Obama för soft!

Jag har hittills gillat Obama även om gillandet avtagit. Men inte längre! Jag tror han är mycket bra inrikespolitiskt, men svag utrikespolitiskt! USA behöver reformera i flera viktiga avseende, inte minst är hälsoreformen välbehövlig! Men även rättssystemet behöver reformeras. Pengar har för stort inflytande i rättsprocessen! Har du råd med en bra advokat så är det guld! Annars kan du få en nybörjare som sover under rättegången! För oss svenskar är utrikespolitiken mycket viktigare än inrikespolitiken. Så någon bättre än honom inrikespolitiskt kan jag inte tänka mig. Förutsatt att han håller en restriktiv invandringspolitik!

Han är inte rätt man att hantera terroristerna och muslimerna. Han är för svag. Inte så ynklig som våra svenska, men en syltrygg efter amerikanska mått. Redan inför presidentvalet uttryckte jag små farhågor för detta.

Jag tror inte han blir omvald! Jag var kritisk till Bush inrikespolitik, men önskar nu att han satt istället!

Mot terroristerna måste man visa och använda musklerna! Sätt hårt mot hårt! Ge igen tiofalt! Det är ett språk dom begriper och respekterar!

Jag tror t om att presidenten inte behöver vara särskilt intelligent. Så länge man har förstånd att omge sig med smarta rådgivare. Däremot måste han ha en stark känsla för rätt och fel, samt vara handlingskraftig! Inte dalta med terroristerna det minsta!

Samma sak med muslimerna. Man måste visa klart och tydligt att USA aldrig kompromissar med sina grundläggande värderingar. Göra klart att dom får ta seden dit dom kommer, eller sticka! Dom måste acceptera att USA är ett kristet, inte muslimskt samhälle och skall så förbli! Och att det är och förblir tillåtet att kränka religioner! Den som har ett problem med det bör dra!

Enda chansen Obama blir omvald är att det händer något jättestort som kan göra honom till hjälte. Jag saknar Bush. Han var en buffel, men han var vår buffel!

Mjukisar gillar att gulla med bråkstakar, men bråkstakar skall krossas, inte gullas med!

DN  Föräldrarna: Vi förstår inte varför Kan bli anklagad för terrorbrott” Svensk USA-expert i Tucson: Krav på striktare vapenlagar.  Tea Party-rörelsen går till motattack Hatfylld retorik ges skuld.   Giffords andas av egen kraft.   Toppolitiker skjuten under möte.

SVD  Tea Party-rörelse till motattack Tucson håller vapnen högt Språkbruket allt mer likt det militära. Och i radio och tv förekommer hot mot politiska motståndare. Palins ”sikta”-lista ligger kvar TV: Loughner inför domstol Inför domstol. Anklagas nu för två mord och tre mordförsök. TV: Patricia blev hjälte Skytten stoppades av Patricia Maisch, 61. ”Nådde inte vapnet”. Inte första gången Gabrielle Giffords blivit hotad. ”Ingen dussinpolitiker som utsatts för det här attentatet Obama på minnesstund i Tucson

16 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kalle
    Jan 13, 2011 @ 06:29:39

    Det ar ratt att USA inrikespolitik spelar mindre roll for oss europeer, men dess utrikespolitk desto mer. An har Obama inte behovt visa vad han gar for. Det har tack och lov inte intraffat nagon storre katastrof.
    Ang Busch sa sa han ju visserligen en del konsiga saker , men nar det kom till kritan dvs Irak visade han USA muskler. Vi far inte glomma bort att USA ar varldens maktigaste land land (hittils)/

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 13, 2011 @ 09:33:38

      Jag har sett oroande tecken från Obama vad gäller inställningen till muslimer. Han är för svensk känns det som! USA:s räddning är en mycket restriktiv (muslimsk) invandringspolitik och fortsatt höga födelsetal! Samt ett järnhårt kompromisslöst agerande gentemot alla terorister och antidemokratiska muslimer (och andra)!

      För mig är Bush en kamphund. Om jag har med antidemokrater och terrorister att göra föredrar jag en kamphund framför en intelligent jycke vid min sida!

      Svara

  2. klas
    Jan 13, 2011 @ 01:45:35

    Du vinner det inte särskilt ärofyllda priset ”Dagens troll”, som består av ett bad i en stor hög med bajs.

    Svara

  3. Dunne
    Jan 12, 2011 @ 23:59:31

    ”Skjut först och fråga sedan.”

    Du verkar tillämpa en slags Narnia-moral där de goda (väst) är goda, inte för vi agerar gott, utan för att vi är vi, och de onda (terroristerna) är onda inte för att de agerar ondskefullt utan för att de är muslimer.

    Är USAs våld rätt och bra, medan andras våld är dåligt?
    Är inte våld dåligt för att det är våld, eller för att det riktas mot oskyldiga, utan beror det på hudfärgen och nationaliteten hos våldsverkaren?

    Jag utgår ifrån att du anser att USAs våld är bra för att det riktas mot muslimer, medan muslimernas våld är dåligt för att det riktas mot icke-muslimer?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 13, 2011 @ 09:26:56

      Jag instämmer! Det var en dum formulering! Uttryckte inte vad jag menade. Jag menade snarare att man måste vara hård helt enkelt! Men man man kan inte ge sig på oskyldiga!

      Svara

  4. Baskur
    Jan 12, 2011 @ 23:13:10

    USA har aldrig varit ett ”kristet” samhälle. Du förväxlar det med Sverige. USA har alltid varit en smältdegel av en massa olika religioner. Islam är en av dem.

    Du blandar ihop muslimer och terrorister på ett extremt obehagligt sätt. Men så gör ju i och för sig alla galna extremister som inte kan tas på allvar. 😦

    Svara

    • Micke
      Jan 12, 2011 @ 23:43:31

      Usa är och har alltid varit ett kristet samhälle, smältdegeln som någon tydligen berättat för dig om består av olika etniciteter, till största del Irländare, italienare, .engelsmän, samt kineser. Majoriteten är och har altid varit kristen.

      Du är en omedveten anhängare av kritisk teori stöpt i frankfurtskolan… ytter obehagligt att det finns människor som dig.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 13, 2011 @ 09:27:45

      USA har kristen majoritet vare sig du vill det eller inte!

      Svara

  5. ip
    Jan 12, 2011 @ 20:32:10

    ”skjut först och fråga sen”. Du är en idiot.

    Svara

  6. Enlighter
    Jan 12, 2011 @ 16:21:50

    Det spelar ju absolut ingen roll vilken president som sitter i vita huset egentligen. Det är ju inte de som bestämmer när det väl kommer till kritan. Jag menar inte att det sitter en massa illuminati-medlemmar och styr presidenten, det vet jag inget om. Men det finns alltid krafter både utifrån och inifrån som stöttar och påverkar presidenterna i många frågor. I Bush fall så hade han stort stöd av olje-industrin vilket självklart påverkade till att gå in i Irak m.m. Han hade ju även flera av sin fars gamla vänner runt sig som med stor sannolikhet hade med ett par fingrar med i spelet.

    Huruvida Obama eller Bush är bra eller dåliga presidenter överlåter jag till amerikanarna, det är egentligen inte min sak som svensk att sitta och gråta över. Men jag är mest glad att inte McCain/Palin vann valet, McCain tror jag inte skulle överlevt på posten och vips så sitter det en vapentokig, kristen fundamentalist där istället. Som dessutom får GW Bush att framstå som ett rent geni. Bush märkte ju åtminstone själv (oftast) när han sa eller gjorde något dumt, något som inte Palin verkar vara välsignad med.

    Svara

  7. Micke
    Jan 12, 2011 @ 15:23:20

    Bush har oförtjänt dåligt rykte, han var en medioker president som gjorde några klantiga uttalanden. Dock så stod Bush för rätt värderingar i tiden vilket är det viktigaste.

    Svara

Kommentera

