Regeringen ljuger för svenska folket!

Wikileaks har avslöjat att regeringen systematiskt har bedragit det svenska folket. Man har sagt en sak till folket, en annan till amerikanska myndigheter.

Kort sagt, vi kan inte lita på Reinfeldt och hans ministrar! Och regeringen skall ha klart för sig att den är underställd riksdagen! Inte tvärtom!

Och vad gäller Carl Bildt så är han uppenbart fåfäng!

Dessa avslöjanden välkomnar jag! Fler av dom Wikileaks!

SVD USA pressade Sverige ta emot Guantánamofångar USA ville ha formell terroristkontroll i Sverige. Men tjänstemän föredrog fortsatt informellt samarbete.  Så jobbar wikileaks Hizbollah hade eget fibernät ”En mellanstor hund”  ”Sverige satte sig i respekt”  Mikael Holmström: Dagens avslöjande ger nya insikter.

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elgen
    Dec 07, 2010 @ 10:19:02

    Kul att du främjar idéer. Sen tar du ner din egen trovärdighet genom att påstå att ett museum ‘per definition’ är fokuserat på det förflutna. Ett museum är en plats för att visa upp en samling eller företeelse, nutida eller dåtida. Det kommer ursprungligen av grekiskan och betydde då studieplats.

    Svara

  2. Stig Palm
    Dec 06, 2010 @ 22:05:59

    OK. Regeringen ljuger inte för svenska folket men, kanske eller sannolikt är sparsamma med information, som i sin tur kan nyttjas av de som vill skada oss eller andra länders folk.
    Så till språket? Om du nu har fått så bra resultat i högskoleprovet, bör du vara lite noggrannare med språket här? Gäller inte bara grovheter, utan hur du stavar? Läs gärna igenom din text (se föregående) innan du trycker på sändknappen.
    Huruvida Plavsic är en krigsförbrytare, ligger utanför mitt kunskapsområde. Det som sker och har skett på Balkan i 100 år håller jag inte reda på. Där är, tycks det, alltid oreda och stridigheter.
    Om du har fel eller inte, överlåter jag till andra att bedöma.
    Totalt sett anser jag att Carl Bildt är den bästa Utrikesminister vi haft i modern tid.
    På tal om att som du skriver ”knulla” med andra, så läs på om Sossarnas ministrar som satt mer eller mindre i knät på sina kommunistiska diton. Tänk DDR och få rysning?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 06, 2010 @ 23:42:48

      Tänker inte försvara sossarna! En skit motiverar inte en annan! Jag skrev ljuger och menar ljuger! Sparsamhet är en helt annan sak! Felet med vår jävla regering är att dom kallar SD främlingsfientliga, men själv i praktiken jagar muslimer! Dom bör vara ärliga och stå för att dom bekämpar muslimska extremister, stå upp för yttrandefriheten som vår sketna statsminister aldrig vågar göra, den råttan!

      Det skyddar inte sveriges intressen att inte våga stå upp för våra värden! Dom är svaga bara!

      Svara

  3. Stig Palm
    Dec 06, 2010 @ 13:38:04

    Det är bättre att den svenska regeringen tydligt sätter ned foten och säger; Sverige är INTE någon ”safe heaven” för några terrorister, istället för att smyga med det och låta USA styra. Således indirekt verkställa. FEGT! I tillägg, vill vi INTE ha hit några obekväma f.d. fångar av detta slag.
    Ska inte behövas något Wikileaks. Carl Bildt och språket? Här dräller av felaktigheter i detta avseende. Vad beträffande Carl Bildts begåvning måste den ställas till begåvningen hos dom som kritiserar honom.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 06, 2010 @ 16:36:16

      I min blogg prioriterar jag ideer. Språklig korrekthet är lågprioriterat, ideerna högprioriterade. Carl Bildt saknar både och.

      Vid t ex högskoleprovet har jag ständigt alla eller nästan alla rätt på språkdelen (dvs ett, max 2 fel). CB är dvs mycket luft och lite substans. En teatralisk person med uppblåst ego, utan sjukdomsinsikt.

      Däremot har han en viss rättframhet, vilket är positivt. Påminner mig dock lite om en överdryg Gestapokonstapel, som dessutom knullar offentligt med alla statschefer även krigsförbrytare.

      Svara

      • Stig Palm
        Dec 06, 2010 @ 17:24:18

        Jaha? Visste inte att skribenten är i åldern att känna till Gestapokonstaplar?
        Carl Bildt är nog undervärderad här verkar det som? Huruvida CB ”knullar” med statschefer är intressant? Lite vulgärt uttryckt, tycker jag. Lite ovärdigt också en som tycker sig behandla språket väl?
        Grattis till resultatet i högskoleprovet!
        Jag föreslår att skribenten skriver till CB i hans blogg och meddelar honom hans sjukdom då han tydligen saknar insikt om densamma?

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 06, 2010 @ 20:23:30

          Du får gärna förklara varför jag har fel. Förklara varför han är underskattad. Enlighten me! Jag vet att jag har ett grovt sätt att uttrycka mig. Vad jag åsyftade med att Bildt knullade krigsförbrytare är hans fjäskande för krigsförbryterskan Plavsic!
          Vad jag gillar hos Bildt är hans rättframma sida. Jag såg dock helst att han även hade rätt!

          Svara

Kommentera

