Islam – största hotet mot jämställdheten!

Islamsmakt ökar i takt med den muslimskainvandringen och utgör det i särklass största hotet mot jämställdheten!

När skall kvinnorna fatta att islam utgör ett hot även mot dom? Inte i första hand mot livet, men mot jämställdheten! Säkert som amen i kyrkan, skulle jämställdheten utraderas om  muslimerna fick majoritet! Och urholkningen sker kontinuerligt fram till dess! Dom lär få majoritet så småningom, med dagens invandringspolitik!

Många kvinnor blundar för detta hot och välkomnar istället islam. Vad händer med jämställdheten när muslimernas makt ökar? Inbillar dom sig att jämställdheten ökar? Idag förtrycks muslimska kvinnor. Imorgon alla kvinnor! Dom gapar på världens jämlikaste män, men inte på dom ojämlikaste! Man tar sig för pannan!

Märkligt att kvinnorna inte har förstånd att värna sina egna intressen, i tid! Man undrar förstås hur det är ställt med kvinnornas omdömesförmåga! Är detta förklaringen till varför kvinnorna alltid hamnar i underläge?

Ingen skugga skall naturligtvis falla över dom smarta, kloka kvinnorna, men dom tycks vara i sorglig minoritet.

Koranen föreskriver klart och tydligt att (citat i grönt och koranvers inom parantes. Fördjupning längre ner):

  • Kvinnan är underordnad mannen, som även får aga henne (4:34)
  • kvinnan ärver hälften av vad mannen ärver (4:11)
  • hennes vittnesmål är värt hälften mot mannens (2:282)
  • kvinnan skall bära slöja (33:59)
  • barnäktenskap och tidig straffmyndig (flickor, men ej pojkar)
  • (100-tals tvångsäktenskap årligen i Sverige!)

Vill du få en bild av kvinnans underordnade roll inom islam, se filmen ”Stoning of Soraya M”! Jag kan även mycket starkt rekommendera filmen ”The stoning”. Båda är mycket starka och chockerande filmer, baserade på verkliga händelser i Iran.

Koranverser

Kvinnoaga

”Upplever ni uppror från kvinnornas sida2, ska ni först tala till dem, sedan (får ni använda negativa uppmuntringar som att) överge dem i sängen, sedan får ni (som sista alternativ) slå dem.” (Koranen Sura 4:34; fördjupning)

”Hustrun har, som sig bör, rättigheter mot mannen motsvarande dem han har mot henne; hans rätt ligger dock ett steg framför hennes.” (Koranen, Sura 2:228; fördjupning)

Arv                                                                                                                                                 

”GUD föreskriver följande om [arvsrätt för] era barn: sonens [lott] är lika med två döttrars lott;”  (Koranen sura 4:11)

Vittne

”Och tag två av era män till vittnen; finns inte två män till hands, tag då en man och två kvinnor bland dem ni godkänner som vittnen.” (koranen, Sura 2:282; fördjupning)

Slöja

”Profet! Säg till dina hustrur och dina döttrar – och till alla troende kvinnor – att de utanför hemmet noga sveper om sig sina ytterplagg; på så sätt blir de lättare igenkända som anständiga kvinnor och undgår att bli ofredade. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.” (Koranen, Sura 33:59; fördjupning)

Barnäktenskap

Narrated Hisham’s father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married ‘Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old”  (Sahih Bukhari, Book 58: 236 , en av dom främsta haditherna):

(Muhammed gifte sig alltså med 6-åriga Aisha och hade samlag med henne när hon var 9 år. Detta är normerande för alla muslimer så därför är barnäktenskap godkänt inom islam.)

Straffmyndig

Flickor anses straffmyndiga vid 9 och pojkar vid 15 års ålder i t ex Iran. Muhammed hade samlag med sin 9-åriga fru, så därför anses 9-åriga flickor vuxna och straffmyndiga.

äktenskapsbrott

I Koranen anges att kvinnan skall muras in tills hon dör. Men Koranen anger samtidigt att Muhammeds exempel skall följas, och han lät stena för äktenskapsbrott. Så därför tillämpas stening av dom renläriga. Det är helt i enlighet med islam.

Mot den av edra kvinnor som begår skändlighet, skolen i tillkalla fyra vittnen bland eder, vittna dessa, så hållen dem inomhus tills döden tager dem hädan eller gud bereder dem någon annan utväg.” (Koranen, Sura 4:19)

whenever Allah’s Apostle received revelation, he felt its rigour and the complexion of his face changed. One day revelation descended upon him, he felt the same rigour. When it was over and he felt relief, he said: Take from me. Verily Allah has ordained a way for them (the women who commit fornication),: (When) a married man (commits adultery) with a married woman, and an unmarried male with an unmarried woman, then in case of married (persons) there is (a punishment) of one hundred lashes and then stoning (to death). And in case of unmarried persons, (the punishment) is one hundred lashes and exile for one year.[3] (Sahih Muslim, hadith) 
I asked ‘Abdullah b. Abu Aufi if Allah’s Messenger awarded (the punishment) of stoning (to death). He said: Yes. I said: After Sura al-Nur was revealed or before that? He said: I do not know.[4] 

Islamister infiltrerar riksdagspartierna!

”De borgerliga hot mot jämställdheten”

Är muslimer onda?

Kvinnors pensioner mer lika männens

.   r .      .      r    e  u   e  n  t  ! a r n     g d

18 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anonym
    Nov 05, 2014 @ 19:15:58

    Har ni någon sann och pålitlig källa??

    Svara

  2. Sherlock
    Nov 16, 2011 @ 14:16:01

    Varför skiter en björn i skogen?

    Lika onödigt som att svara på detta är väl att dra upp vem som gjorde vad innan barna hedenhös och faans moster vet allt. Jag vet inte med er andra, man jag försöker leva i nutiden och skiter högaktningsfullt i religion och allt annat skit som trasslar till det. Jag har lämnat sandlådan -varför måste vuxna människor dra upp historiska illdåd för att kunna dela in folk i onda och goda? Antingen är man villig att bete sig som folk eller så vill man inte det och skyller på sin ”religion”. Svin finns i alla läger oavsett var man kommer ifrån. Civiliserade människor har inget behov av religion. Sånt skit håller bara fundamentalister på med.

    Svara

    • KLARTEXTEN!
      Nov 17, 2011 @ 09:39:30

      Jag instämmer! Det är dock skillnad på religion och religion i praktiken. Dom kristna samhällena har i hög utsträckning utvecklats till sekulära välfärdsstater. Det kan du inte säga om muslimska länder!

      Svara

      • Sherlock
        Nov 17, 2011 @ 10:12:38

        Javisst är det skillnad. Kristna har gått framåt medan många andra vill gå tillbaks till stenåldern. Det jag menar är att jag inte tror det leder till någonting att jämföra religioner eftersom det bara leder till att jämföra pest med kolera då alla ”heliga män” genomfört illdåd i guds namn. Jag har alltid tyckt det är skitkonstigt att praktiserande muslimer fått leva på sina egna sätt och blivit undantagna gängse regler i samhället. Det borde väl med all önskad tydlighet visa på att de borde leva i ett samhälle där de normerna gäller. Istället verkar de vilja förändra resten av världen.

        Jag menar att eftersom vi redan vet detta faktum så är det meningslöst påpeka skillnader i religion gång på gång då det bara leder till pajkastning. Bättre är att påpeka faktiska skillnader i praktiken, dvs att påpeka varje gång det sker diskriminering till förmån för personer med utländsk bakgrund och att protestera högljutt varje gång undantag görs från gällande normer osv.

        Religionen är bara ett verktyg för vissa att ta sig friheter och utöva makt mot kvinnor osv. Därför anser jag att detta med religion inte behöver diskuteras- det är människorna som ska diskuteras och ifrågasättas. Annars gör man bara de ännu en tjänst.

        Svara

        • KLARTEXTEN!
          Nov 17, 2011 @ 10:23:14

          Du har en sund grundinställning. Men om du skall lösa ett problem, måste du först förstå problemet! Du säger att vi inte behöver förstå problemet med islam! Du borde inse att du inte kan blunda för islams inneboende problem: motståndet mot förändring.

          Du kan inte jämställa en religion som uppenbarligen varit förenlig med demokrati, yttrandefrihet och jämlikhet, med en som tydligen är oförenlig med detta!

          Sen kritiserade du mig för att byta samtalsämne: från islamistisk terrorism till de långstiktiga konsekvenserna av massinvandring. Det är lätt att fastna i terror-debatten, av psykologiska skäl. Den är betydelsefull i dagsläget, endast genom att den tvingar tidningar och samhället till självcensur. Den verkliga katastrofen är massinvandring av intoleranta människor (pga en intolerant religion)! Folk som inte delar din människosyn! Den enskilde muslimen är helt OK, men miljoner muslimer innebär att vi lever med kniven mot strupen!

          Vad har du för belägg att vi kan omvandla miljoner muslimer till sekulära svenskar? Har du fel, innebär det katastrof för dina efterlevande! Varför ta denna enorma risk?

          Svara

          • Sherlock
            Nov 17, 2011 @ 14:18:24

            Du missförstod mig. Jag tror inte alls att ”vi” kan omvända muslimer. Jag är emot invandring av muslimer av den anledningen samt att i nuläget med bostads och arbetsbristen bland oss lågutbildade (talar om mig själv nu alltså) som redan finns så innebär en fortsatt invandring till ett ännu större utanförskap och ställer grupper emot varandra. Se bara på de AMS-åtgärder som gjorts av alliansen sedan 2006 så förstår man hur det började i England med en arbetslös massa som inte har ngt hopp alls om att få arbete.

            Detta är bara början och dessutom är det ett medvetet val av politikerna som styr ; de vill kunna dumpa lönerna ännu mer och att folk ska slåss om jobben. De här fenomen är inte nya. Hela europa har ju dessa problem av gigantiska proportioner,men detta har inte uppstått pga elaka och ondsinta muslimer. De har uppstått för att hela systemet i europa tillåter invandring av detta slag. Det är ju precis detta som var orsaken till vad Breivik gjorde. Jag säger bara att religionen används som ett verktyg. Islam är inte mindre farlig för det, tvärtom. Men vi måste vara medvetna om vad som är vad. Religion är ett maktmedel i detta fall, inte en kultur. Muslimer borde aldrig ha tillåtits breda ut sig över huvudtaget.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 18, 2011 @ 12:56:25

            Instämmer!

          • Anonym
            Nov 17, 2011 @ 15:16:36

            Jag blir rädd!

  3. Johnny
    Jun 25, 2010 @ 10:18:30

    Islam är rena rama fascismen och koranen måste rensas på allt döda, hata, förtrycka snack, precis som USA gjorde med shintobuddismen i Japan efter andra världskriget. Ingen vettig människa vill leva under islam som idag förtrycker 1.5 miljarder människor. Bra blogg.

    Svara

  4. Robin Shadowes
    Jun 24, 2010 @ 20:55:29

    Koranen borde förbjudas precis som Mein Kampf som Demokratbloggen skriver idag. Kan lägga till att det borde bli förbjudet att utöva skiten i Sverige. Bort med religionsfriheten! Den kommer bli vår undergång!

    Svara

  5. Sanningen
    Jun 24, 2010 @ 19:24:00

    Utstång denna religion från Sverige. Ingen annan religon har någonsin ställt till med så mycket bråk mord och annat jävulskap. Se också vad denna religion kostar oss, med anmälningar etc. som leder till kränkningar, som skall betalas med våra skattepengar.

    Svara

    • emilia
      Nov 14, 2011 @ 17:46:49

      Kristendomen…. korståg.. hitler ?? Anders Breyjvik… USA ?? Kristna allihopa.. jag är också kristen.. men att säga att islam bär skulden för det mesta av bråk mord och annat djävulskap är att ta fel på fakta!

      Svara

      • KLARTEXTEN!
        Nov 15, 2011 @ 20:36:02

        Gör ett enkelt test: Läs alla hemska nyheter och pricka av hur många som utförts av islamister och sen pricka av dom som utförts av kristna fundamentalister. Räkna sen antalet döda. Sen vet du lite bättre.

        Svara

        • Anonym
          Nov 15, 2011 @ 22:20:19

          Har gjort det! Och kommit fram till samma sak som Säpo, att kristendomen är den religion som har dödat flest människor!

          Svara

          • KLARTEXTEN!
            Nov 16, 2011 @ 09:17:33

            Menar du historiskt eller i nutid? Du begränsar dig till Sveriges historia. Här är HOTBILDEN från muslimerna den allvarligaste hotbilden. Dom begränsar vår yttrandefrihet och vårt politiska handlingsutrymme. Dom använder dock Sverige som bas för terroraktioner. Och man skiter inte där man äter! Du är full av skit! Om du inte är blind, så ser du att så gott som alla religiöst motiverade mord och dåd internationellt utförs av muslimer!

          • Anonym
            Nov 16, 2011 @ 09:45:46

            Oj! Jäklar! Du verkar inte veta hur man diskuterar eller hur man tar in, behandlar och kritiserar andras åsikter. Det är ju människor som du som är farliga för samhället!

          • Anonym
            Nov 16, 2011 @ 09:47:17

            Rent historiskt är det som jag säger kristna som dödat mest människor. Om man ser till nutid är det också kristna som dödar flest människor.

          • KLARTEXTEN!
            Nov 16, 2011 @ 12:11:34

            Beträffande historien: ange kvalifiicerad källa! Nutid: Varför domineras då tidningar och media i övrigt av muslimernas illdåd?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: