Islam har gjort mycket positivt för Sverige!

Salam Aleikum! Det har talats mycket om islam negativa sidor. Nu tycker jag det är hög tid att även nämna dom positiva aspekterna av den muslimska massinvandringen!

Tänk bara hur många jobb som skapats:

Gränskontrollen har fullt upp naturligtvis. Poliser har fått mycket mer att göra, inte minst SÄPO. Domstolsväsendet  och förstås kriminalvården har expanderat långt över våra förväntningar! Räddningstjänsten, ambulans, brandkår och glasmästare har fått mer jobb i invandrartäta områden. Bilbränder glädjer förstås försäkringsbolagen och bilindustrin! Och sjukvården har förstås fått sin del av kakan!

Förr i tiden kunde det rentav vara tråkigt att gå ut på gatan! Men inte nu längre! Har du tur så viner kulorna på gatan eller i bussen! Det är faktiskt mer spännande att vistas utomhus! Det är bara att erkänna!

Sen har vi hela invandringsindustrin med Migrationsverket i spetsen, deras eget verk med massor av anställda och  alla flyktingförläggningar. Arbetsförmedling och försäkringskassan har också fått utöka. Socialtjänsten har naturligtvis många arbetstillfällen att tacka invandringen för! Och föreställ er tidningarna utan islam! Horribla tanke! Många spännande artiklar blir det!

Resebyråerna har fullt sjå med att flyga hem flyktingar till hemländerna! Första resan brukar ske när uppehålllstillståndet kommit. En del av dom t om utbildar sig i hemlandet, gäller särskilt ungdomar från Somaila (Al Shabaab-skolan), Irak (Al Qaida-skolan) och Pakistan (Al Qaida/Madrassas). Så den som säger att grabbarna inte vill utbilda sig vet inte vad han snackar om!

SFI och alla andra invandrarrelaterade utbildningar. Arabiska tolkar upplever förstås en guldålder! Och tänk på alla lärare och speciallärare som behövs för att utbilda många av dom från scratch! En lärares dröm att se dessa kunksapstörstande ljushuvuden begärligt sluka Platon och Descartes! Och handen på hjärtat; skolan var bra mycket tystare och tråkigare förr! Nu är det fart och fläkt i klassrummen! Sen har vi arkitektoniska bidrag som minareter och moskéer som många av oss inte kan få nog av!

DO hade väl inget att göra om det inte vore för invandrarna. Hyresvärdarna garanteras få sina lägenheter fyllda med en aldrig sinande ström av nya invandrare. Så länge massinvandringen pågår slipper dom tomma lägenheter och hyrorna drivs upp pga den ständigt förvärrade bostadsbristen! Likaså har fastighetsmäklarna tjänat multom då bostadsbristen drivit upp priser och arvoden till rekordnivåer! Alla vars bostad ökat i värde bör tända ett ljus för invandrarna! Utan dom hade din bostad varit värd bara en tiondel! Och bankerna tjänar enorma belopp på att låna ut pengar för dom allt dyrare bostadsköpen! Jag menar lånen har ju 10-dubblats! Snacka om ränteinkomster!

Sen har vi fått en mycket flexiblare syn på jämlikhet och yttrandefrihet! Vi som trodde att bögar och judar självklart var helt OK bör nog tänka om. Det finns faktiskt dom som tycker annorlunda och vi bör respektera även deras synsätt! Religiöst grundade regler skall respekteras! Vi har lärt oss att vara hänsynsfulla, även mot dom som inte är hänsynsfulla! Det kallar jag verklig tolerans! Och sen har vi lärt oss att det minsann finns något som kallas muslimsk demokrati ”demokrati lite”, OK superlite kanske. Iran är ett fint exempel.

Och muslimska barn och kvinnor, är det så jävla sjävklart att dom skall åtnjuta vår jämlikhet och samhällets beskydd? Dom har ju sina spelregler, islam! Svenska kvinnor, bögar och judar; om ni fruktar att bli sämre behandlade i framtiden, så trösta er med att det är Allahs vilja! Det är inga nyckfulla regler vi snackar om, utan Guds egna ord!

Vi bör inte lägga oss i att barn könsstympas, bortgifts och utsätts för pedofili. Muslimska tonårsflickor envisas ibland med att gifta sig med vem dom vill och vilka är vi att ifrågasätta att dom gillar att kasta sig ut från balkonger? Lika bra att dom tar hand om de sina.

Visst ja! Höll på att glömma att vi även fått oss till livs en del vackra klädesplagg, som bara ökar i popularitet. Elaka tungor hävdar att kvinnorna bär burka frivilligt för att dölja sina blåtiror, men så behöver inte nödvändigtvis vara fallet:

Vi måste respektera främmande kulturer, allt annat är rasism! Helt klart har islam vidgat våra perspektiv!

Islam har väckt oss ur vår törnrosasömn! Vi har insett vilka svin vi egentligen är och att vi förtjänar att sprängas i luften, ifall vi inte lämnar Afghanistan och slutar teckna Muhammed! Att få påtalat sina fel och brister är personlighetsutvecklande! 

Om yttrandefriheten som vi tog för given, har vi lärt oss att den gäller förstås inte ifall någon blir arg på vad vi säger eller tecknar! Tidningarna har lärt sig att visa hänsyn mot aggressiva religioner! Inga fler Muhammedteckningar publiceras! Ett stort framsteg! Med yttrandefriheten följer naturligtvis ett ansvar att inte reta upp någon! Rätt självklart egentligen, men det hade vi knappast fattat utan muslimerna!

Det är bara att erkänna att massinvandringen skapat enorma arbetstillfällen och nyanserat vår syn på demokrati,  jämlikhet etc. Att inte respektera andra synsätt på detta är rent jävla rasisitskt!

Att inte respektera Guds vilja är faktiskt en synd! Uppenbart att vi gått för långt i vår sekularism! Tack islam!

Och orkar vi inte göra barn själva så kan vi lita på att muslimerna gärna hjälper till och tillverkar nya svenskar åt oss. Mycket vänligt vill jag lova! Detta har dom visat övertygande t ex i Libanon och Egypten. Där har dom axlat det tunga ansvaret att styra landet! Kunde vi önska oss bättre arvtagare? Man blir nästan rörd till tårar!

En del rasister föredrar invandring från Kina, Indien och andra icke muslimska länder. Men efter att ha fått sig till livs islams omfattande bidrag till samhäller så lär dom komma på bättre tankar. Och detta är ändå bara början!

Iran, ett islamskt föredöme, styrs av gudfruktiga mullor. Kärleksfullt driver dom med stenar djävulen ur vilseledda kvinnfolk och befriar gärna homosexuella från jordelivets vedermödor. Att även småflickor behöver fysisk kärlek har västerlänningar ibland lite svårt att fatta. Men toleransen har ökat, gudskelov! Ibland är vi lite inskränkta!

Som ni förstått vid det här laget så handlar det bara om att ha en positiv attityd! Att se saker från den ljusa sidan! Det är enligt min mening uppenbart att islam har förändrat Sverige och våra värderingar på ett mycket genomgripande sätt! Tack!

Några kommentatorer tycks missnöjda med min lista över muslimernas positiva bidrag till vårt samhälle. Jag förmodar att dom är rasister! Men även dessa har rätt att göra sin röst hörd!

Alla som har fler exempel på islams positiva bidrag till vårt samhälle är välkommen att lista dom i kommentarerna så kommer jag att lägga in dom i inlägget!

Ingen sten skall lämnas orörd när det gäller att lyfta fram fredens och toleransens religion!

Se till att denna fredens religion växer här! Vi behöver ett starkt islam i Sverige! Stöd massinvandringen!

AB n n  g   l a e     n n g r  t:  l” n  a   r   t   a     e  r  r      n    r   e. ?   n   g”  t t a  s a  r k  o   n    r  t   a t  e  r  r     r  a    r   e.  ?  n     :     s e     r  t  SVD t  .    r  n  g s g  d n  a l t t.  ”.  t  g d  n  a l       t .   t r    t EXP n t t r ?3 o s a s  r n n n m e r e  d  r l r m n t t r  u l r m  n t t t r r a t n d l s t k 6 a r n t n n n a e d DN   ”       r   t  a    a    i  a  a t     a  a g a   i:        å   t.    s   l.   g.  s   o  r n  n n r  g s  r   h”  D-   n  a.”  n.”  t.     l.   s  .  r n  s  n  n ”.  s.    g  s t  r  n   s   g n.   e.  

103 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trackback: Islam har gjort mycket bra för Sverige | Petterssons gör skillnad
  2. Trackback: Islam har gjort mycket bra för Sverige | Petterssons gör skillnad
  3. Trackback: Islam har gjort mycket bra för Sverige | Petterssons gör skillnad
  4. Dentrötte
    Maj 09, 2013 @ 22:55:02

    Tycker att Hanan visat hur korkad han är med sina svar. ett prakt ex.

    Hanan skrev.
    VILKEN OKÄND SIDA NI HAR SOM BARA PRATAR ISLAM OCH HUR DOM ÄR MOT ERAN BAJS-SVENSKA SAMHÄLLE OCH JAG HAR HOPPAS ATT ER LAND BLI DEN VÄRSTA LANDET I HELA VÄRLDEN OCH DET PRECIS DET NI ÄR PÅ VÄG EFTERSOM NI ÄR SOM DJUUR!!!??

    VI BLANDARNA ORKAR INTE MED SVENNE-BANANER OCH VI VILL INTE ENS KOMMA ERAN LAND’!!
    ………………………………………………………………………………………………………………….

    Är synd att han inte ens tog sig tid att tänka igenom vad han skrev.
    visar att han alldrig vart i en skola.

    Svara

  5. larsen1035
    Nov 30, 2012 @ 21:01:49

    Läste på Fria Tider…….Araber är farligast i Trafiken…….Står för 60% av alla olyckor med personskador i Sverige……Jag kämpar mot Islam inte mot muslimer……….vi får hjälpa dom med trafikvett också såklart så vi kan rädda liv……..Jag lägger inga positiva aspekter på detta…….men okunskapen o brist på respekt för människor är ju ett tråkigt genomgående tema i denna ideologi…………….

    Svara

  6. Hanan
    Jan 05, 2012 @ 01:53:30

    VILKEN OKÄND SIDA NI HAR SOM BARA PRATAR ISLAM OCH HUR DOM ÄR MOT ERAN BAJS-SVENSKA SAMHÄLLE OCH JAG HAR HOPPAS ATT ER LAND BLI DEN VÄRSTA LANDET I HELA VÄRLDEN OCH DET PRECIS DET NI ÄR PÅ VÄG EFTERSOM NI ÄR SOM DJUUR!!!??

    VI BLANDARNA ORKAR INTE MED SVENNE-BANANER OCH VI VILL INTE ENS KOMMA ERAN LAND’!!

    Svara

  7. Carl A
    Aug 16, 2011 @ 00:06:02

    Lysande skrivning. Tvingas jag välja mellan Koranen cioh 10 Guds bud så blir det nog 10 Guds 10 ggr av 10!

    Svara

  8. Oskar
    Aug 03, 2011 @ 17:36:45

    Hej!

    Jag skulle gärna vilja att du även listar vilka fördelar kristendom, homosexualitet och alkohol har för det svenska samhället…

    Jag är varken religiös eller homosexuell, men tycker självklart att var och en ska ha full rätt att leva sitt liv som man vill, så länge man inte skadar andra. Alkohol nyttjar jag då och då, även om jag vet att dess negativa effekter för samhället vida överstiger de du försöker tillskriva islam.

    Och självklart ska inte religiösa (vare sig kristna, muslimer eller scientologer) kunna leva efter andra lagar än övriga samhällsmedborgare, vilket knappast heller särskilt många förespråkar.

    Jag rekommenderar en intressant bok för alla som är rädda för religiös fundamentalism: Kampen för Gud av Karen Armstrong (http://www.bok.nu/Karen_Armstrong/Kampen_for_Gud). När man läst den är man inte mindre rädd (snarare mer), men man har fått en helt annan förståelse för varför världen ser ut som den gör idag och vad man kanske kan göra åt det.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Aug 03, 2011 @ 20:17:32

      Fördelar:

      Kristendom: Kristna samhällen har mycket lättare för att omvandlas till sekulära demokratiska välfärdsstater (än muslimska).

      Homosexualitet: är väl ingen fördel för samhället. Men av rättviseskäl skall dom ha samma rättigheter som övriga medborgare.

      Alkohol: mysigt. Själv gillar jag inte starksprit, men vin är gott! Dessutom hjälper vin mot åderförkalkning, och hjälper därmed i viss mån mot slaganfall, hjärnblödning. Allkoholen tillhör vår kultur. Men man måste dricka måttligt.

      Alkohol har fördelar vid måttlig användning. Tobak har bara nackdelar vid all användning. Mycket farligare även vid måttlig användning. Vid kraftigt bruk är nog alkohol farligare.

      Vi måste acceptera att kristendomen är en del av vår kultur, liksom islam är en del av muslimska länders kultur. I ett sekulärt samhälle skall religionen vara en privatsak. Samhället skall inte ge pengar till religiösa organisationer. Främmande religioner skall inte få påverka några regler alls i vårt samhälle. Dom som inte kan acceptera att vi är en kristen kultur kan fara åt helvete! Man får dock acceptera att kristendom är vår kultur och därmed har en särställning.

      Jag har läst Karen Armstrongs bok om Muhammed. Jag kan inte läsa alla böcker som verkar intressanta.

      De muslimska ländernas fattigdom och problem beror på islam. Religionen hindrar dom från vetenskaplig och annan utveckling. Deras fattigdom är alltså deras eget fel! Inte vårt! Så vi skall inte ta hit några muslimer för att vi ”tycker synd om dom”!

      Svara

      • Oskar
        Aug 04, 2011 @ 10:50:51

        På vilket sätt menar du att vi har en kristen kultur? Vi har en demokratisk kultur som bygger på tankar och idéer från de antika grekerna. Kristendom är inte bättre än nån annan religion, frånsett att den i Sverige har kommit lite närmare att förflackas och dö ut. Fanatiska kristna, som de amerikanska TV-predikanterna och den nu aktuelle galningen i Norge är minst lika skrämmande som de extrema islamisterna, samtidigt som det stora flertalet fromma religiösa, som har vett att sköta sin vidskepelse privat, inte stör dig, mig eller någon annan.

        Och där tycker jag du bör nyansera dig – kritisera gärna odemokratiska företeelser och tendenser, men gör det på ett sakligt sätt och försök förstå de verkliga orsakerna bakom.

        Den största orsaken till problem och fattigdom i de muslimska länderna är att västvärlden de senaste hundra åren sugit ut deras egna naturtillgångar. Detta har man kunnat göra genom att stötta korrupta politiska ledningar som fått pengar i egna fickor och militär hjälp att hålla det egna folket nedtryckt och fattigt. Protesterna kom framför allt från kyrkligt håll och många mullor ordnade fredliga protester som krävde att större del av inkomster från olja och andra naturtillgångar skulle komma det egna folket till del. Dessa protester slogs brutalt och blodigt ned, inte sällan uppmuntrat (och handgripligt med hjälp av) av västmakterna.

        Fredliga protester som möttes med brutalt våld ledde inte helt oväntat till en gradvis radikalisering av de regimkritiska religiösa grupperna och att deras aggression även vänts mot väst kanske inte är så konstigt. Hade den omvända situationen rått är jag övertygad om att fredliga kristna till slut tröttnat på att mötas med våld och förtryck och börjat fokusera mer på de krigiska delarna i gamla testamentet än på Jesus fredsbudskap om att vända andra kinden till.

        Där har vi situationen av idag. Det gör inte självmordsbomber och religiöst förtryck mindre avskyvärt, men det ger en mer nyanserad bild än att ”muslimer av naturen är onda” eller att ”islam förespråkar krig och förtryck”. Det finns goda sidor (för den enskilde individen) med islam, precis som med kristendom, homosexualitet och alkohol och dem måste vi självklart tolerera, lika mycket som vi måste fördöma religionens, alkoholens och tobakens skadliga effekter, både för den enskilde och allmänheten.

        Tack för ordet. 🙂

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Aug 04, 2011 @ 11:00:34

          Kristendomens största förtjänst ligger i att ett kristet samhälle kan förändras till en sekulär demokratisk välfärdsstat! Trots kristendomen! Inget muslimskt land har lyckats med det! Islam utgör ett alltför stort hinder för en sådan utveckling.

          Att väst är anvariga för muslimernas alla problem har vi hört till leda! Det enda muslimska landet som varit i närheten av väst är Turkiet. Men det beror på att landet tvångs-sekulariserades! Via grundlag! Nu har den upphävts. Så nu är landet på väg tillbaks mot elände. Dom enda rika muslimska länderna är dom där väst hittat och utvunnit olja. I övrigt är det skitländer som alla flyr ifrån!

          Att inte ett enda muslimskt land har välfärd, demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet talar starkt emot ditt påstående. Många av dom har fått styra sig själva lika länge som Japan och Tyskland som båda bombades sönder och samman! Hur förklarar du det japanska undret? I muslimska länder finns ingen vetenskap värd namnet! Dom är hopplöst korkade!

          Svara

          • Oskar
            Aug 04, 2011 @ 15:20:02

            Din enögdhet och trångsynthet är onekligen intressant, men det faktum att du har rätt i vissa saker gör inte att du inte har fel i mycket annat. Den japanska återuppbyggnaden efter andra världskriget var onekligen en imponerande bedrift, Tyskland byggdes till stora delar upp med hjälp av stöd från segrarmakterna som tydligen lärt sig något av misslyckandet efter första världskriget.

            Och du har tydligen hört förut att väst har skuld i många av andra- och tredje världens problem, men aldrig reflekterat över att det kan ligga något i det? De islamska länderna var länge långt mer utvecklade än det efterblivna och kristna Europa, det vet du säkert också. Har dom blivit korkade sen dess, eller vad hände? Och var dom som hamnade på den östra sidan av järnridån efter kriget också korkade, eftersom östländerna blev så mycket fattigare än sina grannar i väst?

            Givetvis är förloppet långt mer komplicerat än min sammanfattning ovan, men där har du en av de största orsaken till de muslimska ländernas problem och dagens syn på islam som en krigisk religion.

            I min värld finns det inga korkade folkgrupper, däremot gott om korkade individer, vilket du gör ditt bästa att bevisa genom dina texter här på bloggen.

          • KLARTEXTEN!
            Aug 04, 2011 @ 15:40:18

            DU är enögd! Nu är det inte så att väst gick i muslimska länderna och förintade allt med bulldozer! Väst byggde vägar, flyplatser, sjukhus, skolor, byggde upp en administration med bl a förvaltningar, rättsväsende, polis, domstolar, militär etc. kort sagt, man införde civilisation! Dom gjorde även dåliga saker, men mycket gott också!

            Men muslimerna gillar inte vår civilisation. Den överenstämmer dåligt med Koranen. När vi lämnade återgick dom till sin religon. och all utveckling avstannade. Se på Saudiarabien: vem tvingar dom att leva i medeltiden, samma med Iran och islamisternas Somalia. Du borde inse att islam är förknippat med stora problem!

            Så skedde inte i Japan! Dom blev bombade till 1000-talet! Dom fick ta sig upp av egen kraft! Hur många muslimska länder har förötts som Tyskland och Japan? Men dom är ju inte muslimer så dom prioriterade ekonomin framför att be 5 gånger om dan!

            Dom forna muslimska länderna var stora civilisationer innnan islam! Irak med Eufrat och Tigris dom första historiska civilisationerna! Egyptens faraoner. Perserna var storslagna. På den tiden var dom inte muslimer!

            När islam kom på 700-talet stannade utvecklingen. Man var väl då jämförbara med väst. Sen har vi gått om dom med upplysningen, jämlikhet, industriella revolutionen osv.

            Muslimerna har inte gjort ett piss av betydelse för mänskligheten! Inte för att dom egentligen är korkade, utan uppenbarligen för att islam hämmar fritt tänkande, kreativitet, vetenskapligt tänkande. Koranskolorna har aldrig varit någon plantskola för stora vetenskapsmän. Men kyrkorna var det! Newton, Kopernikus mfl verkade i en kyrklig miljö. Trots kyrkan frodades det vetenskapliga tänkandet.

            När väst lämnade dom muslimska länderna så stannade dom i sin utveckling. All teknologi dom har har dom fått från väst. Dom är helt värdelösa! Dom har haft 50 år på sig! Vad gjorde japan och Tyskland på 50 år?

          • Oskar
            Aug 04, 2011 @ 21:20:35

            Det verkar inte funka att svara där nere, så här kommer min kommentar angående islam och vetenskap:

            http://sv.wikipedia.org/wiki/Islamisk_vetenskap

          • KLARTEXTEN!
            Aug 04, 2011 @ 21:36:12

            Det funkar utmärkt att svara. Redogör med egna ord om du nu tror på något alls! Försökr inte bevisa att grisar kan flyga! Vi vet att muslimerna inte har någon vetenskap värd namnet! Dom ligger hopplöst efter väst. Låtsas inte om något annat!

          • Oskar
            Aug 04, 2011 @ 23:56:23

            Ja det funkade visst, det var jag som var för dum för att fatta hur det fungerade. 🙂

            Men vilket tråkigt svar! Tänk om du kunnat erkänna att du på den punkten du just överbevisades hade fel, då hade någon kanske kunnat ta resten av din argumentation på allvar. Nu upplevs du bara som desperat och ganska löjlig.

        • Sherlock
          Nov 19, 2011 @ 16:25:42

          Ehh- vill bara här påminna om olje-shejkerna i arabländerna. Du menar alltså att väst och inte de ofantligt förmögna oljeprinsarna i arabvärlden- sugit ut folket? Hmmm. Jag vill påminna om en sak till: OM demokrati hade funnits i dessa länder hade vi inte haft flyktingar i västvärlden. Så här i efterhand förstår vi att det inte löser något problem att ta emot dessa flyktingar.

          Enda sättet att lösa bristen på demokrati i andra delar av världen är just att tvinga dessa länder att införa demokrati. Det som skett i alla dessa år är bara att vi spridit ut skiten till våra demokratiska länder vilket medfört att våra länder blivit mindre demokratiska. Jag tror dessvärre Breivik har rätt i att fredliga medel inte hjälper. Men då har också islamistiska fundamentalister vunnit än mer mark: VI har blivit som DE eftersom vårt samhälle också blivit mindre demokratiskt som också börjat kriga och hata. Hur vi än agerar förlorar vi. Jag tror att oljeshejkerna fattat detta för länge sedan och detta är förutsett. Sverige är nog den svagaste länken. ”Sitting duck”.

          Svara

        • Anonym
          Dec 04, 2011 @ 22:27:24

          ”Protesterna kom framför allt från kyrkligt håll och många mullor ordnade fredliga protester som krävde att större del av inkomster från olja och andra naturtillgångar skulle komma det egna folket till del.”

          1.Kyrkliga håll?? Undrar var ni får er information ifrån låter komiskt att läsa allt det ni skriver. Du vet inte hur det egentligen står till i ett land om du själv inte själv har kommit i kontakt med folk och fått höra deras åsikter. Kristna i Egypten och Syrien STÖDJER INTE REVOLUTIONEN, folk är rädda för att majoriteten dvs islamisterna utnyttjar makten på deras bekostnad. Därför föredrar kristna att inte ändra på deras livssituation.

          2.Kristendomen existerar inte längre, vi lever inte som Jesus ville, regler ändras kors och tvärs för att anpassas till ett samhället som vägrar acceptera någon religion överhuvudtaget utan människan vill leva fritt. Kristendomen anpassar sig genom att ändra på regler som egentligen är förbjudet t.ex. abort, att präster gifter sig, och homosexualitet. Inom kristendomen får man inte använda preventivmedel för att det inte är tillåtet att förhindra att ett barn kommer till. Det ät något som Gud bestämmer. Hur många kristna följer det?? Några få som fortfarande håller för sin RIKTIGA tro.

          Kristendomen, Judendomen och Islam är mer lika än vad människor verkar tro. Judendomen är en minoritet, kristendomen existerar inte längre och islam hörs mest för att det är en religion som har vägrat att ändra på det som står i koranen. Muslimer mellan sig är oeniga om hur regler tolkas och många små minoriteter har därför dragit sig undan den tolkning av som har funnits längst. Det vill säga dem har precis som i kristendomen börjat ändra på regler och tolkningar, men istället för att anpassa religionen till samhället vill dem ändra på samhället så att det gynnar dem själva.

          3. Trots att alkohol i ytters små mängder har (i studier) visat att hjälpa mot åderförkalkning så finns det mååånga andra bättre behandlingsmöjligheter. Ingen läkare kommer att rekommendera det till dig då den lilla mängden kan orsaka andra skador (och inte minst en beroendeutveckling). Du kan inte behandla NÅGOT med alkohol då du kommer betala med en annan allvarlig skada.

          Svara

      • Hanan
        Jan 05, 2012 @ 01:57:41

        HÅLLKÄFTEN!!!! JÄVLA IDIOT VÅR RELIGION ÄR DEN BÄSTA RELIGIONEN OCH DET FINNS INGA RELIGION UTAN ISLAM

        Svara

      • Anonym
        Dec 19, 2012 @ 21:02:18

        Bra skrivet av klartext. Vi skall värna om kristendomen i vårt land som är mer demokratisk. muslimerna får inte bli huvud och vi övriga svans.

        Svara

    • Sherlock
      Nov 19, 2011 @ 15:45:19

      Jaadu- den däringa filmsekvensen från london eller vad det nu var som visades borde väl få vilken tvivlande som helst att visa hur inihelvete farlig islam är. Jag ryser i alla fall av hjärntvätten. Vad händer om jag hade gått där och sagt nåt de inte gillar? Herregud jävlarrr säger jag bara. Fattar inte att inte alla reagerar på hjärntvätten?

      Svara

  9. Nadja
    Feb 20, 2011 @ 20:37:47

    Vilken avskyvärd sida ni har. Äcklades av er ointelligens och trångsynthet. Synd om människor som inte har annat för sig än att skriva strunt. Har så mkt att säga men så lite tid.Hur många muslimer i Sverige har burka?Vet ej om ni som driver den här meningslösa blogg har ngt jobb, men själv är jag sjuksköterskestudent och vad jag kan se så har vi väldigt många läkare som är invandrare..och ja den typen av invandrare som ni menar dvs:muslimer! Är det dessa ni är avundsjuka på?Er avundsjuka kmr inte ta er någonstans.För en bra framtid och karriär krävs intelligens, ngt ni saknar och alltid kmr sakna.Och ni behöver inte svara för jag slösar inte min tid på IQ- befriade människor.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 21, 2011 @ 07:32:27

      Visst finns det muslimska läkare och andra skötsamma muslimer. Säger inget annat. Men alla andra kulturer har också det. Islam specifikt (unikt för muslimer)har medfört otroligt mycket negativt för vårt samhälle! Hedersvåld, terrorism, kvinnoförtryck, krav på särbehandling, tvångsäktenskap osv! Vilka positiva bidrag har islam specifikt tillfört vårt samhälle? Dvs unikt för muslimer.

      Muslimska länder är alla problemländer! Islam har inte tillfört mänskligheten något positivt alls i modern tid. Inte vetenskapligt, teknologiskt osv. Bara elände förknippas med islam. Om det finns positiva saker så berätta det.

      Svara

      • Lövet
        Mar 19, 2011 @ 14:35:51

        ”Islam specifikt (unikt för muslimer)har medfört otroligt mycket negativt för vårt samhälle! Hedersvåld, terrorism, kvinnoförtryck, krav på särbehandling, tvångsäktenskap osv!”
        Förvisso är Islam unikt för muslimer. 😉

        Skämt åsido: hedersvåld, terrorism, kvinnoförtryck, krav på särbehandling, tvångsäktenskap osv är inga unikt muslimska fenomen, även om du försöker presentera de så.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Mar 19, 2011 @ 17:33:23

          Det är nog riktigt, men merparten är förknippat med just islam. Dessutom har kvinnoförtryck, barnäktenskap och terrorism stöd i religionen islam, vilket gör det svårare (omöjligt) att eliminera.

          Svara

          • Hannele
            Maj 15, 2011 @ 10:54:50

            Att man har invandrarbakgrund och ser ut på ett visst sätt innebär inte att man är muslim. Sannolikt är att det motsatta gäller, att dessa människor pga sin intelligens och ambitioner måste ha flytt ett islamistiskt land som förtryckt och hotat dem.

          • KLARTEXTEN!
            Maj 15, 2011 @ 11:08:12

            Först och främst vet du inte varför dom flyttat hit! Majoriteten flyttar säkert av rent ekonomiska skäl. Islamister flyr hit för att dom inte tillåts agera i hemlandet. Vi härbärgerar massor med radikala islamister från Algeriet, Irak, somalia, Egypten och många andra muslimska länder. Här kan dom tryggt utöva sina antidemokratiska aktiviteter. Terrorister utnyttjar också korkade sverige som bas för sin aktiviteter utomlands. Andra är kriminella och kan lätt ta sig hit under falskt namn, eftersom dom svenska idioterna inte efterfrågar ID-handlingar! Några flyr förtryck i hemlandet, men det innebär inte att dom vill ha demokrati! Dom kanske inte får utlopp för sina åsikter, som mycket väl kan vara totalt odemokratiska. sen har vi även dom som vill leva i en demokrati, men hur många är dom? Inte så många tydligen, eftersom dom aldrig hörs! Dom är märkligt tysta när deras muslimska trosfränder hotar Vilks och Westergaard.

            Vi vet vad dom flyttat ifrån, men vi vet inte vilket samhällskick dom önskar egentligen! Men vi vet att dom har en ideologi som är oförenlig med yttrandefrihet, jämlikhet och demokrati! Är det värt att chansa? Värnar du muslimerna eller dina barnbarn? Det är deras, inte vår, framtid det gäller!Du måste välja, för deras intressen är motstridiga!

            svenskar skall inte hävda att muslimer inte tror på sin ideologi! Det är jävligt dumt! Det skall dom själv göra!

            Det mest optimistiska vi kan säga är att vi inte vet vad dom vill, men vi vet vad islam vill! Jävligt dumt att chansa!

        • Sherlock
          Nov 19, 2011 @ 15:51:42

          Vilka andra ”religioner” förespråkar och använder sig av dessa då i modern tid? Exempel tack?

          Svara

    • Sherlock
      Nov 19, 2011 @ 16:40:48

      Nadja, som sjuksköterska kommer du att märka saker du inte trodde fanns. Och du kommer att märka att sjukvården behöver erfaren personal och personal som inte bara är gratis pga amsåtgärder. Intelligens som du nämner, är nödvändigt. Erfarenhet är något som behövs ännu mer. Men numera är prislappen det enda som arbetsgivare bryr sig om. Därav kvaliteten på vården då endast unga och personer med utländsk bakgrund anställs. Jag insåg det när jag försökte jobba kvar som sjuksköterska. Numera har jag bytt yrke och har med detta skaffat mig en bättre framtid och karriär. Om det är karriär du eftersträvar så är det inte sjuksköterskeyrket du borde satsa på!

      Svara

  10. qolle
    Jan 29, 2011 @ 14:48:22

    Hej Klartexten och Virgina. Först till Klartexten: Du är för underbar: Jag läste Din text till mina vänner och min kvinna inatt och vi kunde inte sluta att skratta. Jag kommenterade något inatt till dig men mitt svar kom inte fram så jag skriver denna vägen istället. Vännerna ville ha även kopior av ditt inlägg vilket dom fick. Kram/qolle

    Hej Virgina: Jag vet inte varför mitt inlägg inte kom fram till dig inatt? Ville tacka så mycket. Är lite i dåligt skick nu efter vakat hela natten med vänner o glada drycker. Kram/qolle

    Svara

  11. qolle
    Jan 29, 2011 @ 04:58:30

    ”Färsk” hemsk bit av historien. Anmäl
    Historiskt sätt är det mycket kort tid tillbaks till förintelsen. Fortfrande idag lever Judar som varit med som barn och upplevt det. Det är lätt för fientliga att glömma det som skedde Judarna, men inte för Judarna och inte för oss andra heller som känner fasan som skedde dem fortfarande nära vår tid. Det sitter kvar som ett ofantligt djupt, fasansfullt och barbariskt dåd i Judarnas hjärtan och som fientliga inte kan eller vill förstå. Bara om det drabbat dem. Israel blev ett nödvändigt historiskt kapitel för Judarna att åter bestiga in i. Det har erövrats länder och folk utan att nöden ens krävt. Men Judarna var sannerligen i nöd. För muslimska extremister så var det ett omöjligt kapitel att acceptera och även för vanligt folk, men det fanns dom muslimer som välkomnade Judarna dit, för de förstod om vilken fasa världen varit mot dem. Extremisterna var insatta i de satanistiska konspirationsteorierna om Judarna och gjorde väl sin del för en de blev just extremister mot Judarna och de samarbetade med Hitler för utrotning av oskyldiga Judar i melanöstern också… Islamisterna borde tolkat det som att så har i deras historia också Islam erövrat länder efter länder utan att någon frågat. Men detta är helt annan sak då Judarna behövde en tillflyktsort där de kan bli starka mot rasismen, och antisemitismens svarta satanistiska teorier om dem för att världen skall hata. Bibeln säger sina saker men definitivt inte att sprida antisemitism. Antisemitismen har förmörkat människor för konspirationer om Judar. Läs gärna en ganska kort intervju med en (Estulin) om bl.a. Bilderbergrs-gruppen och nazismen, som jag även misstänkt tidigare att har egentliga rötter längre tillbaks i tiden än så, och vilka som är bakom saker som sker i världen idag och skedde tidigare. http://barcelonadiary-lishman.blogspot.com/2008/02/interview-with-estulin.html
    Skriven av qolle den 27 jan 15:37
    Med förintelsen i bagaget Anmäl
    Med förintelsen i bagaget komma till Israel. Det fasansfulla. Man kan inte tillräckligt förstå fasan eftersom vi har inte varit med om det själv men visst har vi många fällt djupa tårar många gånger när vi blivit djupare i tankar o bilder om den hemska tiden för Judar men också för andra. Naturligtvis är alla förintelser lika hemska men just detta var ett mycket välplanerat satanistiskt och sjukt dåd med rasbilogiskt tänkande också och med judar o handikappade som levande försökskaniner för riktgt djävulska övergrepp på dem. Nazismen är ett MONSTER! Min kvinna fick utstå också nazistisk uppväxt för att myndigheterna placerade henne i ett nazistiskt hem. Därför har jag rätt så djup hum om dette monster. Hon utsattes sedermera som barnet för medicinska övergrepp i satanistiska ceremonier och som gav henne handikapp för livet. Nazister som är KKK-medlemmar. De terrade och drogade ned oss båda till svårt sjuka för många år sedan efter att vi började berätta om dem. Deras makt är vanliga människors okunskap om dem, där människor med sådana erfarenheter inte blir betrodda. Men vi är inte ensamma om sanningar om vilka saker nazismen började syssla med i Sverige efter andra världskriget. Tyvärr är det sant.
    Skriven av qolle den 27 jan 15:53

    Svara

    • Virginia
      Jan 29, 2011 @ 06:11:52

      Mina sympatier för det som din kvinna utsattes för i sitt fosterhem. Hoppas ni kan få någon slags upprättelse av ansvariga myndigheter.

      Svara

      • qolle
        Jan 29, 2011 @ 07:01:43

        Tack Virginia! Så vänligt av dig. Kram från /T o L

        Svara

      • qolle
        Jan 29, 2011 @ 07:15:34

        Ett varmt tack Virginia.

        Svara

        • Virginia
          Jan 29, 2011 @ 15:02:28

          Tack själv.
          Jag ville bara skriva några vänliga
          rader och jag är glad över att det mottogs väl!
          Hoppas att går bra för er två nu och att ni hittar kraften att övervinna era trauman.
          Jag tycker ändock att någon slags kompensation ifrån myndigheterna
          vore på sin plats.
          Ha det så gott.
          V

          Svara

      • qolle
        Jan 29, 2011 @ 14:37:21

        Hej Virgina: Jag vet inte varför nitt inlägg inte kom fram till dig inatt? Ville tacka så mycket. Är lite i dåligt skick nu efter vakat hela natten med vänner o glada drycker. Kram/qolle

        Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 29, 2011 @ 14:28:34

      Hur många antisemiter tänker på den psykiska smärta de förorsakar hos överlevande och efterlevande?

      Svara

      • qolle
        Jan 29, 2011 @ 14:42:00

        Klartexten och Virgina! Först till KLartexten: Jag skrev till Dig inatt efter att läst ditt härliga inlägg. Jag läste upp det för mina vänner och vi kunde inte sluta att skratta. Du är fö underbar. Mina vänner ville ha kopior på dina ord som de vill dela till andra. Jag kommentarade till dig något inatt men inlägget kom inte in. Jag tror jag kommenterade som svar via mitt inlägg så det blev fel. Samma sak med mitt svar till Virginia. Kram/qolle

        Hej Virgina: Jag vet inte varför mitt inlägg inte kom fram till dig inatt? Ville tacka så mycket. Är lite i dåligt skick nu efter vakat hela natten med vänner o glada drycker. Kram/qolle

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jan 29, 2011 @ 14:52:53

          Jag beklagar, men kommentarerna råkade hamna i spamkorgen! Händer ibland dessvärre. Upptäckte dom precis! Jag har ingen förhandsgranskning av kommentarerna för jag resonerar att klarar jag inte kritik, så bör jag uppenbarligen byta åsikter!
          Kul att ni uppskattade inlägget!

          Svara

  12. Denta
    Jan 28, 2011 @ 17:07:45

    Islam är mer aktiv och aggressivare än vad Europa är, för i tiden så var Europa aggressiv. Islam ökar överallt i Världen, Om man gör en beräkning över Europa och Ryssland så kommer båda delarna ligga under Islam om 100 år. USA så ökar Islam kraftfull sätt. Australien är också. Viktigaste områden här på Jorden kommer att ligga under Islam, ingen kan stoppa Islam.

    Svara

    • Hannele
      Maj 19, 2011 @ 10:19:49

      Tro inget annat än att vi kommer att kämpa för vår frihet om det behövs och jag tror även att muslimska kvinnor är väldigt trötta på islam och står på vår sida och vi på deras. Fråga kvinnorna i Iran, Afganistan, Saudiarabien, vilket muslimskt land som helst. Islam kanske har ökat något de senaste åren i väst men detta beror endast på att medvetandenivån inte varit så hög, vi har trott att vi hjälpt folk. Nu när vi förstår bättre får vi helt andra perspektiv. Enligt vissa uppgifter stannar en nykonverterad muslim i religionen i genomsnitt tre år. Den tid det tar att inse vilket misstag man gjort. Ca 6 miljoner muslimer lämnar religionen varje år. I många länder får de göra detta i smyg för att inte bli dödade. Detta gäller bl a Iran.
      Kan inte låta bli att tänka på själmordbombaren i Stockholm som sist av allt uppmanade alla sina bröder till attack, med knivar med vad som helst som fanns tillgängligt. Tänk om han kunnat förutse att ingen följde efter honom, att han var ensam och vilseledd. Läste i gårdagens tidning att nu finns det inte längre skyddsboende endast för kvinnor utan även för män, muslimska män som behöver fly hedersvåld. Det finns litet ljus i mörkret.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Maj 20, 2011 @ 20:40:29

        Vill gärna tro att du har rätt. Men sanningen är att unga muslimer är mer fundamentalistiska och radikala än äldre. så utvecklingen är motsatsen till vad du beskriver! Ta inte för givet att muslimska kvinnor vill frigöras! Det är ett feltänk! Om de är troende muslimer så är det självklart för dom att acceptera islams kvinnosyn! Kvinnokampen i muslimska länder är mycket mindre entusiastisk än vad du föreställer dig, i vart fall för troende muslimer! Du dömer andra efter dig själv, vilket är ett fundamentalt misstag! Det kan funka på dom som delar våra grundläggande värderingar, men muslimer delar inte våra grundläggande värderingar!

        Det är önsketänkande. Vi måste döma folk efter deras handlingar i första hand! Därefter är det rimligt att anta att dom tror på sin tro! Endast om dom i handling visat att dom tar avstånd från Koranens kvinnosyn, kan du dra den slutsatsen! Annars är det en felaktig slutsats! Det finns förstås muslimer där din bedömning är korrekt. Men vi vet inte hur många dom är.

        När kvinnorna i muslimska länder går ut på gatorna och kräver lika rättigheter, då drar vi slutsatser av det. Men vi skall inte utgå från att dom vill ha jämlikhet, utan belägg för detta!

        Jag vet att du har goda intentioner och tror dom om gott. På psykogispråk kallas det projektion. Du ser dina egna värderingar i andra människor, vilket leder dig till helt felaktiga slutsatser. Det fungerar ofta, om du bedömer någon som delar våra grundläggande värderingar, inte annars.

        Det kanske är så att kvinnor överlag vill ha jämlikhet i muslimska länder, men vi vet inte! I t ex somalia har kvinnorna stor aktiv delaktighet i kvinnliga omskärelser!

        Det är det som är faran med muslimska invandrare. Många förutsätter att dom ”egentligen” delar våra värderingar. Men det kan bli ett mycket kallt uppvaknande när man inser att så inte är fallet. Därför är jag emot all muslimsk invandring, men för invandring av övriga religioner. Jag vet ingen annan religion som har de kollosala problem islam har.

        Det vi vet om muslimerna är oftast negativt, däremot tillskriver vi dom gärna (våra) positiva egenskaper!

        Svara

        • Hannele
          Maj 22, 2011 @ 08:02:37

          Du har naturligtvis rätt även om jag vill tänka litet annorlunda, detta medvetet. Enligt min uppfattning pågår det en kamp mellan det onda och det goda och att i denna kamp måste vi försöka stödja de goda krafterna. Det kokar under ytan i många islamistiska länder bl a i Saudiarabien och Iran, mycket viktiga länder i detta sammanhang. Tänker på vad en saudisk prins säger, nämligen att ”Vi har inget problem med i vilken riktning vi ska, det är bara en fråga om hastighet”, och då syftar han inte mot riktning ännu mer islam. Folket i Palestina är inte enat heller.
          http://www.worldtribune.com/worldtribune/WTARC http://www.guardian.co.uk/world/2011/jan/02/free-gaza-youth-manifesto-palestinian/2011/me_hamas0268_03_11.asp
          När man tittar på nedanstående länkar förstår man att om någon sjukdom i världen hade orsakat detta lidande och missär så hade mänskligheten gjort sitt allt för att komma till rätta med detta. Och detta kommer att bli islams förfall, det är jag helt övertygad om. Allt detta kanske från början har varit kulturellt betingat men islam har legitimerat, grundmurat alt inte tagit avstånd tillräckligt kraftigt från dessa grymheter.
          http://www.rawa.org/temp/runews/2010/01/07/afghan-women-turning-to-suicide-in-greater-numbers-report.html
          http://www.linktv.org/programs/other
          http://www.facebook.com/video/video.php?v=1699885814077&oid=132033426839712&comments

          Svara

          • Hannele
            Maj 22, 2011 @ 08:10:30

          • KLARTEXTEN!
            Maj 22, 2011 @ 14:44:18

            Det finns alltid krafter i de muslimska samhällena som inte gillar islamiseringen. Men faktum kvarstår att fundamentalismen inom islam har ökat, inte minskat! Vanliga människor röstade fram islamstiska Hamas och islamisterna i Turkiet. Efter 911 ökade konverteringen till islam dramatiskt och stödet för militant islamism. Vi måste döma efter de dominerande trenderna, inget annat! Återstår att se hur utfallet blir i arabländerna som störtat sina diktatorer nu. Det blir en fingervisning för framtiden. Jag är inte särskilt optimistisk. Dom är muslimer i hjärtat!

            Du ser det som ett val mellan demokrati och icke demokrati. Det är ett misstag! Det är ett val mellan religion och sekularism! så länge de muslimska länderna inte är sekulära kommer icke demokratiska krafter att härska, eller i bästa fallet splittra landet! Dom förblir fattiga och odemkratiska skitländer.

            Att döma av facit (muslimska ländernas historia) så är det uppenbart att dom aldrig kan utvecklas till demokratiska välfärdsstater utan att dom helt sekulariseras! Dvs religionen måste helt avlägsnas från lagar och grundlagar. Dom är dock inte mogna för detta! Därför är jag mycket pessimistisk till dessa länders möjligheter idag! Men kanske om 100 år? slutsatsen blir att dessa länder inte i våra generationer kommer att bli goda demokratier. Dom kommer alltid att förbli problemländer. Det enda vi kan göra är att isolera oss från dom och stoppa all invandring därifrån. Annars importerar vi problemet, islam.

            Muslimsk massinvandring innebär att vi importerar problemet. Vi kommer att gå tillbaks humanitärt, ekonomiskt och vetenskapligt i takt med att samhället blir mer muslimskt. Islam är en snara runt vår hals!

            Valet står mellan islam och välstånd/demokrati. All erfarenhet pekar i denna riktning.

            Du hoppas att muslimerna skall resa sig mot islam, eftersom det innebär så mycket elände. Då ställer jag frågan: om dom inte har rest sig de senaste 1400 åren, varför skulle dom göra det de närmaste 100 åren? Det handlar om tro! Tror man att Muhammed verkligen var guds profet, så måste man tro på det som står i koranen, och då skall man också följa den! Det är faktiskt rätt självklart! Oavsett konsekvenserna för kvinnor etc. Du måste alltså bli icke troende för att ta avstånd! Och dit är vägen mycket lång!

  13. Cavatus
    Jan 28, 2011 @ 15:54:48

    Alla speciallärare och extralärare som anställs i skolorna i utanförskapsområden gör att arbetslösheten bland lärare hålls nere.

    Svara

  14. Josefina Bergfast
    Jan 28, 2011 @ 14:55:25

    Hur ställer sig KLARTEXTEN till följande text? Hur skall man förstå dessa texter? Hur skall man se på dem?
    :
    E. Michael Jones on The Jewish Revolutionary Spirit
    September 20, 2008 • Print This Article
    E. Michael Jones discusses his latest book as a guest on the Peter Shaenk Show on VOR, Monday, September 22, 2008 (7 PM, Eastern US time).

    Background
    E. Michael Jones is editor of Culture Wars and author of 11 books including The Angel and the Machine; Degenerate Moderns; Horror: A Biography; The Slaughter of Cities, Libido Dominandi, and his latest book, The Jewish Revolutionary Spirit: And its Impact on World History. Jones, a traditional Catholic, earned his PhD. in American literature at Temple University and is a former English professor who was run out of Notre Dame for opposing abortion.
    • Like Carl Rogers, Maslow took Kurt Lewin’s research into group dynamics and turned it into a weapon against unsuspecting goyim. In April 1962, Maslow lectured to nuns at Sacred Heart, a Catholic women’s college in Massachusetts. Maslow noted in his diary that the talk had been very ‘successful,’ which he found troubling. ‘They shouldn’t applaud me,’ he wrote, ‘they should attack. If they were fully aware of what I was doing, they would ’”
    • Joyce Brothers led “a hoard of female Jewish advice columnists, who popularized and spread the tenets of Jewish psychology in the mass media, contributing to the decline in sexual morals and the rise of feminism”
    • “Shortly after meeting Nathanson, Lader explained his strategy of legalizing abortion by attacking Catholics. The pro-abortion forces had to ‘bring the Catholic hierarchy out where we can fight them. That’s the real enemy. The biggest single obstacle to peace and decency throughout all of history’”… “Lader brought Betty Friedan into NARAL, she brought with her the communist tactics she had learned from her youthful work with the party. Making it seem that women, irrespective of ethnicity, supported abortion was a ‘brilliant tactic’” (p. 944). “Then,” as Jones quotes Nathanson, ‘The stage was set…for the use of anti-Catholicism as a political instrument and for the manipulation of Catholics themselves by splitting them and setting them against each other.’ NARAL would supply the press with ‘fictitious polls and surveys designed to make it appear as if American Catholics were deserting the teachings of the Church and the dictates of their consciences in droves’”
    • … like secular humanism, pornography was perceived as ‘good for Jews’ because it… “‘permits individual Jews a civic equality and equality of opportunity dreamed of by previous Jewish generations. It is natural, therefore for American Jews to be, not only accepting of secular-humanist doctrines, but enthusiastic exponents. That explains why American Jews are so vigilant about removing all the signs and symbols of traditional religions from “the public square,” so insistent that religion be merely a “private affair,” so determined that separation of church and state be interpreted to mean the separation of all institutions from any signs of a connection with traditional religions. The spread of secular humanism throughout American life has been “good for Jews,” no question about it. So the more, the better’”
    • … Goldstein’s answer was: “The only reason that Jews are in pornography is that we think that Christ sucks. Catholicism sucks. We don’t believe in authoritarianism”… “‘Why does porn attract so many non-Jewish Jews?’ Because ‘even when Jews live in a society that welcomes them instead of harassing them, many Jews hate the majority culture.’ Pornography weakens the majority culture by moral subversion.

    Svara

    • Josefina Bergfast
      Jan 28, 2011 @ 16:24:29

      är det inte så att (väst)-världen har att välja mellan Islam eller Judendom?
      Ortodox Judendom är då kanske att välja/föredra.
      Alltså borde så många som möjligt genast konvertera till Judendomen och på så vis bevara sina familjer och söka skydd och vägledning hos JHWH.
      Dessutom skulle alla som ville (inklusive palestinier) kunna immigrera, med fullständigt medborgarskap, till Israel.
      Judendomen skulle då ej heller ha några fiender som de skulle behöva känna några behov av att försvara sig mot(om alla människor helt enkelt var judar alltså…).
      Vips skulle världens problem vara lösta….(?)

      Svara

    • Virginia
      Jan 28, 2011 @ 17:46:11

      Källa, tack.

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 28, 2011 @ 19:20:22

      Nu har jag inte ägnat mig åt någon fördjupad analys. Men allmänt verkar det som att författaren beskyller vårt moraliska ”förfall” på judarna. Judarna vill ha fri abort och fri porr osv.

      Själv är jag lite av motståndare mot fri abort, av hänsyn till barnets rättigheter! Aborten är för fri idag! När den används som alternativ till preventivmedel, då har det fan gått för långt! Däremot är jag en stark anhängare av fri porr, mycket friare än idag! Jag skulle säga att omoralen har förfallit!

      Texten låter oerhört konspiratroriskt! Ifall allmänheten inte gillade detta ”förfall” så kunde det finnas en tanke i texten. Men nu har ”förfallet” allmänt folkligt stöd i väst. Så jag kan inte se det som annat än en dum och ogrundad efterhandskonstruktion! Att beskriva väst som manipulerade av listiga judar är verkligen att underskatta oss själva.

      Rent allmänt så bör alla som bifogar långa citat (särskilt utländska) själv skriva en kort sammanfattning av detta, presentera grundtanken. Det är jobbigt att läsa igenom en lång utländsk text utan någon föregående frågeställning!

      Inget folkslag har gjort så mycket positivt för mänskligheten som judarna i modern tid!

      Svara

      • Josefina Bergfast
        Jan 29, 2011 @ 02:34:28

        Jag tror att författaren själv undrar över dessa UTTALANDEN och CITAT som är gjorda av JUDAR SJÄLVA, och som gör författaren fundersam. Det är alltså inte författaren som gör uttalanden av ”konspiratorisk art”, och beskriver något ”konspiratoriskt tänkande”.
        Själv kan jag också bli fundersam över dessa uttalanden, och undra hur man skall förstå dem, eller förhålla sig till dem. Kanske betyder de ingenting?
        • … GOLDSTEIN´S answer was: “The only reason that Jews are in pornography is that we think that Christ sucks. Catholicism sucks. We don’t believe in authoritarianism”… “‘Why does porn attract so many non-Jewish Jews?’ BECAUSE ‘EVEN WHEN JEWS LIVE IN A SOCIETY THAT WELCOMES THEM INSTEAD OF HARASSING THEM, MANY JEWS HATE THE MAJORITY CULTURE.’ PORNOGRAPHY WEAKENS THE MAJORITY CULTURE BY MORAL SUBVERSION.
        Så, hur skall man tolka detta? Är pornografi endast ett verktyg för att försvaga majoritets-samhället genom moralisk upplösning?( Enligt Goldstein?)

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jan 29, 2011 @ 03:41:29

          -Jag tycker det hela är förvirrade tankegångar, gripna ur luften! Virrigt inget annat! Saknar all substans! Om någon jude skulle ha sagt något sådant ändrar inte på saken! Dessutom måste du länka till en tillförlitlig källa!
          Resonemang är betydelsefulla om de är undebyggda av välkända/verifierade fakta och logiska resonemang. Texten innehåller varken välkända/verifierade fakta eller ett vettiga resonemang. Bara virriga spekulationer.

          Du har nu skrivit två kommentarer till mig. Jag har uppfattat båda som antisemitiska. Den senaste var det definitivt! Dessutom helt omotiverat. Utan relevans till något inlägg. Hädanefter vill jag att du slutar med dina citat! Formulera istället dina åsikter med egna ord! Du kan länka till citaten om du vill, men formulera dina åsikter själv! Kan du inte formulera din åsikter bör du tänka igenom ifall de är vettiga! Du får gärna kritisera alla folkslag här! Men gör det med egna formuleringar!

          Judarna tål kritik och är inte svåra att försvara! Jag har gjort mitt bästa med att motivera massinvandring av muslimer, men det känns som en ständig uppförsbacke! Kanske du kan hjälpa till?

          Svara

          • Virginia
            Jan 29, 2011 @ 04:30:37

            Och ”so what” om Goldstein vill sprida porr?
            Vi svenskar med vår liberala lagstiftning och och eget ” porrutbud” kan ju knappast bli mer ”försvagade och uppösta” än vad vi har blivit under de senaste fyrtio åren sedan porren släpptes fri.
            Dessutom kan jag som kvinna intyga att män som vuxit upp i samhällen där sexualiteten tabubelagts är värre att tas med ( vilka begår gruppvåldtäkter? ) än män med en avslappnad syn på på
            kvinnor och sexualitet.
            Låt västerländska män ha sin porr! Det unnar jag dem om det i verkliga livet gör dem till gentlemän.( Och det är de.)

        • Virginia
          Jan 29, 2011 @ 04:00:13

          Josefina.
          Ange din källa.
          Vidare låt mig framställa min undran över varför du vänder dig till en blogg som du 24/1 på Gotiska klubben beskrev som en ” påtryckningsagent som framför skarpa uttalanden mot Islam”.med dina ”funderingar”.
          Jag påstår ingenting, tycker bara att du agerar lite inkonsekvent..
          Och snälla Josefina, om du nu betraktar porr som något så nedbrytande; vad gör du då på en
          website som publicerar nakenbilder på artister och dessutom frossar i fyllesnack och sexskvaller.
          Jag har nog lite svårt att ta dig seriöst.

          Svara

        • Josefina Bergfast
          Jan 29, 2011 @ 11:54:19

          Josefina Bergfast sa:
          “E. Michael Jones on The Jewish Revolutionary Spirit
          September 20, 2008 • Print This Article
          E. Michael Jones discusses his latest book as a guest on the Peter Shaenk Show on VOR, Monday, September 22, 2008 (7 PM, Eastern US time).
          Background
          E. Michael Jones is editor of Culture Wars and author of 11 books including The Angel and the Machine; Degenerate Moderns; Horror: A Biography; The Slaughter of Cities, Libido Dominandi, and his latest book, The Jewish Revolutionary Spirit: And its Impact on World History. Jones, a traditional Catholic, earned his PhD. in American literature at Temple University and is a former English professor who was run out of Notre Dame for opposing abortion.”
          Detta är alltså bakgrunden, textbakgrunden, för mina funderingar, undringar och reflektioner.
          Min idé om att så många som möjligt konverterar till Judendomen (i västvärlden särskilt) ser jag inte som något antisemitiskt. Tvärtom i så fall. ”För”-semitiskt med andra ord? Jag ser det som om västvärldens problematik (och Sveriges samhällsproblematik, med för hög invandring, ställer människor inför, i slutänden, detta val?)
          Dessutom tar jag inte ställning för eller emot pornografi här.
          Frågeformuleringen gällde hur man skall tolka ett sådant uttalande som görs av Goldstein (i detta sammanhang, i ett amerikanskt frågeprogram/radioprogram, där man tar upp det faktum att många med Goldstein är verksamma inom just pornografin).
          Vad är det som KLARTEXTEN tycker är förvirrande?

          Svara

          • Virginia
            Jan 29, 2011 @ 13:10:50

            Josefina.
            Din källa är fortfarande inte redovisad.
            Och bakom dina frågeställningar gömmer sig påståenden som du sedan tycker att andra ska försvara sig emot. En ohederlg debatteknik. Om du har någon åsikt om Goldberg sjung ut om den.
            Jag tycker också att du smög. In din artikel på ett falskt sätt.
            Först ville du förespegla att du endast ” ville veta hur du skulle flörhålla dig” för att sedan när artikeln ifrågasattes skynda till författarens försvar.
            Varifrån kom din visshet att han endast funderade och varför skrika med versaler att det ”var judiska citat” om du nu inte redan hade tagit ställning.
            Och för Guds skull, varför inte googla upp Goldberg om det nu är så viktigt för dig att förstå vad han sagt.Ta sedan ställning själv.
            Det som kunde förstås av din artikel var att författaren (som tydligen inte skall namnges) använde sig av citat, där sammanhanget utelämnades, och direkta påståenden för att bygga upp en anklagelsedrapa
            gentemot judar.
            Vad du känner inför porr må vara likgiltigt men du avslutade ditt inlägg med ett fråga (ditt sedvanliga retoriska trick) om inte pornografin ändå är ett försök att försvaga och upplösa nationen.
            Klassisk antisemism; bakom allt judar gör ( eller påstås göra) döljs en lömsk konspiration. Och ett fall räcker tydligen alltid, fler bevis behövs inte.
            Sedan kan jag, trots att jag inte äger bloggen, inte låta bli att reagera över din fräckhet. Att dundra in på en blogg för att gräla med innhavaren är OK, det kan de flesta ta, om man åtminstone är on-topic men att som du nästla dig in för att sedan, oavsett ämnet, kunna följa din egen agenda är lumpet.
            Om du nu ogillar Islamkritiska texter och ser dess upphovsmän som ”påverkningsagenter” varför inte ta tillfället i akt kritisera dem på plats.
            Så Josefina, släng nu antingen fram källan till din artikel eller producera en egen text om judarnas roll i porrindustrin, deras eventuella syften och varför du anser att just porren skulle lörsvaga nationen.
            Jag kan nog tänka mig större problem här på jordklotet, som krig, fattigdom, etniska konfliker osv.

          • KLARTEXTEN!
            Jan 29, 2011 @ 14:48:02

            Så uppfattade jag det också, att presentera antisemitiska åsikter utan att själv behöva stå för dom. Med förhopppningen att någon skall haka på och instämma.

          • Virginia
            Jan 29, 2011 @ 14:09:28

            Josefina.
            Jag har precis googlat upp ett namnen och sett att denne utgivet vad som beskrivs som en antisemitisk publikation. Det kan vara sant eller osant; jag kan inte uttala mig om något som jag själv inte läst.
            Men din iver att att kopiera vad som skulle kunna vara taget ur just den boken och sedan avkräva andra förklaringar på vad som hävdades där säger en del om dina metoder att använda andras bloggar till att sprida din egen propaganda.
            Och krumbukta dig inte nu, snälla, genom att göra gällande att du endast ville ha innehållet förklarat. Du kunde själv ha informerat dig när du ändå var ute på din surfingrunda.
            Och beträffande Goldstein finns det inte mer att säga än att han , i likhet med våra svenska liberaler på 60-talet, ville revoltera mot den förhärskande puritanska tidsandan. Inget ovanligt för den eran. Han producerade något som marknaden krävde nämligen pornografi ( en av våra äldsta konstarter men tidigare undertryckt ) och det gjorde han rätt i. Sex är skönt och skall bejakas och den som
            skapar material för att höja och hylla våra kroppsliga begär kan inte nog tackas.
            Men om du vill läsa in dig på Goldstein ”för att kunna tolka hans yttranden” hittar du en intervju på Flashback. Gå till huvudkällan.

          • KLARTEXTEN!
            Jan 29, 2011 @ 14:35:32

            Man skall tolka uttalandet som virrigt och grundlöst, därför att det inte är baserat på logik och fakta. Om du inte länkar till någon källa så är det omjöligt för någon att snabbt och enkelt kolla upp källorna. Du kan inte förvänta dig att någon går och köper dessa böcker för att kolla upp sanningshalten.

            Du har inte underbyggt slutsatserna med logik och fakta. Det gör det hela till virriga resonemang. Att herr X sagt en viss sak ändrar inte på den saken.

          • Josefina Bergfast
            Jan 30, 2011 @ 16:45:39

            E.MICHEL JONES discusses his latest book as a guest on the PETER SHAENK SHOW on VOR,(Voice of Reason) Monday, September 22, 2008.
            • … GOLDSTEIN´S answer was: “THE ONLY REASON that Jews are in pornography is that WE think that Christ sucks. Catholicism sucks. WE don’t believe in authoritarianism”… “‘Why does porn attract so many non-Jewish Jews?’ BECAUSE ‘EVEN WHEN JEWS LIVE IN A SOCIETY THAT WELCOMES THEM INSTEAD OF HARASSING THEM, MANY JEWS HATE THE MAJORITY CULTURE.’” PORNOGRAPHY WEAKENS THE MAJORITY CULTURE BY MORAL SUBVERSION”.
            Så, hur skall man tolka detta?
            MENAR GOLDSTEIN HÄR att: Pornografi ENDAST ett VERKTYG för att försvaga majoritets-samhället genom moralisk upplösning, eller vad menar han?
            DET tycker jag i så fall är ett märkligt uttalande. Det är DET som frågan gäller här, INGENTING ANNAT.
            OM det är vad Goldstein menar, så är det ett förbryllande uttalande, som man kan bli fundersam kring. Och också vilja resonera kring.
            KLARTEXTEN SÄGER:
            ”Man skall tolka uttalandet som virrigt och grundlöst, därför att det inte är baserat på logik och fakta.”
            Så VAD är det som KLARTEXTEN tycker är virrigt och grundlöst?

          • KLARTEXTEN!
            Jan 30, 2011 @ 17:26:30

            Jag skiter i vad Goldstein menar! Det är fullständigt ointressant! Tycker du det är viktigt vad han menar så ge mig en bra motivering!

          • Josefina Bergfast
            Jan 30, 2011 @ 17:00:23

            Så VAD är det som KLARTEXTEN tycker är virrigt och grundlöst i Goldsteins uttalande, undrade jag över, men förstår att det inte finns behov, eller intresse att fundera kring,eftersom KLARTEXTEN SÄGER: ” Men om du vill läsa in dig på Goldstein ”för att kunna tolka hans yttranden” hittar du en intervju på Flashback. Gå till huvudkällan.
            Därmed får denna tråd betraktas som avslutad.

          • KLARTEXTEN!
            Jan 30, 2011 @ 17:29:30

            Som jag skrev i förra kommentaren så är det fullständigt oväsentligt vad Goldstein menar eller inte menar! Bygg dina resonemang på fakta, inte på virriga uttalanden från enskilda! Detta är särksilt viktigt om du kritiserar en folkgrupp.

          • Virginia
            Jan 30, 2011 @ 19:18:10

            Josefina.
            Det här börjar bli jobbigt.
            Det radioprogram där Goldstein citeras är, enligt vad en snabb googling kunde leda fram till, inriktad på att framföra allehanda konspiratationsteorier och försvara revisionism. Jag kan ha fått en missvisande bild men betvivlar ändock dess opartiskhet när det gäller att presentera judarnas roll inom pornografin.
            Om du är seriös vad gäller din önskan att förstå Goldsteins uttalande är det nog lämpligare att leta upp en intervju där hans egen förklaring ges.
            I annat fall kan du själv skriva ett inlägg där du förklarar avsikten med dina citatsamlingar och vilken tes du egentligen vill driva.
            Om du vill ha något sagt, ladda upp egna argument istället för att vältra över bevisbördan på andra.
            Om du nu ev.ser Goldstein som ansvarig för porrens framväxt i USA är det något som faller inom ditt ansvar att bevisa ( och helst då genom fler källor än en som kan betraktas som tvivelaktig ) och inte inom andras att motbevisa.
            Sorry, Klarttexten, för att jag lekte bloggadministratör.

          • KLARTEXTEN!
            Jan 30, 2011 @ 20:06:59

            Bra skrivet! På denna blogg är det fritt fram att framföra sina synpunkter och ni behöver inte ta hänsyn till min roll! Min roll inskränker sig till att skriva inlägg och försvara dom!

          • Josefina Bergfast
            Jan 30, 2011 @ 22:15:45

            Att KLARTEXTEN inte tycker att uttalandet av en viss Goldstein var intressant att tala om, och till och med tyckte att denne Goldsteins uttalande (om att pornografin ENDAST var ett VERKTYG att undergräva majoritetssamhället, även om detta majoritetssamhälle var vänligt inställt mot honom som jude) var virrigt och i avsaknad av substans, och inte tyckte att det fanns någon anledning att resonera kring, ja, fullkomligt SKITER i Goldsteins uttalande, DET får man (jag själv som insändare i det här fallet)acceptera. Valet är ju fritt.
            MEN att KLARTEXTEN låter någon (Virginia)på sin blogg säga, eller ANKLAGA, denne (”förvirrade och substanslösa”, enligt KLARTEXTEN, Goldstein) för att vara ANSVARIG för pornografins framväxt i USA, DET ÄR VÄL NÄSTAN ATT VARA ANTISEMITISK i alla fall?
            Att föra fram så pass allvarliga anklagelser mot en (stackars förvirrad Goldstein) verkar vara lite ovänligt i sammanhanget. Goldstein är kanske trots allt bara en stackars förvirrad stackare.
            Jag respekterar att KLARTEXTEN vill fokusera på, och ser som sin främsta uppgift, att förklara risker och problem, som han ser det, med Islam, och upplysa och undervisa allmänheten med allt han kan och känner till inom detta område.
            Jag ber honom därför om ursäkt för att jag ville försöka samtala om detta uttalande från Goldstein, som jag råkade läsa.
            Goldstein ÄR verkligen kanske bara förvirrad, som KLARTEXTEN har klargjort att han anser, och som jag också funderade kring, när jag menade i mitt första inlägg att man kanske alls inte skulle bry sig om detta hans uttalande över huvud taget.
            V.h. JB

          • KLARTEXTEN!
            Jan 30, 2011 @ 22:32:55

            Mina inlägg bygger på kombinationen fakta och logiska resonemang! Vad har det för betydelse vad Goldstein menar eller inte menar? Kan du förklara det för mig? Är han Israels premiärminister? Vad gör hans uttalanden betydelsefulla? Diskussionslysten som jag är så kan jag diskutera allt från svarta hål till islam och universums skapelse. Men jag bygger på reella fakta! Jag bygger inga luftslott! Jag citerar inte enskilda personer om jag inte kan visa att uttalanden är viktiga!

            Jag har definitivt ingen agenda att smutskasta islam! Jag skriver om det jag känner för helt enkelt. Det tenderar ju att bli det som jag upplever som väsentligt. Men jag blottar min strupe! Jag inbjuder ALLA att bevisa att jag har fel, utan censur! Ingen lyckas! Så jag har starka skäl att tro att jag har rätt.

            Citaten från Goldstein saknar tyngd eftersom de svävar fritt i luften, utan förankring i verkligheten! Om vi skall diskutera citat från varje tomte så skulle vi inte ha tid över till viktiga resonemang. Dvs verklighetsförankrade resonemang.

          • Virginia
            Jan 31, 2011 @ 00:40:14

            Josefina.
            Varför kräver du att andra skall redovisa sina motiv för dig?
            Ditt beteende har varit mysko ända sedan du dök upp med din artikel full med osammanhängade textffragment, däribland din citat . Du gav sken att vilja få dem förklarade men även efter
            den analys som du fick kunde du släppa saken utan bedyrade att författaren ( vars artikel du idet första inlägget inte”visste hur du skulle förhålla dig till” ) endast var fundersam över citat. Det var felaktigt ; textfragmenten var narrativt skrivna och innehöll anklagelsepunkter riktade även mot andra judar. Du avstod ifrån att redovisa källan. Artikel nr2 innehöll dock namn på den radiokanal
            som citerat Goldberg: en antisemitisk och rasistisk kanal.Så ser dina källor ut och
            det är på grundval av dem som du i senare inlägg tjatat om att ett samtal ska föras.

          • Josefina Bergfast
            Jan 31, 2011 @ 19:05:00

            Som undertecknad tidigare ansett, så verkar KLARTEXTEN vilja… ”FÖRKLARA risker och problem, som han ser det, med Islam, och UPPLYSA och UNDERVISA allmänheten med allt han kan och känner till inom detta område.”
            Han själv anser, att hans ”inlägg bygger på kombinationen fakta och logiska resonemang”, samt att hans diskussioner, enligt honom själv, endast ” bygger på reella fakta”.
            Att KLARTEXTEN är, eller verkar vara i alla fall, ganska engagerad i sitt ”uppdrag”, eller ”sitt kall” att föra fram dessa ”fakta och logiska resonemang” kring Islam, finns det kanske många som uppskattar honom för och tycker att de får informationer och kunskaper och insikter som de inte tidigare kände till om Islam.
            KLARTEXTEN säger också ” Jag har definitivt ingen agenda att smutskasta islam.”
            Finns det någon som har anklagat honom för det? Eller är han rädd att hans ”upplysningar och undervisningar” skall uppfattas så?
            Nej, jag tror nog att de flesta ser det som att KLARTEXTEN skriver det han ser och förstår och uppfattar som viktigt och angeläget helt enkelt. Det han ser och förstår, läser och tolkar när han ”kombinerar fakta med logiska resonemang” som ”bygger på reella fakta”, så kan nog de flesta se att det inte går att ta miste på att där finns en stor iver att förmedla dessa kunskapsaspekter på Islam som KLARTEXTEN bidrar med.
            Frågan man kanske skulle kunna ställa är vad han hoppas kunna uppnå i slutänden. Nog för att skräcken för Islam, och kanske också hatet, men också kunskapen, kanske kan öka, genom KLARTEXTENS värv, och vad det i sin tur kan leda till det återstår att se.
            Var och en människa ser ju sin bild av världen, så som var och en uppfattar den. Det är ju naturligtvis en sanning för personen som ser den. Varje människa befinner sig i en utgångspunkt och i ett referenssystem när den ser på världen, eller på helheten, och alla kan ju bidra till helhetsbilden, så att alla kan se ytterligare en bit av den, genom att alltså bidra med just sin vinkel av densamma. Som KLARTEXTEN gör.
            Det är ett värdefullt arbete. Så tack till KLARTEXTEN.
            V.h. JB

          • KLARTEXTEN!
            Jan 31, 2011 @ 20:14:16

            Fortfarande har du inte sagt vad du tycker om massinvandringen av muslimer! Vill du göra det, eller vill du hålla det hemligt? Vad vill jag uppnå med mina skriver om islam? Att drastiskt minska den muslimska massinvandringen! Det vill jag uppnå! Det kan endast uppnås genom att allmänheten förstår vad islam står för! Därför skriver jag. Men som sagt, alla är välkomna att säga emot. Allt för få gör det. Jag är uppriktigt sagt uttrykad av att alltid ha rätt när det gäller islam. Bara som variation önskar jag ha fel ibland. Varför kan ingen visa att jag har fel på någon väsentlig punkt?

            Du skall inte glömma att det, förutom subjektiva uppfattnningar, även finns objektiva sanningar! Varje analys bör eftersträva att komma så nära den objektiva sanningen som möjligt. Enda sättet är via kombinationen logik och fakta. Allt annat är skrock! Du har för hög tilltro till ”skrock”. Visst kan du uttrycka åsikter, men om du inte bygger på fakta och logik så hamnar du ständigt fel!

            Det verkar nog som om jag hatar muslimer, sanningen är att jag gillar dom, som människor! Jag gillar utlänningar! Har lätt för dom. Som människa tycker jag spontant om muslimer som alla andra. Ser heller inte ner på någon ras. Men jag ogillar odemokratiska ideologier. Därför ogillar jag islam. Det är en fin religion, toppen för oss män! Men odemokratisk och ojämlik. Det är egentligen enda problemet.

            Att ni kvinnor inte inser att islam är repet som hänger er är otroligt! All jämlikhet kvinnorna uppnått är förlorat ifall muslimerna blir starka här! Vi män får det skitbra, om vi kan tolerera den begränsade friheten! Förtjänar kvinnor att respekteras, när dom likt idioter, binder ett rep kring sin egen hals? Förstås inte! Vi män lever livet under islam, fyra fruar som alla måste lyda oss! Egoisten i mig välkomnar islam! Men humanisten säger nej! Män har skäl att välkomna islam, kvinnor saknar ett vettig skäl! Vilket skäl har du? Har du barn och barnbarn så bör du tänka på att det är dom som får leva med ett starkt islam. Ta ditt ansvar!

            Jag vill inte att vi kastar ut några skötsamma muslimer, eller diskriminerar dom. Dock kräver jag att dom tar seden dit dom kommer och respekterar vår kultur och våra traditioner!

            Jag är verkligen nyfiken på vad du anser om massinvandringen av musliimer.

        • Virginia
          Jan 31, 2011 @ 01:11:10

          Forts.
          Din taktik är faktiskt obehaglig.Du lägger fram citat framtagna av en antisemitisk källa och sedan förväntas vi motbevisa dem. Så om vi nu hadei misslyckats skulle det betyda att din källa hade rätt?
          Så Josefina om du vill vinna cred; gör en research på denne Goldstein ( han gör. dig så ”fundersam) och återkom sedan med ett inlägg innehållande verifierbara fakta (inte retoriska frågor med tolkningar inbakade) och redovisade källor. Ett tips bara!

          Svara

  15. Karl H
    Jan 28, 2011 @ 13:36:39

    Det är väl så att det att vanlig islam och riktig demokrati inte går ihop. Att det endast är arabländerna som inte är demokratiska stämmer inte. Turkiet är speciellt demokratiskt. Pakistan är inte demokratiskt. Iran är inte demokratiskt. Afghanistan är inte demokratiskt. Centralasiatiska staterna är inte demokratiska.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 28, 2011 @ 13:55:04

      Enda skälet till att Turkiet är islams främsta demokrati är att islamisterna förbjöds i grundlagen! Man införde mer eller mindre militärdiktatur. Den djupa staten med en massa hinder för islamisterna att få makt. Nu är dessa hinder rivna, islamisterna regerar och demokratin kan bli ett minne blott! De få muslimska demokratier som finns är fattiga/instabila! Dom kommer aldrig att uppnå vår frihet och vårt välstånd förrän dom helt sekulerats! Ofta krävs diktatur för detta!

      Svara

  16. Anders
    Jan 28, 2011 @ 01:43:33

    Du har glömt tolkar (arabiska), lärare vid SFI, tanter på Försäkringskassan (bidrag), socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, fastighetsskötare och glasmästare, biltillverkare (bilbränder), resebyråer typ Fly Home och Iraq Direct, DO, jurister, domare, inavel, parasiter, skadestånd.
    Sen har vi ju faktiskt fått njuta av Lena Sundström i TV som en indirekt följd av det muslimska lämmeltåget till Sverige.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 28, 2011 @ 06:57:54

      Tack för bidragen! Jag tar dock bara med dom med klart positiv klang, för inlägget är ju tänkt att visa på islams positiva sidor. Så inavel, parasiter etc hoppar jag över i detta inlägg.

      Svara

  17. Stefan
    Jan 28, 2011 @ 00:27:06

    Det ironiska är alla likheter som finns mellan denna blogg och andra extremisters bloggar. Det borde vara enkelt att formulera något insiktsfullt om invandringens baksidor, istället märker man bara av hur mycket hat och bitterhet som du måste känna stora delar av dagen. Det är därför vi som inte röstar på sverigedemokraterna ser er som likvärdiga med islamistiska(och andra) extremister. Det handlar om den fördummande och populistiska retoriken, inte om sakfrågorna. Hoppas du kan andas lite snart, för din egen och vår skull.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 28, 2011 @ 06:53:35

      Har du inga bidrag för att förbättra mitt inlägg? Något positivt kommer du väl ändå på!? Eller?

      Svara

  18. olis
    Jan 27, 2011 @ 18:31:24

    Europa, Europa.
    Europa har dödat sex millioner utbildat, assimilerat judiska medborgare och andra minoriteter och nu fick de istället 100 millioner aggressiva religiösa muslimer. hahahahaha

    Svara

  19. Lövet
    Jan 27, 2011 @ 14:46:43

    Det är alltså en religions fel att vi har invandring till Sverige? Du går från klarhet till klarhet, klartexten.

    Det vore intressant att få följa dina tankegångar vid tillfälle, om bara för underhållningsvärdet.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 27, 2011 @ 15:57:09

      Vet du någon religion som gett oss lika mycket problem som islam? Övrig invandring är tämligen oproblematisk!

      Jag har nu gjort mitt yttersta att dra fram alla positiva aspekter av den muslimska massinvandringen. Ändå uppfattas det tydligen som kritik! Inser du hur otroligt det är? Tom när islam beröms uppfattas det som kritik! Kommer du på fler positiva aspekter (förutom kebab) av den muslimska massinvandringen, så skriv ner dom så lovat jag att lägga upp dom i inlägget! Klarar du det, eller finns det inget (mer) positivt?

      Nu har du chansen att bättra på muslimernas image!

      Svara

  20. Stolt Muslim
    Jan 27, 2011 @ 09:00:35

    Det känns så bra att vara Muslim!!!!!! Jag blir ännu mer stolt när jag läser era kommentarer och inlägg!!! Det får mig och känna en stolthet, medan ni känner hat och ondska i era svarta hjärtan!!! Hoppas den känslan tar kål på er!!! Ni mår säkert så dåligt av den känslan att ni håller på dö!!!

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 27, 2011 @ 14:38:54

      Nu har jag försökt lista allt positivt islam har gett Sverige! Och ändå är du inte nöjd! Du och alla andra får gärna komplettera listan, ifall något saknas! Här gör jag mitt yttersta för att finna positiva sidor av islam! Kan en imbecill som du göra annat än att svärta ner islam? Folk kan ju få för sig att muslimer är korkade och aggressiva!

      Svara

      • yo momma
        Jan 28, 2011 @ 23:40:38

        En bra muslim finns inte i min värld,då ni inte erkänner annat än er såkallad religion.

        Hur kan man ens tänka tanken att följa en pedofil som eran mohamed var?

        Eller är ni pedofiler hela högen och det njuter ni av….

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Jan 29, 2011 @ 00:21:57

          Varje musilim är bättre än en otrogen hund! Om Muhammed tillät pedofili så är det OK! Står klart och tydligt i Koranen att man skall följa Muhammeds exempel!

          Svara

  21. calle
    Jan 27, 2011 @ 07:56:47

    en värld utan islam är en bra värld

    Svara

  22. intelligentunion
    Jan 27, 2011 @ 07:31:08

    Terrorismen i Sverige kan stoppas enkelt idag:

    Sverige ut ur Afghanistan! Döda muslimers liv och döda svenskars liv i terrordåd vilar på politikernas axlar.

    Jag ber till Gud, Allah och den Goda Smaken att muslimerna som utför nästa terrordåd siktar på dem och inte på oskyldiga människor som röstar på fredliga partier och fredliga politiker som röstat för en snabb fred.

    Amen

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 27, 2011 @ 14:33:31

      Din dumma gris! Vi vet alla att om vi lämnar Afghanistan så tar det muslimska vansinnet över! Egentligen vill jag att muslimer gott kan få döda varandra om dom vill. Men bara för att grisar som du vill att vi lämnar så anser jag att vi bör stanna!

      Svara

    • KLARTEXTEN!
      Jan 27, 2011 @ 14:42:46

      Vi vet alla att om vi lämnar Afghanistan så tar det muslimska vansinnet över! Egentligen vill jag att muslimer gott kan få döda varandra om dom vill. Men bara för att grisar som du vill att vi lämnar så anser jag att vi bör stanna!

      Svara

  23. Svenne
    Jan 26, 2011 @ 22:33:06

    När blir man landsförrädare? Hur mycket av landet ska säljas ut och förrådas?

    Svara

  24. Svenne
    Jan 26, 2011 @ 22:30:18

    Glöm ej kopia till Reinfältaren!

    Svara

  25. Kalle
    Jan 26, 2011 @ 20:52:20

    Och oánade tillfällen för den som insett problemen att få påtala dem. Det mesta är ännu inte sagt !

    Svara

  26. ragnar
    Jan 26, 2011 @ 19:22:09

    Du glömde kriminalvården, skolväsendet, sjukvården. Hur många extra arbetstillfällen har inte det gett?

    Svara

    • Aaa
      Mar 31, 2013 @ 12:26:22

      Jag tycker det är bra att dom lever som på medeltiden då vår jord inte klarar av om alla blir konsumtionsländer, kina tex blir ett stort hot mot våran jord om tex alla skulle skaffa bil. Det nda negative är när andra ska lägga sig i vad andra har för tro, vilket visar att problemet är i deras sinne och dom kan även kriga pga det. Såna är värre än sinnessjuka.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: