Deng Xiao Ping-min idol!

Ni kanske undrar varför jag inte skrivit på ett tag och gör det så pass sporadiskt. Jag skall förklara.

Jag är väldigt glad att Sverigedemorkaterna kommit in i Riksdagen och har stärkt sina positioner även i kommun och landstingskommun. Jag känner att nu inträder en ny era i svensk politik.

Jag vill inte tugga om vad jag med emfas drivit sen jag insåg faran med islam och att SD är precis vad Sverige behöver! Detta har jag förstått endast i typ 1 1/2 år. Jag tror att många fler svenskar kommer att gå samma väg som mig. Jag tvivlar inte ett ögonblick på detta!

Det är fortfarande bara dumheter som kommer från SD:s motståndare. Dom är oss fullständigt underlägsna! På alla sätt! Moraliskt, intellektuellt, analytiskt och kunskapsmässigt! Vi krossar!

Igår kväll såg jag ett program om Kinas forne ledare Deng Xiao Ping. Jag har alltid varit lite impad av honom, än mer efter gårdagens program. En sån ledare skulle Sverige behövt! En praktisk man med hårda nypor! Men våra politiker är dumma, svaga och fega!

Jag tror att Kina kommer att bli den ledande världsmakten i framtiden. Därför att asiaterna är så jävla smarta! Och Kina är det största asiatiska landet. Att Kina blir den ledande supermakten känns betryggande!

Deng lyckades med konststycket att införa kapitalism i Kina och fortfarande hävda att landet är kommunistiskt. Hans filosofi kan sammanfattas med en citat : ”Det kvittar vilken färg katten har, så länge den tar råttor”! Ett helt underbart citat, som väl sammanfattar hur han funkade.  Han ser endast till resultatet.

Så borde vi också tänka! Allt som gör Sverige sämre är dåligt! En växande muslimsk befolkning försämrar vårt land! Period!

Vår uppgift är inte att hjälpa omvärlden!  I vart fall inte till priset av vår egen undergång! Vårt ansvar är att värna vårt folk, alla som bor här! Andra länder får ta ansvar för sin befolkning.

Deng var redan förpassad till kylan av regimen. Men han kom tillbaks. Det var väldigt modigt, kreativt och revolutionärt av honom att styra om det kollossala skeppet Kina mot kapitalism. Man har lyckats bra. USA står i stor ekonomisk skuld till Kina. Men detta är bara början! Jo jag vet att Kina inte är någon demokrati. Men det kommer säkert. En Atlant-ångare kan inte vända på en 5-öring!

Jag tror att Kina är landet som i framtiden kommer att få stor betydelse i kampen för en sekulariserad värld. Ett expansivt islam kommer att stöta på en formidabel och skoningslös motståndare i Kina! Det blir för dom som att köra rakt in i en bergvägg i 180 knyck! Tvärstopp! 1. Smarta 2.pragmatiska och 3.skoningslösa. En kombination jag gillar! Bush uppfyllde 3 och Obama 1 och möjligen 2. Det duger inte. Svenska makthavare uppfyller varken 1, 2 eller 3!

Stora män går alltid mot strömmen! Endast döda fiskar flyter med strömmen! Deng gick definitivt mot strömmen, med livet som insats! Han inte bara överlevde utan lyckades styra detta kollossala skepp i motsats riktning!

Dom döda fiskarna i vårt land förespråkar massinvandring!

Åter till mitt skrivande. Dels har jag varit tvungen att engagera mig på annat håll och det lär fortsätta ett tag till. Dels vill jag grunna över nya politiska infallsvinklar. Och jag vill skriva om annat än islam och politik. Jag är intresserad av så mycket annat. Men utan tvekan är massinvandringen vårt viktigaste problem!

Men jag vill säga något nytt, något väsentligt. Definitivt inte skriva bara för skrivandets skull. Jag vill att det jag skriver skall kännas betydelsefullt.

Så jag slipar knivarna.

56 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kalle
    Dec 02, 2010 @ 10:22:19

    De fundamentalistiska krafterna inom islam tränger sig på och ställer krav på till svenska vanor omvända muslimer. Se upp med dem ! Självklart är koranens ord viktigare än svenska lagar för en muslim. Det räcker mycket väl om bara ett par % av invandrarna är terrorister. En enda terrorist är mer än nog.
    Det påstås här på sidan att man inte ska ta en skrikande och gestikulerand gubbe i Iran på allvar. Vi kanske inte gör det men miljontals muslimer i hela världen gör det.

    Har ni funderat över den svenske konstnärern Vilks i Skåne som måste ha polisbeskydd dygnet runt. Och skälet är några dåliga teckningar.
    Miljoner muslimer har lovat vid Alla att ta livet av honom.
    Så för min del anser jag, att muslimer är livsfarliga av olika skäl i olika länder. Men jag vet också att det finns en läkare i Stockholm som är barnfödd i Iran.

    Svara

  2. Michael Gajditza
    Dec 01, 2010 @ 14:52:21

    Hittade ingen knapp det stod svara på så jag gör så här istället. Är du säker på att du pallar ett varv till då? Ditt blodtryck verkar redan vara uppe i höga tal…..

    Jag tar väl det sista du skrev bit f bit då.
    Jag vet inte hur stor del av fjärdedelen som är muslimska läkare men jag skulle kunna tänka mig att det är runt 30% vilket skulle innebära att totalt under senare år så har muslimska läkare utgjort ca. 7-10% av det tillskott av läkare som skett. Det behövs dessutom många fler.

    Vilka moderata muslimska stater avser du när du säger att många flyktingar kommer från en kamp för sharialagar i dessa länder? Får säga att jag är tveksam till påståendet mot bakgrund av att det för dessa i så fall torde handla om ett heligt krig och den fundamentalistiske islamist som flyr från ett sådant heligt krig till Sverige har jag svårt att föreställa mig att det finns några mängder av. Vet du bättre så ge mig en källa att kolla.

    ”Så gott som alla muslimer anser att koranen är viktigare än yttrandefriheten.” I den undersökning jag hänvisat till ovan så är det den gruppen som med två procentenheter slår den amerikanska bibelgruppen alltså 12%. En undersökning i Danmark med annorlunda ställda frågor visade att 18% av de danska muslimerna ville ha sharialagar. 82% ville inte det. Det är ganska långt ifrån nästan alla….

    Det där med att slå ut muslimska länder var faktiskt ett citat av dig och jag satte in det i ett sammanhang där jag frågade varför rädslan är så stor.

    Det där med barnafödandet är, uttryckt med din alldeles egna vokabulär, skitsnack som du kan hitta i tidningen Välfärden, nr. 2 i år, som publiceras av SCB. Kalla gärna statistiska fakta för vad du vill, det ändrar inte fakta.

    Sen vet jag inte riktigt vart du tar vägen på slutet för jag har aldrig nämnt den ändrade lagen om anhöriginvandring utan talat om arbetskraftsinvandring.

    Antalet flyktingar plus anhöriginvandring uppgick år 2009 till 10686 plus 33637 = 44323 Av dessa så kom totalt från länderna Irak, Somalia, Iran, Pakistan och Turkiet 18350 personer vilka då på nationalitetsgrund kan antas vara övervägande muslimer. Lägg till en pott för övriga med 4000 till och vi landar på 22350 förmodade muslimer. Hur många av dessa är det du sedan vill kalla drägg, islamister,extremister etc.? Tar vi den danska siffran för hur många som vill ha sharialagar på 18% och lägger till 12% till så landar vi på 30%. Alldeles för högt jämfört med vad massor av olika undersökningar visar men ok, för att verkligen få till det så säger vi 30% då. Det innebär 6700 som vi avrundar till 7000. Det är dessa 7000 som ska ta både demokrati, yttrandefrihet och frihet från oss andra och införa sharialagar och burkor. Dom lär få jobba….

    Svensken verkar rent allmänt heller inte vara särskilt rädd för att besöka dessa demoniska muslimer i deras hemländer. Jag har själv varit i ett par stycken och mått alldeles utmärkt whiskydrickandes som den otrogna hund jag är. Ett av de senaste vintrarnas och så även i år, populäraste resmål är Egypten. Såvitt känt har alla hittills återkommit välbehållna, glada och nöjda.

    Den islamistiska terrorismen då? Jo, så här ser det ut i EU åren 2008-09 enligt Europol. Det förövades totalt 931 dåd som man inom EU klassat som terrordåd dessa båda år. 2008 svarade islamister för 0, (noll) och under 2009 för 1 (ett). Inte upprörande ens för dig, eller?

    Så till Lövet. Vad bidrar du själv med då och vad är det för fel på kiosker, tobaksaffärer, Restauranger, pizzerior, krims-krams butiker etc! Totalt så sysselsätter företag startade av invandrare 200000 personer. Tycker du att det är bra eller dåligt att de som kommer hit jobbar? Vart femte nytt företag i Sverige idag startas av en invandrare. Den där kriminaliteten du talar om, vilka svarar för marknaden/efterfrågan där deras knark, prostituerade etc. omsätts?

    Jaha, det får väl räcka för den här gången……

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 01, 2010 @ 15:27:46

      Det var med tvekan jag skrev dessa senaste kommentarer eftersom jag insåg att du omedelbart skulle gripa chansen att slippa svara på dom grundläggande frågorna om islams långsiktiga påverkan på Sverige. Mycket riktigt, du vet att du inte klarar debatten så du smet!

      Du vet inte hur stor andel av invandrarna som är muslimska läkare. Period! Svamla inte!

      Staterna är t ex Egypten och Algeriet. Jag tänker på medlemmar i Muslimska brödraskapet resp. GIA! Båda islamistiska organisationer i hemländerna. Det finns säkert många fler. Dessa islamister har en fristad i Sverige varifrån de kan bedriva kampen för islamism i hemlandet och verka för att störta sina moderata regimer. Du är lite väl naiv om du inbillar dig att islamister är så korkade att dom inte inser när det är ”bättre att fly än illa fäkta”! Du saknar verklighetsförankring!

      Behöver jag upprepa: ”Så gott som alla muslimer anser att koranen är viktigare än yttrandefriheten.” Du har inte motbevisat detta. Du har inte en susning om hur många som verkligen vill att sharialagar införs! Du utgår från att dom svarat ärligt. Finns många skäl för dom att inte göra det om dom stödjer sharia!

      Att det är OK att semestra i vissa muslimska länder innebär inte att islam vore välgörande för Sverige! Korkat!

      Min poäng med företagen är att dom är mycket små (ofta anställda familjemedlemmar). Inget fel på företagandet, men det är enligt min uppfattning, företag på en lägre nivå än de som startas av svenskar. Och rent principiellt: för det Sverige framåt att vi importerar muslimsk ekonomi? Tänker du besvara frågan om på vilket sätt Sverige blir bättre av islam? Den frågan har jag ställt upprepade gånger utan att du svarat! Dvs visa på vilket sätt Sverige blir bättre av den muslimska massinvandringen! Det är kärnfrågan!

      Allt annat är förhållandevis oväsentligt! För om den muslimska massinvandringen är skadlig för landet så bör den helt logiskt upphöra! Oavsett övriga faktorer!

      Svara

    • Lövet
      Dec 01, 2010 @ 15:48:03

      ”Så till Lövet.”
      Jag citerade Klartexten för att det han sa var så urbota befängt. Det passar bra med hans modus operandi där han säger ”jag gillar muslimer, men…”. Parallellen till ”jag är ingen rasist, men … (sätt in rasistiskt uttalande här)” är påtaglig.

      En kompis till mig kom till Sverige med sin familj på 90-talet, han kunde inte språket men lärde sig det vid den via integrationspolitiken tillhandahållna språkundervisningen under ett år. Påföljande år startade han sin första affär, en kiosk! Istället för att betala överpriser för kioskvarorna hos Axel Johnson AB skaffade han en lastbil och körde ner till Tyskland på helgen för att få bättre priser och avsevärt bättre varor. Han jobbar hela tiden. Idag har han restauranger, kiosker, diskotek, klädbutiker. Han är muslim och betalar i skatt per år vad Klartexten möjligtvis fixar ihop under hela sitt liv.

      Varken han, hans fru, eller hans barn är terrorister eller islamister.

      En annan kompis kommer från en familj från Irak och Kuwait. Modern är en väldigt religiös Muslim. När Saddam mascherade in i Kuwait flydde kompisen till Sverige. Han är idag gift med en svensk tjej och de har barn ihop. Han är tandläkare.
      Han är muslim och betalar i skatt per år vad Klartexten möjligtvis fixar ihop under en tioårsperiod.

      Varken han, hans fru, eller hans barn är terrorister eller islamister.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Dec 02, 2010 @ 07:59:19

        Vad är din poäng? Att integrationen ibland fungerar? Att det även finns bra och välfungerande muslimer? Så jälva korkat, som om vi inte visste det!

        Min poäng är att islam försämrar det svenska samhället! Vi vet alla att det finns välfungerande muslimer! Slå inte in öppna dörrar! Fallen du beskrivit utgör undantagen från regeln!

        Dessutom kan även välfungerande muslimer vilja ha ett shariasamhälle! Liksom dom framgångsrika makthavarna i Saudiarabien. T om Osama Bin Ladins familj är ju en framgångsrik företagarfamilj! Ekonomisk framgång hindrar inte muslimerna från att vara sharia-anhängare! Glöm inte att islam är väldigt förmånlig för männen! Om man kan trivas i ett ofritt samhälle.

        Dessutom, hur vet du att dom inte är islamister? Vad vet du om deras inställning till sharia? Har du diskuterat saken med dom? Dom behöver förstås inte vara det. Men du kan inte dra slutsatsen att dom inte är islamister bara för att dom driver framgångsrika företag! Det gör även Saudiarabiska makteliten!

        Svara

      • Lövet
        Dec 02, 2010 @ 10:17:04

        Mitt bidrag vaqr svar på Michael Gajditzas post, men ok då ”Klartexten”:

        ”Min poäng är att islam försämrar det svenska samhället! Vi vet alla att det finns välfungerande muslimer! Slå inte in öppna dörrar! Fallen du beskrivit utgör undantagen från regeln!”

        Fallet jag beskriver utgör ”regeln”, ”undantaget” är de extremister du hoppas</ tror</ gissar utgör majoriteten av invandrare från muslimska länder. Du vet inte ett skit. Skäms!

        ”Dessutom, hur vet du att dom inte är islamister?”
        Eftersom jag känner dom. Vi umgås och har ideliga diskussioner i ämnet. Jag, till skillnad från andra som skriver i den här bloggen (Klartexten), drar inte förhastade slutsatser på ren SPEKULATION.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 02, 2010 @ 17:17:17

          OK låt oss utgå från att dom inte är extremister. Vi kan bara konstatera att dom utgör undantag från regeln. Big deal! Vad har dom gjort för att stötta Lars Vilks gentemot deras mordiska och hatiska trosfränder?

          Svara

          • Lövet
            Dec 02, 2010 @ 19:20:07

            ”Vi kan bara konstatera att dom utgör undantag från regeln.”
            Skitsnack. En konstrukt blir inte sann för att du upprepar den.

            F.ö. gillar du ju att sälja anekdoter som fakta, varför so motvalls nu?

          • KLARTEXTEN!
            Dec 02, 2010 @ 21:53:45

            Du missförstår mig med flit! När jag säger att jag gillar muslimer (dom jag bekantat mig med) så utgår du från att jag ljuger. Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan skilja på sak och person! Träffar du en vettig muslim så tror du att islam är vettigt! I motsats till dig så finns det muslimer jag älskar som människor! Jag skulle ge min högra hand för dom, utan att blinka!

            Men jag är intelligent nog att inse att islam inte blir bättre för att dom är bra! Du saknar denna förmåga till särskiljning! Kort sagt så verkar du förvirrad! En intelligent person bedömer en ideologi dels utifrån granskning av dess teorier och trossatser och dels utifrån empiriska data, dvs hur muslimska samhällen i allmänhet fungerar och hur muslimer i allmänhet fungerar.

            I din värld räcker det med att du träffat några, såvitt du kan bedöma, bra muslimer för att hela islam skall bli ok! Det är både bisarrt och skrämmande och väldigt fördomsfullt! En fördom är, som bekant, ett värdeomdöme som avges utan saklig analys!

            Jag säger det en gång för alla! Det finns bra muslimer! Alla muslimer är inte fundamentalister! Men islam är fundamentalistiskt! Men vi måste bedöma islams påverkan på Sverige utifrån hur den stora massan beter sig, inte efter hur dina kompisar beter sig!

    • Kalle
      Dec 01, 2010 @ 16:08:54

      Hej !
      Det var verkligen en enorm massa siffror och uppgifter och %-tal du presterar. Är det månne egna beräkningar ? Eller kommer de från någon statlig utredning ? Kanske önsketänkande ?

      Om man skall rådra dina uppgifter så vore det bättre att skicka ut svenskarna och bara ta hit välutbildade och arbetssamma muslimer. De är ju enligt dig nästan gudalika !

      Hej då ! Och tänk gärna ett varv till !

      Svara

  3. Kalle
    Nov 26, 2010 @ 13:45:25

    Michael. Ursäkta att jag lägger mig i frågan, men %-talen tycks variera allt efter som man räknar. Jag har just läst allt från 5,2 till 8-9. Ungdomslösheten varierar än mer. Den högsta siffra jag läst var 25%.

    Det är väl självklart att om det kommer folk utan utbildning och helt utan kunskaper i svenska i en sådan mängd som hittils, så måste ju arbetslösheten öka ända till de fått ett jobb. Om inte landets regering under tiden släppt in nya.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 26, 2010 @ 21:52:43

      Helt logiskt! Själv känner jag inte oro för den biten. Därför att det är ”världsliga saker” dvs stålar. Jag känner mycket större oro för irreparabla skador som islamiseringen, med åtföljande nedmontering av demokratin, yttrandefriheten etc. Ju fler muslimer desto mindre demokrati! Därifrån finns ingen återvändo! Det är en enkel biljett! Blir Sverige muslimskt så blir det så för många århundraden framåt!

      Och islam är till sin natur fundamentalistisk! Och glöm inte att det ”sanna” islam hittar du i typ Saudiarabien och Iran.

      Arbetslösa invandrare är något som kan åtgärdas på sikt, även om det kostar. Men det tär inte på demokratin och yttrandefriheten per se.

      Svara

  4. Bai Niao
    Nov 26, 2010 @ 05:00:19

    Go’ morron Sverige!
    Jag föreslår att alla som vill påverka Kinas och därmed världspolitikens utveckling stöder asiens växande kristendom. Det är G-d som har gett oss lagen som förespråkar sådana värden som människorätten och jämnställdhet framför domstolar osv som PK-vänstern senast kapat till sina egna (och påstår att dessa härstammar från franska revolutionen -ja se hur det gick till om jag minns rätt så var det blodigt). Här är lite information:

    http://www.1040movie.com/ Det handlar om asiens explosiva evangeliska rörelse. Era lokala församlingar har säkert missioner som ni kan stöda. Kina (och hela asien) har en massa problem som korruption, arbiträra lokalpolitiker och på gräsrotsnivån stor materialism och tomhet som leder till ”er nü” -fenomen: nästan alla män som kan bekosta har en eller flera älskarinnor vid sidan av frun och skolflickor är mer än ivriga att sälja sin kropp för designer-varor. Staten har ingen som helst respekt för individens vardag, kolla serien ”Dwelling Narrowness” (eller narrow dwellings/snail house) om ni kan mandarin, kan även hittas torrent med engelska text. Den blev förbjuden i Mittens Rike efter bara några avsnitt. Jag tror att endast den kristna tron kan ge någon hopp för asien. Den sekulära humanismen kan inte övertyga folk att kämpa för det rätta: ”Du skall älska ditt nästa för det är liksom snällt” jaha? Jämför med ”Du skall älska ditt nästa för G-d har skapat henne i sin avbild, älskar henne såsom dig, vill er båda väl, och om du gör henne illa kommer G-d att hämnas på dig för dina synder, på dig och dina barns barn” det säger min religion, och kristna tron fortsätter ”och har älskat mänskligheten så mycket att han skickat sin ende son för att dö för dina, hennes, ja, hela världens synder, så att ingen av er skulle förintas, utan ha ett evigt liv” Det låter väl något som kan ge övertygning att uppofra sig själv för sin lidande medmänniska, vägra ta mutor, respektera sin hustru, kämpa mot totalitarismen, uppfostra barnet att ha större mål i livet än att samla RMB på kontot för vilket pris som helst och främst av allt förändra samhället till ett ställe där folk kan lita på varann! Att kristendomens växt i Kina även begynnar de förföljda, mestadels kristna, kinesminoriteterna i Malaysien och Indonesien är naturligtvis ett stort fördel! Jag är inte kristen, men jag tror att vi har samma Skapare, och att den kristna tron har medfört så mycket gott till världen att Jesus måste ha varit hans avsikt. Gör vad ni kan för att hjälpa evangeliet skapa demokrati till Kina! Jag ursäktar för min stavning är inte från Sverige:p

    Svara

  5. Kalle
    Nov 25, 2010 @ 14:40:33

    Du får naturligtvis tycka vad du vill om bloggarens moral, analys och kunskaper, men faktum är att SD fick 5,7% av rösterna och tycks enligt opinionsundersökningarna vara på väg uppåt. Så det kanske ligger något i vad de säger.

    Svara

    • Lövet
      Nov 25, 2010 @ 15:47:06

      Logiken är frapperande. I samma anda kan man då hävda att det ligger 6 gånger mer i vad Moderaterna säger, i synnerhet som de ökade mer i procentenheter än vad SD gjorde.

      Svara

  6. Michael Gajditza
    Nov 24, 2010 @ 21:45:39

    ”Dom är oss fullständigt underlägsna! På alla sätt! Moraliskt, intellektuellt, analytiskt och kunskapsmässigt!”

    Vore tacksam om du kunde förklara min moraliska, intellektuella, analytiska och kunskapsmässiga underlägsenhet lite mer detaljerat och personligt.

    Som jag förstår dig så menar du alltså att de dryga fem procent som röstade på SD är överlägsna oss andra drygt 94 procent på det sätt du beskriver ovan?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 25, 2010 @ 06:17:38

      Den dag du eller någon annan kommer med vettiga argument för massinvandringen, så skall jag äta upp vad jag skrivit. Argumenten för massinvandring är en massa imbecillt flum bara.

      Vad som brister är er logik. Jag lär kunna visa det redan i kommentarerna här.

      Börja du med att förklara på vilket sätt Sverige blir ett bättre och tryggare land när muslimernas andel av befolkningen ökar kraftigt! Vem gynnar den muslimska invandringen? Muslimerna eller oss? Skall vi som nation gynna andra på vår egen bekostnad? Se videon i mitt senaste inlägg så inser du att massinvandringen innebär att vi gräver vår egen grav utan att världens fattigdom minskar! Tvärtom så ökar den för varje år!

      Moral: att underminera sina efterlevandes framtid för att ”hjälpa” invandrare vars religion är orsaken till hemländernas problem är dålig moral. Att stimulera tillväxt av världens mest bakåtsträvande, intoleranta och odemokratiska idelogi är omoraliskt! Osv.
      Intellektuellt: det finns inte någon invandringsförespråkare som jag inte kan krossa i en debatt. För att jag ser problemen djupare och tydligare. Har kanske lite mer sunt förnuft. Ni saknar förmåga att dra logiska slutsatser av uppenbara företeelser.
      Analytiskt: hänger ihop med förra punkten.
      kunskapsmässigt: Vi kan islam mycket bättre än er! Ni har inte förstånd att ens läsa på om den ideologi ni vill skall tillväxa här! Ni invandringsförespråkare präglas av en djup okunskap. Era argument vilar på kvicksand.

      Ni har en ideologisk agenda och er ”verklighetsbild” formas efter agendan. Ni har ruttna prioriteringar. Vi däremot drar raka logiska slutsatser av verkligheten.

      Många som röstade emot SD känner intutivt att jag har rätt, men dom inbillar sig att dom av något (för mänskligheten) okänt skäl ändå har rätt! Åsnor! Det är allmänt känt att dom smartaste är i minoritet.

      Det är stora ord, ja. Men jag måste ta i för att reta upp och för att någon skall erbjuda motstånd. Hittills har det varit patetiskt. Förväntar mig inget annat av er heller, TYVÄRR.
      Varför blir jag inte krossad i debatten om jag har fel? Svaret är självklart att jag har rätt! Det är lätt att ha rätt! Svårt att argumentera när man har fel!

      Vassego! Visa att jag har fel, om du kan!

      Svara

      • Lövet
        Nov 25, 2010 @ 13:08:53

        Moral: att demonisera en religion för att kunna segregera är omoraliskt.

        Intellektuellt: att deklarera att man krossar mäniskor i debatt är inte sama sak som att krossa människor i debatt. Många som försöker debattera just Klartexten på denna blogg tröttnar eftersom närminnet hos klartexten resp. läsförmågan begränsar sig till en bananflugas kapacitet.

        Analytiskt: Hahahaha.

        kunskapsmässigt: Att läsa en bok med avsikt att leta efter argument for en redan förutfattad mening är intellektuellt bedrägeri.

        ”Många som röstade emot SD”
        Det kan komma som en överraskning, men de flesta som röstade i valet, gjorde det för att stödja det parti de tyckte representerade de viktiga frågorna bäst. Det är hybris av kollossalformat att tro att valet var ett ”Pro- Kontra- SD” val.

        Flera undersökningar visade innan valet att majoriteten av väljarna ansåg att den fråga SD förde kapanj på var så ointressant att den inte ens platsade bland de tio viktigaste frågorna.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 25, 2010 @ 13:43:44

          ”Demonisera” en religion. Så heter det när man kritiserar islam. Den religionen (ideologin) tillför inget gott till vårt land, däremot en jävla massa problem!

          Klarar inte folk av att förklara på vilket sätt Sverige gynnas av ett allt starkare islam, så borde det vara uppenbart att islam inte bör bli starkare här! Elementär logik Watson! Pröva det!

          Jag började studera islam utifrån muslimernas egna böcker! Jag vill verkligen inte lura mig själv. Jag läste ett antal pro-muslimsk litteratur innan jag ens öppnade en kritisk bok! Jag har läst endast en islam-kritisk bok, däremot många pro-islamska böcker! Om allmänheten visste vad muslimerna drömmer om så skulle nackhåren resa sig på dom. Därför finns ingen bättre litteratur än den som är skriven av muslimerna själv! Då vet jag att dom inte svartmålar! Men man mår illa ändå!

          Skälet till att SD inte vann valet är tröghet hos väljarkåren och att dom gått på etablissemanget skräckpropaganda.

          Och många tror att jag ogillar muslimer. Det är helt fel! Jag gillar dom flesta muslimer! Jag har i princip endast ett problem med islam. Att den är oförenlig med demokrati, frihet, jämlikhet och välstånd. I övrigt är det en vacker religion! Skulle själv kunnat vara muslim om jag var tillräckligt egoistisk!

          Svara

          • Lövet
            Nov 25, 2010 @ 15:41:22

            ”Skälet till att SD inte vann valet är tröghet hos väljarkåren”
            Så om väljarna varit mindre tröga hade SDs valresultat hamnat på över 50%? I vilken verklighet lever du? Cloud Cuckoo Land?

            ”Och många tror att jag ogillar muslimer. Det är helt fel! Jag gillar dom flesta muslimer!”
            Den retoriken är gammal och påminner inte så lite om ”Jag är ingen rasist, men…(sätt in rasistiskt uttalande)”

          • KLARTEXTEN!
            Nov 26, 2010 @ 09:02:52

            Det var ett skämt förstås!

          • KLARTEXTEN!
            Nov 26, 2010 @ 09:03:31

            Varför ens debattera om du förutsätter att jag ljuger? Jag talar sanning!

      • Michael Gajditza
        Nov 26, 2010 @ 11:37:31

        Är du, liksom övriga SD, av den åsikten att arbetslösheten ökar år för år beroende på invandringen?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 26, 2010 @ 16:12:49

          Har aldrig tagit ställning till den frågan. Är inget som oroar mig. Det är definitivt inte huvudproblemet, långt ifrån! Låt oss tackla dom stora problemen förknippade med ett starkt islam i Sverige! Jag nämnde dom i mitt svar till dig.

          Det är ett svaghetstecken att du undviker att besvara mina övergripande frågeställningar! Naturligtvis är det ett oerhört mycket större hot mot landet om en totalitär ideologi tillåts växa till sig kraftigt! Är detta svårt att begripa?

          Vad är det för fel på att muslimerna är i kraftig minoritet? Varför vill du att dom ökar kraftigt???

          Säg inte att du inte kan föreställa dig hur Sverige ser ut om 50 år ifall massinvandringen fortsätter!

          Svara

      • Michael Gajditza
        Dec 01, 2010 @ 04:10:34

        Jahapp, Sveriges ekonomi växte med 6,9% förra kvartalet, en rekordsiffra och bäst i Europa. Hur kan den göra det med så tyngande kostnader som SD påstår att invandringen innebär?

        Jag har frågat dig förut och jag frågar igen, om nu vi har haft de kostnader som påstås av dig och andra i 25 år, hur kommer det sig då att vår ekonomi är bättre än Finlands och vår arbetslöshet lägre? Finland har ju bara tagit emot en bråkdel av antalet invandrare som vi gjort?

        Här får du mer att fundera på:
        Värdet av invandrares utbildning:

        Invandringen tillför Sverige stora värden genom att vuxna, arbetsföra människor som fått sin utbildning utomlands invandrar. Det här är ett försök att beräkna värdet av den utbildning invandrare tar med sig till Sverige vid invandringstillfället.

        Populationen
        Beräkningen görs för de som invandrade 2008. Antalet invandrare detta år var 101171. Eftersom åldern vid invandring är betydelsefull görs många av beräkningarna först på åldersgrupper och sedan adderas resultaten.
        13388 av de 101171 var återvändande svenskar som huvudsakligen fått sin utbildning i Sverige. Dessa räknas därför bort. Åldersfördelningen i denna grupp antas vara densamma som för övriga invandrare.

        14139 personer var gäststudenter. Eftersom de kommer till Sverige för att studera och sedan återvänder antas de förvärvsarbeta endast i mindre utsträckning i Sverige. Därför räknas även dessa bort. De antas huvudsakligen befinna sig i åldersgrupperna 21-30 år och därför räknas de bort från dessa åldersgrupper.
        När återvändande svenskar och gäststudenter räknats bort återstår 73644 personer. Det är på denna population som beräkningen görs.

        Utbildningen
        Beräkningen avser värdet av förskola, grundskola, gymnasieskola och högskola. Beträffande förskola beräknas den kostnad som samhället undgått genom att invandrarna kommer till Sverige efter förskoleåldern. För övriga utbildningar beräknas värdet av den utbildning invandrarna har vid invandringstillfället.
        Sverige har även andra utgifter för undervisning som fritidshem och särskola men dessa har inte räknats med.

        Värdet av förskola beräknas som den kostnad Sverige sparat genom att de flesta invandrare kommer till Sverige efter förskoleåldern. Enligt Skolverket PM – Barn och personal i förskola hösten 2008, sidan 1, utnyttjar 46 procent av ettåringarna, 86 respektive 90 procent av 2- och 3-åringarna och 93 procent av alla 4- och 5-åringar förskolan.
        95% antas ha minst grundskola. De flesta invandrare kommer från länder med väl utbyggt skolsystem. Statistik från Norge visar att även invandrare från exempelvis Somalia har utbildning i stor utsträckning och att bara några få procent från utvecklingsländerna saknar utbildning.

        Tar man hänsyn till antalet invandrare från olika regioner och deras utbildningsnivå blir resultatet att av alla invandrare har 46% eftergymnasial utbildning och 62% har gymnasial utbildning (tabell 1). Detta är dock en underestimering eftersom utbildningsnivån inte är känd hos en stor del av invandrarna. Vi antar i denna beräkning att de med okänd utbildning har enbart grundskola, men erfarenheten säger att en betydande del av dessa har högre utbildning.

        Tabell 1. Utbildningsnivå per region.

        Antal pers
        Andel med eftergymnasial utbildning
        Antal med eftergymnasial utbildning
        Andel med gymnasial utbildning
        Antal med gymnasial utbildning
        Norden
        8439
        0,52
        4388
        0,655
        5528
        EU
        23854
        0,575
        13716
        0,72
        17175
        Övriga Europa
        5892
        0,345
        2033
        0,645
        3800
        Nordamerika/Oceanien
        2311
        0,62
        1433
        0,73
        1687
        Sydamerika
        3097
        0,58
        1796
        0,745
        2307
        Asien/övriga
        33824
        0,405
        13699
        0,555
        18772
        Afrika
        10366
        0,34
        3524
        0,53
        5494
        Totalt
        87783
        0,46
        40589
        0,62
        54763

        Med hjälp av dessa fakta kan medelvärdet av utbildningens värde beräknas för varje åldersklass som invandrar. En tioåring som invandrar har hunnit uppnå en utbildning värd drygt 800000 kr. Det högsta värdet uppnås vid 22 års ålder då värdet är i medeltal 1,55 milj. kr per person. Vi har sedan valt att avskriva värdet på 43 år fram till pensionsåldern 65 år. Ju senare i livet man invandrar desto mindre värde finns alltså kvar. Resonemanget bygger på att utbildningen ger ett värde till samhället när man arbetar.

        År i arbete
        Förutom den uppnådda utbildningsnivån beror tillskottet till samhället på hur många år personen arbetar i Sverige. Den som invandrat vid 10 års ålder tillför samhället 18648 kr per arbetat år och antas arbeta i 43 år. En person som invandrar vid 22 års ålder tillför 36166 kr per arbetat år och beräknas också arbeta i 43 år. Även den som invandrar vid 40 års ålder tillför 36166 kr per arbetat år men beräknas bara arbeta i 25 år.
        En hel del invandrare utvandrar emellertid efter några år. Efter 5 år har cirka hälften utvandrat av de som kommer från Norden, EU samt arbetskraftsinvandrare från utanför EU.
        SCB: Invandrares flyttmönster, diagram 5.

        Anhöriginvandrare och asylinvandrare utvandrar i betydligt mindre utsträckning. Mindre än 10% har utvandrat efter 5 år.
        Tabell 2 är ett försök att uppskatta tiden i Sverige. Vi har antagit att de flesta som finns kvar efter 5 år har rotat sig och stannar kvar till minst pensionen.
        Det totala värdet av den utbildning invandrare tar med sig till Sverige blir 68,3 miljarder kr. Efter justering för utvandring återstår 48,9 miljarder kr. Den helt dominerande delen, 46,0 miljarder, står de för som stannar i Sverige till pensionen.

        Tabell 2. Uppskattning av tid i Sverige.
        Region
        Antal invandrare
        Stannar 5 år
        Stannar till pension
        Norden
        7080
        3540
        3540
        EU
        20012
        10006
        10006
        Arbetskraft, ej EU
        14513
        7257
        7256
        Ej arbetskraftsinv.

        Övriga Europa
        3402
        340
        3062
        Nordamerika
        1041
        104
        937
        Oceanien
        294
        29
        265
        Sydamerika
        1788
        179
        1609
        Asien
        19470
        1947
        17523
        Afrika
        5984
        598
        5386
        Övriga
        60
        6
        54

        73644
        24006
        49638

        Utbildningens värde utnyttjas dock bara till fullo om sysselsättningsintensiteten är 100%. År 2008 var sysselsättningsintensiteten 67,1% för utrikes födda i åldrarna 20-64 år (SCB: Arbetskraftsundersökningar, Grundtabeller 2008, tabell 32A). Det inkluderar dock gäststudenter vilka inte ingår i vår beräkning. År 2008 invandrade 14139 studenter. Om vi antar att 3 sådana årskullar befinner sig i Sverige samtidigt och räknar bort dessa från de icke sysselsatta så hamnar sysselsättningsintensiteten istället på 70,3%. Den del av utbildningsvärdet som Sverige drar nytta av blir då 34,4 miljarder kr.

        Slutsats
        Värdet av den utbildning invandrare tar med sig till Sverige är minst 34 miljarder per år. Eftersom utbildningsnivån inte är känd för en stor del av invandrarna har vi förmodligen underestimerat värdet. Det är ett stort värde som Sverige tillförs via invandringen och kan jämföras med kostnaden för SFI, Svenska för invandrare, som år 2008 var 1,5 miljard. Räknar man bort kostnaden för SFI blir nettot alltså 32,9 miljarder.

        Hur stor del av värdet som samhället tar nytta av beror till mycket stor del på hur många år invandrarna arbetar i Sverige. Sysselsättningsintensiteten är viktig och hade utrikes födda haft samma sysselsättningsintensitet som inrikes födda hade samhället utnyttjat ytterligare 4,9 miljarder av utbildningens värde.
        Det är också väsentligt hur många år invandrarna stannar i Sverige. Anhöriginvandrare och asylinvandrare står för huvuddelen av värdet eftersom de stannar länge i Sverige. Att stimulera återutvandring innebär att man mister en stor del av värdet invandrare tillför.

        Förskola och grundskola står för 86% av värdet. Det beror på att den utbildningen pågår många år och att förskolan har den högsta kostnaden per elev och år.

        Gymnasium står för 9% och högskolan för 5% av värdet. Det viktigaste är därför inte att invandrare är högutbildade utan att de har en grundläggande utbildning när de kommer till Sverige. Gymnasie- och högskolestudier kan kompletteras i Sverige till en i sammanhanget låg kostnad.

        Sorry, såg att tabellerna blev konstiga men det är bara att fråga om något är oklart.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 01, 2010 @ 07:52:58

          Jag vill först fokusera på det viktigaste innan jag går inte på det mindre viktiga! Pengar är en världslig sak och kan ersättas. Att vi via islam tappar vår demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet är en långt allvarligare sak. Så jag vill börja med den frågan! Varför? Därför att om ett stärkande av islam visar sig dåligt för landet så behöver vi inte ens beröra den ekonomiska biten. Det blir likgiltigt huruvida invandringen är dyr eller inte!

          Med andra ord: vad har vi för nytta av en god ekonomi om vi får islamsk diktatutur på köpet? Är det värt det? Därmed förstås inte sagt att muslimsk invandring på något sätt förbättrar vår ekonomi (högst sannolikt tvärtom). Men även om ekonomin skulle må bra, så vore det inte värt det!

          Svara

          • Michael Gajditza
            Dec 01, 2010 @ 09:30:57

            Det var en förändrad inställning till den ekonomiska politiken vill jag lova. Sist jag var här och surrade så var det i en tråd som i stort sett uteslutande handlade om hur många hundra miljarder det var frågan om. Sedan dess har ju SD svängt för att i årets budgetdebatt inte presentera någon siffra alls med Skallins hänvisning till att ”det är en komplicerad fråga”. Jo, visst är det det och det var precis vad jag sa också FÖRE valet medan SD gick till val på sin skuggbudget som för övrigt får en Schweizerost att framstå som helt slät och utan hål vid en jämförelse.

            Ditt ställningstagande här blir ytterligare ett uttryck för att vid sidan av ett nej till muslimer så saknar SD såväl politik som visioner.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 01, 2010 @ 09:52:38

            Det är en fullständigt irrellevant diskussion jämfört med islamiseringens konsekvenser! Jag resonerar intelligent, dvs börjar med dom viktigaste och mest grundläggande frågeställningarna! Vi kan ta ekonomi-debatten när vi klargjort huruvida islam är bra för Sverige eller inte! För om frågan besvaras nekande, så är ekonomidebatten överflödig! Vi skall självfallet inte ge oss in i en tidsödande debatt om den är överflödig!

      • Michael Gajditza
        Dec 01, 2010 @ 04:15:05

        Det slående när man samlar expertkunskapen är hur lite framgångsexemplen debatteras och lyfts fram i debatten. Det är som om vi rutinmässigt utgår från att invandring måste vara problematisk och att det är invandrares otillräcklighet som är problemet.

        Av denna samling forskningsstudier står en sak klar. Det går alldeles utmärkt att lyckas med invandring.
        För varje berättelse om hur invandringen misslyckats finns åtminstone en om hur den har lyckats.

        Invandringens framgång beror inte på hur många, eller ens vilka som kommer, utan på hur vi tar emot dem som kommer till Sverige.
        Hur skall man annars förklara att sysselsättningen bland invandrare som kommit från samma land vid samma tidpunkt skiljer sig så markant beroende på var de hamnat?

        Bland somalier som kommit till Minneapolis – i USA:s svenskbygd – är sysselsättningen den dubbla jämfört med somalier i Sverige, enligt Benny Carlsons uppmärksammade studie.

        Man behöver inte ens gå utanför landets gränser. Medan de bosniska flyktingar som hamnade i Malmö 1993–1994 hade mycket låg sysselsättning fem år senare, 32 procent, hade de som hamnade i småföretagardistriktet i västra Småland nästan tre gånger så hög sysselsättning som i Skåne, 86 procent, högre till och med än snittet bland infödda svenskar.

        Lärdomen är att om invandringen inte leder till hög sysselsättning beror det varken på språk eller kultur, utan på brist på jobbfokusering och effektivitet i mottagandet.

        Att vi bara talar om dem som är arbetslösa gör dessutom att vi glömmer den mycket stora majoritet som jobbar eller driver företag. Många unga svenskar har till exempel invandrarföretagare att tacka för att de får in en fot på arbetsmarknaden.

        Martin Klinthäll och Susanne Urbans studie visar att invandrarföretagare sysselsätter 200 000 personer i Sverige. I genomsnitt har utlandsfödda företagare fler anställda än företag som drivs av svenskfödda.

        Invandrare tvingas ofta starta företag för att det är enda sättet att ta tillvara sin kompetens på en stängd arbetsmarknad. Det är ofta företag i tjänstesektorn – ofta, men inte bara, restauranger. Det är den typ av företag som ofta ger ungdomar och andra som har svårt att komma in på arbetsmarknaden jobb.

        I flera branscher i Sverige har man insett vilket slöseri det är att fokusera på konstiga namn eller brytningar istället för personens sakkunskap. En sådan bransch är sjukvården, där bland annat läkarbristen resulterat i att över var fjärde svensk läkare nu är född utomlands. Frågan är vad som skulle hända med svensk sjukvård utan invandring.

        En annan bransch där invandringens potential tas tillvara är bemanningsföretagen, enligt Pernilla Andersson Joona och Eskil Wadensjö. Genom sin vana att rekrytera har bemanningsföretagen lärt sig att se bortom fördomar.

        Fokus på invandringens kostnader gör också att vi glömmer bort att invandring på många sätt är lönsam. Om till exempel invandringen från ett specifikt land ökar med 10 procent, ökar Sveriges export till det landet med 6 procent, enligt en skattning av Andreas Hatzigeorgiou.

        Tvärtemot den gängse mediebilden visar många studier att invandring allmänt bidrar till tillväxt och jobbskapande.
        I länder såsom USA och Kanada, där man ser invandring som naturligt och något i grunden positivt, jobbar invandrare i lika stor utsträckning som infödda. Invandring och jobb hör ihop, arbetsmarknaden är öppnare och introduktionen okomplicerad och jobbfokuserad.

        När vi ser problem för invandrare i vårt land borde reaktionen därför inte vara att kritisera invandringen, utan att försöka dra maximal lärdom av de platser och de sammanhang där invandringen uppenbarligen har lyckats väl, och sedan försöka införa dessa principer överallt.

        Forskningen visar att invandringen är bra för Sverige. Nu är det upp till politiker, civilsamhälle samt var och en att agera utifrån dessa fakta.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 01, 2010 @ 08:06:20

          Du jämför äpplen och päron! Den muslimska flyktinginvandringen består väsentligen av flyktingar, ”drägg”, outbildade nollor. Dom tar sig hit i förhoppning att suga på vårt bidragssystem. Sen tar dom även hit sina outbildade föräldrar och övriga släkt.

          Dom som tas emot av t ex USA är välutbildade i långt högre utsträckning! Dom ställer krav på invandrarna! USA tar inte emot drägget! Dom tar inte emot folk som kastat sina pass, som idiotlandet Sverige! Inte så konstigt dom lyckas bättre där! Ändå har även dom problem med islamister dom får på köpet!

          Vad är det för företag invandrarna bidrar med? Kiosker, tobaksaffärer, Restauranger, pizzerior, krims-krams butiker etc! Där har du 90 % av invandrar-företagen! Dom tar hit företag som finns i deras primitiva hemländer! Till det kommer alla kriminella aktivititer dom bidrar med, knarksmuggling, människosmuggling, könshandel etc.

          Du negligerar helt betydelse av vem som kommmer hit och vilka värderingar och ideologi dom har! Det säger sig självt att ifall en massa muslimer kommer hit så blir Sverige mer islamiserat! Och islam är inte förenlig med demokrati, yttrandefrihet, jämlikhet och välstånd! Du undviker ständigt detta!

          För mig är invandring av icke muslimer och muslimer som skillnaden mellan dag och natt! Ju fler muslimer vi får hit, desto mer problem! Sen innebär detta inte att jag tycker det är bra att vi byter ut vår befolkning rent generellt. Men kan någon visa att landet behöver invandring så är jag beredd att stödja icke muslimsk invandring! Men dit når vi inte innan vi försökt stimulera barnafödandet via kraftigt ökade bidrag på bekostnad av massinvandringen!

          Islam är huvudproblemet. När skall du förstå det?

          Så i all fortsatt diskussion; skilj på muslimska och övriga invandrare! Min syn på dessa kategorier är helt olika!

          Svara

          • Michael Gajditza
            Dec 01, 2010 @ 09:24:24

            1/4 av den svenska läkarkåren är invandrare och påfallande många från Iran. Likaså många odontologer. Jag bor i Västerås där ABB eller förutvarande ASEA alltid har haft ingenjörer och tekniker från t.ex Pakistan, Indien, Bangladesh, Irak, Iran. Den största gruppen som sökt arbetstillstånd av de som kommer från länder utanför EU, är datatekniker med specialistkompetens från länder i mellan- och fjärranöstern. Detta är högutbildade människor vars utbildning vi inte betalat en spänn för.

            Du är helt enkelt en rabiat islamofob som stänger av tänkandet så fort du hör eller ser ordet muslim.

            En stor del av de muslimer som kommer hit flyr islamisterna i fundamentalistiska länder. Märkligt att döma en miljard människor utifrån vad ett antal galningar i skägg gapar om och även oerhört märkligt hur rädda somliga tycks vara för dom.

            De flesta muslimska länder har inte heller sharialagar. Skrev du inte själv någonstans här i bloggen att vi slår ut dom enkelt om så skulle behövas?

            Visste du förresten att antalet muslimer som tycker att koranen ska styra varje del av livet är ca. 12%? Vet du hur stor %-andel amerikaner som anser att bibeln ska ha motsvarande roll i USA?
            Det är bra lika där med 10% för amerikanerna.

            Tror du inte alla de muslimer som kommer i åtnjutande av den västerländska materialismen påverkas på samma sätt som de isolerade kommunisterna i öst en gång påverkades?
            Du måste iaf känna dig lugnad av att antalet muslimer som kommer hit ändå inte ens utgör en majoritet av invandringen. Barnafödandet bland andra generationen invandrare är idag också lägre än det svenska barnafödandet så nu fick du ytterligare en anledning att andas ut.

            Vad gäller utbildningen så har jag betydligt större förtroende för SCB:s siffror än för ditt påstående att det är drägg, för övrigt ett ordval som säger en hel del om den som uttalar det.

            Här ställs det visst också krav på dels de flyktingar som kommer där ca. 2/3 avvisas och dels så ställs krav vid arbetskraftsinvandringen på att de som kommer ska ha arbete klart här för att få något arbetstillstånd.

            Så även talet om att portarna är vidöppna är inte heller riktigt.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 01, 2010 @ 10:00:45

            När skall du fatta att du måste skilja på muslimer och övriga invandrare! Den grundläggande frågan är ifall ett starkt islam, med åtföljande islamslamisering är bra för Sverige! Besvara den!

          • KLARTEXTEN!
            Dec 01, 2010 @ 11:21:57

            Jag skall ändå kommentera några specifika saker du tar upp:
            hur stor andel av den svenska läkarkåren är muslimer?
            Vi kan alla acceptera epitetet islamofob ifall jag har fel i sakfrågan, dvs om att islams tillväxt skadar Sverige!

            Du vet inte vad muslimerna flyr från! Vi har massor med islamister här som flytt undan moderata regimer i hemländerna! Flyktingarna slogs för sharialagar och störtandet av regimen, men tvingades fly! Du är mer än lovligt naiv! Så gott som alla muslimer anser att Koranen är viktigare än yttrandefriheten!

            Att vi kan slå ut muslimska länder betyder förstås inte att det är bra att islam tillväxer i Sverige! Hur fan tänker du egentligen?? Du verkar faktiskt rätt förvirrad!

            Jag tror att en muslim alltid är en muslim (med få undantag)! Och islam är definitivt alltid islam, dvs det finns endast ett islam, som är fundamentalistiskt! Det är en idiotisk tes att dom skulle överge sin 1000-åriga religion när utvecklingen tvärtom pekar på att fundamnetalistiska islam kraftigt tillväxer!! Du är helt ute och cyklar! Och var har du fått det ifrån att andra generationens invandrare föder färre än svenskar??? Det är skitsnack kan jag upplysa dig om!

            Jag kallar dom för drägg, ja det är ett nedlåtande uttryck för outbildade människor som kommer hit i syfte att parasitera på vårt samhälle! 90 % av alla flyktingar som får stanna saknar asylskä! Och många får PUT trots att dom saknar pass! Kallar du det för krav??? Och är du så jävla oinformerad att du inte ens vet att 90 % av anhöriga undantas enligt nya lagen (för anhöriginvandring)?

          • Lövet
            Dec 01, 2010 @ 10:21:06

            ”On 01 december 2010 at 8:06 KLARTEXTEN! said:
            Vad är det för företag invandrarna bidrar med? Kiosker, tobaksaffärer, Restauranger, pizzerior, krims-krams butiker etc! Där har du 90 % av invandrar-företagen! Dom tar hit företag som finns i deras primitiva hemländer! Till det kommer alla kriminella aktivititer dom bidrar med, knarksmuggling, människosmuggling, könshandel etc.”

          • KLARTEXTEN!
            Dec 01, 2010 @ 11:06:34

            Helt korrekt! Kunde inte sagt det bättre själv!

          • Lövet
            Dec 01, 2010 @ 12:01:41

            Stort av dig att erkänna den oerhörda enfald du spyr ut.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 01, 2010 @ 12:19:23

            Jag läste dom tre första orden, sen var jag tvungen att dra. Lovande början dock!

  7. Ingemar
    Nov 22, 2010 @ 23:12:07

    Napoleon lär en gång ha sagt: ”När kina vaknar så kommer världen att darra.”

    Svara

  8. Mira
    Nov 15, 2010 @ 18:44:23

    Undrar på vilket sätt du tycker att muslimer är dåliga för sverige om dom blir för många.

    Svara

  9. Kalle
    Nov 07, 2010 @ 11:38:43

    Vad har Deng gjort som är så nytt ? Han gör som alla politiker. Säger ett och gör ett annat !

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 09, 2010 @ 23:07:23

      Jo du har rätt! Men du får tänka på att han började sin omdaning för flera deccenier sen. Att införa kapitalism i ett kommunistiskt land är väldigt innovativt. Vad han gjorde är väldigt stort! Han levde i en kommunistisk diktatur där makten inte gillade hans ideer. Han hamnade i kylan, men kom tillbaks och drev igenom ideerna till sist. Få människor skulle kunna driva en så paradoxal vision så starkt och under så lång tid.

      Ingen av våra politiker är i närheten av hans styrka! Det krävs en jätte för att göra vad han gjort. Han var väl kommunist, åtminstone var han tvungen att framställa sig som det. Han är en röd katt, men han fångade råttan! Och det är poängen.

      Svara

  10. Kalleman
    Nov 06, 2010 @ 22:42:30

    Många verkar förvirrade efter valet, en del mer förvirrade än andra.

    Det bör påpekas att vi fortfarande lever i ett litet demokratiskt(eller) land, vi har alla en möjlighet att fortfarande påverka vår vår framtid men då behövs ett ledarskap bland dagens politiker som tar tillvara landets ”Svenskarnas” intressen i stället för som nu vara politiskt korrekta och sticka huvudet i sanden.

    Dags för nya grepp!

    Svara

  11. profanum_vulgus
    Nov 06, 2010 @ 11:54:09

    Varför kommer inte mina kommentarer med?
    Jag tar det för tredje gången:
    Islam är en officiell Kinesisk religion.
    4% av Kineserna är troende muslimer (fler än i Hela Europa).
    Två av Kinas autonoma regioner är officiellt muslimska.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 09, 2010 @ 22:57:00

      Tyvärr så hamnade kommentarerna i spammen (dåligt fungerande automatik) och jag har inte loggat in på ett tag.

      Vad jag beundrar hos kineserna är deras väldiga anpassningsbarhet och rationella tänkande. Skiljer sig så diametralt från muslimernas. Islam är ingen katastrof om de utgör en liten majoritet.

      Svara

  12. profanum_vulgu
    Nov 06, 2010 @ 11:52:15

    Konstigt, min förra kommentar kom inte med, jag tar det igen:
    Islam är en officiell Kinesisk religion.
    4% av Kineserna är troende muslimer (Fler än i hela Europa).
    Två av Kinas autonoma regioner är officiellt muslimska och har en majoritet muslimer.

    Svara

  13. narcissus
    Nov 06, 2010 @ 00:24:13

    mycket intressant!

    Jag håller med i allt väsentligt. Kina kommer att bli, eller är redan världens ledare. Inget konstigt alls. Vi Svenskar har alltid varit anpassningsbara, och kan snart lära oss Kinesiska(Mandarin).

    Svara

  14. Kalle
    Nov 05, 2010 @ 17:30:59

    Du har i a f lyckats sätta myror i huvet på mig !

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 09, 2010 @ 22:53:20

      Jag är inte kommunist om du oroade dig. Vad jag gillade hos Deng är hans mod och starka beslutsamhet. Att slå från ett underläge och vända detta kollossala land i rätt riktning, att våga trotsa dom kommunistiska idealen. Dessvärre är det fortfarande en diktatur. Jag förutsätter dock att det blir en demokrati inom en inte alltför avlägsen framtid.

      Svara

  15. profanum_vulgu
    Nov 05, 2010 @ 17:00:55

    ROLIGT!
    4% av Kinas befolkning är muslimer, i Kina finns två autonoma områden som är nästan helt befolkade av muslimer.
    Islam är en officiellt erkänd Kinesisk religion.

    Det finns fler muslimer i Kina än i hela Västeuropa.

    Svara

  16. carl
    Nov 05, 2010 @ 13:23:43

    Vi väntar i trygghet om att det kommer något bra. när det kommer.

    Svara

Kommentera

