det?
      Visst är det beklagligt (inte för att ursäkta de där barns beteende) men med och utan muslimska barn kommer det alltid att finnas barn som mobbar och som är mobbade, det går inte att komma ifrån det (har aldrig hört att det fanns nån generation utan mobbare, någonstans). Håller med, dock att man inte behöver alltid acceptera det för den delen. Jag är inte kompetent att säga vad man skall göra, men att börja prata med barnens föreldrar låter för mig som en bra början.

      Svara

      • Jannice Jarpe
        Okt 01, 2010 @ 07:44:32

        Prata med barnens föräldrar och få som svar ”jävla svennehora” och få ta deras skratt som en smäll på käften! Så roligt är det att bo i ett område där svenskarna är en minoritet.
        Jag har aldrig varit rasistisk, men när sånt här händer, och folk svarar att det är beklagligt, då känner jag mer och mer..att jag inte är direkt förtjust i att överhuvudtaget försvara invandrarna som beter sig så här. Hatbrott är inte beklagligt, det är fruktansvärt. Hade min son gjort tvätom, hånat en muslim, ja då hade vi fan fått skit för det både ute på nätet, och bland människor i skola mfl. Är det inte konstigt?! Kvinnosynen är ju katastrofal………………och säger pappan till, ja då är han rasist! Mycket märkligt…

        Jag har inte varit på en enda arbetsplats, där invandrarna varit accepterade. Nu helt plötsligt är alla invandrarvänliga! När SD är på framfart, ja då jäklar ska alla visa vad som är rätt och vad som är fel, trots att fler av dessa tycker exakt som SD, men inte vågar stå för det!

        Svara

        • AZ
          Okt 01, 2010 @ 17:23:32

          Har du pratat med dem och fått det svar eller antar du bara?
          Å andra sidan, skulle man få en sådan svar så svarar man med samma mynt. Jag ser här att du kan försvara dig verbalt och har åsikter (inget fel med det).

          Ang. jobb, har själv jobbat och jobbar fortfarande och har alltid sett och upplevt särbahandling (inte för att klaga utan bara säger som det är). Man läser ju dagligen om att kvinnor har mindre löner (på mitt förra jobb hade nästan alla kvinnor mer betalt fast jag presterade mer 🙂 vissa saker är bara så).
          Jag är inte född här, klagar inte på en hel del orättvisor, de finns ju överallt (väljer att stanna här och accepterar vissa saker), och gör rätt för mig.
          För att inte bli missuppfattad, klagar inte på svensk system eller nåt utan vissa saker sker var man än befinner sig och summerar man allt, alla har det, globalt sett, bra. Tiderna ändras, ibland till det värre, så även SDs framgång nu kan kanske tillbringa nåt positivt, senare…det visar sig.
          Mvh 🙂

          Svara

  6. AZ
    Sep 30, 2010 @ 05:35:22

    Bla bla bla…kunde inte ens läsa hela artikeln (undrar om nån verkligen köper det här skitsnacket).
    2008 utfördes 515 terroratacker i Europa…och gissa vad? Inte en enda var utförd av muslimska terrorister. För mer än hälften stod spanska separatister men till er besvikelse inte en enda av era omtyckta 😉
    Men, det är bara att säga att det är lögn (när det inte passar er propaganda)

    Svara

    • Melmac
      Sep 30, 2010 @ 09:33:47

      Läs då hela artikeln innan du öppnar truten! Jag har alltid rätt, jag lyssnar aldrig på andra, lalalalalala och håller för öronen.

      Jävla barnrumpa!

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Sep 30, 2010 @ 11:07:29

      Författaren syftade förstås på internationell terrorism som kan drabba alla länder! Att du inte ens läser hela artikeln visar bara att du inte fungerar rationellt.

      Svara

      • AZ
        Okt 01, 2010 @ 00:38:19

        Läste den precis…och som jag anade, skitsnack….och fortfarande kan upprepa det jag sagt tidigare.
        Ibland räcker det med att se vem som pratar 😉

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Okt 01, 2010 @ 00:48:24

          Du är en hatisk rasist tror jag!

          Svara

          • AZ
            Okt 01, 2010 @ 01:09:35

            Heheh…så kan man säga oxo…speciellt när någon som du säger det till mig 😉
            Inte för att jag tror att du skall tro det, men jag har varken tid eller ork att hata någon överhuvudtaget (det bara skapar negativ energi som inte tillför nåt positivt, tycker jag).
            Kan bara tilllägga en bra sak ang artikeln som jag tycker är ok…det är att inte ge medborgarskap til de som begår grova brott (det förvånar mig faktiskt att det är så). På den punkten kan jag hålla med om, men det betyder inte att för den delen kan jag stödja nåt som bygger på hatprinciper (att byta kläder betyder inte mer än att man är bara ombytt (med kläder)).

          • KLARTEXTEN!
            Okt 01, 2010 @ 11:21:20

            Du missförstår mig och säkert många andra. Jag hatar inte! Jag bara tycker att islam inte förbättrar vårt land, tvärtom! Hatar man muslimer för att man inte anser islam förenlig med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet?

          • AZ
            Okt 01, 2010 @ 16:47:49

            Jag säger bara att du inte kan om Islam helt enkelt…om det du vet har du fått från fel litteratur…det största fel som mågna gör är att döma en religion (vilken som helst) utifrån en människa.

          • KLARTEXTEN!
            Okt 01, 2010 @ 18:19:30

            Jag har läst på om islam. Jag läste först ”Islam-vår tro” utgiven av dom stora svenska muslimska samfunden. Proislamsk alltså. Det är skrämmande läsning! Hade SD skrivit den boken hade dom anklagats för rasism! Jag ville ge muslimerna en chans att ta fram allt positivt med islam. Fast dom muslimska samfunden drömde om ett Iran i Sverige! Läs själv! Boken är från mitten av 80-talet.

            Därefter: Jan Hjärpe och andra pro-muslimska islamologer. Sen har jag läste böcker av svenska docenter och islamologer: Chister Hedin, Jan Samuelsson m fl. Sett filmer, video osv och mycket annat. Jag har även läst EN antiislamsk bok av Robert Spencer (om Muhammed). Jag är INTE intresserad av att lura mig själv eller någon annan.
            Skall jag anklaga en religion, då vill jag veta vad jag pratar om. Mitt bästa stöd är muslimerna själva! Jag har t om fått mail från en kvinna som såg en ung kvinna stenas, varefter hon slutade kalla sig muslim! Hon höll med mig!

            OBS att jag inte säger att muslimer är dåliga (islamister är det dock) utan att islam är oförenligt med vårt samhällssystem och att islam ej kan förenas med demokrati och välstånd!

  7. Stefan
    Sep 30, 2010 @ 05:02:16

    Klockrent skrivet, du har så rätt!!

    Svara

Kommentera

