Censur i Sverige, yttrandefrihet utomlands!

Tidningar hävdar ständigt och jämt vikten av yttrandefrihet. Dom säger att den är helig! Inget är viktigare!

Men tillämpar dom själv yttrandefrihet? Icke sa Nicke!

 Hycklarna utövar en omfattande politisk censur av nyhetsförmedlingen i Sverige! Tidningarna bör rapportera verkligheten, utan förvanskning, utan censur! Vi vet alla att svenska media t ex mörkar invandrarbrottsligheten så långt dom kan! Svenska brottslingar däremot, hängs ut med namn och bild utan vidare! Dom får naturligtvis tycka till! Men själva nyhetsförmedlingen skall inte censureras, utan vara neutral!

Vidare tillåter dom ingen fri debatt om islam och invandringen!

Däremot kräver hycklarna yttrandefrihet i utlandet! Censur här, yttrandefrihet utomlands!

Kommentarer och blogglänkar censureras å det grövsta!  Via censuren försöker dom styra bloggarna! Det är tänkt att vi skall anpassa texterna för att slinka igenom censuren! Att vi skall tillämpa självcensur. Det skall vi aldrig göra! Folk måste veta att vi är ärliga, oavsett censuren!

Mina blogglänkar är numera helt censurerade på t ex Svenska Dagbladet.  Kommentera kan jag dock. DN,  Expressen och Aftonbladet funkar bättre. Jag tror Aftonbladet är värst! Jag får inte alls kommentera på Aftonbladet. Förr hände det att jag skrev i inläggen att dom censurerats, men inte längre, eftersom censuren är daglig och omfattande!

Aftonbladets chefredaktör Jan Helin, som säger sig värna yttrandefriheten utövar en mycket hård censur mot oliktänkande! Hur går det ihop idiot-Janne?

Jag försöker inte få mig själv censurerad, men försöker heller inte undvika censur! Jag säger min ärliga mening rakt upp och ner, sen får det bli den censur det blir!

Hur kan man säga sig värna yttrandefriheten, när man censurerar oliktänkande? Det går inte ihop! Sug på den Janne!

Eftersom verklig demokrati förutsätter yttrandefrihet, så måste man ifrågasätta svenska tidningars demokratisyn!

För att hålla skenet uppe så accepterar tidningar i viss mån kritiska bloggar och kommentarer, men vad som släpps fram är bara toppen av isberget! Den effektivaste kritiken censureras! Välformulerad kritik har svårast att slinka igenom censuren!

Svensk press kräver yttrandefrihet för omvärlden, men censuerar i hemlandet!

Vi slipper fängelse, men vi tystas! Eftersom tidningarna missköter sin demokratiska roll bör presstödet upphöra!

Jag anser att alla bloggare som anser sig stå upp för yttrandefriheten bör tillämpa den på sina egna bloggar och kräva det även av andra! Vi måste leva som vi lär! 

Själv tillämpar jag ingen förhandskontroll av kommentarer och det funkar jävligt bra! Jag tillåter folk att pinka och skita på mig! Klarar jag inte att försvara vad jag skriver så skall jag ha skit! Helt rätt! Men har dom fel, då får dom veta det, men dom censureras inte!

Den fina bloggen Politiskt Inkorrekt tillämpar inte heller någon förhandsgranskning! En islamist-bloggare har tillåtit mig att uttrycka mina åsikter på hans blogg, vilket hedrar honom! Bahlool, en engagerad bloggare. Jag gillar inte hans politiska åsikter, men honom respekterar jag! Denne islamist tillåter vad svensk press förbjuder! Lars Vilks har heller ingen förhandskontroll av kommentarer och tillåter att folk pinkar och skiter på honom. Han ger den yttrandefrihet han själv önskar!

Sen har vi bloggare som regelmässsigt censurerar oliktänkande. Då har vi främst kommunistbloggare som Jinge, Svensson och Röda Malmö.  Dom tillämpar den hårdaste censuren. Dom tolererar ingen fri debatt! Jinge och Svensson har blivit informerade om att jag skulle krossa dom i varje fri debatt. Kanske det finns bra kommunistbloggare, men jag har inte stött på någon!  

Homosexuelle HBT-bloggaren Bengt Held säger sig ogilla diskriminering men diskriminerar och censurerar Sverigedemokrater ohämmat. Vilken hycklare! Säger sig ogilla diskriminering, men utövar den själv! Jag hävdar att en överväldigande andel muslimer är homofober. Besvikelsen bland bögarna lär bli enorm när dom inser att muslimernas homofobi faktiskt är allvarligt menad!

Feministen Göran Rudling är en ynklig debattör som jag lätt kör över. Naturligtvis tåler han inte det utan har censurerat mig. En som med hög svansföring ”värnar” internets frihet är bloggen  之乎者也. Tuff så länge han kan tysta motståndarna, men annars en svag fjant! Jag tror inte jag har lyckats få in en kommentar. Totalcensur av mig (och säkert många andra) råder!

Dom är ynkliga! Små hjärnor sitter och skriver en massa dravel! Jag käkar idioter som dom till frukost! Att Stalinister är emot yttrandefrihet visste vi iofs. Vissa tillämpar slentrianmässigt förhandsgranskning, men accepterar alla kommentarer så länge det inte handlar om grova personangrepp. Det är ingen bra vana! Andra gör det för att tysta oliktänkande. Den som värnar yttrandefriheten tillämpar ingen förhandscensur!

Kommentarer som bör tillåtas  ute i samhället bör även tillåtas i tidningar och bloggar! Varför tillämpa dubbelmoral?

Om varken media eller bloggare står upp för yttrandefriheten, då finns det anledning att oroa sig för demokratins framtid!

Alla bloggare som anser sig värna yttrandefriheten, tillämpa den själv! Jag förväntar mig inte att svensk press skall stå upp för yttrandefrihet! Inget har utvecklat mig så mycket som tuffa debatter med meningsmotståndare! Många kommentarer har resulterat i särskilda inlägg.

Allt skall kunna kritiseras! Även islam, muslimer, judar, kristna whatever!

Att radera hot och svärord är en sak, men censurera aldrig pga politiska åsikter! Klarar du inte debatten, så lägg ner istället!

E s  g Sn  n r s d .      a s
18 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anonym
    Mar 25, 2012 @ 00:26:11

    lite hybris har du väl va…

    Svara

  2. Trackback: Man skapar den värld man vill ha?
  3. Stig Palm
    Feb 27, 2011 @ 11:49:13

    Vad är sanning? Vem har monopol på sanningen?
    Sovjet hade en dagstidning som hette PRAVDA som betyder Sanning på deras språk. Den skrev alltid Partiets sanning.
    Jag har som påstående, att det jag säger är rätt tills någon kan bevisa dess motsats. Då ger jag mig och gärna med en ursäkt eller tack.
    Sedan har vi dessa tidningar som har bestämt sig för att undanhålla information av icke bekvämt slag för deras affärsverksamhet. Göteborgs Posten är ett bra exempel, då de vill och måste ha ett brett kundunderlag för sin överlevnad.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 27, 2011 @ 13:24:13

      Jag har samma uppfattning. Skjuter gärna från höften och ger mig lätt om jag överbevisas! Så borde alla göra! Presstödet borde avskaffas eftersom media inte fullgör sin uppgift, att granska makten. Man är istället maktens megafon, inget annat. Man värnar dessutom inte våra demokratiska värden om yttrandefrihet och jämlikhet! Man censurerar hårt och värnar odemokratiska islam!

      Svara

  4. Anders Ahlström
    Feb 12, 2011 @ 17:52:12

    Vad skönt det måste vara för klartext att alltid veta och kunna bäst och också vara så tolerant mot andras åsikter? Trots denna bredvillighet till sina politiska motståndare så får klartext alltid rätt och vinner ala debatter? Klartext tycks vara överväldigad av sin ego och därför nedvärderar han också andra människor. Förstår inte varför Klartext måste förminska och förlöjliga sina motståndare? Om klartext nu är så fantastisk och så vis som han tror, skulle han ju behöva trycka ned dem som tycker annorlunda. Alltså är min tanke att Klartext inte är så övertygad om vad som är rätt, för annars hade jhan ju behövt skrika så högt.Dentalisera lite dvs ställ dig utanför dig själv och försök se hur andra människor uppfattar dig och dina konsperationsteorier.Fundera även på att alla människor har olika syn på verkligheten beroende på de upplevelser och de erfarenheter de har.Alla människor har sin subjektiva syn på verkligheten, även klartext. Förstår inte varför du alltid slår mot muslimer? Är muslimer mindre värda en klartext? Tycker även att klartext tycks ha synnen att västerlänningar är så mycket bättre än de som bor i Egypten, de förstår ju inte sitt eget bästa? Hur skule babarer(enligt klartext kuna skapa en demokrati?

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 13, 2011 @ 00:19:34

      Jag är väldigt kaxig, ja! Det gör jag för att jag är uttråkad av att ständigt ha rätt! Det är sant! Så jag utmanar envar att köra över mig! Jag måste vara kaxig för att reta upp folk så att dom vill trycka till mig! Jag vill det! Sällan funderar jag innnan jag bildar en åsikt, lyckligtvis har jag en stark intution för det rätta. Grundad i sunt förnuft och humanitära principer. Ni följer förstelnade dumma principer. Mina motståndare är svaga och ynkliga och har framförallt fel! Hur kan man förlora mot dom??? Hade dom rätt borde dom väl vinna debatterna, eller hur?

      Jag är oerhört flexibel! Så fort jag ser att jag har fel ändrar jag mig! T ex gjorde jag det vad gäller Wikileaks! Jag var först negativ, men debatterade en del med främst Lövet och insåg att jag hade fel. Så jag ändrade åsikt. Har hänt flera gånger!

      Varför vinner jag alla debatter om invandringen och islam? Det är väldigt lätt att vinna när du har rätt och finner de rätta argumenten. Att ha fel är en uppförsbacke tungt och jobbigt när man möts av sakliga och tunga argument! Så snart en fri debatter förekommer så vinner invandringskritikerna på KO! Enda chansen för förespråkarna är att censuerera debatten, vilket alltså sker överallt hos dom!

      Om ni inte klarar debatten så bör du fundera på om du kanske har fel! Det normala är att den som förlorar debatten har fel!
      Jag har skrivit många inlägg om min syn på muslimer (se th i marginalen. tex ”Är muslimer onda?”). Jag har absolut inget emot de flesta muslimer som individer. Problemet är deras ideologi som är odemokratisk, ojämlik och aggressiv. Anser du själv att islam står för jämlikhet och yttrandefrihet? Varhelst islam har växt till sig har resultatet blivit samhällig oro och problem! Är det något vi bör eftersträva för oss och våra efterlevande?

      Jag säger inte att egyptierna inte vill ha demokrati, förhoppningsvis vill dom det. Vad jag säger är att inga FAKTA pekar på att egyptierna önskar verklig demokrati! Bara ert önsketänkande gör det Det skulle möjligen kunna vara en väl dold allmänt utbredd önskan om verklig demokrati. Varför är den väl dold? Varför finns ingen stark demokratirörelse i Egypten, bara en stark islamist-rörelse? Trots att islamisterna bekämpats hårdare än alla andra av regimen! Kan du svara på det? Och varför pratar ingen längre än till valet, att dom vill ha fria val? Varför pratar ingen om hur ett framtida demokratiskt samhälle skall se ut, utan islamisterna?

      Om jag har fel och mina motståndare rätt: varför vinner jag alla debatter om islam och massinvandringen? Kan du förklara det? Här förekommer ju ingen censur eller förhandsgranskning av kommentarerna. Jag tillåter alla åsikter!

      Svara

  5. östdansken
    Feb 09, 2011 @ 22:51:21

    PI är inte så fri, som ni tycks tro. Faller inte texten dem på läppen, då bara inte censurerar de nej,
    då stänger de av möjligheten att kunna kommentera. Så
    deras demokratisyn är bara en ytlig polityr.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 10, 2011 @ 06:48:48

      Jo jag vet. Det skulle öka trovärdigheten om dom släppte debatten fri. Men dom är bättre än deras motståndare!

      Svara

    • patalompolitik
      Feb 27, 2011 @ 02:48:27

      Ja, jag har precis hamnat i stora spammfiltret på PI och jag har hållt mig till alla regler där. Det är en oerhörd politisk censur på den sidan. Har nog aldrig varit med om dess like faktiskt.

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Feb 27, 2011 @ 09:51:56

        Du skriver att du hamnat i spamfiltret. Du kan ju vara spammad av systemet, inte medvetet av dom! Har du kollat upp? Dom har ju jättemycket kommentarer och kan säkert inte kolla igenom all ”spam”. Maila dom om du inte redan gjort det! Jag har sett tämligen kritiska kommentarer passera på PI. Men en viss censur tycks dom bedriva. Vet förstås inte hur mycket som censureras.

        Jag tror dom förlorar på censuren! Det är bättre att bemöta kritiker med argument. Jag välkomnar alla kritiker! Min bästa chans att bevisa att jag har rätt. Fast jämfört med PK-bloggar och tidningar är dom inte sämre, tvärtom! Problemet jag har är att alla kritiker ger upp efter ett kort tag. Det är faktiskt jävligt lätt att vinna debatter när man har rätt! Och jävligt svårt att vinna när man har fel.

        Fast PI är inte så mycket ett debattforum som ett avslöjande-forum! Det är ett uppdrag granskning på nätet! Deras styrka är inte debatten, även om dom har rätt! Dom fokuserar på vad dom gör jävligt bra, avslöjanden!

        Det är rimligt att dom tillämpar samma censur-regler som sina motståndare. Men bättre att släppa debatten fri. Då först kan vi krossa motståndarna inför öppen ridå.

        Svara

  6. Stig Palm
    Feb 02, 2011 @ 00:43:28

    Alexpunktpe här, borde nog slå upp i ett lexikon definitionen på Rasist och Ras, innan ha ger sig på att bruka denna benämning på folk som uttrycker en åsikt om vad vissa politiker tar sig för på befolkningens bekostnad utan att ha frågat dessa om lov. Missbruk av ord devalverar desamma och värre, ger felaktiga signaler.

    Svara

  7. alexpunktpe
    Feb 02, 2011 @ 00:13:58

    Det är väl inte särskilt förvånande med tanke på de rasistpopulistiska tongångarna som publiceras på denna din populistiska fristad…

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 02, 2011 @ 00:34:34

      Du har uppenbarligen inte läst mina inlägg! Då hade du begripit att jag inteär rasist. Du är säkert mer rasist än mig! Så du menar att ifall jag är motståndare till massinvandringen så är jag rasist? Du får gärna föra i bevis att jag är rasist. Skäm ut mig!

      Svara

  8. Stig Palm
    Feb 01, 2011 @ 10:49:22

    Det är länge sedan nu jag började kalla Sverige för DDR leicht (GDR light).
    Vi är en självpåtagen diktaturstat och folk ser SVT samt läser de censurerade tidningarna utan att gå ut på gatorna som nu ni Kairo. Under tiden fyller politikerna på med djävulskap som nästkommande generationer ska få lida med och förhoppningsvis orka städa upp?

    Svara

  9. Kalle
    Feb 01, 2011 @ 10:03:40

    Jag har skrivit insändare i alla tidningarna i minst 25 år. Men det går sämre och sämre ju mer politiskt jag blir.
    Skriver man om Let’s dance går det bra och möjligtvis något litet om Maud, men sen är det totalstopp.
    Insändarsidorna verkar bli mer och mer snömos och veckotidningskopior.
    Har mer eller mindre slutat skriva till ”de fyras gäng”. Lönlöst !
    Tack och lov finns bloggar som Klartexten och min egna obetydliga Kadawerhielm.se Namnet lånat av Albert
    Engström.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Feb 01, 2011 @ 20:08:26

      Tidningarna får många miljoner i presstöd, men sköter ändå inte sitt främsta uppdrag, att granska makten och värna yttrandefriheten!

      Det finns tunga skäl att ifrågasätta svensk medias värdegrund! Man förbjuder kritik av antidemokratiska religioner samtidigt som verkliga demokrater tystas! För svenskar är detta normaltillståndet så få ser vansinnet. Men utifrån måste det te sig bisarrt!

      Svara

  10. Bahlool
    Feb 01, 2011 @ 01:47:24

    Kan tala om för dig att jag i dagar nu inte tillåtits länka till DN eller SvD, så censuren verkar drabba alla läger 😉

    Svara

Kommentera

