Tolkar terroristerna koranen rätt?

Mannen i videon vet vad han pratar om. Han var själv med i Hamas och hans far är en framstående ledare)

Den irakiske invandraren tänkte tacka för Svenskarnas gästfrihet genom att massmörda oss! Vi har fler muslimska invandrare som längtar efter att göra samma sak. Tro inget annat! Glöm inte somaliern som terrorhotade Sverige bara för några veckor sedan!

Sannolikt var han på väg mot ett tättbefolkat område i city, T-centralen eller Åhléns city, för att ställa till med sveriges största massmord någonsin! Det var naturligtvis ren tur att endast en av rörbomberna utlöstes, dessutom i förtid, på väg till folkmassorna!

Han bodde ett tag i Luton, England. Luton har Englands största koncentration av muslimer, 15 % och är (inte förvånande) Englands värsta terroristnäste. Enkel matematik: ju fler muslimer, desto fler terrorister! Självklart, eller hur? Detta självklara samband vågar svensk media inte ens andas om!

I Luton har han högst sannolikt kommit i kontakt med terrorister som inspirerat och hjälpt honom.

När han blev religiös blev han terrorist. Känner ni igen det? Kunskap om islam skapar terrorister. Genast börjar en del gapa om att han missförstått islam! Är det så att ju mer man lär om islam desto sämre förstår man islam, eller är det tvärtom? Bör vi dra logiska slutsatser, eller skall vi strunta i det?

Uppenbart kan man vara religiös muslim utan att bli terrorist. Men lika uppenbart är det att man kan vara religiös muslim och bli terrorist! Slutsatsen blir förstås att islam (Koranen och haditherna) kan tolkas på olika sätt.

Då skall vi även minnas att Muhammed, muslimernas främsta förebild, själv deltog i nästan 30 slag (krig), lät halshugga 600-900 judiska krigsfångar och erövrade hela arabiska halvön med svärdet (jihad). Dom som inte underkastade sig islam frivilligt tvingades till det! Så våld och angrepp är absolut inte främmande för islam. Uppenbart inte!

När blev det fel att göra som muslimernas främsta förebild? Koranen uppmanar ju muslimer att följa profetens exempel (sura 33:36)!

Ifall terroristerna feltolkat koranen så löser vi det enkelt! Utbilda dom i koranen! Varför blir resultatet ofta det motsatta? Varför hjälper inte koranutbildning? Fråga dig det!

Min slutsats är att terroristerna gör en helt korrekt tolkning av islam! I vart fall en tolkning som är förenlig med islam!

Antingen är islam emot terrorism, eller så är terrorism helt OK enligt islam. Hur är det? Vågar vi ta den debatten?

Jag har ytterst svårt att tänka mig annat än att religiösa muslimer (terrorister) faktiskt har ambitionen att förstå islam! Jag tvivlar inte en sekund på att dom är idealister! Dom vill verkligen handla rätt enligt islam! Bara idealister begår självmord! Allt annat är orimligt!

Ifall terroristerna feltolkar islam så kan problemet lösas med utbildning i islam! Annars har vi ett stort jävla problem med islam, ett olösligt problem! Jag tror tyvärr att det är så! Det är en logisk slutsats!

Vi måste tackla problemet för att det är enda möjliga lösningen!

Är jag provokativ? Då är sanningen provokativ!

SVD Polisen: Mannen sprängde sig själv  JUST NU: Hot mot svenskar i mejl  Här inträffade explosionerna Vittne: Folk skrek på platsen  ”Jag blev rädd.” Bianca och hennes mamma blev var och en vittne till händelserna.  Hotet före explosionen Terrorbrottet – en världsnyhet 29-åring hyllas på Facebook  Reinfeldt: Detta är oacceptabelt Statsminister Fredrik Reinfeldt höll idag presskonferens. ”Ha tålamod med demokratin.”  Man sprängde sig i Stockholm Säpo: Ett terroristbrott Vittne: Folk skrek på platsen Webb-tv: Här slog mannen till   Man sprängde sig själv till döds – mitt i centrala Stockholm. Bildspel: En overklig lördag ”Det här får inte förstöra våra liv” Justitieminster Beatrice Ask (M) om terrordådet: Det finns inga indikationer på nya bomber.    Här inträffade ena explosionen   Bombmannen kartläggs  ”Det var vår broder”. Islamistisk webbsida har publicerat ett foto av den misstänkte självmordsbombaren. Brittisk polis gjorde husrannsakan i natt Här är hotbrevet som skickades till TT. ”Frukta ingen, frukta inget fängelse, frukta inte döden.”  Något gick snett för mannen” ”Blev alltmer religiös och arg” Terrordådet – en världsnyhet New York Times, BBC, al-Jazira och CNN. Stor uppmärksamhet världen över.  ”Inte överraskande att han bodde i just Luton” Beskrivs som en vanlig kille. Skolans bild av misstänkte självmordsbombaren Taimour Abdulwahab. Mustafa Can: ”Inte i mitt namn” ”Något gick snett för mannen” Säpo höll presskonferens om självmordsbombaren. ”Verkar ha varit välplanerat”. Polisen har inte hämtat alla bevis Bombmannens kontakter kartläggs Arabiska medier om dådet ”Det var vår broder”. Islamistisk webbsida har publicerat ett foto av den misstänkte självmordsbombaren. SD:s utspel väcker reaktioner  ”Inte bara polisiärt problem”

  DN  ”Något exploderade mot hans mage” Man sprängde sig själv i luften Väska undersöks av polisens bombgrupp.  ”Våra aktioner kommer att prata för sig själva.”  Grafik och bilder.   Bildt: Ett försök till terrordåd.  Hotfullt mejl till TT och Säpo.  Polisen: Vi ser det som ett terrorbrott ”Något exploderade mot hans mage” Omvärlden om sprängdåden.”Det här kan släppa ut onda krafter” Sprängde sig själv mitt i city Hotfullt mejl till TT och Säpo.  Storbritannien: Vi undersöker mannen ”Nu är det dags att slå till, vänta inte längre.”Bombexpert:Försvarsanställd varnade om dåd timmar före attentatet ”Vi hade änglavakt” Extra poliser på Stockholms gator fram till trettonhelgen Brittisk polis gjorde husrannsakan i natt 28-åringen skickade hotmejlen.”Nu är det dags att slå till, vänta inte längre.”  Ställ dina frågor till terroristexperten Se webb-tv:  Försvarsanställd varnade om dåd timmar före attentatet  ”Vi hade änglavakt”.  

AB Självmordsbombare – mitt i Stockholm  Säpo fick terrorvarning – tidigare i dag    Muslimer uppmanades att döda svenskar Två explosioner i Stockholm – en död   Två explosioner skakade Stockholm mitt i julhandeln TV: Här sprängs bilen mitt i stan   Läsare fångade eldhavet Bildextra: Explosioner i Stockholm   Bilderna från explosionerna i centrala Stockholm Vittne: ”Vi blev livrädda”    ”Hela huset skakade – sen såg vi en död person på gatan” Här exploderade bilen  Säpo söker spår i utlandet   ”Era barn, döttrar, bröder och systrar ska dö”   ”AMATÖRMÄSSIGT”   ”Nu slutar jag åka tunnelbana”   Man sprängde sig själv med bomber   Polisen: ”Vi kommer att öka vår synlighet   Reinfeldt: ”En omtumlande händelse”   Justitieminister Beatrice Ask: ”Jag är chockad ”   Säpo: Ett terrordåd   28-åringens hem avspärrat   Mannens hotbrev till svenska folket   ”Individer som manipulerats”  ”Hela huset skakade. Vi blev livrädda och gick ut och då fick vi se en död person på gatan” Faran för ett nytt dåd är inte över  Attacken: En världsnyhet   Bildt: ”Kunde fått katastrofala följder”  Imam: Det här är totalt emot islam   Terrorexperten: ”Han agerade inte ensam” Självmordsbombare i Stockholm Katastrof – då måste vi besinna oss

EXP http://www.expressen.se/nyheter/1.2251043/hotbrevet-till-sapo-tio-minuter-innan-explosionerna   http://www.expressen.se/nyheter/1.2251057/lars-vilks-har-inte-blivit-kontaktad-av sapo http://www.expressen.se/nyheter/1.2251010/sapo-och-polisen-i-krismote-efter-explosionerna  http://www.expressen.se/nyheter/1.2250847/vittnet-min-forsta-tanke-var-en-bomb

Advertisements

23 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lucy Ferr
    Dec 15, 2010 @ 15:46:19

    Allt detta med 70 jungfrur som belöning för självmordsattentat bygger på fel tolkning av koranen. Det som Allah egentligen menade var 70 – åriga jungfrur som självmordsbombaren får njuta av.

    Svara

  2. Aders
    Dec 15, 2010 @ 12:03:41

    Hej! Bra analys. Jag följer din blogg via rss och gillar ditt sätt att belysa viktiga frågor. Särskilt när traditionella media sviker oss medborgare genom sin bristande konsekvensneutralitet i rapporteringen.

    Själv vill jag förenkla situationen med islamiseringen i Sverige och tillhörande hotbild så här:

    Inte alla muslimer är självmordsbombare – men alla självmordsbombare är muslimer.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 15, 2010 @ 12:54:31

      Jo det är sant och en rimlig slutsats är att terrorism är OK enligt islam.

      Svara

      • Anders
        Dec 15, 2010 @ 15:09:56

        Ja. Åtminstone enligt de som gör sig till uttolkare av Islam.

        Jag vet att Haditerna säger massa smörja om Ärkeskägget och hans härjningar, men om alla böcker med rappakalja tolkades som islams skrifter – då skulle mänskligheten vara utplånad för längesedan.

        Problemet ligget alltså i de människor som väljer att styra sina liv enligt någons tolkning av texterna. Muslimerna.

        Varken det talade eller skrivna ordet dödar.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 15, 2010 @ 15:51:08

          Haditherna är otroligt viktiga urkunder för muslimerna! Muslimska skriftlärda har nagelfarit vittnesmål från de som umgicks med Muhammed och noggrant värderat dessa i syfte att komma fram till vad Muhammed faktiskt gjorde! Det är viktigt för han är varje muslims främsta förebild! Det är djupt religiösa muslimer som vaskat fram haditherna. Efter hårt och seriöst arbete! Även jag inser att deras jobb förefaller ha varit mycket seriöst och samvetsgrannt!

          Efter koranen är haditherna muslimernas viktigaste urkunder

          Muhammed var en angreppskrigare via nästan 30 fältslag! Han lät halshugga 600-900 judiska krigsfångar! Dvs efter avslutad strid! Och koranen (33:36) uppmanar muslimerna att följa Muhammeds exempel!

          Svara

          • Anders
            Dec 16, 2010 @ 12:49:10

            Jo, jag vet. Men texterna i sig dödar inte.
            Mohammed mördade.
            De som väljer att styra sina liv efter Mohammed och Haditerna är de som orsakar ALLA problem som vi har med islamister.

            Om jag skriver en bok om att planeten är överbefolkad och att hälften av människorna måste bort – då blir min bok bara ett problem när folk börjar mörda andra med boken som ursäkt.

            Ett samhälle helt utan muslimer = ett samhälle utan dkälvmordsbombare.

            Det bästa vore om vi drog oss ur deras länder (Afghanistan) så att de kan mörda varandra ifred. Sedan skickar vi ut alla som framhärdar i islam istället för svenska lagar.

            Välj mellan Sverige eller islam helt enkelt.

          • KLARTEXTEN!
            Dec 16, 2010 @ 13:49:05

            Instämmer!

  3. Julclaude
    Dec 14, 2010 @ 12:38:31

    oj man ska inte ta alla över en kam menade jag!

    Svara

  4. Julclaude
    Dec 14, 2010 @ 12:37:56

    intressant blogg, men man ska ta alla över en kam.. finns ju massa goda muslimer!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 14, 2010 @ 14:29:54

      Jag vet att det finns bra muslimer, vilket jag skrivit ett otal gånger. Nu senast påpekade jag att det mesta pekar på att våld och terror åtminstone är helt OK enlig islam (koranen+haditherna). Det innebär att islam har ett inneboende problem som vi aldrig kommer ifrån, våldsmentaliteten!

      Svara

      • Julclaude
        Dec 14, 2010 @ 20:53:53

        hmm förstår och det är såna som honom som förstör för alla goda muslimer, ska jag vara ärlig så är jag livrädd.. de flesta jag känner är det också, folk vågar knappt uttrycka sig då man bli hotat osv
        Dock tror jag inte han var ensam han måste har haft medhjälpare på nåt sätt och jag undrar om dessa skulle våga göra samma sak 😦

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Dec 14, 2010 @ 22:59:55

          Tro mig, dom är inte rädda! Deras största funderingar kretsar kring hur de skall kunna mörda så många som möjligt, dom vet ju att dom hamnar i paradiset.

          Svara

  5. Bob
    Dec 13, 2010 @ 23:20:02

    Det värsta som hände när terroristen sprängde sig själv i 08a var att han hade skitit på sig innan det small och att det sprutade dynga på fönster och väggar utanför affärerna som dom fick skura bort.

    Hur vet man att det var en muslim som sprängde sig och inte en japan tex. Jo om det luktar skit efter smällen så var det en muslim för dom skiter alltid på sig före smällen.

    Svara

  6. Lapsus Dei
    Dec 13, 2010 @ 22:08:27

    Religiösa människor lever i sin egen värld, där fantasi och sagor utgör basen för verklighetsuppfattningen. Då kan vad som helst hända. Påverkade av självutnämnda uttolkare kan de göra vad som helst, vilket ju ofta är syftet med religionen – att styra massorna. Nu har den islamska delvis blivit övertagen av galningar som styr.

    Sannolikt är det bara ren tur att den ”kristna” nu delvis sekulariserade västvärlden lyckats ta sig upp och få näsan över ytan i dynggropen.

    En människa som kan tänka kritiskt behöver bara bläddra några minuter i bibeln, koranen eller annan religionsbok för att inse att det är svammel och trams.

    Religion är en parasit som sätter sig på hjärnan och förlamar kritiskt tänkande. Sprids i huvudsak genom indoktrinering från späd ålder.

    Intressant och skrämmande i sammanhanget är att UK tillämpar sharia i familjerättsmål för muslimer. Vilket även har hänt i Sverige.

    Ungefär som att en kristen skulle kräva att en domstol ska döma efter en godtycklig bibeltolkning. Helt bisarrt!

    Svara

  7. Alexander
    Dec 13, 2010 @ 12:25:15

    Väldig bra skriven! Vi får inte sopa under matta! Vill inte ha Kosovo situation här!

    Svara

  8. ed
    Dec 13, 2010 @ 11:47:39

    Jag skulle gärna vilja veta vilken åsikt de ansvariga för denna site har ang de kristna invandrarna.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Dec 13, 2010 @ 11:50:40

      De kristna invandrarna välkomnar jag! Är bekant med ett antal och det är fina människor, delar våra grundläggande värderingar! Dessutom är kristna invandrare ofta mer religiösa än oss vilket är en tillgång för vårt samhälle! Annars har vi ju bara en levande religion här, islam!

      Svara

    • obscure
      Dec 13, 2010 @ 12:09:11

      Själv är jag nyfiken på vad man har att säga om korstågen, med mera. Religion har alltid fört med sig krig, att ta upp Muhammeds förflutna ter sig rätt löjligt tycker jag.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Dec 13, 2010 @ 12:20:58

        Det sista korståget skedde för 700 år sedan! Så det är gammal historia! Dom allra flesta kristna samhällena har utvecklats till sekulära demokratier med jämlikhet, yttrandefrihet och välstånd. Inget muslimskt land har detta, dom har fortfarande en fot kvar i medeltiden!

        Internationell terrorism bedrivs av muslimer, inte av kristna! Comprende?

        Du glömmer att Muslimer har en plikt att följa Muhammeds exempel! Sura 33:36! Du verkar inte fatta detta!

        Ifall kristna följer Jesus exempel och muslimer följer Muhammeds exempel, vilka krigar och vilka är fredliga?

        Svara

  9. ed
    Dec 13, 2010 @ 11:29:02

    Jag har upptäckt denna site nyligen (i går) och jag måste säga att jag blev mycket imponerad.Jag måste dessutom säga att jag blev mycket glad.Personen/personerna har lagt mycket arbete/energi och åstadkommit en fantastiskt site.Den/de personer som har skapat denna site vet verkligen vad de talar om.De har förstått hur ont islam och dess falske profet är och delar med sig denna kunskap.Jag vill passa på och tackar er för all energi ni lagt ner för att upplysa medelsvensson!

    Svara

  10. ragnar
    Dec 13, 2010 @ 11:09:58

    I en tysk sifo undersökning för några år sedan frågade man inflyttade muslimer (ej extremister) om de var beredda att döda för att Koranen skulle bli världsomfattande. 70 % (sjuttio) svarade ja!!
    Så visst kan man dra alla muslimer över en kam.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: