Är valda diktatorer OK?

Ifall någon vill använda sig av demokratin för att införa diktatur, är dom demokrater? Bör vi respektera dom?

Av detta skäl gapar egyptens islamister om demokrati! Dom vill ha fria val, i förvissningen att dom vinner. Därefter införs sharia och aldrig mer fria val! Bör vi respektera diktatorer som väljs demokratisk? Hitler valdes demokratiskt.

Demokrat är endast den som vill behålla demokratin, efter en valseger! Alla andra är diktatorer! Målet, inte medlet, avgör om jag är demokrat eller ej!

Skit är skit oavsett hur den tillkommit!

Men jag föredrar en sekulär framför en religiös diktatur!

Egypten nästa Iran!

Islamister ”skulle ta storseger”

Gallupundersökning om stödet för sharia  

D:     ”  å   t.    s   .   s   o  r n   n n r  g s  r        n  ”  ”        s  .  r n  s  n  n  s.    g  s t  r  n   s   g   e.     e n n     e  t n .  o      a         A:   n  a   r   t   a     e  r  r      n    r   . ?   n   g”  t t a  s a  r k  o   n    r  t   a t  e  r  r     r  a    r  .  ?  n     :     s e     r  t  n t  o !   t  p  3  n n o r     l  d  t s s  n   Sg  d n  a l t .   t  g d  n  a  l       t .   t r   t  o  A 0  r e t .  En t t r ?3 o s a s  r n n n m e r e  d  r l r m n t t r  u l r m  n t t t r r a t n d l s

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Virginia
    Feb 02, 2011 @ 02:30:11

    Det finns ett rasistiskt motiverat motstånd mot Islam som självklart är förkastligt. Men att ta avstånd ifrån extremisiska avarter i vilken religion de än påträffas är berättigat och bör inte förväxlas med rasism. Om dåliga saker idag sker i Islams namn skall de utsättas för samma kritik som när de begås av anhängare till andra ideologier.
    Religionen är inte en frizon i det här samhället och rätten till att utöva religionskritk ( så länge det inte används som en täckmantel för att angripa folkslag ) är en viktig beståndsdel i vår demokrati som har tagit oss västerlänningar århundranden att kämpa oss fram till.
    Så rätten att ”häda” ska slås vakt om ( om än inte missbrukas ) som en del av vårt västerländska kulturarv. Det i likhet med demokratin får inte kompromissas bort.

    Svara

  2. Bahlool
    Feb 01, 2011 @ 22:03:29

    Så du bestämmer vad för slags system folket får ha? Skönt å se att demokraterna anser sig vara de som vet bäst för alla ickearier 😉

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 01, 2011 @ 23:44:15

      Jag bestämmer tyvärr inte! Önskar dock att jag gjorde. Den som vill att samhället skall förbli demokratiskt är demokrat. Den som inte vill det är inte demokrat, eller hur? Var Hitler demokrat för att han fick makten på demokratisk väg? Ingen är demokrat för att dom får makten på demokratisk väg! Bara dom som vill behålla demokratin! Så Muslimska Brödraskapet är inte demokrater och vi skall behandla dom som vad dom är, anti-demokrater!

      Vad jag reagerar emot är att folk inte har klart för sig vad en demokrat är. En begreppsförvirring som bör redas ut! Håller du med mig om att de egyptiska demonstranterna inte vill införa och behålla demokratin?

      Om du läser mina inlägg så märker du att jag inte är en rasist. Ras är sekundärt. Värderingar är det viktigaste. Man kan tycka sämre om vissa raser än andra, det gör dock inte en till rasist. Afrikaner kan säkert tycka olika bra om andra raser också. Så länge man behandlar alla raser med samma respekt. Det gör jag själv. Inte för att jag tycker att man bör göra det, utan för att det är min natur. Det väsentliga är att man inte tillskriver rasen mentala egenskaper som ej är baserat på fakta. Om jag gillar kyckling mer än fisk, så blir jag ju inte fiskhatare, eller hur?

      Vad gäller egyptens styrelseskick så talar jag från mitt eget och sveriges perspektiv i första hand. I vidare bemärkelse dom västliga demokratiernas perspektiv. Du ser från ditt perspektiv. Faran med ett islamistiskt Egypten är ökat instabilitet i regionen pga Suezkanalen och Israels utsattare läge. Vidare kommer sannolikt revolutionen att sprida sig inom hela regionen, så att vi kanske får ett kalifat i mellanöstern.

      Då kommer ögonen äntligen att öppnas för alla Politiskt korrekta idioter. Liksom det iranska folket kommer egyptierna senare att inse sitt misstag! Så jag menar att dom binder ett rep om sin egen hals. Dvs dom som egentligen inte är islamister. Och som jag skrev i din blogg, så har islamismen inget styrelseskick som garanterar en välfungerande styrelse. Därför kommer revolutionen alltid att äta upp sina barn! Många islamister kommer att avrättas och förföljas, precis som i Iran. Dvs alla som anser att regimen missbrukar sin makt. Ett olösligt problem för ett islamistiskt samhälle! Eller hur?

      Ifall inte oljan och freden med Israel säkras så kan vi vänta storkrig i regionen. Den kan bara sluta på ett sätt! Att arabländerna krossas. Glöm allt annat. Pakistans kärnvapen saknar betydelse. Dom mosas.

      Svara

Kommentera

