Muslimska länder = ekonomiska fiaskon!

Tror du det är en slump att så många muslimska länder präglas av fattigdom, förtryck och oroligheter? Nu senast rapporteras det om oroligheter i Tunisien och Algeriet!

Det finns inte en enda muslimsk välfärdsstat! Dom enda rika muslimska länderna är de som råkat hitta olja. Inget muslimskt land har en välutvecklad industri!

All teknologi av betydelse tillverkas av icke muslimska länder! Bilar, TV, radio, telefoner, datorer, internet, kameror, läkemedel ”you name it”! Och all vetenskap av betydelse står icke muslimska länder för! På sin höjd plagierar dessa länder oss!

Utan väst skulle dom muslimska länderna kollapsa!

Utan dom muslimska länderna skulle västs ekonomier blomstra!

Det enda vi behöver är oljan, men inte ens den har araberna tillverkat! Dom har inte ens hittat den! Utan det har väst gjort!

 Sen har vi förstås allt våld, förtryck, censur, oroligheter, diskriminering, barbariska straff, brist på demokrati, yttrandefrihet och förstås jämlikhet! Inget enda muslimskt land har heller demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet!

Kort sagt så är de muslimska länderna både ekonomiska och sociala fiaskon! Dom saknar såväl ekonomisk, teknologisk som humanitär kompetens! Men om religion viktigare för dom, så låt dom stå sitt kast!

Är det konstigt att 100-tals miljoner muslimer vill fly till väst?

Är det vår skyldighet att finansiera det muslimska fiaskot? Har inte dom muslimska länderna ett eget ansvar att skapa trygghet och välstånd åt sin befolkning? Skall väst slita häcken av sig för att betala för de muslimska ländernas misslyckanden?

Nej! Jag anser att varje land bör ta hand om sina problem, ta ansvar för sin egen befolkning! I synnerhet när problemen är självförvållade pga en religion som hindrar utveckling mot ett modernt samhälle!

Om vi år ut och år in skickar många miljarder till dessa länder som vägrar ta ansvar för sin egen befolkning, så bromsar vi bara den nödvändiga förändringsprocessen! Vad som krävs är att landets invånare tvingas ta saken i egna händer med våld eller genom fria val. Tala om för dom: Som man bäddar får man ligga!

Gillar ni västs produkter och pengar? Gillar ni vårt välstånd? Gör som oss då idioter! Lär av oss!

Vill dom det? Nej! Istället satsar dom på koranskolor och att sprida hat mot väst via sina imamer! Saudiarabien, islams kronjuvel, sprider terrorläran wahabbism till västländerna genom att finansiera moskébyggen och hatpredikanternas löner!

Dom utmärker sig främst genom offentliga halshuggningar på torget varje vecka, en gammal muslimsk tradition! Iran föredrar rep och sten. Skulle någon få för sig att islam inte är så bra så gör man processen kort.

Vi vet alla att majoriteten av ”flyktingar” inte är några politiska, utan ekonomiska flyktingar! Dom stannar inte i Malta, för där får dom inga bidrag, utan söker sig vidare till Sverige, eftersom ryktet säger att man får stora bidrag utan att lyfta ett finger!

Skall väst agera socialbyrå åt den muslimska världen? Allt pekar på att muslimska länder aldrig kommer att bli välfungerande demokratier med fred och välstånd! Så länge islam råder.

Och när dom väl kommit hit så tvingas vi konstatera att integrationen inte fungerar! Många verser i koranen förbjuder integration med otrogna! Så resultatet borde inte förvåna någon!

Ofta är vi dumma nog att själv bekosta moskébyggena. Vi måste få muslimerna att fatta att islam inte är vägen till välstånd! När skall ni fatta det?

Vi måste tvinga dom muslimska länderna att själv ta ansvar!

Om islam är viktigare än välstånd, respektera deras val och stäng gränserna!

White guilt, my ass! Dags för muslim guilt!

Att ta på oss ansvaret för deras misstag är inte rätt sätt att framtvinga en nödvändig förändringsprocess!

Vi måste tydligt klargöra att dom gjort fel och att ansvaret helt åvilar dom själva!

Dom måste lägga gud på hyllan, kavla upp ärmarna och ta itu med verkligheten, inte snylta på oss! 

Nu när vi vet orsaken (islam) till de muslimska ländernas misslyckanden, så tar vi ändå emot dom med öppna armar och låter deras religion växa till sig även här, med kända konsekvenser. Historien upprepar sig! Vi kan redan ana katastrofen.

Västländerna och Sverige har sannerligen inte förbättrats av den muslimska invandringen, tvärtom! Vi har utarmats ekonomiskt och otryggheten har ökat dramatiskt! Det vet alla!

Men det värsta av allt är att gökungen när den växt till sig kommer att knuffa ut övriga ur boet. Dvs vi riskerar att bli minoritet i vårt eget land, pga fortsatt hög invandring och deras högre födelsetatal!

Fakta: Sverige tar emot mer flyktingar än något annat västland och vi betalar mer U-hjälp än något annat land (per capita)!

Fakta om invandringen!

         a   n a g . t   r n n a . d n  n  ?  r s d s r a r
Advertisements

57 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Nellie
    Sep 19, 2012 @ 03:21:18

    Greetings! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project in a community in the same
    niche. Your blog provided us useful information to work on.

    You have done a wonderful job!

    Svara

  2. MAKARONER
    Mar 03, 2012 @ 23:16:29

    ppfff skit snack alltihoppa

    Svara

  3. Thore
    Jan 27, 2012 @ 02:17:33

    Alla besserwisser som pratar om Islam bör först läsa skiten. Jag tvingade mig igenom denna groteska bok och hittade över 700 hot mot oss andra. Och om vi andra inte tror på guden Alah, skall de både koka oss och steka oss tills vi blir riktigt genomstekta, så står det i satansverserna, och det ropar man ut från minareterna här i Sverige. Dessutom skall de förstöra våra städer, står också. Det inget glädjande ord i den hemska groteska boken. Bibeln är lite bättre, men där förekommer också hemska saker.
    All religion har tillkommit för att människor är rädda, vidskepliga och har en massa fantasier i sitt huvud. Tvärtemot djuren är vi födda med att kunna fantisera, fundera och grubbla. Därför kom Jesus till tror en del. Men någon Jesus fanns inte, ej heller någon gud. Det är lätt att bevisa att det inte finns någon gud, men otroligt svårt tvärtom. Jag försöker att bevisa lite här; 6 miljoner judar bad till sin gud allt vad de kunde innan de gasades ihjäl. Tyska soldater vid Stalingrad bad säkert till sin Gud. Eller är det någon som tror att de skrattade, när de såg döden i vitögat. 60 miljoner soldater eller mera och dessutom civila offer under sista världskriget, bad säkert till en gud. De 135000 Japanerna i Hiroshima nådde nog inte be till sin Kejsare som var en ställföreträdande gud. Men det fanns ingen gud, han fanns inte. Att någon skall försöka förklara att någon gud finns så blir det en ganska stor portion Fantasi. Läs om dödahavsrullarna också som upptäcktes i en grotta 1947. De var skriva under den tid som den så kallade Jesus skulle vandrat i Palestina, Men det står inget om någon jesus i de skrifterna. Och muslimernas gud finns heller inte fast de hjälpte Hitler under sista kriget, så dog de i alla fall.
    Till sist vill jag påpeka att det var först år 637 ca någonting som Muhammed kom med sin religion Muslim. Han började med att rånmörda karavaner ute i öknen. Ja det står mera att läsa i koranen. I bibelns Matteus ”evangelisten” står det skrivet att jesus sade detta ”jag har inte kommit till Jorden med frid, nej jag har kommit med SVÄRD. Före 600 talet fanns inte den muslimska tron, det var en mängd andra trosamfund med olika gudar. De filosofer man skriver om här var inga muslimer de var ofta Greker och jag tror mig säga Romare. I Egypten fanns kunnigt folk före det muslimska korståget som gick ända upp till Frankrike där General Martell stoppade muslimerna för mycket länge sedan. Så ta gärna en Cognac av märket Martell och tänk på den Gode Generalen Martell. Och från Sverige sände vi ner Korsriddare för att hjälpa till att försvara Palestina mot Islam. Nu gör man tvärtom.
    Läs Richard Dawkins böcker i stället, och lär er att både träd, djur, och människor har DNA, läs om generna och mycket annat underbart. Han är engelsman och absolut inte någon muslim.

    Svara

  4. Anonym
    Nov 15, 2011 @ 19:07:03

    Jag kan hålla med om mycket du säger på denna sida. Det är intressant information som du sätter ut här. Samtidigt är det alltid lätt att hitta människor som är kritiska till sitt eget samhälle. (precis som vilken fundamentalist/extremist som helst) Det kan även vara väldigt farligt att stirra sig blind på statistik. Då riskerar vi att missa vad kärnan i problematiken är.

    Det mesta handlar om vilken information vi får ta del av. Precis som islam verkar vara trångsynta gällande deras religion, så riskerar även vi att bli trångsynta ju mer information vi får kring hur dåligt islam är.

    Ju mer Sverige demokraterna arbetar med att framföra sin politik, desto mer kommer det svenska folket att ta till sig av den. Problemet blir att rikta så starkt motstånd till just islam – Om du möts av motstånd så reagerar du starkt. (Det kan man ofta se på den här bloggen)

    Om vi ser i ett stort och långt perspektiv – om vi lyckas ta hand om våra invandrare. Då kommer dessa muslimer att bli välutbildade och kan då förmedla sin kunskap till andra muslimer, vilket ger en bra utveckling.

    Så SD bör ändra sin inställning kring islam över huvud taget. Det handlar utbildning i stor utsträckning. Majoriteten av de som röstar på SD är lågutbildade med dåliga inkomster. SDs anhängare riskerar att bli ännu mer insnöade än muslimer är i deras religion.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 15, 2011 @ 20:07:49

      Vilka belägg har du för att utbildning gör muslimerna mindre radikala eller fundamentalistiska? Samtliga som deltog i 11 septemberattacken kom från rika hem och var välutbildade. Vad hjälper utbildning när Gud klart har skrivit ner vad han önskar?? Du brister i logik! Al Qaidas ledare är läkare. likaså mannen som december 2006 sprängde i Glasgows flygplats! Iranier i allmänhet är välutbildade, men dom lyfte Khomeiny till makten. Ingen utbildning hjälper mot Koranen ifall man är troende! Skärp dig!

      Svara

      • Anonym
        Nov 16, 2011 @ 04:06:26

        Ja, om man har en viss grad av intelligens, så lär man sig att tänka kritiskt på ett betydande sätt. Det handlar inte bara om utbildning, utan om information kring andra religioner, om att få nya infallsvinklar i hur olika samhällen ser ut, dessutom respektera hur deras samhälle ser ut, och få förståelse för varför de agerar på ett sätt som kan verka märkligt utifrån din egen referens.

        Du får gärna ge mig källan på att dom var välutbildade (och rika av mindre betydelse). De flesta terrorister är ju då inte välutbildade i alla fall… Dom rekryteras av al-Qaida för några dollar, och blir pumpade med en massa felaktig information som dom själva tar som verklighet. Ungefär samma sak som att luta sig mot statistik för att lyfta fram ”verkligheten”. Eftersom samhället är tvärvetenskapligt lagt så kommer det tyvärr nog bli så att SD fortsätter växa, inte minst bland de obildade eftersom de brister i många tankeled. Ju mer information vi blir matade med som pekar åt samma håll, desto mer sant blir det för oss. Men man får vara försiktig då man bara börjar att leta efter det man redan tänkte sig var sant.

        Dock så är det problematiskt med hur vi tar hand om våra invandrare och vilka klyftor det skapar i vårt samhälle. Det behöver någon göra någonting åt, men det är inte SD som ska göra den förändringen. Det kommer inte bli bra.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 16, 2011 @ 09:47:06

          Det största problemet med muslimerna är inte terrorismen, utan att demokratin, yttrandefriheten och jämlikheten urholkas i takt med att muslimerna blir alltfler! Så vi har ett jätteproblem även utan terrorism! Samtliga länder som genomgått den ”arabiska våren” har försämrat villkoren för kvinnor, religiösa minoriteter etc, helt i enlighet med islam! Islamisternas makt har ökat.

          Menar du att dom blir mindre religiösa med utbildning? Vad har du för belägg för det? För en religiös människa får logiken andra konsekvenser än för mig. För den religiösa är det logiskt att förverkliga Guds vilja! För mig är logik att skapa ett jämlikt, frispråkigt och demokratisk välfärdsstat. Dessa värden har inget utrymme inom islam. Av den enkla anledningen att de strider mot islams grundprinciper. Du är helt ute och cyklar!

          Berätta i vilka tankeled jag har fel! Du brister faktamässigt och tycks sakna fundamentala kunskaper om islam.

          Svara

          • Anonym
            Nov 16, 2011 @ 17:53:34

            Det är kul att du anklagar mig för faktamässiga brister när du inte kan svara på din källa om att terroristerna..? istället så växlar du ämne och säger att det inte handlar så mycket om terrorism.
            Du tycks gilla att svänga mellan att klaga över att dom är terrorister och att dom fostras odemokratiskt… Men vore det då inte bra om vi kan ta hand om dem på ett vettigt sett och lära dem mer om demokrati? Utbilda dom i vad som är demokratiskt så att det finns bra förebilder som kan förmedla mer kunskaper till sina släktingar.

            Och ja, religionen blir inte lika dominerande i sina tankegångar då vi får mer kunskap om alla möjliga värderingar och normer. Då vi får in ny information kan vi först stöta ifrån oss den, sedan efter en tid bearbetas informationen och upplevs inte som lika extrem, på samma sätt som att behandla en fobi. beroende på om man väljer att lyssna eller inte så har det olika bra effekt. Alla fundamentalister har svårt att lyssna på vad andra har att säga. och vägrar att ta del av de andras kunskaper, det leder till att fundamentalisten blir obildad. Och jag ska tillägga att det handlar mer om att vara bildad än att vara utbildad. En bildad människa kan lyssna på vad andra har att säga. Jag har aldrig sagt att du brister i några tankemässiga led, men däremot så verkar du ha svårt att ta in information som andra har att lägga fram. Du är nog ganska intelligent, rent IQ-mässigt, vilket gör att du verkligen tror på det du säger. Du skulle kunna använda dig av din IQ på ett mycket bättre sett än vad du gör idag. Du kan till exempel börja med att läsa lite psykologi. Det är ett tips, du gör vad du vill med det.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 17, 2011 @ 09:57:25

            Jag har varit intresserad av psykologi och har läst det på egen hand, även psykiatri.

            I teorin är dina ideer strålande! I praktiken fungerar dom INTE! Muslimerna har haft 1400 år på sig att sekulariseras. Väst trädde in i vetenskapen på 1500 och 1600-talen. Upptäckte universum, elekticitieten, kemin, fysiken etc. Vad har muslimerna åstadkommit? Dom är inga idioter, utan det enda som hindrat dom från att utvecklas är religionen! Vår religion har inte hindrat oss från att utvecklas humanitärt, vetenskapligt.

            Var inte fördomsfull! Döm inte folk efter vad du TROR! Döm efter vad du VET! Fundamentalismen har ÖKAT inte minskat, de senaste 50 åren! Arabiska våren har ökat fundamentalismen! Inte konstigt att Iran stödde upproret i bl a Libyen.

            Ingenting visar att bildning motverkar religiöst tänkande hos muslimer! Vartenda ord i Koranen anses skriven av Gud och därför får inget ord ändras! Så det är omöjligt att reformera islam! Utbildning utesluter inte religiositet. Religiositeten kommer ur ett inre behov. Jag saknar det behovet, kanske du också. Men dom som har behovet blir inte sekulära av utbildning. Det går en våg av fundamentalism genom de muslimska länderna. Motståndet mot vår sekulära utbildning är ENORMT i de muslimska länderna! T om det mest sekulära av de muslimska länderna gav islamisterna 40 % av folkets röster! Dra slutsats av detta! Det är en helt övermäktig uppgift att utbilda bort detta! Vi snackar hundratals år, om någonsin! Innan det (ev) är gjort så har Sverige hamnat långt ner i skiten, vi liknar Libanon på 80-talet.

    • stefan
      Okt 19, 2013 @ 21:34:14

      Sunt förnuft har inget att göra med hög utbildning att göra, tvärtom kanske.
      Det där med lågutbildade och inkomst är bara ett vapen som man tar till för att andra ska skämmas att visa sympatier för den sunda och nödvändiga politik sd vill ha.
      Hela Europa har partier med sd:s ståndpunkter. Pajasen reinfeldht ansåg tillockmed att i norska valet så hade han respekt för norrmännens väl av fremskridspartiet ochman måste lyssna på folkets val! Vilken Djävla stolle!. Med den inställningen han har till sd är han en opolitlig människa.
      Fd moderat. Och jag är välutbildad, och jag är höginkomsttagare.

      Svara

  5. AnnaPanna
    Jun 29, 2011 @ 12:44:51

    Islam is NOT the religion of peace, it is ”The Religion of Violence”.

    As long as the Muslim population remains around 1% of any given country/region/city they will be regarded as a peace-loving minority and not as a threat to anyone. In fact, they may be featured in articles and films, stereotyped for their colorful uniqueness:

    Nation % Muslim
    United States 1.0%
    Australia 1.5%
    Italy 1.5%
    Norway 1.8%
    Canada 1.9%
    China 2.0%

    At 2% and 3% they begin to proselytize from other ethnic minorities and disaffected groups with major recruiting from the jails and among street gangs:

    Nation % Muslim
    Denmark 2.0%
    United Kingdom 2.7%
    Germany 3.7%
    Spain 4.0%
    Thailand 4.6%

    From 5% on they exercise an inordinate influence in proportion to their percentage of the population. They will push for the introduction of halal (clean by Islamic standards) food, thereby securing food preparation jobs for Muslims. They will increase pressure on supermarket chains to feature it on their shelves — along with threats for failure to comply. (United States).

    Nation % Muslim
    Switzerland 4.3%
    Philippines 5.0%
    Sweden 5.0%
    The Netherlands 5.5%
    Trinida and Tabago 5.8%
    France 8.0%

    At this point, they will work to get the ruling government to allow them to rule themselves under Sharia, the Islamic Law. The ultimate goal of Islam is not to convert the world but to establish Sharia law over the entire world.

    When Muslims reach 10% of the population, they will increase lawlessness as a means of complaint about their conditions (Paris –car-burnings). Any non-Muslim action that offends Islam will result in uprisings and threats (Amsterdam – Mohammed cartoons).

    Nation % Muslim
    Guyana 10.0%
    India 13.4%
    Israel 16.0%
    Kenya 10.0%
    Russia 15.0%

    After reaching 20% expect hair-trigger rioting, jihad militia formations, sporadic killings and church and synagogue burning:

    Nation % Muslim
    Ethiopia 32.8%

    At 40% you will find widespread massacres, chronic terror attacks and ongoing militia warfare:

    Nation % Muslim
    Bosnia 40.0%
    Chad 50.1%
    Lebanon 59.7%

    From 60% you may expect unfettered persecution of non-believers and other religions, sporadic ethnic cleansing (genocide), use of Sharia Law as a weapon and Jizya, the tax placed on infidels:

    Nation % Muslim
    Albania 70.0%
    Malaysia 60.4%
    Qatar 77.5%
    Sudan 70.0%

    After 80% expect State run ethnic cleansing and genocide:

    Nation % Muslim
    Bangladesh 83.0%
    Egypt 90.0%
    Gaza 98.7%
    Indonesia 86.1%
    Iran 98.0%
    Iraq 97.0%
    Jordan 92.0%
    Morocco 98.7%
    Pakistan 97.0%
    Syria 90.0%
    Tajikistan 90.0%
    Turkey 99.8%
    United Arab Emirates 96.0%

    100% will usher in the peace of ‘Dar-es-Salaam’ — the Islamic House of Peace — there’s supposed to be peace because everybody is a Muslim:

    Nation % Muslim
    Yemen 99.9%
    Afghanistan 100.0%
    Saudi Arabia 100.0%
    Somalia 100.0%

    Of course, that’s not the case. To satisfy their blood lust, Muslims then start killing each other for a variety of reasons.

    Svara

  6. AnnaPanna
    Jun 29, 2011 @ 12:43:59

    Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad.

    Svara

  7. A
    Jun 21, 2011 @ 18:05:27

    Problemet ligger inte hos islam utan religion överhuvudtaget skillnaden ligger i att många kristna inte är troende då man har en utbildning som är helt skild från religion
    och därför kan betrakta den kritiskt.
    Det blir andra bullar när du blir hjärntvättad sen barnsben.

    Religion is BULL SHIT!!!!!!!!!!!!!!!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jun 21, 2011 @ 18:34:22

      Vi kan konstatera att kristna samhällen har en stark tendens att utvecklas till demokratiska välfärdsstater med yttrandefrihet och jämlikhet! Motsatsen måste sägas om muslimska stater! och är du så jävla dum att du inte fattar att det beror på islam så beklagar jag din låga intellligens!

      Jag kan islam. Var och en som kan islam ser tydligt att islam är inkompatibelt med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet, så de muslimska ländernas elände är ingen tillfällighet, de är helt naturliga!. Har du brytt idig om att studera islam? Säkerligen har du väldigt dåliga kunskaper om islam. Redogör annars för dina islam-studier!

      Jag kan hålla med om att religion är bull. Men kristendomen är ändå otroligt mycket bättre än islam.

      Svara

  8. miss F
    Mar 14, 2011 @ 22:51:09

    Du som skriver på denna hemsida, ja du ska vet att det är jätte roligt att läsa dina kommentarer. Men en sak verkar du inte vara medveten om, nästan alla uppfinningar har med matematiken att göra och den har vi ju fått från araberna, så dumma är de inte. Deras olja utnyttjar vi varje dag, vi beroende av den helt och hållet. Jag ber dig att använda lite mer logiskt tänkande. Men tack för underhållningen väldigt roligt att läsa, utan logik.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Mar 15, 2011 @ 06:57:07

      Berätta för mig vilken matematik som kommer från araberna. Vid en hastig koll ser jag att arabiska matematiken verkade på 800-1200-talet, dvs för 800 år sedan. Nollan kom dom på, bra! Men är det den viktigaste siffran? Dom personifierar dessvärre framgångsrikt den siffran! Många andra ägnade sig även åt matematik! Jag vet att dom förvaltade det antika arvet, däribland förstås deras matematik. Hur mycket kom dom på själva? Hur som helst, inte mycket har hänt de senaste 800 åren!

      Det är ju fullständigt sanslöst att ett folk som utgör 25 % av mänskligheten praktiskt taget inte bidragit med något alls! Krig, oroligheter, terrorism och allmän gnällighet är dom mest kända för! Otroligt att ett litet folk som judarna åstadkommit kanske 2000 gånger mer än muslimerna! Pinsamt är bara förnamnet!

      Utan västs uppfinningar och upptäckter skulle muslimerna fortfarande tro att jorden är platt och att solen kretsar kring jorden. Dom skulle fortfarande leva i medeltiden, med en medellivslängd på 25 år, tops!

      Har araberna tillverkat oljan? Dom har varken uppfunnit eller upptäckt den! Vore det inte för oss, hade dom inte en susning om vad den kunde användas till! Västerlänningar prospekterade, utvann och raffinerade oljan! Det enda dom gjort är att sitta på feta arslet och ta emot våra pengar. Vi lärde dom hur dom skulle hantera oljan.

      Svara

  9. Bengt Lundström
    Jan 08, 2011 @ 09:54:16

    Efter att ha sett den första filmen med den uppriktige modige araben(?) undrar jag om han fortfarande lever? Att säga sanningen har alltid varit farligt. Håller helt med honom. – Ett lands utveckling beror på folket!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 08, 2011 @ 13:44:58

      Mannen som gjorde filmen är arab, en irakisk flykting bosatt i Norge. Jag tror det är ganska ofarligt att säga sånt! Paradoxalt nog! Det är ju sanningen bara, han säger ju vad islamisterna själv säger. Värre om man avbildar Muhammed! Att säga sanningen är inget brott mot Koranen eller islam. Jag tror det är farligare att säga detta i Egypten där det vimlar av dom dock.
      Jag menar inte att det är ofarligt, men betydligt farligare att avbilda, konvertera etc, dvs uppenbara brott mot islam.

      Svara

  10. riffi
    Sep 22, 2010 @ 09:49:27

    Tänkvärt.

    Rosengårds problem kan faktiskt lösas om man börjar borra efter olja och hittar olja.

    Svara

  11. Ann-Marie
    Aug 31, 2010 @ 03:47:15

    Kan inte lövet ta och gå och dränka sig!? Klartexten har helt klart för sig om saker och ting och lövet är bara en patetisk liten parentes…

    Svara

  12. Emmanuel
    Jul 06, 2010 @ 02:03:08

    Jag minns min pappas ord då han upptäckte att de muslimer han flytt från beviljats asyl i Sverige. ”Hur kan en förövare vara ett offer? Hur kan Svenskarna vara så dumma att de släpper in människorna som jagade bort oss?”.

    Detta var på 80-talet.. rebellisk och ung som man var försökte jag säga emot och förklara att muslimer inte alls var en homogen massa eller att de inte skulle göra på samma sätt i Sverige, för att svenskarna är mycket smartare än så. De skulle ALDRIG tillåta det.

    Jag gnuggar mina ögon varje gång jag läser artiklar av ”framträdande” muslimer där man öppet begär Sharia i Sverige. Man öppnar muslimska förskolor i Sverige. Mona besudlar sig själv med en slöja. Moskeer skall byggas med Saudiarabiska pengar.

    Jag kan fan inte tro att detta händer. Det kan fan inte stämma.

    Kära svenskar. Mina föräldrar kom till Sverige undan muslimskt förtryck. De var tvungna att lämna sina hem. Hem är ett område i asien där mina kristna förfäder bott i över 1000 år. För ungefär 120 år sedan kom två familjer (ca 8 personer) med muslimer till min pappas by. De togs emot med öppna armar. De gavs jobb, de stöttades, de togs omhand. 50 år senare var de fler i antal än min pappas släkt. Min pappas släkt tvingades betala straffskatt (”Jizya”), eftersom deras religion medgav det. Man blev regelbundet utsatt för förtryck och förföljelser. Exempelvis rövade de helt enkelt bort de kvinnor de behagade och gifte sig med. Parasiterna gjorde inga egna framsteg. De levde på mina förfäder. En dag rann bägaren över. Man gjorde motstånd. Det resulterade i massavrättningar, folkmord.

    Jag är glad att min pappa klarade sig.
    Jag är tacksam för Sverige. Detta underbara land.

    Men när jag ser utvecklingen som sker här, hör jag historiens eko.
    Jag är rädd. Jag är fan rädd.

    Vi måste vända denna utvecklingen!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jul 06, 2010 @ 12:30:17

      En fin, men tragisk berättelse! Historien upprepar sig! Vi vet vad islam går för, vad islam vill! Jag hoppas svenskarna snart ser vad islam är inte vad de önskar att det var!

      Svara

  13. Fredrik M
    Apr 19, 2010 @ 00:58:00

    Bloggaren skrev: ”All teknologi av betydelse är väst-tillverkad! Bilar, TV, radio, telefoner, datorer, internet, kameror, läkemedel ”you name it”! Dom saknar kompetens att tillverka något alls på hög teknologisk nivå!”.

    Om vi lyfter blicken från den förda diskussionen om situationen i muslimska länder ter sig citatet ovan som ett skämt. Bloggaren kanske inte har sett någon japansk eller koreansk bil? Han/hon har nog heller aldrig sett en produkt markerad med ”Made in China”? Kameror från Nikon eller Canon? Datorer från Toshiba eller Samsung? Nej, allt tekniskt tillverkas enligt bloggaren i väst. Han/hon tar nog bilder med en ärvd Leica-kamera och bloggar med en Pentium II-dator från Siemens Nixdorf.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 19, 2010 @ 10:09:13

      Som du kanske noterat så riktades min udd mot dom muslimska länderna! Jag borde förstås skrivit att all teknologi av betydelse är tillverkad av icke muslimska länder! . Ett rent skrivfel således, vilket jag korrigerar!

      Det ändrar givetvis inte min poäng, nämligen att muslimska länder är teknologiskt och innovativt inkompetenta!

      Svara

      • Fredrik M
        Apr 19, 2010 @ 23:13:47

        Jag har dock haft flera avancerade produkter som varit producerade i muslimska länder, bl.a. Malaysia. Detta lands ekonomi är inte baserat på olja och har ett BNP per capita som ligger högre än i flera EU-länder.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Apr 20, 2010 @ 10:14:17

          Det är väsentligen icke muslimska företag som förlagt tillverkningen till Malaysia, inte för deras kompetens, utan för deras låga löner! Hårddiskar och andra datorkomponenter från Seagate, Samsung mfl är exempel på sådana produkter. Stora japanska elektronikföretag Sony och Sharp t ex har också byggt fabriker i Malaysia. Självklart har dom muslimska länderna inget att göra med produktutvecklingen! Dom gör skitjobbet, som vanligt.

          Svara

  14. Ann-Marie
    Apr 17, 2010 @ 15:09:06

    Hoppas att “aryan” tagit till sig av all denna eminenta information. Fast jag misstänker att så inte är fallet.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 18, 2010 @ 14:44:23

      Svaren till Aryan visar att det inte är några dumskallar han har att göra med! Tvärtom bildade och intelligenta människor! Dumskallarna hittar han hos vänsterbloggarna!

      Min erfarenhet av muslimer är att dom oftast ljuger och vilseleder i debatten, vilket funkar om motståndarna är okunniga. Men här gick han på pumpen!

      Svara

  15. Erik
    Apr 16, 2010 @ 23:31:37

    Det här var det mest klarsynta jag läst på bra länge, håller med om nästintill allt. Dags att skicka hem alla snyltare till sina hemländer snarast!

    Svara

  16. Stefan
    Apr 15, 2010 @ 23:50:18

    Dom muslimska ländernas export, 29 länder. Motsvarar Finlands om man räknar bort Oljan. I Finland bor det 5 miljoner

    Svara

  17. mats c
    Apr 15, 2010 @ 20:50:25

    Antikens skrifter fanns i stor omfattning i det Bysantintska riket, men en del ”återupptäcktes” först i erövrade Moriska bibliotek.

    I princip alla arabisktalande lärda man och översättare var också icke-muslimer.

    se på:
    http://www.brusselsjournal.com/node/4173

    När islam fick tillräckligt stort inflytande upphörde friheten för dessa. I princip alla kända arabisktalande lärde existerade innan 1100-talet.

    De antika verk som blev översatta var huvudsakligen inom filosofi och vetenskap. Det finns ju ju också väldigt mycket efterlämnat från antiken inom t.ex historia, drama och skönlitteratur och om detta kom från annat håll än den arabiska världen så bör också verk inom filosof och vetenskap varit kvar inom det bysantinska riket , men kanske även inom västeuropa. trots att det inte fanns så stort intresse av detta de första århundradena efter Rom´s fall

    Svara

  18. Trackback: Fakta om invandringen! « KLARTEXTEN!
  19. aryan
    Apr 15, 2010 @ 17:51:08

    ”All teknologi av betydelse är väst-tillverkad! Bilar, TV, radio, telefoner, datorer, internet, kameror, läkemedel ”you name it”! Dom saknar kompetens att tillverka något alls på hög teknologisk nivå!” HAHAHA …vet du vad din dumma idiot, ta och läs lite historia, allt detta som du räknar upp hade inte ens existerat utan ”muslimska” vetenskapsmäns och filosofers arbeten under hundratals år, renässansen hade inte ens uppstår i europa om inte araber hade haft spanien under sig i 900 år, därifrån spreds ideer, uppfinningar mm. Väst råkade bli herre på toppen efter industriella revolutionen, tankarna , ideerna och mycket annat kommer från dessa som du kallar för okunniga. Men men, sådana inlägg är inget ovanligt för IQ befriade männsikor.

    Svara

    • Robin Shadowes
      Apr 15, 2010 @ 21:20:28

      Dom ”upptäckter” du dillar om stal dom av erövrade och tvångskonverterade folk. Så och den omhuldade nollan. Nollor må dom alla vara men nollan upptäcktes av icke-muslimer.

      Det finns ett uttryck på engelska, a monkey on your back. I sanning har vi i väst måååånga apor på våra ryggar.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Apr 15, 2010 @ 21:39:53

      Jag känner mycket väl till historien. Men jag pratar om modern tid! Jo jag vet att ni muslimer inte känner er hemma här! Ni föredrar ju medeltiden!

      Muslimska filosofer? Vem fan känner till dom? Tänker du på Muhammed? Jag vet mycket väl att dom förvarade antikens arv i Alexandria! Men det var grekernas, romarnas och andra västerlänningars verk dom ärvde och förvarade! Dom har inte gjort mycket själv, ens historiskt! Lika lite som idag! Det går bara utför för dom. Hade dom inte haft olja hade många länders befolkningar svultit ihjäl!

      Inget av värde kan dom tilverka! Ingen industri, ingen vetenskap, ingenting! Nada! Det enda dom är duktiga på är att hota, slåss och terrorisera. Alla flyr till kristna länder, du själv t ex! Har jag fel?

      Men en jävla massa moskeér vill ni ha och koranskolor! Det enda som tycks viktigt är att islam inte känks! Ni lär er fan aldrig!

      Varför bor du själv i ett kristet land? Därför att muslimska länder är skit! Det är sanningen!

      Dom muslimska ländernas storhetstid var före islam!
      Persien en strålande stormakt! Egypten samma sak, rikt och framåt. Men sen kom islam och titta på Iran och Egypten idag! Är du stolt över vad islam har gjort med dessa länder?

      Kort sagt, dom västerländska samhällena är i alla avseenden överlägsna dom muslimska!

      Så länge muslimerna inte fattar att islam är problemet, så kan dom aldrig bygga det goda samhället!

      Svara

      • DanneSwede
        Apr 16, 2010 @ 10:05:44

        Bra exemplificering KLARTEXTEN! Said

        För att inte tala hur Libanon har förändrats sedan Islam har fått total makt.
        Landet var rikt med en blomstrande ekonomi och var en fungerande demokrati , men sedan kom massinvandringen från muslimska länder in i bilden och höga födelsetal från dessa grupper. Till slut blev kriget ett faktum och de kristna libaneserna antingen tvångskonverterade eller blev mördade för sin tro.

        Det enda som en stor del av Västvärlden gjorde dock var att klaga på att Israel var MONSTER när dom gick in i Libanon och försökte besegra fienden d.vs. besegra Islamstyrkorna.

        Israel gav förnödenheter,ammunition och annat i support till dem kristna libaneser som fortfarande fanns kvar i landet och gjorde motstånd. Men idag vet vi ju hur Libanon har blivit och Islamisterna i Hezbollah har stort inflytande på flera nivåer.

        Västvärlden måste förstå Islams fula tryne annars kommer det sluta riktigt illa till slut.

        Om dagens vansinne fortsätter kommer Islam att äta upp Sverige som en liten mumsbit och dessutom ta oss tillbaka till stenåldern när det gäller bl.a. mänskliga rättigheter och likheten mellan män och kvinnor.

        Svara

        • Fredrik M
          Apr 19, 2010 @ 00:38:34

          Under det libanesiska inbördeskriget 1975-1990 förekom allainser och strider mellan grupper av olika religion. Kriget kanske förde Libanon halvvägs tillbaka till medeltiden, men det är svårt att ensidigt skylla på en sida. Varför tror du att muslimer skulle vilja leva som på medeltiden? De flesta muslimer som jag känner har bra jobb och betalar skatt.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Apr 19, 2010 @ 10:06:43

            Om du känner till koranen och islam så skulle du förstå bättre. Varenda bokstav i koranen är skriven av gud själv! Att ifrågasätta detta är hädelse enligt islam! Resultatet blir att en bokstavstolkning är självklar för varje rättrogen muslim! Det praktiska resultatet blir att muslimer i allmänhet åtminstone tar koranen mycket mer bokstavligt än vi bibeln! Koranen reglerar hela muslimens liv och även hur samhället styrs och dess lagar. Det sätter en hämsko på dom muslimska samhällena!

            Inget muslimskt land är en välfärdsstat! 70 % av alla muslimer vill till kristna länder! Titta på hur mycket skit som pågår i muslimska länder!

            Har väst förbättrats av den muslimska invandringen? Har väst blivit tryggare och mer välmående efter det? Självklart inte! Det vet alla!

            Lägg ihop två och två!

        • Mona
          Aug 28, 2010 @ 18:11:45

          Alltså jag är kristen libanes och du har helt fel. Drygt hälften av den libanesiska befolkningen är kristen och Libanons president är kristen. Den grupp som diskrimineras i Libanon är shiamuslimerna, INTE kristna, eftersom det är kristna som sitter på den huvudsakliga makten, dvs pengar.

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Aug 28, 2010 @ 20:15:28

            Dannes poäng var att Libanon från början var kristet och att problemen började med den muslimska massinvandringen! Vi känner alla till inbördeskriget och oroligheterna där! Utan muslimerna hade Libanon garanterat varit ett tryggare land.
            Överallt dit muslimerna har invandrat har resultatet bara blivit elände!

            Vi bör ta Libanon som ett varnande exempel: muslimsk massinvandring – kraftig muslimsk befolkningstillväxt-elände!

        • Lövet
          Aug 29, 2010 @ 12:30:01

          Vem tror du har mest kännedom om läget? En kristen libanes eller en svenne som kallar sig klartexten och har en blogg?

          Svara

      • östdansken
        Feb 08, 2011 @ 01:17:01

        Nu skall jag vara en riktigt realist, som inte är så snäll, som man bör. Man behöver inte gå så långt, det räcker att, se hur sverige kanar utför. Till 94% av befolkning-
        ens stora glädje.

        Svara

    • Allah
      Apr 15, 2010 @ 22:53:40

      @aryan Said:

      Du har fel..Jag har läst historia. Islam, Andalusien eller araber har inte ett jota med vetenskap eller framsteg att göra.

      Det enda man kan ge araberna creed för är att tvingade andra att översätta deras texter. Beviset är väl att man inte gjorde ett enda framsteg med den litteratur och kunskap man kom över.

      De texterna du påstår som spreds genom Spanien var

      redan kända i Europa av lärda. Det fanns bara

      ingen anledning att börja bruka den. Förens islam blev ett reellt hot. Då insåg man storheten i Grekernas, romarnas, assyriernas, iranska texterna.

      Texter araberna stal då de red omkring på sina pimpade kameler.

      Araberna hade kunnat göra ngt bra av den information de kom över. Men misslyckades helt, Varför?? Jo Islam, en bakåtsträvande ide utan koppling till verkligheten

      Svara

      • Robin Shadowes
        Apr 16, 2010 @ 23:49:37

        Och för att fört modet framåt. Vad är Dior när det finns tvåmans-tält, lampskärmar och klänningar och roliga hattar?

        Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: