Islam förtjänar kritik!

Vill man försvara massinvandringen måste även islam försvaras! Så detta gör svensk media via en lättgenomskådad kampanj på bred front. Nu senast genom en dumskalle i SVD som attackerar religionskritiker på bred front för att dessa idag oftast är islam-kritiker. Det är inte konstigt, eftersom islam är den mest offensiva religionen idag. Vi måste tackla den!

 Islam för inget gott med sig för vårt, eller något annat samhälle!  Kanske överdrivet. Något gott kanske, men tiofalt mer skada än gott! Brutala ord, men sådan är verkligheten.

Varje frihetsälskande människa måste vara kritisk mot islam! Islam står för motsatsen till frihet, jämlikhet och demokrati! Islam har ingen plats i vårt samhälle! Fatta!

Konflikten är ofrånkomlig. Låt oss ta den!

 SVD

”Viktigt kunna kritisera religion utan att anses främlingsfientlig.”     Arkelstens resa är olämplig    De fattiga delar vår kritik mot projektet     Fel undervisning gör att barn utreds     Privat tro ska bemötas med respekt    ”Skicka hit fler soldater”    Intolerans präglar Humanisterna    Risk att mörka krafter får stöd    Koldioxid måste tas bort ur atmosfären för att klara klimatet    Vi står inte bakom krav på lagändring

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. tereseloodinek
    Okt 28, 2010 @ 12:52:05

    Jag undrar om du känner någon muslim eller vad baserar du dina idéer på? Jag har många muslimska vänner och jag ser inte att de är ofria på något sätt, de har bara, för att generalisera, en annan världsåskådning än den sekulära, var ligger felet i det? Jag förstår inte varför Islam skulle utgöra ett hot mot våra friheter, lika lite som kristendomen eller buddismen eller hinduismen, varför glömmer du bort dem?

    Den här diskussionen är bara ytterligare ett bevis på Svd:s artikel i min mening..

    tereseloodinek.wordpress.com

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Okt 28, 2010 @ 21:39:51

      Jag känner och älskar muslimer i min närhet! Ja! Högaktar dom! Jag älskar dom men ogillar deras religion! Dina muslimska vänner är säkert inte ofria, men skulle bli det i ett muslimskt samhälle (som vi så sakteliga är på väg mot)!

      Jag föreslår att du läser mitt inlägg ”Islam for dummies” där jag utvecklar min syn (till höger hittar du länken).

      Svara

  2. Kim
    Okt 28, 2010 @ 11:11:47

    Håller med dig. Islam är en religion som påstås ha svaret på allt, även politik. Islam är därför direkt antisekulär.Alla religioner ska kritiseras, men islam är den mest attackbenägna av dem för tillfället, se bara Vilks händelserna. De vill sära och skilja på Sverige i trogna och otrogna och ge grupperna olika status.

    Svara

  3. Jack Sparrow
    Okt 28, 2010 @ 06:51:48

    Hrm jaså, jag tycker all religion förtjänar kritik. även protestantismen.. galna ider att tro på mnågot som inte finns!

    Svara

Kommentera

